Naiset eivät osaa ajaa pyörällä

Miksi naiset eivät osaa ajaa pyörällä, nimenomaan vaihdepyörällä? 90% naispyöräilijöistä ei selvästi ymmärrä mikä on vaihteiden tarkoitus ja ajavat aina väärällä vaihteella, poikkeuksena sattumalta oikea jossain tasaisella. Tämä on oma empiirinen havainto niin kauan kuin vaihdepyöriä on ollut olemassa.

Tyypillinen nainen junnaa ylämäessä liian isolla vaihteella ja takapuoli heiluu puolelta toiselle. Sitä on tuskaista katsoa. Tasaisellakin on liian iso vaihde. Niitä polkimia pitää pyörittää, ei painaa hampaat irvessä alaspäin! Vaihteita käytetään niin että pyörittämisnopeus pysyy suurinpiirtein aina samana! Vaihteet on sitä varten että niitä käytetään, muuten kannattaa ostaa vaihteeton pyörä.
131277
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 13

Vanhimmat

Niinpä. Itse olen miettinyt, että mikä siinä taskuparkissa on niin vaikeeta...

Äänestä

Konstit ovat monet, sanoi mummo, kun kissalla pöytää pyyhki.

Äänestä

Eihän naiset osaa edes nousta pyörän selkään. Jalat jotenkin ihan solmussa yrittävät hypätä satulalle.

Äänestä

Parempi heiluva kuin espootakapuoli sanoi jo taatto aikoinaan.

Äänestä

Kyllä se ihan mukavaa on ajella semmosen naisen takana, joka niissä fitnesshousuissaan vastamäessä sitä pykälää hakee. Olisinpa syntyny satulaksi.

Äänestä

Aloittajan kuvaama ilmiö on tuttu mutta ei kylläkään rajoitu naisiin.

Äänestä

Kyse on pisneksestä. 21-vaihdetta kuulostaa komealta. Eihän muutaman kilometrin työ-tai koulumatkalla tarvita vaihteita. Sinkuloita myydään vain muutamaa maantiemallia.

Äänestä

No itse olen ihmetellyt epäsuhtaa siinä,että mies polkee viimosen päälle pyörällä ja muija jollakin surkeella.
Jos äijä tykkäät muijastas niin osta sille ees kunnon pyörä.

Toinen häiritsevä seikka on se,että suurin osa ihmisistä ajaa liika korkeella satulalla.
Peppu seilaa...
Eikö ole ymmärrystä laskea satulaa jotta ajaminen olisi mukavaa?

Kolmas seikka: Moni ajaa takarengas puolityhjänä tai lähes tyhjänä. Eikö oo pumppua???

Ja sitä kypärää pitäis käyttää.
Hanki kampaus joka kestää kypärän!

Äänestä
  • ennemmin tai myöhemmin sitä muijaa alkaa polkeen joku muukin niin piruako sille mitään ostelee.

Äänestä

Kun sitä fillarii ei ainakaan meikä käytä pelkästään työmatkoihin.

Ajan sekä työmatkoja, kauppamatkoja, että retkiajoa.

Siihen ei pelkkä jopo riitä. Eikä sinkula.

Mun mielestä pyörän pitää olla sopiva lähes kaikkeen.

Aloittajalle: Olen nimenomaan nainen,enkä pysty kuvittelemaan käyttäväni alle 20-vaihteista pyörää...

Äänestä

Vaihteita on yleensä normaalikäytössä liikaa.
Mä ajan vanhalla kilpurilla lenkkejä ja maastopyörällä pidennettyä työmatka-ajoa, juuri muuten en sitten pyöräilekään, kun ei ole polkimia,mikä tavalliseen kenkään sopisi, tullut hankittua.
Lenkkiajossa en juuri takarattaista kolmea enempää käytä, näyttää olevan seitsemän :) Eturattaat on molemmat tullut liattua.
Maastopyörällä, kun en varsinaisesti maastossa aja, pienin eturatas ei kulu ollenkaan ja tosi harvoin myöskään seitsemäs,ensimmäinen tai toinen takana.

Äänestä

näillä foorumipyöräilijöillä ei taida kulua mikään ratas

Äänestä
  • vasta 700 km kolmeen viikkoon, ei ne vielä ole kai kulunu...

Äänestä

Kommentoi aloitusta

EiMilläänPahalla kirjoitti:

Miksi naiset eivät osaa ajaa pyörällä, nimenomaan vaihdepyörällä? 90% naispyöräilijöistä ei selvästi ymmärrä mikä on vaihteiden tarkoitus ja ajavat aina väärällä vaihteella, poikkeuksena sattumalta oikea jossain tasaisella. Tämä on oma empiirinen havainto niin kauan kuin vaihdepyöriä on ollut olemassa.

Tyypillinen nainen junnaa ylämäessä liian isolla vaihteella ja takapuoli heiluu puolelta toiselle. Sitä on tuskaista katsoa. Tasaisellakin on liian iso vaihde. Niitä polkimia pitää pyörittää, ei painaa hampaat irvessä alaspäin! Vaihteita käytetään niin että pyörittämisnopeus pysyy suurinpiirtein aina samana! Vaihteet on sitä varten että niitä käytetään, muuten kannattaa ostaa vaihteeton pyörä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu