Röpelöinen iho kasvoissa ?

liitoskohta

Siis olen 45 vuotias nainen joka on pitkään kärsinyt kuivasta tai pintakuivasta ihosta kasvoissa, poskilla lisäksi lievää couperosaa. Talvet olleet todella vaikeita ihon kuivumisen takia, mutta nyt alkaa iholla olla epätasaisuutta sellaista punertavaa röpelöä. Ja iho kuivuu aivan silmissä. Tuntuu, että päivän mittaan joutuu rasvaamaan ihoa useaan otteeseen muuten se kuivuu tosi pahasti, niin että ihoa alkaa sattua. No sitten kun lisään rasvaa iho on kohta aivan tulipunainen ja tosi kipeä. Iho ei kuitenkaan koko aikaa ole punainen vaan ajoittain.
Juon paljon vettä, omega öljyjä ja kasviksia syön, ulkoilen joka päivä sekä en tupakoi.
Rasvoja on tullut kokéiltua jos minkälaista , mutta olisiko kenelläkään ehdotuksia mitä vielä kantsis koklata ? Nyt viimeisen parin kuukauden aikana on käytetty Bella 30 yövoidetta, Nivea cremeä, Ceralan plus, Avene tolerance ja Aqualan.
Ehdottakaa mitä vain keksitte.

8

2207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kookosöljyllä

Kokeile luonnon kookosöljyä. Imeytyy hyvin ja käy koko kropalle niin naamasta jalkoihin.

• Sirkkuliisu

Hei. Olen käynyt 5 kertaa kasvolaserissa, noin kuukauden välein. Nyt olen aloittanut Skingain taplettikuurin, 2 taplettia aamuin. Ihoni on kauniin värinen, ei enää pintakuiva ja kiristävä. Rypyt madaltuneet, silmien alta lähes kokonaan poistuneet. Nyt käytän ihan normihintaisia voiteita, jotka imeytyvät ihooni. Olen todella tyytyväinen ihooni.

• kaikkikokeiltu

Valkovaseliini tai shea butter (karitevoi) ja jos iho kestää niin apteekin perusvoiteet esim. Novalan.
      Kaikki muut aineet alkuun pois, ei edes pesua tai kosteuttamista vedellä, vaan puhdistus samalla voiteella mitä iho sietää.

• perusvoide

Apteekin perusvoiteista debucal clinic creme. tosi hyvä rasva rasvapitoisuus 38%.

• kypsä_nainen

Ei kookosöljyä. se tukkii ihohuokoset jos siihen taipuvainen, ja toinen, että kookosöljy tarvitsee vähintään 12 tuntia aikaa imeytyäkseen ihoon. vaikka laittas illalla, niin yöllä kuitenkin möyrii sängyssä ja suurin osa tuosta aineesta jää tyynyliinaan.
      Paras vinkki mitä voin kertoa, on perusrasva, jossa korkea spf. Tämä on todella kosteuttavaa, ja vaikka jättää kasvot rasvasen oloseks ja kiiltäväks, niin käytä viikko, huomaat eron heti. Minulla aivan sama tilanne oli kuin sinulla. Lievää couperosaa ja pintakuiva iho, joka alkoi sitten jossain vaiheessa pahenemaan, kutisemaan ja tuli oikein punaisia läikkiä. Tämä kikka auttoi, ja tätä käytän kuuriluontoisesti. kun viikon käyttää, niin iho on jo aivan normaalina. HUIMA ero ja oikeasti toimii. Itse koitin myös kaikki apteekin rasvat ja kalliimmatkin, mutta nyt käytän päivävoidetta, jossa spf 15, eli aika matala, aloitin korkeammalla spf:llä, mutta nykyään en enää tarvitse niin vahvaa. Ja nykyään ei ole enää pintakuivaa ihoa, vaan normaali, mutta joudun edelleen ylläpitämään tätä tällä samalla menetelmällä. Ja tämä rasva on myös siitä hyvä, että sen päälle voi huoletta laittaa kevyen meikkivoiteen tai vain puuteria, on niin kosteuttavaa ettei meikkivoide tai puuteri pääse "läpi" ja kuivattamaan. Usko, paras keino.

• mikämuka1

juu kookosöljy ei sovi, kokeiltu on. Mutta mikä perusvoide on muka jossa on suojakerroin ??

• kurttunaama

Minäkin haluaisin tietää missä perusvoiteessa on suojakerroin.

• 5vitonen

Dr. Baumanin kasvovesi & puhdistumaito.
      Environ sarjan AVST1-5 voiteet.

Kiitätte minua lopun elämäänne, kun huomaatte avun. Olen käyttänyt n 5 vuotta. Ihoni on uskomattoman hyvä. Rahaa ei menee enää koskaan kokeiluihin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      156
      14894
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3745
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      136
      3037
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      1497
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      49
      1449
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      157
      1395
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1304
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1264
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1091
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      207
      1022
    Aihe