Kumpi on tärkeämpi?

13_

Kysyn tätä siksi, koska minua vaivaa tyttöystäväni jalkapalloharrastus. Ei siinä etten haluaisi hänen pelaavan, vaan koska hänelle jalkapallo vie liikaa aikaa ja hän pitää jalkapalloa minua tärkeämpänä. Hän ei asu naapurissa, eli välimatkaan tarvitaan kyyti (20min). Hän yrittää tehdä aikaa ja rakastaa minua siinä missä pitääkin, mutta mielestäni on hieman jopa sairasta, että toteaa urheilulajin olevan tärkeämpi, ja jos niitten väliltä joutuisi valita, valitsisi hän jalkapallon. Minullakin on harrastus, mutta koen sielunkumppanin olevan aina vapaa-ajan harrastuksia tärkämpi. Oli harrastus kuitenkin kuinka tärkeä tahansa. En tarkoita tällä sitä, että haluaisin hänen lopettavan harrastuksen. Päinvastoin. Tunnen itseni tyhmäksi muihiin verrattuna. Mutta mielestäni asia on vakava. Olenko tyhmä? Mitä mieltä olette? Runkkaajat ja mielisairaat voivat olla hiljaa.

3

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runkkaajamielisairas

      Olen hiljaa...

    • pertsa-

      Olen kerran käynyt tuon saman asian läpi mutta kuitenkin niin päin, että minulle kuvataide oli yhtäkkiä tärkeämpi asia kuin ex-kihlattuni. Myös minä olisin silloin valinnut taiteet koska tahansa, jos olisi pitänyt valita sen tai kauniin puolisoni välillä. Niin siinä sitten kävi, että erosin hänestä. Elin pitkän aikaa kuvataiteille omistautuneena, matkustin, maalasin ja opiskelin työni ohessa taidetta. Elämässäni ei ollut vuosiin mitään tilaa kenellekään toiselle.
      Vuosien kuluttua kuitenkin huomasin, että tyhjyyden tunne jota olin koko ajan yrittänyt paeta yhteen asiaan omistautumalla, ei kadonnutkaan mihinkään, päinvastoin.
      Terve ihminen kykenee jakamaan elämäänsä useisiin eri asioihin, pystyy rakastamaan samanaikaisesti monia asioita, kuten puolisoaan, lapsiaan, työtään, harrastuksiaan, sisaruksiaan, lemmikkikoiraansa ja -kissaansa ym. ym., lista on loputon.
      Kun tyttöystäväsi vanhenee ja aktiiviura päättyy, kenen kanssa hän sitten elää ja iltaisin nukahtaa, jalkapallonko?
      Olen pahoillani, mutta kokemukseni mukaan tyttöystäväsi ei tule muuttumaan kuin vasta vuosikausien kuluttua, opittuaan kaiken kantapään kautta. Sitä sinun ei todellakaan kannata jäädä odottamaan. Löydät sitoutumiskykyisen ja paljon paremman tyttöystävän, se on aivan varmaa. Nykyinen tyttöystäväsi on pilaamassa elämäänsä kovaa vauhtia, mutta se ei ole sinun syysi. Vuoden kuluttua uudessa hyvässä suhteessa et enää edes muista tätä nykyistä jalkapalloaddiktiasi.

      Kuvittele, että tyttöystävälläsi olisi samanlainen riippuvuussuhde alkoholiin tai huumeisiin. Kun ihminen on riippuvainen, voi riippuvuuden kohde olla mikä tahansa, vaikka jalkapallo. Mitä eroa? Jos haluaa elää vain ja ainoastaan futispallon tai viinapullon kanssa, ei sellainen ihminen ole terve. Vaihda tyttöystävää, kun vielä voit.

    • jotakinhyvä

      Harrastukset vie liikaa aikaa kun ihminen halua että siitä jotain hyvä tulee, ehkä treenaa maailmanmestariksi, ei pahaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe