SDP, Kokoomus, Perussuomalaiset, Vihreät, RKP, Vasemmistoliitto ja Kristilliset muodostaisivat yhteisellä sopimuksella hallituksen ja eristäisivät Maalaisliiton opposition häpeäpenkkiin. Niin se olisi isänmaan kannalta sankariteko.
Jos vuonna 2019
78
621
Vastaukset
Heh, heh. Sankaritekoja Jyrki Kataisen sixpackin perinteitä noudattaen. Tuon helpompaa oppositiopolitiikan harjoittaminen ei voisi olla. Anna kepulle edes säälistä hieman haastetta.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sixpackin pohja oli erinomainen. Homma vain kaatui kelvottomaan tekemiseen.
Sitä paitsi ei tarvitse odottaa vuoteen 2019. Kuulin tuossa pyhänä vähän sen suuntaista.
- Edelleen.jatkaa
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sitä paitsi ei tarvitse odottaa vuoteen 2019. Kuulin tuossa pyhänä vähän sen suuntaista.
Ei hallitus kaadu, vaikka kokoomus puheenjohtajaansa vaihtaa.
Voisihan SDP tulla tilalle. Edelleen.jatkaa kirjoitti:
Ei hallitus kaadu, vaikka kokoomus puheenjohtajaansa vaihtaa.
Voisihan SDP tulla tilalle.Ongelma tässä Maalaisliiton kannalta onkin se että me Oikeistodemarit emme halua samaan hallitukseen Maalaisliiton kanssa.
Edelleen.jatkaa kirjoitti:
Ei hallitus kaadu, vaikka kokoomus puheenjohtajaansa vaihtaa.
Voisihan SDP tulla tilalle.Tuskin vaihtaa. Stubbin asema vahvistui tämänviikkoisen kehysriihen ja soteratkaisun myötä ja vahvistuu edelleen, jos kilpailukykysopimus syntyy.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ongelma tässä Maalaisliiton kannalta onkin se että me Oikeistodemarit emme halua samaan hallitukseen Maalaisliiton kanssa.
Mikään puolue ei halua samaan hallitukseen oikeistodemareiden kanssa.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mikään puolue ei halua samaan hallitukseen oikeistodemareiden kanssa.
Perustele. Toki vähemmistöhallitus vuosien 1948-1950 malliin onnistuisi.
- Se.jo.nähty
OikeistoSosDem kirjoitti:
Perustele. Toki vähemmistöhallitus vuosien 1948-1950 malliin onnistuisi.
Oikeistodemarit jää yksin, kuin nalli kalliolle.
Se jo oikeastaan nähtykin, ettei kukaan halua mukaan oikeistodemareitten kanssa, edes demaritkaan.
Oikeistodemareita todellisuudessa muutama suupaltti vain.
- vfhdvdbdndkd
Hah, Ei Kokoomus ja persut demareista hallituskumppaneina taida perustaa, niillä on ideologista oikeistoliimaa kepun kanssa. Kepu, persut, Kokoomus, kristilliset ja rkp on kuin yhdestä puusta talouspolitiikassa. Nykyisellä 16% kannatuksella ei tulevissa vaaleissa demareilla ole mitään mahdollisuuksia hallitukseen. 2019, näistä nykyisistä hallituspuolueista ei saa päästää yhtäkään livahtamaan oppositioon vaalitappio verukkeilla, kansalle pitää yhdenlaista kyytiä antaa vähintään kahdeksan vuotta. Ottakoon täydennykseksi joukkoon rkp:n, kristilliset ja vaikkapa vihreät perskekoonsa.
- Entä.sitten
Vihreät nussii pian kepuhomon paksuksi.
- Taudit.leviää
Entä.sitten kirjoitti:
Vihreät nussii pian kepuhomon paksuksi.
On ne ihme otuksia nuo homot.
Olla nyt rakastamassa persesilmään, josta paskannetaan ruskeaa mönjää.
Jopa puuteroivat nokkansakin paskalla. Perustuslaissa ei ole mitään estettä sille, että eduskuntavaaleissa suurimmaksi noussut puolue jätettäisiin oppositioon. Mutta koska suurin puolue on yleensä noussut pääministeripuolueeksi, istuvan hallituksen olisi moraalisista syistä syytä kertoa jo vaalien alla, että ne aikovat muodostaa seuraavankin hallituksen.
- Brown.eye
Taudit.leviää kirjoitti:
On ne ihme otuksia nuo homot.
Olla nyt rakastamassa persesilmään, josta paskannetaan ruskeaa mönjää.
Jopa puuteroivat nokkansakin paskalla.Kuvailet olemustasi varsin tarkasti.
- NukutaanVieläMontayötä
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Perustuslaissa ei ole mitään estettä sille, että eduskuntavaaleissa suurimmaksi noussut puolue jätettäisiin oppositioon. Mutta koska suurin puolue on yleensä noussut pääministeripuolueeksi, istuvan hallituksen olisi moraalisista syistä syytä kertoa jo vaalien alla, että ne aikovat muodostaa seuraavankin hallituksen.
Tuskin nyt vasemmisto vähän yli 20 % kannatuksella ihmeitä tekeekään.
Ja kun ollut trendi alaspäin jo pitkään, sitä noudattanee edelleen.
Aikaista vielä tulevasta hallituksesta puhua. Tulihan kylläkin Vanhanen jo presidentti vaaliin, taisi olla veto vain Väyrysen siiven katkaisemiseen. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Perustuslaissa ei ole mitään estettä sille, että eduskuntavaaleissa suurimmaksi noussut puolue jätettäisiin oppositioon. Mutta koska suurin puolue on yleensä noussut pääministeripuolueeksi, istuvan hallituksen olisi moraalisista syistä syytä kertoa jo vaalien alla, että ne aikovat muodostaa seuraavankin hallituksen.
Luuletko että Maalaisliitto on edelleen suurin puolue 2019. Ajattelinkin tuossa että jos joku uskaltaisi lähteä vaaleihin selvällä Maalaisliiton vastaisella kampanjalla eikä millään paskanpuhumisella rakentavasta yhteistyöstä.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Luuletko että Maalaisliitto on edelleen suurin puolue 2019. Ajattelinkin tuossa että jos joku uskaltaisi lähteä vaaleihin selvällä Maalaisliiton vastaisella kampanjalla eikä millään paskanpuhumisella rakentavasta yhteistyöstä.
Sekö ei ole paskanpuhumista, että tekee kampanjan, jota ei kykene perustelemaan edes itselleen?
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Sekö ei ole paskanpuhumista, että tekee kampanjan, jota ei kykene perustelemaan edes itselleen?
Sitähän politiikka on. Taistelua vallasta. Maalaisliitto sai hegemonia-aseman Suomalaisessa politiikassa 1956-1981. "Timon" ja Ryssän yhteistyö ei ollut vähäisin tähän vaikuttava asia. Tähän liittyi pahimman kilpailijan SDP:n viipalointi. Mutta onneksi totuus tulee ennemmin tai myöhemmin julki. Vaikka sitä yritettäisiin pimittää.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sitähän politiikka on. Taistelua vallasta. Maalaisliitto sai hegemonia-aseman Suomalaisessa politiikassa 1956-1981. "Timon" ja Ryssän yhteistyö ei ollut vähäisin tähän vaikuttava asia. Tähän liittyi pahimman kilpailijan SDP:n viipalointi. Mutta onneksi totuus tulee ennemmin tai myöhemmin julki. Vaikka sitä yritettäisiin pimittää.
Tuonko ajan seurauksena sinäkin olet jatkuvasti viipaloimassa SDP:tä vasemmisto- ja oikeistososialidemokraatteihin?
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Tuonko ajan seurauksena sinäkin olet jatkuvasti viipaloimassa SDP:tä vasemmisto- ja oikeistososialidemokraatteihin?
"Timo" osasi taitavasti käyttää hyväkseen Simosen ja Leskisen riitoja.
OikeistoSosDem kirjoitti:
"Timo" osasi taitavasti käyttää hyväkseen Simosen ja Leskisen riitoja.
Yhtenäistyykö SDP nyt, kun Jungner on sivussa ja Urpilainen lähtee äitiyslomalle?
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Yhtenäistyykö SDP nyt, kun Jungner on sivussa ja Urpilainen lähtee äitiyslomalle?
Yhtenäistyy. Oikealle. Suunnitelmat ensi vuodeksi ovat jo vireillä.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Yhtenäistyy. Oikealle. Suunnitelmat ensi vuodeksi ovat jo vireillä.
Timo siis käyttää yhä hyväkseen demareiden keskinäisiä riitoja.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Timo siis käyttää yhä hyväkseen demareiden keskinäisiä riitoja.
Nyt putosin kärryiltä?
OikeistoSosDem kirjoitti:
Nyt putosin kärryiltä?
Ei se mitään. Niin putosin minäkin tuossa muutama kommentti sitten.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Ei se mitään. Niin putosin minäkin tuossa muutama kommentti sitten.
Mutta mitäs mieltä olet siitä että Kapu hajoittaa Maalaisliiton? Meille muille tämä on kuin taivaan lahja.
- EI.jäädä.kiinni
OikeistoSosDem kirjoitti:
Mutta mitäs mieltä olet siitä että Kapu hajoittaa Maalaisliiton? Meille muille tämä on kuin taivaan lahja.
Nostaa vain. Ei laske, tämä käsitykseni.
Näyttää Paavon taakse menevän jotkut vanhemmat.
Jos nyt voi vetää kylälläni olleesta tilaisuudesta johtopäätöksiä, jossa itsekkin olin mukana. Kovin pieneksi kuitenkin jää Paavon mandaatti.
Voi olla SDP:kin joka ruokkii Paavoa. Ei ihmiset ole nyt niin puolue uskollisia. Monet meistä äänestetään hyviä asioita, kun niitä lupaillaan.
Onko aate enään niin määräävä?
Itse olen aikanaan äänestänyt
SDP:tä
Kokoomusta
SMP:tä
Keskustaaa.
Keskusta nyt vaikuttaa parhaalta, asian suhteen.
Kuitenkin jalat maassa oleva puolueväki. OikeistoSosDem kirjoitti:
Mutta mitäs mieltä olet siitä että Kapu hajoittaa Maalaisliiton? Meille muille tämä on kuin taivaan lahja.
Ei hyvältä näytä ainakaan alku. Väyrynen kiertää maakuntia tuttuun tapaansa, mutta varaa tilaisuuksilleen hyvin pieniä tiloja. Täkäläisestä ei ollut lehdessä juttua, joten en osaa sanoa, tuliko sekään täyteen. Sekin ihmetytti kun tilaisuuden järjestäjänä ei ollut Kansalaispuolue ry, vaan Euroopan liberaalidemokraattien ryhmä. Kannattajakorttien kerääminen edistyy hitaasti, sillä Väyrysen lähipiiristä ennustettiin, että 5000 korttia voivat olla jo pääsiäiseen mennessä kasassa. Yksikään tunnettu keskustainen ei ole tukenut Väyrystä.
Itsenäisyyspuolue eli IPU on yrittänyt jo monta kertaa eduskuntaan Väyrysen teemoilla, mutta ei ole onnistunut saamaan yhtäkään läpi. Väyrysen karisma on tietysti eri luokkaa kuin Pesosen, mutta hän voi olla ehdokkaana vain yhdessä vaalipiirissä. Muut mahdolliset ehdokkaat tulevat olemaan paikallisia "pesosia".
Olen alusta alkaen epäillyt, että uuden puolueen perustaminen on Väyryseltä vain jokin omaan vallantavoitteluun perustuva temppu, mutta en ole päässyt hänen juonestaan kiinni. Jo uuden puolueen perustamisesta ilmoittaessaan Väyrynen kehotti keskustalaisia pysymään puolueensa jäseninä ja vaikuttamaan sitä kautta. Kyllä pitäisi olla aivan eri ote, jos on tosissaan uuden puolueen perustamisen kanssa.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Ei hyvältä näytä ainakaan alku. Väyrynen kiertää maakuntia tuttuun tapaansa, mutta varaa tilaisuuksilleen hyvin pieniä tiloja. Täkäläisestä ei ollut lehdessä juttua, joten en osaa sanoa, tuliko sekään täyteen. Sekin ihmetytti kun tilaisuuden järjestäjänä ei ollut Kansalaispuolue ry, vaan Euroopan liberaalidemokraattien ryhmä. Kannattajakorttien kerääminen edistyy hitaasti, sillä Väyrysen lähipiiristä ennustettiin, että 5000 korttia voivat olla jo pääsiäiseen mennessä kasassa. Yksikään tunnettu keskustainen ei ole tukenut Väyrystä.
Itsenäisyyspuolue eli IPU on yrittänyt jo monta kertaa eduskuntaan Väyrysen teemoilla, mutta ei ole onnistunut saamaan yhtäkään läpi. Väyrysen karisma on tietysti eri luokkaa kuin Pesosen, mutta hän voi olla ehdokkaana vain yhdessä vaalipiirissä. Muut mahdolliset ehdokkaat tulevat olemaan paikallisia "pesosia".
Olen alusta alkaen epäillyt, että uuden puolueen perustaminen on Väyryseltä vain jokin omaan vallantavoitteluun perustuva temppu, mutta en ole päässyt hänen juonestaan kiinni. Jo uuden puolueen perustamisesta ilmoittaessaan Väyrynen kehotti keskustalaisia pysymään puolueensa jäseninä ja vaikuttamaan sitä kautta. Kyllä pitäisi olla aivan eri ote, jos on tosissaan uuden puolueen perustamisen kanssa.Jos Paavo koleerikkona vain halusi vähän "äksöniä".
- glx
OikeistoSosDem kirjoitti:
Luuletko että Maalaisliitto on edelleen suurin puolue 2019. Ajattelinkin tuossa että jos joku uskaltaisi lähteä vaaleihin selvällä Maalaisliiton vastaisella kampanjalla eikä millään paskanpuhumisella rakentavasta yhteistyöstä.
´Joo riitelemällä niitä asioita pitää hoitaa, eikä yhteistyöllä. Siinä onkin oikeistodemarin poliittinen viisaus. No edellinen Sinipuna hoiti sillä periaatteella, ja tulokset oli loistavat. Anteeksi kova ilmaisuni, mutta minulla on sellainen tunne, että sinulla on hiukan rasistinen suhtautuminen maalaisiin ja ennen kaikkea Keskustalaisiin.
glx kirjoitti:
´Joo riitelemällä niitä asioita pitää hoitaa, eikä yhteistyöllä. Siinä onkin oikeistodemarin poliittinen viisaus. No edellinen Sinipuna hoiti sillä periaatteella, ja tulokset oli loistavat. Anteeksi kova ilmaisuni, mutta minulla on sellainen tunne, että sinulla on hiukan rasistinen suhtautuminen maalaisiin ja ennen kaikkea Keskustalaisiin.
Sitten olet kyllä väärässä pahemman kerran. Kuten eilen sanoin sinulle kyse ei ole ihmisistä. Ei minulla mitään maalaisia ja Keskustalaisia vastaan ole. Vastaan on Maalaisliittoa ja maataloustukijärjestelmää. Tunnut olevan sen verran fiksu kaveri että ymmärrät eron.
En nyt viitsi ottaa kantaa tälläkin palstalla esiintyvään sovinismiin ja homotteluun ja punikitteluun.
Oletko koskaan miettinyt miksi niin moni Suomalainen ei pidä Maalaisliitosta. Olisiko Maalaisliiton omilla tekemisillä osuutta asiaan.
Sikäli olet harvinainen Keskustalainen (mikäli sellainen olet) että kykenet käsittääkseni myös itsekritiikkiin.
Joskus työyhteisöissä saadaan parempia tuloksia aikaan riitelemällä.
- maalaisserkkuavioliitot
demujen ja kokoomuksen pitää saada uudet johtajat vetämään toimintaa....
jos näillä kahdella puolueella on fixut vetäjät niin maalaisliitto ja sen serkkupuolue persut jäisivät väistämättä oppositioonOttaisin ehkä jopa huolellisen harjaamisen jälkeen Perussuomalaiset hallitukseen. Ei siksi että ko. puolueesta kauheasti pitäisin. Valta näkyy myös heille maittavan. Rinteen ja Stubbin henkilökemiat eivät ilmeisesti pelaa. Tällöin tehdään se mitä yritysmaailmassakin. Vaihdetaan henkilöitä.
Ja olen monesti muistuttanut siitä että kaupunkilaiset muistaisivat käydä äänestämässä! Alhaiset äänestysprosentit pelaavat Maalaisliiton pussiin joka on satraappiarmeijansa turvin aina saanut syrjäkylien ihmiset äänestämään.- 2Prosentillalla.ottaa
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ottaisin ehkä jopa huolellisen harjaamisen jälkeen Perussuomalaiset hallitukseen. Ei siksi että ko. puolueesta kauheasti pitäisin. Valta näkyy myös heille maittavan. Rinteen ja Stubbin henkilökemiat eivät ilmeisesti pelaa. Tällöin tehdään se mitä yritysmaailmassakin. Vaihdetaan henkilöitä.
Ja olen monesti muistuttanut siitä että kaupunkilaiset muistaisivat käydä äänestämässä! Alhaiset äänestysprosentit pelaavat Maalaisliiton pussiin joka on satraappiarmeijansa turvin aina saanut syrjäkylien ihmiset äänestämään.Miten noin pieni, kuin oikeistodemarit "voi ottaa".
Ei demokratia ole sellaista, että pieni voi määrätä, ja ottaa halunsa mukaan.
Kyllä ne kymenenkertaa isommat määrää. OikeistoSosDem kirjoitti:
Ottaisin ehkä jopa huolellisen harjaamisen jälkeen Perussuomalaiset hallitukseen. Ei siksi että ko. puolueesta kauheasti pitäisin. Valta näkyy myös heille maittavan. Rinteen ja Stubbin henkilökemiat eivät ilmeisesti pelaa. Tällöin tehdään se mitä yritysmaailmassakin. Vaihdetaan henkilöitä.
Ja olen monesti muistuttanut siitä että kaupunkilaiset muistaisivat käydä äänestämässä! Alhaiset äänestysprosentit pelaavat Maalaisliiton pussiin joka on satraappiarmeijansa turvin aina saanut syrjäkylien ihmiset äänestämään.Kaikista paras pohja olisi tuo joskus hahmottlemani Kaupunkilaisten Kansanrintama
Kokoomus-SDP-Vihreät. Neljäs puolue sitten RKP/Perussuomalaiset ehkä jopa KD tai Vas.liittoOikeistoSosDem kirjoitti:
Ottaisin ehkä jopa huolellisen harjaamisen jälkeen Perussuomalaiset hallitukseen. Ei siksi että ko. puolueesta kauheasti pitäisin. Valta näkyy myös heille maittavan. Rinteen ja Stubbin henkilökemiat eivät ilmeisesti pelaa. Tällöin tehdään se mitä yritysmaailmassakin. Vaihdetaan henkilöitä.
Ja olen monesti muistuttanut siitä että kaupunkilaiset muistaisivat käydä äänestämässä! Alhaiset äänestysprosentit pelaavat Maalaisliiton pussiin joka on satraappiarmeijansa turvin aina saanut syrjäkylien ihmiset äänestämään.Ei äänestäminen ole muistamisesta kiinni, vaan motivaatiosta. Se oli kaupungeissa aikoinaan alhaisempi kuin maaseudulla, mutta ainakin vuosina 2011 ja 2015 Helsingin ja muiden eteläisten vaalipiirien äänestysprosentti oli korkeampi kuin pohjoisten. Satraappeja ei syrjäkylillä enää liiku, kun sekä sosiaalinen että poliittinen elämä on hiljentynyt.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Ei äänestäminen ole muistamisesta kiinni, vaan motivaatiosta. Se oli kaupungeissa aikoinaan alhaisempi kuin maaseudulla, mutta ainakin vuosina 2011 ja 2015 Helsingin ja muiden eteläisten vaalipiirien äänestysprosentti oli korkeampi kuin pohjoisten. Satraappeja ei syrjäkylillä enää liiku, kun sekä sosiaalinen että poliittinen elämä on hiljentynyt.
Tuskin se niin härskiä enää on kuin omassa lapsuudessani. Satraapit kiertelivät vaalipäivänä hakemassa autottomia/kortittomia äänestämään.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tuskin se niin härskiä enää on kuin omassa lapsuudessani. Satraapit kiertelivät vaalipäivänä hakemassa autottomia/kortittomia äänestämään.
Harrastivat sitä muidenkin puolueiden kuin keskustan satraapit. En pidä tuollaista toimintaa härskinä, jos matkalla ei puhuta politiikkaa, vaan ainoastaan pyritään palvelun avulla antamaan omalle puolueelle myönteinen julkisuuskuva. Miksi autottomien pitäisi maksaa taksikyyti äänestyspaikalle tai olla äänestämättä? Itsehän nuo satraapit päättävät, montako äänestyspaikkaa kunnassa on ja millä etäisyyksillä. Tuskin niitä ennenkään oli liikaa autottomia ajatellen. Kyyditystoiminta on tosin jo tainnut ennakkoäänestyksen myötä loppua kaikkialta.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Harrastivat sitä muidenkin puolueiden kuin keskustan satraapit. En pidä tuollaista toimintaa härskinä, jos matkalla ei puhuta politiikkaa, vaan ainoastaan pyritään palvelun avulla antamaan omalle puolueelle myönteinen julkisuuskuva. Miksi autottomien pitäisi maksaa taksikyyti äänestyspaikalle tai olla äänestämättä? Itsehän nuo satraapit päättävät, montako äänestyspaikkaa kunnassa on ja millä etäisyyksillä. Tuskin niitä ennenkään oli liikaa autottomia ajatellen. Kyyditystoiminta on tosin jo tainnut ennakkoäänestyksen myötä loppua kaikkialta.
Oletko varma ettei ilmainen kyyti vaikuttanut äänestyspäätökseen? Ei tällainen toiminta kuulu Länsidemokratiaan. Mutta Maalaisliittohan onkin Itäinen puolue.
- glx
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kaikista paras pohja olisi tuo joskus hahmottlemani Kaupunkilaisten Kansanrintama
Kokoomus-SDP-Vihreät. Neljäs puolue sitten RKP/Perussuomalaiset ehkä jopa KD tai Vas.liittoTaas suoritat vastakkain asettelua kaupunkilaisten ja maalaisten välille, vaikka eilen toista väitit.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Oletko varma ettei ilmainen kyyti vaikuttanut äänestyspäätökseen? Ei tällainen toiminta kuulu Länsidemokratiaan. Mutta Maalaisliittohan onkin Itäinen puolue.
Kuuluvatko ilmaiset makeiset, jääskrapat ja kuulakärkikynät länsidemokratiaan? Oletko varma, etteivät myös ne vaikuta äänestyspäätökseen. Ilmeisesti vaikuttavat, koska äänestäjiä lahjotaan niillä vaalien alla vielä nykyäänkin.
Minun syntymäpaikallani ilmaisia kyytejä äänestyspaikoille tarjosi kokoomuslainen taksiautoilija oikein lehdessä siitä etukäteen ilmoitellen. Kaipa se kokoomuskin oli sitten itäinen puolue.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Kuuluvatko ilmaiset makeiset, jääskrapat ja kuulakärkikynät länsidemokratiaan? Oletko varma, etteivät myös ne vaikuta äänestyspäätökseen. Ilmeisesti vaikuttavat, koska äänestäjiä lahjotaan niillä vaalien alla vielä nykyäänkin.
Minun syntymäpaikallani ilmaisia kyytejä äänestyspaikoille tarjosi kokoomuslainen taksiautoilija oikein lehdessä siitä etukäteen ilmoitellen. Kaipa se kokoomuskin oli sitten itäinen puolue.Onhan se kuulakärkikynä nyt ihan eri asia kuin kyyti äänestämään!
OikeistoSosDem kirjoitti:
Onhan se kuulakärkikynä nyt ihan eri asia kuin kyyti äänestämään!
Millä lailla, ainakaan vähemmän paheksuttavasti?
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Millä lailla, ainakaan vähemmän paheksuttavasti?
Oletko kuullut määritelmän: Lämmin kalja ja kylmä voileipä ei ole korruptiota. Mutta kylmä kalja ja lämmin voileipä on. Kuulakärkikynästä tuskin niin suurta konkreettista hyötyä äänestäjälle on kuin kyydistä äänestyspaikalle.
- Kummisetiä
Kyllä SDP:n pitää liittoutua lujemmin vielä Vasemmistoliiton kanssa, kun vasemmistopuolueita ovat. Trendi heillä ollut alaspäin viime vuosikymmenet. Jos siihen aletaan SDP:tä siivuttaan kolmeen -neljään osaan, jää kuin pieniä osia.
Haihattelua vain oikeistodemarit. Se ollut kuitenkin niin pientä.
Tuo 2 % SDP:stä hyvin kuvaa. Nato mielisyys elää, riippuen kysyjästä ja vastaajasta. Jos nyt jotkut Liisat, Lasset ja Paavot Natoa haluaakin, ei se isoa ole halu sinne SDP:ssä. Siellä on Erkkiä, Tarjaa ym. vastaan.
SDP liian hölmö hajoamaan.
Sekin vaatii viisautta.
Rahakas Ay liike takana, sieltä jos mitä "raha" apuja..- paveonpop
maalaisliittohan on jakautumassa emäsikapuolueeseen ja väyryslaisiin!
tulemme näkemään maalaisten hajaannuksen...
- Suo43mlaineN
Jos Rinne ei olisi jäänyt kiinni useista rikoksista hänellä olisi munat.
- huh-huh
Vuonna 2019 jatkaa kok, kepu, persut...kristilliset ehkä lisäksi.
Sdp on menneen talven lumia, Rinne on jo nyt olevinaan hallituksessa (eilisiltainen puhe) ja sössöttää omiaan pääasiassa.
Vasemmistolla jos Li tulee Paavo-reppanan tilalle, niin suossa on sekin.
Rkp vajoaa Henrikssonin mukana lopullisesti, on niin räksyttävä akka sekin.
Väyrysen Paavo joutuu jo vanhainkotiin mummojen helmoja hipelöimään.Voisiko naispoliitikkoja olla nimittelemättä akoiksi? Vaikka Maalaisliitosta onkin kysymys.
- huh-huh
OikeistoSosDem kirjoitti:
Voisiko naispoliitikkoja olla nimittelemättä akoiksi? Vaikka Maalaisliitosta onkin kysymys.
Ei voi, jos ne ovat räksyttäviä akkoja.
Esim. kristillisten puh. ( Sari E.) ei ole räksyttävä akka, vaan viisas nainen.
Vasemmistosta taas löytyy noita räksyjä enemmänkin.
Ei Henriksson ole Maalaisliittolainen...ja onko Maalaisliitto vielä voimissaan mielestäsi?
- demarienvihollno1
..monet palkansaajista eivät ole ymmärtäneet kepun syvintä olemusta. Maatalouteen maksetaan hirvittävästi suomessa rahaa vuosittain. jopa 6 miljardia euroa! maksaa eläkkeet ja korkotuet jne.hevoshoitolat.
Suomessa maksetaann liiikaa veroja.
Olisi hienoa jos valtion menoja nyt radikaalisti pienennettäisiin; maatalouden kotimaiset tuet poistettava heti. TE-keskukset ovat suojatyöpaikkoja, niitä ei tarvita, mol.fi ja joitakin välttämätömiä yhden ihmisen toimistoja. Kuntaliiton jättibunkkeri kuluttaa miljardi tasolla vuosittan.
Ei ole oikein, että työttömänä voi elellä pitkään, vuosia, ilman" pakkotyölistämistä". On väärin, että sos.apuja voi saada niin paljon, että työt eivät kiinnosta . Nuoret ihmiset juopotelevat ja sylkevät kattoon mieluummin.
Monissa asioissa voidaan suomessa järkevöittää asioita!
Monet näistä etujen saajista ovat niiin vaikutusvaltaisia, että niiden poistaminen liitetty kaikkeen muuhun yhteiskunnassa. Koskaan ei niitä siis saada pois.
Ellei äänestäjä tajua,,,Kaikki sanomasi on totta. Nuo TE-keskukset on lähinnä tehty asioiden hankaloittamiseksi.
- glx
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kaikki sanomasi on totta. Nuo TE-keskukset on lähinnä tehty asioiden hankaloittamiseksi.
Ne on kyllä nykyään Ely keskuksia.
glx kirjoitti:
Ne on kyllä nykyään Ely keskuksia.
Niin siis TE-toimisto. Kiitos täsmennyksestä.
- glx
Jos 2019 vaaleissa Sdp:n puheenjohtaja on Antti Rinne niin kuin arvelen. Jos Kokoomuksen puheenjohtaja on Stubb tai Lepomäki, niin Sdp ja vasemmistoliitto ei ole samassa hallituksessa Kokoomuksen kanssa. Perussuomalaiset on aivan varma oppositiopuolue seuraavien vaalien jälkeen. Hallitusta muodostaessa henkilökemiat on tärkeät. Juha Sipilä ja Antti Rinne ovat erittäin hyvissä henkilökohtaisissa väleissä, tämän on Rinne useita kertoja sanonut. Jos Sdp on suurin, niin uskon että Rinne pyrkii muodostamaan punamulta tai peräti kansanrintama hallituksen, sillä myös Vasemmistoliitto lähtee kyllä Keskustan kanssa hallitukseen, mutta ei Kokoomuksen. Muutoinkin olisi aika Kokoomuksen olla ainakin yksi kausi oppositiossa vähän hankkimassa nöyryyttä, sillä liian pitkä hallitusvastuu on tehnyt siitä aikalailla ylimielisen puolueen. Kaikki riippuu lopulta vaalituloksesta, aivan hyvin voi porvarihallituskin jatkaa, niin että Perusuomalaisten tilalla on Vihreät Rkp ja Kristilliset. Minun mielestäni viimeinen hyvä hallitus oli Vanhasen ensimmäinen hallitus, joka oli punamulta pohjalla, sen jälkeen on mentykin pelkkää alamäkeä, ja näytetään menevän jatkossakin. Keskustalla saattaa olla 2019 vaaleissa uusi puheenjohtaja, joka ei ole niin Kokoomusmyönteinen kuin Sipilä on.
glx kirjoitti:
Jos 2019 vaaleissa Sdp:n puheenjohtaja on Antti Rinne niin kuin arvelen. Jos Kokoomuksen puheenjohtaja on Stubb tai Lepomäki, niin Sdp ja vasemmistoliitto ei ole samassa hallituksessa Kokoomuksen kanssa. Perussuomalaiset on aivan varma oppositiopuolue seuraavien vaalien jälkeen. Hallitusta muodostaessa henkilökemiat on tärkeät. Juha Sipilä ja Antti Rinne ovat erittäin hyvissä henkilökohtaisissa väleissä, tämän on Rinne useita kertoja sanonut. Jos Sdp on suurin, niin uskon että Rinne pyrkii muodostamaan punamulta tai peräti kansanrintama hallituksen, sillä myös Vasemmistoliitto lähtee kyllä Keskustan kanssa hallitukseen, mutta ei Kokoomuksen. Muutoinkin olisi aika Kokoomuksen olla ainakin yksi kausi oppositiossa vähän hankkimassa nöyryyttä, sillä liian pitkä hallitusvastuu on tehnyt siitä aikalailla ylimielisen puolueen. Kaikki riippuu lopulta vaalituloksesta, aivan hyvin voi porvarihallituskin jatkaa, niin että Perusuomalaisten tilalla on Vihreät Rkp ja Kristilliset. Minun mielestäni viimeinen hyvä hallitus oli Vanhasen ensimmäinen hallitus, joka oli punamulta pohjalla, sen jälkeen on mentykin pelkkää alamäkeä, ja näytetään menevän jatkossakin. Keskustalla saattaa olla 2019 vaaleissa uusi puheenjohtaja, joka ei ole niin Kokoomusmyönteinen kuin Sipilä on.
Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen, Suomen talouden täytyy olla rakenteellisesti todella hyvässä tilassa. SDP:n kanssa käy kyllä nykyisen linjan jatkaminen hieman sosiaalisia näkökulmia enemmän painottaen, mutta vasemmistoliitolle ei tuollainen pieni linjanmuutos kelpaa, ellei puolueen tuleva naispuheenjohtaja kerralla Audiin haksahda.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen, Suomen talouden täytyy olla rakenteellisesti todella hyvässä tilassa. SDP:n kanssa käy kyllä nykyisen linjan jatkaminen hieman sosiaalisia näkökulmia enemmän painottaen, mutta vasemmistoliitolle ei tuollainen pieni linjanmuutos kelpaa, ellei puolueen tuleva naispuheenjohtaja kerralla Audiin haksahda.
Eli olet nyt jo varma että Sipilä muodostaa seuraavankin hallituksen. SDP:lle voisi olla toivottavaa ottaa Vasemmistoliitto mukaan estääkseen sen kasvun oppositiossa. Li Andersson on sen verran älykäs poliiitikko että ottaisin hänet jopa Sinipunahallitukseen mukaan.
glx kirjoitti:
Jos 2019 vaaleissa Sdp:n puheenjohtaja on Antti Rinne niin kuin arvelen. Jos Kokoomuksen puheenjohtaja on Stubb tai Lepomäki, niin Sdp ja vasemmistoliitto ei ole samassa hallituksessa Kokoomuksen kanssa. Perussuomalaiset on aivan varma oppositiopuolue seuraavien vaalien jälkeen. Hallitusta muodostaessa henkilökemiat on tärkeät. Juha Sipilä ja Antti Rinne ovat erittäin hyvissä henkilökohtaisissa väleissä, tämän on Rinne useita kertoja sanonut. Jos Sdp on suurin, niin uskon että Rinne pyrkii muodostamaan punamulta tai peräti kansanrintama hallituksen, sillä myös Vasemmistoliitto lähtee kyllä Keskustan kanssa hallitukseen, mutta ei Kokoomuksen. Muutoinkin olisi aika Kokoomuksen olla ainakin yksi kausi oppositiossa vähän hankkimassa nöyryyttä, sillä liian pitkä hallitusvastuu on tehnyt siitä aikalailla ylimielisen puolueen. Kaikki riippuu lopulta vaalituloksesta, aivan hyvin voi porvarihallituskin jatkaa, niin että Perusuomalaisten tilalla on Vihreät Rkp ja Kristilliset. Minun mielestäni viimeinen hyvä hallitus oli Vanhasen ensimmäinen hallitus, joka oli punamulta pohjalla, sen jälkeen on mentykin pelkkää alamäkeä, ja näytetään menevän jatkossakin. Keskustalla saattaa olla 2019 vaaleissa uusi puheenjohtaja, joka ei ole niin Kokoomusmyönteinen kuin Sipilä on.
Totta mitä sanot Kokoomuksesta. Tästä taudista ovat kärsineet myös Keskustapuolue ja SDP. Mietin tuossa että voitaisiin sopia sellaisesta menettelystä että Eduskuntavaalien kaksi suurinta puoluetta muodostavat hallituksen piste. Ja valitsisvat sitten korkeintaan kaksi täytepuoluetta. Ainakin ns. demokratia toteutuisi. Työpaikalla on tietysti eduksi että henkilökemiat toimivat. Toisaalta kavereita ei tarvitse olla kunhan tullaan asiallisesti työasioissa toimeen. Tuo Sixpack hallitus ja varsinkin sen loppuaika on kyllä surkein Suomen historiassa.
- KaupKesk
glx kirjoitti:
Jos 2019 vaaleissa Sdp:n puheenjohtaja on Antti Rinne niin kuin arvelen. Jos Kokoomuksen puheenjohtaja on Stubb tai Lepomäki, niin Sdp ja vasemmistoliitto ei ole samassa hallituksessa Kokoomuksen kanssa. Perussuomalaiset on aivan varma oppositiopuolue seuraavien vaalien jälkeen. Hallitusta muodostaessa henkilökemiat on tärkeät. Juha Sipilä ja Antti Rinne ovat erittäin hyvissä henkilökohtaisissa väleissä, tämän on Rinne useita kertoja sanonut. Jos Sdp on suurin, niin uskon että Rinne pyrkii muodostamaan punamulta tai peräti kansanrintama hallituksen, sillä myös Vasemmistoliitto lähtee kyllä Keskustan kanssa hallitukseen, mutta ei Kokoomuksen. Muutoinkin olisi aika Kokoomuksen olla ainakin yksi kausi oppositiossa vähän hankkimassa nöyryyttä, sillä liian pitkä hallitusvastuu on tehnyt siitä aikalailla ylimielisen puolueen. Kaikki riippuu lopulta vaalituloksesta, aivan hyvin voi porvarihallituskin jatkaa, niin että Perusuomalaisten tilalla on Vihreät Rkp ja Kristilliset. Minun mielestäni viimeinen hyvä hallitus oli Vanhasen ensimmäinen hallitus, joka oli punamulta pohjalla, sen jälkeen on mentykin pelkkää alamäkeä, ja näytetään menevän jatkossakin. Keskustalla saattaa olla 2019 vaaleissa uusi puheenjohtaja, joka ei ole niin Kokoomusmyönteinen kuin Sipilä on.
Tuli mieleen että ei Suomessa asiat taida ollakkaan aivan huonosti, kun noin ponnekkaasti pohditaan kolmenvuoden päästä tulevia asioita. Mutta ei se mitään glx,sän, pohdinta oli aivan asiallista. Ainoastaan Perssujen varmaa oppositiota, en täysin allekirjoittaisi. No tietysti jos vaaleissa takkiin tulee lisää, niin noinhan se menee.
Tuosta Arhinmäen kommunistien hallituksiin pääsy on mielestäni mahdottomuus. Sillä hänen käyttäytyminen on niin eläimellistä, ja kun sanon näin, niin silloin loukkaan, enemmän eläimiä, kuin Arhia itseään. Siis komukoille piittkä porttikielto hallituksiin. Ainakin niin pitkä, kuin SAKn törkeydet on kitketty juurineen.
Sossuilla saattaa olla pieniä mahdollisuuksia, mutta se edellyttää, huomattavaa terästäytymistä. Komukoideen valvontaan AKT, ynm, törkyliittojen, jatkuvien lakkojen lopettamiseen.
Sillä se ei tule kuuloonkaan, että sossut olisi hallituksessa, ja samalla järjestelisivät lähes kaksisataa eri lakkoa. Kuten viimevuonnakin, näin vaikeina aikoina, tullainen kansakunnan lisäkurjistaminen on täysin edesvastuutonta. KaupKesk kirjoitti:
Tuli mieleen että ei Suomessa asiat taida ollakkaan aivan huonosti, kun noin ponnekkaasti pohditaan kolmenvuoden päästä tulevia asioita. Mutta ei se mitään glx,sän, pohdinta oli aivan asiallista. Ainoastaan Perssujen varmaa oppositiota, en täysin allekirjoittaisi. No tietysti jos vaaleissa takkiin tulee lisää, niin noinhan se menee.
Tuosta Arhinmäen kommunistien hallituksiin pääsy on mielestäni mahdottomuus. Sillä hänen käyttäytyminen on niin eläimellistä, ja kun sanon näin, niin silloin loukkaan, enemmän eläimiä, kuin Arhia itseään. Siis komukoille piittkä porttikielto hallituksiin. Ainakin niin pitkä, kuin SAKn törkeydet on kitketty juurineen.
Sossuilla saattaa olla pieniä mahdollisuuksia, mutta se edellyttää, huomattavaa terästäytymistä. Komukoideen valvontaan AKT, ynm, törkyliittojen, jatkuvien lakkojen lopettamiseen.
Sillä se ei tule kuuloonkaan, että sossut olisi hallituksessa, ja samalla järjestelisivät lähes kaksisataa eri lakkoa. Kuten viimevuonnakin, näin vaikeina aikoina, tullainen kansakunnan lisäkurjistaminen on täysin edesvastuutonta.Sanon tämän nyt aivan suoraan:
Oma tekstisi ei tällä kertaa ollut aivan yhtä asiallista.
"Sillä hänen käyttäytyminen on niin eläimellistä, ja kun sanon näin, niin silloin loukkaan, enemmän eläimiä, kuin Arhia itseään."
Mietipä vähän jos joku kirjoittaisi susta yksityishenkilönä noin. Tuntuisiko kivalta. Ihmisiä ne sossu komukatkin ovat. Kaikella Ystävyydellä t: Oikeistodemari.- KaupKesk
OikeistoSosDem kirjoitti:
Sanon tämän nyt aivan suoraan:
Oma tekstisi ei tällä kertaa ollut aivan yhtä asiallista.
"Sillä hänen käyttäytyminen on niin eläimellistä, ja kun sanon näin, niin silloin loukkaan, enemmän eläimiä, kuin Arhia itseään."
Mietipä vähän jos joku kirjoittaisi susta yksityishenkilönä noin. Tuntuisiko kivalta. Ihmisiä ne sossu komukatkin ovat. Kaikella Ystävyydellä t: Oikeistodemari.Kiitos Kapi ojennuksestasi, sillä tein tuon tarkoituksella. Että ihmiset, jopa komukatkin, oppisi julkisilla paikoilla, kameroiden edessä käyttäytymään.
Ottakaa oppia kokoomuksen Stubb,ista, hän oli ehdottomasti illan paras ja hillityin esiintyjä.
Tuo on paljon, kun sen sanoo Keskustalainen, Sillä meidän Sipilän täytyy terästäytyä, vaikka hän täyttä asiaa puhuukin. Eikä ala vastustajan solvaamiseen, kovinkaan helposti, kuten sossu-komukat.
Joten vieläkin on hiukan paha mieli kun tuossa edellisessä tekstissä loukkasin eläimiä. Sillä pidän niistä kovasti, mutta Arhin takia joutuu tekemään kaikenlaista. OikeistoSosDem kirjoitti:
Eli olet nyt jo varma että Sipilä muodostaa seuraavankin hallituksen. SDP:lle voisi olla toivottavaa ottaa Vasemmistoliitto mukaan estääkseen sen kasvun oppositiossa. Li Andersson on sen verran älykäs poliiitikko että ottaisin hänet jopa Sinipunahallitukseen mukaan.
Missä minä sellaista ole arvellut, että Sipilä muodostaa seuraavankin hallituksen? Minähän jossittelin juuri päinvastaisella ajatuksella.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen, Suomen talouden täytyy olla rakenteellisesti todella hyvässä tilassa. SDP:n kanssa käy kyllä nykyisen linjan jatkaminen hieman sosiaalisia näkökulmia enemmän painottaen, mutta vasemmistoliitolle ei tuollainen pieni linjanmuutos kelpaa, ellei puolueen tuleva naispuheenjohtaja kerralla Audiin haksahda.
"Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen". Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää?
OikeistoSosDem kirjoitti:
"Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen". Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää?
Paitsi ei silloin Sipilän eikä Maalaisliiton hyväksyntää kysytä!
OikeistoSosDem kirjoitti:
Paitsi ei silloin Sipilän eikä Maalaisliiton hyväksyntää kysytä!
Ei kai perustuslain mukaan mitään puoluetta voi pakottaakaan hallitukseen? Tarjouksen voi toki esittää, mille puolueelle tahansa.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Ei kai perustuslain mukaan mitään puoluetta voi pakottaakaan hallitukseen? Tarjouksen voi toki esittää, mille puolueelle tahansa.
Normipäivä vaikuttaa palstalla olevan. Lukevatkohan poliittiset päättäjät näitä viisauksia? Et sinä viitsisi välillä heittää provokaatiota? Vitsi.
- KaupKesk
OikeistoSosDem kirjoitti:
"Jos Sipilä hyväksyy SDP:n ja vasemmistoliiton hallitustarjouksen". Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää?
Voi helevetti, sanon minä "sossu-komukoiden hallitustarjouksen". Kyllä mielestäni te olette viimeisiä minkään hallituksen tarjoojia. Näillä nykyisillä mennään kolmevuotta, katsotaan sitten tuleeko, vihreet ja kristilliset mukaan lisukkeeksi.
KaupKesk kirjoitti:
Voi helevetti, sanon minä "sossu-komukoiden hallitustarjouksen". Kyllä mielestäni te olette viimeisiä minkään hallituksen tarjoojia. Näillä nykyisillä mennään kolmevuotta, katsotaan sitten tuleeko, vihreet ja kristilliset mukaan lisukkeeksi.
Aivan, nykyisillä mennään kolme vuotta, mutta sen jälkeen on uusi tilanne, mistä emme tiedä yhtään mitään. Kunhan vain huviksemme tarkastelemme erilaisia mahdollisuuksia tämän hetken henkilökemioiden pohjalta.
Jo ennen nykyistä perustuslakia vakiintuneen käytännön mukaan suurin puolue tekee hallitustarjouksen haluamilleen puolueille. Mitään pakkoahan sellaiseen ei ole, vaan puolueet voivat sopia Ruotsin mallin mukaisista hallituskoaliitioistakin eli ovat ikään kuin suurin puolue yhteenlasketun paikkalukunsa pohjalta.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Aivan, nykyisillä mennään kolme vuotta, mutta sen jälkeen on uusi tilanne, mistä emme tiedä yhtään mitään. Kunhan vain huviksemme tarkastelemme erilaisia mahdollisuuksia tämän hetken henkilökemioiden pohjalta.
Jo ennen nykyistä perustuslakia vakiintuneen käytännön mukaan suurin puolue tekee hallitustarjouksen haluamilleen puolueille. Mitään pakkoahan sellaiseen ei ole, vaan puolueet voivat sopia Ruotsin mallin mukaisista hallituskoaliitioistakin eli ovat ikään kuin suurin puolue yhteenlasketun paikkalukunsa pohjalta.Komppaan Pystyyn Kuollutta. Ei tässä kukaan ole hallitusta hajoittamassa. Kuuluu länsimaiseen demokratiaan tällainen spekulointi. Ja oppositio on sitä varten että se arvostelee hallitusta! Helevetin huolestuttavaa olisi jos tällaista keskustelua ei käytäisi.
Mitä mieltä vakavasti puhuen Pystyyn Kuollut olet tuosta ehdottamastani mallista että vaalien kaksi parasta puoluetta hallituksen pääpuolueiksi? Ja täytepuolueet näiden harkinnan mukaan.OikeistoSosDem kirjoitti:
Komppaan Pystyyn Kuollutta. Ei tässä kukaan ole hallitusta hajoittamassa. Kuuluu länsimaiseen demokratiaan tällainen spekulointi. Ja oppositio on sitä varten että se arvostelee hallitusta! Helevetin huolestuttavaa olisi jos tällaista keskustelua ei käytäisi.
Mitä mieltä vakavasti puhuen Pystyyn Kuollut olet tuosta ehdottamastani mallista että vaalien kaksi parasta puoluetta hallituksen pääpuolueiksi? Ja täytepuolueet näiden harkinnan mukaan.Mielestäni sellainen malli ei lähtökohtaisesti kuulu demokratiaan, vaikka Suomessa ideologiset erot eivät olekaan niin suuria, ettei yhteinen ja toimiva hallitusohjelma onnistuisi siltäkin pohjalta. Demokratian ihanteita ajatellen paremmin lämpenen Mielipidepankin esittämälle Ruotsin mallille, jossa puolueemme pyrkisivät jo ennen vaaleja ilmoittamaan äänestäjille yhteisen ohjelman pohjalta, keiden puolueiden kanssa ovat valmiita muodostamaan hallituksen.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mielestäni sellainen malli ei lähtökohtaisesti kuulu demokratiaan, vaikka Suomessa ideologiset erot eivät olekaan niin suuria, ettei yhteinen ja toimiva hallitusohjelma onnistuisi siltäkin pohjalta. Demokratian ihanteita ajatellen paremmin lämpenen Mielipidepankin esittämälle Ruotsin mallille, jossa puolueemme pyrkisivät jo ennen vaaleja ilmoittamaan äänestäjille yhteisen ohjelman pohjalta, keiden puolueiden kanssa ovat valmiita muodostamaan hallituksen.
Nimenomaan kaipaisin Suomalaiseen politiikkaan enemmän ideologisia eroja ja ristiriitoja. Sekä henkilökohtaisia jännitteitä. Työelämässäkin on huomattu että ns. luova riitely tuo hyviä tuloksia.
- KaupKesk
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mielestäni sellainen malli ei lähtökohtaisesti kuulu demokratiaan, vaikka Suomessa ideologiset erot eivät olekaan niin suuria, ettei yhteinen ja toimiva hallitusohjelma onnistuisi siltäkin pohjalta. Demokratian ihanteita ajatellen paremmin lämpenen Mielipidepankin esittämälle Ruotsin mallille, jossa puolueemme pyrkisivät jo ennen vaaleja ilmoittamaan äänestäjille yhteisen ohjelman pohjalta, keiden puolueiden kanssa ovat valmiita muodostamaan hallituksen.
Ruotsin mallille pitäisi siirtyä usemmassakin kohtaa. Juuri tuo puolueiden välinen yhteistyö. Kun keskusta-oikeisto puolueita, meillä on ainakin kuusi. Niin näiden puolueiden välinen yhteistyö vaaaleissa, pitäisi olla tiiviimpää.
Silloin saisimme yhteistyö kykyisempiä hallituksia aikaan. Samoin pitäisi hyödyntää enempi, kahden toiseksi suurimman puolueen valtaa. Jos he ovat enempi samanmielisiä, kuin vaaleissa voittanut puolue.
Toinen tärkeä asia mitä Ruotsista pitäisi ottaa oppia on työrauha. Laittomia lakkoja viimevuonnakin Ruotsissa oli muistaakseni 5 kappaletta. Kun Suomen SAK, järjesti niitä hieman enempi, olikohan peräti 183 kappaletta. Että tuossa on eniten Suomen vasemmistolla opittavaa Ruotsista. Kun on sopimukset tehty ne myös pitää, mutta täällä vasurien kanssa sovittu ei useinkaan pidä. Lakko sakkoihin ainakin satakertainen korotus aluksi. Jos ei sekään päde, niin pääluotolle heti lopputili joka laittomasta lakosta.
No niin SosDem eikös tämäkin ole sitä "luovaa riitelyä", mikä saatta tuoda hyviä tuloksia. KaupKesk kirjoitti:
Ruotsin mallille pitäisi siirtyä usemmassakin kohtaa. Juuri tuo puolueiden välinen yhteistyö. Kun keskusta-oikeisto puolueita, meillä on ainakin kuusi. Niin näiden puolueiden välinen yhteistyö vaaaleissa, pitäisi olla tiiviimpää.
Silloin saisimme yhteistyö kykyisempiä hallituksia aikaan. Samoin pitäisi hyödyntää enempi, kahden toiseksi suurimman puolueen valtaa. Jos he ovat enempi samanmielisiä, kuin vaaleissa voittanut puolue.
Toinen tärkeä asia mitä Ruotsista pitäisi ottaa oppia on työrauha. Laittomia lakkoja viimevuonnakin Ruotsissa oli muistaakseni 5 kappaletta. Kun Suomen SAK, järjesti niitä hieman enempi, olikohan peräti 183 kappaletta. Että tuossa on eniten Suomen vasemmistolla opittavaa Ruotsista. Kun on sopimukset tehty ne myös pitää, mutta täällä vasurien kanssa sovittu ei useinkaan pidä. Lakko sakkoihin ainakin satakertainen korotus aluksi. Jos ei sekään päde, niin pääluotolle heti lopputili joka laittomasta lakosta.
No niin SosDem eikös tämäkin ole sitä "luovaa riitelyä", mikä saatta tuoda hyviä tuloksia.Ongelma on vain se että minä en laske Keskustaa keskusta-oikeisto puolueeksi. Vaan taantumukselliseksi oikeistopuolueeksi joka on mennyt Kokoomuksesta oikealta ohi.
- KaupKesk
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ongelma on vain se että minä en laske Keskustaa keskusta-oikeisto puolueeksi. Vaan taantumukselliseksi oikeistopuolueeksi joka on mennyt Kokoomuksesta oikealta ohi.
No nyt minä kyllä jotenkin olen loukannut tahtomattani SosDemin, kun hän tuollaisia päättelee, meistä keskustalaisista. Itse me halutaan kuulua maltilliseen- keskustaan, josta oiva Pääministerimme Sipilä on hyvä esimerkki.
Lähinnä meitä lienee Perussuomalaiset, Kristilliset, Vihreet, Kokoomus ja Sossutkin. Mikä tuossa viittaa taatumuksellisuutta, johon sinä viittaat.
Demarit on tyypillinen vasemmisto puolue, ei se muutu Oikeisto puolueeksi yhden nimimerkin mukaan. Joten käy siellä vasureiden puolue kokouksissa enempi, täällä niihin ei voida vaikuttaa. - noniinpäää
KaupKesk kirjoitti:
No nyt minä kyllä jotenkin olen loukannut tahtomattani SosDemin, kun hän tuollaisia päättelee, meistä keskustalaisista. Itse me halutaan kuulua maltilliseen- keskustaan, josta oiva Pääministerimme Sipilä on hyvä esimerkki.
Lähinnä meitä lienee Perussuomalaiset, Kristilliset, Vihreet, Kokoomus ja Sossutkin. Mikä tuossa viittaa taatumuksellisuutta, johon sinä viittaat.
Demarit on tyypillinen vasemmisto puolue, ei se muutu Oikeisto puolueeksi yhden nimimerkin mukaan. Joten käy siellä vasureiden puolue kokouksissa enempi, täällä niihin ei voida vaikuttaa.Hoitajat vei Kapin vaippojen vaihtoon, kun ressukka oli aivan kusimärkä.
KaupKesk kirjoitti:
No nyt minä kyllä jotenkin olen loukannut tahtomattani SosDemin, kun hän tuollaisia päättelee, meistä keskustalaisista. Itse me halutaan kuulua maltilliseen- keskustaan, josta oiva Pääministerimme Sipilä on hyvä esimerkki.
Lähinnä meitä lienee Perussuomalaiset, Kristilliset, Vihreet, Kokoomus ja Sossutkin. Mikä tuossa viittaa taatumuksellisuutta, johon sinä viittaat.
Demarit on tyypillinen vasemmisto puolue, ei se muutu Oikeisto puolueeksi yhden nimimerkin mukaan. Joten käy siellä vasureiden puolue kokouksissa enempi, täällä niihin ei voida vaikuttaa.Et ole.
En minä tunne tuota Keskustaa enää samaksi puolueeksi johon itse joskus kuuluin.
Mutta viikonloput.
Huomenna on klassikkokauden kohokohta Pohjoinen Helvetti Paris-Roubaix!
- PuoliVoittoa
Suomi on kusisten keimailijoiden villi koelaboratorio. Täällä kansankusetus on lyöty läntisen Euroopan suurimmaksi kautta aikoin. Vielä on kansa pysynyt torpissaan. Koelaboration tarkoituksena on testata missä vaiheessa kansa valtaa kadut. Mamut kurmuutus on vasta alkusoittoa.
Maahanmuutto ei ole suurin ongelma. Vaan se että rosvokapitalismi on löytänyt sinisilmäisten hölmölän putsattavaksi. Keskiluokka tulee tämän kyllä huomaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä732142- 1331432
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331410- 1431102
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten365896Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673
