Olen keski-ikäinen nainen ja olen käynyt pitkään treffeillä, takana on useita kymmeniä tapaamisia. Aluksi minulla ei ollut mitään vaatimuksia miehen koulutuksen suhteen. Itselläni on ylempi korkeakoulututkinto varsin arvostetulta alalta.
Alussa siis tapailin myös ammattikoulu-miehiä. En koskaan ottanut esille koulutuseroa ja sitten kun mies otti sen esille, kerroin, ettei asia ole minulle ongelma.
Näille miehille se oli ongelma. Tapaamani ammattikoulu-miehet olivat selvästi alemmuudentuntoisia. Eräs heistä kysyi, pidänkö häntä tyhmempänä kuin itseäni. Vastasin, etten tietenkään pidä.
Eräs sanoi, että jos löydän lääkärin tai diplomi-insinöörin, lähden tietysti heti hänen mukaansa.
Nämä miehet eivät uskoneet, että voisin olla oikeasti kiinnostunut heistä. Yleensä koko treffit menivät siihen, että vakuuttelin, ettei asia ole minulle ongelma.
Sanomattakin selvä, ettei näistä jutuista olisi tullut mitään. En jaksa kannatella kenenkään huonoa itsetuntoa.
Näiden kokemusta jälkeen en ole treffaillut kuin amk- tai yliopistotutkinnon suorittaneita tai korkeakouluopinnot keskenjättäneitä.
Kertokaa, ammattikoulu-miehet, voisitteko aidosti uskoa, että teistä on kiinnostunut lääkäri- tai juristinainen.
Joidenkin miesten kompleksi koulutuksestaan
32
850
Vastaukset
- tervehdyss
Voisin ajatella. Olen siis ammattikoulun käynyt ja arvostan enemmän sitä, mitä ihminen on elämällään tehnyt. Ikävää jos koko treffiaika on mennyt vakuutellessa, että koulutus ei haittaa. :D
- tsdtddtst
"Kertokaa, ammattikoulu-miehet, voisitteko aidosti uskoa, että teistä on kiinnostunut lääkäri- tai juristinainen."
Kyllä voin, mitään ongelmaa ei ole tämän tai palkan suhteen. Olet tavannut vääriä miehiä.
Olen ollut suhteessa naisen kanssa joka tienasi minua ainakin neljä kertaa enemmän. Moi terve olen lääkäri voi olla tutusmaan
Mistä oot
- opiskelijaop
yksi lääkäri tuli vankilasta, se oli mies.
ihminen kiinnostaa ei ammatti - hoizu75
Olen nainen mutta vastaan silti. Ihan ensin täytyy sanoa että AMK-tason tutkinto ei ole mikään korkeakoulutututkinto vaikka tuossa sanassa se onkin, mutta ihan samaa ammattikoulutusporukkaa se on kuin ennenkin koulu/opistopohjaiset tutkinnot.
En ole akateeminen itse. Mutta olen huomannut että kyllä useat miehet katsovat vinoon jos naisella on parempi koulutus/parempi palkka.
Itse seurustelin joskus hetken dippainssin kanssa. Minua ei häirinnyt vain sairaanhoitajana se mitenkään mutta huomasin hänen vanhemmilla käydessään että siellä katsottiin karsaasti kun poikansa tuo miniäkokelaaksi jonkun "amiksen". Suhde kaatui muutenkin, mutta jäi mielenkiintoisena seikkana mieleen, tapauksesta on jo aikaa paljon. Eli on tätä ilmiötä toiseenkin suuntaan. No sitten löysin rautakouran, eli kaksi amista löysi toisensa :)
Ehkä kannattaa etsiä puolisoa lähinnä omalta koulutustasolta, arvelen.- NäinMeillä
" Ihan ensin täytyy sanoa että AMK-tason tutkinto ei ole mikään korkeakoulutututkinto vaikka tuossa sanassa se onkin, mutta ihan samaa ammattikoulutusporukkaa se on kuin ennenkin koulu/opistopohjaiset tutkinnot."
No ei AMK-tutkinto tietystikään ole sama asia kuin korkeakoulututkinnot mutta ei myöskään sama kuin "amis". Ammatilliset tutkinnot ovat tutkintoja joihin voi mennä suoraan peruskoulupohjalta eli ne eivät vaadi sen kummempaa tietopohjaa. AMK-tutkinnot taas vaativat lukion käymisen tai vastaavat tiedot. Jos lukio ei ole käytynä, joutuu yleensä suorittamaan lisää matikkaa tai vastaavia aineita ja silloinkin pitää olla jo jokin muu ammatillinen tutkinto suoritettuna.
AMK on siis se välimuoto jossa teoriapohja on vaativampi kuin "amiksessa" mutta ei keskity tieteen tekoon kuten korkeakoulu vaan alan vaativamman tiedon käytännön sovelluksiin. Ei esim. AMK-rakennusinsinööri ole mikään duunari vaan tekee käytäänössä usein hyvin samanlaisia hommia kuin alan diplomi-insinöörikin. - mekkk
Amk tutkinto vaikka insinööri niin pitää olla lukio tai ammattikoulu käytynä niin pääsee ja silloin -80 kun itse suoritin tejnikon tutkinnon niin ei tarvittu kun keskikoulu tai peruskoulu käytynä eikä muuta. Itse olen -70 luvulla käynyt ammattikoulun ja silloin tarvittiin muistaakseni 3-5v työkokemusta omalta alalta että pääsi pyrkimään teknilliseen kouluun tai ei saanut papereita ulos kun ei ollut tarpeeksi käytännön kokemusta minkä' huomaa nykyisistä insseitä etteivät tiedä käytännön asioista oikein mitään. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia onko nainen koulutettu vai ei mutta jos yleissivistystä ei ole niin ei paljon mistään tiedä mitään.
- unelma25
Hyvä juttu, ihmisillä on ongelma jos katsotaan että koulutus varmasti riittää. Maisteri sairaanhoitaja pelittää varsin hyvin.
- oikea.ins
unelma25 kirjoitti:
Hyvä juttu, ihmisillä on ongelma jos katsotaan että koulutus varmasti riittää. Maisteri sairaanhoitaja pelittää varsin hyvin.
Katseleppa lehti-ilmoituksia. Yksityiset hakevat useimmiten DI/ins. Julkisella puolella on jäykempää
- amiksesta88
Tietenkin.....kun kaksi ihmistä kohtaa ja molemmilla ns. "viisari värähtää" niin millään muulla ei ole väliä...koulutuksella, kavereilla, sukulaisilla tms.
Nuorempana tuli seurusteltua pariin otteeseen ylemmän korkeakoulutaustaisen naisen kanssa ja ei ollut mitään ongelmaa heidän koulutustasosta eikä heilläkään minun amistaustasta. Keskustelut oli hienoja, puhuttiin kaikesta A-ja Ö:n välillä ja tutustuin moniin hienoihin asioihin heidän kauttansa joista en ollut tietoinen.
Ja olen seurustellut myös oman koulutustason omaavien naisten kanssa ja täytyy sanoa että enemmän ollut helvettiä kuin huikeaa.
Eli ei se koulutustaso ratkaise vaan ne ihmiset.......ja valitettavasti huono tuuri...kaikilla- Fiksuihminen
Seurustelin opettajamiehen kanssa...enkä sotkeenu toiste. Liikaa vapaa-aikaa ja iso palkka, ei ollut ymmärrystä 8-16 työaikaani kohtaan.. Korosti koko ajan omaa erinomaisuuttaan. Joudun työssäni uudistumaan koko ajan. Nämä 30 vuotta sitten valmistuneet opettajat porskuttavat edelleen samalla tutkinnolla. Ja eläkeikäkin 60 v.
- Valkokaulusduunari
Valitettevasti ennakkoluuloja on molempiin suuntiin. Vaikka moni alemmin koulutettu syyttelee korkeasti koulutettuja siitä että väheksyvät alemmin koulutettuja, niin se ei läheskään aina pidä paikkaansa. Yhtä usein näkee alemmin koulutettuja, joilla on vahvoja ennakkoluuloja korkeammin koulutetuista ja tuomitsevta heidän heti joksikin kermaperseiksi, jotka "ovat olevinaan", tai eivät tee oikeita töitä, vaikka eivät edes tunne ihmistä.
Osalla alemmin koulutetuista on alemmuuskompleksi koulutuksestaan ja jotkut korkeasti koulutetut käyttäytyvät kuin pelkkä koulutus tekisi heistä parempia kuin muut. Se ei kuitenkaan päde läheskään kaikkiin. On kuitenkin mahdotonta tutustua oikeasti toiseen, jos ei edes yritä nähdä ennakkoluulojen ohi.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta voinhan minäkin tuntea alemmuudentuntoa lisensiaatin tai tohtorin paperit lukeneiden naisten seurassa :) En ole kuitenkaan siitä tehnyt ongelmaa.- dggtreterge
No mistä ne ennakkoluulot kumpuaa? Riittävän monta kuvailemaasi " kermapersettä ja itseään parempana pitävää" kun kohtaa niin ei ole ihme jos on ennakkoluuloja. Ja usko pois sitä porukkaa kyllä riittää.
Jos nämä asiat on suurimmat ongelmat pariutumisen kannalta, niin ehkä kannattaa jättää pariutumatta sellaisen kanssa.
- silenceisgold
Olen itse varsin monipuolisesti kouluttautunut työurani ohessa: kokki, erikoiskaupanalan myyjä, kaupanalan esimies, logistikko ja sairaanhoitaja. Lisäksi olen jaksanut perehtyä harrastuksiini varsin syvällisesti ja laajasti, joten kaikenlaista muutakin "koulutusta" löytyy. Mensan älykkyystestin olen tehnyt kahdesti ja tulokset ovat ollet 167 ja 165, jonkinlaista älykkyyttäkin siis omaan. Monipuolisesta taustastani johtuen tunnen paljon eri koulutustaustaisia ihmisiä, miehiä ja naisia. Itselleni kumppanin tai ystävieni korkeampi tai matalampi koulutustaso ei ole koskaan ollut ongelma. Monille taas on ollut ongelma se, että tunnun tietävän eri aihealueista vähän normaalia enemmän, joistakin huomattavasti enemmän kuin mitä oma koulutustasoni antaa ymmärtää. Suurimmat ongelmathan syntyy siitä, kun joku tohtoristason henkilö alkaa selvittää jotakin minulle tuttua asiaa kuin pikkulapselle, koska olettaa etten voi asiasta tietää ja ymmärtää, kun en ole akateemikko. Ja voi sitä hämmennystä, kun alemman koulutustason tyyppi alkaa pohtia asiaa ääneen ja varsin poikkitieteellisesti, avaten aiheeseen aivan uusia näkökulmia ja syvyyksiä. Toinen ongelma tulee siitä, että hankkimani yleistieto tulkitaan besserwisseröinniksi, koska usein olen voinut keskustella asiasta kuin asiasta hieman pintaa syvällisemmin. Parisuhteessa se on ongelma, jos kumppanilla ei ole ollut kykyä keskustella asioista monipuolisesti, se on johtanut 'itsensä tyhmäksi tuntemiseen' ja 'riittämättömyyden tunteeseen'. Se on johtanut myös siihen, että ihmiset usein kiinnostuvat ja jopa ihastuvat siihen, että 'joku voi olla noin monipuolinen ja ihmeellinen'. Lähinnä siinä on tuntenut itsensä sirkus-friikiksi ja outolinnuksi, sillä eipä kukaan ole sitten lopulta ollut kiinnostunut ihmisestä sanojen takana, siitä mitä olen, kuka olen ja mitä tunnen. Luonteella ei ole ollut mitään merkitystä. Olenkin oppinut pitämään suuni kiinni ja välttämään "liian isoja tasoeroja" keskustelijoiden kanssa. Sama pätee ihmissuhteisiin. Ei se minua sen onnellisemmaksi tee, mutta ei tyhmemmäksikään. Yksinäisemmäksi se toki tekee.
- näin.se.yleensä
Itse uskon, että se korkeammin koulutettu nainen tekee itse haloon asiasta eikä edes hyväksy matalammin koulutettua miestä.
Miksi minulla miehenä olisi mitään ongelmaa naisen koulutuksen kanssa?
Vain naisen ulkonäöllä ja luonteella on merkitystä..- eisaaostaaamua
samajuttu ei ongelmaa miehen koulutuksen kanssa...ne kemiat vain
- OmaParas
Toisen koulutus (tai sen puute) ei ole minulle ollut koskaan ongelma. Ongelmana on lähinnä se jos toisella ei koulutuksesta huolimatta tai sen puutteen takia ole oikein mitään käsitystä maailman asioista ja mielipiteet otetaan suoraan tuttavilta tai netistä. Näitä kun löytyy nykyään valitettavan paljon ihan joka koulutustasolta. Minua ei kiinnosta tietääkö ihminen entsyymien toimintamekanismit lehmän mahassa tai teleliikenneprotokollien syväliset erot jos ei tiedä juuri mitään vaikka Suomen historiasta, yhteiskuntamme toiminnasta, kirjallisuuden perusteoksista tai vastaavista.
Nykyinen miesystäväni on minua huomattaavsti vähemmän koulutettu mutta hänen yleistietonsa ylittää omani lähes kaikilla aloilla ja hänellä on sellaista avarakatseisuutta ja kykyä pohtia asioita jota en ole tavannut koskaan aikaisemmin.- mekkk
Aivan oikein tuo asia että pitää olla mukana mailaman menossa olla kiinostunut asioista niin pärjää ja helpottaa asioiden hoitoa ja kaikkea muuta ja pystyy keskustelemaan jokaisen kanssa vaikka ei ole mitää korkeakoulututtkintoa .
- pippelipomo
Seiskan naiset hakevat liian usein kympin miestä
Sinkkujen jatkuvasti kasvava määrä johtuu osin miesten ja naisten epärealistisista odotuksista kumppaneille.
Rakkausvalmentajat Mia Halonen ja Mervi Makkonen ovat siitä yhtä mieltä. Suomalaissinkkuja on aika vähän herätellä. Kaksikon mukaan toiselta vaaditaan hirveästi erilaisia juttuja, mutta ei ollenkaan katsota täytetäänkö itse ne kriteerit.
Näin kärjistäen sanottuna seiskan naiset hakevat kympin miestä ja päinvastoin.
Kuulostaa ihan hirveän pinnalliselta, mutta nämä ulkonäköjutut ovat monelle tärkeitä. Nyt tuntuu siltä, että ihmiset eivät hallitse itsetuntemusta kovin hyvin, Halonen toteaa.
Yksi esimerkki on se, että kirjoitetaan toiveita siitä unelmien kumppanista. Siinäkin näkyy usein todella kovat odotukset. Eräskin kuvaili jopa tarkkaan, millaiset samettihousut hänen unelmakumppanillaan on.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/297898-deittigurut-seiskan-naiset-hakevat-liian-usein-kympin-miesta
Deittigurut: Seiskan naiset hakevat liian usein kympin miestä
Mervi Makkonen ja Mia Halonen olivat kurssikavereita heidän opiskellessaan rakkausvalmentajaksi. Nyt he auttavat suomalaisia löytämään rakkautta. Johanna Erjonsalo
RAKKAUS???Epärealistiset odotukset ja haave jalat alta vievästä rakkaudesta pitää yhä useamman sinkkuna.
Sinkkujen jatkuvasti kasvava määrä johtuu osin miesten ja naisten epärealistisista odotuksista kumppaneille.
Rakkausvalmentajat Mia Halonen ja Mervi Makkonen ovat siitä yhtä mieltä. Suomalaissinkkuja on aika vähän herätellä. Kaksikon mukaan toiselta vaaditaan hirveästi erilaisia juttuja, mutta ei ollenkaan katsota täytetäänkö itse ne kriteerit.
–?Näin kärjistäen sanottuna seiskan naiset hakevat kympin miestä ja päinvastoin. Kuulostaa ihan hirveän pinnalliselta, mutta nämä ulkonäköjutut ovat monelle tärkeitä. Nyt tuntuu siltä, että ihmiset eivät hallitse itsetuntemusta kovin hyvin, Halonen toteaa.
Seiskan naiset hakevat kympin miestä.”
Sekä Halonen että Makkonen ovat vuosia auttaneet ihmisiä löytämään rakkauden rakkausvalmentajina. Samalla heille on muodostunut käsitystä siitä, että mikä menee pieleen. Halosen mukaan nykykäsitys romanttisesta jalat alta -rakkaudesta on liian ahdas.
–?Kuka vielä 30 vuotta sitten ajatteli niin, että puolison tulee viedä heti jalat alta. Tällainen romanttis-seksuaalinen hullaantuminen on ihan viime vuosikymmeninä tullut juttu, joka johtuu paljon Hollywoodista ja meille myydyistä unelmista.
–?Muualla maailmassa länsimaalaisia pidetään ihan hulluina, kun ajattelemme tekevämme sen elämämme tärkeimmän päätöksen sen perusteella kuka kiinnostaa eniten baarissa kello yhden aikaan yöllä.
Deittivalmennuksilla on kysyntää. Makkonen kertoo käyvänsä usein luennoimassa ja pitämässä kursseja työväenopistossa. Asiakkaita hänellä on vuosien mittaan ollut satoja.
–?Asiakkaat ovat eronneita, pitkäaikaisia sinkkuja tai jopa pariskuntia. Joskaan en tee pariterapiaa, vaan valmennan ainoastaan toista osapuolta. Yhteistä kaikille on, että he ovat omaan elämäänsä kyllästyneitä ja haluavat muutosta.
Makkonen aloittaa uuden asiakkaan kanssa aina kartoittamalla asiakkaan elämäntilanne ja menneisyys. Mitä on tapahtunut ja mistä mahdolliset ongelmat voisivat johtua.
–?Yksi esimerkki on se, että kirjoitetaan toiveita siitä unelmien kumppanista. Siinäkin näkyy usein todella kovat odotukset. Eräskin kuvaili jopa tarkkaan, millaiset samettihousut hänen unelmakumppanillaan on.
Usein tuntuu, että ihmistä skannataan päästä varpaisiin ja sitten tehdään päätös.”
Makkonen neuvoo parisuhdetta haluavia lähtemään liikkeelle isoista kokonaisuuksista, kuten arvoista. Molemmat kehottavat ihmisiä olemaan rohkeampia ja keskustelemaan enemmän, vaikka toinen ei heti sytyttäisikään.
–?Usein tuntuu, että ihmistä skannataan päästä varpaisiin ja sitten tehdään päätös. Miksi ei voisi jutella 15 minuuttia ja katsoa lähteekö se juttu liikkeelle. Ylipäätänsä sinkkujen suurimpia syntejä on pelko tehdä aloitteita. Sen purkamista yritämme valmennuksessakin tehdä.
Ps.jos tänne asti jaksoit lukea...katso peiliin ja mieti oletko seiskan nainen vai alle,koska kympin ihmisiä ei ole ollenkaan..ei miehiä eikä naisia..- Ehkäjonainpäivänä
Hyviä ajatuksia. Itse pitkään nettideittailua ja treffejä harrastaneena täytyy todeta, että mitä pitempään menee ilman kunnollista suhdetta, sen vaikeammaksi tulee löytää sopivaa kumppania. Lisäksi on aika vaikeaa enää uskaltaa luottaa mihinkään pitempiaikaiseen. Muutaman kuukauden yrityksiä on kohdallani ollut useita, muttei muuta. Uskoisin, että ainakin itse olen luonut toisesta liian nopeasti mielikuvan, joka ei vastaa todellisuutta. Helposti lähtee kuvittelemaan kaikenlaista ennenkuin on edes tutustunut toiseen kunnolla. Netin kautta tutustuessa mielikuva lähtee samantien lentoon ja helposti ajatus parisuhteesta menee tutustumisen edelle. Tutustuminen on aika työlästä ja ongelmaksi voi muodostua myös oma itsetuntemuskin. Ehkä pitäisi heittäytyä ennakkoluulottomasti, mutta usean epäonnistuneen kokeilun jälkeen tietää jo mihin on valmis ja mihin ei. Ei ole mielestäni pelkästään huono asia, että on valikoiva. On myös epärehellistä antaa toisen luulla jotain muuta, mitä on. Riskinä on, että jää yksin. Kumpi on parempi: olla jonkun kanssa sen takia, kun nyt parempaakaan ei satu olemaan tarjolla, vai opetella olemaan yksin? Vaatimuksiaan ja odotuksiaan pitää tietysti tarkastella, mutta sen tietää melko nopeasti sisimmässään, tuntuuko jokin juttu hyvältä.
- George11
AMK = ammattikoulututkinto. Yliopistotutkinto on korkeakoulututkinto.
- NäinMeillä
AMK = ammattikoulututkinto. Yliopistotutkinto on korkeakoulututkinto."
Väärin. AMK-tutkinto vastaa entistä ns. opistotason tutkintoa. Se on ammatillisen ja akateemisen koulutuksen välimuoto jossa siis teoriapohja ja tieteellisyys on vähäisempi kuin korkeakouluissa mutta taas vaativampi kuin ammattikoulussa.
AMK-tutkintoon valmistavaan koulutukseen ei voi mennä suoraan peruskoulusta kuten ammattikouluun. - Teknikko1969
NäinMeillä kirjoitti:
AMK = ammattikoulututkinto. Yliopistotutkinto on korkeakoulututkinto."
Väärin. AMK-tutkinto vastaa entistä ns. opistotason tutkintoa. Se on ammatillisen ja akateemisen koulutuksen välimuoto jossa siis teoriapohja ja tieteellisyys on vähäisempi kuin korkeakouluissa mutta taas vaativampi kuin ammattikoulussa.
AMK-tutkintoon valmistavaan koulutukseen ei voi mennä suoraan peruskoulusta kuten ammattikouluun.Kun tunnet nuo nykyoppitermit, niin mikä on nykynimeltään sellainen, joka aikanaan opiskeli teknikoksi? Siis oikeaksi teknikoksi teknillisessä koulussa, ei mukateknikoksi eimissään koulussa.
- Niin-tai-näin-väärinpäin
Tässä ylemmän akateemisen lppututkinnon nainen.
Olen seurustellut täysin koulujakäymättömien(kin) miesten kanssa, koska minua vetää puoleensa nimenomaan miehen ulkonäkö ja seksuaalinen vetovoima. Suhteet kestivät yleensä enintään vuoden. Siinä ajassa huomasi jompi kumpi, ettei meillä ole muuta yhteistä kuin se - eläimellinen fyysinen vetovoima. Ei pitkäaikainen parisuhde ja yhteiselo vaan toimi semmoisella pohjalla.
Toisaalta avioliittoni oman alan ihmisen kanssa päättyi eroon, kun puolisoni ei ollut riittävän miehekäs. Suhteessamme tunsin itseni mieheksi, en naiseksi.- ihmetyttää
"Toisaalta avioliittoni oman alan ihmisen kanssa päättyi eroon, kun puolisoni ei ollut riittävän miehekäs. Suhteessamme tunsin itseni mieheksi, en naiseksi."
Voisitko konkreettisesti listata asioita miten/missä mies ei ollut tarpeeksi miehekäs? - Nössö.mies
Tarkoittiko tuo sitä, että olisit halunnut joutua nyrkin ja hellan väliin, mutta mies oli liian nössö eikä terrorisoinutkaan sinua?
- OLETTEYVAINKUNTTUJA
HANKKIKAA NAISET ELÄMÄ!
SE TEIDÄN ÄLYNNE TAI ARVONNE EI OLE KOULUTUKSESTA KIINNI VALOPÄÄT.
SAMA KOSKEE MIEHIÄKIN.
YLIOPISTOSTA EI OLE EDES VAIKEAA VALMISTUA. ESIMERKIKSI TIETYISTÄ AMK-ALOISTA ON PAAALALALLLLLJOOOOOONN VAIKEAMPAA KUIN YLIOPISTOJEN HUMANISTISESTA HUMPUUKISTA.
MIKSIKÖ KIRJOITAN CAPS LOCK PÄÄLLÄ AIHEESTA?
KOSKA TUNNEN NS. MOLEMMAT MAAILMAT.
JA VITUN NAISET TE OLETTE TYPERIÄ JOS ARVIOITTE MIEHEN ÄLYÄ TAI MITÄÄN MUUTAKAAN SEN KOULUTUKSEN PERUSTEELLA.
MUTTA TOTUUSHAN ON ETTÄ TEIDÄN PILLU KOSTUU STATUKSESTA:
EI SILLÄ RAKKAUDEN KANNSA OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ...
VAAN SUOSION, RAHAN JA VALLAN.
SITÄ TE HIMOITSETTE.
VITUT RAKKAUDESTA.- ainakinmelkein
Jokaisen audin ja bemarin kyydissä on mulkku ja huora!
- markko12
Kyllähän uskon etä minusta voi kiinnostua lääkäri tai juristi, mut minä en kiinnostu heistä.!
- eska65
Itse en kyllä näkisi siinä mitään ongelmaa. Kun toista halaa, antaa suukon poskelle, suulle, en minä ainakaan ajattele toisen tuloja. Parisuhteessa pitää antaa hellyyttä ja rakkautta ja kun toinen osapuoli antaa takaisin, se maksaa yhtä paljon sydämessä.
- kokokoko123
kyllä minä treffeillä olen onnistunut ilman alemmuuskomleksia panemaan kaikkia eri koulutusalojen naisia, ehkä mitä korkeampikoulutus, sinä hanakkaampi olen ollut panemaan heitä myös perseeseen, jollakin tavalla heillä on alitajunnassaan sellaiseen viettiä. joskus liukkarilla ja joskus ihan räkäisemällä persereiän päälle ja siitä ujuttamalla sisään kyllä siitä tittelit lähtee.
joku tarjoilija sitten.norpipanoa ja huonoa suuhoitoa vastapainoksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346