Sosiaalisen ihmisen yksinäisyys

Olen sosiaalinen ihminen, tutustun ja pystyn helposti juttelemaan uusien ihmisten kanssa. Mutta silti koen olevani yksinäinen... Olenko ainoa?

5

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiinSeVaanO

Juu no se on ihan eri asia pystyä pinnallisesti rupattelemaan ja näennäisesti tutustumaan uusiin ihmisiin, kuin kyetä syventämään näitä suhteita oikeiksi kaveri- saati ystävyyssuhteiksi.
      Tuttuja ja muka-ystäviähän nyt aina saa, mutta ne oikeat kaveri- ja ystävyyssuhteet eivät tuosta noin vain synny. Aina se ei ole edes omasta tahdosta ja yrittämisestä kiinni, jos kemiat eivät vaan kohtaa tarpeeksi hyvin, toinen osapuoli ei halua tai hänellä on jo sosiaaliset verkostot täynnä.

• Raakakauppa

Saatan ymmärtääkin tuon fiiliksen. Itse koen että se ajoittainen tunne johtuu siitä, ettei saa tarpeeksi syvää kontaktia toiseen, ei koe että toiset olisivat aidosti läsnä. Eikä sekään välttämättä riipu ihmisestä. Välillä jonkun kanssa kokee yhteisyyttä ja tulee aidoksi kuulluksi kun molemmat ovat aidosti läsnä ja suhteessa mukana. Sitten taas toisella kertaa se voi olla hyvinkin pintapuolista kiireiden, huonon päivän tai vain väsymyksen takia, jolloinka itse saattaa kokea olonsa yksinäiseksi vaikka olisikin juuri viettänyt aikaa jonkun kanssa.

Rupatteluhan on ihan kivaa, joo, mutta onko se ihmisten välistä aitoa kohtaamista vai ei, se on mielestäni se kysymys. Monilla on varmasti ystäviä joiden kanssa huuli lentää ja on hauskaa, mutta ei välttämättä ikinä oikeasti keskustella syvällisesti. Myös fyysinen kontakti on tärkeää. Välillä koen että yksinäisyyden tunne katoaa jo sillä, että toinen halaa, tai nukutaan vaikka päiväunet sylikkäin, vaikka ei sanaakaan sanottaisi.

Aito läsnäolo on oman kokemukseni mukaan se asia, joka määrittää kokeeko itsensä yksinäiseksi vai ei.

• Et ole ainoa...

Älä opettele sen kanssa sinuiksi, vaan koita mennä pidemmälle... Varo kuitenkin ettei jatkaminen katkeroita ja tee samanlaista kuin meikäläinen...

• En tule sinuiksi asian kansaa.. Yritä sinä päästä katkeruudesta pois, se ei tee hyvää..

• Reemy: "Olen sosiaalinen ihminen, tutustun ja pystyn helposti juttelemaan uusien ihmisten kanssa. Mutta silti koen olevani yksinäinen... Olenko ainoa?"

Minulla on ollut hetkittäin yksinäisiä hetkiä esimerkiksi yläasteella. Lukiossa minulla oli enemmän kavereita, vaikka ei paljoa. Muutettuani toiseen kaupunkiin opiskelemaan yliopistoon löysin paljon uusia ystäviä niin uusista naisista kuin miehistä. En seurustele, koska sopiva ei ole tullut vielä vastaan, mutta en koe enää olevani yksinäinen. Takana on yläasteen ajat, jolloin olin monesti melko yksin, vaikka oli luonnollisesti jonkun verran kavereita.

Elämässä kaveruus/ystävyys suhteitten laatu voi vaihdella. Ihminen on eri ala-asteella, yläasteella, lukiossa/amiksessa ja myöhemmin. Aikaisempien vaiheiden ystävyyssuhteet eivät välttämättä kanna seuraaviin vaiheisiin, jos asutaan eri paikkakunnilla ja ollaan vaikka eri kouluissa.

Yritä tutustua paremmin ja tosissaan ystävystyt niin et tunne itseäsi enää yksinäiseksi. Ystävyys voi merkitä myös huolia ilojen lisäksi, jos ystävällä menee jostain syystä huonosti. Ystävyys on antamista ja ottamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe