Pertsan kommentista tuli mieleen

RogerEight

Pertsa kertoi kuulleensa jokus Jumalan tai Pyhän Hengen sanovan hänelle kaksi sanaa. Toinen niistä oli puhdistaudu.

Jeesus puhdistaa meidät ja meidän tulee puhdistautua. Mitä tämä läytännössä tarkoittaa? Jumalalalle kelpaa vain yhdenlainen puhtaus niin kuin Hän on puhdas ja pyhä. Miten kummassa uskova hoitaa oman puhdistautumis velvollisuutensa?

Eräs uskova snaoi että jokainen Jeesuksen paluuta odottava puhdistautuu. Ja sitten tuli varoitus siitä ellei puhdistaudu niin tarkoittaa sen kieltämistä mihin sanoo uskovansa.

Laitoin pesukoneen päälle. Siellä tulee puhtaita vaatteita mutta eihän ne minua puhdista. Menen koht asuihkuun, muttapian olen taas epäpuhdas. Uskoni merkkinä on etä puhdistaun, miten minä puhdistaudun sisältäpäin vain miten se menee? Miten puhdistaudun vaikkapa sydämeltäni pniin puhtaakis kuin Jeesus on? En ymmärrä!

Olen elävän Herran temppeli ja niin lienet sinäkin mutta sinä et sellainen ole jos olet piip, piip, piip tai piip.

2,Kor. 6:ssa on maininta " Siksi Herra sanoo: Lähtekää pois heidän joukostaan". Eli se tarkoitta niitä, jotka eivät elä Jumalalle.

" Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä." Lisäksi on kehotus olla koskematta mihinkään saastaiseen, ihan kuin ihmisseura voisi olla saastaista. Mutta Raamattu sanoo että pitää lähteä Jumalalle elämättömien seurasta pois, koska siinä tulee koskeneeksi saastaiseen.

Jollei niin tee vastanotto estyy Jumalan lapseksi tulemisesta, ainakin minä näin ymmärrän, että jos ei lähde väärästä seurasta pois niin Jumalan lapsi nimike ei kuulu tällaiselle uskovalle, lukekaa itse 2. kor.6. Huomatkaa, että yhdellä ehdolla Jumala on Isämme:meidän on lähdettävä pois kaikesta epäpyhästä.

Liberaaleista vielä, koska liittyvät aiheeseen kuin nenä päähän. Raamattu sanoo ettemme saa koskea mihinkään saastaiseen.On monen monta tapaa koskettaa sitä mikä on saastaitainen. Ihan katselemalla saastaista tulee koskeneeksi saastaiseen.Ja se teke ihmisestä kuulemma saastaisen ja saa meidät ajattelemaan saastaisesti.

Voisiko " Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä." koskea liberaaleja tai liberaalejakin vai tuleeko uskovan elää hengellisessä yhteydessä niiden kanssa, jotka Raamatun mukaan ovat kirottuja julistaessan väärää evankeliumia, Jumalan evankeliumin vastaisesti vai pysyykö ihminen saastumattomana ollessaan heidän seurassaan ajatukset saastutuksen vaikutusyrityksistä saastumattomina? Liberaalien seurassa saa saastaisia vihjeitä vääriä normeja. Voimme myös sallia itsellemme tehdä sellaista mitä emme koskaan tekisi liberalain yllytyksestä: " kyllä sinä voit esiaviollista seksiä harjoittaa, saat sen anteeksi." Minä kun kuulin liberaalin nuo sanat sanovan niin kyllähän se pistää ajattelemaan kaikenlaista kun sinkkumies olen. Tosin en siihen voinut lähteä, onneksi Jumalan kanssa oli jo silloin syvä yhteys. Mutta siinä huomasin kuinka liha on heikkoa kun viehättävä liberaalipappi puhuu lihani korvasyyhyyn. Se oli lähellä joitakin vuosia sitten esiaviollisen seksin harjoittaminen, tosin ajatustasolla vain, mutta sitä ajatteli että mitäs jos kun kerran muutkin sitä jatkuvalla syötöllä harjoittavat ja sitten katuvat ja anteeksisaavat..

41

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinnaHerranomaon

Syntisallijoita olisi hyvä välttää. Meidän on oltava puhtaita eikä rypeä yhdessä hengellisesti sikailevien "sikojen" kanssa.

Helmet eivät kuulu sikojen seuraan.

• Jumala sanoi pertalle; "Puhdistu".

Pertsa käsitti, että pitää erota kirkosta ja lopettaa tupakointi. Nämä hän teki, ja muuta parannusta ei hemmo tarvinnut.

• Psalmi119
        torre12 kirjoitti:

Jumala sanoi pertalle; "Puhdistu".

Pertsa käsitti, että pitää erota kirkosta ja lopettaa tupakointi. Nämä hän teki, ja muuta parannusta ei hemmo tarvinnut.

Hän laihduttikin ja muutenkin ottaa Jumalan tahdon tosissaan. Mun mielestä sekin on aikamoista puhdistautumista kun on sillä asenteella Jumalan edessä että tottelen kunhan tiedän muitä kaikkea on toteltava.

Tottelematon asenne on todella löysää touhuu ja kaiken lisäksi Jumalaa kohtaan tottelemattomuus on taikuuden syntiä, mitä sitten tarkoittaakaan.

• Psalmi119 kirjoitti:

Hän laihduttikin ja muutenkin ottaa Jumalan tahdon tosissaan. Mun mielestä sekin on aikamoista puhdistautumista kun on sillä asenteella Jumalan edessä että tottelen kunhan tiedän muitä kaikkea on toteltava.

Tottelematon asenne on todella löysää touhuu ja kaiken lisäksi Jumalaa kohtaan tottelemattomuus on taikuuden syntiä, mitä sitten tarkoittaakaan.

Tosin Jumala Raamatussa ainakaan kehoita mihinkään tuollaiseen.

Pertsalla voi olla joku ihan joku muu jumala.

• Psalmi119
        torre12 kirjoitti:

Syömärit eivät peri taivaspaikkaa. Siihen en ota kantaa miten Jumala suhtautuu ylipainoiseen, mutta ainakin omalla kohdalla syömiseni määrä vaikutttaa liikuntani määrää huomattavasti enemmän painooni.

OMA KÄSITYKSENI!

Syömäri = Liikaa RUOKAA syövä

Juomari = Liikaa ALKOHOLIA juova

En osaa laittaa tarkkaa rajaa siihen missä menee LIIALLISUUDEN RAJA.

Mutta eikös ylipainoset ole lihavia, joten eikös he sitten ole ..........................? Minä en halua ottaa asiaan lähemmin enkä enempää kantaa!

• Psalmi119 kirjoitti:

Syömärit eivät peri taivaspaikkaa. Siihen en ota kantaa miten Jumala suhtautuu ylipainoiseen, mutta ainakin omalla kohdalla syömiseni määrä vaikutttaa liikuntani määrää huomattavasti enemmän painooni.

OMA KÄSITYKSENI!

Syömäri = Liikaa RUOKAA syövä

Juomari = Liikaa ALKOHOLIA juova

En osaa laittaa tarkkaa rajaa siihen missä menee LIIALLISUUDEN RAJA.

Mutta eikös ylipainoset ole lihavia, joten eikös he sitten ole ..........................? Minä en halua ottaa asiaan lähemmin enkä enempää kantaa!

Tässä piti puhua pertasta. Mutta Raamattu puoltaa syömistä ja juomista.

"Ei ole auringon alla mitään parempaa kuin syödä ja juoda hyvin". Lihavuus ei ole synti Raamatun mukaan. Mutta se paha terveydelle.

Mutta kaikessa voi mennä liialliseen tilanteen. Nooa ja Loot joivat niin, että taju meni.

• torre12 kirjoitti:

Jos tuot esille sen, mikä sisälläsi on, se mikä sinussa on, pelastaa sinut. Ellei sinun sisälläsi ole sitä, se, mikä ei ole sisälläsi, tappaa sinut.”

• iyvppi
        pertsa2012 kirjoitti:

Jos tuot esille sen, mikä sisälläsi on, se mikä sinussa on, pelastaa sinut. Ellei sinun sisälläsi ole sitä, se, mikä ei ole sisälläsi, tappaa sinut.”

Miksi sitten oksennat ulostetta ja pa..skaa? Suussasi on peräpukamat juttujesi jäljiltä.

• iyvppi kirjoitti:

Miksi sitten oksennat ulostetta ja pa..skaa? Suussasi on peräpukamat juttujesi jäljiltä.

Ei ollut tarkoituskaan että sinunkaltaisesi voisivat ymmärtää - asia ei kuitenkaan ole monimutkainen.

• Psalmi119 kirjoitti:

En todellakaan tuolloin tiennyt mitenkä olisi puhdistauduttava ja tein asioita varmuudenkin vuoksi.
        Torre tuolla luettelee mitä olen tehnyt vaikkei edes tiedä mistä on kysymys.

• pertsa2012 kirjoitti:

En todellakaan tuolloin tiennyt mitenkä olisi puhdistauduttava ja tein asioita varmuudenkin vuoksi.
        Torre tuolla luettelee mitä olen tehnyt vaikkei edes tiedä mistä on kysymys.

Juu, en tiedä. Mutta koet eron kirkosta oman tien kulkijana, että et ole minkään hapatuksen vaikutuksessa.

• torre12 kirjoitti:

Juu, en tiedä. Mutta koet eron kirkosta oman tien kulkijana, että et ole minkään hapatuksen vaikutuksessa.

Niinpä on - en ota minkäänlaisia määräyksiä esim. Mäkiseltä tai Askolalta eivätkä nuo 2 luopiota ole myöskään tervetulleita kiinteistöni alueelle.Minä kuljen omaa tietäni Jumalani johdatuksessa ja toivon mukaan Hän näyttää sinullekin oikean reitin.

• turha.pelko

Mitähän asiaa heillä mahtaisi sulle edes olla? Ja kukapa saapastelisi paskatunkioon?

• ffffffd
        pertsa2012 kirjoitti:

Niinpä on - en ota minkäänlaisia määräyksiä esim. Mäkiseltä tai Askolalta eivätkä nuo 2 luopiota ole myöskään tervetulleita kiinteistöni alueelle.Minä kuljen omaa tietäni Jumalani johdatuksessa ja toivon mukaan Hän näyttää sinullekin oikean reitin.

Onneksi teillä ei ole ettekä saa valtaa. Silloin ne vainot alkaisivat, kohteeena olisivat uskovatkin, "väärin" uskovat homojen ja monien muiden ohella. Tästä ei ole epäilystäkään,

• Herätyys

No sehän tarkoittaa sitä Raamatun UT mukaiseen ja perustuvaan, Kristuksen Jeesuksen kirkaudeksi ja kunniaksi, Hänen kaikille hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalle elävästi ja toimivivasti / vaikuttavasti eläviä Apostolsia seurakuntiaan / sitä Jumalalan VALTAKUNTA yhteyden / yhtenäisyyden jokaista jäsentään myöden Raamatun UT mukaisuudessa / Hänessä mahdollistavaa, pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan, vasta Oikeasti Krist. yhteyteen ja saumattomaan yhteistyöhön sopivaksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta eläväksi ja toimivaksi laittautumista.

Jeesuksen nimessä... valistaen. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva palvelijansa ja seuraajnsa.

• kysymyksiä.seksistä

RogerEight, siis tarkoitatko, että itsetyydytys on pienempi synti kuin pariseksi? Voiko itsetyydytystä harjoittaa, kun sen saa enteeksi, mutta pariseksiä ei voi harjoittaa, vaikka senkin saisi anteeksi? Onko naimaton vasta silloin Jumalan mieleinen, jos hän on pystynyt luopumaan seksistä? Miten seksistä luovutaan?

• RogerEight

Joltain toiselta saat kysyä. Viimeiseen kysymykseen vastaan kuitenkin että ihan samalla tavoin kuten tupakointikin loppuu, siitä luovutaan. Olen itsekin sen tempun onnistunut telkemään reipas 2v. sitten. J ailman nikotiinivalmisteita.

Jos näkisit minut niin huomaisit leukani hieman kohonneen.

• kysymyksiä.seksistä
        RogerEight kirjoitti:

Joltain toiselta saat kysyä. Viimeiseen kysymykseen vastaan kuitenkin että ihan samalla tavoin kuten tupakointikin loppuu, siitä luovutaan. Olen itsekin sen tempun onnistunut telkemään reipas 2v. sitten. J ailman nikotiinivalmisteita.

Jos näkisit minut niin huomaisit leukani hieman kohonneen.

Taidat olla aika erikoinen tapaus. Luther oli useiden luostarien esimies ja kertoi, että luostareissa harrastetaan sellaisiakin syntejä, joita muut eivät edes tunne.

No, Luther oli siinä vaiheessa katolisen kirkon uskollinen poika ja siten lähes samaisti synnin ja seksin. Kertoo kuitenkin, millaisiin vaikeuksiin joudutaan, jos yritetään luopua seksistä.

Luther myös mainitsi, että vaikka kuinka olisi päässyt eroon synnistä (siis seksistä), niin yöllä se ainakin yllättää. Jos ihan totta puhutaan, olet joko epänormaali tai teet sitten niin, kuin Luther neuvoi: selität kaiken parhain päin.

Itse en tietenkään pidä seksiä syntinä, vain sellaista, jolla tehdään pahaa toiselle.

• RogerEight sanoi :
      "Eräs uskova sanoi että jokainen Jeesuksen paluuta odottava puhdistautuu. Ja sitten tuli varoitus siitä ellei puhdistaudu niin tarkoittaa sen kieltämistä mihin sanoo uskovansa."
      Siinäpä oli sinulta lausuma jota en ollut ajatellut tuossa mielessä - kiitoksia siitä.

Markuksen evankeliumi:
      10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."

• >on vain tarkistettava kaikkien muidenkin sanomat Raamatun kautta.
        Teit noin siis myös tietokoneesi käyttöohjeen kohdalla. Synkkasiko?

• hmmmm...mm
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>on vain tarkistettava kaikkien muidenkin sanomat Raamatun kautta.
        Teit noin siis myös tietokoneesi käyttöohjeen kohdalla. Synkkasiko?

Suoranaisesti Raamattu ei tietokoneista puhu, mutta siitä huolimatta myös tietokoneen asentaminen tulee hoitaa Raamatun kautta siltä osin mitä Raamattu tietokoneista kirjoittaa. Asiat on aina yksinkertaisia ... :))

• hmmmm...mm kirjoitti:

Suoranaisesti Raamattu ei tietokoneista puhu, mutta siitä huolimatta myös tietokoneen asentaminen tulee hoitaa Raamatun kautta siltä osin mitä Raamattu tietokoneista kirjoittaa. Asiat on aina yksinkertaisia ... :))

Ja ihmiset näköjään vielä yksinkertaisempia.

• "Pertsa kertoi kuulleensa joskus Jumalan tai Pyhän Hengen sanovan hänelle kaksi sanaa. Toinen niistä oli puhdistaudu."
      Ja toinen lause oli "kuole itsellesi."Ja sillä tiellä ollaan - toivottavasti.

• tulos.näkyy

Henkisesti vaikutatkin aika kuolleelta kaverilta.

• tulos.näkyy kirjoitti:

Henkisesti vaikutatkin aika kuolleelta kaverilta.

Kiitoksia kehumisista - otan osaa :-)

• MikäOnP

Mikä Pertsa on mieestäsi kristinuskon keskeinen sanoma?

• pertsa2012
        MikäOnP kirjoitti:

Mikä Pertsa on mieestäsi kristinuskon keskeinen sanoma?

Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja lihaksitullut Sana , ja Hänen verensä pelastaa meidät tekemiemme syntien seurauksesta.

Johanneksen evankeliumi:
        12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

Jotta voisimme saavuttaa tuon evankeliumien lupaaman pelastuksen löydämme siihen ohjeet Raamatusta eli mm. apostolien kirjeistä.

• pertsa2012 kirjoitti:

Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja lihaksitullut Sana , ja Hänen verensä pelastaa meidät tekemiemme syntien seurauksesta.

Johanneksen evankeliumi:
        12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

Jotta voisimme saavuttaa tuon evankeliumien lupaaman pelastuksen löydämme siihen ohjeet Raamatusta eli mm. apostolien kirjeistä.

Siinä se. Ja hyvä esimerkki tuon toimivuudesta, kun rikollista elämää elänyt kuolemaantuomittu varas sai paikan paratiisissa. Siihen riitti yksi asia: "Muista minua...".

Matteus ja Jeesus: "Kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi". Siksi synnistä ei juuri puhua kannatakaan, ja vain Johannes siitä evankeliumeissa kirjoittaa tuon yhden Matteuksen lisäksi.

• torre12 kirjoitti:

Siinä se. Ja hyvä esimerkki tuon toimivuudesta, kun rikollista elämää elänyt kuolemaantuomittu varas sai paikan paratiisissa. Siihen riitti yksi asia: "Muista minua...".

Matteus ja Jeesus: "Kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi". Siksi synnistä ei juuri puhua kannatakaan, ja vain Johannes siitä evankeliumeissa kirjoittaa tuon yhden Matteuksen lisäksi.

Varas sai Armon.
        2.Mooses
        33:18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi."
        33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
        33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."

• pertsa2012 kirjoitti:

Varas sai Armon.
        2.Mooses
        33:18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi."
        33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
        33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."

No, nyt panit sitten sen Jesuksen syrjään, ja kunkin pelastus tuleekin kunkin pärstäkertoimen mukaan. Vähän kuin arpapeliä.

Ja oli vähän turha panna tuo viimeinen: Jumalan on nähnyt vaikka kuinka moni, ja kaikki jäivät eloon. Sitä se Jaakobkin kummasteli painittuaan Jumalan kanssa.

• torre12 kirjoitti:

No, nyt panit sitten sen Jesuksen syrjään, ja kunkin pelastus tuleekin kunkin pärstäkertoimen mukaan. Vähän kuin arpapeliä.

Ja oli vähän turha panna tuo viimeinen: Jumalan on nähnyt vaikka kuinka moni, ja kaikki jäivät eloon. Sitä se Jaakobkin kummasteli painittuaan Jumalan kanssa.

"Sinä et voi nähdä minun KASVOJANI!!!!

• torre12 kirjoitti:

Miten jaksat räksyttää kaiket päivät kieroutuneita tulkintojasi täällä?

• George_L kirjoitti:

Miten jaksat räksyttää kaiket päivät kieroutuneita tulkintojasi täällä?

Kyllä helsinkijokkeri jaksaa - valehtelu on hänelle normaali toimintatapa.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Sinä et voi nähdä minun KASVOJANI!!!!

En muuta tiedä, mutta eräänkin kerran ihmiset "katselivat Jumalaa". Ehkä ei katsottu kasvoja. Toisaalta miten Jaakob ja Jumala: paonivat, ja Jaakob: "Olen nähnyt Jumalan ja silti jäin eloon".

Valehtelu ei kuulu elämääni millään lailla.

• KiehuvaKattila
        torre12 kirjoitti:

En muuta tiedä, mutta eräänkin kerran ihmiset "katselivat Jumalaa". Ehkä ei katsottu kasvoja. Toisaalta miten Jaakob ja Jumala: paonivat, ja Jaakob: "Olen nähnyt Jumalan ja silti jäin eloon".

Valehtelu ei kuulu elämääni millään lailla.

" Valehtelu ei kuulu elämääni millään lailla. "

" Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. "

1. Joj. 1 : 5 - 7

Elätkö sinä Jumalan yhteydessä vai vaellatko jumalatomuuden pimeydessä?
        Kenen veri puhdistaa kaikest asynnistä mm. valehtelun synnistä?

• pyhitetytpakanat

Jeesus sanoi puhtaaksi pakanatkin ja vuodatti henkensä heihin . Siis elät vanhaa liittoa . Uudessa liitossa Jeesus on puhdistanut ja pyhittänyt koko paskan ja pelastaa sen yksin armosta lahjaksi . Eihän narkkarien seurassa tarvi olla kun itse on raitis muttei ne nyt saastaakaan ole vai mitä noi gigolot on... Hyi. Mut ne onkin muista uskonnoista . Pietarillekin Jeesus sanoi että älä sano saastaiseksi mitään minkä jumala on pyhittänyt tarkoitti pakanoita. Noi tekee niin paljon pahempiasikailusyntejä kun kristityt ikinä noi haagarkabbalistithomot.

• Päätön2017

Kuules Torre, nämä sun liberaalit ja ateisti kaverisikin tällä palstalla tietävät että puhut Raamatun ilmoituksia vastaan........

Ja jos ey itse sitä huoma niin arvaa mikä sä silloin olet?

• Olen hämmästynyt. Miten Raamatun kertomuksista kirjoittaminen on Raamattua vastaan?

No, kun en sitä itse huomaa, niin en osaa arvata mikä olen. Raamatusta kertova?

• gjkkhgcgvhc

Nim mi naherraomaon sinulle pässi voin sanoa että et ole muuta kuin oma herrasi tuollainen ylimielinen tuomitsija menee helvettiin ja tosi lujaa!!

• ccxhjbvxdd

Nim päätön2017 niin tosiaan sinä ja ja henkisesi sitä valehtelijoita on mitä suuremmissa määrin tuollaiset fariseukset menevät sinne tuliseen pätsiin!!

• 688

Pertsa siteeraa Tuomaan evankeliumia ja osoittaa olevansa harahoppinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5684
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1795
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1289
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      1101
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1085
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1027
    7. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      983
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      63
      972
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      948
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      945
    Aihe