No niin, 1.4 eli aprillipäivä on perinteisesti ollut se päivä jolloin mahtava ja myyttinen Euroviisuguru (espoolaismies) on antanut arvionsa kaikista vuoden Euroviisukappaleista. Ja tässä se tulee.
Semi-finaali 1:
Armenia: Keskinkertaista poppia. Esiintyminen ekana laskee menestysmahdollisuuksia.
Kroatia: Plussaa siitä että videossa näytetään maan kauniita maisemia. Itse kappale aika mitäänsanomaton.
Suomi: No on tää Sandhja parempi kuin esimerkiksi Saara Aalto, mutta paljon huonompi kuin Pää-Äijät, Kimmo Blom & Annica Milan ja Barbe Q Barbies. Ei nappaa tämä.
Kreikka: Aika outo kappale, ei kovin tyypillinen kreikkalainen viisu. Ei napannut yhtään.
Unkari: Todella tylsä popin ja balladin välimaaston laulu.
Moldova: Nätti nainen, ehkä viisujen nätein edustaja jopa, mutta kappale ihan peruspoppia, ei sen kummempaa.
Hollanti: Ihan OK. Jotenkin tuntuu silti että kappaleessa oli enemmänkin potentiaalia, siinä kertosäkeessä olisi voinut laulaa monipuolisemminkin eikä vaan hokea sitä yhtä lausetta.
Venäjä: Maa ei kuulu niihin maihin joiden kappaleisiin haluan eniten tykästyä, mutta pakko sanoa ettei tuo nyt ihan surkea ollut. Samaa tasoa Hollannin kanssa.
San Marino: Keskinkertaista. Voi tää ehkä päästä jatkoo kuitenkin.
Itävalta: Huomion varastaa luonnollisesti se että nainen laulaa ranskaksi. Niin, ja itse laulu on tylsä.
Azerbaidzhan: Maalta jälleen melko mahtipontiseksi pyrkivä kappale. Hukkuu massaan tällä kertaa ainakin omalla kohdallani.
Bosnia: Tylsimpiä ja mitäänsanomattomimpia kappaleita tänä vuonna.
Kypros: Parempaa kuin maalta yleensä tulee ja rock-miehenä olen tietenkin iloinen että edes yksi rock-yhtye on mukana, mutta mielestäni kertosäe olisi saanut olla pidempi ja kitarasoundi ehdottomasti vähän raskaampi. Silti yksi vuoden parhaista edustajista.
Tsekki: Mitäänsanomaton popin ja balladin välimaaston kappale.
Viro: Etelänaapuriltamme todella tylsä kappale tällä kertaa.
Islanti: Mitäänsanomatonta poppia.
Malta: Keskinkertaista poppia. Väliosa oikeastaan parempi kuin itse kertosäe.
Montenegro: Vähän erilainen kappale, ei ihan perinteisintä viisumusaa, siitä plussaa maalle, vaikka ei tämä varmastikaan mikään voittajakappale ole.
Semi-finaali 2:
Australia: Ihmetyttää että maa on taas mukana. Ei nyt ihan huono kappale, laulajalla OK ääni.
Valko-Venäjä: Aika mitäänsanomaton kappale.
Irlanti: Ihan OK poppia tällä kertaa Irlannin pojalta.
Israel: On olevinaan kaunis balladi, mutta ei vaan nappaa.
Latvia: Todella tylsä kappale.
Liettua: Oli tää vähän parempi kuin naapurimaa Latvian kappale, mutta silti tylsä.
Makedonia: Mitäänsanomaton kappale.
Puola: Tylsä balladi.
Serbia: Tylsä laulu.
Sveitsi: Ja tämäkin tylsä ja mitäänsanomaton.
Albania: Tylsää poppia.
Belgia: On tässä jotain koukuttavaa. Ihan OK poppia.
Bulgaria: Tylsä ja mitäänsanomaton laulu.
Tanska: Aika perus poikabändipoppia. Saattaa mennä jatkoon, mutta tuskin sentään voittaa.
Georgia: Jahas, on sitä näköjään toisellakin maalla rock-yhtye mukana. Todella outo kappale, ei kertosäettä ollenkaan ja kitariffit muutenkin erikoisia. Keskinkertaista.
Norja: Veikkaan että pärjää hyvin, mutta omasta mielestäni korkeintaan keskinkertaista laulamista.
Romania: Tulee mieleen se Kimmo Blomin aiempi UMK-esitys (Angelo de Nile - All for Vicory). En pitänyt siitä, enkä pitänyt tästäkään.
Slovenia: Tylsä. Vuoden 2010 outo rockin ja kansallislaulun yhdistelmä on ainoa edustuskappale Slovenialta josta olen tykännyt.
Ukraina: Todella tylsä. Yksi vuoden tylsimmistä ja mitäänsanomattomimmista kappaleista.
Suoraan finaalissa:
Ruotsi: Kyllä Ruotsin karsinnoissa oli parempaakin tarjolla. Melko tylsä tämä.
Ranska: En ymmärrä miten tämä on saanut niin paljon yläpeukkuja YouTubessa. Ihan peruspoppia vaan.
Saksa: Olipas massaan hukkuva kappale Saksalla tänä vuonna.
Italia: Kiva että laulaa omalla kielellään. Mutta kappale korkeintaan keskinkertainen.
Espanja: Mitäänsanomaton tämä.
Iso-Britannia: Peruspoppia. Tuskin pärjää.
Siinä ne olivat. Ei löytynyt mitään selkeää ykkössuosikkia tälläkään kertaan (harvemmin toki on löytynytkään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, kuten Latvian merirosvolaulu vuonna 2008), mutta jos nyt pitäisi jotkut kappaleet nostaa esille, niin näin ehkä sitte:
1. Kypros
2. Irlanti
3. Venäjä
4. Belgia
5. Australia
6. Hollanti
Mieli voi toki vielä muuttua jonkun kappaleen kohdalla ennenkuin itse viisut alkavat. Saa kommentoida arvioita, mutta oikeassahan minä olen :)
EUROVIISUGURUN ARVIOT VUODEN 2016 KAPPALEISTA
13
284
Vastaukset
- justpassingbyhere
Euroviisugurun lista: olipa tylsää luettavaa.
- yksiäänestäjä
Euroviisugurun kannattaa näköjään äänestää Suomen finaalissa sitä, mistä itse ei pidä. Varmempaa euroviisuhäviäjää ei karsinnoista löytynyt, kuin mitä pää-äijät. Euroviisuissa tuomaristo dissaa huonot pelleilyt kyllä pois tehokkaasti. Ketään äänestäjää ei jonkun maan omakielinen perseily kiinnosta.
Myöskään rokkibändejä ei kannata lähettää, elleivät ne ole kansainvälisellä tasolla erityisen hyviä. Kypros kerää rokkikansaäänestäjien äänet tänä vuonna ja Barbe Q olisi jäänyt armotta pois finaalista, sillä omassa lajissaan se ei ollut kummoinen tekele.
Annica&Kimmo olisi todennäköisesti päässyt finaaliin, koska kappale oli euroviisu-uskottavaksi tuotteistettu. Tälle musiikkityylille on valtava joukko euroviisuäänestäjiä. Tosin finaalissa se ei olisi muista vastaavista erottunut. Silti olisi luultavasti pärjännyt ihan kohtuullisesti.
Saara Aalto ja etenkin Mikael Saari olisivat Suomen ehdokkaista pärjänneet parhaiten. Myös kansainvälisten ennakkokyselyjen mukaan. Molemmat olisivat äänensä ja laulutaitonsa perusteella saanut hyvät tuomaripisteet. Mikael Saaren vaikuttava esitys olisi lisäksi erottunut massasta tehokkaasti ja kappaleen kaltaisille vahvoille balladeille löytyy euroviisuissa aina paljon äänestäjiä. Aivan sama pitääkö itse balladeista tai ei, tämä olisi omassa lajissaan ollut vahva että olisi kannattanut lähettää. Mikael olisi varmasti ollut kymmenen parhaan joukossa.
Toivottavasti Saara Aalto tekee ensi vuodeksi todella hyvän ja iskevän musiikkikappaleen ja tyylikkään esityksen. Auttakaa joku tuottaja häntä! Hyvää ääntä ei kannata hukata, hän voisi kunnon tekeleellä jopa voittaa.
Sandhjan musiikkityylisiä äänestetään euroviisuissa paljon, mutta tämä kappale on omassa lajissaan aika vaisu. Espanjan vastaava iloinen ja kerkeä biisi pärjännee armotta paljon paremmin.
Euroviisut on kuitenkin kilpailu, joten kannattaa myös taktikoida miten muut äänestävät. Siellä on kuitenkin 200 miljoonaa katsojaa, joilla ei kaikilla ole suinkaan sama maku kuin itsellä. Ja musiikkituomarit antavat puolet pisteistä, joten sävellyksellä ja laulutaidolla on todella merkitystä. - EUROVIISUGURU
Kuules, kyllä niillä pelleilybiiseilläkin on joskus menestytty, kuten Ukraina vuonna 2007 kun sijoittuivat peräti kakkoseksi. Ja kai sen aiemmin mainitsemani suosikin, eli Latvian 2008 kappaleen, voi myös luokitella hassuttelukappaleeksi, ja sehän eteni semi-finaaleista hienosti finaaliin ja sai siellä vielä täydet pisteet Irlannilta. Ja vielä kolmas esimerkki: Moldovan 2011 kappale "So lucky", hieno hassuttelukappale, joka pärjäsi myös hyvin.
Ja olisi todella epäreilua muita viisuihin haluavia artisteja kohtaan jos tälle yhdelle (Saara Aallollle) annettaisiinn jatkuvasti uusia mahdollisuuksia ja yritetään siten käytännössä pakottaa ihmiset äänestämään hänet nyt kerrankin sinne kisoihin, kun moni muu ei saa sitä ensimmäistäkään mahdollisuutta päästä Suomen karsintoihin mukaan. Varmasti moni lähettää hakemuksen ja YLE:n "expertit" vaan tylysti päättävät että minä en tästä tykännyt, joten ei voi kansakaan tykätä, eli emme päästä edes karsintoihin mukaan. Ja sitten Saara Aallolle pitäisi antaa kerta toisensa jälkeen uusi mahdollisuus sen sijaan? Ei todellakaan. Se kappale oli sitä paitsi todella ärsyttävä.
Euroviisugu on puhunut.- eienääihmeteltävää
Ai sinäkö sen päätätkin, kuka viisuihin lähetetään? No se selittää kaiken.
- ughahhaa
juu, annica ja kimmo oli parhaita, eikä olisi tarvinnut hävetä.
venäjän kappaleen kuulin kerrain ja vaikka niin vihaan kaikkea mikä liittyy venäjään niin taytyy sanoa että ihan hyvä oli niiden biisi. - EurovisionGod
Sanot olevasi guru ja listasi näyttää tältä
Tylsää
Mitäänsanomatonta
Tylsää
Peruspoppia
Tylsää
Tylsää
Mitäänsanomatonta
Tylsää
Tylsää
Tylsää
Mitäänsanomatonta
Peruspoppia
Tylsää
Tylsää
Tylsää
Guru? - esJonnne
Hollannin kappale on kieltämättä aika kiva.
- esjonnne
https://www.youtube.com/watch?v=CALi5D8zMLo
Tämä on siis se Euroviisugurun kaikkien aikojen suosikkikappale. YLE FST:n viisuselostajana oli tuolloin Thomas Lundin ja muistan kuinka hän oikein painotti tuon kappaleen jälkeen suorassa lähetyksessä että "pyydän, älkää äänestäkö tätä" :) - suomalainen18
Venäjä voittaa!
- EUROVIISUGURU
Euroviisuguru muutti hieman mieltänsä. Kyproksen kappale kuulosti livenä vielä enemmän popilta ja vielä vähemmän rockilta ja sen sijaan Hollannin kappale kuulosti oikein kivalta livenä, joten Hollanti on tänä vuonna gurun papereissa sijalla yksi.
Mä tässä puolella korvalla kuuntelin, ja Hollanti oli ainoa, joka mitenkään kiinnitti huomiota.
- EUROVIISUGURU
Suurin osa Euroviisugurun vuosien varrella kuulemista kappaleista on ollut tosiaan huonoja, kuten arvosteluistakin saattaa huomata. Itse asiassa viime vuosina ei ole ollut käytännössä mitään kappaleita, joille olisi antanut ihan "viisi tähteä" eli joista olisin todella paljon tykännyt. On sellaisia kuitenkin vuosien varrella ollut. Itse asiassa kaikki parhaat mitä olen kuullut ovat 2000-luvulla tehtyjä.
Tässä Euroviisugurun kaikkien aikojen Top10-lista:
1. Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa (Suomi 2008
2. Waldos People - Lose Control (Suomi 2009)
3. Pirates of the Sea - Wolves of the Sea (Latvia 2008)
4. Common Linnets - Calme before the Storm (Hollanti 2014)
5. Manga - We could be the same (Turkki 2010)
6. Chanee & Nevergreen - In a moment like this (Tanska 2010)
7. Koza Mostra - Alcohol is free (Kreikka 2013)
8. Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai (Ukraina 2007)
9. Zbob Si Zbub - So Lucky (Moldova 2011)
10. Serebro - Song 1 (Venäjä 2007)
Toki omalla tavallani pidin Lordistakin ja olin erittäin iloinen että Lordi voitti. Viron 2011 Rockefeller Street mahtui melkein listalle, oli myös oikein hyvä.
Lisäksi voisin mainita, että jos Alcazarin Blame it On The Disco olisi voittanut karsinnat ja päässyt edustamaan Ruotsia viisuissa pari vuotta sitten niin se olisi kyllä mahtunut Top 10-listalle. - e33342
Tuo sijalla yhdeksän oleva Moldovan edustaja oli mukana myös vuonna 2005. Oli niillä silloinkin ihan kappale, rumpuja lyövä mummo mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä208039Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3311514- 3741268
- 61235
- 601095
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2351070Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241006Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331000- 36948
Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.48938