Parhaiten viisuissa menestynyt suomalaislaulaja?

KunhanKyselen

Tietääkö kukaan, kuka suomalaislaulaja on menestynyt parhaiten euroviisuissa?

Koska Lordia ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa laulajaksi, niin sitä ei sitten lasketa.

10

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipitiitipitii

      Marion Rung?

    • KunhanKyselen

      Sehän on tietenkin Lillemor "Lill" Lindfors, joka tuli toiseksi vuoden 1966 euroviisuissa Svante Thuressonin kanssa laulamallaan duetolla "Nygammal vals". https://www.youtube.com/watch?v=NDrd61QFNZI

      Ruotsiahan hän kyllä viisuissa edusti, mutta suomalainen (tai nykyisin ruotsinsuomalainen) hän kuitenkin on.

    • millenniumi

      Miksi Lordia ei lasketa? Sehän oli paras show koko euroviisujen historiassa. Parempaan ei tulla enää koskaan pystymään, meidän elinaikanamme. Voihan joskus joku tuleva sukupolvi pistää paremmaksi vaikka 200 vuoden päästä. ?

      • KunhanKyselen

        Koska kysyin laulajaa. Lordissahan on kyllä solisti, mutta ei hänen kohdallaan laulamisesta voi puhua.
        En kysynyt parasta showta vaan nimenomaan parhaiten menestynyttä suomalaista LAULAJAA.

        Pellekisathan nuo nykyisin muutenkin ovat, mukamas laulukilpailut ja kuitenkin vain showlla on merkitystä.


      • hyväsuomi

        Lordi oli voittonsa ansainnut. Jos joku ei sitä hyväksy, niin minkäs sille sitten tekee.


      • KunhanKyselen
        hyväsuomi kirjoitti:

        Lordi oli voittonsa ansainnut. Jos joku ei sitä hyväksy, niin minkäs sille sitten tekee.

        Ihan makuasia jos siitä tykkää tai ei ja oliko voitto jonkun mielestä ansaittua vai ei. Mulle on ihan sama. Siitä nyt ei kuitenkaan ollut kyse.


      • Möly_Kommari
        KunhanKyselen kirjoitti:

        Koska kysyin laulajaa. Lordissahan on kyllä solisti, mutta ei hänen kohdallaan laulamisesta voi puhua.
        En kysynyt parasta showta vaan nimenomaan parhaiten menestynyttä suomalaista LAULAJAA.

        Pellekisathan nuo nykyisin muutenkin ovat, mukamas laulukilpailut ja kuitenkin vain showlla on merkitystä.

        Mitä tarkoitat laulajalla? Onko vain Celine Dionin tasoon yltävät laulajia: Silloin niitä ei ole montaa koko maailmassa. Suomessa ei sitten ketään.

        Lordi on Suomen menestynein euroviisuesiintyjä. Lordi oli tietysti bändi.

        Artisteistä menestynein on Marion Rung. Hän esiintyi kahdesti euroviisuissa. Biisit olivat: Tipitii ja Tom, Tom, Tom.


    • Zuschauer

      Nykymittapuun mukaan, kun otetaan huomioon maiden lukumäärä ja median vaikutus, niin Softengine menestyi bändin markkinointiin nähden hyvin tod. näk. vain musiikillisilla vaikutteilla.

      • kvaakku

        Missä se Softengine nykyään on?Mitä ja missä soitetaan? Radiossa ei ainakaan...


      • huttuaseoli

        Eiköhän kyseinen poppoo, oltu väsätty vain näitä euroviisuja varten. Katosi maisemista kun menestystä ei tippunut. Onhan näitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe