Apua näppyiläiseen ihoon

Hjälp_needed

Hei!

Itse olen jo 5-6-vuotta kärsinyt näppyläisestä ihosta - varsinkin posket ovat siis täynnä pieniä näppylöitä (finnejä ja mustapäitä). Ihotautilääkärillä käyty, naamaan käytetty esimerkiksi basironia ja differiniä, wicnelactia jnep. Yksi tetralysalkuuri myös syöty. Silti, ei auta. Olen itse vegaani, viljatuotteita käytän vähän jos ollenkaan, eli ruokavalion pitäisi sinäänsä olla kunnossa. Syön esimerkiksi sinkkiä ja d-vitamiinia.

Onko MITÄÄN vinkkejä antaa? Kaikenlaista on tullut kokeiltuakin, viimeisenä otsonoitu oliiviöljy. Siitäkään ei valitettavasti ollut itselle apua. Vettä juon päivittäin paljon, ulkoilen ja urheilen. Pintakuivalta ihon ehkä kuulostaa, mutta pintakuivalle iholle tarkoitetut tuotteet eivät kyllä ole auttaneet. Noh, tosiaan mikään ei ole oikein auttanut ja alan olemaan aika epätoivoinen :) Ennen ihoni oli tosiaan ihan okei. Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan! Kiitos!

8

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutulla

      B-vitamiini lienee tärkein ravintolisä vegaanin ruokavalioon, varsinkin B-12, sitähän sä et käytännössä saa mistään kasviksista.
      Ehkä ihosi onkin rasvoittuva ja ihonpuhdistus/kosteutusrutiineissasi on parantamisen varaa.
      Näpyt saattaa myös johtua hormonitasapainon heittelystä ja se helpottaa yleensä iän myötä.
      Jos ennen oli paremmin, mieti mikä sun elämässä on ehkä muuttunut, josta seurasi mm. ihon ongelmat. Stressikin vaikuttaa hiusten ja ihon kuntoon, jne.
      Millään kasvorasvoilla tuota ei ilmeisesti saa kuntoon, syy on pintaa syvemmällä.

    • Hjälp_needed

      En nyt varsinaisesti etsinytkään mitään kasvorasvasuosituksia :) (saa siis niitäkin ehdottaa). Rasvainen/rasvoittuva ihoni ei ollenkaan ole.

      Stressi valitettavasti varmaan ollut osasyynä ainakin. Tällä hetkellä elän kyllä ihan onnellista elämää - mutta eipä ole sekään auttanut! :D Vegaani olen ollut viimeiset 15 vuotta, ja sitä ennen siis kasvissyöjä. B12 vitskua syön myöskin purkista. Kiitos vastauksestasi!

      Ja ikää tosiaan se 28 - että millons se hormonitasapaino sitten tasottuisi?

      • mutulla

        No, itselläni on atooppinen eli erittäin kuiva ja herkkä iho, ja mun erinäiset iho-ongelmani loppuivat kuin seinään kolmikymppisenä ekan raskauden myötä. Kaverillani taas nimenomaan raskaus laukaisi kamalan aknen.
        Että silleen. Meillä kaikilla on erilainen nahka ja erilainen sietokyky esim. myös ympäristön saasteille yms. Ei auta kuin elää ja testailla metodeja, ja kysellä apua kosmetologeilta ja ihotautilääkäreiltä, jos kotikonstit ei riitä ja asia vaivaa oikein kovasti.
        Onneksi on meikitkin keksitty, ilman niitä mun kaveri ei juuri ulkona naamaansa näyttäis. : / Ja toivotaan nyt, että kesä ja aurinko tuovat taas jonkintasoisen helpotuksen, ilmankosteushan ei kummoinen ole näillä leveysasteilla.


    • Hjälp_needed

      Joo, riippuu ihan ihmisestä. Vauvoja en kyllä nyt hetkeen ainakaan ole hankkimassa :D No, kosmetologit ja ihotautilääkärit - molemmilla käyty. Ihotautilääkärille tulee varmaan marssittua jossain vaiheessa uudestaan. Kiitos vastauksesta!

    • huuhaatako
    • makealittlemagic

      Kannattaa käydä kattomassa bion.fi tuotteet, itse käyttänyt näitä jo lähes 6-vuotta. Akneoireet alkoi ensimmäisestä raskaudesta ja oma kosmari oli juuri alottanut tällä sarjalla ja olin ensimmäisiä asiakkaita jotka häneltä sai tuotteita testiin. Paras aknenhoitosarja, en edes tiedä onko suomessa olemassa muuta nimenomaan _aknenhoitoon_ erikoistunutta tuotelinjaa mutta bionin tuotteet kyllä on mun suosikit. On myös luonnonmukaset tuotteet josta mun mielestä suuri plussa.

    • Hjälp_needed

      Kiitos vastauksista! Mitään "uutta ihonhoitosarjaa" en vaan millään jaksaisi lähteä enää kokeilemaan

    • Appeli

      Minulla iho puhdistui todella hienosti kun rupesin ensin puhdistamaan siitä meikit illoin puhdinstusbalmilla ja puuvillapesulapulla (ikean vauvalaput, 10 pakkaus maksaa parisen euroa). Pesen laput koneessa muun pyykin ohella, ja yhtä lappua käytän yhden aamun/illan, sitten vaihdan (ostin pari pakettia niin että aina löytyy puhtaita. Eli, suosikkini on Cliniquen Take the day off - cleansing balm (mutta niitä löytyy monesta sarjasta, Bobbi Brown, REN, jne). Herneen verran balmia hierotaan kuivaan naamaan, sitten vähän kosteutta päälle, ja pyyhi pois kostealla pesulapulla. Toista (iltaisin - aamuisin riittää kerran). Päälle ohuesti differiniä, ja differinin päälle tarvittaessa seerumi, ja kosteuttaja (Apteekin La Roche Posay Effaclar sarjan kosteusvoiteet hyvät ja edulliset eivätkä ärsytä ihoa).

      Differin kannattaa aloittaa varovasti, ensin muutaman päivän välein niin että iho ehtii tottua siihen. Itse käytän hyvin ohuesti koko naamalle iltaisin ennen seerumia ja kosteusvoidetta. Ihoni on nyt kuulas eikä mustapäitä juuri synny. Ennen minulla on esiintynyt mustapäitä ja isoja ihonalaisia finnejä.

      Ihoni on normaali/seka kesäisin, ja normaali/kuiva talvisin.

      Tässä vielä linkki loistavaan apuun:

      https://www.youtube.com/watch?v=4mrz0jqVXrc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe