Miksi naiset eivät osaa ajaa pyörällä, nimenomaan vaihdepyörällä? 90% naispyöräilijöistä ei selvästi ymmärrä mikä on vaihteiden tarkoitus ja ajavat aina väärällä vaihteella, poikkeuksena sattumalta oikea jossain tasaisella. Tämä on oma empiirinen havainto niin kauan kuin vaihdepyöriä on ollut olemassa.
Tyypillinen nainen junnaa ylämäessä liian isolla vaihteella ja takapuoli heiluu puolelta toiselle. Sitä on tuskaista katsoa. Tasaisellakin on liian iso vaihde. Niitä polkimia pitää pyörittää, ei painaa hampaat irvessä alaspäin! Vaihteita käytetään niin että pyörittämisnopeus pysyy suurinpiirtein aina samana! Vaihteet on sitä varten että niitä käytetään, muuten kannattaa ostaa vaihteeton pyörä.
Naiset eivät osaa ajaa pyörällä
13
1108
Vastaukset
- femiNisti
Niinpä. Itse olen miettinyt, että mikä siinä taskuparkissa on niin vaikeeta...
- narskis
Konstit ovat monet, sanoi mummo, kun kissalla pöytää pyyhki.
- Huh_Huh
Eihän naiset osaa edes nousta pyörän selkään. Jalat jotenkin ihan solmussa yrittävät hypätä satulalle.
- Razz_Man
Parempi heiluva kuin espootakapuoli sanoi jo taatto aikoinaan.
- Nohuh
Kyllä se ihan mukavaa on ajella semmosen naisen takana, joka niissä fitnesshousuissaan vastamäessä sitä pykälää hakee. Olisinpa syntyny satulaksi.
Aloittajan kuvaama ilmiö on tuttu mutta ei kylläkään rajoitu naisiin.
- narskis
Kyse on pisneksestä. 21-vaihdetta kuulostaa komealta. Eihän muutaman kilometrin työ-tai koulumatkalla tarvita vaihteita. Sinkuloita myydään vain muutamaa maantiemallia.
- pyöriämmi
No itse olen ihmetellyt epäsuhtaa siinä,että mies polkee viimosen päälle pyörällä ja muija jollakin surkeella.
Jos äijä tykkäät muijastas niin osta sille ees kunnon pyörä.
Toinen häiritsevä seikka on se,että suurin osa ihmisistä ajaa liika korkeella satulalla.
Peppu seilaa...
Eikö ole ymmärrystä laskea satulaa jotta ajaminen olisi mukavaa?
Kolmas seikka: Moni ajaa takarengas puolityhjänä tai lähes tyhjänä. Eikö oo pumppua???
Ja sitä kypärää pitäis käyttää.
Hanki kampaus joka kestää kypärän!- tulpatontunturi
ennemmin tai myöhemmin sitä muijaa alkaa polkeen joku muukin niin piruako sille mitään ostelee.
- fillaämmä
Kun sitä fillarii ei ainakaan meikä käytä pelkästään työmatkoihin.
Ajan sekä työmatkoja, kauppamatkoja, että retkiajoa.
Siihen ei pelkkä jopo riitä. Eikä sinkula.
Mun mielestä pyörän pitää olla sopiva lähes kaikkeen.
Aloittajalle: Olen nimenomaan nainen,enkä pysty kuvittelemaan käyttäväni alle 20-vaihteista pyörää... - ei.tarvi.ihan.montaa
Vaihteita on yleensä normaalikäytössä liikaa.
Mä ajan vanhalla kilpurilla lenkkejä ja maastopyörällä pidennettyä työmatka-ajoa, juuri muuten en sitten pyöräilekään, kun ei ole polkimia,mikä tavalliseen kenkään sopisi, tullut hankittua.
Lenkkiajossa en juuri takarattaista kolmea enempää käytä, näyttää olevan seitsemän :) Eturattaat on molemmat tullut liattua.
Maastopyörällä, kun en varsinaisesti maastossa aja, pienin eturatas ei kulu ollenkaan ja tosi harvoin myöskään seitsemäs,ensimmäinen tai toinen takana. - yksikinliikaa
näillä foorumipyöräilijöillä ei taida kulua mikään ratas
- no.iten.sen.ottaa
vasta 700 km kolmeen viikkoon, ei ne vielä ole kai kulunu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042