Röpelöinen iho kasvoissa ?

liitoskohta

Siis olen 45 vuotias nainen joka on pitkään kärsinyt kuivasta tai pintakuivasta ihosta kasvoissa, poskilla lisäksi lievää couperosaa. Talvet olleet todella vaikeita ihon kuivumisen takia, mutta nyt alkaa iholla olla epätasaisuutta sellaista punertavaa röpelöä. Ja iho kuivuu aivan silmissä. Tuntuu, että päivän mittaan joutuu rasvaamaan ihoa useaan otteeseen muuten se kuivuu tosi pahasti, niin että ihoa alkaa sattua. No sitten kun lisään rasvaa iho on kohta aivan tulipunainen ja tosi kipeä. Iho ei kuitenkaan koko aikaa ole punainen vaan ajoittain.
Juon paljon vettä, omega öljyjä ja kasviksia syön, ulkoilen joka päivä sekä en tupakoi.
Rasvoja on tullut kokéiltua jos minkälaista , mutta olisiko kenelläkään ehdotuksia mitä vielä kantsis koklata ? Nyt viimeisen parin kuukauden aikana on käytetty Bella 30 yövoidetta, Nivea cremeä, Ceralan plus, Avene tolerance ja Aqualan.
Ehdottakaa mitä vain keksitte.

8

2155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kookosöljyllä

Kokeile luonnon kookosöljyä. Imeytyy hyvin ja käy koko kropalle niin naamasta jalkoihin.

• Sirkkuliisu

Hei. Olen käynyt 5 kertaa kasvolaserissa, noin kuukauden välein. Nyt olen aloittanut Skingain taplettikuurin, 2 taplettia aamuin. Ihoni on kauniin värinen, ei enää pintakuiva ja kiristävä. Rypyt madaltuneet, silmien alta lähes kokonaan poistuneet. Nyt käytän ihan normihintaisia voiteita, jotka imeytyvät ihooni. Olen todella tyytyväinen ihooni.

• kaikkikokeiltu

Valkovaseliini tai shea butter (karitevoi) ja jos iho kestää niin apteekin perusvoiteet esim. Novalan.
      Kaikki muut aineet alkuun pois, ei edes pesua tai kosteuttamista vedellä, vaan puhdistus samalla voiteella mitä iho sietää.

• perusvoide

Apteekin perusvoiteista debucal clinic creme. tosi hyvä rasva rasvapitoisuus 38%.

• kypsä_nainen

Ei kookosöljyä. se tukkii ihohuokoset jos siihen taipuvainen, ja toinen, että kookosöljy tarvitsee vähintään 12 tuntia aikaa imeytyäkseen ihoon. vaikka laittas illalla, niin yöllä kuitenkin möyrii sängyssä ja suurin osa tuosta aineesta jää tyynyliinaan.
      Paras vinkki mitä voin kertoa, on perusrasva, jossa korkea spf. Tämä on todella kosteuttavaa, ja vaikka jättää kasvot rasvasen oloseks ja kiiltäväks, niin käytä viikko, huomaat eron heti. Minulla aivan sama tilanne oli kuin sinulla. Lievää couperosaa ja pintakuiva iho, joka alkoi sitten jossain vaiheessa pahenemaan, kutisemaan ja tuli oikein punaisia läikkiä. Tämä kikka auttoi, ja tätä käytän kuuriluontoisesti. kun viikon käyttää, niin iho on jo aivan normaalina. HUIMA ero ja oikeasti toimii. Itse koitin myös kaikki apteekin rasvat ja kalliimmatkin, mutta nyt käytän päivävoidetta, jossa spf 15, eli aika matala, aloitin korkeammalla spf:llä, mutta nykyään en enää tarvitse niin vahvaa. Ja nykyään ei ole enää pintakuivaa ihoa, vaan normaali, mutta joudun edelleen ylläpitämään tätä tällä samalla menetelmällä. Ja tämä rasva on myös siitä hyvä, että sen päälle voi huoletta laittaa kevyen meikkivoiteen tai vain puuteria, on niin kosteuttavaa ettei meikkivoide tai puuteri pääse "läpi" ja kuivattamaan. Usko, paras keino.

• mikämuka1

juu kookosöljy ei sovi, kokeiltu on. Mutta mikä perusvoide on muka jossa on suojakerroin ??

• kurttunaama

Minäkin haluaisin tietää missä perusvoiteessa on suojakerroin.

• 5vitonen

Dr. Baumanin kasvovesi & puhdistumaito.
      Environ sarjan AVST1-5 voiteet.

Kiitätte minua lopun elämäänne, kun huomaatte avun. Olen käyttänyt n 5 vuotta. Ihoni on uskomattoman hyvä. Rahaa ei menee enää koskaan kokeiluihin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4219
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2715
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2411
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      38
      1597
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1291
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe