Deittisivustoilla toivomasi tapa viestitellä?

Tuli tässä mieleen aiemmista kokemuksista ja huomioista tuo otsikossa oleva kysymys.
Minkälainen viestittely tapa on sinuun vetoava ja mitä itse käytät?
Onko se kirjeen omainen, ajatuksella rakennetty ja ehkä vähän pidempikin viesti, vai lyhyempi lähempänä tekstiviestiä tai chätti tyylinen lauseen parin viestittely?

Itse käytän molempia, mutta mieltymys ja toive on noissa pidemmissä kirjeen tyylisissä viesteissä.

11

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarralenkkari666

Kaikkein paras on aina jossain näiden kahden välillä. Varsinkin jos kyse on ensiviestistä. Siinä pitää olla sisältöä, mutta se ei saa olla liian pitkä.

• Jep, ja ensimmäinen viesti voi olla hyvin jäsennelty, jopa eksakti, mutta ei luettelomainen. Jos saa paljon vastauksia, ja kaikissa pitkällistä runoilua, voi tarkoitus ja henkilö sen takana helposti hävitä. Pidempiä maalailuita voi tehdä sitten myöhemmin.

• Onhan.näin
        SikaHelmi kirjoitti:

Jep, ja ensimmäinen viesti voi olla hyvin jäsennelty, jopa eksakti, mutta ei luettelomainen. Jos saa paljon vastauksia, ja kaikissa pitkällistä runoilua, voi tarkoitus ja henkilö sen takana helposti hävitä. Pidempiä maalailuita voi tehdä sitten myöhemmin.

Itsehän ette koskaan lähetä sitä ensimmäistä viestiä, vaan odotatte että mies tekee sen? Ja vaaditte heti jalat veteläksi pistävää viestiä?

• Onhan.näin kirjoitti:

Itsehän ette koskaan lähetä sitä ensimmäistä viestiä, vaan odotatte että mies tekee sen? Ja vaaditte heti jalat veteläksi pistävää viestiä?

Niinkö sanoin?

• Onhan.näin kirjoitti:

Niinkö sanoin?

• tättärätää

Olen pohtinut samaa itsekin, miten siellä kannattaisi viestitellä tai millainen profiili luoda. Itse myös tykkään käydä noita pidempiä viestittelyjä, mutta olen miettinyt sitä, että ei välttämättä kannata liikaa ja kaikkia yksityiskohtia alkaa itsestä kertomaan ennen tapaamista. Huomaan hakeutuvani enemmän myös miesten profiileihin, joissa on vähän pidemmästi ja syvällisemmin kerrottu asioista. Olen käynyt joidenkin miesten kanssa viestien tai s-postin välityksellä hyvinkin syvällisiä keskusteluja jo ennen tapaamista, ja on mennyt aikansa ennen kuin saman tyyppiset keskustelut on saatu siirrettyä tapaamisiin. Mutta kuitenkin huomannut, että se syvällisyys, mihin kirjoitellessakin tykästyi, on kyllä livenäkin nähtävissä.

Jotkut lyhyemmätkin profiilit voi kiehtoa, mutta silloin tekstissä täytyy olla jotain nasevaa tai sellaista, jossa mies saa vedottua vaikkapa huumorintajullaan. Siis, että ei tarvitse kirjoittaa esittelytekstiin, että "olen huumorintajuinen" tai "minulla on pilkettä silmäkulmassa" vaan se tulee ilmi tekstissä muuten tai kuvasta.

• "Huomaan hakeutuvani enemmän myös miesten profiileihin, joissa on vähän pidemmästi ja syvällisemmin kerrottu asioista."

Itselläni on vähän samanlainen taipumus naisten profiileja lukiessani. Tällaiset profiilit ovat mielenkiintoisempia luettavia ja näistä saa paremmin 'kiinni' toisesta ja ideoita/asioita siihen mahdolliseen aloitusviestiin.

Sellaisen huomion olen tehnyt myös että vaikka profiilissa olevat kuvat olisivat silmääni miellyttäviä/kauniita ja muuten profiilin tiedot(lapset/lapsitoiveet, alkoholinkäyttö, uskonnollisuus, matkailu, yms..) natsaisivatkin yhteen, niin mikäli profiili teksti oli lyhyt niin eipä sitä tule otettua yhteyttä. Toisinsanoen ei erotu siitä massasta, mielestäni kauniita naisia, joita olin aiemmin jo selaillut.
        Sellaiset asiat kuten "olen huumorintajuinen, ulospäinsuuntautunut, aktiivinen, rakastan matkailua", joita näkee paljon profiileissa eivät tee sitä klikkiä, että "tuohon haluan ottaa yhteyttä". Osaltaan arvelisin tässä olevan taustalla se että mikäli näitä korostetaan ja tuodaan esille profiilissa, niin koen että toinen on erityisesti kaikkia näitä asioita ja tähän verrattuna itselleni tulee tunne että "juu.. olemme aivan eritasoilla näissä asioissa, kun näitä pitää korostaa."

• Olin aikoinaan tinderissä ja löysin sieltä yhden ihan supervetoavan miehen. Hänen profiilitekstinsä oli tinder-miljöössä aika pitkä (99,9% miesten profiileissa luki 185/hki tmv. tyhmää), kertoi harrastuksistaan ja elämästään pohtivalla otteella. Hänellä oli kaksi kuvaa, jotka olivat mielestäni aika hirveät, mutta niistä näki jotain sellaista rehtiyttä, mitkä tekivät vaikutuksen. Oli pakko kirjoittaa hänelle heti (ei kylläkään ollut ensimmäinen itse tekemäni aloite, koska varsinkin netin yli on helppoa alkaa jutella), sillä monet asiat tuntuivat kolahtavan yksiin. Onneksi mies oli myös kiinnostunut, niin sovittiin tapaaminen lyhyen kirjoittelun jälkeen samalle illalle.
      No, meinas lähteä sivuraiteille, mutta tl;dr: pitkät ja harkitut tekstit vetoavat, mutta mieluiten kirjoittelua vähemmän ja toimintaa enemmän (ja nopeammin). Olen luonteeltani melko malttamaton.

• ryppis

Jos viestin sisältö ei miellyttä, on lyhyt viesti parempi. Jos sisällössä on järkeä ja se sopii omiin ajatuksiin, on keskipitkä viesti hyvä. Liian pitkiin viesteihin, joissa on monta pointtia on vähän hankala vastata monissa nykyisistä viestintätavoista.

• kokenutmies--

Olen laittanut naisille viestejä ja sellaisia lyhyt viestejä. Naisen profiili kannattaa lukee ja sitten olen siitä kertonut mikä jäi mieleen ja onko vaikka yhteisiä juttuja, olen myös pyytänyt kahville parin viestin jälkeen, sitä on turha kirjoitella pitempään.

• heti.treffeille

itse jos olisin deittisivulla itse haluaisin tavata heti ja treffata koska sen jälkeen pystyy sanomaan haluaako tavata uudestaan vai ei luulen että moni valehtelee ja eikä jaksa lukea pitkää litaniaa lyhyt on minusta paras niin minusta moi mitä kuuluu lähdetkö ulos joko lähtee tai ei tai jos seksiä niin pannaanko niin joko tavataan tai ei vasta tavatessa sen näkee onko kemiaa vai ei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3071
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2669
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      1746
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      947
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      799
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      790
    Aihe