Tänään pyörähti maagiset numerot mittariin Nissan NV200 pikkupakuun ja täytyy sanoa että vaikka se minusta pikkasen huonosti suunniteltu on mittariston,huonohkoin penkein ilman kyynärnojaa tai kunnon pitkää penkkiä ja onnettomin säilytytiloin sekä tuumaa liian pienin pyörin,niin työnlaatu on erinomainen kaikin puolin,puhumattakaan että ei vian vikaa koko aikana.
Harvinaista nykyaikana!
Jakohihnan ja vesipumpun vaihto jäähd nesteen urahihnan kera just,siinä ne etuajassa tehtynä ja kuulunevat polttimoiden,öljyjen,nesteiden ynnä suodattimien ym kera huolto-osiin joita ei lasketa vaikka jakohihnat syvältä onkin keksintönä minun mielestäni.
Varrattuna aiempaan lujana ja laadukkaana pidettyyn euromerkkiseen pakuun tämä on aivan ihmeellistä koska teit mitä teit ja vaikka miten huolsit,puunasit ja ennakoit oltiin koko ajan pajalla joko ajaen tai hinausauton lavalla matkaten.
Työnjälki myös kokoonpanon osalta oli enempi sinnepäin ja halvalla kuten lie peltilaatukin joka pudotti maalinsa,ruostuen myös hanakasti ja pohjahan oli jo umpiruosteessa muutaman vuoden ikäisessä autossa.
Kyllä Japskimerkki(vaikka Espanjassa koottukin) näköjään laadusta kiinni pitää ja ikinä en ajatellut sanovani näin,aina euro tai USA autolla ajaneella vaan onhan NV200 testattu&valittu jopa Lontoon&New Yorkin taksiksi kovaan rääkkiin monipaikkaisena versiona=)
100tuhatta ilman vian vikaa!
17
275
Vastaukset
- laihdutus
Paksu peppuiset ja mahaiset, keisarit ei mahtuis penkin ja ratin väliin!
- reisssumiesautoss
jokainen auto on epäonnistunut jos tulee yksikin vika ensimmäisten 300tkm aikana. laatu on laatua ja kestää. paskat on erikseen. hiacehan tunnetusti kestää ilman vikoja vaikka 500tkm.
- PikkuTransit
Enpä tiiä kestääkö nämä uudet Hiacenkorvikkeet eli Proacet ja nykyautoistahan tässä lie puhutaan eikä pian paalikunnossa tai muuten jo liian vanhoista yksityis/työkäyttöön olevista malleista ,eikö?
Kaikki mallit kestää...kun välillä korjaa oli vuoden,viiden tai viidentoista vuoden vanhoja ja kilometrejä miten paljon hyvänsä,mutta jos NV on noin hyvin pelittänyt niin on se osoitus siitä heikkoja kohtia vähempi kuin nykyautoissa yleensä.
Jos tuo koko ja tilat riittää niin kyllä pikkasen antaa anteeksi sisustus kuin varustekömmähdyksiäkin kun peli muuten toimii koska täällä ei oikein toimi... - nissanonauto
Samalaisisa kokemuksia nissanista. Ford ransitti kauppa menikin sitten raskaamman jälkeen pepulleen. 1,5 v ollut eikä vielä 50tkm mittarissa ja vikaluettelo niin pitkä etten viitsi luetella. Kiinalaista laatua turkissa kasattuna.
- rintteri
-96 sprinterin mittariin tuli just 950 000 km. Aika pienillä murheilla mennyt. Vaihdettu 1 startti, 2 laturia, 1 Webasto, 1 tasauspyörästö ja jakopää kertaalleen. jarruja ja niveliä harvakseltaan tarpeen mukaan.repsikan puoleinen alapallo on vielä alkuperäinen.Varmaan joku valmistusvika kun on näin pitkään kestänyt, unohtunut se ns. suunniteltu vanheneminen pois. Ruostepilkkuja alkanut esiintyä, se kai kuuluu asiaan kun ottaa huomioon iän ja matkan. Jos noita saisi uutena ostaisin heti yhden.
- todellapitkämatka
auto kestää vaikka miljardi kilsaa jos se on aina tasaisella maantiellä ajossa ja aina öljyt uudet. ei kylmäkäynnistyksiä eikä pysähdyksiä. normaalissa käytössä 950tkm on toivoton urakka. kone on vaihdettu kertaalleen vähintään.
- rintteri
tuo -96 sprinteri on ollut koko ajan ympärivuotisessa työajossa, 50 000 - 60 000 km vuodessa. on edelleenkin, ei ole mitään syytä vaihtaa uuteen kun se vielä toimii luotettavasti. Viimeisen vuoden aikana ei ole tarvinnut vaihtaa kuin polttimoita. edelliseen katsastukseen viime kesänä menin suoraan ajosta, ilman sen kummempia tarkastuksia. Leima tuli ongelmitta. Seuraavaan leimaan joutuu varmaan seisontajarrua tiukkaamaan. Moottori on se sama joka tehtaalla siihen toukokuussa -96 on asennettu. Ei ole 950 000 km:n aikana tarvinnut avata.Moottoriöljy ja suodatin on vaihdettu 15 000 km:n välein. Muut öljyt ja nesteet kahden vuoden välein. 63 öljynvaihtoa ja suodatinta moottoriin tähän mennessä. n. 450 litraa. Dieseliä palanut vähän yli 90 000 litraa. Kilometrikorvauksia laskutettu, alkupätkän markat euroiksi muutettuna, yli 280 000 ekua.
Eikä tämä ole ainutlaatuista, muitakin saman verran ajettuja sprinttereitä on liikenteessä, jokunen yli miljoonankin ajettu. - autoOnKunnonTyökalu
Sprinterin alapallo kestää siksi, se on tavallaan väärinpäin, kumi alas, sinne ei valu kuravesi kartiota pitkin vanhassakaan nivelessä, lisäksi jousituksen joustovara on muutaman sentin, alapallo on vielä asennettu siten, ettei se kuluneenakaan voi muljahtaa paikaltaan, joten valmistaja sallii pystyklappia puolisenttiä. Katsastaja ei sitä pysty tarkasti mittaamaan, joten menee läpi isommillakin välyksillä, kannattaa silti vaihtaa alapallot ennen miljoonaa km, aurauskulmat on helposti sentin pielessä kuluman takia ja se kuluttaa renkaita. Tämä koskee samaa alustaa käyttäviä VW LT malleja.
Em. autoissa on tietyt kohdat, ne kun osaa huoltaa, pääsee todella pienillä kuluilla, jos on kevyt K-A on kaikki verotkin alle 100€/v.TI-mies voi pitää auton itse kunnossa. Ei mielellään tuollaista vaihda uuteen muoviautoon, vaikka rahaakin olisi.
- JosJos
Niin kuin tuossa jonkun kirjoittamana tulikin niin lie kumminkin kyse "nykyautoista"eikä -96 mallisista oli ajettu 100tuhatta tai miljoonan väliltä jotka enempi kakkos tai harrasteautoksi mielletään kuin käyttöautoiksi.
Jos ja Jos,mutta kun ei saa ja JOS olisin nuori niin pikkasen tekisin monet asiat eri tavoin... - käyttööneikorjaamolle
Nyky autoistakin jotkut on vielä luonnonoikkuja ja kestävät. Ongelma on vain siinä että osaa ja sattuu valitsemaan vaihtoehtoisista merkeistä juuri sen joka toimii eikä viihdy pelkästään korjaamolla.
Tuo nissan nv 200 on varmasti yksi hyvä esimerkki.- citanisti
Tuo Nissan NV 200 tulee samalta linjalta Mersun Citanin kanssa, laatu ilmeisesti tarttunut mesestä.
- Pilote22
Niin... Renault valmistaa Mersun Citanin, joten laatua pukkaa.
- epsanjalainen
Jep, Mersun linjalla epsanjassa.
- metrimiljardinalku
Eipä nuo autot kestä kun 1,5vuotias transitti alla.. laskin että keskimäärin 2000km olen päässyt vikojen ilmenemiskertojen välissä. Eli keskimäärin uusi vika tullut aina 2000km välein. No toivotaan että nyt olisi tuo miljardi alkamassa..näin olen toivonut aina auton korjauksesta haettuani.
- KallisKeulamerkki
Voi,voi..vaikka kuin kuinka Mersua pitää olla ja kehua niin henkilöautopuolella kadonnutta kestävyyttä&laatua kansanmalleissa on etsitty jo pitkään,vikaa piisaa ja jos Citanista pitää väkisin" Mersu "saada niin se ei tosiaan ole Saksaa nähnytkään ja jos moottori tulee Renault-Nissan konsernista ja loput tavarat yleisiltä alihankkijoilta niinkuin muillakin merkeillä niin missä se Mersu ja" Saksalainen laatu" tuossa on jos Nissanin kanssa Espanjassa rintarinnan kasataan??
Eiköhän tosiasia ole että ihan kustannus-syistä ja hyvien ominaisuuksien perusteella päätyivät tuohon moottoriin,toki naamioiden se MB moottoriksi ja "unohtaen"kertoa autonkaan alkuperää isommin julistaen,siis kuten A malleissa joissa sama kone käytössä.
Näin se nykyään on että automerkki ei anna mitään muuta kuin mielikuvan valmistusmaasta ja sitä käytetään tokikin=)
Hyvä yleismoottori jota valmistettu pitkään ja monina eri tehoversioina,ainut huono puoli on tuo halppisratkaisu=hihnajakopää ,jota Mersut kuin Nissanitkaan eivät omissa moottoreissaan pahemmin harrastaneet mutta Renault kylläkin kuten niin monet monet muutkin ja kestäähän se etelänmaissa kuin keski-euroopassa auton iän eikä siellä hihnoja vaihdella tai muutenkaan huoltoon pahemmin satsailla jossain pakettiautossa tai kansanautoissa kuten täällä jossa autot kalliita ja ankeimmista ankeimmat luonnon olosuhteet autolle..ja ihmisille.- Huru__ukko
Töissä on muutama citan käytössä ja onhan niissä muutama tyyppivika, esim. takajarrut jumittaa jo pienillä kilometreillä. Osaan jo 2 kertaa vaihdettu takajarrut takuuseen alle 50tkm matkalla. Moottoreissa ei ole ollut mitään vikoja. Ja paljon parempi toi hihna on kuin esim. volkkarin porsivat ketjut.. hihnahan niissäkin on nykyään
- PunainenPeto
Hyvin on täälläkin toiminut tekniikan puolesta,mitään huoltoa kummempia juttuja ei ole ollut,tietysti polttimoita,pyyhkimen sulat ym ja renkaat kertaalleen noitten öljyjen suodattimien lisäksi jotka kuuluu joka auton kuvioihin,tietysti ne voi vaihtamattakin jättää mikä jokaisen oma asia tokikin...
Hyvä peli,kapea vähäsen mitä moitin kuten onnettomia säilytystilojakin mutta näillä mennään,seuraava ehkä pikkasen isompi oltava mutta siihen pitäisi sitten saada NV200 luotettavuuskin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau373921Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433130Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343036Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4692717Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1871986Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281498- 381385
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212