Ratsastuskengät tallissa + matkoilla

Minea95

Mitäs kenkiä teillä on jalassa ratsastaessa/tallihommissa?

Onko teillä samat kengät jalassa matkoilla talliin ja sieltä kotiin?

Olen aloittamassa hevosharrastuksen ja ostamassa ratsastuskengät ym.
Talli on 12km päästä ja tulen kulkemaan bussilla

5

228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs kenkiä teillä on jalassa ratsastaessa/tallihommissa?
      - Talvisin ratsastan ihan kuomilla tai talviridasaappailla. Lämpimällä lenkkarit tai saappaat.

      Onko teillä samat kengät jalassa matkoilla talliin ja sieltä kotiin?
      - Talvella on samat, muulloin lenkkarit jalassa ja vaihdan vasta tallissa ihan siisteyssyistä.

    • HevosNainen89

      Jos lähden suoraan töistä, ratsastan yleensä samoilla nahka nilkkureilla mitä käytän työmatkoilla ja kaupungilla vaikka eivät ole oikein ratsastuskengät. Kengissä noin 5cm korko. Kengät ovat ostettu Nilson Shoesista.

      Jos saan kyydin otan Jodhpurs ratsastuskengät.

      Minulla on samat kengät jalassa aina kotiin asti vaikka talli käynnin jälkeen ovat aika kuraiset yleensä

    • Pumpeli

      Kovalla pakkasella normaalit nahka talvisaappaat mitkä käytän arjessa.
      Keväällä, kesällä ja syksyllä Ariat jodhpur ratsastuskengät.

      Ostin nämä ruskean väriset Ariat kengät 4 vuotta sitten kun aloitin harrastuksen

      http://www.hopevalleysaddlery.co.uk/3016/Ariat-Cobalt-VX-Performer-Pro-Ladies-Lace-Up-Jodhpur-Boots--FREE-UK-SHIPPING

      Silloin tuli ratsastettu 1-2 kertaa viikossa yli vuoden. Sen jälkeen muutin ja harrastus kuoli vähän.

      Seuraavana syksynä ratsastuskengistä tuli arkikenkiä ja pidin ne melkein joka paikassa vaikka vähän jälkiä oli talli ajasta.

      Aloitin ratsastus harrastuksen uudelleen viime syksynä. Käyn tallissa aika vaihtelevasti. Välillä pari kertaa viikossa ja välillä 2-3 kertaa kuussa.
      Olen käyttänyt ne samat kengät nyt tallissa ja vapaa-ajalla. Aina välillä pieni puhdistus niin lika ja suurin osa hajusta poissa.
      Todella hyvät kengät ja moni käyttöiset.

    • epäammattilainen

      Pidän ratsastuskenkiä (ja muita varusteita vaihtovaatteet) erillisessä kassissa, jonka kanssa menen kouluun ja sieltä bussilla tallille. Tallilla vaihdan heti kengät, ja kotiin mennessä pakkaan kengät takaisin laukkuun ja kotona huuhtelen ja rasvaan ne jokaisen viikkotunnin jälkeen. Tietenkään en koulussakaan pidä hienoimpia kenkiäni, jotta matkat hoituvat sujuvasti ja mukavasti hyvillä kengillä. Silloin tällöin olen pitänyt ratsastuskenkiä myös koko päivän, jolloin ne kotiin tullessa eivät aina ole yhtä likaiset kuin kassiin laitettaessa.

    • MimmiUP

      Minulla on Horzesta ostetut ruskeat jodhpurit

      http://www.horze.fi/jodhpurit/horze-hamptons-jodhpurit/38079.html?color=BL

      Rakastan niitä. Käyn tallissa 1-2 kertaa viikossa ja tallipäivinä otan ratsastuskengät jalkaan kun lähden aamulla. Kuljen niissä koko päivän ja töitten jälkeen tallille kävely matkan päästä.
      Tallin jälkeen otan bussin kotiin.
      Tosi kuraisena aikoina pyyhin kengät aina vähän mutta yleensä puhdistan ne vatsa kotona.
      Kerran viiden vuoden aikana joku on sanonut bussissa että täällä haisee tallille.
      Käytän noita kenkiä aika usein myös jos lähden kaupungille. Niin mukavat kävellä.
      Kengät ovat olleet lukuisia kertoja täysin mudassa ja lannassa. 10 minuutin puhdistus ja ne ovat melkein kun uudet :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe