Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaveri ei pääse asioista yli.

Helpmeplease

Kaveri ei pääse yli melkein 20 vuotta sitten tapahtuneesta koulukiusaamisesta.
Musta se ei ole enää aivan tervettä.
On kostanutkin kiusaajalleen jo silloin vuosia sitten niin, että varmasti on maksanut potut pottuina, mutta silti junnaa menneissä asioissa kuin rikkinäinen levysoitin. Mikä avuksi?

5

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpmeplease

      Mä en vain ymmärrä, mitä se vieläkin volisee siitä, vaikka itse teki sille toiselle paljon paskaisemmin.
      Ja eivät nämä asiat kuitenkaan eilen ole tapahtuneet.

    • hmmmh

      Et voi tehdä mitään, ihmisen pitää itse päästä asioista yli. Ja jos et tiedä koulukiusaaminen voi olla raakaa,toisen alistamista,halveksuntaa ym. voi jättää traumat niin pahasti että omat ihmissuhteet kärsii kun ei luota kehenkään ja on sitten pessimisti helposti.

    • helpmeplease

      Kyllä, mutta oli tuota toistakin kiusattu ja kai lytätty ihan huolella ja tuo mun kaveri teki sille niin paskat temput, että on joutunut ihan terapioissakin juoksemaan siitä puhumassa.
      Mä vaan mietin, että eikö tuolla mun kaverilla riitä empatiaa kuin itselleen?

      • oipoipoipoihhb

        Kuulostaa siltä, että hän ei halua päästä asian yli. Teini-ikäiset osaa olla välillä todella kauheita toisilleen, mutta yks aikuistumisen mittareista on se, et osaa antaa anteeksi ne typeryydet mitä silloin tuli kohdattua. Kannattaa muistaa et teini-ikäiset on hormonimyrskyn keskellä ja aivan keskenkasvuisia vielä. Lisäksi tiedätkö et onko hän jutellut jonkun sen aikaisen kaverin kanssa noista asioista. Ettei vaan oo käyny niin et ne jutut on saanut ihan uudet mittasuhteet hänen omassa päässään?


    • buhhhhh

      Ehkä kaverisi pääsee asiasta yli myöhemmin. Et voi mitään sille, jos ei pääse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe