Hei,
Olin helmikuun puolessavälissä todella tuhdissa kunnossa 152 cm/84 kg, jolloin aloitin projektini n. kuukauden täysnutrauksella. Siitä jatkoin pikku hiljaa siirtyen täysnutrauksesta osanutraukseen. Tällä hetkellä painan 67kg joten pudotettavaa on vielä 15 kg taavoitteeseeni, pudotettuna on nyt - 17 kg kolmessa kuukaudessa.
Muutos on ollut suuri ja matka haastava, eikä tämä tästä yhtään helpotu. Lisäksi kamppailen ruoka-addiktion kanssa, siksi otinkin Nutrilett-tuotteet avuksi (minun oli helpompi alkaa hallita addiktiotani lopettamalla kiinteän ruoan syöminen aluksi kokonaan). Yhtä taistelua tämä on ja minua pelottaa se kun syksyllä saavutan tavoitepainoni, mitä sen jälkeen tapahtuu.
Olen ajatellut varata ajan ravintoterapeutille, koska suhteeni ruokaan on todella ongelmallinen. Kuitenkin nyt rakkaan viholliseni aiheuttamat jalka- ja selkäkivut ovat helpottaneet ja oloni on varovaisen toiveikas tulevaisuuden suhteen. Toisaalta mässäilynhimon ohelle on syntynyt se vanha tuttu valtava syyllisyyden tunne, häpeä ja inho itseäni ja muita lihavia ihmisiä, sekä lihottavia ruokia kohtaan. Tämä ei ole tervettä, olenhan sentään jo aikuinen ihminen (26-vuotias).
Onko teillä muilla tällaisia tunteita? Vai olenko ainut sekopää koko foorumilla?
Onko teillä muilla tällaisia tunteita?
ahdistunutpullukka
3
157
Vastaukset
- ahdistunutpullukka
Sellainen lisäys vielä, että nämä tunteet ovat varmaankin olleet koko ajan turrutettuina pinnan alla ja ovat ikään kuin nyt nousseet pintaan todella voimakkaina.
Olisin todella kiitollinen jos joku voisi jakaa omia kokemuksiaan ja neuvojaan miten selvitä tästä eteenpäin.
Kiitos! - hhhhhhhjjjjjj
Kannattaa todellakin varata aika ravintoterapeutille. Siellä voit keskustella noista ruokaan liittyvistä tunteista sekä saat varmaankin neuvoja ruokarytmiin yms. Tsemppiä!
- ahdistunutpullukka
Kiitos viestistäsi!
Pohdiskelin asiaa ja päädyin siihen että varaan ajan ravintoterapeutille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364156Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481506Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1841276Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ841036Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 23906