Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laihdutankohan oikein?

pähkinä7

Hei!
Aloitin jälleen uuden elämän:D mutta tällä kertaa en aloittanut uutta diettiä (yleensä diettaan kunnes sorrun ahmiin jnejne) vaan aloitin kerrankin elämässä syömään fiksusti ja terveellisesti:) mutta eka viikko meni hienosti ja painoa lähti pikkusen yli kilo ja nyt tällä viikolla huomasin ongelmaksi seuraavat:
-turvottaa
-unentarve lyhentynyt nukun enään 5h
-SÄRKEE lihaksia (daa! oon liikkunut mutta miksei nää palaudu)
-paino on ja pysyy samassa eikä liikahta päin vastoin mittanauha sanoo että olen turvonnut 1-2cm

Ja nyt onkin sitten motivaatio taas alhaalla... olen parikymppinen nainen ja 168/68 ja ennen siis ruokavalio koostui ihan kaikesta paskasta mitä mieleen tuli/teki mieli ja liikunta oli se pakollinen röökin haku reissu lähi siwaan, mutta nyt olen jättänyt kaiken lisätyn sokerin pois, syön kasvispainotteisesti ja pyrin syömään 1500kaloria päivässä ja syön tasaisesti noin 3-4h välein. Tässä esimerkki päivän ruokalistasta:

Smoothie aamupala sis
maitorahka, mustikkaa, raejuustoa,maustamaton jogurtti, vihreä tee, pellavan siemen ja kaurahiutaleita. (joskus pieni koura cashew pähkinää)

lounas salaatti
salaatti, kurkku, tomaatti, kalaa/kanaa/lihaa/munia/raejuusto tms

välipala smoothie (aamuista)

päivällinen
200g (noin) pääruokaa esim lasagne
puolilautasellista salaattia

iltapala smoothie (sama kun aamulla) tai salaatti (sama kun lounas)

ja tarkkaan olen laskenut että päivän kalorit ei koskaan ole alle 1400kaloria, mutta ei myöskään yli 1700kaloria lisäksi harrastan liikuntaa noin 30min- tunnin päivässä eli kävelyä, juoksua, kahvakuulatreeniä, gymstic? gymstik? (en muista miten kirjoitetaan) en koskaan mitään tiettyä vaan vähän miltä tuntuu ja pitkin päivää en ole hirveän urheilulinen ja musta noi muutamat hassut treenaamiset/liikkumiset on ihan hyvä mulle (normisti makaisin sohvalla 24/7)
Eli mikä mua vaivaa kun turvottaa?:D siis ja kyse ei oo mistään ummetuksesta kun mahatoimii loistavasti ja ekakerta vuosiin kun maha ei oo yhtään kipeä! (huh)
Liikuntaa oonkin tässä pikkuhiljaa lisäillyt vähän fiiliksen mukaan ja elämän laatu on hurjasti parantunut, mutta silti häiritsee jonkin verran nyt tää turvotus ja lisäksi toi unen määrä ahistaa eniten, sillä ennen nukuin jonkun 6-7h yössä ja oon aina iltapäivällä ihan kuollut mutta virkenen siitä aina ennen nukkumaan menoa ja nyt nukun enään 5h yössä ja sama kun aiemmin mainitsin illalla nukuttaa mutta virkenen jälleen ennen nukkumaan menoa:D ja jaksan kyllä 6h unilla hienosti mut 5h unet on mulle liian lyhyet-.- elikkä neuvokaa jos huomaatte jotain aloittelijan virheitä:D ja antakaa vinkkejä jos on neuvottavaa :)
niin ja valotan siis että olen jättänyt lisäty sokerin ja suolan pois ja karsinut viljat pitkälti kokonaan (syön siis vähän viljaa) lisäksi olen vähentänyt tupakointia, juon 2l vettä ja otan vitamiinit ja ravintolisät:) mikä tässä siis mättää:D

1

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikuntaa.ei.voita.mkn

      Smoothiet ja kasvikset sisältävät paljon nesteitä ja ne nesteet kertyy kehoon ellei liiku tarpeeksi. Niin se vaan on. Ruuan kanssa pelehtimisestä ei tule kuin entistä hirveempi nälkä, se on syy miksi ne ruuanpanttausdietitkin aina lässähtää.
      Vaihda asennetta ja ala keksiä syitä siihen, miksi lähtisit liikkeelle sieltä kämpästäsi. Röökinhakureissut on yhtä kuin hetken sunnuntaikävely, eli se ei kuluta kaloreita.
      Jos asut kerrostalossa, sano hyvästit hissille ja ala käyttää portaita. Mieti minne sä voisit alkaa tekeen reippaita kävelylenkkejä vaikka joka päivä. Joku kiva reitti, jonka varrella on katseltavaa ja kuunneltavaa (etenkin nyt keväällä) ja yritä siten opettaa itsesi nauttimaan ulkona olemisesta. Kuulokkeet korville ja musa mukaan lenkille.
      Nauttia voi muustakin kuin vain syömisestä, telkun/tietsikan vahtaamisesta, röökin polttamisesta. Liikkuminen kuluttaa nopeiten kaloreita. Liikkuminen pitää aivot, luuston, nivelet ja sisäelimetkin kunnossa. Ihminen on suunniteltu liikkumaan, ei istumaan tai makaamaan.
      Aurinko paistaa ainakin täällä Stadissa, joten mä lähden nyt piskin kanssa lenkille. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe