som "fiender "?Många blir varje dag betjänade av svenskspråkiga inom service,hälsovård och annat utan att de ens vet om att det är en svenskspråkig person.
Den som är hemma från en tvåspråkig familj kan i princip leva siit liv utan att folk vet att personen ifråga kan lika bra svenska.
Alltid ids man inte ens upplysa någon,man får höra många kommentarer om hur hurrit är osv.
Varför ser språkaktivisterna alltid svenskspråkiga
15
148
Vastaukset
- sånthänder
Min son jobbade tre månader utan att någon visste att han var tvåspråkig (finskt släktnamn tex, )sista dagen höll han sitt avskedstal på både finska och svenska,det var många som hade svårt att hålla masken,det hade visst sagts både det ena och det andra om hurrit.
Vain ruotsinkieliset vaativat suomenkielisiä opettelemaan kielensä, siksi ruotsinkielisiin ryhmänä on vaikea asennoitua kovin positiivisesti.
- människor
Man måste kunna skilja på politik och individer.
människor kirjoitti:
Man måste kunna skilja på politik och individer.
Yksilönä ruotsinkielinen voi tietysti ilmoittaa RKP:lle, että "ei minun nimissäni", ei siis enää pakkoruotsia...
- annatparti
kirkkahasti kirjoitti:
Yksilönä ruotsinkielinen voi tietysti ilmoittaa RKP:lle, että "ei minun nimissäni", ei siis enää pakkoruotsia...
När man inte ens röstar på SFP ?
- tärkeimmätensin
kirkkahasti kirjoitti:
Oletko sinä "sullelapsilemmitysti"?
Det är helt skit samma hur någon enstaka stödfennoman förhåller sig till sina välgörare då förhållningen är elak till sin natur. Pengarna duger bra, men det är allt.
Redan den gode George Thorogood hade ett gott råd till alla nätfennon: Get a haircut and get a real job, just like your Finnish-Swedish neighbor Bubi.
https://www.youtube.com/watch?v=PbAoXw_DqvMPeppu-Reino kirjoitti:
Det är helt skit samma hur någon enstaka stödfennoman förhåller sig till sina välgörare då förhållningen är elak till sin natur. Pengarna duger bra, men det är allt.
Redan den gode George Thorogood hade ett gott råd till alla nätfennon: Get a haircut and get a real job, just like your Finnish-Swedish neighbor Bubi.
https://www.youtube.com/watch?v=PbAoXw_DqvMPakkoruotsia tohditaan puolustaa avoimella rasismilla. No eihän sille muita perusteita olekaan.
- ärdetså
tärkeimmätensin kirjoitti:
Oletko sinä "sullelapsilemmitysti"?
Har hen bytt signatur ?
annatparti kirjoitti:
När man inte ens röstar på SFP ?
RKP toimii kaikkien ruotsinkielisten nimissä. On tärkeää, että viestitätte RKP:n pakkoruotsittajille, että "ei minun nimissäni". Muutenkin tämä rasismi RKP:n nimissä saisi jo vähentyä. Suomenkielisten ja uussuomalaisten halventaminen antaa tosi ikävän kuvan suomenruotsalaisista.
- vitunhurri
kirkkahasti kirjoitti:
RKP toimii kaikkien ruotsinkielisten nimissä. On tärkeää, että viestitätte RKP:n pakkoruotsittajille, että "ei minun nimissäni". Muutenkin tämä rasismi RKP:n nimissä saisi jo vähentyä. Suomenkielisten ja uussuomalaisten halventaminen antaa tosi ikävän kuvan suomenruotsalaisista.
Språkfanatikerna förstör all normal diskussion i språkfrågan.
vitunhurri kirjoitti:
On äärettömän tärkeää, että pakkoruotsin puolustajat saavat itsensä ymmärtämään, ettei mikään demokratia eikä mikään oikeudenmukaisuus ole mahdollista, elleivät he suostu kuuntelemaan ja kunnioittamaan kielipolitiikassa suomenkielisten ja uussuomalaisten omia kokemuksia, tarpeita ja tavoitteita.
kirkkahasti kirjoitti:
Pakkoruotsia tohditaan puolustaa avoimella rasismilla. No eihän sille muita perusteita olekaan.
Avoin rasismi? Sedan när har "enstaka stödfennon" blivit en ras? Det måste vara en besynnerlig ras.
vitunhurri kirjoitti:
Men de är duktiga på att öppna med fullständigt snurriga inlägg som i denna diskussion. Lapsottijatota har tydligen flippat helt?
- puolueviha
Vihollisemme on kylläkin suomenruotsalaisten yhteenliittymä eli puolue RKP, joka vaatii kohtuuttomuuksia: eli samanaikaisesti yksikielisesti ruotsinkielisiä erityisratkaisuja eli yksikielisyyttä itselleen JA samaan aikaan pakkoruotsia eli keinotekoista kaksikielisyyttä kaikille muille.
On aivan normaalia ja oikeutettua vihata ahneutta, röyhkeyttä ja kohtuuttomuutta!
Tavallinen ruotsinkielinen ei ole yksilönä vihollisemme, mutta ollessaan mukana RKP:ssä, hän valitsee tietoisesti kuuluvansa vihattavaan yhteenliittymään.
Jokainen voi siis itse valita, millaisessa porukassa haluaa olla mukana.
Jos on mukana ahneessa, röyhkeässä ja kohtuuttomuuden puolueessa, voi joutua puolueensa kautta vihan kohteeksi. Siinä se ero!
Esim. persuvihaajia tässä maassa on todella paljon, joten kun heillä on oikeus vihata puolueen perusteella, totta kai meilläkin on oikeus vihata puoluetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961512
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140944Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58931- 85902
- 53816
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t262719Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10710Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338671Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58664Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74646