Kemissä pitäisi saada syntyvyys nousemaan...

syntyvyysnousuun

Kun tarkastelin tilastoja Kemin kehityksestä, niin syntyvyys on laskusuunnassa vuosi vuodelta. Toisaalta on Kemiin muuttanut enemmän ihmisiä, kuin on poismuuttajia. Kemin nettomuutto on 37 henkilöä.

Yksi ongelma on Kemin työttömyysprosentti, joka on korkeampi kuin Suomen työttömyysprosentti yleensä. Kuitenkin Kemiin on tullut enemmän asukkaita, kuin lähtijöitä.

Alhainen syntyvyys on yksi Kemin ongelma. Perhepolitiikkaan olisi panostettava. Lapsilisiä olisi nostettava reippaasti. Lasten vanhemmat, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsiaan, niin heidän eläke tulisi kerääntyä täysmääräisenä, kuten tavallisen työntekijän eläke kertyy työssä, kodin ulkopuolella. Lastenhoito ja perheenhoitaminen on täyspäiväistä työtä, 24 tuntia vuorokaudessa, ilman vuosilomia tai viikonloppuvapaita.

21

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kemiläinen_86

"Alhainen syntyvyys on yksi Kemin ongelma"
      Alhainen syntyvyys on vain seurausta työpaikkojen puutteesta ja sitä seuraavasta muuttoliikkeestä. Ensin olisi siis saatava teollisuutta ja työpaikkoja eikä päinvastoin. Työntekijöitä olisi jo nyt riittävästi. Mitä tekevät nykyiset johtajat ja vapaamuurarit? Ajavat vain omia etujaan kansan kustannuksella.

• työpaikatnousuun

että syntyvyys nousuun ja lisää verovaroin elätettävää populaatiota muutoinkin pystyyn kuolleeseen ja työttömyyden riivaamaan kylä pahaseen??
      mistäs tähän lapsilisän nostoon otetaan rahat? hoitajien yms. lisistä?? nostetaanko/keksitäänkö uusia veroja? jollakinhan sekin nosto täytyy yhteiskunnan rahoittaa...

• Minä itseni ominaisuudessani perustan Kemiin nopean toiminnan panopartion, niin eiköhän lähde syntyvyys nousuun.
      Päivystän ravintoloissa, kaduilla, laduilla ja kaikissa harrastuspaikoissa.
      Kaikki käy kunhan on synnytyskykyinen alle 60v nainen joka ei kuulu mihinkään Kylli,-tai pellekerhoon. Muuten kyllä saa olla suvaisevainen.

666

• juueihänsiinä

vähäinen siitoskyky Kemin miehillä on nyt todettu syyksi alhaiseen syntyvyyteen, myös osasyynä tosin aika painavanakin on Kemiläisten miesten surkastuneet sukuelimet, syytä asiaan on puitu myös stuk,issa mutta epäillään merilman suolaisuuden vaikutusta synnytyslaitoksella ja kehitysvaiheessa, osasyy on myös miesten keskenään suuressamäärin harrastama seksi.

• sdfbsdbf

jos tuohon panopartioon tarvii vahvistusta,niin olen heti valmis jäseneksi...

• oletko-arka

"mistäs tähän lapsilisän nostoon otetaan rahat"
        Kun sijoittaa jotain tulevaisuuteen on siinä aina riski.
        Mutta ellei sijoita niin ainakin on varmaa, ettei saa mitään.

• lapsetonkinmaksaa
        oletko-arka kirjoitti:

"mistäs tähän lapsilisän nostoon otetaan rahat"
        Kun sijoittaa jotain tulevaisuuteen on siinä aina riski.
        Mutta ellei sijoita niin ainakin on varmaa, ettei saa mitään.

minusta on väärin että verovaroin kustannetaan toisten lapsia.. lapsettomat ainakin tulisi vapauttaa tällaisista maksuista kokonaan..
        vai miltä se tuntuisi esim. maksaa muutama satanen naapurin pojalle ihan tuosta vaan??

• ylimääräisiämenoja
        lapsetonkinmaksaa kirjoitti:

minusta on väärin että verovaroin kustannetaan toisten lapsia.. lapsettomat ainakin tulisi vapauttaa tällaisista maksuista kokonaan..
        vai miltä se tuntuisi esim. maksaa muutama satanen naapurin pojalle ihan tuosta vaan??

no maksetaanhan mauillekkin täysi ylöspito enkä minä ainakaan ole tuonut niitä tänne.

• maijukangas

kemissä pitäis saada kilkki nousemaan ensin, sitten voisi keskustella lapsenteosta.

• tulevaiduudenennustus
        lapsetonkinmaksaa kirjoitti:

Naapurin poika voi olla sinulle tulevaisuudessa vaippoja vaihtamassa joko saat maksutta vaihtamisen taikka joudut siitä maksamaan, mutta ei se onnistu ilman "naapurin poikaa" mitenkään, jos omia lapsia ei ole.

• wergew
        tulevaiduudenennustus kirjoitti:

Naapurin poika voi olla sinulle tulevaisuudessa vaippoja vaihtamassa joko saat maksutta vaihtamisen taikka joudut siitä maksamaan, mutta ei se onnistu ilman "naapurin poikaa" mitenkään, jos omia lapsia ei ole.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015111220653207_uu.shtml
        naapurin poikia?

• sacsac
        maijukangas kirjoitti:

kemissä pitäis saada kilkki nousemaan ensin, sitten voisi keskustella lapsenteosta.

mulla nousee,, tehäänx lapsi?
        mutten ookkaan kemistä..

• maijukanhas
        tulevaiduudenennustus kirjoitti:

mulla on nyt syntynyt neljäs, no en asukkaan siellä takahikiässä kemissä.

• yhdenlapsenpolitiikka
        maijukanhas kirjoitti:

mulla on nyt syntynyt neljäs, no en asukkaan siellä takahikiässä kemissä.

montako oisit tehnyt/saisit elätettyä jos et sais yhteiskunnalta euroakaan?

• maijukangas
        yhdenlapsenpolitiikka kirjoitti:

montako oisit tehnyt/saisit elätettyä jos et sais yhteiskunnalta euroakaan?

meillä on mieheni kanssa erttäin korkeat virat joten tuskin me saisimme mitään avustuksia, ehkä se on sinulle jokapäiväistä elämää, siis avustuksilla eläminen, koeta tulla toimeen.

• ÄläJauhaPaskaa
        maijukangas kirjoitti:

meillä on mieheni kanssa erttäin korkeat virat joten tuskin me saisimme mitään avustuksia, ehkä se on sinulle jokapäiväistä elämää, siis avustuksilla eläminen, koeta tulla toimeen.

Lapsilisät ja äitiyspäivärahat tullee vaikka olis kuinka korkeassa virassa.

• vitunspede
        maijukangas kirjoitti:

lypsihän se Ailuski niitä avustuksia, vaikka ei tyhjätasku ollukkaan...

• ohikulkija25

no eipä tarvi ku katsoa Kemin nuoria asukkaita niin ei tarvi ihmetellä syntyvyyden laskua.

• runkatkaaedelleen

niin ja onhan teille annettu mamuja sinne, pyytäkää lisää niitä teille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2518
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1843
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe