Mahdottomista vaatimuksista

vaativako

Jotkut erityisen huomaavaiset miehet ovat tulleet seuranhakuprofiiliini kertomaan minulle, etten tule koskaan löytämään kumppania kun kriiterini ovat kerrassaan mahdottomat. Olen tietenkin syvästi otettu heidän huolenpidostaan, minun parastanihan he vain ajattelevat eivätkä lainkaan nillitä siitä, etteivät koe ”ehtojani” täyttävänsä. Jotta näiden sydämellisten ja huomaavaisten miesten ei tarvitsisi enää huolehtia hyvinvoinnistani, kirjoitan nyt sanasen mahdottomista kriteereistäni jos se vaikka avaisi hieman mielenmaisemaani.
Monet tuntuvat ajattelevan, että kaikkien omassa profiilissani mainittujen piirteiden pitäisi toteutua yhdessä ihmisessä – tämä siitäkin huolimatta, että olen yrittänyt vääntää rautalangasta ”plussapiirteiden” olevan kivoja LISIÄ, ei PAKKO. Mutta kun on vaikeaa, niin eihän sille mitään voi. Minulla on tasan neljä piirrettä, joiden haluan ehdottomasti kumppanistani löytyvän, ne ovat *Huolehtiva * Suojeleva * Naistaan puolustava * Ei eläinallergioita. Ei luulisi mitenkään olevan mahdotonta löytää tällaista ihmistä. Kolme ensimmäistä niputtuvat vielä yhteen, joten voisi sanoa, että näitä hirveän pakollisia ominaisuuksia on vain kaksi. Ensimmäinen on ihan vain turhamainen toiveeni, jälkimmäinen taas käytännöstä kumpuava. Minulla, perheelläni ja ystävilläni on eläimiä ja allergikko todennäköisesti kuolisi seuraamme. Kaksi kokonaisuutta, ei ihan oikeasti VOI olla niin vaikeaa.
Ja kaikki muu profiilissa lueteltu on kivaa lisää. Let me put it this way: ajatelkaapa autoa (tämä lienee helpoin vertauskuva monelle miehelle ymmärrettäväksi). Autolla pääsee paikasta A paikkaan B kun siinä on moottori, kori, pyörät ja tällaiset välttämättömyydet. Mutta sitten on näitä lisäominaisuuksia: ilmastointi, peruuttamistutka, abs-jarrut, nahkapenkit, madallukset, korotukset, spoilerit, nauret… epic coolit vanteet jne jne jne. Kaikkia asioita ei tarvitse yhteen autoon päästäkseen paikasta A paikkaan B, mutta ne tekevät matkasta mukavampaa. Kaikki eivät kaipaa samoja lisävarusteluja ja monilla ei ole mahdollisuuksia saada kaikkia haluamiaan lisukkeita autoonsa syystä tai toisesta. Tällöin sitä etsii auton, johon on mahdollista saada mahdollisimman kiva combo niistä ominaisuuksista, joista tykkää. Ja niin minäkin toimin kumppanin etsinnän suhteen. Tällä hetkellä maailmassa on niin monta ihmistä, että ”täydellisen” kumppanini on todennäköisyyden mukaan lähes pakko olla olemassa, mutta en ole niin hölmö, että odottaisin hänet löytäväni. Sen sijaan etsin kivaa comboa niin ei-seksuaalisten kuin seksuaalistenkin piirteiden parista. Kun sellainen kiva kokonaisuus löytyy, en jää itkemään puuttuvia piirteitä, koska olen joka tapauksessa löytänyt kumppanin, jonka kanssa tulen mitä todennäköisimmin olemaan onnellinen. Tämän pitäisi olla jo melko helppo ymmärtää, eikös juu?

29

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JossainMuualla

Mikähän se mahtaa olla, kun monet miehet tekevät aloituksia naisina?

• Setä_on_ihan_tyttö

Me ollaan transuja! Siitä se johtuu.

• Ikis__M

Jo noista "*Huolehtiva * Suojeleva * Naistaan puolustava * " nousee miehelle mielikuva että olet hakemassa jotain liivijengiläistä. Totta helvetissähän mies suojelee naistaan mutta jos siitä pitää erikseen naisen mainita tuotta tavoin jo hakiessaan syntyy mielikuva ettei normaali riitä vaan pitää olla väkivaltaorintoitunut jännämies kyseessä jotta sinulle kelpaisi. Useinhan tuommoinen jännä sitten varmaan itsekin laskee sairaalloisen mustasukkaisuutensa ja pahoinpitelynsä sinua kohtaan huolenpidoksi ja suojeluksi, toivon siis todella ettet löydä sitä mitä nuo kriteerisi antavat ymmärtää.

Sitten tuo että jos sinulla hirmuinen lista siellä lisukkeita lueteltuina ja vaikka niitä ei ihan kaikkia vaadittaisikaan voi miehelle tulla tunne listaustesi edessä ettei mikään riitä ja se sitä ärsyttää ihan ymmärrettävästi.

• kurpparaivohälytys

Kurpparaivon uusi muoto? :D

• Unohdalistat

Ihan oikeassahan nuo miehet ovat. Vaatimuslistan kirjoittanut nainen ei löydä koskaan miestä. Kannattaa muistaa, miten parittomien Riitalle kävi. Hänellähän oli pitkä vaatimuslista miehelle.

• VoiLasta

Tuo tärkein vaatimus ei vaikuta kovin aikuiselta. Huolenpito toisesta on itsestäänselvyys parisuhteessa ja molemminpuolista.

Lapset tarvitsevat huoltajaa. Pystyisitkö huolehtimaan omista lapsista? Toivottavasti saat suojelijasi, mutta älä valita jälkeenpäin.

• Minunkin mielestäni on varsin hölmöä kirjoitella moisia vaatimuslistoja, mutta sitähän sä et kysynyt.

On paljon asioita, jotka pitäisi olla helppo ymmärtää mutta kaikki ei silti ymmärrä. Jos seuranhakuprofiilisi on sinun näköisesi, niin sitten saat siihet varmaan myös sellaisia vastauksia, jotka ei kritisoi vaatimuksiasi. Miksi et keskittyisi niihin? Joku kiva combo ehkä nytkin odottaa viestiäsi.

• korostuneensuojeleva

Ei tuollaisia ominaisuuksia kannata seuranhakuprofiiliin laittaa. Jos mies heti ensi tapaamisella on korostuneen suojeleva ja huolehtiva, hän on luultavasti narsisti ja väkivaltainen. Aito välittäminen tulee esiin vasta vähitellen suhteen arkipäivää eläessä.

• virheen.korjaaja

Narsisti ei suojele ja huolehdi kuin itsestään ja omista eduistaan.

• nomansduty

Vähän nousee mieleen, että onko aloittaja jotenkin poikkeuksellisen konflikti-hakuinen ihminen (esim päihtyneenä), joka tarvitsee sitten miehen suojelemaan ja pelastamaan tämän itseaiheuttamastaan pinteestä? Ts on kyvykäs hankkiutumaan ongelmiin, mutta kyvytön selvittämään niitä itse. Ei kiitos.

• Nyt kyllä aloittaja puhui itsensä pussiin ja valehteli rankasti. Kerro nyt suoraan ne ulkonäkö vaatimukset ja se että pitää olla omakotitalo ja työ ja paljon rahaa.. Ja vielä se että et kelpuuta alle 170 cm miestä vaan pitää olla komea axl smithin näköinen jännämies.

• OnneksiOlkoon_

Noilla suojeluvaatimuksillasi päädyt jonkun väkivaltaisen jännämiehen spermaviemäriksi.

• Tuo että monet ajattelevat profiilissasi mainittujen asioiden olevan vaatimuksia potentiaaliselle miehelle, saattaapi johtua siitä että tälläkin palstalla on pientä marmatusta kuulunut kun miehet ottavat yhteyttä vaikka eivät täytä proofiilissa mainittuja asioita.

MIkäli profiiliin on laittanut TOIVEITA ja vaatimuksia millainen kumppanin pitäisi olla, niin aika usein nuo mieletään kaikki vaatimuksina. Tämä siksi että vaikka olisivatkin toiveita, niin monesti ajatellaan että "minä en kaikkia näitä toiveita täytä, mutta varmasti on olemassa toinen joka täyttää useampia kuin minä joten hän valitsee varmasti sen toisen. Ei minua."

Olen myös vamoilla linjoilla muutaman kommentoijan kanssa siitä, että mikäli profiilissasi vaarimuksena ilmoitat "suojeleva", "huolehtiva", "naista puolustava", niin tuo alleviivaa ja korostaa että nämä ovat tärkeitä ja mikään normaali käyttäytyminen ei riitä. Tästä herää mielikuva ja pohdinta, että minkälaisessa väkivaltaisessa taikka uhkaavassa ympäristössä sie sitten ylipäätään elät.

Toisaalta ymmärrän kyllä senkin että noita listauksia on tehty. Ajatuksena noissa on ymmärtääkseni se, että annetaan potentiaaliselle kumppanille osviittaa millaista kumppnia onkaan etsimässä ja täten helpotettaisiin sinulle viestin laittamista kun jotain yhtäläisyyksiä löytyy. Tämä ajatus tosin ei välity kunnolla lukijalle läheskään kaikista profiileista.
      Itse EHKÄ lähtisin ottamaan yhteyttä, mikäli profiilissasi olisit yhtälailla laajasti itsestäsi kertoillut luonnetta ja personallisuuttasi. Tosin se että profiilissa on vain listaus adjektiiveja on erittäin tylsä profiili.

• Eräkettu

Meikä on hieman skeptinen piskin omistavien sinkku eukkojen suhteen...

Niillä on yleensä vähän liian läheinen suhde piskiinsä.

• 876

Ätmiä pelottaa, kun tietää joutuvansa laumassa alimmaiseksi. :D

• Eräkettu
        876 kirjoitti:

On mullaki elukkoja mutta en mie niiden kanssa nuole..

• Siihen_en_alistu
        876 kirjoitti:

Se on aisurien aisuri, joka nuolee koiran mällit eukon vitusta.

• kurpparaivohälytys
        Siihen_en_alistu kirjoitti:

Se on aisurien aisuri, joka nuolee koiran mällit eukon vitusta.

Joo, ainakin aika lähellä ollaan jo aisuriuden huippua. :D

• Miksi laitat profiiliisi kriteereitä, jotka eivät ole ehdottomia? Luuletko miesten pisteyttävän itsensä ja arvioivan, kuinka paljon lisäarvoa he tuottavat sinulle? Siksi saat sellaista palautetta kuin saat.

• tarralenkkari666

Olen...yllättäen...samaa mieltä aiempien vastaajien kanssa siitä, että tuo "naistaan puolustava" kriteeri kuulostaa siltä, että haet luolamiesöykkäriä.

Kriteereitä saa kuitenkin mielestäni olla ja ehdottomat kriteerit on hyvä tuoda esiin nettideitti-profiilissaan. Minullakin on, etten hae esim. rasisteja (ennen kuin alkaa nillitys, haen enää pelkkiä ystäviä).

• Ikis__M

ap varmaan saa paljon vastauksia "naista ei saa lyödä" -tyypeiltä jotka sitten itse ensimmäisenä ovat mukuttamassa jos se nainen alkaa räpättämään. Koskeeko tuo ettet hae rasisteja kaikkia vai pelkästään kantasuomalaisia? Jos kaikkia sitten saat kyllä unohtaa liki kaikki eriväristen yhteydenotot, ne kun on niitä rasisteja pahimmasta päästä vaikkei ne ehkä miellä itseään semmoisiksi.

• Rasisti_ja_basisti

Miksi vitussa syrjit meitä rasisteja? Sehän on... RASISMIA!

• kurpparaivohälytys

"Minullakin on, etten hae esim. rasisteja"
        Mieluummin naisia raiskaava ja siitä hyvästä kivittävä, ja ehkä vielä päälle happoa naamalle heittävä kuin rasisti? :D

• Monenko lakupekan käyttämä lutka olet? Ruskea patukka ykkösestä sisään ja kakkosesta ulos.

• atännä

Noi "vaatimukset" ovat mielenkiintoisia... Hyvin usein kuulee, miten on etsitty jotain ihan muuta kuin mihin ollaan sitten yllättäin lopulta rakastuttu.

Noissa vaatimuksissa taitaa olla takana pelko oman elämän muuttumisesta, luopumisesta jostain itselle tärkeästä tai tutusta. Haetaan jotain palapeliin sopivaa palaa. Eikä olla valmiita muokkaamaan niitä omia paloja sille uudelle palalle yhteen toimivaksi. Vaikka oikeasti molempien pitää muokkautua, joustaa, sopivasti. En usko, että sellaista täysin oikeaa palaa on ihmisissä. Sopiva kyllä, joka tekee siitä kuvasta oman näköisensä. Vai pitäisiköhän sen verran korjata, että se pala pitää olla oikean muotoinen, mutta värit on sitten niitä joita maalaillaan uusiksi tai ollaan tyytyväisiä sopivaan tilkkutäkkiin. Ja saahan se pala joltain toiselta reunaltaan olla eri muotoinen kuin mallissa pitäisi, kunhan sopii mun palan kanssa yhteen omalta reunaltaan. ;)

Mun on vaikea sanoa, mitä vaatimuksia mulla olisi. Jokainen on niin erilainen, että toisella hyväksyy jonkun vian ja toisella sen kokee erilailla ja se on kestämätön. Hyvät ja huonot ominaisuudet kompensoivat toisiaan, tai sitten eivät.

Ystävälle hyväksyy enemmän vikoja kuin kumppanille, mutta ehkä pitkien ystävyyssuhteiden salaisuus onkin juuri siinä, että hyväksyy toisen täysin omanlaisenaan, antaa tilaa, kunnoitus toista kohtaan säilyy. Erilaisuus on kiinnostavaa ja opettavaista.

Muutama ystäväni tai kumppani on ollut pahasti allerginen eläimille, joita mun elämässäni riittää, ja silti olemme olleet kauan ystäviä / kumppaneita. Joku on myös hyvin ahne "statukselle", mutta silti munlaiseni täyshörhö mettäläinen ja ulospäin kylmä ja kova uraihminen löytävät yhteisten kielen ja alueen, jolla on hyvä keskustella.

• "Muutama ystäväni tai kumppani on ollut pahasti allerginen eläimille, joita mun elämässäni riittää"

Montako uroskoiraa, oria ja dildoa omistat?

• sinkkumies40-

Kellään naisella ei ole noin pieniä vaatimuksia kuin aloittaja väittää. Miksei sano suoraan että on ulkonäkövaatimuksiakin ja kaikenlaisia muita vaatimuksia. Suomessa on miljoona sinkkua ja niistä varmaan polet miehiää jotka ei pääse tutustumaan naisiin koska naisilla on todella paljon vaatimuksia. Pitää olla pitkä ja komea, pitää olla rahaa, pitää tykätä lapsista ja pitää haluta tehdä lapsia. tutustuminenon todella vaikeaa suomessa koska naiset ei ole rehellisiä ja niillä on mahdottomia vaatimuksia.

• doggfuck

Joo alusta loppuun skeidaa... naista suojeleva perseeseen pantava jännämieshomo!

• Niyuu

Kommentoijat eivät ole oikeassa siinä kun olettavat apn hakevan väkivaltaista jännämiestä. Moni nainen hakee '' suojelevaa, naistaan puolustavaa'' tavallista miestä, ei mitään liivijengiläistä.
      Mikä tällaisessa on takana? Se, että nainen tuntee olevansa kovin avuton, ei tunne seisovansa omilla jaloillaan. Ja ennenkaikkea tällainen nainen on jäänyt pikkutytöksi! Ja kukapa olisi kykenevä kasvattamaan ja ohjaamaan pikkutytön elämää eteenpäin? No isipappa tietenkin!

Moni sysäisi vastuun elämästään jollekin toiselle, auktoriteetiksi mieltämälleen taholle jotta itsellä olisi helpompaa. Tämä taho usein naisella on usein se ''huolehtiva mies''.
      Ketään miestä ei pidä kuitenkaan kytkeä suojelijan ja puolustajan rooliin. Siinä tulee ennen pitkää pettymyksiä puolin ja toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7104
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2927
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      45
      2386
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      104
      2313
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2081
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      95
      1568
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1560
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1433
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1384
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      393
      1370
    Aihe