Aina voi sanoo, että itseä varten, mutta ihan oikeestikko? Miksi nähdä se vaiva?? Ja toinen kysymys: miksi naiset pukeutuu niin paljastavasti? Ei kai ainakaan itseään varten?
Miksi naiset meikkaa?
29
1286
Vastaukset
- huomionhakua
No kaikki tietää että "vain itseään varten" on pelkkää paska puhetta. Se sanotaan vain siksi koska näin ollaan totuttu ja opittu tekemään eikä totuus antaisi sitä kuvaa minkä naiset haluavat itsestään tuoda julki.
Nuorempana meikkasin vähän enemmän, lähinnä näyttääkseni nätimmältä muiden silmissä ja miksei omissanikin. Meikkaaminen on kans vähän sellainen juttu, että jos kaveripiirissä meikataan paljon, niin se luo painetta itsekin tarttua siveltimeen, koska kun kaverit on tosi hyvännäköisiä, niin itse meikittömänä näyttää siinä rinnalla vieläkin harmaammalta, tai siis ainakin nuoruuden epävarmuuksissa tuntui siltä.
Nykyään meikkaan harvoin, koska olen alkanut pitää itsestäni enemmän luonnollisena. En pidä itseäni niinkään luonnonkauniina (poislukien ripset, jotka ovat luonnostaan tummat), mutta meikki jotenkin koventaa perusilmettäni. Ehkä en osaa meikata tai ehkä mulla on väärät tuotteet. Niin tai näin, uskon, että pidemmän päälle iho kiittää siitä, että se saa olla rauhassa. Uskon myös, että mun persoona on tarpeeksi valloittava, ettei tarvitse laittaa kaikkea ulkonäön varaan. Kuvauksiin kyllä meikkaan, koska olen huomannut, että kuvissa näyttää paremmalta, jos kasvoissa on vähän enemmän kontrastia.
Mitä tulee pukeutumiseen, niin itse suosin mieluummin ei niin paljastavia vaatteita. Kyllä muakin houkuttelee se ajatus, että voisin saada ihailua pukeutumalla seksikkäämmin, mutta luonne ei kuitenkaan anna myöten. Lisäksi pelkään, että tulee ikävää huomiota, kuten törkeitä ehdotuksia tai toisaalta haukkuja. Olen tyytyväinen omaan tyyliini, joka yhdistelee naisellisia sekä tyttömäisiä elementtejä, ja säästän paljastelut intiimeihin hetkiin.
tl;dr: Meikkaan ollakseni muiden silmissä paremman näköinen, mutta onko se sitten kuitenkin itseä varten meikkaamista, koska se muiden positiivinen huomio mairittelee minua? Pukeutuminen tapahtuu ainakin 99% omaksi iloksi.- KLMklmklm
Miksi miehet liikkuu ilman paitaa? Liittyiskö kesään vai miksei toppatakki kelpaa? Miksi ajatte partanne, tehän esittelette avoimesti leukalinjaanne ja kaulaanne silloin? Että liittyiskö lähinnä kulttuuriin, säähän ja sosiaalisiin normeihin...?
- tyrkkynäaina
tyrkky tyyli liittyy vain ja ainoastaan tyrkkyyteen eikä mihinkään muuhun.
- Fewlkdslklkjfdskjfdsds
Kun katsoo millaisia mauttomia meikkauksia naisilla on niin ei naisilla ole hajuakaan siitä mikä on "tyyli" noin yleisestikään.
Meikit ovat kuin meemejä joita kopsaillaan ja vääristellään kun luullaan että tää on nyt se miten homma pitää hoitaa.
Ei naisilla ole hajuakaan. Tai joillain on ja sen sitten huomaa, ne hoitaa pärstävärityskirjansa asiallisesti. - sasasasaas
Millanen on sun mielestä mauton meikkaus?
- DPKewölkfölkeds
"kulmakarvat"
- m-i-e-s
Koska haluan että naiset ajavat kohti lyhtypylvästä, ojaan tai edessä ajavan perään. =P
Koska on kuuma ja iho kaipaa vähän väriä. Paita ei välttämättä hengitä, eikä sitä voi vahingossakaan hikoilla pilalle. Ihmiset toki tykkäävät katsella ja jotkut joutuu tahtomattaan katselemaan. Ihmiset luovat mielikuvan minusta silmänräpäyksessä, se minkä kuvan minä haluan viestittää eteenpäin on tärkeä. Ei tietenkään ainoastaan siksi, että se on imartelevaa kun päät kääntyvät kerran tai kahdesti, vaan siksi että olen myös brändi, imago ja maine.
Esimerkiksi Pepsodent tuskin myy, mikäli mainoksessa on hampaaton kaveri tai hampaat ovat välimaastossa useammat puuttuu, löytyy keltaista ja mustaa.
Grillimakkaraakin tekisi varmasti mieli, kun näytettäisiin mainoksessa videokuvaa miten se on tehnyt ja ketkä. Ihmiset saavat meistä mielikuvan ja se tapahtuu automaattisesti sen kummemmin ajattelematta. - Anonyymi
Kun on kesä tulee hiki paidan kanssa. Ajan parran koska en tykkää siitä ja naisetkaan ei tykkää kun nuolen pillua ja parta raapi pillua
- YksinKotona_
Yksin kotona tulee myös käytettyä meikkiä, vaikka ei olisi minnekään lähdössä, se vaan kuuluu pukeutumiseen.
Silloin harvoin, kun meikkaan (ripset, kulmat ja huulet) teen sen siksi, että haluan näyttää huolitellulta. Itselle siitä tulee silloin juuri huoliteltu olo, olen siis nähnyt hiukan vaivaa ulkonäköni kohentamiseksi. Toisia varten taas viestinä, että olen nähnyt vaivaa teitä varten ja huolitellut itseäni. :)
Mä en pukeudu paljastavasti, joten en pysty vastaamaan kysymykseen siitä.- Luolamadonna
Mjoo
Helppo keissi. Koska naiset ovat riiviömäisen lapsellisia kaikessa keskinäisessä kamppailussa, niin näkisin että ainoa todellinen syy meikata ovat ne muut naiset. Miehet eivät tässä näyttele minkäänlaista roolia.
Enkä usko että muu vartalo kovin kaukana perässä tulee.
(Hihitystä )- Luolamadonna
Tämä on tietenkin mieskeskeisessä maailmankuvassa varsin outo ajatus tai väite, mielipide.
(Reps ) En tunnista tuota keskinäisen kamppailun tarvetta itsessäni. Kai mä olen vähän tollo tai jotain. :)
Olen aatellut, että mies kyllä tietää mistä pitää ja varmaan se minunkin kohdalle joku sellainen joskus osuu, joka minusta pitää, vaikken kilpailisikaan tai meikkaisikaan. Enkä ihan pieleen ole aatellut. Onneksi. :)
Mun mielestä kilpailu on turhaa. Jos joku haluaa intopinkon ja kyynärpäätaktiikka muijan se sen saakoon.- Luolamadonna
sönkkö kirjoitti:
En tunnista tuota keskinäisen kamppailun tarvetta itsessäni. Kai mä olen vähän tollo tai jotain. :)
Olen aatellut, että mies kyllä tietää mistä pitää ja varmaan se minunkin kohdalle joku sellainen joskus osuu, joka minusta pitää, vaikken kilpailisikaan tai meikkaisikaan. Enkä ihan pieleen ole aatellut. Onneksi. :)
Mun mielestä kilpailu on turhaa. Jos joku haluaa intopinkon ja kyynärpäätaktiikka muijan se sen saakoon.Et sinä ole tollo. Sinä olet mielikuvitukseni rajat.
(Keskipäivänaurut) - Dlkmwelkfmlksdds
Naisilla naamavärit, miehillä vanteiden koko. Kumpikaan ei ymmärrä kohtuuden päälle mut naapuria paremmaksi pitää pistää koska ... syyt
Luolamadonna kirjoitti:
Et sinä ole tollo. Sinä olet mielikuvitukseni rajat.
(Keskipäivänaurut)Ja mielikuvituksesi on rajaton. ;)
Naisten naama on täynnät punaisia näppylöitä ja ne eivät kehtaa ulos jos eivät meikkaa näppylöitä piiloon.
Kyllä mullakin on välillä naama näppylöitä villinään. Hormoonit, mutta en mä niitä jaksa peitelä tai miettiä, teininä viimeksi mietin. :)
Voihan se olla, ettei ne näytä näteille, mutta eihän niitä itse tarvitse katsella. ;)- että.silleen
Sinä se olet hupaisa! Toisilla on näppylöitä ja toisilla taas ei ole... niin se vain on. Mulla sattuu olemaan luonnostaan hyvä iho,kun sen pitää puhtaana ja suojaa liialta auringolta. Ei mun välttämättä tarvitse ehostaa ja riippuu siitäkin mitä sinä ymmärrät ehostamisella.
Aamupesun jälkeen, laitan kosteusvoiteen, (joskus värillisen) ja huulikiiltoa.
Mulla on kestovärjätyt silmäripset tällä hetkellä (jo toista viikkoa) en tarvitse ripsiväriä ainakaan pariin kuukauteen, mulla on muutenkin aika tummat ripset luonnostaan. Ja mineraalikiveä sipaisen kainaloihin. Aamumeikki on valmis!
En mä pysty meikkiä käyttämään työssäni, valuis ennen puoltapäivää jo pitkin naamaani.
Iltaisi jos lähden ulos tuulettumaan, laitan tietenkin meikin, haluan näyttää mahdollisimman kauniille silloin...siinä suhteessa munssa elää pieni narsisti.
Tykkään saada hyväksyviä katseita ja saada pientä kiitosta ja huomiota osakseni.
Se tuottaa mulle mielihyvää... myönnän. Mutt uskon myös ett miehetkin saavat mielihyvää osakseen kun olen sonnustautunut parhainpiini ja ehostanut kasvoni kevyesti. sekä tehnyt näyttävän kampauksen. Olen silloin pikku sievä, en kaunotar.
Nautin siitä ett olen "Tällätty"... ja saan ihailua.
Niin myönnetään ett eräkettu on oikeassa!
- naiset.on.ihanii
se on naisten asioita ja se suotakoon heille se kuuluu naiseuteen ja onhan se kivaa katseltavaa kun nainen meikkaa tai ehostaa lisäämällä huulipunaa jopa seksikästäkin katseltavaa ja hameet sopii naisille tosi kaunista katseltavaa nainen istuu hamepäällä niin sääret reidet näkyy niin niitä silmä hakee ja huomaa kun niitä katselee koko ajan ja ärsyttää kun reidet ei aukea ja näe mitä reisien välissä on todella seksikäs näky
- aamutorkku
Itse meikkaan lähinnä siksi, ettei olisi niin väsähtäneen näköinen. En tosin jaksa läheskään joka päivä meikata, enkä koskaan meikkaa paljoa, ripset ja kulmat lähinnä vaan laitan, ehkä vähän kajaaliakin.
En siis ole niitä naisia jotka eivät voi postilaatikollakaan käydä ilman pakkeleita vaan esim töissä kaikki kyllä ovat nähneet mut usein ihan naturellina ja toisina päivinä sitten taas saatan olla innostunut laittautumaan oikein nätiksi, että kyllä mulla ainakin se menee ihan fiilisten mukaan ja itseäni varten. Jos se olis muita varten, en kehtaisi näyttäytyä naturellina koskaan.
Tällä en kuitenkaan väitä, että joka päivä meikkaajat meikkaisivat aina muita varten, mutta itse en vain ole niin viitseliäs, oon ihan hirveän aamutokkurainen enkä joka aamu vain jaksa pakkeloida. - eräkettu
Ne pynttäytyy miehiä varten..
Meikki korostaa silmien kokoa, huulia jne.. Naisellisia ominaisuuksia.. - Irmaskin
Naiset meikkaa ja stailaa, jotta MA nousee ja saavat aloitteita itseään ylemmäntasoisilta miehiltä. Siinä huumassa nousee kusi päähän, ja omantasoiset miehet eivät kelpaa alkuunkaan.
- Hihulin
Harva meikit naamassa nukkuu.. Mahdollinen kumppani kyllä tietää ja herää naturellin nassun vierestä ;)
Mutta kai sitä on hyvien tapojen mukaista hiukan ehostaa jos ulkona liikkuisi kumppanin kanssa? Muut miehet vois luulla nätimmän naisen kanssa kulkevan. Noin sen aattelin aikoinaan suhteessa ollessa.. Mies kyl näki meikittä alusta lähtien.
Kenenkään arvo mihinkään nouse jos pitää vähän huolta ulkoisesta olemuksestaan. Mutta kertoo hiukan luonteesta toki.
- oma juttunsa erikseen ne "pakkelinaamat" jotka ei ovesta ulos ilkeä ilman sotamaalausta mut sekin kertoo enempi ettei ole sinut itsensä kanssa.. Ei mistään ma-hömpötyksistä :D
- Anonyymi
Jaa, aivan sama meikataanko vai ei, ei kiinnosta vähääkään!
- Anonyymi
Se on harmillinen tuntemus kun pitee laittoo jotain huulipunnoo, mutta ne on usein kiiltäviä.
Sade on todella houkutteva kokemus nyt jo nykyään...
Oon kyllä nyt jo juonut tuas, se vain voimistoo.
Tunne on heikko Mutta myös kaunis ja herkkä . Se on saatanallinen . - Anonyymi
Huvittavaa miten näiden ressukoitten pitää tämäkin asia kääntää itseensä kohdistuvaksi.
Miten jumalattoman itserakkaita ja typeriä miehet voivat olla! Lapsellista olen-maailman-napa-ja- kaikki-varsinkin-mitä-naiset-tekevät-on kohdistetttu-minun-miellyttämiseeni.
Lapsi ajattelee noin. Minä minä ja minulle ja minä ensin ja minua varten. Ja mies.
Yksikään äijä ei koskaan ole naisen pään sisään päässyt ja luojan kiitos niin. Voi olla että säästytään paljolta kun eivät mitään naisen salaisesta sielunelämästä ymmärrä.
Omansa kyllä paljastavat koska se on suora viiva kohteesta A kohteeseen B. Vaikea sitten tajuta että naisella se on labyrintti josta mies ei selvää ota.
Me naiset; jatkakaamme hyvillä mielin elämäämme ja pysykäämme tavoissamme on ne sitten miten yli ymmärryksen käyviä toiselle sukupuolelle. Eläköön se ISO ero!
Rakastan olla nainen! - Anonyymi
Itse en meikkaa juuri, nuorempana enemmän. Minulla on herkkä iho joten en pysty käyttämään esim. meikkivoiteita, puuteria koska ne aiheuttavat kipeitä tulehtuneita tukoksia ihooni. Ja tuntuu muutenkin että ne ennemminkin korostivat ihoni virheitä kun peittivät. Laitan ainoastaan ripsaria, kulmat ja huulet jos meikkaan mutta ihoni siis annan olla sellaisenaan kuin se on, meikittömänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123916Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632485Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136