Mietityttää..

NuoriSavolaislikka

Olen tässä tekemässä Sallaan muuttoa, enkä tiedä vielä että olenko siellä kesän ajan vai pidempäänkin. Näin aitona savolaisena muutan kauas pois kaverien ja perheen luota, joten siksi minua kiinnostaisi tietää että millainen paikka Salla on asua? Onko siellä minkälaista ihmistä: nuorta/vanhaa ja onko siellä mitään tekemistä tai tapahtumaa? Muutan pienestä kaupungista ja olen erittäin iloinen, että pääsen pohjoiseen koska sen luonto ja rauhallisuus on aivan mahtavaa<3 kuitenkin olen sosiaalinen tapaus, niin jossain vaiheessa sitä kaipaa sitä muutakin tekemistä kuin yksin olemista:)

Asiallisia vastauksia toivoisin, koska itse vakavissani tätä kysyn. Mutta tämän sivuston tason tuntien niin tiedän että sitä shaibaa sieltä tulee kumminkin:))))

22

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikävika

      Asiallinen kysymys sinulle. Oletko hullu ?

      • NuoriSavolaislikka

        Ai hullu? Tietääkseni en, papereita en ole asiasta saanut ja mielenterveys on kunnossa. Kiitos vain kysymästä:)


    • joOnAikeet

      Suunnitelmiesi myötä monelle voi tosiaan tulla tuollainen ajatus ensiksi mieleen.

      • NuoriSavolaislikka

        No ehkäpä, mutta en ole todennäköisesti sinne jäämässä.. kesän ajan vaan olemaan. Ja kun käytännönasiat on järjestetty valmiiksi niin miksi ei? Kun ette tilannettani tiedä niin ette voi ymmärtääkään. Ystävät kannustaa kyllä ja tämä on tilaisuuteni - olen aina haaveillut asuvani vähän aikaa edes pohjoisessa. Sen luonnon ja rauhan takia. Etenkin tähän elämäntilanteeseeni tämä on juuri se mitä tarvitsen..

        Mutta kiitokset kuitenkin kommenteista - ne taisivat kertoa juuri minkälaisia ihmisiä siellä päin Suomea asuu:)))


    • vähänsäälittääkyllä

      Idealismi karisee kyllä nopeasti täällä. Nuoret ihmiset muuttavat melkein kaikki pois täältä, varsinkin naiset. Hakevat parempaa elämää isommilta paikkakunnilta, ei sinänsä mikään ihme, ei tällainen kylä voi paljoa eteenpäin pyrkivälle ihmiselle tarjota.

      • NuoriSavolaislikka

        No se on harmi, mutta juuri on tulossa yksi nuori nainen sinne lisää vai olenko jo siellä ainut? Sitten alkaa jo pelottaa..

        Ei voi tarjota ei, eikä kyllä tämä nykyinenkään kaupunki tai no "kaupunki" minulle. Olen kyllä osittain erakoituva luonne joten en näe sitä ihan mahdottomana että sinne jäisinkin. Ja jos sopiva mieskin löytyisi - eihän sitä elämästä koskaan tiedä. Ei se ota jos ei annakaan ja olen tulevaisuudelle avoin:)


    • äläkainostele

      Ei muuta kuin tervetuloa Sallaan. Rohkeasti vain muuttipuuhiin, täällä asuu aivan tavallisia ihmisiä. On puhdasta luontoa , on harrastusmahdollisuuksia sekä talvella että kesällä. Jos vai olet tulossa vakituiseen työpaikkaan olen aivan varma että pärjäät täällä ja saat pian hyviä ystäviä . Sallan vetovoima tulee nyt ja jatkosssa vielä korostumaan mamuvapaana paikkakuntana. Oma rauha , turvallisuus ja järjestys säilyvät niin kauan kuin Salla pidetään mamuvapaana paikkakuntana. Vahva uskoni on että sellaiset paikkakunnat ovat tulevaisuudessa kysyttyjä missä nuo em kriteerit parhaiten pystytään pitämään kunnossa.

      • NuoriSavolaislikka

        Jeah! Kyllä sinne tulen ainakin joksikin aikaa ja aika näyttäkööt että mitä sitten käy.. jaksa stressata:)
        Töitä piisaa ja asuntokin järjestetty..
        ystäviä olisi kiva saada mutta eiköhän siellä ihmisiin tutustu.
        Ja tuo mamuasia on iso plussa. Niitä kun tänne otettiin niin heti tämänkin paikan turvallisuus tippui ainakin yli puolella alaspäin.. uskalla enää samalla tavalla liikkua syksyiltoina kaduilla ja niitä näkyy joka päivä joka paikassa. Kaupassa ovat oikein laumassa miehet kyttäämässä saalista. Uimahallissa osanneet käyttäytyä edes.. järkyttävää touhua.
        Onneksi ovat täältä lähdössä ilmeisesti pois mutta ovat kyllä jättäneet sellaisia fiiliksiä että ne ei vähällä unohdu!!

        Odotan innolla pääseväni kauniiseen luontoon ja rauhaan, siihen mukavaa seuraa kylkeen niin eihän siinä voi olla kuin onnellinen:)


    • tervetuloavaan

      Henkisesti näytät sopivan Sallan henkisen ilmaston ahdasmielisyyteen. Täällä väestö on elänyt syrjässä kaikesta, ja niinpä maailmaa on katsottu tynnyrin reiästä ihan tähän päivään asti.
      Siinä onkin suuri syy, miksi fiksuimmat on pois lähteneet.

      • NuoriSavolaislikka

        Oliko tuo eka lause sinulta kehu vai haukku, tiedä häntä mutta minusta saa olla mitä mieltä haluaa. Tapana tehdä omat ratkaisut eikä nuolla muiden p*rseitä:))

        Aivan. Oletko tosiaan sitä mieltä että fiksut lähtee pois ja tyhmät jää - ymmärsinkö oikein? Jotenkin luulin että siellä päin Suomea asuu ne maalaisjärjen omaavat ihmiset jotka tajuaa että elämä on muutakin kuin mitä silmät näkee. Elämää on muuallakin kuin Kehä III:sen ulkopuolella ja oman navan ympärillä.
        Mutta ehkä olinkin väärässä, itseni mielestä Lapissa on koko maan kaunein luonto ja se rauha on upeaa, että ei ole häslinkiä ja porukkaa joka lähtöön. Mutta jospa olen sitten hullu tai tyhmä kun sinne tulen, itse en tykkää luokitella ketään ihmistä tietynlaiseksi. Jos olisi pakko, niin luokittelisin ihmiset eri perusteilla kyseisiin kategorioihin kuin sillä että ovat sinne tulossa -> kaikkea sitä saakin elämässään kuulla:D

        Jos kerran siellä päin Suomea eläminen ottaa noin koville niin ei voi kuin ottaa osaa. Harmi kun et osaa arvostaa sitä mitä ympärilläsi on:))


    • Artsisi

      Kiva paikka Salla,mukavia ihmisiä.Vapaita miehiäkin löytyy itseni mukaan lukien.Harrastuksia täällä luonto,kalastus,marjastus ja hiljaisuus.
      Erämää ja kesä,kunnon talvi ja rehellisyys näistä pidän sallassa.
      Jos vain etsin kunnollista miestä niin eihän sitä tiedä mitä tapahtuu jos kohdataan.Tv.Arto ikä 35 vuotta.
      Tietenkin täälläkin on niitä joilla on vapaa-aika sekoittannut elämänrytmin nautintoaineiden kera mutta kyllä sitä hyvän seuran heti vaistoaa ja tunnistaa.

    • sallansallaiset

      Sallaan jos muutat niin et ikinä saa seksiä. Kaikki ihmiset siellä on jollain tapaa sukulaisia.

    • eläujostele

      Tuu vaan tyttö Sallaan, ja tuo kaverisikin mukana. Kyllä täällä on hyviä ja mukavia ihmisiä, toki poikkeuksiakin on kuten muuallakin. Mutta tuo turvallisuus , mistä jo mainitsitkin , se on täällä , ainakin toistaiseksi aivan luonnollinen asia.On mukava kun on noin fiksun oloisia muuttopuuhissa olevia. Tule rohkeasti vaan tänne itä-lappiin. Minun kokemuksella lapin ihmisiä arvostetaan etelässä hyviksi ihmisiksi.

    • valmiitaollaan

      Ja naiselle tärkeää on se varma seksi jota täältä tarjotaan. Tällä saa vaikka minkänäköinen nainen aina seksiä, antajia löytyy aina vaikka jonossa.

      • vapaitaollaanjuu

        Heh, aivan niin, täällä jo ootellaan soirot ojossa. Ei täällä liikaa ole vapaita naaraita, kyllä uudelle aina käyttöä löytyy nokko, vaihtelua nyrkkikyllikille.
        Sano vaan koska tuut, niin järjestetään tervetulijaiset.


    • Säälittäävähänjo

      No ei kauaa kestänyt, kun alkaa jo tulla asenteet esiin. Vanhakantaiset opit on täällä istuneet lujassa, ei naista juuri ihmisenä arvosteta, tällä naisen pitää pysyä vanhassa kuosissa, ja naisella on "naisen paikka". Jos siitä pitää, niin osoite on juuri kohdillaan, muuten on syytä välttää Sallaa. Nainen ei tosiaan ole täällä tasa-arvossa.

      • NuoriSavolaislikka

        Joo o, kuten arvelinkin että shaibaa täältä tulee vastaukseksi:)) ja seksi? joo, just sehän olikin tämän keskustelun oleellisin asia. Sitä olenkin tulossa sinne jakamaan..
        Ei jestas mitä porukkaa! Ei voi ku nauraa ja säälitellä:)))
        Taitaa tämä ketju pitää huolen että lähden sitten kesän loputtua sieltä pois ja nopeesti, jos tuossa on kerran siellä asuvien ihmisten taso!
        Enkä taida sitten sieltä miestäkään ottaa jos kerran ei nainen ole tasa-arvossa, itse en ole millään tavalla "tossun alle jäävä" joten enköhän ota miehen jostain muualta:) ja saan kyllä ihan muualtakin menoa jos tarve on, joten en sitäkään sieltä tarvitse.
        Olisin vaan halunnut mahdollisesti tutustua samanikäisiin ihmisiin ja saada kavereita, mutta se ei taida onnistua. Viihdyn siellä sitten yksin sen ajan mitä olen ja lähden pois:)) Suuret kiitokset näistä vastauksista ja hyvää jatkoa siellä jumissa oleville!!

        P.S. Annoitte kyllä niin hyvän kuvan siellä päin Suomea asuvista ihmisistä, joten lupaan kertoa tätä lämminhenkistä ja ystävällistä viestiä eteenpäin:)


    • naantali

      Älä välitä noista idiooteista jotka näillä palstoilla vastailee lapsellisuuksia..luultavasti teinipoikia tai lapsen tasolle jääneitä aikuisia.Suurin osa sallalaisista normaaleja fiksuja ihmisiä.

      • wilgam

        Täsmälleen samaa mieltä , kiitos kommentista.


    • ölkoi

      ei kannate muuttaa sallaan ,ukotkin ovat enempi kaljapulloon rakastuneita kuin naisiin ja juorukellot juoruaa minkä kerkiää,paskanpuhujia on joka kylässä, paremmin pidetään toisten asioista huolta kuin omista.

    • SallasNina

      Terve!Salla on ihan kiva paikka asua,täällä on kivoja ihmisiä todella paljon.Avuliaita ja rehellisiä ihmisiä.Voitaisiin ystävänä tutustua ja voitaisiin mieheni kanssa tutustuttaa sinut oikeisiin kivoihin sallalaisiin.Tv.Nina ja Jussi.Meidän iät 26v Nina ja Jussi 28

    • äätee21

      Sallassa on idiootteja, hulluja, juoppoja ja peräkamarin poikia jotka n*ssii äitiään ja valehtelee sitten saaneensa ihimistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe