Palstagallup: Tulisiko pidättäytyä?

Ikis__M

Niin siis kun tuolla moitittiin minun tekemiä avauksia ja osittain sen toki ymmärränkin niin kysytäänpä nyt sitten mielipdettä että tulisiko allekirjoittaneen ja muiden palstamiesten alkaa rajoittamaan avausten tekemistä? Kyllä tiedän itsekin että suurin osa niistä minun tekemistä on aikalailla roskaa mutta ne nyt onkin tehty lähinnä vain siksi että edes jotain keskustelua syntyisi.

Pahoin pelkään että jos me miehet vaietaan ja avaukset jätetään palstan naisten varaan niin kuihtuu koko tämä palsta hiljaisuuteensa, voitaisiinhan sitä silti kokeilla että onnistuisiko palstanaisilta fiksumpien, keskustelua herättävien ketjujen avaaminen tänne. Ainakin sitten nähtäisiin meneekä ne kuin toukat koteloihinsa ihan niin kuin iskuhommissakin niin että "miehen kuuluu tehdä aloite" mutta sitten kun se tekee se on aina vääränlainen.

69

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide-

No en minä ainakaan mitään naisten yksipuolisia haukkumisia ja valheita jaksa alkaa seuraamaan, enkä myöskään heitä syystä tai toisesta hännystelevien miesten kommentteja sen puoleen. Myös kaiken maailman sulottarien suloiset ja valkoiset valheet ovat ihan samaa sarjaa törkeiden valheiden kanssa, jossa ainoa kärsijä on naivi ja sinisisilmäinen mies jos ne purematta nielaisee. Jos aloitukset pohjautuvat raakaan totuuteen ja ovat sellaisia, että asioita tarkastellaan molempien sukupuolien kantilta rehellisesti ja reilusti, sekä annetaan myös tilaa erillaisuudelle eli ei aleta diagnosoimaan, analysoimaan, solvaamaan ja haukkumaan heistä poikkeavia yksilöitä ja he ymmärtävät, että se on ihan yhtä normaalia kuin heidänkin toimintansa, niin mikä ettei.

• että.silleen

Komppaan! Erilaisuus ja eri-ikäiset ovat voimaa, koska asiat käsitellään silloin usealta kantilta. Ei yksistään putkinäöllä.

• atännä

Niin, täällä voi itse valita mitä lukee ja mihin viitsii kommentoida. Aika vaikeaa alkaa määräilemään mitä erilaiset ihmiset saavat kirjoittaa, koska ihmiset nyt vaan toimivat erilailla ja kiinnostuksen kohteet ovat erilaiset. Jonkun totuus on toisen valhe. Jotkut ovat jäykempiä ja ehdottomampia ajatuksissaan, toisen vapaampia. Keskustelupalstan idea taitaa olla siinä, että jokainen saa kirjoitella omia ajatuksiaan ja mielipiteitään, vaikka ne olisivat erilaisia kuin toisten.
        Valitettavasti hyviä käytöstapoja voi valvoa vain palstan sääntöjen rikkomisten sisällä ilmiantoja tekemällä.

• samaatuubaa
        atännä kirjoitti:

Niin, täällä voi itse valita mitä lukee ja mihin viitsii kommentoida. Aika vaikeaa alkaa määräilemään mitä erilaiset ihmiset saavat kirjoittaa, koska ihmiset nyt vaan toimivat erilailla ja kiinnostuksen kohteet ovat erilaiset. Jonkun totuus on toisen valhe. Jotkut ovat jäykempiä ja ehdottomampia ajatuksissaan, toisen vapaampia. Keskustelupalstan idea taitaa olla siinä, että jokainen saa kirjoitella omia ajatuksiaan ja mielipiteitään, vaikka ne olisivat erilaisia kuin toisten.
        Valitettavasti hyviä käytöstapoja voi valvoa vain palstan sääntöjen rikkomisten sisällä ilmiantoja tekemällä.

Ja sinäkö olet se joka taas päättää säännöistä ja keskustelusta, eli mitä saa puhua ja miten? Paraskin puhuja. Ei saa puhua asioista mistä ei olevinaan saa puhua, juupajuu. Tietyt voisi itse ensin hommata sen omantunnon, eikä muistuttaa siitä muita. Eikä monikaan halua sellaisista asioista puhuttavan, joihin on itse ehkä joskus syyllistynyt jostain syystä.

• atännä
        samaatuubaa kirjoitti:

Ja sinäkö olet se joka taas päättää säännöistä ja keskustelusta, eli mitä saa puhua ja miten? Paraskin puhuja. Ei saa puhua asioista mistä ei olevinaan saa puhua, juupajuu. Tietyt voisi itse ensin hommata sen omantunnon, eikä muistuttaa siitä muita. Eikä monikaan halua sellaisista asioista puhuttavan, joihin on itse ehkä joskus syyllistynyt jostain syystä.

Wäy-wäy... :) Oletpa kiltti ja kunnollinen :)

• tuhmiskositoon
        atännä kirjoitti:

Sullapa outo käsitys asiasta, eli jos ei kalastaja tee niin kuin kala sanoo, niin kalastaja on tuhma ja epäkunnollinen tai orjakauppias orjalle ja niin poispäin. Sulla ei itselläsi ole mitään logiikka noissa sinun touhuissasi ja olet itse oikea mielensäpahoittaja kerrassaan. "Ei saa sanoa tai olet tuhmeliini"

• atännä kirjoitti:

Feministi huomasi jälleen olevansa väärässä ja vastauksena on lapsellista lällättelyä ja passiivisageressiivisia hymiöitä.

• että.silleen

-Metsähallituksen yhtiöittäminen tarkoittaisi sitä, että metsätalous siirrettäisiin Metsähallitus-osakeyhtiöön ja luonnonsuojelu- ja retkeilyalueita....
      Mitä se loppujen lopuksi käytännössä tarkoittaa.... milloin suomalaisten metsät myydään...jenkeille?

-Koska jokamiehen oikeudet; marjastaa, sienestää... otetaan kansalaisilta pois?

-Sähkönsiirron yhtiöittäminen jo tulee kalliiksi... miksi?

-Julkiset liikenne yhteydet jotka on rakennettu yhteiskunnan rahoilla... siirtyvät historiaan ja tietullit tulossa... vapautta liikkua tullaan rajoittamaan näin.

- Valtion rautatiet pätkitään ja myydään rahakkaille esim. enlantilaiselle...?

- Terveyskeskukset yhtiöitetään... liiketaloudellisesti kannattaviksi...kuka hoitaa köyhät?

-Opiskelijoiden tukirahoja pienennetty jo kohtuuttomasti. Jos ei ole varoja...vain rikkaat voivat opiskella! Eli olet harmaata massaa... oletko orjatyöläinen tulevaisuudessa?

- Kaivoslait... kenen puolella ne ovat? Missään muualla sivistyksen parissa olevilla valtioilla ei ole näin leväperäisiä kaivoslakeja... sallivat lähes kaiken. Miksi?

- Kaivos valtauksen voit tehdä kenenkä maille tahansa, kunhan haet siihen luvan.
      Eli joku viidakon intiaani tai ranskalainen&jenkki yhtiö voi olla yks päivä sun takapihallasi hakemassa mineraaleja maaperästä... tehdä siis koeporauksia?

Fiksuna miehenä valkkaat siitä, ja kerrot hieman pohjaa näille asioille... oman näkökantansa mukaan, ja apua voisit hakea vaikka hämikseltä...uskoisin hänen tarttuvan ainakin johonkin aiheeseen. Täältä ammutaan alas jos ollaan erimieltä.

Nämät on asioita joiden luulisi kiinnostavan nukkujienkin puoluettakin...
      nyt on laillinen ryöstö menossa ja kiihtyvää vauhtia!

• voi.petkele

Vitsi olet kyllä sellainen pakkaus..samoja asioita monen muunkin mielessä pyörinyt, mutta niitä on välillä väkisin tungettava mielestä pois tai sitten vain vedettävä huumoriksi, koska kokoajan tulee vaan lisää ja lisää huolestuttavia uutisia...

• Ikis__M

Kieltämättä hviä ja ajankohtaisia asioita olisi nuo "jutella" mutta samalla myös ehkä turhan raskaita aiheita tänne. Sen tuhon mitä Kataisen hallitus aloitti kolme ässää vie loppuun niin ettei meille jää mitään omaa enää, mennään helvettiin niin että rytinä käy ja sitten ihmetellään kun kukaan ei uskalla tehdä lapsia.

Aikoinaan Lipposen hallitushan se EU-kiimassaan on tainnut aloittaa tuon yksityistämisen eikä niistä toimista ole seurannut mitään hyvää. Aika hassua sekin että me maksetaan Kreikan velkoja eikä niillä ole mitään aikomusta yksityistää valtavia valtion omistuksiaan muuta kuin ehkä vähän pakon edessä.

Huomenna ne kai julkistaa tosiaan suunnitelman yksityistää liikenneyhteydet, porkkanana antavat tiedon autonkäyttömajksuista luopumisesta (sekin kai alunperin ollut väliaikainen vero) ja sitten jo muutaman vuoden päästä joku ranskalainen tms, jättiketju rahastaa itselleen monikertaisesti tiemaksuina nekin verot eikä valtio saa mitään -> pitää myydä lisää tai verottaa mutta kun ei oikein ole enää mitä myydä sitten eikä niitä verojakaan loputtomiin voi nostaa, ainakaan yli sadan prosentin tuloista.

• atännä

Kiinnostavia asioita, mutta niitä voi olla vaikea muokata sinkut -palstan aiheeseen sopivaksi. Noista keskustellaan varmasti omassa aihepiirissään toisilla palstoilla.

• että.silleen
        voi.petkele kirjoitti:

Vitsi olet kyllä sellainen pakkaus..samoja asioita monen muunkin mielessä pyörinyt, mutta niitä on välillä väkisin tungettava mielestä pois tai sitten vain vedettävä huumoriksi, koska kokoajan tulee vaan lisää ja lisää huolestuttavia uutisia...

Oletkos sitä mieltä; ett olemalla hiljaa ... saa lakaistua ongelmat pois päiväjärjestyksestä?
        Tästä on kuules huumori kaukana, sen verran mulla on korvat hörössä... ja kuulen paljon sellaista joka ei ole mun korville aina edes tarkoitettu. Yksinkertaisia tai lapsia ei noteerata miksikään vaaraksi... me kun emme ymmärrä!''

Nato on ensikesänä täällä... "kyläilyllään" pitkään... ja uskovat olevansa pysyvästi.
        VladiMIRRI ei jää katseleen reakoimatta... pahoin pelkään.

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Oletkos sitä mieltä; ett olemalla hiljaa ... saa lakaistua ongelmat pois päiväjärjestyksestä?
        Tästä on kuules huumori kaukana, sen verran mulla on korvat hörössä... ja kuulen paljon sellaista joka ei ole mun korville aina edes tarkoitettu. Yksinkertaisia tai lapsia ei noteerata miksikään vaaraksi... me kun emme ymmärrä!''

Nato on ensikesänä täällä... "kyläilyllään" pitkään... ja uskovat olevansa pysyvästi.

Joo ja se "kyläily" muuten taitaa olla perustuslain vastainen mutta eihän se näitä meidän sankareita estä kun vatuloimatta tuhotaan Suomea. Nato-kuntoonhan tätä on hierottu kaikessa hiljaisuudessa jo pitkän aikaa ja jollain kai nne jenkit kiristääkin jotta tuo maahan tunkeutuminen on mahdollista. En ehkä olisi edes kovin pahoillaan jos Vladimir-marssisi sitten vähän matkaa suomen puolelle näyttämään kaapin paikkaa kun ei nämä pellet muuten tajua, veisivät vaikka helsingin ja eduskunnan niin se olisi vain voitto kansalle.

• näin.on.näppylät
        että.silleen kirjoitti:

"Oletkos sitä mieltä; ett olemalla hiljaa ... saa lakaistua ongelmat pois päiväjärjestyksestä? "

En ole, mutta on niin paljon muutakin mietittävää ja "murheita" enemmän tai vähemmän, joten mitä minä minun toimillani paljon voin tehdä..yksi kansalainen muiden murkkujen joukossa ei paljoa voi..huolestuttaa toki ja oman mielipiteen tuon asioista julki, mutta eipä paljon muuta voi tehdä..

• että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

Joo ja se "kyläily" muuten taitaa olla perustuslain vastainen mutta eihän se näitä meidän sankareita estä kun vatuloimatta tuhotaan Suomea. Nato-kuntoonhan tätä on hierottu kaikessa hiljaisuudessa jo pitkän aikaa ja jollain kai nne jenkit kiristääkin jotta tuo maahan tunkeutuminen on mahdollista. En ehkä olisi edes kovin pahoillaan jos Vladimir-marssisi sitten vähän matkaa suomen puolelle näyttämään kaapin paikkaa kun ei nämä pellet muuten tajua, veisivät vaikka helsingin ja eduskunnan niin se olisi vain voitto kansalle.

Non niin, eli lakaiset roskat täältä maton alle ja jäitä hattuun. Siivoat oikein hyvin palstaa... syrjäytymässä olevan porukan ajatukset johtaa aivan muualle kuin sylttytehtaalle. Kyllä, näin.on.näppylät on niin paljon muutakin mietittävää ja "murheita"!
        Tämä yks mulkku muiden joukossa nyt lopettaa politiikan jauhannan, kun en yksin paljon voi kansalaisten herättämiseksi tehdä!
        Miten helkkarissa ennen wanhaan on suuremmat kansan liikehdinnät on syntyneet?
        Kuunnelkaa edes uutiset... ja koittakaa ymmärtää mitä on meneillään.
        LOPPU.

• näppylät.näin
        että.silleen kirjoitti:

Non niin, eli lakaiset roskat täältä maton alle ja jäitä hattuun. Siivoat oikein hyvin palstaa... syrjäytymässä olevan porukan ajatukset johtaa aivan muualle kuin sylttytehtaalle. Kyllä, näin.on.näppylät on niin paljon muutakin mietittävää ja "murheita"!
        Tämä yks mulkku muiden joukossa nyt lopettaa politiikan jauhannan, kun en yksin paljon voi kansalaisten herättämiseksi tehdä!
        Miten helkkarissa ennen wanhaan on suuremmat kansan liikehdinnät on syntyneet?
        Kuunnelkaa edes uutiset... ja koittakaa ymmärtää mitä on meneillään.
        LOPPU.

No mitäs se pikkuinen myy on sitten itse tehnyt?..ei voi arvostella ja mieltänsä pahoittaa, jos ei itse ole tehnyt yhtään sen enempää.. ;P

Kyllä ihmiset tietää mitä on meneillään..ainakin valveutuneimmat ja osa huomaa jossain vaiheessa ja kuten tiedämme, että suomalainen taipuu kyllä pitkälle, mutta sitten kun viimein napsahtaa, niin se on oksat pois ja piru on irti....on se nähty ennenkin..jossain vaiheessa se viimeinen niitti lyödään ja sitten on herrat helisemässä..toivottavasti ei mennä niin pitkälle..

• että.silleen
        näppylät.näin kirjoitti:

No mitäs se pikkuinen myy on sitten itse tehnyt?..ei voi arvostella ja mieltänsä pahoittaa, jos ei itse ole tehnyt yhtään sen enempää.. ;P

Kyllä ihmiset tietää mitä on meneillään..ainakin valveutuneimmat ja osa huomaa jossain vaiheessa ja kuten tiedämme, että suomalainen taipuu kyllä pitkälle, mutta sitten kun viimein napsahtaa, niin se on oksat pois ja piru on irti....on se nähty ennenkin..jossain vaiheessa se viimeinen niitti lyödään ja sitten on herrat helisemässä..toivottavasti ei mennä niin pitkälle..

Ai pahus tuliko sanottua taas liikaa ja sensuuri iski jälleen!
        Tulit juuri vahvistaneeksi mun epäilyni. Kiitos.
        Kissa hiirileikki loppui juuri nyt!

• tjyhmä.peikko
        että.silleen kirjoitti:

Ai pahus tuliko sanottua taas liikaa ja sensuuri iski jälleen!
        Tulit juuri vahvistaneeksi mun epäilyni. Kiitos.
        Kissa hiirileikki loppui juuri nyt!

Taasko luulet tunnistavasi minut? ;D

Voi..voi..ei me olla tuttuja, en tunne sua, etkä sinä minua.. ;P

Pakko sanoa, etten ymmärtänyt viestisi kolmesta lauseesta yhtäkään, joten joko olen todella yksinkertainen ja tyhmä tai sitten on jostain muusta kyse... :(

Noh, eipä se haittaa...jos en ymmärrä, niin en jymmärrä, eikä se siitä mun pihtimisella muuksi muutu.. =)

• että.silleen
        tjyhmä.peikko kirjoitti:

Taasko luulet tunnistavasi minut? ;D

Voi..voi..ei me olla tuttuja, en tunne sua, etkä sinä minua.. ;P

Pakko sanoa, etten ymmärtänyt viestisi kolmesta lauseesta yhtäkään, joten joko olen todella yksinkertainen ja tyhmä tai sitten on jostain muusta kyse... :(

Noh, eipä se haittaa...jos en ymmärrä, niin en jymmärrä, eikä se siitä mun pihtimisella muuksi muutu.. =)

Jos kaksi mun viestiäni ei tullut ollenkaan sinne palstalle näkyviin ja sinä vastaat mulle klo 23.02 lähettämääni viestiin... Ei ihme jos olet ymmälläsi... niin olisin minäkin; jos en tietäisi mitä siinä välissä oli kirjoitettu.
        Kirjoitin klo 22.04 ja klo23.02 kaksi muutakin viestiä; siis ne mun (sensuroidut) kirjoitus osuudet,joita ei julkaistu ollenkaan.

Hyvää yötä!

• että.silleen
        että.silleen kirjoitti:

Jos kaksi mun viestiäni ei tullut ollenkaan sinne palstalle näkyviin ja sinä vastaat mulle klo 23.02 lähettämääni viestiin... Ei ihme jos olet ymmälläsi... niin olisin minäkin; jos en tietäisi mitä siinä välissä oli kirjoitettu.
        Kirjoitin klo 22.04 ja klo23.02 kaksi muutakin viestiä; siis ne mun (sensuroidut) kirjoitus osuudet,joita ei julkaistu ollenkaan.

Hyvää yötä!

Tässä sitä ihan virallista tietoa vähäsen, mitä IS nyt julkaisee...

-Maanantaina kahden venäläiskoneen kerrottiin lentäneen parikymmentä kertaa Yhdysvaltain USS Donald Cook -hävittäjäaluksen yli Itämerellä.
        -Tiistaina kaksi samanlaista konetta lensi aluksen läheltä toistakymmentä kertaa ja myös helikopteri kävi kiertämässä alusta. Lisäksi venäläinen Su-24-rynnäkkökone lensi aluksen yli vain yhdeksän metrin korkeudella.
        -Torstaina venäläinen Su-27-hävittäjä häiritsi Yhdysvaltain ilmavoimien RC-135-mallista lentokonetta Itämeren yllä. Pentagonin mukaan venäläishävittäjä kiersi yhdysvaltalaiskoneen ilmassa ja ohitti sen siivenkärjen noin 15 metrin päästä. Hävittäjä aloitti korkkiruuvimaisen kiertoliikkeen (tynnyri) yhdysvaltalaiskoneen vasemmalta puolelta, jatkoi koneen yli ja päätyi sen oikealle puolelle.

Venäjän mukaan koneet tekivät testilentoja ja noudattivat kaikkia turvamääräyksiä. Yhdysvalloissa tilannetta on tulkittu hyökkäyssimulaatioksi. Tapaukset ovat käyneet kansainvälisessä ilmatilassa tai kansainvälisillä aluevesillä.
        ...
        Siinä kohtaa kun jotain vielä isompaa hämminkiä syntyy... ollaan mekin "pississä" eikä auta selittelyt...ei ne olleet meidän koneita!
        Koska päättävät tahot ovat ottaneet riskin uhitella...antamalla Jenkeille luvan tulla meidän maallemme "harjoittelemaan"... taistelulentoa!
        Meillä on yhteistä rajaa Venäjän kanssa enemmän, mitä muilla Natoon kuuluvilla Euroopan mailla on yhteensä!
        Jaa, ett mitä väliä sillä on?
        Kai sen nyt ymmärrätte, kun minä tyhmäkin tajuan sen merkityksen.

• omituisia.höpötät
        että.silleen kirjoitti:

Hyvää yötä!

Nyt kyllä höpiset omiasi tai sitten sulla ei palsta toimi kunnolla, kun nuo molemmat mainitsemasi viestit on palstalla, eikä ole mitää sensuroitu..tai sitten olet ollut vain niin väsy, että sulla on ollut silmät ristissä.. xP

• erkki-täti
        Ikis__M kirjoitti:

Kieltämättä hviä ja ajankohtaisia asioita olisi nuo "jutella" mutta samalla myös ehkä turhan raskaita aiheita tänne. Sen tuhon mitä Kataisen hallitus aloitti kolme ässää vie loppuun niin ettei meille jää mitään omaa enää, mennään helvettiin niin että rytinä käy ja sitten ihmetellään kun kukaan ei uskalla tehdä lapsia.

Aikoinaan Lipposen hallitushan se EU-kiimassaan on tainnut aloittaa tuon yksityistämisen eikä niistä toimista ole seurannut mitään hyvää. Aika hassua sekin että me maksetaan Kreikan velkoja eikä niillä ole mitään aikomusta yksityistää valtavia valtion omistuksiaan muuta kuin ehkä vähän pakon edessä.

Huomenna ne kai julkistaa tosiaan suunnitelman yksityistää liikenneyhteydet, porkkanana antavat tiedon autonkäyttömajksuista luopumisesta (sekin kai alunperin ollut väliaikainen vero) ja sitten jo muutaman vuoden päästä joku ranskalainen tms, jättiketju rahastaa itselleen monikertaisesti tiemaksuina nekin verot eikä valtio saa mitään -> pitää myydä lisää tai verottaa mutta kun ei oikein ole enää mitä myydä sitten eikä niitä verojakaan loputtomiin voi nostaa, ainakaan yli sadan prosentin tuloista.

Olet hieman väärässä Kreikan suhteen.

Me emme oikeastaan edes maksa Kreikan velkoja, vaan olemme maksaneet saksalaisille ja ranskalaisille jättipankeille sosiaaliturvan kaltaista rahaa, jolla paikattiin niiden jättimäiset tappiot ja saatiin ne pysymään pelissä mukana. On se hienoa olla pankkialalla, jossa voitot ovat tiukasti yksityisiä, mutta paskainvestoinneista aiheutuneet tappiot sosialisoidaan! (sillä tavallahan Nallekin omaisuutensa alkupääoman sai, heh)

Kreikassa myydään kansallisomaisuutta pilkkahinnalla pois. Jopa luonnonsuojelualueita on myyty yksityisille miljardööreille. Ja nämä ovat siis sellaisia alueita, joille ei ole ennemmin annettu lupia minkäänlaiseen rakennustoimintaan luontoarvojen vuoksi. Kohta ei ole eläimillä tuolla suunnalla mitään rauahllista paikkaa pesiä...

Samaa kansallisomaisuuden alennusmyyntiä tapahtuu kyllä muuallakin Euroopassa, ja tekosyynä käytetään aina sitä samaa, eli valtion velkaa. Täysin absurdia menoa, koska:

a) hinnat ovat kautta Euroopan naurettavan pieniä ja kaupat haiskahtavat muutenkin (kuukkeloi Ranskan, Itävallan, Sveitsin, Saksan jne. tilanteita...kaikkea mahdollista on myynnissä)

b) kansallisomaisuuksien myynnistä vaietaan jokaisen maan mediassa melkoisen hyvin, tai sitten se esitetään täysin normaalina asiana. Mitä se ei todellakaan ole, valtakirjaa kansallisomaisuuden myyntiin ei ole yhdelläkään hallituksella...sellaisen saamiseen tarvittaisiin vähintään kansanäänestys..

c) myynneistä saatuja varoja EI käytetä valtion velkojen maksuun, vaikka velkaa käytetäänkin perusteluna myynnille. Toisaalta hinnat ovat niin olemattomia, etteivät ne edes sanottavasti pienentäisi velkaa.

Nyt on käynnissä kaiken mahdollisen kansallisen omaisuuden ja luonnonvarojen uusjako kautta Euroopan. Seuraava askel on liittovaltio, josta tehdään USAn korruptoituneen järjestelmän alainen taloudellinen ja sotilaallinen vasalli. TTIP-sopimus on jo hyväksytty.

"Pakolaistulva" tuli kuin tilauksesta, jotta saadaan kiihdytettyä valtioiden velkaantumista. Näinhän se meilläkin käy: ensin oltiin AAA-luokkaa, ja nyt luokitus on laskenut. (Toisaalta samat ihmiset löytyvät maailman neljän suuren luottoluokittajan johdosta ja suurimpien investointipankkien johdosta, joten miksi näiden luottoluokittajien sanaa rummutetaan ainoana totuutena? Hehän ovat pukkeja kaalimaan vartijoina.)

Ei ole mitenkään yllätyksenä tullut EU-komission ärhentelyt niille valtioille, jotka eivät tätä valhetta purematta niele. Ne valtiot ovat riskitekijä suunnitelman onnistumisessa. Koko EU-himmeli saattaa olla vaarassa, heh...

Kansat heräävät isoina joukkoina useimmiten hieman myöhään. Mutta heräävät ne joka tapauksessa, ja niin tulee käymään nytkin.

Isoja myllerryksiä on luvassa.

• että.silleen
        erkki-täti kirjoitti:

Me emme oikeastaan edes maksa Kreikan velkoja, vaan olemme maksaneet saksalaisille ja ranskalaisille jättipankeille sosiaaliturvan kaltaista rahaa, jolla paikattiin niiden jättimäiset tappiot ja saatiin ne pysymään pelissä mukana. On se hienoa olla pankkialalla, jossa voitot ovat tiukasti yksityisiä, mutta paskainvestoinneista aiheutuneet tappiot sosialisoidaan! (sillä tavallahan Nallekin omaisuutensa alkupääoman sai, heh)

Kreikassa myydään kansallisomaisuutta pilkkahinnalla pois. Jopa luonnonsuojelualueita on myyty yksityisille miljardööreille. Ja nämä ovat siis sellaisia alueita, joille ei ole ennemmin annettu lupia minkäänlaiseen rakennustoimintaan luontoarvojen vuoksi. Kohta ei ole eläimillä tuolla suunnalla mitään rauahllista paikkaa pesiä...

Samaa kansallisomaisuuden alennusmyyntiä tapahtuu kyllä muuallakin Euroopassa, ja tekosyynä käytetään aina sitä samaa, eli valtion velkaa. Täysin absurdia menoa, koska:

a) hinnat ovat kautta Euroopan naurettavan pieniä ja kaupat haiskahtavat muutenkin (kuukkeloi Ranskan, Itävallan, Sveitsin, Saksan jne. tilanteita...kaikkea mahdollista on myynnissä)

b) kansallisomaisuuksien myynnistä vaietaan jokaisen maan mediassa melkoisen hyvin, tai sitten se esitetään täysin normaalina asiana. Mitä se ei todellakaan ole, valtakirjaa kansallisomaisuuden myyntiin ei ole yhdelläkään hallituksella...sellaisen saamiseen tarvittaisiin vähintään kansanäänestys..

c) myynneistä saatuja varoja EI käytetä valtion velkojen maksuun, vaikka velkaa käytetäänkin perusteluna myynnille. Toisaalta hinnat ovat niin olemattomia, etteivät ne edes sanottavasti pienentäisi velkaa.

Nyt on käynnissä kaiken mahdollisen kansallisen omaisuuden ja luonnonvarojen uusjako kautta Euroopan. Seuraava askel on liittovaltio, josta tehdään USAn korruptoituneen järjestelmän alainen taloudellinen ja sotilaallinen vasalli. TTIP-sopimus on jo hyväksytty.

"Pakolaistulva" tuli kuin tilauksesta, jotta saadaan kiihdytettyä valtioiden velkaantumista. Näinhän se meilläkin käy: ensin oltiin AAA-luokkaa, ja nyt luokitus on laskenut. (Toisaalta samat ihmiset löytyvät maailman neljän suuren luottoluokittajan johdosta ja suurimpien investointipankkien johdosta, joten miksi näiden luottoluokittajien sanaa rummutetaan ainoana totuutena? Hehän ovat pukkeja kaalimaan vartijoina.)

Ei ole mitenkään yllätyksenä tullut EU-komission ärhentelyt niille valtioille, jotka eivät tätä valhetta purematta niele. Ne valtiot ovat riskitekijä suunnitelman onnistumisessa. Koko EU-himmeli saattaa olla vaarassa, heh...

Kansat heräävät isoina joukkoina useimmiten hieman myöhään. Mutta heräävät ne joka tapauksessa, ja niin tulee käymään nytkin.

Pravoo, erkki-täti!
        " Nyt on käynnissä kaiken mahdollisen kansallisen omaisuuden ja luonnonvarojen uusjako kautta Euroopan. Seuraava askel on liittovaltio, josta tehdään USAn korruptoituneen järjestelmän alainen taloudellinen ja sotilaallinen vasalli. TTIP-sopimus on jo hyväksytty."
        - Just tätä minä tarkoitin, kaikessa lyhykäisyydessään, tämä on asian ydin.

Ja ettei oltaisi ykspuolisia...napurissa hääräilee mies, joka haluaisi olla toisen suurvaltion diktaattori, ja vallata takaisin itäisestä liittovaltiosta "karanneet" osavaltiot ehkä extraa vielä mukaan!
        Ja arvatkaapa ketkä jäävät valitettavasti tässä rytinässä vielä pahasti jalkoihin, näiden poikotointien tähden

• että.silleen
        omituisia.höpötät kirjoitti:

Nyt kyllä höpiset omiasi tai sitten sulla ei palsta toimi kunnolla, kun nuo molemmat mainitsemasi viestit on palstalla, eikä ole mitää sensuroitu..tai sitten olet ollut vain niin väsy, että sulla on ollut silmät ristissä.. xP

Kirjoitin klo 22.04 (tässä välissä ne kaksi muuta viestiä)ja klo23.02 !
        Jotta ihan vaan tiedoksesi: ei niitä viestäjä näy tältä, ja ihan vakaasti uskon ettei sinunkaan tai kenenkään muunkaan, koneelta.

"eikä ole mitää sensuroitu..tai sitten olet ollut vain niin väsy, että sulla on ollut silmät ristissä.. xP"
        -Ilman muuta uskon mustan valkoiseksi...kun niin kerta vakuutat!
        Antaa olla... vetäydyn kisasta.

• Ex------------PUA
        että.silleen kirjoitti:

Pravoo, erkki-täti!
        " Nyt on käynnissä kaiken mahdollisen kansallisen omaisuuden ja luonnonvarojen uusjako kautta Euroopan. Seuraava askel on liittovaltio, josta tehdään USAn korruptoituneen järjestelmän alainen taloudellinen ja sotilaallinen vasalli. TTIP-sopimus on jo hyväksytty."
        - Just tätä minä tarkoitin, kaikessa lyhykäisyydessään, tämä on asian ydin.

Ja ettei oltaisi ykspuolisia...napurissa hääräilee mies, joka haluaisi olla toisen suurvaltion diktaattori, ja vallata takaisin itäisestä liittovaltiosta "karanneet" osavaltiot ehkä extraa vielä mukaan!
        Ja arvatkaapa ketkä jäävät valitettavasti tässä rytinässä vielä pahasti jalkoihin, näiden poikotointien tähden

"JEEEEEEEEEEEEEEEE!! Vähäx hyvi sanottu!!!"

Femakot taas kannustamassa toisiaaan!

Kotkotus käy kuin kanalassa, tämän nais-solidarisuuden ilmentyessä! :D

• voi.elämän.kevät
        että.silleen kirjoitti:

Kirjoitin klo 22.04 (tässä välissä ne kaksi muuta viestiä)ja klo23.02 !
        Jotta ihan vaan tiedoksesi: ei niitä viestäjä näy tältä, ja ihan vakaasti uskon ettei sinunkaan tai kenenkään muunkaan, koneelta.

"eikä ole mitää sensuroitu..tai sitten olet ollut vain niin väsy, että sulla on ollut silmät ristissä.. xP"
        -Ilman muuta uskon mustan valkoiseksi...kun niin kerta vakuutat!
        Antaa olla... vetäydyn kisasta.

En ymmärrä sua yhtään, joten aivan sama ja "antaa olla" minukin puolestani, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.. 8-0

Outoja juttuja, mutta antaa olla, kun menee ihan liian oudoksi minulle... ;P

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

Joo noinhan se on kuin kerrot mutta minusta on helpompi suoraan käyttää kreikkaan rahan syytämis -ilmausta kun ei me ikinä enää niitä rahoja nähdä. tuo yksityistämisbuumikin on totta mutta minä tuossa omassa kommentissani muistelin sitä kun Kreikalla onkin mitä myydä:

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/05/05/nama-kaikki-kreikka-voisi-myyda/20106485/12

Meillä ei oikein ole enää kun on jo nyt myyty itsenäisyyden kannalta elintärkeitä toimintoja ulos. Tuo kyllä totta että varmaan sen liittovaltioitumisen vuoksi meidän päättäjät tahallaan on velkaannuttaneet ja mamuttaneet jotta sitten on helpompi se viimeinenkin niitti itsenäsiyyden menetykseen helpompi markkinoida sillä kun "on pakko" kun ei ole rahaa enää yhtään. Itse olen sitä mieltä kyllä että kuvottavampaa ja tuhoisampaa vaihtoehtoa tälle lansalle ei ole kuin EU:n liittovaltio, ennemmin vaikka sitten Venäjän vallan alle.

• että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

Joo noinhan se on kuin kerrot mutta minusta on helpompi suoraan käyttää kreikkaan rahan syytämis -ilmausta kun ei me ikinä enää niitä rahoja nähdä. tuo yksityistämisbuumikin on totta mutta minä tuossa omassa kommentissani muistelin sitä kun Kreikalla onkin mitä myydä:

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/05/05/nama-kaikki-kreikka-voisi-myyda/20106485/12

Meillä ei oikein ole enää kun on jo nyt myyty itsenäisyyden kannalta elintärkeitä toimintoja ulos. Tuo kyllä totta että varmaan sen liittovaltioitumisen vuoksi meidän päättäjät tahallaan on velkaannuttaneet ja mamuttaneet jotta sitten on helpompi se viimeinenkin niitti itsenäsiyyden menetykseen helpompi markkinoida sillä kun "on pakko" kun ei ole rahaa enää yhtään. Itse olen sitä mieltä kyllä että kuvottavampaa ja tuhoisampaa vaihtoehtoa tälle lansalle ei ole kuin EU:n liittovaltio, ennemmin vaikka sitten Venäjän vallan alle.

Ei helvata...ei kumpaakaan.
        Me emme tarvitse mitään uutta Nikolai Ivanovitš Bobrikovia tänne!
        Ja agentti Maxwell Smart alias Sipilä on lähtökuopissa, mökkinsäkin pistänyt jo myyntiin.
        Kyllä hän Jenkeistä jonkun paperinsiirtäjän viran saa, täällä tehdystä myyräntyöstään.
        Eikö se ole ollut tapana Jenkeillä antaa; samankaltainen "palkkiokoulutus" jossain Jenkki yliopistossa, kuin muillekin luopioille on aina annettu.
        Yliopisto koulutuksen varjolla on luontevaa poistua maasta. Hyvä, huolehtiva ja rakastava perheenpää vie tietenkin perheensä mukanaan. Lycka till, ei tule ikävä.

• että.silleen
        voi.elämän.kevät kirjoitti:

En ymmärrä sua yhtään, joten aivan sama ja "antaa olla" minukin puolestani, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.. 8-0

Outoja juttuja, mutta antaa olla, kun menee ihan liian oudoksi minulle... ;P

Lepo vaan! =))

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Ei helvata...ei kumpaakaan.
        Me emme tarvitse mitään uutta Nikolai Ivanovitš Bobrikovia tänne!
        Ja agentti Maxwell Smart alias Sipilä on lähtökuopissa, mökkinsäkin pistänyt jo myyntiin.
        Kyllä hän Jenkeistä jonkun paperinsiirtäjän viran saa, täällä tehdystä myyräntyöstään.
        Eikö se ole ollut tapana Jenkeillä antaa; samankaltainen "palkkiokoulutus" jossain Jenkki yliopistossa, kuin muillekin luopioille on aina annettu.
        Yliopisto koulutuksen varjolla on luontevaa poistua maasta. Hyvä, huolehtiva ja rakastava perheenpää vie tietenkin perheensä mukanaan. Lycka till, ei tule ikävä.

Väräväsihän ne jenkit kaikki natsitiedemiehetkin niin että ne pääsi livahtamaan rikoksistaan ilman rankaisua niin mikseivät sitten muutamaa suomentappajaakin ottaisi suojiinsa. Auttoihan ne Hitlerinkin pakoon:

http://historianet.fi/sota/toinen-maailmansota/hitler/fbin-todistajan-mukaan-hitler-pakeni-argentiinaan

Näissä tuoreemmissakin minkä seurauksena meillä nyt on mamutuskriisi ovat kapellimestareina:

http://nypost.com/2016/04/17/how-us-covered-up-saudi-role-in-911/

• atännä

Ehkä sun jutut lähtee vähän liian värikkäästi välillä käsistä. Luultavasti saisit samoista aiheista ihan kivojakin aloituksia aikaiseksi, ilman sitä sonnan roiskimista joka suuntaan. Haluat provosoinnilla kerätä huomiota itsellesi ja aloituksillesi, niin olet sanonut. Mun mielestäni ihan asiallisetkin aloitukset mahdollistavat sen. Eikä aina kai tarvitse olla sen eniten kommentoidun aloituksen kirjoittaja, vai?

• Ikis__M

Joo ei aina tarvitse olla mutta kieltämättä jos syntyy pitkä ketju ei se haittaakaan. Noissa ihan asiallisissa on se vika etteivät ne välttämättä synnytä yhtään vastakommenttia, menevät siis ihan hukkaan niin siksi pitää vähän saada roiskumaan aluksi, voihan sitä sitten vähän pehmentää linjaa ketjun kasvaessa.

• atännä
        Ikis__M kirjoitti:

Joo ei aina tarvitse olla mutta kieltämättä jos syntyy pitkä ketju ei se haittaakaan. Noissa ihan asiallisissa on se vika etteivät ne välttämättä synnytä yhtään vastakommenttia, menevät siis ihan hukkaan niin siksi pitää vähän saada roiskumaan aluksi, voihan sitä sitten vähän pehmentää linjaa ketjun kasvaessa.

:) Vai sellainen strategia.

• Jatkakaa vaan entiseen malliin. Jos joku aihe ei kiinnosta, sen voi jättää lukematta ja kommentoimatta. Sitä paitsi tulkintanne linkittämistänne jutuista on usein perin huvittavia.

• Ikis__M

Sinäkin voisit noin niin kuin kokeneen ukkomiehen näkökulmasta tehdä aloituksia niin voitaisiin sitten niitäkin porukalla tulkita huvittuneina.

• Ikis__M kirjoitti:

Sinäkin voisit noin niin kuin kokeneen ukkomiehen näkökulmasta tehdä aloituksia niin voitaisiin sitten niitäkin porukalla tulkita huvittuneina.

Olenhan minä tehnytkin. Esimerkiksi kyselyn, pitäisikö ihmisillä on parisuhde-cv siinä kuin ammatillinenkin cv. Oli ilmeisen kiinnostava aihe, koska siihen tuli 500 vastausta ja ketju tuli täyteen.

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Olenhan minä tehnytkin. Esimerkiksi kyselyn, pitäisikö ihmisillä on parisuhde-cv siinä kuin ammatillinenkin cv. Oli ilmeisen kiinnostava aihe, koska siihen tuli 500 vastausta ja ketju tuli täyteen.

Ei kun vaan lisää semmoisia sitten. Olisihan tosiaan tärkeää saada tietoa naisen käyttöasteesta jonkun tuollaisen dokumentin avulla ennen isompia liikkeitä.

• kaikki.näkyville.vaan
        Ikis__M kirjoitti:

Ei kun vaan lisää semmoisia sitten. Olisihan tosiaan tärkeää saada tietoa naisen käyttöasteesta jonkun tuollaisen dokumentin avulla ennen isompia liikkeitä.

Kyllä siinä cv:ssä toki kaikki pitää sitten näkyä, eikä niin, että taas yksi tietty ryhmä ja hännystelijät päättävät mitkä on oleellisia asioita ja mitkä ei. =D

• flowersreally

Kerranhan täällä vaan eletään. Anna palaa.

• Kyllä se on varmaan ihan järkevää. Naiset saavat ihan itse keksiä omat aiheet kitinälleen.

• Noin yleisesti ottaen niin, täällä vois olla hieman enemmän asiallisempaa keskustelua

• hmmmmmmmm

Olishan se toki toivottavaa, mutta ei kai asiallisuus oikein tältä sakilta onnistu.

• Ihan mielelläni lukisin sellaista palstaa, jossa naiset tekisi mielenkiintoisia aloituksia ja kävisi keskenään asiallista keskustelua. Ei sellaiseen olisi edes mitään sanomista. Mutta se on aika harvinaista.

• 1019

Tätä palstaa lukiessa saa kyllä sellaisen käsityksen, että asiallisuus on miehille täysin vierasta. He eivät näytä kykenevän asialliseen keskusteluun, eivät ainakaan tämän palstan miehet.

• 1019 kirjoitti:

Tätä palstaa lukiessa saa kyllä sellaisen käsityksen, että asiallisuus on miehille täysin vierasta. He eivät näytä kykenevän asialliseen keskusteluun, eivät ainakaan tämän palstan miehet.

Tämän palstan miehissä on tosiaan jotain perustavanlaatuista vikaa ja lisäksi suunnattomasti muitakin puutteita. Ihan vilpittömästi suosittelen siirtymistä sinne, missä asialliset miehet keskustelevat, mutta valitettavasti en osaa antaa linkkiä.

Sitten tosiaan on se mahdollisuus, että kuten sanoit, miehet ei vaan osaa tai kykene. Ja sitä suuremmalla syyllä naisten kannattaisi keskittyä keskinäiseen asialliseen keskusteluun. Antakaa miesten höpinöiden olla kuin kärpästen surinaa korvissa, älkää antako meidän häiritä.

• flowersreally

Ehkä sun pitää etsiä se paikka jossa naiset käy asiallista keskustelua.

• flowersreally kirjoitti:

Ehkä sun pitää etsiä se paikka jossa naiset käy asiallista keskustelua.

Mä olen joskus jo referoinut jotain vauva-palstalta tänne, mutta vauva-palstalaisille nauraa suomi24-palstalaisetkin.

Sitten joskus olen ollut työpaikassa, jonka kahvihuoneessa naiset keskustelee. Mutta ei sekään ole kovin mielenkiintoista.

• nyt.nauretaan
        scrg kirjoitti:

Mä olen joskus jo referoinut jotain vauva-palstalta tänne, mutta vauva-palstalaisille nauraa suomi24-palstalaisetkin.

Sitten joskus olen ollut työpaikassa, jonka kahvihuoneessa naiset keskustelee. Mutta ei sekään ole kovin mielenkiintoista.

"mutta vauva-palstalaisille nauraa suomi24-palstalaisetkin."

=D

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Vauvapalstaa en osaa kommentoida, mutta jälkimmäisestä olen 100% samaa mieltä.

Asialliseen keskusteluun kykenevien olemassaolo täälläkin on vähän niin ja näin.

• nainen.puskassa

naiset tekee puskista aloituksia

• nainen.puskassa kirjoitti:

naiset tekee puskista aloituksia

Juuri puskistaan kaikki naiset aina haluavat keskustella?

Vauvapalstaa en osaa kommentoida, mutta jälkimmäisestä olen 100% samaa mieltä.

Asialliseen keskusteluun kykenevien olemassaolo täälläkin on vähän niin ja näin.

Olen mä joskus ollut sellaisessakin työpaikassa, jossa ollut naisia, joiden kanssa tuli puhuttua jotain muutakin kuin smalltalkia.

"Asialliseen keskusteluun kykenevien ..."

Ärsyttävä piirre on mielipiteiden "jakaminen" toisille kirjoittajille sen sijaan että voisi kuunnella ja yrittää ymmärtää. Ja sitten se, että omista mielipiteistä eriäville asioille pitää löytää toisen persoonasta.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Olen mä joskus ollut sellaisessakin työpaikassa, jossa ollut naisia, joiden kanssa tuli puhuttua jotain muutakin kuin smalltalkia.

"Asialliseen keskusteluun kykenevien ..."

Ärsyttävä piirre on mielipiteiden "jakaminen" toisille kirjoittajille sen sijaan että voisi kuunnella ja yrittää ymmärtää. Ja sitten se, että omista mielipiteistä eriäville asioille pitää löytää toisen persoonasta.

Kuuntelun taito on melko harvinaista nykyään, kun jokaisella on kiire ajaa omaa agendaansa.

Jännä muuten tuo persoonahomma. Jos koko argumentaatio käydään oman persoonan kautta, niin eipä ihme jos erimielisyydet koetaan henkilökohtaisina loukkauksina. Ja vaikka kuinka yrittäisi pysyä asiassa, niin eikös toinen tuo oman itsensä (tai sinut) keskustelun keskiöön.

Kuuntelun taito on melko harvinaista nykyään, kun jokaisella on kiire ajaa omaa agendaansa.

Jännä muuten tuo persoonahomma. Jos koko argumentaatio käydään oman persoonan kautta, niin eipä ihme jos erimielisyydet koetaan henkilökohtaisina loukkauksina. Ja vaikka kuinka yrittäisi pysyä asiassa, niin eikös toinen tuo oman itsensä (tai sinut) keskustelun keskiöön.

Kaikki mielipiteet ja kokemukset tietysti jollain tavalla suodattuu oman kokemusmaailman läpi, ei sille mitään voi. Mutta se että omat kokemukset ja jonkun toisen kokemukset on niin erilaisia voi johtua vain siitäkin että on oltu kokemassa oikeasti eri asioita. Ja sitten tehdään oletus, että keskustelukumppani on ollut jossain roolissa omissa kokemuksissa ja sillä perusteella sitten syytös, tuomio ja kivitys.

Ei tosin ole mikään suomi24:n piirre, että vastakkaisille mielipiteille nähdään syy toisen persoonassa. Sitä löytyy muualtakin, paikoista, jossa keskimäärin argumentoidaan faktoihin perustuen. Omaa asiaa tukevat perusteet on aina helpompi löytää.

Voi vaan olla että sitä hyvää kuuntelijaa ei sitten koskaan kuunnella, kun sille jää se kuuntelijan rooli.

• entajunnutoikein
        scrg kirjoitti:

Kaikki mielipiteet ja kokemukset tietysti jollain tavalla suodattuu oman kokemusmaailman läpi, ei sille mitään voi. Mutta se että omat kokemukset ja jonkun toisen kokemukset on niin erilaisia voi johtua vain siitäkin että on oltu kokemassa oikeasti eri asioita. Ja sitten tehdään oletus, että keskustelukumppani on ollut jossain roolissa omissa kokemuksissa ja sillä perusteella sitten syytös, tuomio ja kivitys.

Ei tosin ole mikään suomi24:n piirre, että vastakkaisille mielipiteille nähdään syy toisen persoonassa. Sitä löytyy muualtakin, paikoista, jossa keskimäärin argumentoidaan faktoihin perustuen. Omaa asiaa tukevat perusteet on aina helpompi löytää.

Voi vaan olla että sitä hyvää kuuntelijaa ei sitten koskaan kuunnella, kun sille jää se kuuntelijan rooli.

Oletko siis sitä mieltä, että luonteissa ja persoonissa ei ole eroja ja jos on, niin ne ovat olemattoman pieniä, eivätkä vaikuta oikeastaan yhtään mitään?..toivottavasti tajusin väärin ja varmaan tajusinkin, koska väite itsessään olisi todella outo ja naurettava.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

No joo mutta kyllä musta ihmisillä on ainakin suurimmaksi osaksi myös kyky asettua toisen asemaan ja sitä kautta ymmärtää erilaisia lähtökohtia ja mielipiteitä. Sitä kykyä ei vaan aina haluta käyttää.

Oletko sä usein kuuntelijan roolissa?

• entajunnutoikein kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä, että luonteissa ja persoonissa ei ole eroja ja jos on, niin ne ovat olemattoman pieniä, eivätkä vaikuta oikeastaan yhtään mitään?..toivottavasti tajusin väärin ja varmaan tajusinkin, koska väite itsessään olisi todella outo ja naurettava.

En ole, mutta muuten olen sitä mieltä että oudot ja naurettavat väitteet on hyviä koepalloja heitellä ja kopitella.

No joo mutta kyllä musta ihmisillä on ainakin suurimmaksi osaksi myös kyky asettua toisen asemaan ja sitä kautta ymmärtää erilaisia lähtökohtia ja mielipiteitä. Sitä kykyä ei vaan aina haluta käyttää.

Oletko sä usein kuuntelijan roolissa?

Ehkä mä yritän nähdä ihmiset paremmassa valossa, kun kuvittele että ne ei vaan kykene eikä kyse ole siitä ettei ne haluaisi. Joskus pakko muistuttaa itseään siitä, ettei ihmisille pitäisi suuttua asioista, joille ne ei mitään voi.

En mä ole kuuntelija kuin lapsille ja humalaisille korkeintaan. Eli en määrällisesti usein, mutta suhteellisesti kuitenkin. En tiedä onko luonteenpiirre vai kasvatuksen tulos, mutta olen tottunut pitämään asiat sisälläni. Viimeinen asia mitä mä maailmassa tarvitsen on kenenkään apu:)

• Eripuran tarkoituksellinen kylväminen ei ole kovin fiksua tai hedelmällistä. Eikä nämä jutut mielestäni edes ole niin sukupuolisidonnaisia. Samassa veneessä kaikki olemme. Jatkuva negailu vie vain voimia, kaikilta osapuolilta.

• atännä

Olipas mukava lukea hyväntahtoinenkin kommentti ennen nukkumaan menoa. :)
        Kiitos tuosta ja hyvää yötä :)

• atännä kirjoitti:

Olipas mukava lukea hyväntahtoinenkin kommentti ennen nukkumaan menoa. :)
        Kiitos tuosta ja hyvää yötä :)

Kiitos samoin, ja mukavia unia :)

• kannatan

niin voisihan naisetkin tehdä aloituksia ja miehet ei tee tänä vuonna aloituksen aloitustakaan nyt vois naiset tehdä niitä aloituksia mistä he pitää

• m-i-e-s

Ehdottomasti pitäisi pidättäytyä, ei vain sinun, vaan monen muunkin. Miksi olla niin itsekäs, että rasittaa viatonta palvelinta omalla turhamaisuudella? 99% ei ole (eikä edes tule) mitään annettavaa yhtään kenellekkään, joten todellakin kannattaa pidättäytyä. Täysin järjetöntä tuhlata mielivaltaisesti muiden resursseja.

Avauksessa kannattaa olla jotain järkeä, ennen kaikkea keskustelun standardit pitää täyttyä, että ylipäätänsä keskustelua voi syntyä. Muutama ehkä kykenee hyvään monologiin, mikä ei edes ole keskustelua. Keskustelua ei edes ole samojen aiheiden uudelleen ja uudelleen (ja uudelleen) lämmitys, se on ainoastaan elämänsä hukkaan heittämistä (unohtamatta itsekkäitä syitä ja tekoja, rasittamalla muita, tekemällä asiat muiden kustannuksella.)

Itsekin pahoin pelkään, että kun te miehet vaiennette, niin kaikki voittaa.
      Palstan tasokin nousee auttamattomasti, kuin korkki meren pohjalta. =P

• tyhjyyden.taso

"Palstan tasokin nousee auttamattomasti, kuin korkki meren pohjalta. =P"

Ehkä ja vain ehkä, jos myös toinenkin puoli vaikenee..sinä mukaan luettuna.. ;P

• m-i-e-s
        tyhjyyden.taso kirjoitti:

"Palstan tasokin nousee auttamattomasti, kuin korkki meren pohjalta. =P"

Ehkä ja vain ehkä, jos myös toinenkin puoli vaikenee..sinä mukaan luettuna.. ;P

Silloinhan minäkin vaikenen ja tämän vannon, kautta kiven ja kannon. Mikäli sanani syön, niin ylipainoinen suohirviö minut vieköön. =P

• Ex------------PUA

Hyvä kysymys.

Olisihan se toisaalta kyllä keskusteluparasiitit jätettäisi ilman ruokamaata, mutta seurauksena palstalla olisi muutama rippunen paskaa, sen hiljaa kuollessa.

Niin palstalla kuin ulkopuolella, naiset eivät saa mjitään aikaan, vaan ovat ikuisia miesten seuraajia.

Sinä puolestasi erittäin laadukas ja osaava keskustelija - tämän sanon vaikka oletkin hyvä ystäväni.

• Ei. Tee aloituksia, kuten ennenkin. Tokihan joskus kirjoitat ärsyttävästi ja yksisilmäisesti, mutta niinhän me kaikki. :)

Aloituksiasi selvästi kuitenkin luetaan ja niihin vastaillaan paljon, joten ne herättävät keskustelua. Kuten keskustelupalstalla kuuluukin.

• Ei pysty millään lopettamaan avausten tekemistä koska sitten mulla ei olisi elämässä mitään

• Kevätorvokki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      9076
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3832
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      259
      2674
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2257
    6. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      33
      2117
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2065
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1942
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1813
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1798
    Aihe