Inarin tie

Ajellaan

Miten on ? millainen on tien kunto tänä päivänä Kittilästä Inaria kohti.?
Ajoin yli kymmenen vuotta sitten viimeksi Inarista -> Kittilään , Pokasta alkoi soratie ja vettä tuli taivaan täydeltä, autoa ei tuntenut ulkoapäin omaksi, kun saavuttiin Sirkkaan. Millainen on nykyään sama väli ?

22

5635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • analfart

Laittavat perseeseen kultaa!

• Tiellätöllisaapassavuaa

Mikä tie? Ei sitä enään voi edes tieksi kutsua.

Paitsi tietysti luokituksen puolesta.

• raahautumallainariin

"Tuskien tieksi" myös kutsutaan.

• kelirikkokalle

jokohan siellä on kelirikko, toukokuussa yleensä kannattaa välttää sitä, pahimmillaan tie on niin liejuinen että sinne voi jäädä kiinni

• Könttiperseet

Liejuiseen suoleen laittavat kuparia ja gouldenia! Köntteinä!

• liirulaaru

Se ei ole tie vaan pottupelto. Kauheassa kunnossa aina! Ja nyt keväällä varsinkin!

• Lapinmatkaajat

VOI KAUHISTUS. Tänään lähdettiin Inarista suorinta tietä Kittilään. Pokkaan asti jonkinmoinen pikitie mutta sen jälkeen aivan kamala tie. Monttua montun perään välillä ei tiennyt mistä ajaa. Ojassakin olisi ollut varmaan vähemmän monttuja. Keskinopeus 20 km/tunti. Eli älkää hyvät ihmiset eksykö tälle tielle. Autoa ei meinannut Sirkan kohdalla tosiaan omaksi tunnistaa. Hävettävää tienhoitoa Lapin matkailualueella.

• Anonyymi
        Lapinmatkaajat kirjoitti:

VOI KAUHISTUS. Tänään lähdettiin Inarista suorinta tietä Kittilään. Pokkaan asti jonkinmoinen pikitie mutta sen jälkeen aivan kamala tie. Monttua montun perään välillä ei tiennyt mistä ajaa. Ojassakin olisi ollut varmaan vähemmän monttuja. Keskinopeus 20 km/tunti. Eli älkää hyvät ihmiset eksykö tälle tielle. Autoa ei meinannut Sirkan kohdalla tosiaan omaksi tunnistaa. Hävettävää tienhoitoa Lapin matkailualueella.

Minä kanssa ajaa rytyytin Pokasta eteenpäin ja olen kyllä ihan kittiläläinen.

Voi kauhistus, piti vaihtaa kuskia kun pelkääjän penkillä istunut auton omistaja alkoi sättimään minua huonosta ajo tyylistä.

Ei tosiaan tiennyt mistä köröttää, ajelin varmaan niin kuin humalainen
        laidasta laitaan.

Eipä auttanut kuskin vaihtokaan. Samaa rytytystä
        Ei meitä kukaan pelasta kukaan.

Ei kansalaiset hoida teitä kuntoon, ei etelässä eikä lapissa.

Otappa yhteyttä valtio valtaan ja valita tien huonosta kunnosta.

Siellä kai on joku liikenneministeri jolle valittaa Lapin teiden huonosta kunnosta.

Ennenmin kierrän Sodankylän kautta, menkööt aikaa vaikka kuinka ja luulisi ettei turisteilla ole hoppua minnekkään joten tehkää sma temppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kanssa ajaa rytyytin Pokasta eteenpäin ja olen kyllä ihan kittiläläinen.

Voi kauhistus, piti vaihtaa kuskia kun pelkääjän penkillä istunut auton omistaja alkoi sättimään minua huonosta ajo tyylistä.

Ei tosiaan tiennyt mistä köröttää, ajelin varmaan niin kuin humalainen
        laidasta laitaan.

Eipä auttanut kuskin vaihtokaan. Samaa rytytystä
        Ei meitä kukaan pelasta kukaan.

Ei kansalaiset hoida teitä kuntoon, ei etelässä eikä lapissa.

Otappa yhteyttä valtio valtaan ja valita tien huonosta kunnosta.

Siellä kai on joku liikenneministeri jolle valittaa Lapin teiden huonosta kunnosta.

Ennenmin kierrän Sodankylän kautta, menkööt aikaa vaikka kuinka ja luulisi ettei turisteilla ole hoppua minnekkään joten tehkää sma temppu.

Kekkonen teki tien kun asukkaan tarpeeksi valittivat mutta nyt ei ole enää KEKKOSTA.

• Pirjeta

Tämmöistä se täällä on...päivittäin ihmisten pitää ajaa aamua iltaa töihin tuommoista tietä. Turistit ajavat vain kerran läpi, mutta paikalliset joutuvat kärsimään huonosta tiestä aina....jokapäivä!

• pöljätkitisee

Mitäs asutte siellä tollot, aina voi muuttaa, kun ollaan vapaassa maassa.

• ja-sitten-totuus

Tie on hyvä, tyhjää puhutte, kuten lappilaiset aina.

• Anonyymi

Sehän oli turisti joka valitti.
        Me omistamme sellaiset autot että ei tarvitse valittaa.
        Tie Inariin Pokan kautta on road to hell.

• Anonyymi

Mikä päivitetty tilanne tiellä Kittilästä Pokan kautta Inariin?

• Anonyymi

Mene Kiistalan kautta Pokkaan ja siitä Inariin. Ennen Pokkaa on tie kamalassa kunnossa.

• Anonyymi

Kierrä sodankylän kautta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun pysyttele vaan napapiirin eteläpuolella. Ei tänne velikulta kannata edes haaveilla tulevan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sodankylän kautta on kierretty, mutta nyt haluttais nähdä Pokan seutuja. Oikeesti, missä kunnossa se tie on?

• Anonyymi

Huonossa...

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa huono? Onko kuoppainen ja nimismiehen kiharoilla kuten muutkin Suomen hiekkatiet vai lähes lävitsepääsemätön kynnöspelto?

• Anonyymi

Ajettiin muutama päivä sitte ja oli Pokasta Sirkkaan AIVAN KAMALASSA KUNNOSSA.kuoppa kuopan vieressä,Ennen Sirkkaa on tie työtä.Ihmettelen kyllä että miten paikalliset jaksaa ajaa työ matkoja tommosella tiellä.

• Anonyymi

Tuo on syrjäisintä suomea. Antakaa tien olla... Säästyy rahhaa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      145
      6069
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3726
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2911
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2568
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      37
      2421
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      25
      1945
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1914
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1600
    Aihe