Miksi miehet pelkäävät lapsia?

moonshade

Olen jo pitkään miettinyt eroni jälkeen, että mikä lapsissa on miesten mielestä niin kamalaa. Lasteni isä ei osannut rakastaa lapsiaan ja niin moni sinkkumies profiilissaan sanoo että "ei lapsia", "en halua isäksi enkä edes isäpuoleksi".

Onko nykyajan tasa-arvovaatimus perheessä miehille ylivoimaista? Kun naiset ovat vuosien ja vuosien ajan huolehtineet lapsista ja nyt yhtäkkiä odotetaan miehiltä samaa, niin kovimmaltakin äijältä menee sormi suuhun?
Ei herätä juuri kunnioitusta. Omat lapseni ovat ihania ja rakastan heitä enemmän kuin mitään. Minusta on väärin tulla sivuutetuksi vain siksi, että on lapsia.

17

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_vain_äiti

      Samaa mietin itsekin...
      Ukko lähti kun perhe-elämä ja arki kolmen lapsen (ja vaimon) kanssa ei ollutkaan niin mahtavaa kun oli kuvitellut ja näköjään viihtyy parhaiten kun saa olla mahdollisimman paljon erossa lapsistaan...
      Ei tässä taida olla paljon mahdollisuuksia uudenkaan kumppanin löytämiseen kun ei tällainen kolmen lapsen yh-äiti kuulosta kelpaavan kuin yhden tai ehkä jopa kahden illan jutuksi...

    • jäneskoira

      Jaa. Vähän erilaisia kokemuksia voin kertoa näin miehenä. Ensinnäkään minulle ei ollut vaihtoehto olla kasvattamatta/olla muutenkin mukana omien lasten elämässä ja kantamassa vastuuta tasavertaisena vanhempana erosta huolimatta. Omasta erosta on jo vuosia aikaa ja tässä välissä oli seurustelun yritystä naisen kanssa, kenellä oli suuri npiirtein saman ikäiset lapset. Suht nopeasti, kun lapset oli mukana kuvioissa, tuli ilmi, kuinka minun lasten olisi kuulunut ryhdistäytyä ja olla sitä ja tätä. Mainitsin kerran, etten tykkää, kun hänen lapset v*ttuilee päin naamaa ja paskamyrsky oli valmis!! No eipä se pitkälle kantanut, eikä muutenkaan ole referenssinä yleisenä mielipiteenä tms.

      Mutta itse alkup. asiaan.. Minulle kelpaisi kyllä nainen kumppaniksi, kenellä on lapsia. Itseasiassa monestakin syystä. Tosi on, että läheskään suurin osa miehistä ei ole yksinhuoltajia tai edes 50/50. Ehkä huonoa tuuria tjn., mutta itse mitä olen eronneisiin äiteihin törmännyt ja tutustunut, niin alkututustumisen jälkeen hyvin usein alkaa se exän yksipuolinen haukkuminen ja kertomukset sossun kanssa sioinneista ja huoltajuuskäräjöinneistä. Toki olen itse onnellisessa asemassa, ettei näin ole käynyt. Hyvät välit lasteni äitiin jne, ja homma toimii. Olen vissiin siis tylsä ihminen, kun en kaipaa ja rakenna draamaa elämääni??

      Tasa-arvo-sanan voisi vaihtaa tasavertaisuuteen. Ja jokainen mies ja nainen ottaa vähäksi aikaa päänsä pois omasta perseestä ja miettiä, mitä se tasavertaisuus tarkoittaa!! Miettiä samalla, mitä itse voisi tehdä sen asian suhteen, ettei kuulu siihen katkerien ja eronneiden valtavirtaan, jotka valittaa ympäristön ja siellä olevien ihmisten olevan vääriä/viallisia.. Minä haluaisin kohdata naisen, kehen rakastua, keltä saada vastakaikua tunteisiini, riidellä pelkäämättä, saada intohimoa, OLLA TASAVERTAINEN!! Niin, mikä estää saamasta?? Menen ja katson peiliin, enkä syytä yhtään naista siitä, etten ole nyt suhteessa.. Vielä se päivä koittaa ja jos hänellä lapsia on, rakastan heitäkin ja olen vastuullinen aikuinen :)

    • Rebee

      Osa meistä on oikein hyvin mukana lasten elämässä ei ongelmaa. Kavereistakaan yksikään ei ole lapsiaan hylännyt. Ehkä ei pitäisi yleistää, niin kovasti, ei ole kovin reilua meitä kunnon miehiä kohtaan.
      Ikävää toki jos te olette jonkun mulkun kanssa lapsen tehnyt.

    • Helppovastaus

      Ne pelkää vastuuta.

    • Lurppadekurppa

      ''Ei herätä juuri kunnioitusta. Omat lapseni ovat ihania ja rakastan heitä enemmän kuin mitään. Minusta on väärin tulla sivuutetuksi vain siksi, että on lapsia.''

      Tää on se ongelma. Yksinhuoltaja naikkonen ja hänen lapset jota rakastaa ylikaiken. Pikkasen rakkautta ja lämpöä riittää miehelle, joka tulee elättäjäksi. Voi argumentoida tavalla että ''ei se ole totta, äiti hoitaa omat lapsensa'' ja mies sitten saa olla elämässä omaa elämää? Ymmärrä, että nainen lasten kanssa on automaattisesti vastuunsiirto miehelle. Ja pahinta tilanteessa että kaiken kasvatuksen ja tuen jälkeen hän ei saa siitä mitään. Kaikissa tilanteissa voit aina takertua siihen että mies on ulkopuolinen, mutta lapset ... Laspet ovat sinun, eikä hänen. Hän oli vain apuna ja tukena kasvatuksessa.

      Harvempi haluaa investoida aikaa ja tunteita suhteeseen, jossa tietää jäävänsä kakkoseksi. Pidemmän päälle miehellä ei ole mitään valtaa tollaisessa suhteessa.

      YH teki virheen suhteen valinnassa, ja yrittää olla vapaaratsastaja pistämällä toisen osan vastuusta (ellei koko vastuun) miehelle pitämällä kaikki suhteen ja edellisen suhteen hedelmät kypsinä. Nyt aikuistutte rakkaat yksinhuoltajat ja vedätte loppuun sen mistä otitte vastuun, ilman toisten ihmisten hyväksikäyttöä.

      P.S miehet jolla lapset edellisestä suhteesta saattaa olla teille hyvä idea. Pysykää sinkuista kaukana!

      • enoleap

        Olet väärässä. Olet todella tyhmä.


    • ElämässäJaksettava

      Itse, miehenä, hoidin lapset lähes yksin imetysiän jälkeen. Puolisolla oli aina jotain psyykkisiä ongelmia, jotka vaihtelivat. Tuntuu pahalta että miehiä yleistetään noin.

      Erottuamme lasten huoltajuus tietysti annettiin vaimolleni, jolla ei ollut juurikaan kontaktia heihin. Onneksi he ovat suurimman osan ajastaan luonani. Vaikka minulla olisi kuinka vaikeaa taloudellisesti, en voi antaa lapsiani vain puolisoni haltuun joka käyttäytyy kuin teini.

      Jos joskus jaksaisin etsiä seuraa, hakisin vain yh-äitejä.

    • kkhf33

      Ongelma eivät ole lapset itsessään vaan aikuiset siinä ympärillä: äiti, lasten isä, isovanhemmat jne..
      Naiset hakee draamaa ja minä oon kyllästynyt!
      Nimimerkillä on omiakin siunaantunut.

    • eronnutäiti

      Jos ihminen ei tykkää tai ei halua lapsia, niin miksi siitä vedät herneen nenään? Kaikki ihmiset ei vaan yksinkertaisesti ole lapsirakkaita tai eivät tunne itseään kykeneväiseksi heitä aikuisiksi kasvattamaan. Ei miehet käsittääkseni lapsia pelkää.
      Mikä sussa on niin erinomaista että jonkun lapsettoman miehen pitäisi ehdottomasti alkaa seurustelemaan sun kanssa ja isäpuoleksi sun lapsille? Eikö paras vaihtoehto oikeasti olisi mies jolla itselläänkin on lapsia? Vai etkö ole valmis äitipuoleksi miehen lapsille? Onko lastesi isä mukana heidän elämässään? Jos on, eivät he siinä tapauksessa tarvitse mitään miehen mallia tai isäpuolta. Sä otat miehen itsellesi, et uutta isää lapsille.
      Sä sanot tuossa aika oleellisen asian: rakastat lapsiasi enemmän kuin mitään muuta. Miten sijoitat miehen tuohon yhtälöön? Mun mielestä lapsia ja puolisoa pitää rakastaa yhtä paljon. Kukaan ei mene edelle toista vaan ovat tasavertaisia toistensa kanssa.
      Mä luulen myös, että monet miehet miettii, miten sä ehdit seurustella ja tutustua heihin kunnolla, kun sulla on lapsia.

    • aborttejajalisäälapsia

      Joka lapsi jonka nämä lapsirakkaat äidit tähän maailmaan hankkivat eri isien kanssa onko ihme jos lapsilla ei ole isää vaan elarinmaksaja.

    • Jännämiesjäbä

      Sä hoidat omat lapses, mä omat teinini. Kun ne lentää pesästä aletaan seukkaamaan. Siihen asti vaan paneskellaan. Uussekoperheet ei vaan toimi. Mitäs ryssit avioliittosi...

    • Näen töissäni päivittäin ihania miehiä, jotka viettävät aikaa lastensa kanssa ja ovat isiä. Itselläni on tainnut käydä vain huono tuuri. Mielelläni tutustuisin ja olen tutustunutkin miehiin, joilla on lapsia ja mielelläni tutustun heidänkin lapsiinsa, mutta sitten on ollut muita ongelmia.

      En haluaisi yleistää, kohdalleni on vain sattunut miehiä, jotka "sietävät lapsia". Pidän kaikkia lapsiaan rakastavia ja heistä huolehtivia miehiä suuressa arvossa. Tietysti se on iso asia ryhtyä suhteeseen, jossa on lapset valmiina mahdollinen exä ja isovanhemmat sieltä ja täältä. Mutta itse en pelkää sellaista.
      Enkä todellakaan etsi miestä elättämään itseäni tai lapsiani, vaan haluaisin löytää itselleni kumppanin, jonka kanssa olla juuri se tasavertainen aikuinen ja perhe. Rakastaisin miestäni yhtä paljon kuin lapsiani. En haluaisi asettaa heitä vastakkain, vaan että olisimme dynaaminen, tässä tapauksessa, kvartetti.

      Lasten isä on kuvioissa mukana ja ottaa lapset luokseen joka toinen vkl. Siinä mielessä hyvä tilanne, että tulemme toimeen ja pystymme sopimaan kaikesta hyvässä hengessä. Ei turhaa draamaa tai mitään. Kaipaan siis tosiaan enemmän miestä itselleni kuin isähahmoa lapsilleni. Olen vain niin väsynyt siihen, että äiti on monille huonompi vaihtoehto kuin lapseton sinkku.

      • mäentajuaihansua

        Ymmärrän hyvin, että lapsettomalle miehelle väsynyt äiti on todella huonompi vaihtoehto kuin lapseton sinkku. Miksi sä et tajua sitä? Monet ihmiset haluaa aloittaa suhteen ihan alkutekijöistä, tutustutaan, seurustellaan, mennään ehkä naimisiin ja sitten saadaan yhteisiä lapsia. Koetaan kaikki se yhdessä, minkä sä olet jo kokenut. Siinä ei ole mitään väärää.
        Sun kirjoituksistasi saa sellaisen käsityksen, että lapsettoman ihmisen pitäisi ehdottomasti valita sinut eikä sitä lapsetonta naista. Miksi sä ajattelet noin?


      • Koska olen niin ihana. ;) Ja lapseni ovat ihania, mutta deittimaailmassa heitä pidetään ongelmana. Se on minusta surullista.

        Tietysti ymmärrän sen, että on mukava aloittaa samalta pohjalta, kokea ja tehdä yhdessä kaikkea ensimmäistä kertaa. Välillä todella harmittaa se, etten itse enää pysty samaan. Kai olen myös katkera siitä, että sain lapsia väärän ihmisen kanssa ja minun unelmani yhdestä ja onnellisesta perheestä päättyi siihen. Ei se ole lapsettomien miesten eikä lapsettomien naisten vika. Eikä myöskään lasten vika.


      • munmietteitä
        moonshade kirjoitti:

        Koska olen niin ihana. ;) Ja lapseni ovat ihania, mutta deittimaailmassa heitä pidetään ongelmana. Se on minusta surullista.

        Tietysti ymmärrän sen, että on mukava aloittaa samalta pohjalta, kokea ja tehdä yhdessä kaikkea ensimmäistä kertaa. Välillä todella harmittaa se, etten itse enää pysty samaan. Kai olen myös katkera siitä, että sain lapsia väärän ihmisen kanssa ja minun unelmani yhdestä ja onnellisesta perheestä päättyi siihen. Ei se ole lapsettomien miesten eikä lapsettomien naisten vika. Eikä myöskään lasten vika.

        Sun mielestä sä ja sun lapsesi on ihaninta mitä maailmassa voi olla. Ihan luonnollista ajatella noin. Se vaan ei välttämättä ole totta.
        Mitä väliä sillä on, jos susta ei kiinnostu lapsettomat miehet? Sähän olet kokenut jo perheenperustamisen sun muut asiat. Ole onnellinen siitä. Nyt on uusi aika, eri lähtökohdat aloittaa uusi suhde. Minkä takia sulle ei kelpaa miehet, joilla on lapsia? Voisithan sä sellaisenkin kanssa vielä yhteisiä lapsia saada.
        Mun mielestä myös deittimaailmassa on syytä kunnioittaa ihmisten toiveita. Jos joku ei halua seurustella ihmisen kanssa, jolla on lapsia, hänellä on siihen oikeus. Mä luulen, että moni ihmettelee, miten sulla on edes aikaa deittailla, kun sulla on lapsia. Ja se on oikeasti aika haastavaa, vaikka lasten isä heistä huolehtii. Sulla on vain joka toinen viikonloppu aikaa "suhteilla", moni ei siihen suostu koska ette ehdi oikeasti tutustua toisiinne.


    • yankeecandle

      Itse olen ainakin vielä toistaiseksi lapseton sinkkunainen. Itse nimenomaan välttelen yh-isiä, koska en yksinkertaisesti halua osaksi uusperhearkea. Koen sen tosi ahdistavana ajatuksena. Vaikka itse haluankin lapsia niin toisten lapsia en halua ruveta kasvattamaan tai heistä huolehtimaan millään muotoa. Omat on omia, jonkun toisen lapset ei ikinä tulisi olemaan minulle omieni vertaisia. Siksi yh-isistä on pysyttävä mahdollisimman kaukana. Ja kyllä, haluan kokea sen perheeksi tulemisen yhdessä puolisoni kanssa ensimmäistä kertaa.

    • akatonikuisestiko

      Olen samaa mieltä en halua myskään yksihuoltajan kumppaniksi jolla jo kahden eri miehen kanssa lapsia se on sitä mitä haluan ehdottomasti vältää.Kyllä saa ihmetellä mitä kumppania sellaset hakee jos kaksi lasta jo 19v ja muutama abortti vielä matkan varrella mieluummin ilman kumppania kun näitä jotka tekee holtittomasti lapsia ja sitten etsiivät niille elättäjä isää.Ei luulisi että eletään 2016 kun näitä ääliöita riittää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe