Hei, onko kukaan , jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja siihen lääkitys, paastonnut?
Itselläni on lääkitys ja vuosia sairauteni on ollut tasapainossa. Ei siis mitään mania- eikä masennusjaksoja.
Liikun paljon, syön terveellisesti ja vietän muutenkin tasaista elämää.
Nyt näin kevään kynnyksellä, olen ajatellut paastoa. Tiedän, että lääkäriltä pitäisi kysyä, mutta tiedän myös mitä lääkäri siihen vastaisi.
Elikkä, jos jollakulla on kokemusta, niin kertoisitko minulle.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja paasto
5
359
Vastaukset
- äläpaastoa
Mulla ei muuta vastausta, kuin olin maniassa ruokahaluton ja liikuin paljon.
Ei siis paasto, mutta muutama päivä syömättä, kun ei nälän tunnetta.
Nyt lääkittynä normi ruokahalu, ei unohdu syöminen, joka päivä syön jotain!
En suosittele paastoa, hyvä ja terveellinen ruoka tekee hyvää pääkopallesikin, jatka
samaan malliin jatkossakin:) - eilääkettäenää
Olen vain pätkäpaastonnut ja toimii. Ei ole tarvinnut lääkitystäkään enää. Minun täytyy kuitenkin melkein joka päivä harrastaa liikuntaa, muuten menee hermo.
- Loviisa27
Hei. Lopetitko lääkityksen pikkuhiljaa ja lääkärin valvonnassa ?
Itse olen vuosia voinut hyvin ja mielestäni lääkitystä voisi vähentää. Lääkäri on tähän kielteisesti suhtautunut.
Liikun paljon , elämäni on tasapainossa ja voin hyvin. Työni on säännöllistä päivätyötä.
- Loviisa27
Olin 5 päivää paastolla. Ei ollut mitään ongelmaa. Ei ollut nälkä, ei vilu, eikä heikottanut. Pidän seuraavalla kerralla 7 päivän paaston.
- dieetti63
hei loviisa27, kuinka paljon laihduit tuon 5 pv.n paaston aikana? itselläni myös 2-suuntainen, lääkkeenä ketipinor 400 mg. Sairaus pysynyt tasapainossa ja ajatellut myös lääkkeen mahd.lopetusta, toisaalta kyllä pelottaa, jos tulee taas maniajakso, edellisen aikana mokasin ja kunnolla, työpaikka meni, pikavippejä maksan vieläkin, avioero&avoero, muuttoja 4 kpl.tta, rikosrekisteri. Miksi sitten haluan lopettaa lääkkeen, niin kun olen nyt laihdutuskuurilla, ei tuloksia synny lainkaan niin kuin aiemmilla kerroilla, jolloin lääkitystä ei ollut, löytänytkin netistä paljon juttuja hlöistä, joilla paino noussut lääkityksen myötä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882