Vedenpaisumus. Luonnollinen vai yliluonnollinen?

Oletteko törmänneet tutkimuksiin, jotka olisivat käsitelleet vedenpaisumuksen alkuperäistä aiheuttajaa? Lähinnä mua kiinnostaa syvyyden lähteiden ulosanti. Perustuiko se fysiikanlakeihin vai Luojan yliluonnolliseen tekoon?

152

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa. Se kulkee perimätietona. Etsivä löytää:)
        Ps. Joko selvitit veden alkuperän? Jokainen tietää, että Luoja loi veden ja kaiken muun. Eri asia on ketkä sen myöntää. Selvää on, ettei langennut maailma myönnä. Raamattu kertoo aiheesta. Lue sieltä:)



      • 1522
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa. Se kulkee perimätietona. Etsivä löytää:)
        Ps. Joko selvitit veden alkuperän? Jokainen tietää, että Luoja loi veden ja kaiken muun. Eri asia on ketkä sen myöntää. Selvää on, ettei langennut maailma myönnä. Raamattu kertoo aiheesta. Lue sieltä:)

        Miksi Raamatussa ei kerrota veden luomisesta?


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Tämä onkin kiinnostava:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vedenpaisumusmyytit#Asteroiditeoria

        Mutta mitä pitäisi sanoa siitä, että Kirjallisuutta-osassa mainitaan vain kaksi Kimmo Pälikön tekelettä?

        Edelleen. Etsivä löytää. Tarvitaan vain kiinnostusta. Ateisteilla sitä ei ole. Ai miks? Koska he karttavat Jumalaa/totuutta. Kaikki alkoi paratiisin lankeemuksesta. Se tuotti mm. seuraavia seikkoja:
        - Pelko
        - Jumalan/totuuden pakoilu
        - Syyllisyyden ulkoistaminen
        - Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)

        Genesis:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!


      • hehheee
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa. Se kulkee perimätietona. Etsivä löytää:)
        Ps. Joko selvitit veden alkuperän? Jokainen tietää, että Luoja loi veden ja kaiken muun. Eri asia on ketkä sen myöntää. Selvää on, ettei langennut maailma myönnä. Raamattu kertoo aiheesta. Lue sieltä:)

        Vielä kiintoisampaa on, että kaikissa maailman tulvatarinoissa jotkut paikalliset selviytyvät. Ketkä kiipeävät puihin, ketkä kukkuloille, ketkä rakentavat lautan ja niin edelleen. Raamatussa kerrotaan VAIN NOOAN JA PERHEENSÄ pelastuneen. Valehteleeko Raamattu? Valehteleeko paikalliset tarinat? Jos paikalliset tarinat valehtelee, niin miksi ihmeessä tarinankertojat eivät muista, että eihän siellä puihin kiivetty, vaan tultiin juoksujalkaa Lähi-idästä tulvan jälkeen?


      • hehheee kirjoitti:

        Vielä kiintoisampaa on, että kaikissa maailman tulvatarinoissa jotkut paikalliset selviytyvät. Ketkä kiipeävät puihin, ketkä kukkuloille, ketkä rakentavat lautan ja niin edelleen. Raamatussa kerrotaan VAIN NOOAN JA PERHEENSÄ pelastuneen. Valehteleeko Raamattu? Valehteleeko paikalliset tarinat? Jos paikalliset tarinat valehtelee, niin miksi ihmeessä tarinankertojat eivät muista, että eihän siellä puihin kiivetty, vaan tultiin juoksujalkaa Lähi-idästä tulvan jälkeen?

        Perimätiedon jatkajat ovat Nooan jälkeläisiä. Ihmisen sukupuussa ei ole ELÄIMIÄ.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg


      • hehheee

        Miksi et osaa vastata kysymyksiin?


      • utti
        yurki1000js kirjoitti:

        Perimätiedon jatkajat ovat Nooan jälkeläisiä. Ihmisen sukupuussa ei ole ELÄIMIÄ.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg

        Sadussa kerrottu Nooa oli eläin. Tarkemmin ihminen, eli Homo-sukuun kuuluvan eläinlajin edustaja.

        Sadun Nooa siis kuului kädellisten lahkoon, ja tarinassa heti taikatulvan jälkeen tuo kädellinen käytti samantien käsiään tehdäkseen viiniä, jota kittasi niin että sammui alastomana telttaansa, ja tajuihinsa tullessaankin oli vielä niin sekaisin, että kirosi oman poikansa, sen sijaan että olisi tajunnut hävetä kännisekoilujaan.

        Tuon Raamatun vääristellyn tarinan alkuperäisessä mesopotamialaisten versiossa paatissa ei tainnut seilata tuollaista juoppuhullua roskasakkia. Tuo versio on siis aikamoinen tekijänoikeusloukkaus ja loukkaus ylipäänsä mesopotamialaisia kohtaan.


      • KaiOletJoHuomannut
        hehheee kirjoitti:

        Miksi et osaa vastata kysymyksiin?

        yurki on niin omassa maailmassaan, ettei hänelle yleisesti ottaen kannata sanoa yhtään mitään.


      • IlkimyksenEsiäidinVaari
        utti kirjoitti:

        Sadussa kerrottu Nooa oli eläin. Tarkemmin ihminen, eli Homo-sukuun kuuluvan eläinlajin edustaja.

        Sadun Nooa siis kuului kädellisten lahkoon, ja tarinassa heti taikatulvan jälkeen tuo kädellinen käytti samantien käsiään tehdäkseen viiniä, jota kittasi niin että sammui alastomana telttaansa, ja tajuihinsa tullessaankin oli vielä niin sekaisin, että kirosi oman poikansa, sen sijaan että olisi tajunnut hävetä kännisekoilujaan.

        Tuon Raamatun vääristellyn tarinan alkuperäisessä mesopotamialaisten versiossa paatissa ei tainnut seilata tuollaista juoppuhullua roskasakkia. Tuo versio on siis aikamoinen tekijänoikeusloukkaus ja loukkaus ylipäänsä mesopotamialaisia kohtaan.

        "...sen sijaan että olisi tajunnut hävetä kännisekoilujaan."

        Uskovaisilta tunnetusti puuttuu kyky hävetä. :-D


      • utti
        hehheee kirjoitti:

        Miksi et osaa vastata kysymyksiin?

        Toisekseen, miksi yurki jatkuvasti valehtelee? Eikös tuollaiset valehtelijat kuulu yurkin omilla uskonopeilla helvettiin?

        Esim. tämähän on ihan puhdasta valetta, ja yurki tietää sen, koska ei kykene tietenkään antamaan minkäänmoisia todisteita tuon huuhaan historiallisuudesta:

        "- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet."

        Eikö yurkia yhtään hävetä valehtelu, tai pelota valehtelijoiden kohtalo?



      • hehheee kirjoitti:

        Miksi et osaa vastata kysymyksiin?

        Jotta voisi ymmärtää nykyisyyttä, kandee tutustua menneeseen. Aloittakaamme alusta:
        - Mistä kaikki?


      • utti
        yurki1000js kirjoitti:

        Jotta voisi ymmärtää nykyisyyttä, kandee tutustua menneeseen. Aloittakaamme alusta:
        - Mistä kaikki?

        "- Mistä kaikki?"

        Marsunperseestä.

        Nyt kun tuo on käsitelty, ja samalla todistettu yhtä kattavasti kuin kaikki yurkin omat väitteet, voimme palata aiheeseen, eli pohtimaan satuhahmojen ominaisuuksia.


      • IlkimyksenEsiäidinVaari kirjoitti:

        "...sen sijaan että olisi tajunnut hävetä kännisekoilujaan."

        Uskovaisilta tunnetusti puuttuu kyky hävetä. :-D

        ihmeellinen evoluutio


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa. Se kulkee perimätietona. Etsivä löytää:)
        Ps. Joko selvitit veden alkuperän? Jokainen tietää, että Luoja loi veden ja kaiken muun. Eri asia on ketkä sen myöntää. Selvää on, ettei langennut maailma myönnä. Raamattu kertoo aiheesta. Lue sieltä:)

        >>Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa.<<
        Ei tunneta. Puuttuu esim. suomalaisesta mytologiasta.
        Mielestäsi kai siis myös esim. vampyyreja on oltava olemassa, koska vampyyri esiintyy melko yleismaailmallisesti kansanperinteessä (suomalainen kansanperinne on tässä taas poikkeus)?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        >>Kiintoisaa on, että SUURI TULVA tunnetaan kaikkialla maailmassa.<<
        Ei tunneta. Puuttuu esim. suomalaisesta mytologiasta.
        Mielestäsi kai siis myös esim. vampyyreja on oltava olemassa, koska vampyyri esiintyy melko yleismaailmallisesti kansanperinteessä (suomalainen kansanperinne on tässä taas poikkeus)?

        Kekek. Kaikella ja kaikilla on menneisyytensä ja juurensa. Ihmisen sukupuussa ei ole eläimiä.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg

        KADONNEITA HEIMOJA JÄLJITETÄÄN

        http://fkf.net/Kadonneet/

        http://jarmo10.org/kartat.htm

        ISASKARIN (vahvaluinen aasi) JÄLKELÄISIÄ TULI SUOMEEN

        http://www.israelinhuone.com/isaskar.php

        ISSACHAR/FINLAND (alk. 45:39)

        https://www.youtube.com/watch?v=EtXbzO4xl_c&feature=youtu.be&t=45m39s

        VERISUKU

        http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

        KIELISUKU

        http://www.seemi.julkaisee.fi/

        FIN-LAND (loppumaa, äärimaa)

        > Ten out of the Twelve Tribes of Israel were exiled and lost their identity. Their descendants are now to be found amongst Western Peoples. They are the Lost Ten Tribes. This is proven from the Bible, Talmud, and Rabbinical Sources as well as from Secular Studies in Ancient History, Archaeology, Mythology, Linguistics, and related fields. <

        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Ym. Etsivä löytää:)


    • utti

      Tässä onkin hyvä paikka kysyä ihan vastaavasti, onko joku törmännyt tutkimuksiin joissa olisi analysoitu tarkemmin Hannun ja Kertun löytämän piparkakkutalon koostumusta? Lähinnä mua kiinnostaa oliko se pipari vähärasvaista ja -sokerista, eli se ravinto-opillinen puoli.

      • Edelleen. Ateisteilla ei ole mitään annettavaa Luojaan luottavillle ihmisille. Eikä muillekaan. Ainakaan mitään tärkeää.


      • hehheee

        Entäs Punahilkka ja susi. Minua kiinnostaisi tutkimukset, joissa on analysoitu suden nielun rakennetta, miten tämä pystyi nielemään isoäidin ja punahilkan kokonaisena? Ja mikä esti heitä tukehtumasta sen vatsahappoihin? Kuinka iso susi lopulta oli, kun he mahtuivat sen vatsaan?


      • lisää_kysymyksiä

        Minua kiinnostaa enemmänkin piparkakkutalon rakennustekniset ratkaisut.
        Oliko piparkakkutalo rakennettu ilman erillistä tukirakennetta? Millä materiaalilla piparkakkutalo oli katettu? Oliko piparkakkutalossa jonkinlainen tulisija tai uuni?


      • TaksinKatolla
        hehheee kirjoitti:

        Entäs Punahilkka ja susi. Minua kiinnostaisi tutkimukset, joissa on analysoitu suden nielun rakennetta, miten tämä pystyi nielemään isoäidin ja punahilkan kokonaisena? Ja mikä esti heitä tukehtumasta sen vatsahappoihin? Kuinka iso susi lopulta oli, kun he mahtuivat sen vatsaan?

        "Hyvä on. Olipa kerran iso paha hevonen, jolla oli lihaksia, aurinkolasit ja karismaa... ja jonka iso paha susi söi." - Disneyn Lehmäjengi-elokuvan Kolme pientä porsasta -kylkiäisestä.


      • hehheee

        No se susihan onkin Raamatun Behemoth jos on niin iso, että hevosenkin söi. Selvisihän sekin ja kreationistit ovat selittäneet, että petoeläimetkin alkujaan söivät ruohoa:)
        "Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
        Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
        Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
        Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
        Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
        Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
        Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
        Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
        Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan."
        Näin ne asiat selviää! Luultavasti Behemoth-sudet elivät syrjäseuduilla huomaamatonta elämää Punahilkan aikoihin asti:)


      • hehheee
        hehheee kirjoitti:

        No se susihan onkin Raamatun Behemoth jos on niin iso, että hevosenkin söi. Selvisihän sekin ja kreationistit ovat selittäneet, että petoeläimetkin alkujaan söivät ruohoa:)
        "Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
        Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
        Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
        Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
        Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
        Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
        Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
        Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
        Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan."
        Näin ne asiat selviää! Luultavasti Behemoth-sudet elivät syrjäseuduilla huomaamatonta elämää Punahilkan aikoihin asti:)

        Huomatkaa erityisesti kohta "Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan." Se selittää, miksi Punahilkka ja mummo ei tukehtuneet vatsahappoihin. Behe-susi oli tempaissut janoonsa kokonaisen joellisen vettä sen mukana reilusti ilmaa ennen tapahtunutta. Kaikelle on looginen selitys.



      • utti

        Edelleen olet moraaliton valehtelija.


      • utti kirjoitti:

        Edelleen olet moraaliton valehtelija.

        Utti. Olet tietäväinen. Olet velvollinen paljastamaan maailmamme totuuden.


      • imbesillille

    • utti

      Vieläkin epäilyttää josko yurki on botti, koska tuo siirtyy heittelemään aina samoja idioottimaisia vakiovastauksia kun kyvyt jatkaa keskustelua muilla tavoin loppuvat. Tuollainen on ainakin ollut yleinen toteutusratkaisu boteissa. Eihän ihminen voi toimia noin, eihän?

      Tunnustaako joku ohjelmoineensa yurkin?

      • Utti. Edustat langennutta maailmaa. Olet sokea. Vain Kristuksen sana voi tehdä sinusta näkevän. Tarvitset kutsun. Et ole poikkeus.

        Olin ateisti. Sain kutsun. Luin Raamattua. Sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Ylhäältä. Armosta. Olen elämäntiellä. En kaipaa takaisin kuolemantielle.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • trollolloll

        On hyvin mahdollista että tällaista keskustelupalstaa käytetään Turingin keinoälytestiin. Siinähän koneen pitää pystyä vakuuttamaan ihminen sitä, että olisi koneen sijaan ihminen. Tässä tapauksessa testattava keinoäly ei ole vielä kovin kehittynyt, joten sille on annettu todella yksinkertaisen kreationistin identiteetti. Eikä se silti läpäise testiä täysin, kun bottiepäilyjä herää. Ehkä jossakin vaiheessa "yurki"- kone saa kyvyn vastailla kysymyksiin jonkunlaisella raamattulogiikalla ja keskustelee aidontuntuisesti kreationistin identiteetillä. Seuraavassa vaiheessa "yurki"- kone saa aidon inhimillisen tuntuisen päättelykyvyn ja ehkä sen jälkeen joskus voi identiteettikin vaihtua peruskreationistista joksikin muuksi.


      • utti
        trollolloll kirjoitti:

        On hyvin mahdollista että tällaista keskustelupalstaa käytetään Turingin keinoälytestiin. Siinähän koneen pitää pystyä vakuuttamaan ihminen sitä, että olisi koneen sijaan ihminen. Tässä tapauksessa testattava keinoäly ei ole vielä kovin kehittynyt, joten sille on annettu todella yksinkertaisen kreationistin identiteetti. Eikä se silti läpäise testiä täysin, kun bottiepäilyjä herää. Ehkä jossakin vaiheessa "yurki"- kone saa kyvyn vastailla kysymyksiin jonkunlaisella raamattulogiikalla ja keskustelee aidontuntuisesti kreationistin identiteetillä. Seuraavassa vaiheessa "yurki"- kone saa aidon inhimillisen tuntuisen päättelykyvyn ja ehkä sen jälkeen joskus voi identiteettikin vaihtua peruskreationistista joksikin muuksi.

        Olen aiemminkin todennut, että jos minun pitäisi tehdä keskustelubotti joka voisi mennä täydestä jossain, niin kretubotti olisi looginen lähtökohta. Kukaan ei odotakaan että kretu keskustelisi loogisesti tai vastaisi annettuihin kysymyksiin. Ja jopa yurki-tyyppinen botin jatkuva resetoituminen ja keskustelun aloittaminen alusta ("Mistä kaikki?" -hokemineen) menee sekin noissa piireissä (ainakin melkein) täydestä.

        Höperö uskominen varmaan kaikkiin salaliittoteorioihin mitä kukaan on koskaan keksinyt olisi sekin sinänsä ihan fiksu keksitty persoonallisuus, koska sellaisestahan saa generoitua helposti jutunjuurta. Olkoonkin ettei kukaan täällä enää jaksa niihin höperyyksiin tarttua.

        Joten, jos yurki-botin ohjelmoija sattuu olemaan kuulolla, niin voisitko kehittää tuohon jotain muunlaista generointia välillä, koska tuo salaliittohörhöily alkaa olla jo liian kulunutta.


      • yurki1000js
        trollolloll kirjoitti:

        On hyvin mahdollista että tällaista keskustelupalstaa käytetään Turingin keinoälytestiin. Siinähän koneen pitää pystyä vakuuttamaan ihminen sitä, että olisi koneen sijaan ihminen. Tässä tapauksessa testattava keinoäly ei ole vielä kovin kehittynyt, joten sille on annettu todella yksinkertaisen kreationistin identiteetti. Eikä se silti läpäise testiä täysin, kun bottiepäilyjä herää. Ehkä jossakin vaiheessa "yurki"- kone saa kyvyn vastailla kysymyksiin jonkunlaisella raamattulogiikalla ja keskustelee aidontuntuisesti kreationistin identiteetillä. Seuraavassa vaiheessa "yurki"- kone saa aidon inhimillisen tuntuisen päättelykyvyn ja ehkä sen jälkeen joskus voi identiteettikin vaihtua peruskreationistista joksikin muuksi.

        Leikillä on aikansa, mutta nyt alkaa olla aika miettiä vakavampia asioita. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth


      • utti kirjoitti:

        Olen aiemminkin todennut, että jos minun pitäisi tehdä keskustelubotti joka voisi mennä täydestä jossain, niin kretubotti olisi looginen lähtökohta. Kukaan ei odotakaan että kretu keskustelisi loogisesti tai vastaisi annettuihin kysymyksiin. Ja jopa yurki-tyyppinen botin jatkuva resetoituminen ja keskustelun aloittaminen alusta ("Mistä kaikki?" -hokemineen) menee sekin noissa piireissä (ainakin melkein) täydestä.

        Höperö uskominen varmaan kaikkiin salaliittoteorioihin mitä kukaan on koskaan keksinyt olisi sekin sinänsä ihan fiksu keksitty persoonallisuus, koska sellaisestahan saa generoitua helposti jutunjuurta. Olkoonkin ettei kukaan täällä enää jaksa niihin höperyyksiin tarttua.

        Joten, jos yurki-botin ohjelmoija sattuu olemaan kuulolla, niin voisitko kehittää tuohon jotain muunlaista generointia välillä, koska tuo salaliittohörhöily alkaa olla jo liian kulunutta.

        Edelleen. Jotta voisimme ymmärtää nykyaikaa, kandee selvittää menneisyys. Kysynkin. Mistä KAIKKI?
        Jotta voisimme varautua tulevaisuuteen, kandee lukea Raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14295677/vedenpaisumus--luonnollinen-vai-yliluonnollinen#comment-84738438


      • pelkkääSatua

      • pelkkääSatua kirjoitti:

        Raamatussa ei ole mitään ihmeellistä. uskovaiset ovat odottaneet maailmanloppua jo aika kauan, ja saavat sitä odottaakin. vain aivokuolleet idiootit uskovat raamatun satuja.

        PS. Tavallaan Raamatussa ei olekaan mitään ihmeellistä. Se edustaa suurinta mahdollista REALISMIA. Se paljastaa meidän raadollisuutemme. Se ilmoittaa sotien ja väkivallan alkusyyn. Ensin Lucifer lankesi. Sitten ihminen lankesi. Sitten veli tappoi veljen. Sama jatkuu. Sotia käydään ja ihmiset vahingoittavat toisiaan.

        Tuleeko rauha? Tulee. Saako ihminen aikaan maailmanrauhan? Ei, mutta Jeesus saa. Pyydän sinua tutustumaan Raamatun ennustamaan lähitulevaisuuteen:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        PS. Tavallaan Raamatussa ei olekaan mitään ihmeellistä. Se edustaa suurinta mahdollista REALISMIA. Se paljastaa meidän raadollisuutemme. Se ilmoittaa sotien ja väkivallan alkusyyn. Ensin Lucifer lankesi. Sitten ihminen lankesi. Sitten veli tappoi veljen. Sama jatkuu. Sotia käydään ja ihmiset vahingoittavat toisiaan.

        Tuleeko rauha? Tulee. Saako ihminen aikaan maailmanrauhan? Ei, mutta Jeesus saa. Pyydän sinua tutustumaan Raamatun ennustamaan lähitulevaisuuteen:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        yurkki valitettavasti olet täysin harhassa mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan ja tempaukseen.


    • "Oletteko törmänneet tutkimuksiin, jotka olisivat käsitelleet vedenpaisumuksen alkuperäistä aiheuttajaa? Lähinnä mua kiinnostaa syvyyden lähteiden ulosanti. Perustuiko se fysiikanlakeihin vai Luojan yliluonnolliseen tekoon?"

      Minua kiinnostaa kreationistinen selitys tieteellisille tutkimuksille, jotka osoittavat lukuisten järvien pohjasta löytyvän häiriintymättömiä vuosittain kertyviä sedimenttisarjoja kymmenien tuhansien vuosien ajalta ja kymmenistä jäätiköistä häiriintymättömät vuosilustot satojen tuhansien vuosien ajalta. Miksi noissa vuosilustoissa ei näy merkkiäkään globaalista vedenpaisumuksesta, kun niissä näkyy kyllä merkkejä esim. 8000 vuotta sitten tapahtuneista tulivuorenpurkauksista?

      Tähän kysymykseen kreationistit eivät koskaan vastaa mitään järkevää ja veikkaan että sinä et ole siinä suhteessa poikkeus yurki1000js.

      • utti

        Onko joku nähnyt yurkin vastaavan *mihinkään* kysymykseen mitään järkevää?


      • kuis luomisen kumoat?
        kuis Luojan kumoat?
        kuis laaja on tutkimukses?
        https://www.google.fi/#q=biblical flood proof

        onks tää liian pitkä kattoo loppuun saakka? puhe alk. 20 sek.
        https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
        teksti alla:
        > We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis. <


      • yurki1000js kirjoitti:

        kuis luomisen kumoat?
        kuis Luojan kumoat?
        kuis laaja on tutkimukses?
        https://www.google.fi/#q=biblical flood proof

        onks tää liian pitkä kattoo loppuun saakka? puhe alk. 20 sek.
        https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
        teksti alla:
        > We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis. <

        "kuis luomisen kumoat?"

        No esimerkiksi siten. että todistusaineiston mukaan ihminen on kehittynyt evoluutiolla simpanssien kanssa yhteisestä kantamuodosta.

        "kuis Luojan kumoat?"

        En mitenkään.

        "kuis laaja on tutkimukses?"

        Sekä järvien pohjien sedimenttejä että jäätiköiden vuosilustoja on molempia tutkittu sadoissa yliopstoissa.

        https://www.google.fi/#q=biblical flood proof

        onks tää liian pitkä kattoo loppuun saakka? puhe alk. 20 sek.

        "https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

        teksti alla:

        > We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis. <"

        Älä selittele joutavia, vaan vastaa kysymykseen. Miten on mahdollista löytää sekä järvien pohjista että jäätiköistä häiriintymättömnät vuosilustot olettamasi tulvan ajalta?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "kuis luomisen kumoat?"

        No esimerkiksi siten. että todistusaineiston mukaan ihminen on kehittynyt evoluutiolla simpanssien kanssa yhteisestä kantamuodosta.

        "kuis Luojan kumoat?"

        En mitenkään.

        "kuis laaja on tutkimukses?"

        Sekä järvien pohjien sedimenttejä että jäätiköiden vuosilustoja on molempia tutkittu sadoissa yliopstoissa.

        https://www.google.fi/#q=biblical flood proof

        onks tää liian pitkä kattoo loppuun saakka? puhe alk. 20 sek.

        "https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

        teksti alla:

        > We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis. <"

        Älä selittele joutavia, vaan vastaa kysymykseen. Miten on mahdollista löytää sekä järvien pohjista että jäätiköistä häiriintymättömnät vuosilustot olettamasi tulvan ajalta?

        Moloch: "No esimerkiksi siten. että todistusaineiston mukaan ihminen on kehittynyt evoluutiolla simpanssien kanssa yhteisestä kantamuodosta."

        Älä enää usko koulutuslaitokseen ja valtamediaan.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Ei ole häpeä tunnustaa tulleensa petetyksi, mutta on häpeä jatkaa itsepetosta. Maailma on langenneessa tilassa. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch: "No esimerkiksi siten. että todistusaineiston mukaan ihminen on kehittynyt evoluutiolla simpanssien kanssa yhteisestä kantamuodosta."

        Älä enää usko koulutuslaitokseen ja valtamediaan.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Ei ole häpeä tunnustaa tulleensa petetyksi, mutta on häpeä jatkaa itsepetosta. Maailma on langenneessa tilassa. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        "Moloch: "No esimerkiksi siten. että todistusaineiston mukaan ihminen on kehittynyt evoluutiolla simpanssien kanssa yhteisestä kantamuodosta."

        Älä enää usko koulutuslaitokseen ja valtamediaan."

        Haha. Kuule, minä uskon todisteisiin ja todisteet ovat tieteen puolella. Teemun sivut ovat vahetta.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        "Ei ole häpeä tunnustaa tulleensa petetyksi, mutta on häpeä jatkaa itsepetosta."

        No koska ajattelit sen tunnustaa?

        "Maailma on langenneessa tilassa. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing"

        Kerro nyt vain vastaus tuohon kysymykseeni vuosilustoista, jotta emme pitäisi sinua tyhmänä ja tietämättömänä.


      • Moloch: "Sekä järvien pohjien sedimenttejä että jäätiköiden vuosilustoja on molempia tutkittu sadoissa yliopstoissa."
        Miten voidaan määrittää järvien pohjien sedimenttien iät? Miten voidaan määrittää jäätikön vuosiluston muodostumisaika?
        Onko video liian pitkä?

        https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

        HALUTTU LOPPUTULOS

        > Amerikkalainen maakerrosten tutkija tri. John D. Morris luennoi Moskovan yliopistossa v. 1990. Hän totesi, että kommunismi perustuu kehitysoppiin. Molemmilla on sama johdonmukainen asioiden tulkintatapa. Ensin määritellään mihin lopputulokseen tutkimuksen on tultava ja sen jälkeen tutkimustuloksia tulkitaan siten, että ne tukevat haluttuun lopputulokseen pääsemistä. Tämä ei kuitenkaan ole todellista tieteen tekemistä vaan aivopesua. Kuulijakunta hyväksyi tämän tulkinnan kommunismista ja kehitysopista oikeaksi. <

        http://www.kp-art.fi/taustaa/taustaa1/28.htm

        PUUNRUNKOJEN MONIEN KERROSTUMIEN LÄPÄISY JOHTUU RAJUSTA LUONNONMULLISTUKSESTA

        > Toisinaan kehitysoppi-isien iänmääritykset ovat paljolti luonnonlakien vastaisia. Tästä esimerkkinä ovat tietenkin yli 65 miljoonaa ateistivuotta vanhat maakerrostumat, joista löytyy yhä ehyttä dinosauruksen ihoa, solukkoa, kollageenia, kivettymättömiä raajoja etc. Luonnonvastaiset iänmääritykset eivät rajoitu pelkästään eläinkuntaan vaan myös kasvikuntaan. Axel Heibergin saaresta (Kanada) nimittäin löydettiin 80-luvulla 45 miljoonaa ateistivuotta vanha metsä. Paikalla oli puun runkoja, kantoja yms. metsänpohjaa. kasvipaleontologi James Basinger veisti puukollaan näistä kymmeniä miljoonia ateistivuosia vanhoista puista itselleen nuotiotarpeet. Metsän rippeitä löytyi 19 eri kerrostumasta maan altakin. Yleensä kehitysopin vuosimiljoonat ovat erittäin elastisia ja selitykset eivät koskaan lopu, mutta ainakaan minä en suostu uskomaan sokeasti, että puut säilyvät 45 000 000 vuotta kivettymättömänä ja polttokelpoisena.

        Toisinaan fossiloituneet tai hiiltyneet puut läpäisevät useita eri geologisten aikakausien ”maakerroksia”. Toisinaan puiden alaosat olivat painuneet syvälle kivihiilikerrokseen, sitten runko menee suoraan välissä olevan kerroksen läpi päätyen yläpuolella olevaan kivihiilikerrokseen. Tämä on tavallista mm. Australiassa. Joissain maissa 15-25 metriset rungot läpäisevät vuosimiljoonien maakerroksia juuret kohti taivasta. Tällaisia puita on tavattu mm. hiilikaivostöiden yhteydessä. <

        http://www.evoluutio.com/?o=25

        Ym. Etsivä löytää.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch: "Sekä järvien pohjien sedimenttejä että jäätiköiden vuosilustoja on molempia tutkittu sadoissa yliopstoissa."
        Miten voidaan määrittää järvien pohjien sedimenttien iät? Miten voidaan määrittää jäätikön vuosiluston muodostumisaika?
        Onko video liian pitkä?

        https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

        HALUTTU LOPPUTULOS

        > Amerikkalainen maakerrosten tutkija tri. John D. Morris luennoi Moskovan yliopistossa v. 1990. Hän totesi, että kommunismi perustuu kehitysoppiin. Molemmilla on sama johdonmukainen asioiden tulkintatapa. Ensin määritellään mihin lopputulokseen tutkimuksen on tultava ja sen jälkeen tutkimustuloksia tulkitaan siten, että ne tukevat haluttuun lopputulokseen pääsemistä. Tämä ei kuitenkaan ole todellista tieteen tekemistä vaan aivopesua. Kuulijakunta hyväksyi tämän tulkinnan kommunismista ja kehitysopista oikeaksi. <

        http://www.kp-art.fi/taustaa/taustaa1/28.htm

        PUUNRUNKOJEN MONIEN KERROSTUMIEN LÄPÄISY JOHTUU RAJUSTA LUONNONMULLISTUKSESTA

        > Toisinaan kehitysoppi-isien iänmääritykset ovat paljolti luonnonlakien vastaisia. Tästä esimerkkinä ovat tietenkin yli 65 miljoonaa ateistivuotta vanhat maakerrostumat, joista löytyy yhä ehyttä dinosauruksen ihoa, solukkoa, kollageenia, kivettymättömiä raajoja etc. Luonnonvastaiset iänmääritykset eivät rajoitu pelkästään eläinkuntaan vaan myös kasvikuntaan. Axel Heibergin saaresta (Kanada) nimittäin löydettiin 80-luvulla 45 miljoonaa ateistivuotta vanha metsä. Paikalla oli puun runkoja, kantoja yms. metsänpohjaa. kasvipaleontologi James Basinger veisti puukollaan näistä kymmeniä miljoonia ateistivuosia vanhoista puista itselleen nuotiotarpeet. Metsän rippeitä löytyi 19 eri kerrostumasta maan altakin. Yleensä kehitysopin vuosimiljoonat ovat erittäin elastisia ja selitykset eivät koskaan lopu, mutta ainakaan minä en suostu uskomaan sokeasti, että puut säilyvät 45 000 000 vuotta kivettymättömänä ja polttokelpoisena.

        Toisinaan fossiloituneet tai hiiltyneet puut läpäisevät useita eri geologisten aikakausien ”maakerroksia”. Toisinaan puiden alaosat olivat painuneet syvälle kivihiilikerrokseen, sitten runko menee suoraan välissä olevan kerroksen läpi päätyen yläpuolella olevaan kivihiilikerrokseen. Tämä on tavallista mm. Australiassa. Joissain maissa 15-25 metriset rungot läpäisevät vuosimiljoonien maakerroksia juuret kohti taivasta. Tällaisia puita on tavattu mm. hiilikaivostöiden yhteydessä. <

        http://www.evoluutio.com/?o=25

        Ym. Etsivä löytää.

        "Miten voidaan määrittää järvien pohjien sedimenttien iät? Miten voidaan määrittää jäätikön vuosiluston muodostumisaika?"

        Siis mitä? Et tiedä tai ymmärrä edes alkeita näistä asioista? Eipä mikään ihme, että olet kreationisti. No minäpä kerron sinulle: havaitsemme edelleen noiden kerrostumien kerrostuvan kerran vuodessa ja ymmärrämme tieteen avulla miten se tapahtu. Otan esimerkiksi Korttajärven tutkimuksen:

        "Vuosilustot

        Järvilusto vastaa puiden vuosilustoa, eli lusto on kerrostunut yhden
        vuoden aikana. Lustovuosi alkaa kevällä, jolloin järven pohjaan kerrostuu
        vaalea, lähinnä hienoa hiekkaa ja savea (mineraaliainesta) sisältävä
        kerros. Karkein aines kulkeutuu järven pohjaan kevättulvan aiheuttaman
        voimakkaamman virtauksen tuloksena. Vähitellen virtauksen hiljentyessä
        kerrostuu hienompi mineraaliaines, jonka joukkoon on sekoittunut
        orgaanista ainesta. Orgaanisen aineksen määrä kasvaa syksyyn päin
        siirryttäessä. Suurin osa tästä orgaanisesta aineksesta syntyy järvessä.
        Viimeisenä kerrostuu jääpeitteen alla ja suojaisissa olosuhteissa hyvin
        hienorakeinen väriltään lähes musta orgaaninen aines, joka päättää
        lustovuoden. Luston sisällä oleva kerrosrakenne saattaa jonkin verran
        vaihdella, mutta perusrakenne (ensimmäinen karkearakeinen vaalea kerros ja
        viimeinen hienorakeinen musta kerros) säilyy.

        Lustotutkimukset

        Korttajärven pohjaan on kerrostunut lustoja 11,6 metrin paksuudelta. Yhden
        luston paksuus on keskimäärin 1,2 mm. Sedimentti ajoitettiin lustojen
        laskemisella. "

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        Jäätiköistä saat vaikkapa tämän tutkimuksen:

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        Vuosilustot kerätään poraamalla keskeltä jäätikköä, jossa jää ei koskaan sula ja jään liike on hitainta ja lumisade vähäisintä: joka vuosi erottuu niissä erikseen ja se näkyy myös noissa kerrostumissa hapen isotooppien määrissä eri vuodenaikoina. Kylmimpänä vuodenaikana on vuosilustoissa on vähiten hapen raskasta isotoopia ja lämpimimpinä päinvastoin, kevyintä hapen isotooppia on vähiten.

        "Onko video liian pitkä?"

        Videosi on pelkkää hömppää.

        Voin selittää sinulle useita kerrostumia läpäisevät puunrungot, mutta yritäpä ensin vastata tuohon kysymykseeni:

        "Miten on mahdollista löytää sekä järvien pohjista että jäätiköistä häiriintymättömät vuosilustot olettamasi tulvan ajalta?"


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Miten voidaan määrittää järvien pohjien sedimenttien iät? Miten voidaan määrittää jäätikön vuosiluston muodostumisaika?"

        Siis mitä? Et tiedä tai ymmärrä edes alkeita näistä asioista? Eipä mikään ihme, että olet kreationisti. No minäpä kerron sinulle: havaitsemme edelleen noiden kerrostumien kerrostuvan kerran vuodessa ja ymmärrämme tieteen avulla miten se tapahtu. Otan esimerkiksi Korttajärven tutkimuksen:

        "Vuosilustot

        Järvilusto vastaa puiden vuosilustoa, eli lusto on kerrostunut yhden
        vuoden aikana. Lustovuosi alkaa kevällä, jolloin järven pohjaan kerrostuu
        vaalea, lähinnä hienoa hiekkaa ja savea (mineraaliainesta) sisältävä
        kerros. Karkein aines kulkeutuu järven pohjaan kevättulvan aiheuttaman
        voimakkaamman virtauksen tuloksena. Vähitellen virtauksen hiljentyessä
        kerrostuu hienompi mineraaliaines, jonka joukkoon on sekoittunut
        orgaanista ainesta. Orgaanisen aineksen määrä kasvaa syksyyn päin
        siirryttäessä. Suurin osa tästä orgaanisesta aineksesta syntyy järvessä.
        Viimeisenä kerrostuu jääpeitteen alla ja suojaisissa olosuhteissa hyvin
        hienorakeinen väriltään lähes musta orgaaninen aines, joka päättää
        lustovuoden. Luston sisällä oleva kerrosrakenne saattaa jonkin verran
        vaihdella, mutta perusrakenne (ensimmäinen karkearakeinen vaalea kerros ja
        viimeinen hienorakeinen musta kerros) säilyy.

        Lustotutkimukset

        Korttajärven pohjaan on kerrostunut lustoja 11,6 metrin paksuudelta. Yhden
        luston paksuus on keskimäärin 1,2 mm. Sedimentti ajoitettiin lustojen
        laskemisella. "

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        Jäätiköistä saat vaikkapa tämän tutkimuksen:

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        Vuosilustot kerätään poraamalla keskeltä jäätikköä, jossa jää ei koskaan sula ja jään liike on hitainta ja lumisade vähäisintä: joka vuosi erottuu niissä erikseen ja se näkyy myös noissa kerrostumissa hapen isotooppien määrissä eri vuodenaikoina. Kylmimpänä vuodenaikana on vuosilustoissa on vähiten hapen raskasta isotoopia ja lämpimimpinä päinvastoin, kevyintä hapen isotooppia on vähiten.

        "Onko video liian pitkä?"

        Videosi on pelkkää hömppää.

        Voin selittää sinulle useita kerrostumia läpäisevät puunrungot, mutta yritäpä ensin vastata tuohon kysymykseeni:

        "Miten on mahdollista löytää sekä järvien pohjista että jäätiköistä häiriintymättömät vuosilustot olettamasi tulvan ajalta?"

        Vedenpaisumustaidetta. Muutakin.

        https://evotuhat.wordpress.com/art/

        KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista.

        > Ensimmäiset lustot kerrostuivat 9590 vuotta sitten, jolloin Korttajärvi
        kuroutui Ancylus järvestä. Tämä ensimmäinen itsenäinen järvivaihe kesti vain 430 vuotta, jonka jälkeen Korttajärvestä tuli osa Muinais-Päijännettä yli 2700 vuodeksi. Lustoja kerrostui myös suuremman järvivaiheen aikana, mutta niiden sisäinen rakenne oli monimutkaisempi kuin itsenäisen järvivaiheen aikana. Korttajärvi kuroutui Muinais-Päijänteestä nykyiseksi järvialtaaksi 6400 vuotta sitten, Muinais-Päijänteen veden pinnan laskettua äkillisesti. <

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        HUOM! Miljoonat (ja miljardit) vuodet oli pakko keksiä tukemaan todistamatonta evoluutioteoriaa. Kommunismin henki riivaa langennutta maailmaa.

        > While data from ice cores stretches back over 500,000 years into the past, sediment cores have been used to look even farther back in time, up to 200 million years ago.

        ANDRILL (ANtarctic geological DRILLing) sediment core.
        In the ocean, a continual rain of fine sediment collects on the sea floor, forming a thick layer of sediment up to 5.6 miles (9 km) thick. Most of this sediment is made up of the miniscule shells of microscopic sea life. Since particular microbes live only under particular environmental conditions, scientists can use them to track changes in water temperature and chemistry over millions of years. As with ice cores, ash, dust, and pollen found among the layers can tell of other environmental events and conditions taking place around the globe at that time. <

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        KOMMUNISMIN HENKI

        > Evoluutioteoriaa opetetaan kouluissa tieteellisesti todistettuna faktana. Television luonto-ohjelmissa ei oteta luomista enää lainkaan huomioon. Kaikki esitetään mediassa evoluutioteorian mukaisella tavalla. Petos on lyönyt itsensä läpi.

        Kouluissa otettiin käyttöön 1970-luvulla kommunistisen Itä-Saksan malli, missä evoluutioteoria oli ainoa hyväksytty uskonto, josta käytettiin tieteen nimeä. Suomalaiset on aivopesty uskomaan evoluutioteoriaan jo leikkikouluikäisistä asti. Luomiskertomukseen uskoville nauretaan ja pidetään meitä älyllisesti vajavaisina. Todellisuudessa ihmisen täytyy olla lähestulkoon typerys, jos uskoo tosissaan evoluutioteoriaan. Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana.

        Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona. Niin – evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä eikä lainkaan tiedettä vaan se on uskonto, filosofia ja maailmankatsomus. Evoluutioteorialle ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta, minkä avulla sitä voitaisiin pitää edes teoriassa mahdollisena selityksenä elämän synnylle ja lajien paljoudelle. <

        http://www.kolumbus.fi/~w462389/evoluutio/mahd.htm

        NATSISMIN HENKI

        > Pahimpia tuhon aiheuttajia ovatkin olleet ateismiin perustuva kommunismi sekä natsismi-ideologia. Jos ne eivät olisi päässeet vallalle ja vaikuttaneet ihmisten mieliin, olisi monien yhteiskuntien kehitys muodostunut toisenlaiseksi ja rauhallisemmaksi. Nämä yhteiskunnat olisivat välttyneet monilta kärsimyksiltä, joihin nämä ideologiat johtivat.

        Mutta miksi Euroopan ehkä sivistyneimmässä valtiossa, Saksassa, pääsi natsismin kaltainen ideologia voitolle? Ja miksi kommunismi-ideologia syntyi? Syiksi voidaan tietysti esittää talouden ja yhteiskunnan epävakautta sekä muita yhteiskunnallisia selityksiä, mutta niiden takana on myös syvällisempiä syitä. Varsinkin kristinuskosta luopuminen, liberaaliteologia ja evoluutioteorian vaikutus ovat tärkeitä taustatekijöitä. Siksi katsomme kehitystä alkaen jo 1700- ja 1800-luvuilta. <

        http://www.jariiivanainen.net/ateismi2.html

        LÄHIHISTORIAA

        > Sinisalon joukoille oikeisto oli "luokkavihollinen", jota vastaan käytiin "luokkasotaa". Äärikommunistien, myös Kremlin ohjeiden mukaan vallankumouksen tullessa osa kansasta "neutraloidaan tai eliminoidaan". Tätä varten kommunisteilla oli 1960-1970-lukujen taitteessa eri laitoksissa, mm. yliopistoissa eliminoitavien poliittisten vastustajien hirttolistoja. Murhauhkaukset ja muu henkinen painostus toisinajattelijoita kohtaan oli kovaa ja se johti jopa itsemurhiin. <

        http://www.reporadio.fi/otteita.php

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ HIFFAA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä laatia parannusehdotukset ja toimittaa ne SUORAAN evoluutiolle. Logiikkaa voi harjoittaa:)


      • Olet.Urpo
        yurki1000js kirjoitti:

        Vedenpaisumustaidetta. Muutakin.

        https://evotuhat.wordpress.com/art/

        KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista.

        > Ensimmäiset lustot kerrostuivat 9590 vuotta sitten, jolloin Korttajärvi
        kuroutui Ancylus järvestä. Tämä ensimmäinen itsenäinen järvivaihe kesti vain 430 vuotta, jonka jälkeen Korttajärvestä tuli osa Muinais-Päijännettä yli 2700 vuodeksi. Lustoja kerrostui myös suuremman järvivaiheen aikana, mutta niiden sisäinen rakenne oli monimutkaisempi kuin itsenäisen järvivaiheen aikana. Korttajärvi kuroutui Muinais-Päijänteestä nykyiseksi järvialtaaksi 6400 vuotta sitten, Muinais-Päijänteen veden pinnan laskettua äkillisesti. <

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        HUOM! Miljoonat (ja miljardit) vuodet oli pakko keksiä tukemaan todistamatonta evoluutioteoriaa. Kommunismin henki riivaa langennutta maailmaa.

        > While data from ice cores stretches back over 500,000 years into the past, sediment cores have been used to look even farther back in time, up to 200 million years ago.

        ANDRILL (ANtarctic geological DRILLing) sediment core.
        In the ocean, a continual rain of fine sediment collects on the sea floor, forming a thick layer of sediment up to 5.6 miles (9 km) thick. Most of this sediment is made up of the miniscule shells of microscopic sea life. Since particular microbes live only under particular environmental conditions, scientists can use them to track changes in water temperature and chemistry over millions of years. As with ice cores, ash, dust, and pollen found among the layers can tell of other environmental events and conditions taking place around the globe at that time. <

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        KOMMUNISMIN HENKI

        > Evoluutioteoriaa opetetaan kouluissa tieteellisesti todistettuna faktana. Television luonto-ohjelmissa ei oteta luomista enää lainkaan huomioon. Kaikki esitetään mediassa evoluutioteorian mukaisella tavalla. Petos on lyönyt itsensä läpi.

        Kouluissa otettiin käyttöön 1970-luvulla kommunistisen Itä-Saksan malli, missä evoluutioteoria oli ainoa hyväksytty uskonto, josta käytettiin tieteen nimeä. Suomalaiset on aivopesty uskomaan evoluutioteoriaan jo leikkikouluikäisistä asti. Luomiskertomukseen uskoville nauretaan ja pidetään meitä älyllisesti vajavaisina. Todellisuudessa ihmisen täytyy olla lähestulkoon typerys, jos uskoo tosissaan evoluutioteoriaan. Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana.

        Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona. Niin – evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä eikä lainkaan tiedettä vaan se on uskonto, filosofia ja maailmankatsomus. Evoluutioteorialle ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta, minkä avulla sitä voitaisiin pitää edes teoriassa mahdollisena selityksenä elämän synnylle ja lajien paljoudelle. <

        http://www.kolumbus.fi/~w462389/evoluutio/mahd.htm

        NATSISMIN HENKI

        > Pahimpia tuhon aiheuttajia ovatkin olleet ateismiin perustuva kommunismi sekä natsismi-ideologia. Jos ne eivät olisi päässeet vallalle ja vaikuttaneet ihmisten mieliin, olisi monien yhteiskuntien kehitys muodostunut toisenlaiseksi ja rauhallisemmaksi. Nämä yhteiskunnat olisivat välttyneet monilta kärsimyksiltä, joihin nämä ideologiat johtivat.

        Mutta miksi Euroopan ehkä sivistyneimmässä valtiossa, Saksassa, pääsi natsismin kaltainen ideologia voitolle? Ja miksi kommunismi-ideologia syntyi? Syiksi voidaan tietysti esittää talouden ja yhteiskunnan epävakautta sekä muita yhteiskunnallisia selityksiä, mutta niiden takana on myös syvällisempiä syitä. Varsinkin kristinuskosta luopuminen, liberaaliteologia ja evoluutioteorian vaikutus ovat tärkeitä taustatekijöitä. Siksi katsomme kehitystä alkaen jo 1700- ja 1800-luvuilta. <

        http://www.jariiivanainen.net/ateismi2.html

        LÄHIHISTORIAA

        > Sinisalon joukoille oikeisto oli "luokkavihollinen", jota vastaan käytiin "luokkasotaa". Äärikommunistien, myös Kremlin ohjeiden mukaan vallankumouksen tullessa osa kansasta "neutraloidaan tai eliminoidaan". Tätä varten kommunisteilla oli 1960-1970-lukujen taitteessa eri laitoksissa, mm. yliopistoissa eliminoitavien poliittisten vastustajien hirttolistoja. Murhauhkaukset ja muu henkinen painostus toisinajattelijoita kohtaan oli kovaa ja se johti jopa itsemurhiin. <

        http://www.reporadio.fi/otteita.php

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ HIFFAA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä laatia parannusehdotukset ja toimittaa ne SUORAAN evoluutiolle. Logiikkaa voi harjoittaa:)

        Nolaat itsesi Yurki. Evoluutiosta löytyy tieteelliset todisteet ja sinun luomisesta ei yhtään. Ota asioista selvää typerys!!


      • Olet.Urpo kirjoitti:

        Nolaat itsesi Yurki. Evoluutiosta löytyy tieteelliset todisteet ja sinun luomisesta ei yhtään. Ota asioista selvää typerys!!

        "KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista."

        Eli luulet, että Maa olisi vain joitakin kymmeniä tuhansia vuosia vanha? No miten luomiseen sitten sopii järvet, joissa vuosilustoja on yli 40 000? Tai muinaisen joen pohja, jossa noita vuosilustoja on kivettyneenä parikymmentä miljoonaa?

        "HUOM! Miljoonat (ja miljardit) vuodet oli pakko keksiä tukemaan todistamatonta evoluutioteoriaa. Kommunismin henki riivaa langennutta maailmaa."

        Haha. Ei niitä ole keksitty, ne ovat mitattua faktaa. Ja tunnemme maanpäältä useita prosesseja, joiden on täytynyt kestää jopa kymmeniä miljoonia vuosia: esim. öljyn synty.

        "> While data from ice cores stretches back over 500,000 years into the past, sediment cores have been used to look even farther back in time, up to 200 million years ago."

        Ja nyt siis vain selität, miten nuoresta maapallosta on mahdollista löytää 500 000:n vuoden edestä jäätiköiden vuosilustoja tai sedimenteistä 200 miljoonan vuoden edestä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vedenpaisumustaidetta. Muutakin.

        https://evotuhat.wordpress.com/art/

        KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista.

        > Ensimmäiset lustot kerrostuivat 9590 vuotta sitten, jolloin Korttajärvi
        kuroutui Ancylus järvestä. Tämä ensimmäinen itsenäinen järvivaihe kesti vain 430 vuotta, jonka jälkeen Korttajärvestä tuli osa Muinais-Päijännettä yli 2700 vuodeksi. Lustoja kerrostui myös suuremman järvivaiheen aikana, mutta niiden sisäinen rakenne oli monimutkaisempi kuin itsenäisen järvivaiheen aikana. Korttajärvi kuroutui Muinais-Päijänteestä nykyiseksi järvialtaaksi 6400 vuotta sitten, Muinais-Päijänteen veden pinnan laskettua äkillisesti. <

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        HUOM! Miljoonat (ja miljardit) vuodet oli pakko keksiä tukemaan todistamatonta evoluutioteoriaa. Kommunismin henki riivaa langennutta maailmaa.

        > While data from ice cores stretches back over 500,000 years into the past, sediment cores have been used to look even farther back in time, up to 200 million years ago.

        ANDRILL (ANtarctic geological DRILLing) sediment core.
        In the ocean, a continual rain of fine sediment collects on the sea floor, forming a thick layer of sediment up to 5.6 miles (9 km) thick. Most of this sediment is made up of the miniscule shells of microscopic sea life. Since particular microbes live only under particular environmental conditions, scientists can use them to track changes in water temperature and chemistry over millions of years. As with ice cores, ash, dust, and pollen found among the layers can tell of other environmental events and conditions taking place around the globe at that time. <

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        KOMMUNISMIN HENKI

        > Evoluutioteoriaa opetetaan kouluissa tieteellisesti todistettuna faktana. Television luonto-ohjelmissa ei oteta luomista enää lainkaan huomioon. Kaikki esitetään mediassa evoluutioteorian mukaisella tavalla. Petos on lyönyt itsensä läpi.

        Kouluissa otettiin käyttöön 1970-luvulla kommunistisen Itä-Saksan malli, missä evoluutioteoria oli ainoa hyväksytty uskonto, josta käytettiin tieteen nimeä. Suomalaiset on aivopesty uskomaan evoluutioteoriaan jo leikkikouluikäisistä asti. Luomiskertomukseen uskoville nauretaan ja pidetään meitä älyllisesti vajavaisina. Todellisuudessa ihmisen täytyy olla lähestulkoon typerys, jos uskoo tosissaan evoluutioteoriaan. Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana.

        Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona. Niin – evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä eikä lainkaan tiedettä vaan se on uskonto, filosofia ja maailmankatsomus. Evoluutioteorialle ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta, minkä avulla sitä voitaisiin pitää edes teoriassa mahdollisena selityksenä elämän synnylle ja lajien paljoudelle. <

        http://www.kolumbus.fi/~w462389/evoluutio/mahd.htm

        NATSISMIN HENKI

        > Pahimpia tuhon aiheuttajia ovatkin olleet ateismiin perustuva kommunismi sekä natsismi-ideologia. Jos ne eivät olisi päässeet vallalle ja vaikuttaneet ihmisten mieliin, olisi monien yhteiskuntien kehitys muodostunut toisenlaiseksi ja rauhallisemmaksi. Nämä yhteiskunnat olisivat välttyneet monilta kärsimyksiltä, joihin nämä ideologiat johtivat.

        Mutta miksi Euroopan ehkä sivistyneimmässä valtiossa, Saksassa, pääsi natsismin kaltainen ideologia voitolle? Ja miksi kommunismi-ideologia syntyi? Syiksi voidaan tietysti esittää talouden ja yhteiskunnan epävakautta sekä muita yhteiskunnallisia selityksiä, mutta niiden takana on myös syvällisempiä syitä. Varsinkin kristinuskosta luopuminen, liberaaliteologia ja evoluutioteorian vaikutus ovat tärkeitä taustatekijöitä. Siksi katsomme kehitystä alkaen jo 1700- ja 1800-luvuilta. <

        http://www.jariiivanainen.net/ateismi2.html

        LÄHIHISTORIAA

        > Sinisalon joukoille oikeisto oli "luokkavihollinen", jota vastaan käytiin "luokkasotaa". Äärikommunistien, myös Kremlin ohjeiden mukaan vallankumouksen tullessa osa kansasta "neutraloidaan tai eliminoidaan". Tätä varten kommunisteilla oli 1960-1970-lukujen taitteessa eri laitoksissa, mm. yliopistoissa eliminoitavien poliittisten vastustajien hirttolistoja. Murhauhkaukset ja muu henkinen painostus toisinajattelijoita kohtaan oli kovaa ja se johti jopa itsemurhiin. <

        http://www.reporadio.fi/otteita.php

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ HIFFAA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä laatia parannusehdotukset ja toimittaa ne SUORAAN evoluutiolle. Logiikkaa voi harjoittaa:)

        Huomasin muuten tuolla Haipolan kirjoituksessa tämän:

        "Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona."

        Pitkästä aikaa tositiedettä. Missähän tuota todellista tieteellistä tutkimusta harjoitetaan, kun populaarimediat kyllä julkaisevat yliopistojen tutkimustuloksia?

        "Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana."

        Haipola nyt vain unohti esittää ne evoluutioteorian kumoavat ja luomisen todistavat faktat ja esittelee tuolla vain omia väärinymmärryksiään. Sattuuhan sitä, vaikka toki olisi ollut mukavaa saada taas Nobel tänne Suomeen.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vedenpaisumustaidetta. Muutakin.

        https://evotuhat.wordpress.com/art/

        KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista.

        > Ensimmäiset lustot kerrostuivat 9590 vuotta sitten, jolloin Korttajärvi
        kuroutui Ancylus järvestä. Tämä ensimmäinen itsenäinen järvivaihe kesti vain 430 vuotta, jonka jälkeen Korttajärvestä tuli osa Muinais-Päijännettä yli 2700 vuodeksi. Lustoja kerrostui myös suuremman järvivaiheen aikana, mutta niiden sisäinen rakenne oli monimutkaisempi kuin itsenäisen järvivaiheen aikana. Korttajärvi kuroutui Muinais-Päijänteestä nykyiseksi järvialtaaksi 6400 vuotta sitten, Muinais-Päijänteen veden pinnan laskettua äkillisesti. <

        http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/0/0342d2a728980421c22570e6002e5ba2?OpenDocument

        HUOM! Miljoonat (ja miljardit) vuodet oli pakko keksiä tukemaan todistamatonta evoluutioteoriaa. Kommunismin henki riivaa langennutta maailmaa.

        > While data from ice cores stretches back over 500,000 years into the past, sediment cores have been used to look even farther back in time, up to 200 million years ago.

        ANDRILL (ANtarctic geological DRILLing) sediment core.
        In the ocean, a continual rain of fine sediment collects on the sea floor, forming a thick layer of sediment up to 5.6 miles (9 km) thick. Most of this sediment is made up of the miniscule shells of microscopic sea life. Since particular microbes live only under particular environmental conditions, scientists can use them to track changes in water temperature and chemistry over millions of years. As with ice cores, ash, dust, and pollen found among the layers can tell of other environmental events and conditions taking place around the globe at that time. <

        http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/ice-and-sediment-cores/

        KOMMUNISMIN HENKI

        > Evoluutioteoriaa opetetaan kouluissa tieteellisesti todistettuna faktana. Television luonto-ohjelmissa ei oteta luomista enää lainkaan huomioon. Kaikki esitetään mediassa evoluutioteorian mukaisella tavalla. Petos on lyönyt itsensä läpi.

        Kouluissa otettiin käyttöön 1970-luvulla kommunistisen Itä-Saksan malli, missä evoluutioteoria oli ainoa hyväksytty uskonto, josta käytettiin tieteen nimeä. Suomalaiset on aivopesty uskomaan evoluutioteoriaan jo leikkikouluikäisistä asti. Luomiskertomukseen uskoville nauretaan ja pidetään meitä älyllisesti vajavaisina. Todellisuudessa ihmisen täytyy olla lähestulkoon typerys, jos uskoo tosissaan evoluutioteoriaan. Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana.

        Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona. Niin – evoluutioteoria ei ole luonnontiedettä eikä lainkaan tiedettä vaan se on uskonto, filosofia ja maailmankatsomus. Evoluutioteorialle ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta, minkä avulla sitä voitaisiin pitää edes teoriassa mahdollisena selityksenä elämän synnylle ja lajien paljoudelle. <

        http://www.kolumbus.fi/~w462389/evoluutio/mahd.htm

        NATSISMIN HENKI

        > Pahimpia tuhon aiheuttajia ovatkin olleet ateismiin perustuva kommunismi sekä natsismi-ideologia. Jos ne eivät olisi päässeet vallalle ja vaikuttaneet ihmisten mieliin, olisi monien yhteiskuntien kehitys muodostunut toisenlaiseksi ja rauhallisemmaksi. Nämä yhteiskunnat olisivat välttyneet monilta kärsimyksiltä, joihin nämä ideologiat johtivat.

        Mutta miksi Euroopan ehkä sivistyneimmässä valtiossa, Saksassa, pääsi natsismin kaltainen ideologia voitolle? Ja miksi kommunismi-ideologia syntyi? Syiksi voidaan tietysti esittää talouden ja yhteiskunnan epävakautta sekä muita yhteiskunnallisia selityksiä, mutta niiden takana on myös syvällisempiä syitä. Varsinkin kristinuskosta luopuminen, liberaaliteologia ja evoluutioteorian vaikutus ovat tärkeitä taustatekijöitä. Siksi katsomme kehitystä alkaen jo 1700- ja 1800-luvuilta. <

        http://www.jariiivanainen.net/ateismi2.html

        LÄHIHISTORIAA

        > Sinisalon joukoille oikeisto oli "luokkavihollinen", jota vastaan käytiin "luokkasotaa". Äärikommunistien, myös Kremlin ohjeiden mukaan vallankumouksen tullessa osa kansasta "neutraloidaan tai eliminoidaan". Tätä varten kommunisteilla oli 1960-1970-lukujen taitteessa eri laitoksissa, mm. yliopistoissa eliminoitavien poliittisten vastustajien hirttolistoja. Murhauhkaukset ja muu henkinen painostus toisinajattelijoita kohtaan oli kovaa ja se johti jopa itsemurhiin. <

        http://www.reporadio.fi/otteita.php

        Edelleen. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ HIFFAA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä laatia parannusehdotukset ja toimittaa ne SUORAAN evoluutiolle. Logiikkaa voi harjoittaa:)

        Ja vielä, ketjun aiheeseen liittyen:

        "KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista."

        Miten se siis sopiikaan vedenpaisumussatuun, kun siinä ei ole merkkiäkään tuommoisesta tulvasta, vaan vain tasaisesti kertyneitä vuosilustoja?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Ja vielä, ketjun aiheeseen liittyen:

        "KORTTAJÄRVI sopii luomiseen, koska kyse on vain tuhansista, ei miljoonista, vuosista."

        Miten se siis sopiikaan vedenpaisumussatuun, kun siinä ei ole merkkiäkään tuommoisesta tulvasta, vaan vain tasaisesti kertyneitä vuosilustoja?

        Moloch. Oliko tuo järvi olemassa ennen vedenpaisumusta ja/tai vedenpaisumuksen jälkeen muodostuneita jäätikköjä, lumihuippuja ja ikiroutia?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Huomasin muuten tuolla Haipolan kirjoituksessa tämän:

        "Todellisen tieteellisen tutkimuksen tuloksia ei julkaista populaarimediassa, koska usko Jumalaan on epäsuosiossa ja usko ihmiseen sekä evoluutioteoriaan on lyönyt itsensä läpi yleisesti hyväksyttynä maailmankatsomuksena, filosofiana ja uskontona."

        Pitkästä aikaa tositiedettä. Missähän tuota todellista tieteellistä tutkimusta harjoitetaan, kun populaarimediat kyllä julkaisevat yliopistojen tutkimustuloksia?

        "Kaikki tieteelliset todisteet puhuvat evoluutioteoriaa vastaan ja puoltavat luomista tieteellisenä faktana."

        Haipola nyt vain unohti esittää ne evoluutioteorian kumoavat ja luomisen todistavat faktat ja esittelee tuolla vain omia väärinymmärryksiään. Sattuuhan sitä, vaikka toki olisi ollut mukavaa saada taas Nobel tänne Suomeen.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Ps. Ei ole häpeä tunnustaa tulleensa petetyksi, mutta on häpeä jatkaa itsepetosta. Maailma pettää. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        Ym. Etsivä löytää:)


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch. Oliko tuo järvi olemassa ennen vedenpaisumusta ja/tai vedenpaisumuksen jälkeen muodostuneita jäätikköjä, lumihuippuja ja ikiroutia?

        "Moloch. Oliko tuo järvi olemassa ennen vedenpaisumusta ja/tai vedenpaisumuksen jälkeen muodostuneita jäätikköjä, lumihuippuja ja ikiroutia?"

        Nuo häiriintymättömät vuosilustot olettamasi vedenpaisumuksen ajalta nimenomaisesti todistavat, että sitä vedenpaisumusta ei koskaan ollutkaan.


      • yurki1000js kirjoitti:

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Ps. Ei ole häpeä tunnustaa tulleensa petetyksi, mutta on häpeä jatkaa itsepetosta. Maailma pettää. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        Ym. Etsivä löytää:)

        "- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!"

        No kerropa nyt sitten viimeinkin miten nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot todistavat raamatullisesta luomisesta ja vedenpaisumuksesta.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Moloch. Oliko tuo järvi olemassa ennen vedenpaisumusta ja/tai vedenpaisumuksen jälkeen muodostuneita jäätikköjä, lumihuippuja ja ikiroutia?"

        Nuo häiriintymättömät vuosilustot olettamasi vedenpaisumuksen ajalta nimenomaisesti todistavat, että sitä vedenpaisumusta ei koskaan ollutkaan.

        Mietitään Maan ikää. Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?
        Osaatko arvioida kuinka vanha Maa on, jos otetaan huomioon kuun etääntymisvauhti Maasta?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet. Pulinat pois!"

        No kerropa nyt sitten viimeinkin miten nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot todistavat raamatullisesta luomisesta ja vedenpaisumuksesta.

        ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella. Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta.

        Genesis 9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, 9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

        Muutenkin olosuhteet olivat poikkeavat verrattuna nykyaikaan. Tuolloin maaeläimetkin saattoivat kasvaa SUURIKSI. Nykyään ei taitaisi efelanttia ja sirahvia suuremmat eläimet pärjätä maan päällä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella. Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta.

        Genesis 9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, 9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

        Muutenkin olosuhteet olivat poikkeavat verrattuna nykyaikaan. Tuolloin maaeläimetkin saattoivat kasvaa SUURIKSI. Nykyään ei taitaisi efelanttia ja sirahvia suuremmat eläimet pärjätä maan päällä.

        "Mietitään Maan ikää. Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?"

        Mount Everest kohoaa koko ajan.

        "ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella. Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta."

        Se vesikerros olisi aiheuttanut likipitäen samanlaiset olot kuin nykyisin Venuksessa eli helvetinmoisen paineen ja useiden satojen asteiden helvetinmoisen lämpötilan. Tämä on helppo laskea fysiikan lakien perusteella, ja on turha yrittää kuvitella, että ennen vedenpaisumusta fysiikan lait olisivat olleet erilaiset.

        Mutta ethän sinä halua uskoa kuitenkaan. Taidat oleilla samanlaisessa yksityishelvetissä kuin Sami A.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mietitään Maan ikää. Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?
        Osaatko arvioida kuinka vanha Maa on, jos otetaan huomioon kuun etääntymisvauhti Maasta?

        ""Mietitään Maan ikää."

        Mietitään vaan. Aurinkokuntamme ja samalla Maan ikä on mitattu ainakin kymmnelllä eri menetelmällä lukemattomista näytteistä ja sen on havaittu olevan mittaustarkkuuden rajoissa n.4,54 miljardia vuotta.

        Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?"

        Himalaja ei ole vielä kohonnut huippuunsa, se nousee edelleen joka vuosi ja korkeimpia huippuja suojaa eroosiolta ikijää, joten niiden eroosio on hitaampaa kuin voisi kuvitella.

        "Osaatko arvioida kuinka vanha Maa on, jos otetaan huomioon kuun etääntymisvauhti Maasta?"

        Osaan. Se on n4,54 miljardia vuotta. Kuu nt ilmeisesti syntynyt Maan ja Marsin kokoisen protoplaneetan törmäyksessä aivan aurinkuntamme alkuvaiheissa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        Tuosta etääntymisnopeudesta ei voi suoria laskelmia tehdä, koska radoilla on resonanssia, mutta toki kreationistien humpuukilaskelmat ovat tuttuja. Esitäpä ne täällä, niin auretaan niillekin.


      • yurki1000js kirjoitti:

        ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella. Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta.

        Genesis 9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, 9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

        Muutenkin olosuhteet olivat poikkeavat verrattuna nykyaikaan. Tuolloin maaeläimetkin saattoivat kasvaa SUURIKSI. Nykyään ei taitaisi efelanttia ja sirahvia suuremmat eläimet pärjätä maan päällä.

        "ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella."

        Höpsis. Se on fysikaalinen mahdottomuus.

        "Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta."

        Sateenkaarikin on seurausta fysiikan laeista. Jos ei ollut sateenkaaria, ei ollut myöskään vettä eikä elämää.

        "Muutenkin olosuhteet olivat poikkeavat verrattuna nykyaikaan. Tuolloin maaeläimetkin saattoivat kasvaa SUURIKSI. Nykyään ei taitaisi efelanttia ja sirahvia suuremmat eläimet pärjätä maan päällä."

        Suurimmat dinosaurukset elivät myöhäisemmällä jurakaudella, jolloin ilmakehän happipitoisuus oli suurinpiirtein sama kuin nykyisin. Joten kyllä ne pärjäisivät, kunhan ravintoa vain riittää.

        Mutta sinä et vieläkään ole selittänyt, että miten luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaismuksesi ajaltakin.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella."

        Höpsis. Se on fysikaalinen mahdottomuus.

        "Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta."

        Sateenkaarikin on seurausta fysiikan laeista. Jos ei ollut sateenkaaria, ei ollut myöskään vettä eikä elämää.

        "Muutenkin olosuhteet olivat poikkeavat verrattuna nykyaikaan. Tuolloin maaeläimetkin saattoivat kasvaa SUURIKSI. Nykyään ei taitaisi efelanttia ja sirahvia suuremmat eläimet pärjätä maan päällä."

        Suurimmat dinosaurukset elivät myöhäisemmällä jurakaudella, jolloin ilmakehän happipitoisuus oli suurinpiirtein sama kuin nykyisin. Joten kyllä ne pärjäisivät, kunhan ravintoa vain riittää.

        Mutta sinä et vieläkään ole selittänyt, että miten luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaismuksesi ajaltakin.

        puhetta


      • yurki1000js kirjoitti:

        puhetta

        Niin, nyt kaivattaisiin sinulta sitä puhetta, että miten luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaismuksesi ajaltakin.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        ""Mietitään Maan ikää."

        Mietitään vaan. Aurinkokuntamme ja samalla Maan ikä on mitattu ainakin kymmnelllä eri menetelmällä lukemattomista näytteistä ja sen on havaittu olevan mittaustarkkuuden rajoissa n.4,54 miljardia vuotta.

        Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?"

        Himalaja ei ole vielä kohonnut huippuunsa, se nousee edelleen joka vuosi ja korkeimpia huippuja suojaa eroosiolta ikijää, joten niiden eroosio on hitaampaa kuin voisi kuvitella.

        "Osaatko arvioida kuinka vanha Maa on, jos otetaan huomioon kuun etääntymisvauhti Maasta?"

        Osaan. Se on n4,54 miljardia vuotta. Kuu nt ilmeisesti syntynyt Maan ja Marsin kokoisen protoplaneetan törmäyksessä aivan aurinkuntamme alkuvaiheissa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        Tuosta etääntymisnopeudesta ei voi suoria laskelmia tehdä, koska radoilla on resonanssia, mutta toki kreationistien humpuukilaskelmat ovat tuttuja. Esitäpä ne täällä, niin auretaan niillekin.

        Moloch. Sun ei kande pokkuroida opeja ja poliittisia päättäjiä. Sä voit ihan vapaasti alkaa kyseenalaistaa koulun ja valtamedian jakamia "totuuksia". Jos sekulaari tiedemaailma TIETÄISI kuun alkuperän, se sanoisi, että kuu syntyi VARMASTI näin ja näin. Nyt se sanoo: "Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin..."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        Olen aika-ajoin kysellyt ateistelta: "Miten eka solu ja kuu syntyivät." Ainoa rehellinen ateistin vastaus kuuluu: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan."
        Toisekseen olen sanonut, ettei maailmaa voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.
        Kolmannekseen olen sanonut, ettei ihminen kiinnostu pelastuksesta, ellei Luoja kutsu. Nää on henkimaailman kysymyksiä. Ei siis mitään uutta auringon alla.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch. Sun ei kande pokkuroida opeja ja poliittisia päättäjiä. Sä voit ihan vapaasti alkaa kyseenalaistaa koulun ja valtamedian jakamia "totuuksia". Jos sekulaari tiedemaailma TIETÄISI kuun alkuperän, se sanoisi, että kuu syntyi VARMASTI näin ja näin. Nyt se sanoo: "Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin..."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        Olen aika-ajoin kysellyt ateistelta: "Miten eka solu ja kuu syntyivät." Ainoa rehellinen ateistin vastaus kuuluu: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan."
        Toisekseen olen sanonut, ettei maailmaa voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.
        Kolmannekseen olen sanonut, ettei ihminen kiinnostu pelastuksesta, ellei Luoja kutsu. Nää on henkimaailman kysymyksiä. Ei siis mitään uutta auringon alla.

        "Moloch. Sun ei kande pokkuroida opeja ja poliittisia päättäjiä. Sä voit ihan vapaasti alkaa kyseenalaistaa koulun ja valtamedian jakamia "totuuksia"."

        Toki. Nyt siihen vain ei ole perusteita. Sinäkään et vieläkään kykene selittämään miten todellisuuden havainnot, kuten nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaisumuksesi ajalta sopivat luomisiisi.

        "Jos sekulaari tiedemaailma TIETÄISI kuun alkuperän, se sanoisi, että kuu syntyi VARMASTI näin ja näin. Nyt se sanoo: "Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin..."

        Niin, voi olla että tuo Kuun alkuperä selviää vasta paljon myöhemmin, vasta sen jälkeen kun sinne on päästy uudelleen tutkimaan sen ominaisuuksia ja rakennetta. Silti nyt jo Kuukiven ajoituksista tiedetään, että sekin on miljardien vuosien ikäinen.

        "Olen aika-ajoin kysellyt ateistelta: "Miten eka solu ja kuu syntyivät." Ainoa rehellinen ateistin vastaus kuuluu: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan."

        Haha. Itse keksimäsi vastaus olisi emävale: evoluutio on havaittava fakta. Ja sen kiistävät vain oppimattomat, tyhmät ja epärehelliset. Voit itse valita mikä noista olet.

        "Toisekseen olen sanonut, ettei maailmaa voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        Kolmannekseen olen sanonut, ettei ihminen kiinnostu pelastuksesta, ellei Luoja kutsu. Nää on henkimaailman kysymyksiä. Ei siis mitään uutta auringon alla."

        Miksi et neljänneksi kerro kuinka luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot kymmenien tuhansien vuosien ajalta?


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Mietitään Maan ikää. Osaatko sanoa kuinka korkea Mount Everest oli korkeimmillaan, jos otetaan huomioon eroosion vauhti?"

        Mount Everest kohoaa koko ajan.

        "ENNEN vedenpaisumusta oli vedet Maan yläpuolella. Se vesikerros esti avaruuden kylmyyden muodostamasta ikiroutia ja jäätikköjä ja lumihuippuja. Raamatun mukaan ennen vedenpaisumusta ei satanut, vaan kaste kosteutti maan. Niinikään sateenkaaria ei ollut ennen vedenpaisumusta."

        Se vesikerros olisi aiheuttanut likipitäen samanlaiset olot kuin nykyisin Venuksessa eli helvetinmoisen paineen ja useiden satojen asteiden helvetinmoisen lämpötilan. Tämä on helppo laskea fysiikan lakien perusteella, ja on turha yrittää kuvitella, että ennen vedenpaisumusta fysiikan lait olisivat olleet erilaiset.

        Mutta ethän sinä halua uskoa kuitenkaan. Taidat oleilla samanlaisessa yksityishelvetissä kuin Sami A.

        SS. Unohdit, että miljoonat ja miljardit vuodet oli pakko keksiä, ettei ihmisen tarttis kumartua armon alle ja tunnustaa syntejään Luojalleen. Sä et näitä lue. Sä oot vannoutunut ateisti. Ehkä joku muu lukee.

        > Tiede on viimeaikoina joutunut tosiasioiden eteen, joista se mielellään vaikenee. Dinosaurusten luista on eristetty valkuaisainetta, joka todistaa, että luiden täytyy olla alle 10 000 vuotta vanha. On löydetty myös dinosaurusten muumioita. On mahdotonta, että ne olisivat eläneet 100 miljoonaa vuotta sitten. Varsin yksinkertaisella tietokonelaskelmalla voidaan osoittaa, että maailman pitäisi olla siinä tapauksessa täynnä ihmisiä ja heidän luitansa vaikka sodat, sairaudet jne. otettaisiinkin laskuissa huomioon. <

        > Skotlantilaisen lääkäri Huttonin 200 vuotta sitten ehdottama ”hidas ja asteittainen” tarina ei ole järkevä. Vanhan maapallon kannattajat väittävät, että mantereet ovat yli 2,5 miljardin vuoden ikäisiä, mutta kuitenkin heidän omien olettamuksiensa mukaan mantereiden olisi pitänyt kulua olemattomiin jo 10 miljoonassa vuodessa. Huomioi, että tämä 10 miljoonaa vuotta ei ole mantereiden arvioitu ikä.16 Pikemminkin se korostaa uniformitarianististen käsitysten [vain nykyisyyden geologisia tapahtumia käytetään menneisyyden tapahtumien tulkintaan] täydellistä romahtamista. Raamattuun uskovat geologit ajattelevat, että nykypäivien vuoret ja mantereet ovat muodostuneet Nooan päivien vedenpaisumuksen seurauksena. Kun mantereet kohosivat vedenpaisumuksen päätyttyä, vetäytyvien tulvavesien voimakas energia kaiversi maaperää. Sen jälkeen, 4 500 vuodessa, ei geologisesti puhuen ole tapahtunut paljoakaan. <

        https://luominen.fi/eroosio-ja-aika-jos-mantereemme-olisivat-vanhoja-niita-ei-voisi-olla-enaa-olemassa

        > Maapallon ikä pitäisi tiedemiesten mukaan olla 5 miljardia vuotta vanha. Raamattu taas kertoo että se on n.6 000 vuotta vanha. Mikä on maapallon todellinen ikä?

        Otetaan tarkkailun alle pyrstötähdet. Esim. Halleyn komeetta käy maan lähellä 70 vuoden välein. Pyrstötähti on n. parin kilometrin halkaisijaltaan oleva ns. jäämöhkäle. Ne kurvaavat 50-70 vuoden välein auringon läheltä ja painuvat sitten takaisin avaruuteen.. Pyrstötähti kuumentuu kaartuessaan auringon lähellä ja suihkaisee peräänsä valtavan höyry ja pölypilven. Pyrstötähden perään jää siis höyry- ja pölypilvi. Tästä se on saanut nimensä. Kun se poistuu auringon läheltä se menettää tuon "pyrstönsä".

        Näin tämä ns. jäämöhkäle sulaa hieman joka kerta käydessään lähellä aurinkoa. Se siis pienenee joka kerta. Kun tiedämme pyrstötähden koon ja kuinka usein se kaartaa auringon läheltä, voimme laskea sen iän. Pyrstötähdet voivat olla korkeintaan 10 000 vuotta vanhoja. Jos maailmankaikkeus olisi 15 miljardia vuotta vanha ei meillä yksinkertaisesti olisi pyrstötähtiä!!! <

        > Kuu loittonee maapallosta hiljalleen. Kuinka lähellä kuu ja aurinko olisivat olleet maata jos maan ikä olisi 15 miljardia vuotta? Vastaus on mielenkiintoinen: Jos maailmankaikkeus olisi niin vanha kuin väitetään, täällä olisi ollut sellaiset vuorovedet, että joka hetki menisi meret tästä yli. Maapallon pyörimisnopeus hidastuu koko ajan. Vuorokausi on ollut n. 10 000 vuotta sitten lähes tuntia lyhyempi. 170 000 vuotta sitten vuorokauden pituus olisi ollut vallalla olevan laskuopin mukaan alle minuutin. <

        http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm

        > Tähtien syntyminen on muutonkin kiinnostavaa, sillä jos maailmankaikkeus olisi vaikka 20 miljardia vuotta vanha, niin tähtiä olisi synnyttävä jokaisena minuuttina 6,655 miljoonaa kappaletta, jotta saavutettaisiin nykyarvio n. 70 000 000 000 000 000 000. Sen sijaan, että edes jossain tuolla ulkona havaittaisiin tähden syntymiä, kuolemia nähdään senkin edestä. Joskus niitä havaitaan 2-3 kolme per vuosi, joskus kuluu kymmeniä vuosia, mutta yhtä kaikki, ne ovat tähtien kuolemia (supernovia). Erinäisiä yrityksiä nähdä "tähden syntymä" tunnetaan astronomian lähihistoriassa, mutta ne ovat osoittautuneet usein kaasu/pölypilven läpi havaituiksi kirkkaiksi supernoviksi. <

        http://www.evoluutio.com/?o=52&a=0&st=0

        ATEISTIT. Sekulaari tiedemaailma ei tiedä miten eka atomi ja eka solu syntyivät. Kukaan ei pakota teitä uskomaan Big Bangiin ja makroevoluutioon. Paitsi ehkä piru itte. Se saattaa kuiskata korviinne: "Älä luota Luojaan. Luota vain itseesi, vaikket olekaan itseäsi luonut, etkä ole synnyttäjääsi valinnut, etkä ole syntymäaikaasi ja -paikkaasi määrännyt."


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Moloch. Sun ei kande pokkuroida opeja ja poliittisia päättäjiä. Sä voit ihan vapaasti alkaa kyseenalaistaa koulun ja valtamedian jakamia "totuuksia"."

        Toki. Nyt siihen vain ei ole perusteita. Sinäkään et vieläkään kykene selittämään miten todellisuuden havainnot, kuten nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaisumuksesi ajalta sopivat luomisiisi.

        "Jos sekulaari tiedemaailma TIETÄISI kuun alkuperän, se sanoisi, että kuu syntyi VARMASTI näin ja näin. Nyt se sanoo: "Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin..."

        Niin, voi olla että tuo Kuun alkuperä selviää vasta paljon myöhemmin, vasta sen jälkeen kun sinne on päästy uudelleen tutkimaan sen ominaisuuksia ja rakennetta. Silti nyt jo Kuukiven ajoituksista tiedetään, että sekin on miljardien vuosien ikäinen.

        "Olen aika-ajoin kysellyt ateistelta: "Miten eka solu ja kuu syntyivät." Ainoa rehellinen ateistin vastaus kuuluu: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan."

        Haha. Itse keksimäsi vastaus olisi emävale: evoluutio on havaittava fakta. Ja sen kiistävät vain oppimattomat, tyhmät ja epärehelliset. Voit itse valita mikä noista olet.

        "Toisekseen olen sanonut, ettei maailmaa voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        Kolmannekseen olen sanonut, ettei ihminen kiinnostu pelastuksesta, ellei Luoja kutsu. Nää on henkimaailman kysymyksiä. Ei siis mitään uutta auringon alla."

        Miksi et neljänneksi kerro kuinka luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot kymmenien tuhansien vuosien ajalta?

        Miksi luotat langenneen maailman edustajiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        LUONNONOIKKU. Oletettuun evoluutioon liittyy oikukas luonnonlaki.

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        ALUSSA

        "THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!"

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        JUMALA LEPÄSI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN. Se ei kelvannut kapinallisille. Heidän oli pakko luoda "parempi" kalenteri.

        https://www.google.fi/#q=revolution calendar

        RAAMATTU ON KOODATTU. Se ei yllätä. Paimentolaisilla oli varaa opiskella Aleksandrian parhaissa yliopistoissa :D

        "Chuck Missler - Hidden Torah Message Bible Code"

        https://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

        BIBLE CODES

        https://www.google.fi/#q=bible code

        SUOMI RAAMATUSSA

        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        IHMISEN SUKUPUUSSA EI OLE ELÄIMIÄ.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg

        Ym. Etsivä löytää:)


      • HupsisPöö
        yurki1000js kirjoitti:

        Miksi luotat langenneen maailman edustajiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        LUONNONOIKKU. Oletettuun evoluutioon liittyy oikukas luonnonlaki.

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        ALUSSA

        "THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!"

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        JUMALA LEPÄSI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN. Se ei kelvannut kapinallisille. Heidän oli pakko luoda "parempi" kalenteri.

        https://www.google.fi/#q=revolution calendar

        RAAMATTU ON KOODATTU. Se ei yllätä. Paimentolaisilla oli varaa opiskella Aleksandrian parhaissa yliopistoissa :D

        "Chuck Missler - Hidden Torah Message Bible Code"

        https://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

        BIBLE CODES

        https://www.google.fi/#q=bible code

        SUOMI RAAMATUSSA

        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        IHMISEN SUKUPUUSSA EI OLE ELÄIMIÄ.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg

        Ym. Etsivä löytää:)

        Mitäpä jos sinä yrittäisit löytää todellisen maailman jostakin muualta kuin netin hörhösivuilta? Vai onko arvostelukykysi jo niin kroonisesti pilalla ettet tunnistaisi todellisuutta vaikka se purisi sinua pärseeseen?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Moloch. Sun ei kande pokkuroida opeja ja poliittisia päättäjiä. Sä voit ihan vapaasti alkaa kyseenalaistaa koulun ja valtamedian jakamia "totuuksia"."

        Toki. Nyt siihen vain ei ole perusteita. Sinäkään et vieläkään kykene selittämään miten todellisuuden havainnot, kuten nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot vedenpaisumuksesi ajalta sopivat luomisiisi.

        "Jos sekulaari tiedemaailma TIETÄISI kuun alkuperän, se sanoisi, että kuu syntyi VARMASTI näin ja näin. Nyt se sanoo: "Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin..."

        Niin, voi olla että tuo Kuun alkuperä selviää vasta paljon myöhemmin, vasta sen jälkeen kun sinne on päästy uudelleen tutkimaan sen ominaisuuksia ja rakennetta. Silti nyt jo Kuukiven ajoituksista tiedetään, että sekin on miljardien vuosien ikäinen.

        "Olen aika-ajoin kysellyt ateistelta: "Miten eka solu ja kuu syntyivät." Ainoa rehellinen ateistin vastaus kuuluu: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan."

        Haha. Itse keksimäsi vastaus olisi emävale: evoluutio on havaittava fakta. Ja sen kiistävät vain oppimattomat, tyhmät ja epärehelliset. Voit itse valita mikä noista olet.

        "Toisekseen olen sanonut, ettei maailmaa voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        Kolmannekseen olen sanonut, ettei ihminen kiinnostu pelastuksesta, ellei Luoja kutsu. Nää on henkimaailman kysymyksiä. Ei siis mitään uutta auringon alla."

        Miksi et neljänneksi kerro kuinka luomisiisi sopivat nuo järvien pohjien ja jäätiköiden häiriintymättömät vuosilustot kymmenien tuhansien vuosien ajalta?

        Edelleen. Nykyisyyttä ei voi ymmärtää, ellei tunne menneisyyttä. Ts. ellei noteeraa Luojaa ja luomista, kaikki menee pieleen. Sekulaari tiedemaailma on rakentanut itselleen niin suuren ansan, että sen on PAKKO pitää kiinni valheestaan.

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        > Ihmisen tarve selittää olemassaoloaan on niin voimakas, että avuksi on otettu suoranainen valehtelu eli tutummin makroevoluutio. Makroevoluution tueksi on keksitty myös pitkät ajanjaksot joita jopa kouluissa opetetaan lapsille ja nuorille. Sitten heti perään ihmetellään ja voivotellaan kun kymmenvuotiaat ovat alkoholisteja ja narkkareita. <

        > Evoluutioväärennöksiä ja ristiriitaisuuksia on loppuen lopuksi niin valtavasti, että niiden listaamiseen kuluisi aikaa kymmeniä vuosia. Siksipä niistä ei voi käsitellä kuin muutamia.

        Evoluutikot aloittavat biologisen elämänsynnyn selitysteoriansa aina toiselta tai kolmannelta "portaalta". Tämä on varsin ymmärrettävää, sillä esim. "Big Bang"-teoriaan liittyy tuhansia ristiriitaisuuksia. Suurin näistä lienee se että absoluuttisessa nollapisteessä mikään ei liiku. Tällöin on täysin turha odottaa itsestään syntyvää alkuräjähdystä tai alkuräjähdyksiä. Kuuluit mihin koulukuntaan hyvänsä, niin evoluutioteorian ongelmat eivät muuksi muutu.

        -Miten kivestä syntyi aisti?
        -Miten universaalista kaaoksesta syntyi molekyylimekanismi? (alkuräjähdys---? järjestys.)
        -Miten rappeuttava aika synnytti suurikapasiteettista biologista informaatiota jonka kapasiteettia ei edes ymmärretä?
        -Miten alkuräjähdys synnytti äänet, värit, kielet?
        -Mikä on makroevoluution mekanismi?
        -Jne.

        Lista on pitkä kuin nälkävuosi suomen turuus. <

        http://www.evoluutio.com/?o=2

        Nää on henkimaailman juttuja. Okkultistieliitti hallitsee maailmaa rahalla. Se kontrolloi valtamediaa ja viihdebisnestä. Siksi se pimittää FAKTAN, ettei elämää synny ittekseen kivestä eli elottomasta aineesta.

        > Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiede­yhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

        ELIITTI rakentaa uutta maailmanjärjestystä (NWO).

        https://www.google.fi/#q=nwo kills

        TÄRKEÄÄ. Kaikella on aikansa. Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Maailmalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa. Lepo alkaa pian. Sitten kaikki palaa.

        Matt. 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Siinä olikin tärkeimmät. Sitten vähemmän tärkeä. Oliko se järvi syntynyt suuren tulvan jälkeen? Ennen vedenpaisumusta ei ollut lumihuippuja eikä jäätikköjä eikä ikiroutaa. Sedimenttiä on voinut kertyä järviin tuhansien vuosien aikana, muttei ole syytä olettaa, että sedimenttiä olisi kertynyt kymmenien tuhansien vuosien aikana. Luotan edelleen Raamattuun ja Vapahtajaan.

        Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."


      • HupsisPöö kirjoitti:

        Mitäpä jos sinä yrittäisit löytää todellisen maailman jostakin muualta kuin netin hörhösivuilta? Vai onko arvostelukykysi jo niin kroonisesti pilalla ettet tunnistaisi todellisuutta vaikka se purisi sinua pärseeseen?

        HP. Miten kumosit luomisen? Aiheena on kreationismi. Jos tämä aihe ei sovi sinulle, ole hyvä ja pysy nevadassa. No 'fence:D


      • yurki1000js kirjoitti:

        Miksi luotat langenneen maailman edustajiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        LUONNONOIKKU. Oletettuun evoluutioon liittyy oikukas luonnonlaki.

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        ALUSSA

        "THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!"

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        JUMALA LEPÄSI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN. Se ei kelvannut kapinallisille. Heidän oli pakko luoda "parempi" kalenteri.

        https://www.google.fi/#q=revolution calendar

        RAAMATTU ON KOODATTU. Se ei yllätä. Paimentolaisilla oli varaa opiskella Aleksandrian parhaissa yliopistoissa :D

        "Chuck Missler - Hidden Torah Message Bible Code"

        https://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

        BIBLE CODES

        https://www.google.fi/#q=bible code

        SUOMI RAAMATUSSA

        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        IHMISEN SUKUPUUSSA EI OLE ELÄIMIÄ.

        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg

        Ym. Etsivä löytää:)

        "Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa."

        Haha. Hyvä huuli. Kyseessä on tietenkin oppimattomien ja ymmärtämättömien ihmisten kirjoittama lapsus. Edes Maata ei ollut ennen Aurinkoa, saati sitten kasveja, joiden elinehto on valo.

        " Evoluutioväärennöksiä ja ristiriitaisuuksia on loppuen lopuksi niin valtavasti, että niiden listaamiseen kuluisi aikaa kymmeniä vuosia. Siksipä niistä ei voi käsitellä kuin muutamia."

        Ei niitä ole kuin muutama. Fossiileja on löydetty satoja miljoonia ja väärennöksiä tunnetaan kymmenkunta. Eikä niiden tarkoituksena ole ollut tukea evoluutioteoriaa, vaan yleensä tuottaa rahaa tekijöilleen.

        "Suurin näistä lienee se että absoluuttisessa nollapisteessä mikään ei liiku. Tällöin on täysin turha odottaa itsestään syntyvää alkuräjähdystä tai alkuräjähdyksiä."

        Emme tiedä tapahtuiko alkuräjähdyksen aikaan saanut inflaatio tyhjyydessä vai esim. multiversumissa, mutta tyhjyyden ominaisuuksiin kuuluu tyhjiöenergia eli on mahdollista, että maailmankaikkeus on seurausta kvanttifluktuaatiosta.

        "Kuuluit mihin koulukuntaan hyvänsä, niin evoluutioteorian ongelmat eivät muuksi muutu."

        Tuo ei kylläkään ollut evoluutioteorian ongelma.

        "-Miten kivestä syntyi aisti?

        -Miten universaalista kaaoksesta syntyi molekyylimekanismi? (alkuräjähdys---? järjestys.)

        -Miten rappeuttava aika synnytti suurikapasiteettista biologista informaatiota jonka kapasiteettia ei edes ymmärretä?

        -Miten alkuräjähdys synnytti äänet, värit, kielet?

        -Mikä on makroevoluution mekanismi?

        -Jne.

        Lista on pitkä kuin nälkävuosi suomen turuus. <"

        Mielenkiintoisia kysymyksiä, jotka näemmä pohjautuvat siihen, ettet ollut koulussa hereillä. Käsitellään ne sitten, kun olet vastannut minun kysymykseeni.

        "Siinä olikin tärkeimmät. Sitten vähemmän tärkeä. Oliko se järvi syntynyt suuren tulvan jälkeen?"

        Se järvi? Noita sedimenttejä löytyy tuhansien ellei miljoonien järvien pohjista ympäri maapalloa. Ja mitään globaalia tulvaa ei koskaan ollut, minkä nuo vuosittain kertyvät sedimentit todistavat.

        "Ennen vedenpaisumusta ei ollut lumihuippuja eikä jäätikköjä eikä ikiroutaa. Sedimenttiä on voinut kertyä järviin tuhansien vuosien aikana, muttei ole syytä olettaa, että sedimenttiä olisi kertynyt kymmenien tuhansien vuosien aikana."

        Vaan onpa vain kertynyt. Tuossa tutkimus japanilaisesta järvestä, jossa vuosilustoja on yli 50 000:

        https://www.sciencedaily.com/releases/2012/10/121018141834.htm

        "Luotan edelleen Raamattuun ja Vapahtajaan."

        Luota vain, mutta on selvää, että Maa on ikivanha eikä sitä vedenpaisumustasi koskaan oikeasti tapahtunut.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa."

        Haha. Hyvä huuli. Kyseessä on tietenkin oppimattomien ja ymmärtämättömien ihmisten kirjoittama lapsus. Edes Maata ei ollut ennen Aurinkoa, saati sitten kasveja, joiden elinehto on valo.

        " Evoluutioväärennöksiä ja ristiriitaisuuksia on loppuen lopuksi niin valtavasti, että niiden listaamiseen kuluisi aikaa kymmeniä vuosia. Siksipä niistä ei voi käsitellä kuin muutamia."

        Ei niitä ole kuin muutama. Fossiileja on löydetty satoja miljoonia ja väärennöksiä tunnetaan kymmenkunta. Eikä niiden tarkoituksena ole ollut tukea evoluutioteoriaa, vaan yleensä tuottaa rahaa tekijöilleen.

        "Suurin näistä lienee se että absoluuttisessa nollapisteessä mikään ei liiku. Tällöin on täysin turha odottaa itsestään syntyvää alkuräjähdystä tai alkuräjähdyksiä."

        Emme tiedä tapahtuiko alkuräjähdyksen aikaan saanut inflaatio tyhjyydessä vai esim. multiversumissa, mutta tyhjyyden ominaisuuksiin kuuluu tyhjiöenergia eli on mahdollista, että maailmankaikkeus on seurausta kvanttifluktuaatiosta.

        "Kuuluit mihin koulukuntaan hyvänsä, niin evoluutioteorian ongelmat eivät muuksi muutu."

        Tuo ei kylläkään ollut evoluutioteorian ongelma.

        "-Miten kivestä syntyi aisti?

        -Miten universaalista kaaoksesta syntyi molekyylimekanismi? (alkuräjähdys---? järjestys.)

        -Miten rappeuttava aika synnytti suurikapasiteettista biologista informaatiota jonka kapasiteettia ei edes ymmärretä?

        -Miten alkuräjähdys synnytti äänet, värit, kielet?

        -Mikä on makroevoluution mekanismi?

        -Jne.

        Lista on pitkä kuin nälkävuosi suomen turuus. <"

        Mielenkiintoisia kysymyksiä, jotka näemmä pohjautuvat siihen, ettet ollut koulussa hereillä. Käsitellään ne sitten, kun olet vastannut minun kysymykseeni.

        "Siinä olikin tärkeimmät. Sitten vähemmän tärkeä. Oliko se järvi syntynyt suuren tulvan jälkeen?"

        Se järvi? Noita sedimenttejä löytyy tuhansien ellei miljoonien järvien pohjista ympäri maapalloa. Ja mitään globaalia tulvaa ei koskaan ollut, minkä nuo vuosittain kertyvät sedimentit todistavat.

        "Ennen vedenpaisumusta ei ollut lumihuippuja eikä jäätikköjä eikä ikiroutaa. Sedimenttiä on voinut kertyä järviin tuhansien vuosien aikana, muttei ole syytä olettaa, että sedimenttiä olisi kertynyt kymmenien tuhansien vuosien aikana."

        Vaan onpa vain kertynyt. Tuossa tutkimus japanilaisesta järvestä, jossa vuosilustoja on yli 50 000:

        https://www.sciencedaily.com/releases/2012/10/121018141834.htm

        "Luotan edelleen Raamattuun ja Vapahtajaan."

        Luota vain, mutta on selvää, että Maa on ikivanha eikä sitä vedenpaisumustasi koskaan oikeasti tapahtunut.

        ittees vaan petät
        paa siltí korvan taa
        tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth


      • yurki1000js kirjoitti:

        ittees vaan petät
        paa siltí korvan taa
        tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        "ittees vaan petät"

        Petätkö sinä itseäsi luulemalla, että Maa on nuori, vaikka fysikaaliset todisteet, mm. nuo järvien pohjien ja jäätiköiden vuosilustot osoittavat, että se onkin paljon vanhempi kuin luulosi?


      • Molokille. Hiffasin, ettei tossa järvijutussa ollutkaan kyse kerrosten lukumäärästä, vaan radiohiiliajoituksesta, jonka perusteella ei voi sanoa mitään tarkkaa. Käsittääkseni se toimii jotenkin tuhansissa vuosissa, muttei mitenkään miljoonissa tai miljardeissa vuosissa. Kellään ei ole kanttia sanoa, että Maan iäksi on MITATTU neljä tai viisi miljardia vuotta tai vastaavaa.

        TÄSTÄ ON HYVÄ LÄHTEÄ. Maa luotiin ennen muita taivaankappaleita. On luonnollista, että Maa on KESKELLÄ (alk. 2:12:36).

        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

        MIETI. Jos Maa spinnaisi niinku väitetään, sen kehänopeus ekvaattorilla olisi REILUSTI yli äänennopeuden. Miksei sitten päiväntasaajalla riehu jatkuvat HIRMUMYRSKYT. Alatko nähdä? Jengi maksaa veroa siitä hyvästä, että sille valehdellaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=fW2Y8DLwvxs&feature=youtu.be&t=15s

        Kuten tunnettua, muinaiset paimentolaiset kävivät iltakoulua Tela Viivin parhaissa kansakouluissa. He tiesivät kertoa, että eklipsi perustuu suhteeseen 1:400. Valla valaisee:)

        https://www.youtube.com/watch?v=GiJb2o0XhYw&feature=youtu.be&t=4m24s

        Nykyään sivistysvaltiotkin alkaa olla ajantasalla. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

        > Dosentti Juhani Huovelin toimii yliopistonlehtorin virassa Helsingin yliopiston Tähtitieteen laitoksessa. Hän toimii kolmen Aurinko- ja planeettatutkimukseen liittyvän avaruushankkeen vetäjänä. Hankkeet ovat tällä hetkellä Kuuta kiertävä avaruusluotain SMART-1 ja sen XSM aurinkomonitori, vuonna 2007 laukaistavan intialaisen Chandrayaan-1 kuuluotaimen aurinkomonitori, sekä vuonna 2012 laukaistavan BepiColombo-Merkuriusluotaimen SIXS-aurinkomonitori.

        Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm

        Ym. Etsivä löytää:)


      • yurki1000js kirjoitti:

        Molokille. Hiffasin, ettei tossa järvijutussa ollutkaan kyse kerrosten lukumäärästä, vaan radiohiiliajoituksesta, jonka perusteella ei voi sanoa mitään tarkkaa. Käsittääkseni se toimii jotenkin tuhansissa vuosissa, muttei mitenkään miljoonissa tai miljardeissa vuosissa. Kellään ei ole kanttia sanoa, että Maan iäksi on MITATTU neljä tai viisi miljardia vuotta tai vastaavaa.

        TÄSTÄ ON HYVÄ LÄHTEÄ. Maa luotiin ennen muita taivaankappaleita. On luonnollista, että Maa on KESKELLÄ (alk. 2:12:36).

        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

        MIETI. Jos Maa spinnaisi niinku väitetään, sen kehänopeus ekvaattorilla olisi REILUSTI yli äänennopeuden. Miksei sitten päiväntasaajalla riehu jatkuvat HIRMUMYRSKYT. Alatko nähdä? Jengi maksaa veroa siitä hyvästä, että sille valehdellaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=fW2Y8DLwvxs&feature=youtu.be&t=15s

        Kuten tunnettua, muinaiset paimentolaiset kävivät iltakoulua Tela Viivin parhaissa kansakouluissa. He tiesivät kertoa, että eklipsi perustuu suhteeseen 1:400. Valla valaisee:)

        https://www.youtube.com/watch?v=GiJb2o0XhYw&feature=youtu.be&t=4m24s

        Nykyään sivistysvaltiotkin alkaa olla ajantasalla. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

        > Dosentti Juhani Huovelin toimii yliopistonlehtorin virassa Helsingin yliopiston Tähtitieteen laitoksessa. Hän toimii kolmen Aurinko- ja planeettatutkimukseen liittyvän avaruushankkeen vetäjänä. Hankkeet ovat tällä hetkellä Kuuta kiertävä avaruusluotain SMART-1 ja sen XSM aurinkomonitori, vuonna 2007 laukaistavan intialaisen Chandrayaan-1 kuuluotaimen aurinkomonitori, sekä vuonna 2012 laukaistavan BepiColombo-Merkuriusluotaimen SIXS-aurinkomonitori.

        Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm

        Ym. Etsivä löytää:)

        "Molokille. Hiffasin, ettei tossa järvijutussa ollutkaan kyse kerrosten lukumäärästä, vaan radiohiiliajoituksesta, jonka perusteella ei voi sanoa mitään tarkkaa."

        Ymmärsit väärin:

        "The research team extracted cores of beautifully preserved layers of sediment, containing organic material (such as tree leaf and twig fossils), from the bottom of the Japanese lake where they had lain undisturbed for tens of thousands of years."

        Radiohiiliajoitusta juuri kalibroidaan noiden vuosilustojen perusteella, kuten tuossa tutkimuksessa kerrottiin.

        "Käsittääkseni se toimii jotenkin tuhansissa vuosissa, muttei mitenkään miljoonissa tai miljardeissa vuosissa."

        Se meni sentään oikein.

        "Kellään ei ole kanttia sanoa, että Maan iäksi on MITATTU neljä tai viisi miljardia vuotta tai vastaavaa."

        Tietenkin on, koska se on mitattu n.4,54 miljardiksi vuodeksi ainakin kymmenellä eri periaatteella toimivalla menetelmällä sadoista ellei tuhansista näytteistä.

        "TÄSTÄ ON HYVÄ LÄHTEÄ. Maa luotiin ennen muita taivaankappaleita. On luonnollista, että Maa on KESKELLÄ (alk. 2:12:36)."

        Maa ei ole keskellä, vaan toisin kuin linkkisi "herrasmies" selittää, nuo tutkimustulokset nimenomaisesti oikeasti osoittavat, että Maa ei ole universumin keskus, päinvastoin olemme erään syrjäisen galaksin laitamilla.

        "MIETI. Jos Maa spinnaisi niinku väitetään, sen kehänopeus ekvaattorilla olisi REILUSTI yli äänennopeuden. Miksei sitten päiväntasaajalla riehu jatkuvat HIRMUMYRSKYT. Alatko nähdä? Jengi maksaa veroa siitä hyvästä, että sille valehdellaan."

        Siksi, että myös ilmakehä liikkuu tuossa mukana tuolla nopeudella. On sinulla aivan käsittämättömiä kuvitelmia. Mutta ei edelleenkään selitystä häiriintymättömille vuosilustoille tuhansien järvien pohjissa ja kymmenissä jäätiköissä.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        ittees vaan petät
        paa siltí korvan taa
        tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        Voi voi yurkki, ei tule tempaus, ennen vaivanaikoja. Kyllä sinä olet täysin harhassa Ilmestyskirjan sanomaan nähden.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Molokille. Hiffasin, ettei tossa järvijutussa ollutkaan kyse kerrosten lukumäärästä, vaan radiohiiliajoituksesta, jonka perusteella ei voi sanoa mitään tarkkaa."

        Ymmärsit väärin:

        "The research team extracted cores of beautifully preserved layers of sediment, containing organic material (such as tree leaf and twig fossils), from the bottom of the Japanese lake where they had lain undisturbed for tens of thousands of years."

        Radiohiiliajoitusta juuri kalibroidaan noiden vuosilustojen perusteella, kuten tuossa tutkimuksessa kerrottiin.

        "Käsittääkseni se toimii jotenkin tuhansissa vuosissa, muttei mitenkään miljoonissa tai miljardeissa vuosissa."

        Se meni sentään oikein.

        "Kellään ei ole kanttia sanoa, että Maan iäksi on MITATTU neljä tai viisi miljardia vuotta tai vastaavaa."

        Tietenkin on, koska se on mitattu n.4,54 miljardiksi vuodeksi ainakin kymmenellä eri periaatteella toimivalla menetelmällä sadoista ellei tuhansista näytteistä.

        "TÄSTÄ ON HYVÄ LÄHTEÄ. Maa luotiin ennen muita taivaankappaleita. On luonnollista, että Maa on KESKELLÄ (alk. 2:12:36)."

        Maa ei ole keskellä, vaan toisin kuin linkkisi "herrasmies" selittää, nuo tutkimustulokset nimenomaisesti oikeasti osoittavat, että Maa ei ole universumin keskus, päinvastoin olemme erään syrjäisen galaksin laitamilla.

        "MIETI. Jos Maa spinnaisi niinku väitetään, sen kehänopeus ekvaattorilla olisi REILUSTI yli äänennopeuden. Miksei sitten päiväntasaajalla riehu jatkuvat HIRMUMYRSKYT. Alatko nähdä? Jengi maksaa veroa siitä hyvästä, että sille valehdellaan."

        Siksi, että myös ilmakehä liikkuu tuossa mukana tuolla nopeudella. On sinulla aivan käsittämättömiä kuvitelmia. Mutta ei edelleenkään selitystä häiriintymättömille vuosilustoille tuhansien järvien pohjissa ja kymmenissä jäätiköissä.

        Valitettavasti sinua ei kiinnosta tutustua tieteeseen monipuolisesti.

        https://www.google.fi/#q=geocentric model of the universe


      • Moloch: "...ilmakehä liikkuu tuossa mukana tuolla nopeudella. On sinulla aivan käsittämättömiä kuvitelmia."
        Ilma on yllättävän jäykkää. Kuka mahtoi niitata ilman maan ja meren pintaan?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Valitettavasti sinua ei kiinnosta tutustua tieteeseen monipuolisesti.

        https://www.google.fi/#q=geocentric model of the universe

        No haloo. Olen taatusti tutustunut tieteeseen sata kertaa sinua monipuolisemmin. Sinä kun et näköjään tutustu tieteeseen lainkaan, vaan etsit internetin syövereistä kaikki mahdolliset humpuukivideot ja tekstit ja luulet niitä tieteeksi.

        Maakeskinen universumi on tieteen piirissä jo todettu virheelliseksi, vaikka jotkut siististi pukeutuneet herrat sinulle videossa yrittävät toista väittää. Kerropas muuten, jos Maa on universumin keskus, että mikä voima saisi huomattavasti suurempimassaisen Auringon kiertämään Maata, kun painovoimalakien mukaan Maan pitäisi kiertää Aurinkoa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch: "...ilmakehä liikkuu tuossa mukana tuolla nopeudella. On sinulla aivan käsittämättömiä kuvitelmia."
        Ilma on yllättävän jäykkää. Kuka mahtoi niitata ilman maan ja meren pintaan?

        "Ilma on yllättävän jäykkää. Kuka mahtoi niitata ilman maan ja meren pintaan?"

        Ei sitä kukaan ole niitannut, sehän on ollut tuossa vauhdissa mukana sen alusta alkaen.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Ilma on yllättävän jäykkää. Kuka mahtoi niitata ilman maan ja meren pintaan?"

        Ei sitä kukaan ole niitannut, sehän on ollut tuossa vauhdissa mukana sen alusta alkaen.

        aha


      • moloch_horridus kirjoitti:

        No haloo. Olen taatusti tutustunut tieteeseen sata kertaa sinua monipuolisemmin. Sinä kun et näköjään tutustu tieteeseen lainkaan, vaan etsit internetin syövereistä kaikki mahdolliset humpuukivideot ja tekstit ja luulet niitä tieteeksi.

        Maakeskinen universumi on tieteen piirissä jo todettu virheelliseksi, vaikka jotkut siististi pukeutuneet herrat sinulle videossa yrittävät toista väittää. Kerropas muuten, jos Maa on universumin keskus, että mikä voima saisi huomattavasti suurempimassaisen Auringon kiertämään Maata, kun painovoimalakien mukaan Maan pitäisi kiertää Aurinkoa.

        Moloch. Nämä ovat henkimaailman asioita. Sinulle ei sovi Luoja eikä Hänen luomisjärjestyksensä.


      • IlkimyksenVeljenpoika

    • Täsmennän. Jos vesi kiehui ulos maan uumenista:
      - Mikä kuumensi veden?
      - Kuinka syvällä vesi oli?
      - Miten vesi oli mennyt maan uumeniin?
      Alussa maa oli veden peitossa. Sitten...

      Biblia (1776) Ja Jumala sanoi: kokoontukoon vedet taivaan alla erinomaiseen paikkaan, niin että kuiva näkyy. Ja tapahtui niin.

      Siis maa tuli näkyviin. Raamattu ei kylläkään, ainakaan tässäkohtaa, puhu maansisäisistä vesistä.

      Biblia (1776) Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja vetten kokoukset hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki sen hyväksi.

      • kysymys_

        "Alussa maa oli veden peitossa."
        Mistä vesi?


      • usk.blondi

        "Mistä vesi?"

        Hanasta.


      • AtteE.Vokki

        "Jos vesi kiehui ulos maan uumenista:"
        "- Mikä kuumensi veden?"
        "- Kuinka syvällä vesi oli?"
        "- Miten vesi oli mennyt maan uumeniin?"

        Kreationisti kyselee toisilta kreationisteilta samaa mitä evokit ovat kyselleet, varo ettei sinustakin tule evokkia. Noihin kysymyksiinhän ei ole muuta vastausta kuin se, että Raamatun vedenpaisumus on pelkkä myytti.


      • kysymys_ kirjoitti:

        "Alussa maa oli veden peitossa."
        Mistä vesi?

        Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Vesi on kaikenkaikkiaan ihmeellinen aine. Voit aloittaa vesitutkimuksesi katsomalla kuvaa.

        https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/03/water.jpg

        Kuva, muutakin, löytyy täältä:

        https://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,

        2Pt 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Vesi on kaikenkaikkiaan ihmeellinen aine. Voit aloittaa vesitutkimuksesi katsomalla kuvaa.

        https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/03/water.jpg

        Kuva, muutakin, löytyy täältä:

        https://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,

        2Pt 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        Mutta miten:

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi."

        Se tapahtui maailmankaikkeutemme luonnonlakien mukaisesti nukleogenesi-nimisellä prosessilla, jonka yksityiskohdat tunnetaan hyvin. Jumalan voi toki uskoa sen aiheuttajaksi, mutta prosessin voi myös nähdä luonnonlakien ja sattuman vuorovaikutuksena. Evoluutiota se ei kuitenkaan muistuta.


      • kaikenlaista.kohinaa

        "2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,"

        Hebrealaisten luomiskertomus ei paljoakaan poikkea naapurimaiden vastaavista. Alkumeri on niissä aina ollut olemassa, se hyväksytään ikäänkuin realiteettina. Myös suuri syvyys, Apsu tai Abyss, on keskeinen elementti. Sumerilaisilla oli tästä Apsusta konkreettinen havainto: kaksoisvirtojen delta-alueella oli voimakas arteesinen makeanveden lähde, sen ympärille on saatettu rakentaa myyttisiä ilmiöitä. Kalevalan luomiskertomuksessa Sotka etsii paikkaa, johon laskea munansa- kertomus, joka on yhtä vanha kuin sivilisaatiot yleensä.
        Pietarinkirjan hienot fraasit varmasti kelpasivat niin juutalaisille, kuin kreikkalaisillekin. Kulttuurinen yhteys oli tuhat vuotta vanhaa, hebreaakin kirjoitettiin jo pronssikaudella foinikialaisin kirjaimin ( mikä on mielestäni hieman kummallista, sanotaanhan patriarkka Aabrahamin tulleen Kaldean Urista, jossa kirjoitettiin nuolenpääkirjoituksella aina ajanlaskumme alkuun saakka).


      • tieteenharrastaja
        kysymys_ kirjoitti:

        "Alussa maa oli veden peitossa."
        Mistä vesi?

        Vesi aurinkokunnan muodostaneesta alkupilvestä, Siihen - vetynä ja happena - vanhemmista räjähtäneistä tähdista. Niihin tähden fuusioprosessista nukleosynteesillä.


      • kysymys_
        yurki1000js kirjoitti:

        Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Vesi on kaikenkaikkiaan ihmeellinen aine. Voit aloittaa vesitutkimuksesi katsomalla kuvaa.

        https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/03/water.jpg

        Kuva, muutakin, löytyy täältä:

        https://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,

        2Pt 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi."
        Missä Raamatun jakeessa tämä kerrotaan?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Vesi on kaikenkaikkiaan ihmeellinen aine. Voit aloittaa vesitutkimuksesi katsomalla kuvaa.

        https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/03/water.jpg

        Kuva, muutakin, löytyy täältä:

        https://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,

        2Pt 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        "ety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. "

        Ja todisteet?? none, nada, ei mitään :) :) Eiks oikeesti hävetä yhtään?? :) :)


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Mutta miten:

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi."

        Se tapahtui maailmankaikkeutemme luonnonlakien mukaisesti nukleogenesi-nimisellä prosessilla, jonka yksityiskohdat tunnetaan hyvin. Jumalan voi toki uskoa sen aiheuttajaksi, mutta prosessin voi myös nähdä luonnonlakien ja sattuman vuorovaikutuksena. Evoluutiota se ei kuitenkaan muistuta.

        Näin näen ma. Luojan luomakunnassa ei ole sattumia. Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa


      • Rapanhapakko

        Jo "muinaisilla kreikkalaisilla" oli "alkuaineiden" käsite ja omanlaisensa "atomioppi."

        "Toinen Pietarin kirje " taas ei-hihhuli.raamatuntutkijoiden mukaan ei ole Pietarilta, vaan Pietarin nimissä kirjoitettu myöhempi sanon suoraan väärennös. Heh, itse asiassa varhaiskatolinen sellainen.

        Päätarkoitus selitellä, miksei Jeesus ollut palannutkaan, vaan lupaamansa sukupolvi oli jo kuollut. Hyvin tuntuu se huijaus toimivan nykyhihhuleillekin,


      • kaikenlaista.kohinaa kirjoitti:

        "2 Peter 3:5 But they deliberately overlook the fact that long ago by God's word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water,"

        Hebrealaisten luomiskertomus ei paljoakaan poikkea naapurimaiden vastaavista. Alkumeri on niissä aina ollut olemassa, se hyväksytään ikäänkuin realiteettina. Myös suuri syvyys, Apsu tai Abyss, on keskeinen elementti. Sumerilaisilla oli tästä Apsusta konkreettinen havainto: kaksoisvirtojen delta-alueella oli voimakas arteesinen makeanveden lähde, sen ympärille on saatettu rakentaa myyttisiä ilmiöitä. Kalevalan luomiskertomuksessa Sotka etsii paikkaa, johon laskea munansa- kertomus, joka on yhtä vanha kuin sivilisaatiot yleensä.
        Pietarinkirjan hienot fraasit varmasti kelpasivat niin juutalaisille, kuin kreikkalaisillekin. Kulttuurinen yhteys oli tuhat vuotta vanhaa, hebreaakin kirjoitettiin jo pronssikaudella foinikialaisin kirjaimin ( mikä on mielestäni hieman kummallista, sanotaanhan patriarkka Aabrahamin tulleen Kaldean Urista, jossa kirjoitettiin nuolenpääkirjoituksella aina ajanlaskumme alkuun saakka).

        Asiaan. Tiede ei kumoa Luojaa eikä luomista eikä vedenpaisumusta. Päinvastoin. Puhe alkaa 20 sek. kohdalla.

        https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

        Videoon liittyvä teksti:

        > We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis. <


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Vesi aurinkokunnan muodostaneesta alkupilvestä, Siihen - vetynä ja happena - vanhemmista räjähtäneistä tähdista. Niihin tähden fuusioprosessista nukleosynteesillä.

        Kandee alkaa alusta.
        - Mistä alkupilvi?
        - Mistä tähdet?
        - Mistä KAIKKI?
        Selvää on, ettei olemattomuus luo. NAPS!
        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY



      • code_red kirjoitti:

        "ety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi. "

        Ja todisteet?? none, nada, ei mitään :) :) Eiks oikeesti hävetä yhtään?? :) :)

        Code. Taakka on ateisteilla. Ai miks? Koska olemattomuus ei luo!!:):)??:D:D:D

        > Today, as a Christian who has been involved in the examination of evidence for the past 25 years, I understand that atheists also have a burden of proof. All of us, in attempting to explain the world around us, move from a plethora of questions to a single responsibility:

        There Are Many Questions <

        http://coldcasechristianity.com/2013/are-theists-the-only-people-who-have-the-burden-of-proof/


      • Rapanhapakko kirjoitti:

        Jo "muinaisilla kreikkalaisilla" oli "alkuaineiden" käsite ja omanlaisensa "atomioppi."

        "Toinen Pietarin kirje " taas ei-hihhuli.raamatuntutkijoiden mukaan ei ole Pietarilta, vaan Pietarin nimissä kirjoitettu myöhempi sanon suoraan väärennös. Heh, itse asiassa varhaiskatolinen sellainen.

        Päätarkoitus selitellä, miksei Jeesus ollut palannutkaan, vaan lupaamansa sukupolvi oli jo kuollut. Hyvin tuntuu se huijaus toimivan nykyhihhuleillekin,

        Asiaan. Luoja/Sana/Logos/Kristus/Jeesus/ loi veden. Sama Jeesus palasi ja tokasi:
        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • kysymys_
        yurki1000js kirjoitti:

        etsi - itse

        https://www.google.fi/#q=raamattu

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi."
        Missä Raamatun jakeessa tämä kerrotaan?
        etsi - itse"
        Etsin. Ei löydy.
        Tulos: Raamattu ei mainitse yhdessäkään jakeessa alkuaineiden luomista.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Code. Taakka on ateisteilla. Ai miks? Koska olemattomuus ei luo!!:):)??:D:D:D

        > Today, as a Christian who has been involved in the examination of evidence for the past 25 years, I understand that atheists also have a burden of proof. All of us, in attempting to explain the world around us, move from a plethora of questions to a single responsibility:

        There Are Many Questions <

        http://coldcasechristianity.com/2013/are-theists-the-only-people-who-have-the-burden-of-proof/

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. LUOJA LOI."
        "Code. Taakka on ateisteilla. Ai miks? Koska olemattomuus ei luo!!:):)??:D:D:D"

        Ei todellakaan ole koska en väittäny mitään!! SINÄ VÄITIT yhtä sun toista joten alappa kuule todistamaan :D :D


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        Kandee alkaa alusta.
        - Mistä alkupilvi?
        - Mistä tähdet?
        - Mistä KAIKKI?
        Selvää on, ettei olemattomuus luo. NAPS!
        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY

        Tuntemamme alku on noin sekunnin biljoonasosan päässä alkuräjähdyksestä tuottaen superkuuman, tiheän ja nopeasti laajenevan pallopilven alkeishiukkasplasmaa. Tästä syntyivät alkuperäiset (primordiaaliset) vedyn ja heliumin ytimet parin sekunnin kuluessa. Ja niin edelleen, jo vähän tahtia hidastaen.

        Tuota biljoonasosaa ennen on ihmistiedossa jumalaton aukko, johon uskovat tunkevat Jumalaa ja tieteilijät kosmologiaspekulaatioita. Mielestäni ne mahtuvat sinne vallan hyvin myös yhtä aikaa.


      • kysymys_ kirjoitti:

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. Luoja loi."
        Missä Raamatun jakeessa tämä kerrotaan?
        etsi - itse"
        Etsin. Ei löydy.
        Tulos: Raamattu ei mainitse yhdessäkään jakeessa alkuaineiden luomista.

        ATOMIT eivät näy paljaalle silmälle.

        Hebr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuntemamme alku on noin sekunnin biljoonasosan päässä alkuräjähdyksestä tuottaen superkuuman, tiheän ja nopeasti laajenevan pallopilven alkeishiukkasplasmaa. Tästä syntyivät alkuperäiset (primordiaaliset) vedyn ja heliumin ytimet parin sekunnin kuluessa. Ja niin edelleen, jo vähän tahtia hidastaen.

        Tuota biljoonasosaa ennen on ihmistiedossa jumalaton aukko, johon uskovat tunkevat Jumalaa ja tieteilijät kosmologiaspekulaatioita. Mielestäni ne mahtuvat sinne vallan hyvin myös yhtä aikaa.

        Mieti silti. Olemattomuus ei luo. NAPS!

        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY


      • code_red kirjoitti:

        "Vety, happi ja muut alkuaineet on luotu. LUOJA LOI."
        "Code. Taakka on ateisteilla. Ai miks? Koska olemattomuus ei luo!!:):)??:D:D:D"

        Ei todellakaan ole koska en väittäny mitään!! SINÄ VÄITIT yhtä sun toista joten alappa kuule todistamaan :D :D

        olemattomuus ei luo eikä makroevoluutiota ole
        jos evoluutio olisi totta, maailmassa ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA
        evoluutiossa olisi vain ainetta


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        Mieti silti. Olemattomuus ei luo. NAPS!

        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY

        Olen jo kauan sitten miettinyt ja havainnut iskulauseesi tyhjäksi. Naps vain ittelles.

        Emme tiedä paikallisen kaikkeutemma alkuräjähdystä edeltävää tilaa, joten et voi väittää sirtä "olemattomuudeksi". Emme tiedä, onko tuollaista tilaa olemassakaan muualla kuin kuvitelmissa, joten siitä on ihan turha sanoa miään.


      • yurki1000js kirjoitti:

        olemattomuus ei luo eikä makroevoluutiota ole
        jos evoluutio olisi totta, maailmassa ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA
        evoluutiossa olisi vain ainetta

        "olemattomuus ei luo eikä makroevoluutiota ole

        jos evoluutio olisi totta, maailmassa ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA

        evoluutiossa olisi vain ainetta"

        Pyysin todistamaan väitteesi, että jokin "LUOJA" olisi luonut kaiken, kuten SINÄ väitit. Vastauksena sama jankutus ketjusta ja palstasta riippumatta, kuin rikkinäinen levy :)
        Mutta jos rehellisiä ollaan, niin enpä paljon muuta odottanutkaan :)


      • code_red kirjoitti:

        "olemattomuus ei luo eikä makroevoluutiota ole

        jos evoluutio olisi totta, maailmassa ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA

        evoluutiossa olisi vain ainetta"

        Pyysin todistamaan väitteesi, että jokin "LUOJA" olisi luonut kaiken, kuten SINÄ väitit. Vastauksena sama jankutus ketjusta ja palstasta riippumatta, kuin rikkinäinen levy :)
        Mutta jos rehellisiä ollaan, niin enpä paljon muuta odottanutkaan :)

        Code. Raamattu on Hyvä Sanoma. Mikset kiinnostu hyvästä tulevaisuudesta? Jeesus on historian henkilö. Hän teki vain hyvää. Mikset arvosta Häntä?
        Hän paransi.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi&kirjat=ut
        Hän parantaa.

        https://www.google.fi/#q=jeesus parantaa

        Jeesus korjasi Jaakko Romun.

        http://www.tv7.fi/vod/player/15676/

        Jeesus paransi Juhon.

        https://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A

        Ym. Etsivä löytää:)


      • yurki1000js kirjoitti:

        Code. Raamattu on Hyvä Sanoma. Mikset kiinnostu hyvästä tulevaisuudesta? Jeesus on historian henkilö. Hän teki vain hyvää. Mikset arvosta Häntä?
        Hän paransi.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi&kirjat=ut
        Hän parantaa.

        https://www.google.fi/#q=jeesus parantaa

        Jeesus korjasi Jaakko Romun.

        http://www.tv7.fi/vod/player/15676/

        Jeesus paransi Juhon.

        https://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A

        Ym. Etsivä löytää:)

        Onko todellakin niin vaikeeta vastata kysymyksiin??? :) :)
        Vai mikä saa sut jatkuvasti suoltamaan samaa soopaa jokaiseen ketjuun?? :)


      • code_red kirjoitti:

        Onko todellakin niin vaikeeta vastata kysymyksiin??? :) :)
        Vai mikä saa sut jatkuvasti suoltamaan samaa soopaa jokaiseen ketjuun?? :)

        Code. Miks roikut täällä? Täällä käsitellään luomiseen liittyviä asioita. Niistä ateistit eivät ymmärrä mitään.


      • IhmeSekopää
        yurki1000js kirjoitti:

        Code. Miks roikut täällä? Täällä käsitellään luomiseen liittyviä asioita. Niistä ateistit eivät ymmärrä mitään.

        Sinä ressukka et ymmärrä evoluutiosta tai reaalimaailmasta mitään. Voisit vastata coden kysymyksiin..vai etkö sekopää pysty?


      • evointomieli

      • yurki1000js kirjoitti:

        Code. Miks roikut täällä? Täällä käsitellään luomiseen liittyviä asioita. Niistä ateistit eivät ymmärrä mitään.

        Hahhaa. Alkoiko kysymykset olemaan liian kiusallisia ja vaikeita?? :)
        Tosin tä ei kuulu sulle pätkäkään miksi mä tänne kirjoitan.

        Edelleen, saisko niitä vastauksia??? :) Nehän liittyy selvästi "luomiseen" :)


      • code_red kirjoitti:

        Hahhaa. Alkoiko kysymykset olemaan liian kiusallisia ja vaikeita?? :)
        Tosin tä ei kuulu sulle pätkäkään miksi mä tänne kirjoitan.

        Edelleen, saisko niitä vastauksia??? :) Nehän liittyy selvästi "luomiseen" :)

        Koeta vetää johtopäätökset.

        http://www.veda.harekrsna.cz/images/atheism.jpg



    • Kuplapuhkeaa

      Ps.33:6. Joh.1:1. Ilm.19:13. Siis Sana on Jumala.

    • uskomusten_harhaa

      Taas näitä ateistien, nihilistien ja evoluutiouskovien ikiomia yliluonnollisuusjuttuja.
      Ettekö te koskaan opi tuntemaan tosiasioiden ja tiedon (tietämyksen) suhdetta?
      Tiedon vaje tai sen puute ei tee mistään yliluonnollista.

      On vain asioita ja tapahtumia joita emme vaan ymmärrä täydellisesti. Nämä vain tuntuvat yliluonnollisilta kun emme ymmärrä kaikkea. Näin ollen yliluonnollisuus on vain henkilökohtainen asenne juttu. Kun asioita ja tapahtumai ei ymmärretä täydellisesti ne liukuvatkin sitten uskomusten joukkoon.

      Loogisesti moni uskomus voi olla täysi tosi, mutta emme vaan omaa riittävästi tietoa.
      Kaiken selittää tiedon vaje tai sen puute. Uskomuksia ei pidä suoraan tyrmätä sillä perusteella ettemme ymmärrä niitä täydellisesti.

      Te ateistit, nihilistit ja evoluutiouskovat olette suuruuden hulluja koska luulette inhimillistä järkeä äärettömäksi. Teidän omat teoriannekin sisältää paljon tuntemattomuuksilla selittelyä. Te jopa pidätte mahdollisena sitäkin, että univerusmin alun singulariteetissa fysiikan lait lakkaavat. Te ette ymmärrä mitä pimeä energia ja pimeä aine ovat. Teidän fysiikken kvanttifluktuaatiokin on tuntemattomuuden aluetta. Te jopa asetatte materialle tuntemattomia ominaisuuksia jotka mahdollistivat kemiallisen evoluution ennen biologista evoluutiota.

      Mikä sai materian muuttumaan elämäksi ja tietoisuudeksi? Onko tällä muutoksella jokin tarkoitus? Teillä ei ole tästä mitään tietoa, on vain teoreettisia uskomuksia johonkin tuntemattomuuteen jota ei kyetä selittämään. Teidän oma uskomuskin perustuu selittämättömien uskomusten varaan eli tiedon täyteen puuttumiseen.
      Teidän uskomuksenne on samaa luokkaa kuin se "flogiston" teoria jolla yritettiin selittää sellaista mikä on luonnollisesti olemassa. (palaminen)

      Nyt teillä on jälleen taas tälläinen ajatus "singulariteetista" joka räjähti itsestään ja laajeni universumiksi, elämäksi ja tietoisuudeksi ILMAN tarkoituksia.

      Teidän omat harhaiset uskomukset ovat täysin yliluonnollista mielikuvitusta.

      • Kiitos Uskomusten. Hyvä selvitys. Nämä ovat henkimaailman asioita. Olin ateisti. Olin sokea. Eksyin ja eksytin. Sitten Jumalan armo osui kohdalleni. En tiedä miksi. En voikaan tietää, koska armo on armoa. Pelastus on armolahja, jota ei voi ansaita eikä ostaa. Rukoilkaamme pelastusta Suomelle.

        Hinta on maksettu.

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


      • KazuKa

        "Taas näitä ateistien, nihilistien ja evoluutiouskovien ikiomia yliluonnollisuusjuttuja"

        Kyseessä on vedenpaisumysmyytti. Mitäisikö yliluonnollisen sijaan käyttää taikuutta vai mitä sanaa haluat, että käytetään?

        "Mikä sai materian muuttumaan elämäksi ja tietoisuudeksi?"

        Luonnonlait, materia ja aika. Prosessi on abiogenesis. Taikuudella ei ole mitään tekemistä elämän kanssa.


      • KazuKa kirjoitti:

        "Taas näitä ateistien, nihilistien ja evoluutiouskovien ikiomia yliluonnollisuusjuttuja"

        Kyseessä on vedenpaisumysmyytti. Mitäisikö yliluonnollisen sijaan käyttää taikuutta vai mitä sanaa haluat, että käytetään?

        "Mikä sai materian muuttumaan elämäksi ja tietoisuudeksi?"

        Luonnonlait, materia ja aika. Prosessi on abiogenesis. Taikuudella ei ole mitään tekemistä elämän kanssa.

        Kazu. Miksi olet sokea? Koska langennut maailma on. Sokea maailma on valheen vallassa. Henkimaailman juttu.

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Onko toivoa? On.

        Biblia (1776) Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.

        KUTSU TARVITAAN. Henkimaailman juttu.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Job:
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        LUNASTUSMAKSU

        http://bibelfokus.se/fi/node/269


      • "Taas näitä ateistien, nihilistien ja evoluutiouskovien ikiomia yliluonnollisuusjuttuja."

        Eihän tällä palstalla ole muita yliluonnollisuutta mainostavia kuin yurki1000js ja Mark5.


      • evointomieli
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Taas näitä ateistien, nihilistien ja evoluutiouskovien ikiomia yliluonnollisuusjuttuja."

        Eihän tällä palstalla ole muita yliluonnollisuutta mainostavia kuin yurki1000js ja Mark5.

        Atomi on valmistettu yliluonnollisesti.


      • tieteenharrastaja
        evointomieli kirjoitti:

        Atomi on valmistettu yliluonnollisesti.

        Ei nyt sentään. Ihmisetkin pilkkovat ja kasaavat niitä hiukkaskiihdyttimissä jäljitellen tapaa, jolla ne ovat luonnossa syntyneet.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei nyt sentään. Ihmisetkin pilkkovat ja kasaavat niitä hiukkaskiihdyttimissä jäljitellen tapaa, jolla ne ovat luonnossa syntyneet.

        TH. Asetuit Jumalaksi Jumalan paikalle. Olet velvollinen paljastamaan maailmalle absoluuttisen totuuden.


    • uskopoistyhmäatte

      Tietenkin vedenpaisumuksesta täsmällisimmin kertova kertomus on se aito ja alkuperäinen.
      Nimittäin sehän periytyi Nooan kautta Aabrahamilaisen suvun myötä meille asti.

      Itse asiassa historioitsijoilla ei ole mitään todellista aihetta väittää Raamatun kertomusta kopioksi jostain muusta lähteestä.

      Siis ei ole. EI ole muuta kuin uskomus-väitteitä, mutta niitähän ei tarvitse ottaa todesta.

      Siis mikään historian tuntemuksessa ei todista sen puolesta että kertomus Nooasta olisi tarua. Huomaa, ei todellakaan ole olemassa mitän sellaista materiaalia joka muuttaisi kkertomuksen Nooasta taruksi.

      Ainoa asia johon jotkut tutkijat yritttävät vedota, on se että sumerilaiset savitaulunuolenpääkirjoitukset ovat fyysisesti vanhempia kuin Raamatun selkeä nahalle tai kaisalle kirjoitettu vanhin löydetty teksti.

      Raamatun kertomus vedenpaisumuksesta on niin lyhyt ja yksinkertaisen helppo muistaa ulkoa että se on aivan hyvin voinut säilyä jopa suullisessa muodossa aina Moosekselle saakka.
      Tosin luku- ja kirjoitustaito olivat olemassa jo ennen vedenpaisumusta joten lienee kuitenkin selvää että Ukko -Nooa itse kirjoitti tuon kiehtovan tapahtuman muistiin jälkipolvia varten ja niin se periytyi kopiona Mooseksellekin joka oli erittäinkorkeasti oppinut historioitsija ja rehellinen mies joka ei varmasti satuja kertoillut.

      Yleisesti ottaen Moosesta pidetään historian tuntijoiden mielestä erittäin täsmällisenä muinaisen Egyptin oloista ja erityisesti hovin tavoista kertovana että tutkiojat ovat täysin varmoja siitä että Mooseksen kirjojen kirjoittaja oli ollut läsnä Egyptin hovissa.
      Ja koska hänen kertomuksensa Egyptin hovista oli niin täsmällistä niin ei ole olemassa mitään todellista syytä epäillä hänen muita kirjoituksiakaan sepitetyiksi taruiksi.

      Oikeastaan Mooseksen kertomusta epäilevät epäilevät sitä siksi että he vain eivät usko Jumalan olevan olemassa, siis heille epäilys on uskon asia, ei tiedon.
      He saattavat myöntää että okei, Mooses kyllä kirjoitti tämällisesti ja arkeologian kanssa yhtäpitävästi Egyptin hovista mutta kaikki se mitä Moosen puheli Jumalasta olikin sitten heidän mielestään sepitettyä.

      Todellisuudessa rehellinen tutkija pitää Mooseksen luotettavaa Egyptin hovin kuvaamista todisteena hänen rehellisyydestään, eivätkä he aivopieraise sitä epäluotettavuuden osoitukseksi.
      Mutta ateistit nyt vain ovat pakotettuja itse sepittämään omasta päästään tarinoita joiden mukaan Mooses on epäluotettava satuilija.

      Siis kun puhutaan Mooseksen rehellisyydestä niin ainoa epärehellinen tässä on se ateisti jonka on valehdeltava tietävänsä että miksi Mooses jutut ovat satua. Eivät he sitä tiedä, he vain uskovat.

      • kysymyksiä_uskoville

        Miksi Mooseksen kirjoissa ei ole minkäänlaista mainintaa pyramideista ja niiden rakentamisesta?


      • kysymyksiä_uskoville kirjoitti:

        Miksi Mooseksen kirjoissa ei ole minkäänlaista mainintaa pyramideista ja niiden rakentamisesta?

        Niiden kirjoittajat eivät ilmeisesti olleet koskaan itse käyneet Egyptissä.


      • kysymyksiä_uskoville kirjoitti:

        Miksi Mooseksen kirjoissa ei ole minkäänlaista mainintaa pyramideista ja niiden rakentamisesta?

        Zekkaa myös apokryfikirjat. Ehkä siellä mainitaan jotain rakennusten muodoista. Mielestäni emme voi olettaa, että Raamatussa mainittujen rakennusten muoto olisi ilmoitettava meille, jotta voisimme ottaa Raamatun vakavasti ja alkaa uskoa Vapahtajaan.

        Jotain voimme kuitenkin päätellä. Miksi Faaraon oli äärimmäisen vaikea antaa Mooseksen lähteä pois Egyptistä? Kenties siksi, että Mooses vei mennessään LIITONARKIN. Se saattoi olla tärkeä osa ilmaisen ja puhtaan (maailmanlaajan) pyramidienergian tuotannossa.

        "The secrets hidden in the pyramids of Egypt Harun Yahya"

        https://www.youtube.com/watch?v=0fkWFEISxV0

        GOOGLE

        https://www.google.fi/#q=liitonarkki

        NIKOLA TESLA (alk. 2:22:36) Sitä ennen lyhyesti geosentrisyydestä (Maa on universumin keskellä).

        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h22m12s

        MAAKESKISYYS (alk. 2:12:36)

        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

        Ps. Massoja hallitaan valheella. Okkultistieliitillä on tieto hallussaan, mutta se antaa ymmärtää, että pyramidit ovat vain faaraoiden hautoja. Google-haun tulokset kandee zekkaa.

        PIMITYS

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        TYHMENNYS

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        1Moos. 6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

        LUURANGOT

        https://www.google.fi/#q=giant skeleton

        KALLOT

        https://www.youtube.com/results?search_query=ancient skulls

        Trey Smith näki vaivaa, jotta me voisimme nojata taakse ja nauttia matkasta.

        "Nephilim: TRUE STORY of Satan, Fallen Angels, Giants, Aliens, Hybrids, Elongated Skulls & Nephilim"

        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY

        Ym. Etsivä löytää:)

        VINKKI

        Ei kande automaattisesti vastustaa Raamattua.


      • T.Mosse

        Raamatun kertomuksessa vedenpaisumus alkoi 12. päivä Nisan-kuuta, joka on suurinpiirtein syyspäivän tasauksen kohdalla , jolloin myös Niilin tulva saavuttaa huippunsa. Niilin pinta on tuolloin noussut normaalitasosta 45 jalkaa ( yli 13 metriä).

        Kalamiesten tietotoimiston mukaan kaikki pitää kertoa kymmenellä. Khufun suuri pyramidi on 450 jalkaa korkea (aikuisen oikeasti). Myös Arkin pitää olla 450 jalkaa pitkä ( tässä kohtaa Kalamiesten Tietotoimiston virkailija levittelee käsiään "näiin pitkä"). Ja koska Nooan tulvan pitää olla ultimaalinen, niin, että se hukuttaa korkeimmatkin vuoret (Khufun pyramidi on se kaikkein korkein "vuori") tulvan pitää olla VÄHINTÄÄN kymmenkertainen, 450 jalkaa ja ylikin ( virkailija viittoilee lattiasta kattoon "näiin paljon").
        Mitä tästä opimme? Kannattaa AINA luottaa Kalamiesten Tietotoimistoon!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Flooding_of_the_Nile


      • luetun_ymmärtäjä
        kysymyksiä_uskoville kirjoitti:

        Miksi Mooseksen kirjoissa ei ole minkäänlaista mainintaa pyramideista ja niiden rakentamisesta?

        Raamattu kertoo aika mukavia: Mooses hylkäsi egyptiläisen viisauden ryhtyessään aabrahamilaisen sukuheimon kansanjohtajaksi. Johti kansansa pois Egyptistä.

        Miksi hän olisi edes muistellut Egyptin vuosia? Hänhän pakeni Egyptistä koska oli tappanut erään egyptiläisen miehen. Hän oli vuosia lammaspaimenena appensa luona Midianissa ja siellä hän sai kutsun ryhtyä kansansa vapauttajaksi orjuudesta yhdessä veljensä Aaronin kanssa.

        Ettekö ymmärrä lukemaanne tekstiä? Miksi kansan vapauttaja olisi edes halunnut muistella Egyptin orjuuden vuosia? Mooses ei edes ollut monijumalaisen muinaisegyptiläisen uskonnon kannattaja.
        Mooses oli monoteisti, yhden Jumalan kannattaja. Mooses ei haikaillut vanhan Egyptin kulttuurin perään.


      • luetun_ymmärtäjä kirjoitti:

        Raamattu kertoo aika mukavia: Mooses hylkäsi egyptiläisen viisauden ryhtyessään aabrahamilaisen sukuheimon kansanjohtajaksi. Johti kansansa pois Egyptistä.

        Miksi hän olisi edes muistellut Egyptin vuosia? Hänhän pakeni Egyptistä koska oli tappanut erään egyptiläisen miehen. Hän oli vuosia lammaspaimenena appensa luona Midianissa ja siellä hän sai kutsun ryhtyä kansansa vapauttajaksi orjuudesta yhdessä veljensä Aaronin kanssa.

        Ettekö ymmärrä lukemaanne tekstiä? Miksi kansan vapauttaja olisi edes halunnut muistella Egyptin orjuuden vuosia? Mooses ei edes ollut monijumalaisen muinaisegyptiläisen uskonnon kannattaja.
        Mooses oli monoteisti, yhden Jumalan kannattaja. Mooses ei haikaillut vanhan Egyptin kulttuurin perään.

        LY. Olet filosofi. esittelen sinulle HIKKA PEMASEN :D

        http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0

        Ps. Edelleen. Ateisti ei pysty todistamaan YHDENKÄÄN atomin syntyä :D:D

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm

        Pps. Edelleen. Ateisti edustaa langennutta maailmaa. Siksi hän uskoo VALHEN :D:D:D

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0


      • T.Mosse kirjoitti:

        Raamatun kertomuksessa vedenpaisumus alkoi 12. päivä Nisan-kuuta, joka on suurinpiirtein syyspäivän tasauksen kohdalla , jolloin myös Niilin tulva saavuttaa huippunsa. Niilin pinta on tuolloin noussut normaalitasosta 45 jalkaa ( yli 13 metriä).

        Kalamiesten tietotoimiston mukaan kaikki pitää kertoa kymmenellä. Khufun suuri pyramidi on 450 jalkaa korkea (aikuisen oikeasti). Myös Arkin pitää olla 450 jalkaa pitkä ( tässä kohtaa Kalamiesten Tietotoimiston virkailija levittelee käsiään "näiin pitkä"). Ja koska Nooan tulvan pitää olla ultimaalinen, niin, että se hukuttaa korkeimmatkin vuoret (Khufun pyramidi on se kaikkein korkein "vuori") tulvan pitää olla VÄHINTÄÄN kymmenkertainen, 450 jalkaa ja ylikin ( virkailija viittoilee lattiasta kattoon "näiin paljon").
        Mitä tästä opimme? Kannattaa AINA luottaa Kalamiesten Tietotoimistoon!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Flooding_of_the_Nile

        VITSAUKSET

        https://www.google.fi/#q=plagues of egypt


      • VoiVoeVois

        Evoluutio ei ole mitään valhetta, vaan ihan faktaa. Tietäisit tämän jos ottaisit asioista selvää. Sen sijaan uskot photoshopattuja jättiläisten valokuvia, olet äärettömän tyhmä juntti.


      • VoiVoeVois kirjoitti:

        Evoluutio ei ole mitään valhetta, vaan ihan faktaa. Tietäisit tämän jos ottaisit asioista selvää. Sen sijaan uskot photoshopattuja jättiläisten valokuvia, olet äärettömän tyhmä juntti.

        Jotta pysyisimme realismissa, varaudu tulevaisuuteen. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Jotta pysyisimme realismissa, varaudu tulevaisuuteen. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        Ei ole yurkilla Ilmestyskirjan sanoma hallinnassa. Tulisi julistaa totuutta, ei harhoja.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ei ole yurkilla Ilmestyskirjan sanoma hallinnassa. Tulisi julistaa totuutta, ei harhoja.

        Mikset siteeraa Raamattua?


      • luetun_ymmärtäjä kirjoitti:

        Raamattu kertoo aika mukavia: Mooses hylkäsi egyptiläisen viisauden ryhtyessään aabrahamilaisen sukuheimon kansanjohtajaksi. Johti kansansa pois Egyptistä.

        Miksi hän olisi edes muistellut Egyptin vuosia? Hänhän pakeni Egyptistä koska oli tappanut erään egyptiläisen miehen. Hän oli vuosia lammaspaimenena appensa luona Midianissa ja siellä hän sai kutsun ryhtyä kansansa vapauttajaksi orjuudesta yhdessä veljensä Aaronin kanssa.

        Ettekö ymmärrä lukemaanne tekstiä? Miksi kansan vapauttaja olisi edes halunnut muistella Egyptin orjuuden vuosia? Mooses ei edes ollut monijumalaisen muinaisegyptiläisen uskonnon kannattaja.
        Mooses oli monoteisti, yhden Jumalan kannattaja. Mooses ei haikaillut vanhan Egyptin kulttuurin perään.

        LY. Ethän sinä ollutkaan ateisti. Pyydän anteeksi aikaisempaa kommenttiani.


    • JahveJääskeläinen

      Niin,pitäisin mahdollisena,että lukuisten kansojen mytologiassa tavattavat kertomukset valtaisasta tulvasta perustuvat todella tapahtuneeseen.
      Nimittäin viimeinen jääkausi päättyi vain 12000 vuotta sitten,ja eräiden arvioiden mukaan käänne jäätiköitymisestä sulamiseen oli erittäin nopea,jopa yhden ihmis-iän aikana nähtävä.
      Näin nopea lämpeneminen johtaa tietenkin valtaisien vesimäärien ilmaantumiseen,josta onkin jäänyt geologisia todisteita,kuten Minneolan jää-järven tapaus Pohjois-Amerikassa ja vastaavanlainen tapahtuma Uralilla.
      Samantyyppinen ilmiö on myös Mustanmeren altaan täyttyminen,joka liittyy merenpinnan yleiseen nousuun lämpenemisen aikana lukuisine pienemmän mittaluokan mullistuksineen.
      Myös Mammuttiaron jääminen noudevan vedenpinnan peittämäksi on epäilemättä jäänyt alueella asuneiden heimojen muistiin käsittämättömän mittaluokan katastrofina.Kyseinen alue tunnetaan nykyään Pohjanmerenä.
      Tiedämme,että luku-ja kirjoitustaidottomat heimot ovat nykypäiviin saakka säilöneet muistitietoa esimerkiksi sukulinjoista ja suurista tapahtumista.
      Jääkauden päättyminen on taatusti ollut niin järisyttävä tapahtumaketju,ettei se ole unohtunut tuhansiin vuosiin,vaan peruselementti,nousevan veden aiheuttama tuho,on jäänyt elämään ihmisen muistiin.

      • tieteenharrastaja

        Ihan järkeviä selityksiä esität paikallisille tulvamyyteille. Niiden kuvaamat asiat eivät kuitenkaan mitenkään tue Genesiksen kuvaaman vedenpaisumuksen tapahtumasarjaa, globaalisuutta tai ajankohtaa; eikä noiden toisistaan erillisten tulvien edes likimääräistä samanaikaisuutta. Vielä vähemmän Nooan arkkia eläimineen.


      • JahveJääskeläinen

        Näinhän asia on.


    • PALATAAN ASTIALLE

      Koska avaruus ei purista Maata kasaan, voidaan olettaa, että maa on ontto. Ai miks? Koska aineessa vallitsee keskinäinen vetovoima, joka estää aineen KASAUTUMISEN Maan ytimeen.

      https://www.google.fi/#q=hollow earth

      TOPIKKI

      Vettä ja muuta kamaa purkautui maan uumenista. Mikä aiheutti purkauksen? Tekikö Jumala yliluonnollisen ihmeen vai käyttikö hän luonnonlakeihinsa perustuvia voimia? Kenties SÄHKÖÄ? Muinaiset ihmiset näkivät Venus-planeetan PARRAN.

      > Soho-satelliitti havaitsi v. 1997 plasmamuodostelman, joka ulottui Venuksesta melkein Maahan asti. Raporteissa sitä kuvailtiin lanka- tai nauhamaiseksi (stringy). Tällainen rakenne voi pysyä vain jos se toimii Venuksen ja Maan välisessä avaruudessa virtaa kuljettavana plasmajohtimena. Havainto tukee ajatusta, että Venus on asettunut nykyiseen kohtaansa aurinkokunnassa vasta äskettäin, eikä ole vielä saavuttanut varauksellista tasapainotilaansa tässä ympäristössään. Plasmateoreetikot muistuttavat, että Venuksesta on muinoin käytetty sellaisia nimiä kuin Pitkähiuksinen tähti ja Partainen tähti. He tulkitsevat tämän niin, että Venuksen 'plasmahäntä' on muinoin ollut näkyvä kuten komeettojen pyrstöt nykyään. <

      > Marsin pintaa halkoo 4000 km pituinen Valles Marines -niminen, massiivinen uurros, joka voisi nielaista sisäänsä tuhat Grand Canyonia. Vesivirtaukset tai muut ja normaalit geologiset prosessit eivät riitä kaivertamaan tämän suuruusluokan jälkiä luontoon. Sen sijaan valtava sähköpurkaus voisi sen tehdä. Tutkimukset osoittavat planeetoilla olevan melkoisia sähkövarauksia. Jännite-erot saattavat tasaantua purkauksissa, kun planeettojen plasmavaipat joutuvat toistensa läheisyyteen. Nämä sähköpurkaukset ovat kuin jättimäisiä salamoita, ja niiden planeetan pintaan jättämät jäljet sen mukaisia. Mikäli Valles Marines on syntynyt tällaisen sähköpurkauksen tuloksena, sen seurauksena avaruuteen on lentänyt materiaa n. 2 miljoonan kuutiokilometrin verran. Osa siitä ilmeisesti putoilee Maahan vielä nykyäänkin. <

      https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm

      Aiheesta englanniksi:

      https://www.youtube.com/user/ThunderboltsProject

      Ym. Etsivä löytää:)

    • On muuten kiintoisaa, etteivät yurki ja Mark komppaa toisiaan. Pitävätköhän he toisiaan harhaoppisina vai olisiko Markin jäljellä olevissa aivosoluissa riittävästi virtaa tajuamaan, että yurki on aivan omissa sfääreissään?

      • MK. Oletkos ehtinyt miettiä veden ja suuren tulvan syntyjä ja mekanismeja?


      • T.Mosse
        yurki1000js kirjoitti:

        MK. Oletkos ehtinyt miettiä veden ja suuren tulvan syntyjä ja mekanismeja?

        Sumerissa (muista Kaldean Ur) tulvan aiheutti Enlil, tuulen jumala. Egyptissä veden lähde oli Abyss (syvyys), Niiliin virtaava vesi tuli kaukaa Nubian takaa, niin kaukaa, etteivät edes tarinat kyenneet sitä selittämään. Kinkkiseksi asian tekee se, että tämä abyss ei ole mikään paikka, vaan Apsu, jonkinsortin henkimaailman olento. Lähtökohta on siten sama kuin Sumerissa, tulvan aiheuttaja on jokin jumaluus.

        Eivät nämä tämmöiset myytit jouda pohtimaan, mistä saadaan riittävästi vettä hukuttamaan koko maanpiiri.Se on sivuseikka, koska aiheuttaja on mahtava ja ylimaallinen, jolla on omat keinonsa ja käskysanansa. Sama pätee Genesiksen tulvamyyttiin- sehän on myytti, eikö olekin?


      • T.Mosse kirjoitti:

        Sumerissa (muista Kaldean Ur) tulvan aiheutti Enlil, tuulen jumala. Egyptissä veden lähde oli Abyss (syvyys), Niiliin virtaava vesi tuli kaukaa Nubian takaa, niin kaukaa, etteivät edes tarinat kyenneet sitä selittämään. Kinkkiseksi asian tekee se, että tämä abyss ei ole mikään paikka, vaan Apsu, jonkinsortin henkimaailman olento. Lähtökohta on siten sama kuin Sumerissa, tulvan aiheuttaja on jokin jumaluus.

        Eivät nämä tämmöiset myytit jouda pohtimaan, mistä saadaan riittävästi vettä hukuttamaan koko maanpiiri.Se on sivuseikka, koska aiheuttaja on mahtava ja ylimaallinen, jolla on omat keinonsa ja käskysanansa. Sama pätee Genesiksen tulvamyyttiin- sehän on myytti, eikö olekin?

        Mosse. Onko maailma luotu? Ellet usko luomiseen, et voi auttaa.


      • T.Mosse
        yurki1000js kirjoitti:

        Mosse. Onko maailma luotu? Ellet usko luomiseen, et voi auttaa.

        Parasta on keskittyä siihen, mitä meillä on tietoa menneittein aikojen ihmisistä, miltä pohjalta he rakensivat uskomuksensa.
        Juutalainen kansa oli kahden supervallan, Babylonian ja Egyptin, välissä ja näillä kulttuureilla molemmilla oli mahtavat kertomukset tulvasta, jotka tavallaan pitivät kutinsa, koska sekä Niili, että kaksoisvirrat Eufrat ja Tigris tulvivat voimakkaasti. Eridun kaupunkikin, se kaikkein keskeisin kulttipaikka salaisine puutarhoineen, joka myöhemmin innoitti kertomukseen Paratiisista, jouduttiin hylkäämään mereltä tulleen suolaisen tulvaveden pilattua alueen pellot.
        Näillä tulvakertomuksilla on erityiset perusteensa. Ne ovat olleet ihmisille, jotka ovat joutuneet tulvan kokemaan, äärimmäisiä ja traumaattisia. Tarinat tulvan sankareista ja selviytymisestä ovat olleet tervetullutta terapiaa.
        Genesiksen tulvatarina sensijaan on perusteita vailla. Kansa, joka sen kirjoitti, asui tulvalta turvassa ylängöllä, maassa, jonka Jordan-joki on piskuinen laskuoja verrattuna naapureiden jättiläisjokiin.
        Mutta kynä on ollut terävä ja tarinankertoja on pistänyt paremmaksi:" ja kuulkaas tätä: meilläpä onkin kertoa sellainen tarina, ettei paremmasta väliä. Niin suuri laiva, että Faaraon suurinkin laiva näyttää ruuhelta. Mukaan mahtuu KAIKKI maailman eläimet. Tulee niiin valtava tulva, että KAIKKEIN KORKEIMMATKIN vuoret jäävät veden alle."
        Hiffaatko?


      • evointomieli
        T.Mosse kirjoitti:

        Parasta on keskittyä siihen, mitä meillä on tietoa menneittein aikojen ihmisistä, miltä pohjalta he rakensivat uskomuksensa.
        Juutalainen kansa oli kahden supervallan, Babylonian ja Egyptin, välissä ja näillä kulttuureilla molemmilla oli mahtavat kertomukset tulvasta, jotka tavallaan pitivät kutinsa, koska sekä Niili, että kaksoisvirrat Eufrat ja Tigris tulvivat voimakkaasti. Eridun kaupunkikin, se kaikkein keskeisin kulttipaikka salaisine puutarhoineen, joka myöhemmin innoitti kertomukseen Paratiisista, jouduttiin hylkäämään mereltä tulleen suolaisen tulvaveden pilattua alueen pellot.
        Näillä tulvakertomuksilla on erityiset perusteensa. Ne ovat olleet ihmisille, jotka ovat joutuneet tulvan kokemaan, äärimmäisiä ja traumaattisia. Tarinat tulvan sankareista ja selviytymisestä ovat olleet tervetullutta terapiaa.
        Genesiksen tulvatarina sensijaan on perusteita vailla. Kansa, joka sen kirjoitti, asui tulvalta turvassa ylängöllä, maassa, jonka Jordan-joki on piskuinen laskuoja verrattuna naapureiden jättiläisjokiin.
        Mutta kynä on ollut terävä ja tarinankertoja on pistänyt paremmaksi:" ja kuulkaas tätä: meilläpä onkin kertoa sellainen tarina, ettei paremmasta väliä. Niin suuri laiva, että Faaraon suurinkin laiva näyttää ruuhelta. Mukaan mahtuu KAIKKI maailman eläimet. Tulee niiin valtava tulva, että KAIKKEIN KORKEIMMATKIN vuoret jäävät veden alle."
        Hiffaatko?

        Mistä Baabel? Mistä Epykti? Mistä Niili? Mistä Tikris? Mistä ihmiset? Mistä elämä? Mistä atomi? Mistä tunteet? Mistä ajatukset? Mistä luovuus? Mistä jumalat? Mistä demonit? Mistä kaikki? Suomi. HERÄÄ!


      • tieteenharrastaja
        evointomieli kirjoitti:

        Mistä Baabel? Mistä Epykti? Mistä Niili? Mistä Tikris? Mistä ihmiset? Mistä elämä? Mistä atomi? Mistä tunteet? Mistä ajatukset? Mistä luovuus? Mistä jumalat? Mistä demonit? Mistä kaikki? Suomi. HERÄÄ!

        Yhteisvastaus: mikä mistäkin.



      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        Saanen auttaa. Luoja loi. ALUSSA...

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Ei näytä auttavan. Luomakunnassan Hän ilmoittaa, että eri asiat ovat syntyneet eri aikoihin eikä mikään Maassa läheskään kaiken alussa. Melkein kaikki on myös syntynyt luonnonlakien ja sattuman ohjaamana luomakunnan ilmoituksen ketomalla tavalla.

        Usko toki itse mitä haluat, mutta älä silti luule tietäväsi.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei näytä auttavan. Luomakunnassan Hän ilmoittaa, että eri asiat ovat syntyneet eri aikoihin eikä mikään Maassa läheskään kaiken alussa. Melkein kaikki on myös syntynyt luonnonlakien ja sattuman ohjaamana luomakunnan ilmoituksen ketomalla tavalla.

        Usko toki itse mitä haluat, mutta älä silti luule tietäväsi.

        Miksi oletat Luojan luomakunnassa oleva sattumia?

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        LOGIIKKA

        Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea suurella tarkkuudella (kts. 9:15 - 10:40).

        "Nephilim: TRUE STORY of Satan, Fallen Angels, Giants, Aliens, Hybrids, Elongated Skulls & Nephilim"

        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m15s


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe