Bilteman sähköpyörät?

Pilipaliko

Tänään katselin Biltemassa pitkään sähköpyöriä. Minusta ne vaikuttavat ihan käypäsiltä pyöriltä tavalliselle työmatkapyöräilijälle ja tekisi mieli ostaa tämä perinteisellä miesten mallin rungolla toteutettu malli:

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Sahkopolkupyora-/Sahkopolkupyora-28-3-vaihteinen-2000032915/

Siihen näyttää saavan suht edullisesti lisäakunkin, jos lähtisi jollekin vähän pidemmälle reissulle. Onko kellään kokemuksia Bilteman pyöristä? Erityisesti kestävyys ja toimivuus kiinnostaisi.

44 kommenttia

Vastaukset

  • Muistaakseni Kuningaskuluttajan sivuilla oli juttua ja kokemuksia. Itse uskoisin että antaa rahalle vastineen. Varaosiakin saa. Itse ostaisin ennemmin sen mtb 7-vaihteisen mallin. Akku alempana rungossa, tarakka, lokasuojat ja tarvittaessa kapeammat renkaat eivät paljon maksa.

    • Onkohan Biltemalla noita koeajettavaksi? Ruotsin biltema keskustelussa hlökunta kuulemma kokoaa noita ja ne kootut myydään heti. Kokemuksia ?


    • Luuletko, että Piliteema toimittaa sulle vara-akkuja tuohon pyörään vielä kymmenen vuoden päästä?

      En missään nimessä ostaisi tuollaista, jossa on runkoon integroitu akku.


    • Kertakäyttötuote kirjoitti:

      Luuletko, että Piliteema toimittaa sulle vara-akkuja tuohon pyörään vielä kymmenen vuoden päästä?

      En missään nimessä ostaisi tuollaista, jossa on runkoon integroitu akku.

      Mikä estää laittamasta minkä vaan akun?


  • Asiallisen näköinen pyörä. Onko käytännön kokemusta tästä pyörästä?

    Olen 192 cm pitkä. Mahtaako tuo runko riittää?

  • Ei taida runkokoko tosiaan riittää. Ei löydy muiltakaan. Helkamakin vain 56cm.
    Ainakin Rixeltä Saksasta näyttää löytyvän aikuistenpyöriäkin

  • Bilteman 29 tuumainen 400 nyt ajettu ei moitteita 175 ite pituutta ja säätöä riittää varmasti 190 +korkea hienon vakaa pyörä rullailla pitkiäkin matkoja 72 kilometriä akku kestänyt itsellä työmatka 2 kilometriä aikaan 5.11 menee

    • Maantiepyörällä ajaisin tuon alle 3.30.


    • näin_täällä kirjoitti:

      Maantiepyörällä ajaisin tuon alle 3.30.

      Hiestä märkänä, tuhannen uupunut ja sukkahousut jalassako?


    • Kahdesta kilometristäkö? Nyt taisi paljastua sähköllä pyöräilevistä se totuus. Minä olen kovakuntoinen.


    • näin_täällä kirjoitti:

      Kahdesta kilometristäkö? Nyt taisi paljastua sähköllä pyöräilevistä se totuus. Minä olen kovakuntoinen.

      Niin, sinulla, oletko hiestä märkänä ja käytätkö sukkahousuja?


    • En ehdi hikoilla 2km matkalla eikä ole sukkahousuja.


    • Ostaako joku kahden kilometrin matkojaan varten sähköpyörän.. ?
      Fyysinen kunto täytyy olla umpisurkea jos ilman sähköavustusta rasittuu lainkaan noin olemattomasta matkasta.


    • Uskomatonta, mutta totta.


    • Hietön kirjoitti:

      Ostaako joku kahden kilometrin matkojaan varten sähköpyörän.. ?
      Fyysinen kunto täytyy olla umpisurkea jos ilman sähköavustusta rasittuu lainkaan noin olemattomasta matkasta.

      Jos on kova ylämäki, niin 2km on aika rankka matka ja yleiskuno on erittäin hyvä.


  • Monta vuotta olin pyörälakossa, kun ei ylämäet enää innostaneet pyöräilyyn. Nyt keväällä hankin biltemasta yosemite 7- vaihteisen matalarunkoisen sähköpyörän ja se on ollut ihan riittävä 20 km työmatka-ajeluun. Ilman avustusta liian raskas polkea, joten on muistettava ladata akku. Siitä puuttuu joku vaihteen muuntomomentti, joka on kalliimmissa pyörissä ja kun yrittää polkea "ohi" avustajan, tuntuu kuin päälle iskisi joku jarruhihna, kun ei ole sitä muuntojuttua. No, tämä vauhti on kyllä riittänyt ihan hyvin ja kunto on joka tapauksessa noussut.

    • Samanlainen pyörä täällä, jo -15 hankittu.
      Isolle ihmiselle oiva menopeli kesäisiin ajeluihin. Talven liukkailla etuvedon kanssa oltava varuillaan.
      Alkuperäiset renkaat jouduin vaihtamaan 1500 km jälkeen.
      7-vaihteinen takanapa toiminut muuten hyvin, mutta jämähtää pakkasella yksivaihteiseksi ja on tarkka säädön suhteen.
      Toinen akku hankittu ensimmäisen vikaannuttua talvisäilytyksen aikana (BMS ongelma, jonka onnekkaasti myöhemmin korjasin).
      Moottori pitää melkoista ääntä jyrkissä nousuissa, kun nopeus laskee. Olen avannut sen ja tarkistanut rattaistot, mutta kunnossa olleet. Ehkä turhan harva hammastus, eikä siten sovi mäkisille teille.
      On toiminut hyvin auton korvikkeena parinkymmenen kilometrin ajomatkoilla.


  • Toi sun kertoma muuntomomentti on varmaankin momenttianturi joka tunnistaa poljinvoiman. Eipä tostakaan ole apua, kun "nopeusrajoitin" kytkeytyy päälle ja bilikasta tulee natuna nyhdettävä sairaan raskas junttura.

  • Ajanut nyt 3 vuodessa 7500 km Bilteman 29'sähkömaasturilla ilman ongelmia . Akku loppui noin 2,5 vuoteen ja uudelleenkennotin sen jolloin löytyi selvästi lisää akkukestoa . Pyörä on ihan hyvä , mutta suurin ongelma on akku . Realinen range on luokkaa 35 km hyvällä kesäkelillä , kylmässä vähemmän . Tee se itse huolto onnistuu hyvin . Hintaansa nähden ihan kelpo ostos .
    ,

    • Paljonko akun kennotus maksoi ja hyytyikö akku totaalisesti ennen kennotusta?


  • Asian vierestä, mutta...
    Sähköpyöräilyn filosofia ei oikein aukene meikäläiselle. Ajan lenkkiä maantiepyörällä, kevyellä hybridillä työmatkoja mäkisellä pätkällä 6,5 km suuntaansa. Joskus 90-luvun lopulla ja vuosituhannen alussa jäykällä maasturilla työmatkat. Mutta miksi harkitsisin sähköpyörää? Pitäisikö polkemisen olla lähtökohtaisesti vaivatonta ja pitäisikö välttää rasitusta? Fillarointi töihin ja takaisin on mukava lisä päivän liikunta-annokseen enkä ymmärrä, mitä hyötyä olisi helpottaa sitä.
    Jos on oikeasti huonokuntoinen tai kovastikin ylipainoinen, niin silloin sähköpyörä voi olla hyvä ratkaisu, mutta mihin terve ja melko lailla hyväkuntoinen tarvitsee tuollaista laitetta?

    • Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.


    • sähköttäjä58 kirjoitti:

      Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.

      Tuolla logiikalla tulisi ostaa mopo. Sähköpyörää ollaan polkevinaan kuin oikeaa pyörää. Sama kuin soutaessä päristelisi suullaan ja matkisi perämoottorin ääntä.


    • sähköttäjä58 kirjoitti:

      Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.

      Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...

      Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.

      " Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.


    • KummaSähköpyörä kirjoitti:

      Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...

      Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.

      " Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.

      Yksi asia mikä meinaa pesuveden mukana huuhtoutua on sähköpyörän ekologisuus. Eikö ole hyvä juttu jos sähköpyörä saa vaikka sen hyväkuntoisen jättämään auton autotalliin? Turhat ympäristöä saastuttavat nurkka pyörittelyt esim. työmatkat, lähikauppakäynnit ja muut pienet asiat hoituu näppärästi sähköpyörällä. Ilma puhdistuu saastuttavan auton huilaillessa parkissa ja maantiepyöräilijänkin on mukavampi raikkaassa ilmassa urheilla. Mielestäni molemmat pyöräilijäryhmät hyötyvät sähköpyöristä. Ai niin itse käytän kirvestä puiden pilkkomiseen, mutta sähköketjusahaa puiden katkomiseen. Aika Juudas taidan olla....


    • Tavallinen pyörä on ekologisempi eli eipä tuolla voi asiaa oikein perustella. Hyväkuntoinen on silloin vain laiska ja mukavuudenhaluinen.


    • Maantiepyöräilijät on tuolla samalla logiikalla luettava laiskoiksi ja mukavuuden haluisiksi. Ajavat ultrakeveillä polkupyörillä joihin on hommattu kaikki aero komponentit ilmanvastuksen minimoimiseksi. Tämä kaikki vain siksi, että pyöräily olisi kevyttä ja helppoa. Sähköpyöräilijä korvaa keveyden ja aerokomponentit sähköllä jotta pyöräily olisi yhtä helppoa ja kevyttä, kuin maantiepyörällä. Kyseessä voi olla montakymmentä kiloa painava hyötypyörä johon keveyttä ja aero ominaisuuksia ei saa perinteisin keinoin.


    • Bafang kirjoitti:

      Yksi asia mikä meinaa pesuveden mukana huuhtoutua on sähköpyörän ekologisuus. Eikö ole hyvä juttu jos sähköpyörä saa vaikka sen hyväkuntoisen jättämään auton autotalliin? Turhat ympäristöä saastuttavat nurkka pyörittelyt esim. työmatkat, lähikauppakäynnit ja muut pienet asiat hoituu näppärästi sähköpyörällä. Ilma puhdistuu saastuttavan auton huilaillessa parkissa ja maantiepyöräilijänkin on mukavampi raikkaassa ilmassa urheilla. Mielestäni molemmat pyöräilijäryhmät hyötyvät sähköpyöristä. Ai niin itse käytän kirvestä puiden pilkkomiseen, mutta sähköketjusahaa puiden katkomiseen. Aika Juudas taidan olla....

      Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
      Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään.


    • Ekovilla kirjoitti:

      Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
      Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään.

      Hyvin kirjoitettu. Totisesti todistan että minimitoimeentulolla ihminen on onnellisimmillaan. Vaihdantavälinettä on juuri sen verran kuin tarvitsee. Sivu neljänkymmenen kahelin työvuoden jälkeen sanottuna. Nykyään ei totisesti ole varaa kuin polkupyörään, eikä edes kovin hyvään sellaiseen. Mutta. Enempää ihminen ei tarvitse.


    • Jaa että kevyt hybridi on sinulla ? Onko siinä jopa vaihteet ? Mitä semmoisilla tekee. Vielä enempi hikoat ja läähätät kun vaihdat sen ruosteiseen vaihteettomaan mummopyörään jos se kerta on siinä kaiken A ja O.
      Entä jos autossa on moottori ? Minkä ihmeen takia ? Yhtä hyvin sitä voi tökkiä leppäkepillä vauhtia ikkunasta. Ja kylläpä ihanasti taasen hiki kaatuu päältä.

      Miljoona muuta asiaa on tässä maailmassa turhaa. Kännykät ? Voi jumankekka kun siellä peräkammarissa on se eeriksonin lankapuhelin niin sillä pärjää ihminen. Mutta tää on taas tätä, jos minä en tarvii niin ei kukaan muukaan tarvii.


    • Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
      Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
      Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
      Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.


    • porsanreiänpolkijat kirjoitti:

      Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
      Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
      Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
      Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.

      Sähköpyörässä on käsikaasu ja sitä ei tarvitse polkea liikkuakseen, myös usein poljin avustus.
      Sähköavusteisessa on poljin tunnistin pelkästään ilman käsikaasua ja sähköavustin kytkeytyy vain polkiessa.
      Moottorivene on siis kuin sähköpyörä, jos moottoriveneen moottori vetäisi vain kun liikutat käsiä, olisi se sähköavusteinen.
      Get it?

      Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä toimii pelkästään lihasvoimalla laittamalla sähköt napista pois päältä, kukaan ei kiellä hikoilemasta sähköistetyillä pyörillä ilman sähköjä, joskus jopa akun loppuessa pakko.

      Sähköpotkulautakin on liikkumisväline, ei mikään apuväline liikkumisrajoitteisille.

      Käytätkö julkisia moottorilla varustettuja kulkuneuvoja tai esim. omaa autoa?
      Oletko silloin lliikuntarajotteinen joka tarvitsee apuvälinettä lihasheikkoutern tms?
      Onko kaikki moottorikäyttöisiä laitteita käyttävät lihasheikkoisia, esimerkiksi bussikuski tai rekkakuski?

      Käytä nyt järkeä.


    • porsanreiänpolkijat kirjoitti:

      Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
      Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
      Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
      Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.

      Possureikä kommentoija ei ole päässyt omasta reiästään pitemmälle :) :) :)


    • KummaSähköpyörä kirjoitti:

      Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...

      Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.

      " Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.

      änkyrä :)


    • Ekovilla kirjoitti:

      Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
      Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään.

      "...Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee..."

      Ei ole.

      Jotkut myös säästävät tuloistaan eivätkä hassaa rahaa esim. lentämiseen. Tai investoivat luontoa säästävästi. Osalle myös "työmatka auton sijasta pyörällä" ei ole vaihtoehto, kun ei ollut alkujaankaan sitä autoa. Siinä vasta säästääkin, sekä luontoa että rahaa. Ja taas voi investoida tai säästää vähän lisää tulevaisuudelle. Lapsemme tarvitsevat mahdollisimman hyvin säilyneen maapallon.

      Mieti sitä.


    • Jos polkemisen ei pidä olla vaivatonta, niin vaihda se maantiepyöräsi ja kevyt hybridisi vaikkapa vaihteettomaan Jääkäri-pyörään. Fyysinen kuntosi paranee, kun polkeminen muuttuu vähemmän vaivattomaksi.

      Asian vierestä ehkä: miksi kaikkien muiden pitäisi noudattaa juuri sinun pyöräilyfilosofiaasi? Miksi et suo fyysisesti huonokuntoisille, ylipainoisille, iäkkäille tms ihmisille sähköpyöräilyä, jonka ansiosta hekin voivat nauttia pyöräilystä, vähentää autoilua ja kohentaa kuntoaan?


  • Valitettavan monet ihmiset on vanhempien, isovanhempien, ystävien, median, popmusiikin ym. vaikutuksella saatu luulemaan, että enemmän on parempi. Näinhän sanotaan mainoksessakin. Hyvin harvat kyseenalaistavat nykyisen elintapamme. Mutta...olemme luoneet systeemin joka perustuu kateuteen, vertailuun, huonoon itsetuntoon ja sitä kautta turhaan kulutukseen. Jos ihmiset järkiintyisivät, koko talousjärjestelmä romahtaisi..... Kaikesta huolimatta pyöräily on mukavaa.

    • Köyhyys on surkea juttu jopa pyöräilijöiden keskuudessa.


  • Pyöräily on ankara laji. Vaikka Suomessa ollaankin. Lisämausteensa antaa muutamat kahelit autoilijat. Tänäänkin BMW ohitti mettäkulmilla hihaa hipoen vaikka tilaa olisi ollut reilumpaankin ohitukseen. Talvella kun ei voi pyöräillä ihan reunassa vallien takia. Kysyinkin itseltäni :mitä velogimies tekisi? Luultavasti (Hää on miun idoli) hän kuittaisi tämänkin olankohautuksella. Ajattelinkin että Bemarin ratissa oli varmaankin joku keski-ikäinen nainen, joka rystyset valkoisena pelkäsi nousta urista pois. Toinen tapaus tapahtui kun jouduin lähestymään liikennevaloja autotiellä kaupungissa. Yhdistetty kävelypyöräilyväylä oli auraamatta silloin. Ryhmityin keskikaistalle mennäkseni suoraan. Takaa lähestyvä autoilija huudatti merkinantovälinettä kuin hinaaja väärässä satamassa. En tietenkään väistänyt vähääkään. Punaiset paloi ja vaihtuessa vihreäksi pääsi tuskastunut autoilija sujahtamaan kyllä ohitseni kivuttomasti. Lähestyin tätäkin junttia ilon kautta. Ajattelin että kenties hän halusi ystävällisesti tiedottaa olemassaolostaan reiluin huudatuksin.

    Sen sijaan olen äimän käkenä Sigma bc 14.16 sts - ajotietokoneesta. Hää se vaa mittailoo aina yhtä luotettavasti. Oli pakkanen, suoja tai veskel, toimii kuin junassa vessan ovi vanhoina hyvinä aikoina.

  • Ostimme vaimon kanssa Biilteemasta sähköpyörät Low Step 28",7-vaihteiset.Pyörät on kevyet polkea ilman sähköavustusta,mutta molemmista pyöristä akuthajosi kahden vuoden jälkeen,ja nuo akut maksavat tietääkseni yli 300,00 €.kpl. Aika kallista pyöräilyä tuolla hinnalla saa jo aika hyvän tavallisen pyörän.Laitoin sähköpstia biilteemaan noista akuista sain vastauksen, että sähkölaitteilla on yhden vuoden takuu,kyseisessä pyörässä on myös 120 kg painorajoitus.

    • Aika tyypillistä ylipäätään sähköfillareissa että akut kypsyy pariin vuoteen. Itselle kävi näin myös whiten pyörälle.

      Painorajoitus 100 kg tai 120 kg on tyypillinen lukema puuropyörissä ja sähköpyörissä. Uudessa sähköpaksupyörässäni on myös 120 kg painoraja.

      Kallista on sähköpyöräily, valitettavasti.


    • Minun piti 2 vuoden pyöräilyn jälkeen vaihta ketju luomupyörään, maksoi 5 euroa aski, motonetistä.


  • Jos on huonot jalat ja polvet niinku mulla niin sähköpyörä on hyvä. Omassa Ibridossa nyt akku finaalis joten täytyy varmaan hommata uus akku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.