Miksi olla ennen ilkeä kuin hyvä?

Valoapäiväänne

Tässä ollaan useamman tyypin kans luettu näitä palstoja ja juteltu että miksi noin 80% kaikista kommentista on joko negatiivisia, herjaavia, ilkeitä ja jopa ala-arvoisia.
Mitä se kertoo?! Kertooko se kylän yleisestä mielipiteestä vai onko asialla muutama itseensä kyllästyny ja katkeroitunu reppana jotka tuskassaan huutelee joka viestiketjuun? Onko se kateutta? Katkeruutta? Vai onko se vain niin että joku ressu saa vinksahtaneita kiksejä toisten loukkaamisesta? Eikö samalla vaivalla ja sillä energialla jonka tuhlaa negaatioihin, voisi olla positiivinen?? Kaikista hauskinta on se, että nuo kiukuttelevat nimimerkit ei edes tunne eikä tiedä kenenkään nimimerkin takana olevaa henkilökohtaisesti vaan he tuntevat tarvetta paukutella henkseleitä täällä anonyymisti siitä huolimatta. Mutta, jos tunnistatkin ihmisen eikä se sitä tiedä, edessä ollaanki sitte yhtä hymyä. Tästä kuulin juuri taas tuoreen esimerkin ja voi miten sen vain heti kyllä ymmärsitkin kun tunnen tapaukset. Itse olen onnellisesti "turvassa" toisella paikkakunnalla mutta aktiivisesti luen näitä syntymäkotikuntani uutisia ja entistä enemmän olen tyytyväinen siihen, että älysin sieltä aikoinani lähteä. Kesäloma käynti riittää meidän perheelle vuodessa. Itse olen omannut positiivisuuden paremmin omaan elämääni ja se kantaa pitkälle kun näen lähimmäisessä hyvää pahan sijaan. Kaikkea hyvää sinne pohjoiseen kaikesta huolimatta ihan kaikille.

12

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älöö

      No älä veikkonen lue äläkä käy .sillä siitä pääset

      • Aurinkoaodotellen

        Nyt et odotetusti ymmärtänyt jutun pointtia mutta ei haittaa. Kuulut juuri tuohon 80%:iin eli se on se pointti ;) Kaikkea hyvää sinulle.


      • hymyiö

        No sinä et tiedä siis mitä tässä kylässä tapahtuu kun et kirjoituksesi mukaan( liekö se totta)asu täällä
        Asiat ei hymistelemällä parane.Eikä edessäpäin hymyillen kummene.


      • Aurinkoapäivääsi

        Syntyjäni olen ja vanhemmat ja isovanhempi vielä siellä asuu joten kyllä, olen perillä niemen asioista. Mutta, kuten sanoin se ei ollut aloittamani topikin pointti vaan se, miksi kaltaisesi ihmiset ovat niin ilkeitä sekä katkeroituneita. Toivon että joskus myös sinä löydät sisäisen rauhan ja tasapainon jotta kykenet näkemään arjessasi sekä ympärilläsi jotain hyvääkin.


    • Hihityttää

      Aika hyvä aihe varsinkin kun heti tuli kiukkuinen kyläläinen (kyläläiset) arvostelemaan sekä räyhäämään. Mahtavasti kyseiset ihmiset osoittivat ketjun aloittajan ajatuksen oikeaksi. Nyt naurattaa!!!

      • kaikiihanaa

        Onneksi älysin aikanani muuttaa tänne ja rakentaa talon.Täällä on niin hyvä olla.Työpaikka on ja muutenkin skulaa hienosti.Harrastusmahdollisuudet on mainiot.Toivottavasti lapset ja niidenkin lapset jää tänne meitä auttamaan.Palvelukotiin en halua, haluan asua omassa talossa.Toivottavasti lapset sen ymmärtää.Ja että ne kaikki tasapuolisesti hoitaa meitä kun kerran perivät maat ja mannut.Ettei yhden harteille jätetä meitä näivettymään.Kylässä on vielä kauppa ja bensiiniasema ja apteekki ja terveyspalvelut.Voiko sitä enempää toivoakaan? Ja puhtaat marjamaat ja kalavedet.Kotikonnuille en halua mennä.Siellä oli niin tympeitä ihmisiä kun luin suomilehteä.En edes käy enää siellä kesäisin.Varmasti jäi sellainen kolo sivistykseen kun lähdin, että voi voi.


      • jojorisee

        Hihi hihityttää. Taijat olla niitä hymynaamoja? Aina hymyssä suin. Kyläläisissä ole mittään vikkaa.Mene ihmeessä sinnepäin missä hymy on kotona neljänkin seinän sisällä. Ei se kaikkien koti aurinko paista.Yritä nyt ymmärtää heitäki.Pitäiskö se kotona rääkkyä jos huono olo on? Tai siirtää se työpaikalle toisten niskaan?Ei ole pakko lukia näitä tarinoita!


    • Virhearviointi

      Nimim. älöö ja hymiö, ymmärsittäkö että te teitte itestänne just äsken kaikkien silmissä naurunalaisen. Nyt varmaan nolottaa, jos ei niin syytä olisi.

      • kumipäät

        Ei tainneet tulla ymmärretyksiEivätkä ymmärtäneet.Liikaa keltasta limukkaa tai eikai täällä ole sisäsiittosuuden vaaraa olemassa?Jos kaikki järkevät meni jo..


    • hyviäkin

      Samaa oon miettiny kavereitten kans.Että miksi ihmiset täällä on niin katkeria.Me tahottais olla ystäviä ja ottaa käteen.Olla yhtä perhettä .Muistella hyvällä entisiä aikoja ja tyttöjä ja poikia.Kaikki oli niin hyvin ennen.Ei aika tuo koskaan enää palaa..

    • kukkaketoset

      Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.Oli se sitte sitä ittiään tai viinaksia.Tuska repii sielua.Ja toiset on muuten vaan vastarannan kiiskiä tai katteenpaskoja.Semmosta se elämä on joillaki.

    • Iloajavaloapäivään

      Mie niin kans toivoisin enemmän ystävällisyyttä kun kinaa ja katkeruutta. Pelkosenniemi taitaa kuitenkin olla menetetty tapaus. Kyllä sen näkee kun kylän pinnassa käy kuka kuuluu niihin kyräilijöihin ja kuka ns. hyviin ihmisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe