Nyt se sitten iski

rgegerg

Olin jo pitkään ollut huolissani, kun tyttöystäväni oli etäisen oloinen ja ei jaksanut pitää yhteyttä. Hänellä on vaikea elämäntilanne, mutta se ei riittänyt syyksi minulle. Nyt nostin kissan pöydälle ja hän haluaa jutella etäisyyden otosta tai mahdollisesti erosta. Tieto iski kuin nyrkki vatsaan, nyt itken kotona ja odotan kauhulla hänen vierailuaan. Tuntuu kuin elämä pysähtyisi.

5

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovuttaaliianhelpolla

      Millä lailla vaikea elämäntilanne hänellä on? Joskus se energia menee sen oman elämän selvittelyyn eikä ole enää jäljellä sitä energiaa seurustelua varten. Olisiko itselläsi mitään mahdollisuutta tukea häntä tilanteessaan, että ymmärtäisi sen, että todella hänestä välität. Rakkaus on sitä toinen toisensa tukemista, arvostamista ja kunnioittamista ja myös niiden vaikeiden aikojen sekä vaikeuksien kohtaamista. Yritä olla järkevä, vastaanottavainen ja kuunnella mitä hänellä on sanottavanaan. Luulenpa näin, että hän ajattelee tilanteessa myös sinua ja sinun parastasi. Älä päästä omia tunteita valloilleen, äläkä ala syytellä tai riidellä, koska aina kuitenkin voi kompromissejakin tehdä tai löytää yhdessä niitä ratkaisukeinoja ja päätyä kuitenkin jatkamaan sitä yhteistä taivalta. Ei kannata luovuttaa...

    • Aloittaja90

      Kiitos lohduttavista sanoista. Hänellä on ollut nyt todella rankkaa opiskelujen takia ja koki rakkaan ihmisen menetyksen vuosi sitten, ja tein kyllä selväksi että haluan vain auttaa häntä tässä kivisellä taipaleella, enkä halua jättää häntä yksin tunteittensa kanssa. Hän on torjuvan oloinen, mutta yritän jutella järkevästi ja loppupeleissä en haluaisi muuta kuin että hän on onnellinen ja hänellä olisi vihdoin hyvä olla, oli se sitten minun kanssa tai ilman. Tuntuu vain niin pahalta, kun vielä viikko sitten hän oli vierelläni ja avautui kuinka ihana olen ja kuinka hän luottaa minuun. En usko, että tunteet häviävät viikossa, mutta hän sanoi itse että ei haluaisi tällä hetkellä tuntea yhtään mitään vaan keskittyä elämäänsä.

      • luovuttaaliiahelpolla

        Eiköhän nuo viikko sitten sanotut sanat pidä paikkansa ja tunteita on, mutta hänen itsensä pitäisi kertoa minkä vuoksi hän kokee seurustelunne ongelmana eikä tukevana toimintana, jos kerran luottamusta on ja kokee sinut ihanana ihmisenä. Oman aikansa ja osansa ottaa se surutyökin siinä omassa tunne-elämässä ja voihan se olla, että sekin vielä vaikuttaa häneen negatiivisesti eikä hän ole hyväksynyt lopullisesti tapahtunutta. Miten tiiviisti pidätte yhteyttä tai näette toisianne? Annatko tarpeeksi hänelle sitä omaa tilaa ja aikaa? sekä keskityt itsekin välillä omaan elämääsi. Ehkä se etäisyydenotto kertoo myös siitä, että hän kaipaa juurikin sitä, jotta todella voi keskittyä enemmän siihen opiskeluunsa. Mutta tunteitahan ei voi silläkään etäisyydenotolla sormia napsauttamalla taikoa pois, päinvastoin siitä voi tullakin vielä enemmän ikävä ja hän näkee sen mitä tulisi menettämään. Yksi vaihtoehtohan on, että annat hänelle sitä omaa aikaa ja tilaa kuulostella tuntemuksiaan ettekä pistäkään suhdettanne kokonaan poikki. Mutta myös itsestäsi on kiinni, mihin omat rahkeesi riittävät ja mitä oma tunteesi kestävät, mutta ei kannata...


    • Aloittaja90

      Kiitos taas sinulle. Nuo sanat helpottavat kummasti, vaikka tilanne ei ole vielä liikkunutkaan mihinkään. Ajattelin ehdottaa parin viikon katkoa, ettei oteta yhteyttä tai nähdä, että hän saa rauhassa setviä ajatuksensa läpi, ja sitten mietitään haluaako hän jatkaa vielä.

      Sitten tuosta yhteydenpidosta vielä: kyllä me joka päivä juteltiin puhelimessa tai viestiteltiin edes vähän, mutta tämäkin tapahtui aina iltaisin ja ei todellakaan pommitettu toisiamme kesken päivää. Minä olin kyllä useimmiten se aloitteentekijä, joten voin ehkä syyttää tässä itseänikin, että olen ollut liikaa saatavilla.

      • luovuttaaliianhelpolla

        Onnea yhteisen taipaleenne jatkoon, itsekin oman elämäni suhteissa samaa kokeneena halusin antaa näkökulmaa tilanteeseenne ja kertoa, että vaikeuksien kauttakin voi päästä siihen voittoon, mutta se on ihan teistä molemmista kiinni. Siis ei kannata...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3195
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3106
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe