Itseäni on jo pitkään ihmetyttänyt ihmisten lokereointi. Osa ihmisistä luokittelee toiset ihmiset kategorioihin tyyliin a, b, c, d ja e. Syynä voi olla koulutus, työ, varallisuus ja ennen kaikkea ulkonäkö.
Ja tämä kategoriointi ilmenee niin, että "sinä et voi saada tuota tai tätä henkilöä, etsi jotain oman tasoistasi seuraa". Aivan niin kuin ihmisillä oli joku tarkka kori johon he kuuluvat eikä paria voi etsiä paria ylemmästä korista. Tai jos joku a lokeron ihminen tyytyy c lokeron ihmiseen niin sitä kauhistellaan, että etkö parempaa saanut.
Todella oksettavaa ajattelua. Ihmisten maku on kuitenkin erilainen ja se minun unelma naiseni ei välttämättä ole jonkun toisen unelma nainen. Ja toisinpäin.
Itsekin olen tästä asiasta monesti kuullut, mutta haistatin asialle pitkät. Pidin pääni, yritin parhaani ja lopulta myös kala nappasi kiinni. Nyt olen naimisissa (yleisen mielipiteen mukaan) itseäni huomattavasti viehättävämmän naisen kanssa. Lapsiakin on jo siunaantunut ja liitto on onnellinen. Ei siis kannata alistua siihen, että ihmiset luokittelevat sinut johonkin lokeroon ja tyrmäävät jos yrität iskeä jotain heidän mielestään sinulle "liian hyvää" tyyppiä. Kaikki on mahdollista kun olet ystävällinen, luotettava ja saat suusi auki oikeassa paikassa.
Älä siis alistu lokeroitavaksi! Aina kannattaa yrittää.
Ihmisten lokerointi
32
1994
Vastaukset
Tuo on tyypillinen markkina-arvoteorian kieltäjän mielipide. Tosiasiassa molemmat ovat oikeassa: Markkina-arvoteoria yleisellä tasolla ja sen paikkansapitämättömyys yksilötasolla. Aivan kuten oma esimerkkisi osoittaa.
- Pitkäntikunvetänyt
Totta kai ihmisillä on eri markkina-arvo. Pointti oli vaan tämä jälkimmäinen. Se ei pidä paikkaansa yksilötasolla. Parisuhdemarkkinoilla "eri arvoiset" ihmiset voivat seurustella keskenään vaikka osa ihmisistä onkin eri mieltä. Ei siis kannata luovuttaa jos/kun kaveripiiri vetää tämän lokerikortin taskustaan. Ei se tarvitse kuin sen yhden poikkeukseen ja avot. Maailmassa on miljardi tolkulla ihmisiä ja aina joku tykkää myös Sinusta.
Ainakaan itse en suostu/suostunut alistumaan siihen, että minulle olisi etukäteen määritelty joku sopiva ryhmä josta pitäisi puoliso valkata. Lähdin ja lähden liikkeelle siitä, että tyydyn vain siihen mikä itseäni miellyttää. Mielestäni kaikkien tulisi tehdä näin. Älkää siis alistuko paineen alla.Tuota nimitetään kai kansankielellä riman asettamiseksi. Jos asettaa riman liian ylös, jää todennäköisesti sinkuksi. Siis jälleen todennäköisesti, ei välttämättä. Sitten vaan jokainen tykönään miettimään, ottaako riski, että sinkkuus pitenee ja sen myötä jää jotain muuta tärkeää saavuttamatta.
Etenkin naisten kyseessä ollessa voi lapsenteon aika mennä ohi sitä riman ylittävää odotellessa. Se sitten aiheuttaa katkeruutta ja syyttelyä vastakkaisen sukupuolen nirsoilusta, kun syytä ei peilistä haluta etsiä.
Tuo yhteisön paine on aivan naurettava juttu, jonka ymmärrän lähinnä epävarmojen teinien keskuudessa.- Tulitikut
Kun ikää ja varmuutta tulee, nämä kaikki arkiteoriat menettävät merkityksensä; monelle niitä ei ole koskaan ollut olemassakaan.
Meitä ihmisiä lokeroidaan joka tapauksessa , halusimmepa tai emme mutta käytännössä tuo lokerointi ei vaikuta parin muodostukseen nykyaikana. Toki on ihmisiä, joilla on selkeä tavoite parisuhdemarkkinoilla, tavoite, jolla ei ole tunteiden kanssa mitään tekemistä - luultavasti tässä on yksi selitys lukuisille sinkuille. - MrBolivar
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuota nimitetään kai kansankielellä riman asettamiseksi. Jos asettaa riman liian ylös, jää todennäköisesti sinkuksi. Siis jälleen todennäköisesti, ei välttämättä. Sitten vaan jokainen tykönään miettimään, ottaako riski, että sinkkuus pitenee ja sen myötä jää jotain muuta tärkeää saavuttamatta.
Etenkin naisten kyseessä ollessa voi lapsenteon aika mennä ohi sitä riman ylittävää odotellessa. Se sitten aiheuttaa katkeruutta ja syyttelyä vastakkaisen sukupuolen nirsoilusta, kun syytä ei peilistä haluta etsiä.
Tuo yhteisön paine on aivan naurettava juttu, jonka ymmärrän lähinnä epävarmojen teinien keskuudessa.Niin, itse en tuota riman asettamista pitäisi noin huonona vaihtoehtona. Oikeastaan ihmisten pitäisi opetella asettamaan sitä rimaa korkeammalle kun puhutaan parisuhdetaidoista yms. mikä liittyy toimivan parisuhde edellytyksiin.Aika moni kun tuntuu katsovan että "kivan näköinen, käy töissä ja kyllä kiittää kun nousee pöydästä" tasolla asioita.Jos taas ihminen itse on miettinyt ja pohtinut mitä haluaa parisuhteeltaan ja toiselta niin oltaisiin jo pari askelta lähempänä kestävämpää parisuhdetta.
Ja ok, jos mietitään että sitä oikeaa prinssiä tai prinsessaa ei heti tulekkaan niin... mitä sitten ? Olet ja elät yksinäsi kunnes, ehkä, mahdollisesti se tulee.Enemmin yksin kuin huonosssa seurassa, mielestäni.
Sitten jos vielä miettii tuota ajatusta että naisella jää lapset saamatta niin kyllä - mahdollista mutta jos miettii lapsen kannalta asiaa niin kyllä sillä on väliä mitenkä vanhempien parisuhde voi ja toisaalta minkälainen isä on.Monennäköistä orhia kun valmis peuhamaan sängyssä mutta vastuukanto jääkin siihen. MrBolivar kirjoitti:
Niin, itse en tuota riman asettamista pitäisi noin huonona vaihtoehtona. Oikeastaan ihmisten pitäisi opetella asettamaan sitä rimaa korkeammalle kun puhutaan parisuhdetaidoista yms. mikä liittyy toimivan parisuhde edellytyksiin.Aika moni kun tuntuu katsovan että "kivan näköinen, käy töissä ja kyllä kiittää kun nousee pöydästä" tasolla asioita.Jos taas ihminen itse on miettinyt ja pohtinut mitä haluaa parisuhteeltaan ja toiselta niin oltaisiin jo pari askelta lähempänä kestävämpää parisuhdetta.
Ja ok, jos mietitään että sitä oikeaa prinssiä tai prinsessaa ei heti tulekkaan niin... mitä sitten ? Olet ja elät yksinäsi kunnes, ehkä, mahdollisesti se tulee.Enemmin yksin kuin huonosssa seurassa, mielestäni.
Sitten jos vielä miettii tuota ajatusta että naisella jää lapset saamatta niin kyllä - mahdollista mutta jos miettii lapsen kannalta asiaa niin kyllä sillä on väliä mitenkä vanhempien parisuhde voi ja toisaalta minkälainen isä on.Monennäköistä orhia kun valmis peuhamaan sängyssä mutta vastuukanto jääkin siihen.Tyytyä ei tietenkään pidä, kuten palstaätmit sanovat, kun eivät hottiksen näköistä teinineitsettä saa.
Noin muuten minusta monen pitäisi ennemmin miettiä, miten itse olisivat parisuhteeseen kelvollisempia kuin että mitä siltä kumppanilta odotetaan. Sitä kautta saattaisi jopa löytää itseään miellyttävänkin.
- joojoomutta
Kokeiles mennä julistamaan tota ilosanomaas tonne sinkkulaan. Veikkaanpa, että saat aikaan melkosen härdellin. ;D
- ouyoyu
Lokeroikoon ne, jotka haluaa, ihan vapaasti. Omassa ystävä- ja tuttavapiirissä ei lokeroida.
- 7268
Vieläkö tuota tapahtuu? Olen kuvitellut sen jääneen menneille vuosikymmenille.
60-luvulla meidän avioliittomme oli lokeroitu epäsäätyiseksi.
Meidän kummankin kotiolot olivat samanlaiset, köyhät työläiskodit, mutta lokerointi tapahtui koulutuseron perusteella.
Pahimpia lokeroijia olivat minun vanhempani jotka eivät missään vaiheessa hyväksyneet vaimoani ja hyljeksintä ulottui myös hyvin kasvatettuihin ja koulussa sekä opiskeluissa menestyneisiin lapsiimme.
Itse emme ajatelleet lokerointia koskaan ja lokeroiden seinätkin tulivat vastaan harvoin ja ainoastaan avioliittomme alkuvaiheessa ja harmittomasti.
Reippaimpana esimerkkinä työnantajani, suuren perusteollisuusyrityksen yli 2000:n palkollisen toimipaikan ensimmäiset pikkujoulut.
Samassa pöydässä istuivat konsernin toimitusjohtaja, paikallisjohtaja, muutama yli-insinööri sekä osastopäälliköitä joista minä nuorimpana ja vähäisimpänä.
Erään tuotanto-osaston päällikön rouva kiljaisu suureen ääneen "eikös tuo ole se J:n tyttö mikä vasta oli meillä kauppa-apulaisena"? Olihan se! Ko. rouvalla oli keskustassa hienon imagon omaava, monipuolinen kauppa.
Huudahtus ei aiheuttanut jatkoa eikä vaimonikaan hämmentynyt. Olimme avioituneet samana syksynä.
Harmittomampi tapaus oli se kun luokkakokoontumisessa vaimoni laittoi brasilialaiset puhumaan espanjaa.
Aivan liittomme alkuvaihetta lukuun ottamatta emme havainneet mitään lokerointia paitsi omien vanhempieni taholta heidän kuolemaansa saakka. - who_cares_nobody
minäkin lokeroin: Ap on luuloharhainen ja epävarma.
Kuvittelee, että kaikki muut ihmiset ovat kiinnostuneita hänen tekemisistään tai suhteistaan. Oikeasti kaikille on ihan se ja sama mitä ap tekee.
Jokaisella on aivan riittävästi oman elämänsä kanssa tekemistä.
Ei ketään ole kiinnostanut toisten asiat enää 10-15 vuoteen.
Jokainen elää niin kun haluaa ja antaa muiden elää, ihan sama miten, who cares, nobody! Eipä sitä itsekään ole mitään tasoja tullut mietittyä, kun sopivaa paria on silmäillyt. Tai olenko liian hyvä tai huono tuolle, minusta on reilumpaa antaa vastapuolen itse määrittää mikä hänelle kelpaa ja riittää. Siinä vaiheessa, kun on itse jo päättänyt antaa toiselle tilaisuuden.
Vierestä katsojat voivat olla eri mieltä siitä sopiiko pari toisilleen MAT mukaan vai ei, mutta eihän se mitään mihinkään pidä vaikuttaa. Jokainen valitsee itse sopivan kumppaninsa. Joko saa tai jää saamatta.- ei.huijata.itseämme
Ihmiset lokeroivat toisiaan halusi sitä tai ei, varsinkin naiset joilla on loputtomasti vaatimuksia miehille..
Asian huomaa hyvin esim tinderissä, vaikka tykkäät 1000 naisesta niin kukaan viehättävä nainen ei anna mätsiä tai vastaa viestiin tai lähde treffeille. Ainoastaan ne naiset lähtevät treffeille joista mies joutuu miettimään etukäteen että onko edes järkeä lähteä treffeille kun nainen ei näytä yhtään itseään viehättävältä.. - Onhannäitätapauksia
Oma kaverini joutui pitkäaikaisen tyttökaverinsa kavereiden hampaisiin koska on huonommin koulutettu kuin tyttökaveri. Kaveri on duunari ja tyttökaveri opettaja. Palkassa ei liene paljon eroa, mutta ystävien mielestä pari ei sopinut yhteen kun toinen on korkeasti koulutettu ja toinen ei. Uskomatonta touhua.
Myös yksi mikä tuntuu ihmisiä häiritsevän on paino. Lihava ja laiha eivät joidenkin mielestä muka käy yhteen.- arasrasfasf
Tuo koulutusasia on kyllä huomattu että se on naisille suuri kriteeri.
Jos mies on ammattikoulun käynyt ja nainen amk niin miehellä on pienet tsänssit.
Naiset haluaa aina paremman diilin, jos nainen on amk niin miehen pitäisi olla maisteri..
Multa kerran kysyi nainen suomi24 treffeillä heti ensimmäisessä viestissä että mikä olet koulutukseltasi ja mitä teet työksesi :D ja kun vastasin rehellisesti niin ei tullut enää viestiä häneltä..
Koulutus/työ määrää sen onko rakkautta? Ei ihme että naisten suhteet jää lyhyeksi.. arasrasfasf kirjoitti:
Jos mies on ammattikoulun käynyt ja nainen amk niin miehellä on pienet tsänssit.
Naiset haluaa aina paremman diilin, jos nainen on amk niin miehen pitäisi olla maisteri..
Multa kerran kysyi nainen suomi24 treffeillä heti ensimmäisessä viestissä että mikä olet koulutukseltasi ja mitä teet työksesi :D ja kun vastasin rehellisesti niin ei tullut enää viestiä häneltä..
Koulutus/työ määrää sen onko rakkautta? Ei ihme että naisten suhteet jää lyhyeksi..Höpö höpö. Tutkimusten mukaan suuurimmalle osalle naisista riittää koulutustaustaltaan saman tasoinen tai pykälää alempitasoinen koulutus. Maisterille riittää AMK ja AMK:lle ammattiopisto. On riittänyt Rouva Ratikalle ja monelle entiselle akateemiselle heilalleni.
Kaksi pykälää alempi onkin sitten jo harvinaisempaa.- vapaa_52
arasrasfasf kirjoitti:
Koulutus/työ määrää sen onko rakkautta? Ei ihme että naisten suhteet jää lyhyeksi..Nimenomaan, jos nainen etsii parisuhteesta "diiliä", niin tottakai etsii mieheltä koulutusta, rahaa ja sen sellaista.
Rakkaus on eri juttu.
Itse tiedän vaikka kuinka paljon naisia, jopa pankinjohtajia, lääkäreitä ym. korkeasti koulutettuja naisia, jotka ovat naimisissa ihan perusduunarien kanssa, tai taiteilijoiden. Valitettava tosiasia on, ettei ajattelu, filosofia ole mitenkään suosiossa yliopistolla, jossa yhä enemmän ja enemmän painotetaan tehokkuutta, tulosta. Jokaisen olisi juostava rahan perässä, tavalla tai toisella, tai molemmilla. Vielä 70-luvullakin yliopisto-opiskelijat ajattelivat itsenäisesti. Olivat kriittisiä. Ideoivat. Harjoittivat filosofiaa, keskustelivat poliittisesti ym. Duunareilla oli duuni. Käytännön filosofiaa, yhteiskunnallisia kannanottoja ja keskustelua käydään vain ja ainoastaan duunarien ja taiteilijoiden kesken, pienessä piirissä. - ihmineneiolerobotti
Yhteiskunnastahan yritetään tehdä väen väkisin homogeeninen ja kaikki kriittinen ajattelu yritetään kitkeä pois, mikä on kylläkin täysin järjen vastaista.
Ja nimenomaisesti tuo saatanan tehokkusajattelu tulisi kyseenalaistaa. - dyjvklb
Ratikkakuski kirjoitti:
Höpö höpö. Tutkimusten mukaan suuurimmalle osalle naisista riittää koulutustaustaltaan saman tasoinen tai pykälää alempitasoinen koulutus. Maisterille riittää AMK ja AMK:lle ammattiopisto. On riittänyt Rouva Ratikalle ja monelle entiselle akateemiselle heilalleni.
Kaksi pykälää alempi onkin sitten jo harvinaisempaa.Tjaa... Kyllä ainakin minä ja löhipiirini naiset ollaan aika tarkkoina oltu siitä, että koulutusasteen on oltava sama. Ja minun miehelläni onkin. Molemmat ollaan köyty kauppakorkea aikoinaan.
dyjvklb kirjoitti:
Tjaa... Kyllä ainakin minä ja löhipiirini naiset ollaan aika tarkkoina oltu siitä, että koulutusasteen on oltava sama. Ja minun miehelläni onkin. Molemmat ollaan köyty kauppakorkea aikoinaan.
Niin no kyllä te tietenkin olette asettaneet koulutuksen muiden kriteereiden esille.
Kunhan kerroin lukemastani tutkimuksesta, joka kuvannee paremmin enemmistön mielipiteitä ja sen perusteella tutkittua parinvalintaa. Monen naisen silmissä kun oppiarvoa voi osin kompensoida esimerkiksi vastuullisemmalla asemalla ja paremmalla palkalla. Onneksi.- guöäln
Se on varmasti totta, että asema ja palkka vähän kompensoi. Mutta esimerkiksi nuorempana, sinkkuna, kun nettideittien kautta ihmisiin tutustuin, niin yleensä en lähtenyt tapaamaan ihmistä, joka ei ollut yliopistoa käynyt. Poikkeuksena tradenomi, joka oli yrittäjä ihan ok alalla, sekä yksi poliisi, joka olis pitänyt jättää tapaamatta.
Ystäväni on tapaillut myös paria ammattikorkean käynyttä, jotka ovat hyvissä hommissa teknisellä alalla.
- vapaa_52
No. Suomessa lokerointi on todella pientä, elämmehän tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Maailmalla on toisin.
Pääasia on, että on ylpeä itsestään, siitä mitä on, ja jättää toisten ihmiset luokittelut omaan arvoonsa.- eipidäpaikkaansa
Mielipiteesi ei ole kyllä mitenkään validi. Suomi on todella kaukana tasa-arvoisesta ja oikeudenmukaisesta yhteiskunnasta.
- jghjghj
eipidäpaikkaansa kirjoitti:
Mielipiteesi ei ole kyllä mitenkään validi. Suomi on todella kaukana tasa-arvoisesta ja oikeudenmukaisesta yhteiskunnasta.
Jaa-a. No mikä maa sitten on mielestäsi tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen? Itselleni tulee Suomen lisäksi mieleen Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti. No siinä ne.
- jfklllb
Riippuu miten tasa-arvon määrittelet. Esimerkiksi lasikatto yritysmaailmassa on Suomessa normaalia rajumpi. Ylimmässä yritysjohdossa on naisia vain 5%, kun esimerkiksi Saksassa ja Briteissä moninkertaisesti enemmän.
Suomessa on myös enemmän rasismia kuin monissa muissa länsimaissa.
Suomalaisten lasten keskuudessa jaotteluun esimerkiksi koulumaailmassa puututaan hyvin vähän. Heikompiosaisilla on huonommat sosiaaliset mahdollisuudet.
Ihan siis riippuu siitä, mihin ja miten asioita vertaa. Toki moni tasa-arvoon liittyvä asia Suomessa on ok, mutta lukuiset asiat heikommin kuin muualla.
On myös kulttuurinen näkökulma: Esimerkiksi itävaltalainen tai saksalainen nainen näkee, että Suomessa on surkea tasa-Arvo, koska pienten lasten äiti patistetaan töihin! Suomalainen voi joku miettiä, että se on tasa-arvoista. Asiat eivät ole mustavalkoisia... Sinänsä hassua, että pienipalkkaiset jäävät meillä useammin kotiin. Suuri palkkaiset kokevat, ettei ole varaa... Niin, outoa.
- Havukka-ahonajatte
Mutta miksi naiset muuten etsivät itseään koulutetumpaa, mahdollisesti myös paremmin tienaavaa miestä? Miksi naiset ovat menestyksen/rahan perässä? Eivätkö osaa itse sitä tehdä kun se pitää yrittää seksin/parisuhteen kautta saada?
Syystä tai toisesta miehet eivät ensisijaisesti katso naisen koulutus- tai palkkatasoa. Voimmeko siis todeta, että miehillä ei ole tarvetta olla gold diggereitä, mutta naisilla on? Naiset eivät osaa vaurastua muuten kuin kolonsa kautta? Tiedän, että yleistän eikä tämä koske kaikkia naisia, mutta miksi niin iso osa naisista nai rahan ja menestyksen ehdoilla, mutta miehet ei? Joku syy kai tälle käytökselle on oltava. Suomessa edes kulttuuri ja epätasa-arvo ei käy selitykseksi sillä naisilla on sama mahdollisuus kouluttautua tai edetä yrityselämässä kuin miehilläkin. Joku muu syy siis ajaa naiset vallan/rahan/menestyksen perään. Tämä käytös on selkeästi epätasapainossa sukupuolten kesken. Sanoisin, että miehet valitsevat puolisonsa luontaisin perustein, esim. viehättävyyden mukaan kun taas naiset laskelmoivat.- endlessss
Ja naisten vaatimukset miehelle ei jää edes pelkän koulutuksen ja työn varaan vaan miehen pitää olla myös se 185cm lihaksikas ja komealla naamalla varustettu sosiaalinen ekstrovertti isolla peniksellä.
- jghjghj
Älähän pistä kaikkia naisia samaan lokeroon (tai "koloon" ;)).
Monenmoista daamia tunnen, nuorempaa ja vanhempaa. Ketään heistä ei ole ollut varakkaan miehen perään.
- avomies68
Eiköhän tärkeintä ihmissuhteisssa ole toisen arvostus...hyväksyy toisen sellaisena kuin on...kukaan ei ole täydellinen. Arvostan naistani ja pidän hänestä juuri sellaisena tavallisena perheenäitinä...en haluaisi mitään "hempukkaa".
- jghjghj
Huoh. Kuka jaksaa kiinnostua lokeroinnista? Mitä väliä sillä on miten joku lokeroi minut? Ei yhtikäs mitään. Pääasia, että tiedän itse kuuluvani parhaaseen A ryhmään... johon puolestaan kuuluu ne asiat, joita itsessäni sekä myös toisissa ihmisissä arvostan ja pidän tärkeänä.
- lokerointi
Oma arvostus itsestä on tärkein ja tietysti sen puolison. Mitenkäs ikälokerointi? Sitä ei ole vielä otettu esille. Ei paljon vanhempaa tai nuorempaa"saisi" olla. Tiedän 17 vuoden ikäerolla olleita onnellisia pareja. En kyllä itse haluaisi /- 17 vuoden ikäerolla itselleni kumppania. Muille sen kyllä halutessaan suon.
- Eiköskaikkiolelokerointi
Ehkä tärkeintä on se, että itse tietää millaisen henkilön kanssa haluaa olla ja mitä toivoo omalta parisuhteelta. Toiselle ikäero ei merkitse mitään, toinen taas pitää perinteisiä arvoja tärkeinä, joku haluaa kauniin edustusvaimon/komean miehen, toinen taas arvostaa enemmän perheenäiti/isä tyyppiä. Tavallaan sekin kaikki on lokerointia.
- 7368
Sääty-yhteiskunnan jämiä!
60-luvulla pienen paikkakunnan omien vanhempiemme ikäluokan keskuudessa epäsäätyisen avioliittomme katsottiin loukkaukseksi ja tuomituksi epäonnistumaan.
Kyse oli vain koulutustasojemme erosta. 4 porrasta.
Molempien tausta oli köyhä työläiskoti mutta vaimoni opiskelu oli estetty jo alkuunsa. Sehän menee hukkaan kun tyttö kuitenkin avioituu.
Omat vanhempani eivät koskaan hyväksyneet vaimoani, eivätkä edes kunnollisia, opiskeluissaan menestyneitä lapsiamme.
Vaimoni olisi pitänyt olla vähintään tippaiita tai kansakoulun opettaja.
Anoppi oli hieno ihminen mutta hänkin sanoi avioiduttuamme, että sittenhän hänen tyttärensä voi ryhtyä opislelemaan kun on mies joka maksaa.
Emme vahingossakaan, emme kertaakaan arvostelleet tai yrittäneet ohjeistaa lapsiamme heidän parivalinnassaan. Olimme aina maltillisen positiivisia.
Lapsemme olivat itse kokeneet minun vanhempieni hyljeksinnän ja vetäneet siitä oikeat johtopäätökset minun ja vaimoni mielipiteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3577042Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai765997Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1975494Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844270Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan563486HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok693427Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603358SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha563140Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373084