Kenet päästät kotiisi?

Tiukkapipoko

Niin jos itse olet poissa kotoa niin ketä voi siksi ajaksi muuttaa sinun kotiisi? Tilanne on siis se, ollaan lähdössä reissuun mistä miehen vanhemmat tiesivät. Nyt he ilmoittivat että tulevat siksi ajaksi meidän taloon lomalle. Niin asutaan maaseudulla jonne muutenkin tulee sukulaisia lomalle. Tykkään siitä vaik välillä vähän enempi rankkaa kun itse kuitenkin oon kolmivuorotöissä enkä lomalla. No sanoin het miehelleni ei käy, jos ollaan poissa kotoa niin ei meille tuu silloin hänen vanhempansa. Muuten voisin tulla mutta appi-ukko on todella röyhkeä eikä kunnioita sitä et tämä on meidän koti. Teenkö väärin kun kiellon heitä tulemasta ja sanon tervetuloa kun olemme kotona!

12

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomarunoilija

      Mielestäni et tee väärää valintaa. Jos ei kunnioita toisen elämää, ei kannata ottaa talovahdiksi.
      Mikäli ette polta ja appiukko polttaa, hän todennäköiseti polttaa sisällä

    • Ei "ketä", vaan "kuka" (tai vaihtoehtoisesti "ketkä").

    • Ai niin ja ratkaisu ongelmaan:
      Laadit tyypillisen mökkilomaohjelman, eli tulijoille varmaankin löytyy sopivaa pikku puuhaa. Maalaushommat esimerkiksi käyvät tuohon hyvin ja varsinkin jos pohjatyöt ovat vaativia. Tapetointi käy myös. Marjapuskat kaipaavat varmaankin siistimistä ja samalla ne voi lannoittaa kanasta peräisin olevilla ja melko haisevilla ekobioluomulannoitteilla, joita hankit valmiiksi runsaan säkkipinon.
      Rännit kannattaa myös puhdistuttaa ja kai siellä on kaikkea muutakin mahdollista.
      Ongelma on sitten vain kertalomailu ja voi muuttua olemattomaksikin lomailuksi, jos julkaiset työlistan hyvissä ajoin näkyville.

      • Muista myös kehua ennakolta se appiukkosi ja varsinkin sen kannalta miten tehokas ja taitava se on, ja miten se ihan hetkessä hoitelee kaikki nuo pikku hommat .


    • skjfdkjfskjdsf

      Asun vuokra-asunnossa ja kiinteistöhuollon joutuu joskus päästämään asuntoon silloin kun en itse ole paikalla, mieluiten kyllä järjestelen työaikanikin siten että voin olla kotona kun tullaan huoltokäynnille. Muutoin asia on niin että kellään ei ole mitään asiaa asuntooni silloin kun en itse ole paikalla. Jos tiedän että asuntooni on menty ilman lupaani niin poliisi tulee noutamaan olipa kyseessä kuka tahansa.

    • Kun olen pitempään poissa, luotettavalla naapurilla ja parilla ystävällä on avain. Voivat käydä katsomassa postin. Kukkia ei tarvitse kastella, niitä ei ole.

    • pakkolunnaat

      Riippuu vähän kamojen koosta, mutt hetki pieni vielä, käyn poiss hieman asioilla.

    • Kyllä se on ihan reilua sanoa niinkuin asian itse näkee: teidän koti eikä siellä kenenkään ole syytä mitään majaa pitää. Reviireistään saa pitää kiinni. Sanomista pitää vain opetella. Kaikki kun eivät tahdo ymmärtää, että koti tai sen kaltainen paikka on pitäjälleen jotenkin pyhä. He eivät ymmärrä sortuvansa suoranaiseen väkivaltaan tunkeutumalla toisen alueelle luvatta.

      Käytännössä rajanveto...öö.. joskus hankalaa. Omassa tilanteessa on hieman saatu hillittyä tätä lentokenttämäistä rumbaa (vierailuja), mikä ajoin vallitsee, ihan vain vetoamalla muihin velvotteisiin. Tosin edelleen yhtä asuinpaikkaa asustaa perheenjäsenet ollessa muualla, toista päsmäröi anoppi kovinkaan neuvottelematta, kolmatta silmäilee suvunjäsen jonne sukulaisten lapsetkin tekee välillä murtokeikkaa. Aikoinaan ex-appeni harrasti ratsioita saapastelemalla suoraan sisään omilla avaimillaan. Sitten oli muuan hiippari, joka ihan vain säikytelläkseen hiipparoi ympäriinsä.

      Olen miettinyt, että jos voitan lotossa, hankin helkutti vieköön vielä paikan, josta ei ristinsielukaan tiedä yhtään; olemmassaolosta, sijainnista, täysin erakoituneena pois kaikesta tutusta. Ja kaiken tarvittavan tehtävän poissaollessa voi hoitaa siihen palkattu talonmies, johon ei ole luotu minkäänlaisia sukulaisuuden siteitä.

      • yhteyden-pittoo

        runontajahan on mökkitalkkari, sitäkö vihjaat? :-)


      • yhteyden-pittoo kirjoitti:

        runontajahan on mökkitalkkari, sitäkö vihjaat? :-)

        Hää-hää, vihjailen mitä vihjailen. Mutta tosiaan niin, ei me olla sukulaisia.


    • Esas kappalees Foxi lady juorus näkemyksein mun.
      Meil käly perheineen, ku ollaan pidempää poissa

    • Lotto-tytön, tai korkeintaan Azumi Kawashiman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe