Tänään katselin Biltemassa pitkään sähköpyöriä. Minusta ne vaikuttavat ihan käypäsiltä pyöriltä tavalliselle työmatkapyöräilijälle ja tekisi mieli ostaa tämä perinteisellä miesten mallin rungolla toteutettu malli:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Sahkopolkupyora-/Sahkopolkupyora-28-3-vaihteinen-2000032915/
Siihen näyttää saavan suht edullisesti lisäakunkin, jos lähtisi jollekin vähän pidemmälle reissulle. Onko kellään kokemuksia Bilteman pyöristä? Erityisesti kestävyys ja toimivuus kiinnostaisi.
Bilteman sähköpyörät?
105
31135
Vastaukset
- kapteeni69
Muistaakseni Kuningaskuluttajan sivuilla oli juttua ja kokemuksia. Itse uskoisin että antaa rahalle vastineen. Varaosiakin saa. Itse ostaisin ennemmin sen mtb 7-vaihteisen mallin. Akku alempana rungossa, tarakka, lokasuojat ja tarvittaessa kapeammat renkaat eivät paljon maksa.
- elrod
Onkohan Biltemalla noita koeajettavaksi? Ruotsin biltema keskustelussa hlökunta kuulemma kokoaa noita ja ne kootut myydään heti. Kokemuksia ?
- Kertakäyttötuote
Luuletko, että Piliteema toimittaa sulle vara-akkuja tuohon pyörään vielä kymmenen vuoden päästä?
En missään nimessä ostaisi tuollaista, jossa on runkoon integroitu akku. - Voiteitä
Kertakäyttötuote kirjoitti:
Luuletko, että Piliteema toimittaa sulle vara-akkuja tuohon pyörään vielä kymmenen vuoden päästä?
En missään nimessä ostaisi tuollaista, jossa on runkoon integroitu akku.Mikä estää laittamasta minkä vaan akun?
- Anonyymi
Älä osta a i nakana 7 vaihteusta kappa vaihteella
Erittäin heikko
- Ostanko
Asiallisen näköinen pyörä. Onko käytännön kokemusta tästä pyörästä?
Olen 192 cm pitkä. Mahtaako tuo runko riittää? - Peetu58
Ei taida runkokoko tosiaan riittää. Ei löydy muiltakaan. Helkamakin vain 56cm.
Ainakin Rixeltä Saksasta näyttää löytyvän aikuistenpyöriäkin - Reetuli
Bilteman 29 tuumainen 400 nyt ajettu ei moitteita 175 ite pituutta ja säätöä riittää varmasti 190 korkea hienon vakaa pyörä rullailla pitkiäkin matkoja 72 kilometriä akku kestänyt itsellä työmatka 2 kilometriä aikaan 5.11 menee
- näin_täällä
Maantiepyörällä ajaisin tuon alle 3.30.
- Sukkis_
näin_täällä kirjoitti:
Maantiepyörällä ajaisin tuon alle 3.30.
Hiestä märkänä, tuhannen uupunut ja sukkahousut jalassako?
- näin_täällä
Kahdesta kilometristäkö? Nyt taisi paljastua sähköllä pyöräilevistä se totuus. Minä olen kovakuntoinen.
- Juuriniin
näin_täällä kirjoitti:
Kahdesta kilometristäkö? Nyt taisi paljastua sähköllä pyöräilevistä se totuus. Minä olen kovakuntoinen.
Niin, sinulla, oletko hiestä märkänä ja käytätkö sukkahousuja?
- näin_täällä
En ehdi hikoilla 2km matkalla eikä ole sukkahousuja.
- Hietön
Ostaako joku kahden kilometrin matkojaan varten sähköpyörän.. ?
Fyysinen kunto täytyy olla umpisurkea jos ilman sähköavustusta rasittuu lainkaan noin olemattomasta matkasta. - Silava
Uskomatonta, mutta totta.
- Anonyymi
Hietön kirjoitti:
Ostaako joku kahden kilometrin matkojaan varten sähköpyörän.. ?
Fyysinen kunto täytyy olla umpisurkea jos ilman sähköavustusta rasittuu lainkaan noin olemattomasta matkasta.Jos on kova ylämäki, niin 2km on aika rankka matka ja yleiskuno on erittäin hyvä.
- Anonyymi
Sukkis_ kirjoitti:
Hiestä märkänä, tuhannen uupunut ja sukkahousut jalassako?
Kulemma biliksen pyörät niin hunoja et y ä vatårkaatkaan ei nii y ä vie .
Sukkapuku raivopyörä - Anonyymi
Kyllähän niillä ajaa kaipaavan kotiin ja eestaas muutaman vuoden
Varmasti hajoaa
Käypää kysymässä!joltain oikealta pyörkorjaajata neuvoa.
Itse en ostaisi biiltemna kiinailai heikkoja pyöri
Esim komostatnsieltämlastenmpyörän pitää äidin osta koota se - Anonyymi
näin_täällä kirjoitti:
En ehdi hikoilla 2km matkalla eikä ole sukkahousuja.
Meillä Vantaalla on pyöräteillä kyllä mäkiä kokoajan kun kiertävät ainamtunnelin kautta jotta autotietbsaavat mennä tasaisesti
- Anonyymi
Onko julkisen pyörät vielä toiminnassa
- Anonyymi
näin_täällä kirjoitti:
Maantiepyörällä ajaisin tuon alle 3.30.
Kyseessä ei lienekään mikään kllpailu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kova ylämäki, niin 2km on aika rankka matka ja yleiskuno on erittäin hyvä.
Ylämäki molempiin suuntiin... Rankkaa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulemma biliksen pyörät niin hunoja et y ä vatårkaatkaan ei nii y ä vie .
Sukkapuku raivopyöräTyttäreltä varastettiin juuri B-kaupan pyörä. Vieressä ollut arvopyörä ei kelvanut.
- pyörämummo
Monta vuotta olin pyörälakossa, kun ei ylämäet enää innostaneet pyöräilyyn. Nyt keväällä hankin biltemasta yosemite 7- vaihteisen matalarunkoisen sähköpyörän ja se on ollut ihan riittävä 20 km työmatka-ajeluun. Ilman avustusta liian raskas polkea, joten on muistettava ladata akku. Siitä puuttuu joku vaihteen muuntomomentti, joka on kalliimmissa pyörissä ja kun yrittää polkea "ohi" avustajan, tuntuu kuin päälle iskisi joku jarruhihna, kun ei ole sitä muuntojuttua. No, tämä vauhti on kyllä riittänyt ihan hyvin ja kunto on joka tapauksessa noussut.
- Pitkästemmi
Samanlainen pyörä täällä, jo -15 hankittu.
Isolle ihmiselle oiva menopeli kesäisiin ajeluihin. Talven liukkailla etuvedon kanssa oltava varuillaan.
Alkuperäiset renkaat jouduin vaihtamaan 1500 km jälkeen.
7-vaihteinen takanapa toiminut muuten hyvin, mutta jämähtää pakkasella yksivaihteiseksi ja on tarkka säädön suhteen.
Toinen akku hankittu ensimmäisen vikaannuttua talvisäilytyksen aikana (BMS ongelma, jonka onnekkaasti myöhemmin korjasin).
Moottori pitää melkoista ääntä jyrkissä nousuissa, kun nopeus laskee. Olen avannut sen ja tarkistanut rattaistot, mutta kunnossa olleet. Ehkä turhan harva hammastus, eikä siten sovi mäkisille teille.
On toiminut hyvin auton korvikkeena parinkymmenen kilometrin ajomatkoilla. - Anonyymi
Pitkästemmi kirjoitti:
Samanlainen pyörä täällä, jo -15 hankittu.
Isolle ihmiselle oiva menopeli kesäisiin ajeluihin. Talven liukkailla etuvedon kanssa oltava varuillaan.
Alkuperäiset renkaat jouduin vaihtamaan 1500 km jälkeen.
7-vaihteinen takanapa toiminut muuten hyvin, mutta jämähtää pakkasella yksivaihteiseksi ja on tarkka säädön suhteen.
Toinen akku hankittu ensimmäisen vikaannuttua talvisäilytyksen aikana (BMS ongelma, jonka onnekkaasti myöhemmin korjasin).
Moottori pitää melkoista ääntä jyrkissä nousuissa, kun nopeus laskee. Olen avannut sen ja tarkistanut rattaistot, mutta kunnossa olleet. Ehkä turhan harva hammastus, eikä siten sovi mäkisille teille.
On toiminut hyvin auton korvikkeena parinkymmenen kilometrin ajomatkoilla.Kappavaihde ja 7 vaihde ehdotomasti merkki paikaleen taka vanteessa .muutoin vaihteet hajoo.
Jis pakkasella k ämöhtää on sulla vaihdevaijerissa vettä
Laita aseöljyä vaijeriin. Tai uusi vaijeri.
Sikahpuku taivo pyösrä joka lissää vauhtiaan riteukseen y ultaessa ei hiljennä - Anonyymi
Pyörä oli hyvä niin kauan kuin toimi, mutta viime kesänä siihen ei enää saanutkaan uutta akkua, kun alkuperäinen ei enää suostunut latautumaan. Viime kesänä jäi pyöräilyt kokonaan. Nyt olisi luvassa maaliskuussa 2021 että akkuja tulee, mutta onhan se kaksi eri asiaa luvata ja täytää lupaus. Vaihdan pyöräkauppaa maaliskuussa, enkä osta biltemasta yhtään mitään tämän jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörä oli hyvä niin kauan kuin toimi, mutta viime kesänä siihen ei enää saanutkaan uutta akkua, kun alkuperäinen ei enää suostunut latautumaan. Viime kesänä jäi pyöräilyt kokonaan. Nyt olisi luvassa maaliskuussa 2021 että akkuja tulee, mutta onhan se kaksi eri asiaa luvata ja täytää lupaus. Vaihdan pyöräkauppaa maaliskuussa, enkä osta biltemasta yhtään mitään tämän jälkeen.
siis tarkoitan maaliskuu 2022
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörä oli hyvä niin kauan kuin toimi, mutta viime kesänä siihen ei enää saanutkaan uutta akkua, kun alkuperäinen ei enää suostunut latautumaan. Viime kesänä jäi pyöräilyt kokonaan. Nyt olisi luvassa maaliskuussa 2021 että akkuja tulee, mutta onhan se kaksi eri asiaa luvata ja täytää lupaus. Vaihdan pyöräkauppaa maaliskuussa, enkä osta biltemasta yhtään mitään tämän jälkeen.
Akkujahan löytyy netistä, useista eri myymälöistä. Akkua ei saa ladata täyteen talvisäilytykseen, menee pilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörä oli hyvä niin kauan kuin toimi, mutta viime kesänä siihen ei enää saanutkaan uutta akkua, kun alkuperäinen ei enää suostunut latautumaan. Viime kesänä jäi pyöräilyt kokonaan. Nyt olisi luvassa maaliskuussa 2021 että akkuja tulee, mutta onhan se kaksi eri asiaa luvata ja täytää lupaus. Vaihdan pyöräkauppaa maaliskuussa, enkä osta biltemasta yhtään mitään tämän jälkeen.
Akkuja löytyy useista eri netti myymälöistä, esim. 11,6 v tilalle 15v hinta nyt 290,00e kantomatka 60-130km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkuja löytyy useista eri netti myymälöistä, esim. 11,6 v tilalle 15v hinta nyt 290,00e kantomatka 60-130km
Sopiiko tuo tehoakku suoraan entisen 9 amh akun kiinnityksiin, yläpuolelta rungon alaputkeen sisälle laitettava 36v 324 wh akku alkuperäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkuja löytyy useista eri netti myymälöistä, esim. 11,6 v tilalle 15v hinta nyt 290,00e kantomatka 60-130km
Kertoisiko joku nettikauppojen osoitteista tarkemmin? Olisi ainakin hyvä bisnes toimivta vaihtoakut yosemiteihin, koska niitä on paljon liikenteessä.
- Duodaniin
Toi sun kertoma muuntomomentti on varmaankin momenttianturi joka tunnistaa poljinvoiman. Eipä tostakaan ole apua, kun "nopeusrajoitin" kytkeytyy päälle ja bilikasta tulee natuna nyhdettävä sairaan raskas junttura.
- Sähköpyöräilijä
Ajanut nyt 3 vuodessa 7500 km Bilteman 29'sähkömaasturilla ilman ongelmia . Akku loppui noin 2,5 vuoteen ja uudelleenkennotin sen jolloin löytyi selvästi lisää akkukestoa . Pyörä on ihan hyvä , mutta suurin ongelma on akku . Realinen range on luokkaa 35 km hyvällä kesäkelillä , kylmässä vähemmän . Tee se itse huolto onnistuu hyvin . Hintaansa nähden ihan kelpo ostos .
,- Yosemite
Paljonko akun kennotus maksoi ja hyytyikö akku totaalisesti ennen kennotusta?
- Anonyymi
Minulla myös samanlainen pyörä takanavassa olevalla moottorilla. Tekniikan pitäisi olla aika kestävää, joskaan ei toiminnaltaan yhtä jouhevaa kuin keskellä olevalla ketjujen kautta vetoon vaikuttavalla moottorilla. Pieni ongelma on jos polkimien pyöritysnopeus laskee erittäin jyrkässä ylämäessä vähäiseksi takanapamoottori ei avusta tai avustaa vain pätkien. Auttaisikohan eturattaan vaihto vähempihampaiseen? Mihinkään vaativaan maastoajoon en kyllä kulkineella tuon tähden uskaltautuisi, onneksi ajelen lähinnä kelveillä.
- Anonyymi
Onko tuo uudelleenkennotettu akku yhtä paloturvallinen kuin tehdasakku? Manuaalissa kielletään avaamasta ja muutamasta akkua mitenkään. Paljonko mahtoi maksaa ja missä näitä uudelleenkennotetaan? Onko työlle mitään takuuta?
- Toinenbilteema
Tässäpä tietoa https://www.youtube.com/watch?v=PxX-8NcCNlY&feature=youtu.be
- KummaSähköpyörä
Asian vierestä, mutta...
Sähköpyöräilyn filosofia ei oikein aukene meikäläiselle. Ajan lenkkiä maantiepyörällä, kevyellä hybridillä työmatkoja mäkisellä pätkällä 6,5 km suuntaansa. Joskus 90-luvun lopulla ja vuosituhannen alussa jäykällä maasturilla työmatkat. Mutta miksi harkitsisin sähköpyörää? Pitäisikö polkemisen olla lähtökohtaisesti vaivatonta ja pitäisikö välttää rasitusta? Fillarointi töihin ja takaisin on mukava lisä päivän liikunta-annokseen enkä ymmärrä, mitä hyötyä olisi helpottaa sitä.
Jos on oikeasti huonokuntoinen tai kovastikin ylipainoinen, niin silloin sähköpyörä voi olla hyvä ratkaisu, mutta mihin terve ja melko lailla hyväkuntoinen tarvitsee tuollaista laitetta?- sähköttäjä58
Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.
- näin_näkisin
sähköttäjä58 kirjoitti:
Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.
Tuolla logiikalla tulisi ostaa mopo. Sähköpyörää ollaan polkevinaan kuin oikeaa pyörää. Sama kuin soutaessä päristelisi suullaan ja matkisi perämoottorin ääntä.
- KummaSähköpyörä
sähköttäjä58 kirjoitti:
Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.
Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...
Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.
" Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä. - Bafang
KummaSähköpyörä kirjoitti:
Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...
Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.
" Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.Yksi asia mikä meinaa pesuveden mukana huuhtoutua on sähköpyörän ekologisuus. Eikö ole hyvä juttu jos sähköpyörä saa vaikka sen hyväkuntoisen jättämään auton autotalliin? Turhat ympäristöä saastuttavat nurkka pyörittelyt esim. työmatkat, lähikauppakäynnit ja muut pienet asiat hoituu näppärästi sähköpyörällä. Ilma puhdistuu saastuttavan auton huilaillessa parkissa ja maantiepyöräilijänkin on mukavampi raikkaassa ilmassa urheilla. Mielestäni molemmat pyöräilijäryhmät hyötyvät sähköpyöristä. Ai niin itse käytän kirvestä puiden pilkkomiseen, mutta sähköketjusahaa puiden katkomiseen. Aika Juudas taidan olla....
- No_ei
Tavallinen pyörä on ekologisempi eli eipä tuolla voi asiaa oikein perustella. Hyväkuntoinen on silloin vain laiska ja mukavuudenhaluinen.
- Bafang
Maantiepyöräilijät on tuolla samalla logiikalla luettava laiskoiksi ja mukavuuden haluisiksi. Ajavat ultrakeveillä polkupyörillä joihin on hommattu kaikki aero komponentit ilmanvastuksen minimoimiseksi. Tämä kaikki vain siksi, että pyöräily olisi kevyttä ja helppoa. Sähköpyöräilijä korvaa keveyden ja aerokomponentit sähköllä jotta pyöräily olisi yhtä helppoa ja kevyttä, kuin maantiepyörällä. Kyseessä voi olla montakymmentä kiloa painava hyötypyörä johon keveyttä ja aero ominaisuuksia ei saa perinteisin keinoin.
- Ekovilla
Bafang kirjoitti:
Yksi asia mikä meinaa pesuveden mukana huuhtoutua on sähköpyörän ekologisuus. Eikö ole hyvä juttu jos sähköpyörä saa vaikka sen hyväkuntoisen jättämään auton autotalliin? Turhat ympäristöä saastuttavat nurkka pyörittelyt esim. työmatkat, lähikauppakäynnit ja muut pienet asiat hoituu näppärästi sähköpyörällä. Ilma puhdistuu saastuttavan auton huilaillessa parkissa ja maantiepyöräilijänkin on mukavampi raikkaassa ilmassa urheilla. Mielestäni molemmat pyöräilijäryhmät hyötyvät sähköpyöristä. Ai niin itse käytän kirvestä puiden pilkkomiseen, mutta sähköketjusahaa puiden katkomiseen. Aika Juudas taidan olla....
Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään. - mitenkuten
Ekovilla kirjoitti:
Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään.Hyvin kirjoitettu. Totisesti todistan että minimitoimeentulolla ihminen on onnellisimmillaan. Vaihdantavälinettä on juuri sen verran kuin tarvitsee. Sivu neljänkymmenen kahelin työvuoden jälkeen sanottuna. Nykyään ei totisesti ole varaa kuin polkupyörään, eikä edes kovin hyvään sellaiseen. Mutta. Enempää ihminen ei tarvitse.
- lepperinleima
Jaa että kevyt hybridi on sinulla ? Onko siinä jopa vaihteet ? Mitä semmoisilla tekee. Vielä enempi hikoat ja läähätät kun vaihdat sen ruosteiseen vaihteettomaan mummopyörään jos se kerta on siinä kaiken A ja O.
Entä jos autossa on moottori ? Minkä ihmeen takia ? Yhtä hyvin sitä voi tökkiä leppäkepillä vauhtia ikkunasta. Ja kylläpä ihanasti taasen hiki kaatuu päältä.
Miljoona muuta asiaa on tässä maailmassa turhaa. Kännykät ? Voi jumankekka kun siellä peräkammarissa on se eeriksonin lankapuhelin niin sillä pärjää ihminen. Mutta tää on taas tätä, jos minä en tarvii niin ei kukaan muukaan tarvii. - porsanreiänpolkijat
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia. - Typeryyksien_valtakunta
porsanreiänpolkijat kirjoitti:
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.Sähköpyörässä on käsikaasu ja sitä ei tarvitse polkea liikkuakseen, myös usein poljin avustus.
Sähköavusteisessa on poljin tunnistin pelkästään ilman käsikaasua ja sähköavustin kytkeytyy vain polkiessa.
Moottorivene on siis kuin sähköpyörä, jos moottoriveneen moottori vetäisi vain kun liikutat käsiä, olisi se sähköavusteinen.
Get it?
Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä toimii pelkästään lihasvoimalla laittamalla sähköt napista pois päältä, kukaan ei kiellä hikoilemasta sähköistetyillä pyörillä ilman sähköjä, joskus jopa akun loppuessa pakko.
Sähköpotkulautakin on liikkumisväline, ei mikään apuväline liikkumisrajoitteisille.
Käytätkö julkisia moottorilla varustettuja kulkuneuvoja tai esim. omaa autoa?
Oletko silloin lliikuntarajotteinen joka tarvitsee apuvälinettä lihasheikkoutern tms?
Onko kaikki moottorikäyttöisiä laitteita käyttävät lihasheikkoisia, esimerkiksi bussikuski tai rekkakuski?
Käytä nyt järkeä. - Rinkelireikä
porsanreiänpolkijat kirjoitti:
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.Possureikä kommentoija ei ole päässyt omasta reiästään pitemmälle :) :) :)
- persutonporvareita
KummaSähköpyörä kirjoitti:
Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...
Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.
" Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.änkyrä :)
- A_pu_va
Ekovilla kirjoitti:
Seitäpä mulle tarkemmin tuo ekologisuus. Jos mä ajan työmatkan auton sijasta pyörällä, säästyy siinä rahaa. Mutta... Ei se raha jää käyttämättä. Sillä voi vaikkapa tehdä lomareissun lentäen. Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee.
Ei se edes riipu ahkeruudesta tai etevyydestä, koska monet ansaitsevat huomattavan vuositulon toisten tekemästä työstä. Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, pitää vähentää työn tekoa niin , ettei ole varaa kulkea muulla kuin lihasvoimalla. Monen meistä elämä olisi oikeasti parempaa kuin nykyään."...Ihmisen aiheuttama ympäristökuorma on täysin verannollinen siihen, kuinka paljon ansaitsee..."
Ei ole.
Jotkut myös säästävät tuloistaan eivätkä hassaa rahaa esim. lentämiseen. Tai investoivat luontoa säästävästi. Osalle myös "työmatka auton sijasta pyörällä" ei ole vaihtoehto, kun ei ollut alkujaankaan sitä autoa. Siinä vasta säästääkin, sekä luontoa että rahaa. Ja taas voi investoida tai säästää vähän lisää tulevaisuudelle. Lapsemme tarvitsevat mahdollisimman hyvin säilyneen maapallon.
Mieti sitä. - Anonyymi
Jos polkemisen ei pidä olla vaivatonta, niin vaihda se maantiepyöräsi ja kevyt hybridisi vaikkapa vaihteettomaan Jääkäri-pyörään. Fyysinen kuntosi paranee, kun polkeminen muuttuu vähemmän vaivattomaksi.
Asian vierestä ehkä: miksi kaikkien muiden pitäisi noudattaa juuri sinun pyöräilyfilosofiaasi? Miksi et suo fyysisesti huonokuntoisille, ylipainoisille, iäkkäille tms ihmisille sähköpyöräilyä, jonka ansiosta hekin voivat nauttia pyöräilystä, vähentää autoilua ja kohentaa kuntoaan? - Anonyymi
näin_näkisin kirjoitti:
Tuolla logiikalla tulisi ostaa mopo. Sähköpyörää ollaan polkevinaan kuin oikeaa pyörää. Sama kuin soutaessä päristelisi suullaan ja matkisi perämoottorin ääntä.
Polkea tuotakin pitää, ei liiku itsekseen. Siinä on sähkö avustin. Ei oo Oulun tuulissa kun 7 km kesät talvet fillari töihin umpi hiessä. Teko polvelle oivaa liikuntaa. Akku kesti 2.5 vuotta ja uuden sai Biltemasta
- Anonyymi
Talvella ajaeassa kun muksut ja kauppaostokset peräkärryssä mukana niin ilman avustuksesta on merkittävästi apua (ei bilteman pyörä). Akun kesto tällöin tosin on vain 20km luvatusta 100km ja joutuu tällöin lataamaan useamman kerran viikkoon. Nyt pärjää pyörällä vaivatta ympäri vuoden ilman autoa kaupungissa myös perheellisenä kun pienet lapset kulkeutuu päiväkotiin ja harrastuksiin pyöräkärryssä. Niille jotka käy suihkussa aamuisin työpaikalla pyöräilyn takia tai jättää pyöräilemättä sen takia niin sähköavustus poistaa suihkun tarpeen. Ja jos haluaa hikeä niin saa sitä avusteistakin polkea niin paljon kuin jaksaa ja avustuksenkin saa aina halutessaan säädettyä tai päältä poiskin. Ennen oli 2 autoa(vaikkei ollut muksujakaan), mutta sähköpyörän myötä enää vain yksi ja senkin vuosittaiset ajokilometrit puolittuneet. Sähköpyörä on siis oikeasti käytännöllinen vekotin. Ja jos haluaa käydä kesällä pyörälenkillä tai on yksin menoja kaupugilla niin sähköttömälle pyörällekin on vielä käyttöä, joten ei sitäkään kannata syrjeksiä.
- Anonyymi
sähköttäjä58 kirjoitti:
Sinä ilmeisesti soudat aina verkoille, kaadat puut käsisahalla, pilkot ne kirveellä, poraat reiät veivarilla ym. ym. Onko sinulla mahdollisesti käytössäsi jopa polkuauto? Jos vastasit kaikkiin kohtiin myöntävästi niin hyvä on, kritiikkisi on aiheellista.
Minä pilkon polttopuut kirveellä. Klapikone olisi ihan kiva jos puut olisi sellaisia vänkyröitä ja oksaisia, mutta ilmankin on mennyt. 60 cm pölli halkeaa X25:lla hyvin, tekniikkalaji. Lehtipuu tuoreena, havupuu pakkasella ja vähän kuivaneena.
- Anonyymi
porsanreiänpolkijat kirjoitti:
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.Veneessä voi olla sähköperämoottori,voi soutaa samalla kun potkuri avustaa.
- Anonyymi
KummaSähköpyörä kirjoitti:
Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...
Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.
" Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.Kysymys ei välttämättä nyt olekaan urheilusta tai muusta kuntoilusta vaan työmatkojen helpottamisesta...
- Anonyymi
Työmatkasi on aika lyhyt, itselläni kaksi kertaa pidempi ja työni on fyysistä. Toki vapaa-ajalla käytän luomumaantiepyörää lenkkeilyyn.
- Anonyymi
KummaSähköpyörä kirjoitti:
Itse asiassa puut pilkon kirveellä, joskus keväällä on syntynyt 20 pinomottia...
Mutta kovin rakentavaa ei mielestäni ole vittuilla. Mielestäni pyörällä ajaessa saa ja pitääkin tuntua rasitusta, välillä pitää hengästyä ja väsyä. Sähköpyöräily on hyväkuntoiselle, enkä nyt tarkoita mitään kilpaurheilijaa, itsensä pettämistä.
" Vedin sähköpyörällä 70 km lenkin, keskinopeudella 31 km/h". Ja jos vedät tuon saman luomupyörällä, niin kumpi on viisaampi valinta? Entä sähköpyörällä polkeminen töihin, ei juuri pulssi nouse kävelylenkkeilyä korkeammaksi eli onko tuolla suurta liikunnallista merkitystä.Onhan kävelylenkkeilykin terveellistä.
- Anonyymi
porsanreiänpolkijat kirjoitti:
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.Etpä ole tainnut sähköavusteisista polkupyöristä kuullakaan tai edes kokeillut ajaa sellaisella. Kyseessä on välimuoto :moottoroidun ajamisen ja luomupyöräilyn voisiko sanoa hybridi, joka ei liiku polkematta. Moottori keventää avustuksen asteesta riippuen enemmän tai vähemmän ajajan mielihalun mukaisesti. Esimerkiksi ylämäessä tai vastatuulessa saa mukavasti "turbobuustia". Tasaisella ja alamäessä avustusta ei tarvitse edes käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polkemisen ei pidä olla vaivatonta, niin vaihda se maantiepyöräsi ja kevyt hybridisi vaikkapa vaihteettomaan Jääkäri-pyörään. Fyysinen kuntosi paranee, kun polkeminen muuttuu vähemmän vaivattomaksi.
Asian vierestä ehkä: miksi kaikkien muiden pitäisi noudattaa juuri sinun pyöräilyfilosofiaasi? Miksi et suo fyysisesti huonokuntoisille, ylipainoisille, iäkkäille tms ihmisille sähköpyöräilyä, jonka ansiosta hekin voivat nauttia pyöräilystä, vähentää autoilua ja kohentaa kuntoaan?Mr lihasheikkous tahtoo vain elvistellä ja kehua omaa erinomaista huippu-urheilijan kuntoaan ja mollata kaikkia heikkokuntoisempia 97% väestöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvella ajaeassa kun muksut ja kauppaostokset peräkärryssä mukana niin ilman avustuksesta on merkittävästi apua (ei bilteman pyörä). Akun kesto tällöin tosin on vain 20km luvatusta 100km ja joutuu tällöin lataamaan useamman kerran viikkoon. Nyt pärjää pyörällä vaivatta ympäri vuoden ilman autoa kaupungissa myös perheellisenä kun pienet lapset kulkeutuu päiväkotiin ja harrastuksiin pyöräkärryssä. Niille jotka käy suihkussa aamuisin työpaikalla pyöräilyn takia tai jättää pyöräilemättä sen takia niin sähköavustus poistaa suihkun tarpeen. Ja jos haluaa hikeä niin saa sitä avusteistakin polkea niin paljon kuin jaksaa ja avustuksenkin saa aina halutessaan säädettyä tai päältä poiskin. Ennen oli 2 autoa(vaikkei ollut muksujakaan), mutta sähköpyörän myötä enää vain yksi ja senkin vuosittaiset ajokilometrit puolittuneet. Sähköpyörä on siis oikeasti käytännöllinen vekotin. Ja jos haluaa käydä kesällä pyörälenkillä tai on yksin menoja kaupugilla niin sähköttömälle pyörällekin on vielä käyttöä, joten ei sitäkään kannata syrjeksiä.
Olet kyllä laiska pska kun et luomupyörällä lapsia kuskaa vaan käytät maapallon tuhoavaa sähköpyörää prkle!
- Anonyymi
No_ei kirjoitti:
Tavallinen pyörä on ekologisempi eli eipä tuolla voi asiaa oikein perustella. Hyväkuntoinen on silloin vain laiska ja mukavuudenhaluinen.
Onhan myös mukavuudenhaluisia ja riittävänkuntoisia ihmisiä (enemmistö väestöstä) ja sähköpyörän kulutus varmaan korkeintaan tuhannesosa autoon verrattuna.
- Anonyymi
porsanreiänpolkijat kirjoitti:
Miksi hemmetissä ostaa sähköpyörä ja olla polkevinaan. Teetkö moottoriveneessä soutuliikkeitä käsilläsi?
Oikealla pyörällä liikutaan vain lihasvoimaa käyttämällä ja sähköpyörillä moottorin avustamana. Se ei muutu selittelemällä mitenkään. Avustuslaitteet on hyviä sellaista tarvitseville jos on jotain kremppaa tai lihasheikkoutta.
Pelkkä porsaanreikäkeksintö jotta voi ajaa siellä missä mopoilla ja moottoripyörillä on kielletty.
Kohta kielletään maastopyöräilykin kaikilta näiden muutamien ruopijoiden takia.Et ole tekstistäsi päätellen edes kokeillut sähköavusteista lainmukaista polkupyörää, kyllä niilläkin hien saa ja hengästyy jos tahtoo.
- Anonyymi
lepperinleima kirjoitti:
Jaa että kevyt hybridi on sinulla ? Onko siinä jopa vaihteet ? Mitä semmoisilla tekee. Vielä enempi hikoat ja läähätät kun vaihdat sen ruosteiseen vaihteettomaan mummopyörään jos se kerta on siinä kaiken A ja O.
Entä jos autossa on moottori ? Minkä ihmeen takia ? Yhtä hyvin sitä voi tökkiä leppäkepillä vauhtia ikkunasta. Ja kylläpä ihanasti taasen hiki kaatuu päältä.
Miljoona muuta asiaa on tässä maailmassa turhaa. Kännykät ? Voi jumankekka kun siellä peräkammarissa on se eeriksonin lankapuhelin niin sillä pärjää ihminen. Mutta tää on taas tätä, jos minä en tarvii niin ei kukaan muukaan tarvii.Rasitus, eli käytetty energia on sama, oli vaihteet tai ei.
- Ekovilla
Valitettavan monet ihmiset on vanhempien, isovanhempien, ystävien, median, popmusiikin ym. vaikutuksella saatu luulemaan, että enemmän on parempi. Näinhän sanotaan mainoksessakin. Hyvin harvat kyseenalaistavat nykyisen elintapamme. Mutta...olemme luoneet systeemin joka perustuu kateuteen, vertailuun, huonoon itsetuntoon ja sitä kautta turhaan kulutukseen. Jos ihmiset järkiintyisivät, koko talousjärjestelmä romahtaisi..... Kaikesta huolimatta pyöräily on mukavaa.
- Bafang
Köyhyys on surkea juttu jopa pyöräilijöiden keskuudessa.
- mitenkuten
Pyöräily on ankara laji. Vaikka Suomessa ollaankin. Lisämausteensa antaa muutamat kahelit autoilijat. Tänäänkin BMW ohitti mettäkulmilla hihaa hipoen vaikka tilaa olisi ollut reilumpaankin ohitukseen. Talvella kun ei voi pyöräillä ihan reunassa vallien takia. Kysyinkin itseltäni :mitä velogimies tekisi? Luultavasti (Hää on miun idoli) hän kuittaisi tämänkin olankohautuksella. Ajattelinkin että Bemarin ratissa oli varmaankin joku keski-ikäinen nainen, joka rystyset valkoisena pelkäsi nousta urista pois. Toinen tapaus tapahtui kun jouduin lähestymään liikennevaloja autotiellä kaupungissa. Yhdistetty kävelypyöräilyväylä oli auraamatta silloin. Ryhmityin keskikaistalle mennäkseni suoraan. Takaa lähestyvä autoilija huudatti merkinantovälinettä kuin hinaaja väärässä satamassa. En tietenkään väistänyt vähääkään. Punaiset paloi ja vaihtuessa vihreäksi pääsi tuskastunut autoilija sujahtamaan kyllä ohitseni kivuttomasti. Lähestyin tätäkin junttia ilon kautta. Ajattelin että kenties hän halusi ystävällisesti tiedottaa olemassaolostaan reiluin huudatuksin.
Sen sijaan olen äimän käkenä Sigma bc 14.16 sts - ajotietokoneesta. Hää se vaa mittailoo aina yhtä luotettavasti. Oli pakkanen, suoja tai veskel, toimii kuin junassa vessan ovi vanhoina hyvinä aikoina. - Anonyymi
Ostimme vaimon kanssa Biilteemasta sähköpyörät Low Step 28",7-vaihteiset.Pyörät on kevyet polkea ilman sähköavustusta,mutta molemmista pyöristä akuthajosi kahden vuoden jälkeen,ja nuo akut maksavat tietääkseni yli 300,00 €.kpl. Aika kallista pyöräilyä tuolla hinnalla saa jo aika hyvän tavallisen pyörän.Laitoin sähköpstia biilteemaan noista akuista sain vastauksen, että sähkölaitteilla on yhden vuoden takuu,kyseisessä pyörässä on myös 120 kg painorajoitus.
- Anonyymi
Aika tyypillistä ylipäätään sähköfillareissa että akut kypsyy pariin vuoteen. Itselle kävi näin myös whiten pyörälle.
Painorajoitus 100 kg tai 120 kg on tyypillinen lukema puuropyörissä ja sähköpyörissä. Uudessa sähköpaksupyörässäni on myös 120 kg painoraja.
Kallista on sähköpyöräily, valitettavasti. - Anonyymi
Minun piti 2 vuoden pyöräilyn jälkeen vaihta ketju luomupyörään, maksoi 5 euroa aski, motonetistä.
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyypillistä ylipäätään sähköfillareissa että akut kypsyy pariin vuoteen. Itselle kävi näin myös whiten pyörälle.
Painorajoitus 100 kg tai 120 kg on tyypillinen lukema puuropyörissä ja sähköpyörissä. Uudessa sähköpaksupyörässäni on myös 120 kg painoraja.
Kallista on sähköpyöräily, valitettavasti.Niin, kaikki elämässä maksaa.
Itselläni on pelkästään tämän vuoden aikana mennyt sähköpyöriin ja varusteisiin tuollainen 5500-6000€, eikä yhtään harmita.
Olen ostanut uuden, hyvätasoisen täysjousitetun sähköavusteisen maastopyörän, ostanut vanhaan sähköavusteiseen pyörään toisen akun (eli pääsee "tupla" akulla pidempiä ajoja ajamaan tarvittaessa) sekä teholaturin. Vanhan pyörän korjauksiin ja huoltoihin summasta mennyt 400-500€ (moottorin laakerivaihto, ketjujen ja rattaiden, jarrujen ja renkaiden uusinta). Sitten on tullut ostettua lisävarusteita pyöriin, työkaluja, ajo-varusteita yms.
Kun kyseessä on aivan puhtaasti harrastus, niin ei tarvitse laskea vaikkapa paljonko tulee kustannuksia kilometriä kohden taikka muuta vastaavaa. (ja jos haluaisi laskea, niin ajokilometrit tänä vuonna noin 3000km., joten tuolla summalla tekisi 2€/km, mutta tietysti nuo kustannukset pitäisi jakaa useammalle vuodelle luonnollisesti).- Anonyymi
Bilteman Low Step pyörien akuissa on valmistajan syöttämä lyhyt kestoikä 2 vuotta.Eli 2 vuoden päästä akku hyytyy eikä sitä voi enää ladata/käyttää. Itse asiassa akussa ei ole mitään vikaa.Bilteman ei tätä vikaa tunnista tai myönnä.Aivan samantekevää kuinka paljon olet akkua käyttänyt,vai oletko ollut käyttämättä,se hyytyy 2v kuluttua kaikesta huolimatta. Katkaisemalla virran BMS systeemin piirikortista hetkeksi,saat akun jälleen toimimaan.YouTubesta näet miten tämä tapahtuu.Hae ”Bilteman förnekar planerat åldrande på sina elcykel batterier” (muistaakseni sieltä löytyy) Voithan etsiä muitakin videoita You Tubesta tästä aiheesta. Onnistuneesti olen ainakin oman akkuni herättänyt henkiin tällä yksinkertaisella keinolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bilteman Low Step pyörien akuissa on valmistajan syöttämä lyhyt kestoikä 2 vuotta.Eli 2 vuoden päästä akku hyytyy eikä sitä voi enää ladata/käyttää. Itse asiassa akussa ei ole mitään vikaa.Bilteman ei tätä vikaa tunnista tai myönnä.Aivan samantekevää kuinka paljon olet akkua käyttänyt,vai oletko ollut käyttämättä,se hyytyy 2v kuluttua kaikesta huolimatta. Katkaisemalla virran BMS systeemin piirikortista hetkeksi,saat akun jälleen toimimaan.YouTubesta näet miten tämä tapahtuu.Hae ”Bilteman förnekar planerat åldrande på sina elcykel batterier” (muistaakseni sieltä löytyy) Voithan etsiä muitakin videoita You Tubesta tästä aiheesta. Onnistuneesti olen ainakin oman akkuni herättänyt henkiin tällä yksinkertaisella keinolla.
Ovelaa, jos noin on.
Muistelen, että jotkut printterivalmistajat käyttivät joskus saman tapaista kikkaa, jossa printteri kehotti hankkimaan mustetta, vaikka vanhaakin vielä oli. Hälyn sai siitäkin resetoitua jollain kikalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyypillistä ylipäätään sähköfillareissa että akut kypsyy pariin vuoteen. Itselle kävi näin myös whiten pyörälle.
Painorajoitus 100 kg tai 120 kg on tyypillinen lukema puuropyörissä ja sähköpyörissä. Uudessa sähköpaksupyörässäni on myös 120 kg painoraja.
Kallista on sähköpyöräily, valitettavasti.Jännä juttu että noi akut loppuu heti takuun päätyttyä, varmaan laskelmoitu tehtaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovelaa, jos noin on.
Muistelen, että jotkut printterivalmistajat käyttivät joskus saman tapaista kikkaa, jossa printteri kehotti hankkimaan mustetta, vaikka vanhaakin vielä oli. Hälyn sai siitäkin resetoitua jollain kikalla.Pysyykö akku paloturvallisena operoinnin jälkeen, ohjekirjan mukaan ei saisi itse peukaloida mitään. Onkohan kyseessä takuuajan loppumiseen liittyvä "ostakaa uutta " huijaus valmistajan taholta? Perin kiinalaista kaupankäyntiä.
- Anonyymi
Jos on huonot jalat ja polvet niinku mulla niin sähköpyörä on hyvä. Omassa Ibridossa nyt akku finaalis joten täytyy varmaan hommata uus akku.
- Anonyymi
Tällainen Josemiitti tuli ostettua joskus v. 2015:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/15/sahkoavusteisten-polkupyorien-testissa-kallein-polki-voittoon
Hyvin on toiminut kesäpyöränä, ei vikoja. Painopiste on ylhäällä, joten hieman hutera, mutta se ei haittaa kuin hitaimmassa ryömimisnopeudessa. Moottori on heikkotehoinen 225 W (sama Bilteman uusissakin pedeleceissä), joten jyrkkien mäkien nousu on raskasta. Tasamaalla ja loivissa mäissä toimii hyvin. Ihan hyvä perussähköavustepyörä, fillarien Corolla. Tasapaksu ja kestävä. - Anonyymi
Terve,
Olisko tässä foorumissa jeesiä, minulla on Bilteman wide tire mtb 27.5 tuuman sähköpyörä ja sähköveto ei kyyketyy päälle ollenkaan enää. Näytössä kaikki näyttä hyvältä ja poljin anturi vaihdettu ilman parannusta. Ajattelin että konrolleri voi olla viallinen, mutta miten sen sitten testaa?Rekisteröidy fillarifoorumi.fi ja kysy sähköpyörä osiossa, siellä on kyseisellä mallille omi keskusteluketjunsa. Sieltä oletuksellisesti saat parhaimmat neuvot.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Rekisteröidy fillarifoorumi.fi ja kysy sähköpyörä osiossa, siellä on kyseisellä mallille omi keskusteluketjunsa. Sieltä oletuksellisesti saat parhaimmat neuvot.
Fillarifoorumi on kakkafoorumi. Toivottavasti uusi omistaja lopettaa tuhlauksena.
Anonyymi kirjoitti:
Fillarifoorumi on kakkafoorumi. Toivottavasti uusi omistaja lopettaa tuhlauksena.
Kerrotko lisää tuosta ”kakkafoorumista” ja miksi se sinun mielestäsi oli kyseisenlainen?
Itselläni on kyseisellä palstalla hieman reilut 1000 viestiä kirjoitettuna ja en kyllä itse tuota asiaa allekirjoita. Mielestäni ainoa suomenkielinen pyöräilyn keskustelupalsta jossa pyöräilyä käsitellään laajasti, eikä vain johonkin yhteen osa-alueeseen keskittyen.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kerrotko lisää tuosta ”kakkafoorumista” ja miksi se sinun mielestäsi oli kyseisenlainen?
Itselläni on kyseisellä palstalla hieman reilut 1000 viestiä kirjoitettuna ja en kyllä itse tuota asiaa allekirjoita. Mielestäni ainoa suomenkielinen pyöräilyn keskustelupalsta jossa pyöräilyä käsitellään laajasti, eikä vain johonkin yhteen osa-alueeseen keskittyen.Onko ne kaikki 100 viestiäsi samanlaista aivopierutasoa kuin tänne kirjoittamasi?
Anonyymi kirjoitti:
Onko ne kaikki 100 viestiäsi samanlaista aivopierutasoa kuin tänne kirjoittamasi?
Okei, mielipide se on tuokin ja jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä luonnollisesti.
Mutta ihan uteliaana kysyn että mikä kirjoituksissani on "aivopierutasoa", niin tietää sitten miten (ehkä) pitäisi kirjoituksiaan muuttaa...
Kun katson omia kirjoituksia palstalle (taidan olla ainoita jotka kirjoittavat yhdellä, rekisteröityneellä nimimerkillä) niin isoin osa kirjoituksista liittyy polkupyörien tekniikkaan (paljon myös sähköavusteisiin pyöriin, mitkä istelleni ovat lähinnä omaa mielenkiintoa ole juttu), sitten on juttuja liikennesäännöistä ja liikenne käyttäytymisestä, juttuja/kuvalinkkejä omista reissuistani yms.
Mitkä näistä aiheista ei minun kirjoittaen ole sinulle mieleisiä?
- Anonyymi
Miksi ihmiset pahoittavat mieltään jos joku hankkinut sähköavausteisen polkupyörän?
Miksi tämä yhteiskunta ei välitä oikeista ongelmista vaan keksii huolta ja harmia tarpeetomasta ja toisten ihmisten valinnoista?- Anonyymi
Ongelmanratkaisukeskeiset yhteiskunnat menestyvät parhaiten. Ne yhteisöt jotka hälläväliä -mentaliteetilla sivuuttavat pintapuolisesti vähäisiltäkin vaikuttavat asiat ovat tuomittuja heikompaan kilpailukykyyn globaaleilla mittapuilla tarkasteltuna.
- Anonyymi
Sekin kummastuttaa kun katselin sähköpyörää ja kun en sellaista ostanutkaan vaan totesin että luomuhybridi on omaan käyttöön paras (mitä en ole katunut) niin tästäkin moni pahoitti mielensä että miten joku voi vielä polkea ilman sähköä.
- Anonyymi
Olen Ajanut Yosemite pyörällä nyt 10tkm. Ei mitään vikaa ole ollut. Ympäri vuoden poljen työmatkat. Pyörä on nyt 4,5v vanha.
- Anonyymi
Puhe oli tässä sähöpyöristä. Onko sulla sähköpyörä?
- Anonyymi
Ei ikinä bilis
Spandex pellet - Anonyymi
Onko tosiaan niin, että bilteman pyörän akussa on neljä vihreää valoa ja yksi punainen,?
- Anonyymi
Itse laitoin yosemiteeni triathlon-kahvat ja paremmin rullaavat kapeat renkaat. Nyt voin helposti pitää tasaisella 27-30 km/h keskinopeuksia tasamaalla. Ainut mikä kaipaisi petrausta on akun koko (36v 9 amh 324 wh) joka saisi olla isompi. Missähän akun saisi päivitettyä tehokkaampaan versioon?
- Anonyymi
Jokainen, joka väittää ettei sähköavusteisella pyöräily käy kuntoilusta, on hyvä ja kokeilee. Eilen kävin reilu 20km lenkin kaupassa sähköpyörällä. Sykemittarin mukaan keskisyke 105 ja maksimi 138. Loppumatkan poljin isoimmalla avustuksella, koska vastoin säätiedotetta iski rankkasade ja en halunnut vastaostettujen tavaroiden kastuvan. Väitän, että suurin osa ihmisistä olisi kulkenut tuonkin matkan joko autolla tai bussilla. Näihin nähden kyseessä oli mukava pk-lenkki. Leposykkeeni on alle 50, joten tuo 105 keskisykkeenä tarkoittaa, että sydämeni kyllä reagoi kohonneeseen kulutukseen.
- Anonyymi
No, sähköpyöräilijän "kunto" taitaa vaikuttaa asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sähköpyöräilijän "kunto" taitaa vaikuttaa asiaan.
Mikä ihmeen hinku toisilla on moittia toisten kulkemistapoja? Mitä se muille kuuluu minkä merkkisellä tai tyyppisellä pyörällä muut ajavat, uitun besserwisserit menkääpä vähän itseenne ja olkaa mieluummin hiljaa!
- Anonyymi
Yllättävän hyvin toimii tuokin Bilteman sähköpyörä:
https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-28-7-vaihdetta-2000047938
Akun kestävyyttä luvataan vaatimattomat 50 - 80 km, vaikka todellisuudessa on mennyt yhdellä latauksella joka kerta yli 100 km, eikä tuolloinkaan ollut tyhjentynyt kokonaa.
Renkaat ei ole kulutuskestävyydeltään parhaat mahdolliset. Pintakuvio katoaa reilussa 1 000 kilometrissä. Runkolukon joutuu ostamaan itse, koska se ei kuulu varustukseen. Muutoin matka taittuu tuolla yllättävän hyvin.Toisaalta, tuo Bilteman pyörän hinta (2099€) alkaa olemaan jo sitä luokkaa että pyörän pitääkin olla jo suhteellisen hyvä, kun samassa hinta/käyttökategoriassa alkaa löytymään jo joitakin ns."merkkivalmistajienkin" pyöriä.
- Anonyymi
Samsung-kennot, 500 lataussykliä. linkin pyörän akkutidot, kalliimmissa laatu pyörissä 1000 sykliä.
- Anonyymi
Maantiepelle
- Anonyymi
Jos ruotsi taipuu niin tässä on hyvä artikkeli Yosemiten pyörästä. On siellä testattu myös monia muitakin merkkejä, kuten Tunturia.
https://alltomelcyklar.nu/tester/city-connect-har-bade-mittmotor-och-liten-prislapp/ - Anonyymi
On astma , ja sähköpyörä on hyvä kelpo ratkaisu hengitys vaikeuksien kanssa kulkevalle….. :)
- Anonyymi
Hyviä kommentteja, antakaa ne uudestaan sitten kun on 80v ikää ja tykkää pyöräillä
- Anonyymi
Yhden pyöräily on toiselle pelkästään paikasta toiseen siirtymistä. Ikä ei myöskään aina kaikkea kerro. Iän myötä pitää toki myös huomioida se, että onko enää kyvykäs liikkumaan turvallisesti liikenteessä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379