Halo-efekti

12121212

Hämmästelen miten harva ymmärtää asiaa. Nainen kertoo välittävänsä ainoastaan luonteesta, mutta ei ymmärrä miten halo-efekti toimii.

Formulakuljettaja Kimi Räikkösen tavallisuus on kiinnostavaa, levyseppähitsari Kimi Räikkösen tavallisuus ei olisi.
Kuluneeseen huppariin pukeutunut miljardööri on eksentrinen, kun taas kuluneeseen huppariin pukeutunut tavis on tyylitön.
Pienessä yksiössä asuva rocktähti on vaatimaton, kun taas pienessä yksiössä asuva rockfani on kunnianhimoton.

Ihan vastaavasti kun eräässä hauskassa kokeessa naisille näytettiin kuvia, ammatin päivitys luokkaa parempaan nosti arvioita ulkonäöstä keskimäärin kahdella pisteellä. Kutosen hoitajasta tuli kasin lääkäri, jne.

Jos pitkä, leveäharteinen, jykeväleukainen ja matalaääninen mies mölisee matalalla äänellään miten toimitaan, on se itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Jos lyhyt, hintelä ja korkeaääninen mies yrittää samaa, on hänellä Napoleon-syndrooma.

Miten tämä liittyy minuun? Mies saa olla pettäjä, rikollinen, tms - mutta on yksi asia jota mies ei saa koskaan olla. Mitätön. Nykypäivänä esim. konttorirotta on miehenä täysi mitättömyys. Hän ei ole Menestyjä, Äijä, Siitosori, Jännämies tai Runopoika.

Siksi raha ja status ratkaisevat. Naisen _ei tarvitse olla_ gold digger, vaan myös vaatimattomiin naisiin alitajuisesti vetoaa korkea status. Kun menestyjä-12121212 onkin mukava, sillä on arvoa. Kun tavis-12121212 on mukava, on hän kamusektorille kuuluva mitättömyys.

Opetus: miehellä ei ole itseisarvoa. Sananlasu "teoistaan mies tunnetaan" tarkoittaa juuri sitä että miehet saavutukset ja status tuovat miehelle arvon, jos ovat tuodakseen.

61

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs lyhyt ja hintelä autonasentaja sitten on? Mimmoinen haloo siitä tulee? :)
      Tai pitkä ja hintelä levyseppähitsari? Koneenkuljettaja tai kuorkkikuski?

• 12121212

"Mikäs lyhyt ja hintelä autonasentaja sitten on?"

ATM tai hyvällä tuurilla KTM. Tällaisen miehen rooliksi valkkautuu Äijä, mutta johtuen pienestä fyysisestä koosta ja vaatimattomasta ammatista lyhyt ja hintelä autoasentaja ei ole äijäkategorian huipputasoa.

"Mimmoinen haloo siitä tulee? :)"

Jos kuvaamallasi miehellä on nuori, seksikäs, muodokas ja suosittu nainen, kyllähän se ihmetystä herättää. Vaan onko? Ei ole.

• 12121212 kirjoitti:

"Mikäs lyhyt ja hintelä autonasentaja sitten on?"

ATM tai hyvällä tuurilla KTM. Tällaisen miehen rooliksi valkkautuu Äijä, mutta johtuen pienestä fyysisestä koosta ja vaatimattomasta ammatista lyhyt ja hintelä autoasentaja ei ole äijäkategorian huipputasoa.

"Mimmoinen haloo siitä tulee? :)"

Jos kuvaamallasi miehellä on nuori, seksikäs, muodokas ja suosittu nainen, kyllähän se ihmetystä herättää. Vaan onko? Ei ole.

Oukei, kysyin vaan kun itse olen seukkaillut mm. noiden ammattien edustajien kanssa. Yhtään korkeasti koulutettua, eikä bisnesmiestä ole ollut edes silloin, kun ikävuosilta ja ulkokuorelta olis voinut olla ns. bejbe. :)

Näähän on duunareita, kuten itsekin joten omasta mielestäni olen "tasoisiani" valkkaillut. Ei kai se pelkkä ulkonäkö nosta luokkaan YTM. Vielä kun puuttuu matala äänikin. :)

Yritän tässä pohtia sitä, mistä naisia syytellään hypergamiaa. Kuinka marginaalista se on kuitenkin, että joku lähihoitaja ottais jonkun ministerin tms. :)

• Itseasiassa tuolla lyhyellä ja ennen hintelällä kaverilla (nyt pönäkämpi liki nelikymppinen) autonasentajalla on niitä nuoria kauniitakin naisia riittänyt. Ettei se nyt ole mitenkään mahdotonta, etteikö niitä kauniita naisia saisi kaikilla herkuilla. :)

Miehellä nyt ei oo tosiaan mitään titteleitä, rahaa eikä kummemmin ulkonäköäkään, vaan naisia pyörii ympärillä kuin mehiläisiä makiassa. Viime viikolla just näin sen itseään noin 15-vuotta nuoremman nuoren naisen kanssa. Oli ne ihan kuin eri pakasta.

Tää heppu tosin ei ole naisten suhteen nirso, mutta aina se jostain ne nuoret likatkin löytää, jotka vielä jaksaa seurassa hengailla kauan.

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Oukei, kysyin vaan kun itse olen seukkaillut mm. noiden ammattien edustajien kanssa. Yhtään korkeasti koulutettua, eikä bisnesmiestä ole ollut edes silloin, kun ikävuosilta ja ulkokuorelta olis voinut olla ns. bejbe. :)

Näähän on duunareita, kuten itsekin joten omasta mielestäni olen "tasoisiani" valkkaillut. Ei kai se pelkkä ulkonäkö nosta luokkaan YTM. Vielä kun puuttuu matala äänikin. :)

Yritän tässä pohtia sitä, mistä naisia syytellään hypergamiaa. Kuinka marginaalista se on kuitenkin, että joku lähihoitaja ottais jonkun ministerin tms. :)

"Näähän on duunareita, kuten itsekin joten omasta mielestäni olen "tasoisiani" valkkaillut."

Oletkin yksi palstan harvoista naisista jotka myöntävät noudattavansa tasoteoriaa.

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Itseasiassa tuolla lyhyellä ja ennen hintelällä kaverilla (nyt pönäkämpi liki nelikymppinen) autonasentajalla on niitä nuoria kauniitakin naisia riittänyt. Ettei se nyt ole mitenkään mahdotonta, etteikö niitä kauniita naisia saisi kaikilla herkuilla. :)

Miehellä nyt ei oo tosiaan mitään titteleitä, rahaa eikä kummemmin ulkonäköäkään, vaan naisia pyörii ympärillä kuin mehiläisiä makiassa. Viime viikolla just näin sen itseään noin 15-vuotta nuoremman nuoren naisen kanssa. Oli ne ihan kuin eri pakasta.

Tää heppu tosin ei ole naisten suhteen nirso, mutta aina se jostain ne nuoret likatkin löytää, jotka vielä jaksaa seurassa hengailla kauan.

Oma veikkaukseni:
        - tosiasiassa mies ei ole poikkeuksellisen lyhyt ja hintelä, mutta naisena lasket kaikki paitsi keskimääräistä raamikkaammat lyhyiksi ja hinteliksi
        - miehellä on sosiaalista statusta, eli laaja kaveripiiri jossa moni katsoo häntä ylöspäin esim. baareissa ja bileissä

• 12121212 kirjoitti:

Oma veikkaukseni:
        - tosiasiassa mies ei ole poikkeuksellisen lyhyt ja hintelä, mutta naisena lasket kaikki paitsi keskimääräistä raamikkaammat lyhyiksi ja hinteliksi
        - miehellä on sosiaalista statusta, eli laaja kaveripiiri jossa moni katsoo häntä ylöspäin esim. baareissa ja bileissä

Oli se nuorena tosi hintelä. 172cm pitkä ja alle 60kg. Nyt on rasvainen ruoka ja kalja turvottanut. Koulussa sitä sanottiin pygmiksi vielä yläasteella, koska oli 160cm, kunnes venyi roimasti. 12cm. :)

Joo kavereita sillä on paaaaaljon. Ja ihan tyypillinen äijä olemukseltaan.

• 12121212 kirjoitti:

"Näähän on duunareita, kuten itsekin joten omasta mielestäni olen "tasoisiani" valkkaillut."

Oletkin yksi palstan harvoista naisista jotka myöntävät noudattavansa tasoteoriaa.

Joiltain osin kyllä. Jutut rahan perässä juoksemisesta taas on ihan huttua. Ne ei vaan osu. :)

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Oli se nuorena tosi hintelä. 172cm pitkä ja alle 60kg. Nyt on rasvainen ruoka ja kalja turvottanut. Koulussa sitä sanottiin pygmiksi vielä yläasteella, koska oli 160cm, kunnes venyi roimasti. 12cm. :)

Joo kavereita sillä on paaaaaljon. Ja ihan tyypillinen äijä olemukseltaan.

Eli arvasin melko lailla oikein. Nelikymppisten ikäluokassa 172cm ei ole kuin muutaman sentin alle keskipituuden. Ja painon ollessa 60kg, miehen BMI on normaali. Kyseessä ei siis ole poikkeuksellisen lyhyt ja hintelä mies.

Tiesinkin jo että miehellä on varmasti sosiaalista statusta.

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Joiltain osin kyllä. Jutut rahan perässä juoksemisesta taas on ihan huttua. Ne ei vaan osu. :)

Onneksi pituuden, hartialeveyden ja leuan muodon perusteella valitseminen on vähemmän pinnallista.

• 12121212 kirjoitti:

Eli arvasin melko lailla oikein. Nelikymppisten ikäluokassa 172cm ei ole kuin muutaman sentin alle keskipituuden. Ja painon ollessa 60kg, miehen BMI on normaali. Kyseessä ei siis ole poikkeuksellisen lyhyt ja hintelä mies.

Tiesinkin jo että miehellä on varmasti sosiaalista statusta.

Juu, en tainnut missään sanoa, että olisi POIKKEUKSELLISEN lyhyt tai hintelä, vaan lyhyt ja hintelä.

Niin, nuorena oli ALLE 60kg, kun en muista oliko 52kg vai 54kg. Kuitenkin oltiin saman painoisia silloin. :)

• 12121212 kirjoitti:

Onneksi pituuden, hartialeveyden ja leuan muodon perusteella valitseminen on vähemmän pinnallista.

Olen monen kertaa kertonut, että ihastuin nykyisessä miehessäni hänen ajatuksiinsa. Kuvaahan mä en ollut nähnyt, joten mielikuva oli ihan erilainen kuin millainen mies sieltä sitten paljastui. :)

Keskustelupalstalla, kun ei kauheasti kuvia ihmisestä nää ellei ole kova niitä laittelemaan. Pakko kuitenkin myöntää sen verran, että ilahduin positiivisesti torson muodoista. ;)

Leukaperät voi olla jykevät ilman, että ulos työnty osa on iso ja leveä. Kasvot ei ensi alkuun aikaan saaneet wau efektiä, vaikka pinnallisena halutaankin ajatella. Mutta kummasti se naamakin alkaa näyttämään kivalle, kun naaman takana liikkuu fiksuja ajatuksia. :)

• halo.halo

missä 12121212 todellisuudentaju?

• 12121212

Mikä tuossa ei kuvaa todellisuutta? Nyt ei puhuta harlekiinikirjoista vaan tosielämästä.

Jos nainen on kaunis ja seksikäs, hänen miehensä on:
        a) perinteisellä tavalla komea
        b) jollain statukseen vaikuttavalla alueella menestynyt
        c) molempia

Poikkeuksetta. Tasoteoria toimii tässä kuin sveitsiläinen kello.

Olennaista tässä on se että jokainen komean/menestyjän vaimo kuvittelee rakastuneensa miehen luonteeseen, juuri hän erityisenä lumihiutaleena "nyt vain sattui rakastumaan" komeaan/menestyjään. Samoin kuin kaikki muutkin naiset joilla valinnan varaa oli.

• halo.halo
        12121212 kirjoitti:

Mikä tuossa ei kuvaa todellisuutta? Nyt ei puhuta harlekiinikirjoista vaan tosielämästä.

Jos nainen on kaunis ja seksikäs, hänen miehensä on:
        a) perinteisellä tavalla komea
        b) jollain statukseen vaikuttavalla alueella menestynyt
        c) molempia

Poikkeuksetta. Tasoteoria toimii tässä kuin sveitsiläinen kello.

Olennaista tässä on se että jokainen komean/menestyjän vaimo kuvittelee rakastuneensa miehen luonteeseen, juuri hän erityisenä lumihiutaleena "nyt vain sattui rakastumaan" komeaan/menestyjään. Samoin kuin kaikki muutkin naiset joilla valinnan varaa oli.

ei toimi sun kello.

• Naisasialooseri1

Kyllä toimii. MAT pitää täysin paikkaansa

• 47v.ukkeli

Kyllä te vaab aina jaksatte näitä itsestäänselvyyksiä vuodesta toiseen. Ehkä nykyihminen on jo niin tyhmä, että itsestäänselvyydet on sille erityisen vaikeata aluetta.

Kokonaisuus hukkuu yksityiskohtien alle.

Höpinä ei kuole koskaan! :)

• they.all.lie

Naiset on ne jotka jaksaa valehdella asioista eivätkä ole tainneet kertaakaan myöntää statuksen vaikutusta kiinnostukseen..

• Elätänitseitseni
        they.all.lie kirjoitti:

Naiset on ne jotka jaksaa valehdella asioista eivätkä ole tainneet kertaakaan myöntää statuksen vaikutusta kiinnostukseen..

Mua kiinnostaa lähinnä ulkonäkö, statukselle ihan sama... Mutta komeakin mies muuttuu vastenmieliseksi sillä hetkellä kun osoittautuu kusipääksi. Mieheni olleet työttömästä tavalliseen duunariin. Aina.

• Elätänitseitseni kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä ulkonäkö, statukselle ihan sama... Mutta komeakin mies muuttuu vastenmieliseksi sillä hetkellä kun osoittautuu kusipääksi. Mieheni olleet työttömästä tavalliseen duunariin. Aina.

Sama täällä. :) Ulkonäkökin on asia josta moni muu nainen on kanssani eri mieltä. Ei siis pitäisi sen näköisistä mistä minä pidän. On sanottu suoraankin, että ei oo kyllä yhtään mun makuun. Vaan komeus ja kauneus on katsojan silmässä. :)

• Naisasialooseri1
        Elätänitseitseni kirjoitti:

Sinulla tuskin on varaa vaatia mieheltä statusta eikä varmaan edes sitä ulkonäköä kun omasi on mitä on ja rusinoidut koko ajan lisää.

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Sama täällä. :) Ulkonäkökin on asia josta moni muu nainen on kanssani eri mieltä. Ei siis pitäisi sen näköisistä mistä minä pidän. On sanottu suoraankin, että ei oo kyllä yhtään mun makuun. Vaan komeus ja kauneus on katsojan silmässä. :)

Muistahan se gallup jossa oli valittavana miehiä.

Palstanaiset olivat täysin eri mieltä kumpi top 2 miehistä (komea perusmies, komea maailmanmatkaaja) miellytti. Aika moni osa tykkäsi vain toisesta muttei toisesta. Osa valitsi miehen 3 eli nallekarhumiehen. Top 2 miehet olivat käytännössä sama mies eri hiustyylillä ja vaatetuksella.

Muita miehiä ei valittu ollenkaan.

• Elätänitseitseni
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

Sinulla tuskin on varaa vaatia mieheltä statusta eikä varmaan edes sitä ulkonäköä kun omasi on mitä on ja rusinoidut koko ajan lisää.

Ai sattuiko sinuun? Minä en ole vaatinut mitään, mutta olen saanut haluamani. Ei ole tarvinnut tyytyä. Koskaan.

• 12121212 kirjoitti:

Muistahan se gallup jossa oli valittavana miehiä.

Palstanaiset olivat täysin eri mieltä kumpi top 2 miehistä (komea perusmies, komea maailmanmatkaaja) miellytti. Aika moni osa tykkäsi vain toisesta muttei toisesta. Osa valitsi miehen 3 eli nallekarhumiehen. Top 2 miehet olivat käytännössä sama mies eri hiustyylillä ja vaatetuksella.

Muita miehiä ei valittu ollenkaan.

Muistan toki. Pitää vain sen verran lisätä, että ne kuvathan oli hyvin suppea otanta siitä miten erilaisia variaatioita miehissäkin on. Ne kuvien miehet ja läjäpäin muita siltä väliltä ja sinne päin. :)

Tuskin kukaan gallupin miehistä on prikulleen kuten se mies, josta itse voisi tykätä tai tykkää. Sinnepäin voi kyllä olla. Joitakin piirteitä. Sitten taas jollain miehellä voi olla komea juuri vaikka vain leuka tai kulmat tms. yksityiskohta, muutoin sitten ei komeata kohtaa löydä etsimälläkään.

Naiset osaa olla pikkutarkkoja. Siksi esimerkiksi kaverin kumppanin naama voi miellyttää joiltain osin jotakin tuttava naista, mutta sitten ne loput piirteet eivät ehkä enää miellytäkään. Kokonaisuutena. Sitten todetaan, ettei ole yhtään mun makuun...

Vaikka nyt jyrkkä otsa, kapeat huulet, nenän muoto ja malli, korvat, silmät posket tai kasvojen malli...ei tarvitse olla montaa kohtaa "pielessä", kun kokonaisuus ei ole miellyttävä, vaikka yksi tai kaksi kohtaa olisi.

harvoin olen tavannut naisia, jotka jonkun miehestä huutaisi suureen ääneen tai edes kuiskuttelisi kaverin korvaan, että onpa komea ukko tuolla. Yleensä siitä löytyy enemmän valittamista kuin kehumista. :)

• naisetonnaisia
        sönkkö kirjoitti:

Muistan toki. Pitää vain sen verran lisätä, että ne kuvathan oli hyvin suppea otanta siitä miten erilaisia variaatioita miehissäkin on. Ne kuvien miehet ja läjäpäin muita siltä väliltä ja sinne päin. :)

Tuskin kukaan gallupin miehistä on prikulleen kuten se mies, josta itse voisi tykätä tai tykkää. Sinnepäin voi kyllä olla. Joitakin piirteitä. Sitten taas jollain miehellä voi olla komea juuri vaikka vain leuka tai kulmat tms. yksityiskohta, muutoin sitten ei komeata kohtaa löydä etsimälläkään.

Naiset osaa olla pikkutarkkoja. Siksi esimerkiksi kaverin kumppanin naama voi miellyttää joiltain osin jotakin tuttava naista, mutta sitten ne loput piirteet eivät ehkä enää miellytäkään. Kokonaisuutena. Sitten todetaan, ettei ole yhtään mun makuun...

Vaikka nyt jyrkkä otsa, kapeat huulet, nenän muoto ja malli, korvat, silmät posket tai kasvojen malli...ei tarvitse olla montaa kohtaa "pielessä", kun kokonaisuus ei ole miellyttävä, vaikka yksi tai kaksi kohtaa olisi.

harvoin olen tavannut naisia, jotka jonkun miehestä huutaisi suureen ääneen tai edes kuiskuttelisi kaverin korvaan, että onpa komea ukko tuolla. Yleensä siitä löytyy enemmän valittamista kuin kehumista. :)

"Yleensä siitä löytyy enemmän valittamista kuin kehumista. :)"

Naisten lempipuuhaa on miesten arvosteleminen jopa omansa kavereiden kanssa;)

• naisetonnaisia kirjoitti:

"Yleensä siitä löytyy enemmän valittamista kuin kehumista. :)"

Naisten lempipuuhaa on miesten arvosteleminen jopa omansa kavereiden kanssa;)

Mä en vissiin ole sitten nainen, sillä en tajua mitä hyötyä tai iloa siitä saa? Jokaisella kun on oma makunsa, niin en tiedä miksi sen pitäisi aiheuttaa mitään kuhinaa tai mutinaa, jos kaveri tykkää miehestä josta mä en tykkäisi. Hyvä kaverille, että on löytänyt sen josta pitää ja tykkää.

En minäkään muilta ole kysynyt tykkääkö ne semmosesta kun minä. Yleensä kuitenkin on viimeistään mun erottua sanottu, että no se olikin sellanen jne. Aika erikoista. :)

• sönkkö kirjoitti:

Mä en vissiin ole sitten nainen, sillä en tajua mitä hyötyä tai iloa siitä saa? Jokaisella kun on oma makunsa, niin en tiedä miksi sen pitäisi aiheuttaa mitään kuhinaa tai mutinaa, jos kaveri tykkää miehestä josta mä en tykkäisi. Hyvä kaverille, että on löytänyt sen josta pitää ja tykkää.

En minäkään muilta ole kysynyt tykkääkö ne semmosesta kun minä. Yleensä kuitenkin on viimeistään mun erottua sanottu, että no se olikin sellanen jne. Aika erikoista. :)

Eräkin exäni oli kuin Barry Gibb rungoltaan, David Guetta naamaltaan pienellä hienosäädöllä ja hiukset oli permanentatut kiharat kuin puudelilla ( 80's tyyliin), viikset oli sitä kalapuikko mallia;

http://2.bp.blogspot.com/-o_lhXQvjyIg/Ts1MnCcbPgI/AAAAAAAACSo/f9qZ974DRJ8/s1600/george-parros_ducks.nhl.com.jpg

Vaatetus oli jämähtänyt 80-luvulle, kengät oli jopa 70-lukua korkojen kanssa. Kyllä siinä naurua riitti tytöillä, kun käsi kädessä kylänraitilla käveltiin. :D

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Eräkin exäni oli kuin Barry Gibb rungoltaan, David Guetta naamaltaan pienellä hienosäädöllä ja hiukset oli permanentatut kiharat kuin puudelilla ( 80's tyyliin), viikset oli sitä kalapuikko mallia;

http://2.bp.blogspot.com/-o_lhXQvjyIg/Ts1MnCcbPgI/AAAAAAAACSo/f9qZ974DRJ8/s1600/george-parros_ducks.nhl.com.jpg

Vaatetus oli jämähtänyt 80-luvulle, kengät oli jopa 70-lukua korkojen kanssa. Kyllä siinä naurua riitti tytöillä, kun käsi kädessä kylänraitilla käveltiin. :D

Eli kuin nykyinen mies erilaisella hiustyylillä ja vaatetuksella?

• 12121212 kirjoitti:

Eli kuin nykyinen mies erilaisella hiustyylillä ja vaatetuksella?

Ei, ei ollenkaan samanlainen. Ilmeisesti miehet ja naiset katsovat erilaisilla linsseillä. :)

• 12121212
        sönkkö kirjoitti:

Ei, ei ollenkaan samanlainen. Ilmeisesti miehet ja naiset katsovat erilaisilla linsseillä. :)

- pituus?
        - paino?
        - hartioiden leveys?
        - ääni, matala/korkea?
        - vertaileva kuva kasvoista samalla hius- ja partatyylillä?

• Guetta;

http://s.tf1.fr/mmdia/i/00/0/david-guetta-2353000.jpg?v=1

Ykä;

https://33.media.tumblr.com/c13464fdd68f49389afd67b4c48cda2a/tumblr_inline_n9jvfk9PaA1r3rlgk.jpg

Haha, oli pakko kun oot päässy unohtamaan sen hypergamian. ;)

• 12121212 kirjoitti:

- pituus?
        - paino?
        - hartioiden leveys?
        - ääni, matala/korkea?
        - vertaileva kuva kasvoista samalla hius- ja partatyylillä?

En kyllä muista sen exän (jolle aina kaikki nauroi) hartioiden leveyttä, mutta yhtä suora ylhältä alas asti. Taisi olla paidan koko M/L? Vartalomallia kynttilä.

- pituus? e: 184 cm n: 191 cm

- paino? e: n. 75 kg n: 83 kg

- hartioiden leveys? e: paitakoko M/L n: XL/XXL riippuu vaatteesta

- ääni, matala/korkea? e: enemmän korkea n: ei matala eikä korkea, pehmeä nk. puhelinmyyjän ääni

- vertaileva kuva kasvoista samalla hius- ja partatyylillä? Se tuli jo. ;)

• sönkkö kirjoitti:

En kyllä muista sen exän (jolle aina kaikki nauroi) hartioiden leveyttä, mutta yhtä suora ylhältä alas asti. Taisi olla paidan koko M/L? Vartalomallia kynttilä.

- pituus? e: 184 cm n: 191 cm

- paino? e: n. 75 kg n: 83 kg

- hartioiden leveys? e: paitakoko M/L n: XL/XXL riippuu vaatteesta

- ääni, matala/korkea? e: enemmän korkea n: ei matala eikä korkea, pehmeä nk. puhelinmyyjän ääni

- vertaileva kuva kasvoista samalla hius- ja partatyylillä? Se tuli jo. ;)

Barry Gibbillä on näköjään hartiat, sillä johon vertasin ei ollut noin paljon hartioita. Tosiaan kynttilä malli kuvaa parhaiten. Nykyistä taas v-malli.

Nämä hypergamia hommat on jokseenkin kiehtovia. Alan ymmärtää, että niissä on jonkin verran perää. :)

• Taasjauhetaan

Älä nyt jaksa taas. Kyllä kaikki jo tietää, että olet alemmuuskompleksista kärsivä pulkannaru.
      1. Komea/sosiaalisesti taitava ja naisten kanssa luontevasti toimiva saa, vaikka olis köyhä.
      2. Ruma saa rahalla.
      3. Ruma kusipää/sosiaalinen puupökkelö ei saa edes rahalla, ellei ole oikeasti todella rikas. Silti nekin usein jätetään.
      4. Pillun saaminen ei ole sama kuin onnellinen parisuhde.

• 17plus10

Nyt haetaan rakkautta joten väitän että sitä ei saa rahalla edes ruma mies. Pillun saaminen ei ole sama kuin parisuhde mutta jos et saa koskaan pillua et saa koskaan myöskään parisuhdetta joten yhteleväisyyksiä tuossa on vaikka kuinka paljon.

• rakkaudenilluusio
        17plus10 kirjoitti:

Nyt haetaan rakkautta joten väitän että sitä ei saa rahalla edes ruma mies. Pillun saaminen ei ole sama kuin parisuhde mutta jos et saa koskaan pillua et saa koskaan myöskään parisuhdetta joten yhteleväisyyksiä tuossa on vaikka kuinka paljon.

suurimmalla osalla ihmisistä rakkaus on valheellinen illuusio ja harva siihen kykenee oikeasti.

• Jargonia

Aloittajan ja muiden ätmien ongelma on pillun saaminen. Nämä kaverit eivät usko, että nainen voisi rakastua ja rakastaa, vaan kaikki suhteet ovat jotenkin sidoksissa miehen statukseen. Jos ei muuten, niin ainakin sosiaaliseen sellaiseen (osaa siis käyttäytyä kuin ihminen eikä kuse housuihinsa naisten seurassa). Koska jos rakkautta aletaan sotkemaan mukaan yhtälöön, niin se tekee yksin olemisesta tuhat kertaa pahempaa. "En saa pillua" on vielä siedettävää, mutta "kukaan ei rakasta minua" ei ole yhtään kivaa. Siinä voi joutua miettimään sitäkin, että onko itsessä jotain vialla. Parempi siis syyttää naisia, pystyy sitten elämään itsensä kanssa.

• itsepuhutjargonia
        Jargonia kirjoitti:

Aloittajan ja muiden ätmien ongelma on pillun saaminen. Nämä kaverit eivät usko, että nainen voisi rakastua ja rakastaa, vaan kaikki suhteet ovat jotenkin sidoksissa miehen statukseen. Jos ei muuten, niin ainakin sosiaaliseen sellaiseen (osaa siis käyttäytyä kuin ihminen eikä kuse housuihinsa naisten seurassa). Koska jos rakkautta aletaan sotkemaan mukaan yhtälöön, niin se tekee yksin olemisesta tuhat kertaa pahempaa. "En saa pillua" on vielä siedettävää, mutta "kukaan ei rakasta minua" ei ole yhtään kivaa. Siinä voi joutua miettimään sitäkin, että onko itsessä jotain vialla. Parempi siis syyttää naisia, pystyy sitten elämään itsensä kanssa.

totuus on totuus ja resurssit ratkaisevat se on tullut ihan omakohtaisesti monesti todettua ja myös muidenkin miesten tarinat tukevat tätä vahvasti sekä myös se mitä itse on seuraamalla sivusta huomannut.

• Ex----------PUA
        Jargonia kirjoitti:

"Parempi siis syyttää naisia, pystyy sitten elämään itsensä kanssa."

Niin, koska miesten yksinäisyydellähän eii ole mitään tekemistä naisten ja heidän valintojensa kanssa?

Esim. ketäpä ATM tai KTM syyttäisi, kun kaikki hänen tasoisensa naiset tavoittelevat YT-miehiä, ja vielä aidosti uskovat ansaitsevansa nämä.

On kyllä traagista, että se sukupuoli jolla on seksuaalinen valta, ei kykene rakkauteen, eikä omaa mitään vastuuta vallastaan.

• räikkösellä on nainen koska se on rikas ja formula kuski.

• Lässytilässytilää

Maailmassa on onneksi aika vähän formulakuskeja ja superrikkaita. Mites ne tavikset sitten pariutuu?

• lässytäitevaan
        Lässytilässytilää kirjoitti:

Maailmassa on onneksi aika vähän formulakuskeja ja superrikkaita. Mites ne tavikset sitten pariutuu?

sillä että miehellä on naiselle antaa tarpeeksi resursseja eli niin paljon kuin kyseisellä naisella on mahdollista saada miehiltä.

• Ex----------PUA

Juurikin näin.

Ja luulen, että varmaan aika moni tietää tuon, mutta punainen pilleri ja sininen piller tässä asiassa onkin se, että siniistä pilleriä promotoivat tahot, naiset, eivät halua myöntään hypergamista luonnettaan.

Vaan jopa NAWALT:it on saatu nais-solidarisuuden kannattajiksi, ja näin ollen kaikilla naisilla on sama virsi, etkä voi erottaa kuka on kuka.

Tai no, kyllähän sen näkee lopulta valinnoista, ja harvemmin NAWALTEjakaan haittaa jos miehellä on rahaa, statusta ja ulkonäköä, kun taas valtaosa naisista (ehkä jopa 90-99%) suorastaan edellyttää sitä häneltä.

• Mitätarkoittaa

Mikä on NAWALT?

• Rahaa tarvitaan elämiseen ja kulujen kuittaamiseen, en tiedä kuinka tulisin autuaammaksi jos mies olisi roope-ankka, kun en tuhlaa toisen rahoja, mihin statusta tarvitaan, kun emme ole julkkiksia emmekä huomion kipeitä seurapiiri ihmisiä? :)

Kavereita ei tarvi olla, jos on niin miehen oma asia. Minä en niitä kaipaa tai vaadi. Mies yksinään riittää, ilman riippakiviä. :)

Mitä enempi statusta sen hankalampaa olla omissa oloissaan. Eli ei kiva. Mä kun tykkään olla omissa oloissani perheen kanssa. Eli pieni sosiaalinen status on mun mielestä parempi, kuin suuri status. Virkamiehet yms. rahamiehet taas ei nappaa, koska ne harvoin on kovin "maanläheisiä" ja vähään tyytyväisiä. :)

Yleensä olen karttanut tyyppejä jotka porhoilee. Liian pramea on kliinistä ja epäkodikasta. Myös suhteessa.

• Tuo on totta. Vaikka omassa naisystävässäni on todella vähän näitä ärsyttäviä piirteitä, niin kyllä tietyt palstatotuudet tulevat sieltäkin läpi.

Pari lauseenpätkää:
        "Oli hyvännäköinen mies, mutta tosi lyhyt", (ennen yhteistä tapaamista)"Eeva-Maija soitti ja varoitti, ettei Risto ole kovin pitkä (181 cm).

• Ex----------PUA
        Mitätarkoittaa kirjoitti:

Mikä on NAWALT?

"Not all women are like that".

Joko sarkastisesti tai kirjaimellisesti sanottuna.

• Ex----------PUA
        BEM kirjoitti:

Tuo on totta. Vaikka omassa naisystävässäni on todella vähän näitä ärsyttäviä piirteitä, niin kyllä tietyt palstatotuudet tulevat sieltäkin läpi.

Pari lauseenpätkää:
        "Oli hyvännäköinen mies, mutta tosi lyhyt", (ennen yhteistä tapaamista)"Eeva-Maija soitti ja varoitti, ettei Risto ole kovin pitkä (181 cm).

Jep, sama juttu minun 20v. säätöni kanssa.

Minun"avusrepliikkini" oli lähinnä kehua hänen ulkonäköään, ja hän kiitti siitä kehuen minunkin ulkonäköä.

Vaikka hän ei harrasta tätä, että heti kun nimet on vaihdettu, aloitetaan statuksen ja varallisuuden kartoittaminen, me voimme kyllä leikillämme puhua koreasta elämästä.

Eli ainakin tässä tapauksessa, vaikka ei varmaan pistäisi noita pahitteeksi, ei silti pidä näitä dealbreakereina.

• Ex----------PUA
        sönkkö kirjoitti:

Rahaa tarvitaan elämiseen ja kulujen kuittaamiseen, en tiedä kuinka tulisin autuaammaksi jos mies olisi roope-ankka, kun en tuhlaa toisen rahoja, mihin statusta tarvitaan, kun emme ole julkkiksia emmekä huomion kipeitä seurapiiri ihmisiä? :)

Kavereita ei tarvi olla, jos on niin miehen oma asia. Minä en niitä kaipaa tai vaadi. Mies yksinään riittää, ilman riippakiviä. :)

Mitä enempi statusta sen hankalampaa olla omissa oloissaan. Eli ei kiva. Mä kun tykkään olla omissa oloissani perheen kanssa. Eli pieni sosiaalinen status on mun mielestä parempi, kuin suuri status. Virkamiehet yms. rahamiehet taas ei nappaa, koska ne harvoin on kovin "maanläheisiä" ja vähään tyytyväisiä. :)

Yleensä olen karttanut tyyppejä jotka porhoilee. Liian pramea on kliinistä ja epäkodikasta. Myös suhteessa.

No tuo on NAWALT:in puhetta.

Mutta se on vasta hyvä alku, lopultakin naisen valinnat ovat se joka määrittää hänen "statuksensa".

Moni nainen "ei löydä hyvää miestä", ja oikeasti tarkoittaa, että ei löydä miestä jolla on rahaa, statusta ja ulkonäköä.

• Nojaaaaaaaaaaaaa
        Ex----------PUA kirjoitti:

No tuo on NAWALT:in puhetta.

Mutta se on vasta hyvä alku, lopultakin naisen valinnat ovat se joka määrittää hänen "statuksensa".

Moni nainen "ei löydä hyvää miestä", ja oikeasti tarkoittaa, että ei löydä miestä jolla on rahaa, statusta ja ulkonäköä.

No en minä ainakaan edes haluaisi mitään raha-/statusmiestä. Minulla on aina ollut jonkunlainen inho kaikkia ns. ylempään luokkaan kuuluvia kohtaan, enkä pidä heitä luotettavina. Päinvastoin - olen sitä mieltä, että he ovat epäluotettavia ja käyttävät tavista hyväkseen. Ulkonäön nyt tietysti pitää olla miellyttävä, mutta sekin vaihtelee persoonakohtaisesti kuka mistäkin pitää ja itse pidän monenlaisista aina pienestä hintelästä kukkakepistä pulleaan nallekarhuun. Eniten merkitsee kasvot ja niiden miellyttävyys... Jotenkin luulen että nuo status -jutut yms. pätee enemmän jenkeissä, missä naisen asema on edelleen olla kotirouvana. Suomessa naiset luo itse uraa ja tienaa itse elantonsa. Ei siihen tarvi miestä.

• suloisiavalheita
        Nojaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

No en minä ainakaan edes haluaisi mitään raha-/statusmiestä. Minulla on aina ollut jonkunlainen inho kaikkia ns. ylempään luokkaan kuuluvia kohtaan, enkä pidä heitä luotettavina. Päinvastoin - olen sitä mieltä, että he ovat epäluotettavia ja käyttävät tavista hyväkseen. Ulkonäön nyt tietysti pitää olla miellyttävä, mutta sekin vaihtelee persoonakohtaisesti kuka mistäkin pitää ja itse pidän monenlaisista aina pienestä hintelästä kukkakepistä pulleaan nallekarhuun. Eniten merkitsee kasvot ja niiden miellyttävyys... Jotenkin luulen että nuo status -jutut yms. pätee enemmän jenkeissä, missä naisen asema on edelleen olla kotirouvana. Suomessa naiset luo itse uraa ja tienaa itse elantonsa. Ei siihen tarvi miestä.

"Jotenkin luulen että nuo status -jutut yms. pätee enemmän jenkeissä, "

Ei kuulosta elävältä elämältä ja todellisuudelta. Suuri osa naisista yhteiskunta luokasta riippumatta janoavat samoja asioita miehistä eli mahdollisimman paljon resursseja.

• Ex----------PUA
        Nojaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Kaikki naiset sanovat noin, mutta teot määrittelevät miten he oikeasti toimivat.

". Jotenkin luulen että nuo status -jutut yms. pätee enemmän jenkeissä, missä naisen asema on edelleen olla kotirouvana. Suomessa naiset luo itse uraa ja tienaa itse elantonsa. Ei siihen tarvi miestä."

Yleisin harhakäsitys.

Tämä toosiasiassa ei mene kuten sanot, vaan feminismi on täydellisesti epäonnistuunut tuossa asiassa: on osoittautunut, että naisen ei olekaan ollut "pakko" naida rahaa ja statusta, koska se olisi hänen ainoa toimeentulonsa, vaan nainen tekee niin vaikka hänellä olisi itselläänkin rahaa ja statusta.

• OlkoonSittenNiin

Jos siis me kaikki tiedämme, että rakkaus on maailman suurin valhe ja pelkkää itsepetosta, minkä helvetin vuoksi me edes tavoittelemme sitä?

Yksikään nainen ei rakasta miestä, tämän luonnetta tai sielua, vaan miehen materiaalista statusta, resursseja, valtaa ja ulkonäköä. Vastaavasti miehet eivät rakastu naisen sieluun vaan tämän hedelmällisyyteen, lantioon, pimppaan ja tisseihin.

Ehkä parempi vain todeta, että kukaan ei ole rakkauteni arvoinen, enkä myöskään minä ole kenenkään toisen rakkauden arvoinen.

• 47v.ukkeli

Niin, vain homous on aitoa!

Eiköhän aleta kaikki homoiksi, niin maailma pelastuu!

• Ex----------PUA
        47v.ukkeli kirjoitti:

Niin, vain homous on aitoa!

Eiköhän aleta kaikki homoiksi, niin maailma pelastuu!

Näemmä kirjoittaja osui ja uppotti, sukupuoleen joka ei kykene rakkauteen, kun alkoi tuo homofoobinen shaming languagen käyttö.

• 13131313akuankanrekkari

Aloittaja ei puolestaan ymmärrä sitä, että pitkän, harteikkaan ja jykeväleukaisen miehen mölinä on uskottavaa siksi että sen aiheuttaa testosteroni. Testosteronin vaikutuksia käytöksellään matkiva pikku mies on yksi koomisimpia otuksia planeettamme päällä. Lukuisten koomikoiden inspiraation lähde.

• Naisasialooseri1

Testosteroni ei vaikuta pituuteen eikä hartioiden leveyteen, vajakki. Testosteroniteoria on muutenkin yksi typerimmistä täällä esitetyistä väitteistä. Jos testosteroni tekisi miehestä pitkän, jykeväleukaisen ja harteikkaan niin asia olisi korjattu testokuurilla

• Ex----------PUA

"Testosteronin vaikutuksia käytöksellään matkiva pikku mies on yksi koomisimpia otuksia planeettamme päällä. Lukuisten koomikoiden inspiraation lähde."

Tässä on kyllä se pointti, että tämä mielestäni sulkee pähkinänkuoreen hyvin sen, mikä on vialla PUA-opeissa.

Tuollainen mieshän ei ole mikään seksikäs peto, vaan naurettava tanssiva apina, joka ei itsekään tajua osaansa.

• ChiefMaster

Kyllä HALO peli on tosi hyvä!

• fghfghj

Sama juttu toimii myös miehiin.
      Mikä sun pointti oli?

• Luolamadonna

Halo ei ole efekti vaan ilmiö.

(Naurua)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5214
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2879
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2581
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1959
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1747
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1657
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1445
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1418
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1407
    Aihe