Minne menevät Audin 4.2 FSI V8 koneen tehot, kun tässäkin vertailussa eniten tehoa (350 hv), mutta tietenkin vertailuporukan heikoin suorituskyky? Tuollahan hädin tuskin pärjää edes takavetoiselle C250 cdi Mersulle tai 325d Bemarille.
Nyt kaikki lippispäät vain nöyräksi siellä V8 Audin ratissa kun eihän se uittolotjake isoine tuning-kauppa vanteineen kulje mihinkään...
Audi oli kuitenkin vertailun kevyin auto, nelivetoinen ja tehokkain mutta silti sai turpiinsa komeasti kahdelta takavetoiselta. Ei auta nelivedot kun takaveto tarjoaa oikeaa ajamisen nautintoa.
autobild.de mittasi:
http://www.autobild.de/artikel/test-bmw-740i-audi-a8-4.2-fsi-mercedes-s-450-808470.html
AUDI A8 4.2 FSI quattro (350hv)
0-50 2,4s
0-100 6,5s
BMW 740iA 3.0 biturbo (320 hv)
0-50 2,3 s
0-100 6,1s
Mercedes S400 (340 hv)
0-50 2,5 s
0-100 6,1s
OHITUSKIIHTYVYYS OLI MYÖS MITATUSTI SKODA-AUDISSA HEIKOIN,
linkistä selviää messwerte kohdasta
Audin 4.2 V8 todistetusti laiskahko lahna
46
4800
Vastaukset
- onkopienikalu
Lippispäinen pienimunainen amisbemarijonne.
- vikisevät.audimuumit
lippispäinen pienimunainen amisaudijonne
- voiTietämättömiäTeinejä
lapset eivät vielä tiedä ettei hevosvoimien määrä ole ainoa asia mikä vaikuttaa kiihtyvyyteen. Kiihtyvyys ei ole kovin tärkeä asia, vaan muut asiat ratkaisee.
- 3.3sekunnissa
Hei Porsche 911 GT3 kyykyttää noi kaikki
- 2.5sekunnissa
Volkswagen konsernin Bugatti Veyron kyykyttää tuollaisia porsse saabbeja 10-0.
- pööösse
Porsche on osa konsernia
- Kossu_Sierra
Kahen litran ohc turbo kolomosen kautta nelosen puhaltimella sierra jättää sen. Vakio femma 6,3 sekunttiin nollasta sataan, 3.6 vapari vapari. Kahen litran turbo 16 venttiilinen vetää 6,2 sekunttiin, saa olla aika kova vakio bemari että se vetää eelle. Valitettavasti me ollaan jo eellä ja sitte ku siihen vejetään hyrskytin kylkeen niin kuuluu vaan että hyrskyn hyrksyn
- Anonyymi
Olitkos kuinka vanha
- limutsiini
Kyllähän tuollaisella aadilla saa kepeät kyydit, luksus luokkaa, pikku possukka tietysti ajaa ohi kun niin heiveröinen!
- kyllälähteee
Audien nöyryytys on uusi kansanhuvi
- amistenaudipötkö
harmittaako kun ei audi v8 kulje?
- ziguli-diesel
Vanha Ladakin kuljetti ihan joka paikkaan mihin vain järkevä kuski halusi.
Joskus joutui auraamattomalla mökkitiellä ottamaan uudelleen vauhtia, mutta joka tapauksessa päästiin perille. Ladakin kulki 160/ 6000 rpm ja se riittää ihan jokaisella tiellä täällä Suomenmaassa.
- 5534534
Ostaakohan joku tuollaisen edustusauton parin sekunnin kymmenyksen perusteella?
Järki käteen!!
Ihmiset jotka hankkivat tuollaisia uutena on sen verran varallisuutta että tallista kyllä löytyy oikeitakin urheiluautoja hauskan pitoon jos sellainen kiinnostaa.
Kylläpä on taas meidän isä... vauvat on heränneet. - PenkissäPaljastuu
Myyntihevosvoimat, ja todelliset hevosvoimat ovat ihan eri asia. Audissa on luonnollisesti tuota ensimmäistä, jotta myynti vetäisi.
- Audi-amisainesta
Nyt kaikki polkemaan räkä poskella ja alushousut kusen kastelemina niitä supernopeita Ihq-Audeja
- kskkkfkfb
Räkä ja sylki lentää kun audiamis päristelee
- sdjdskljfsklfjsl
Mielestäni Audi on noista kaikkein edustavimmin muotoiltu, rauhallista, klassista, eleganttia ja ajatonta muotoilua mikä vetoaa oikeisiin herrasmiehiin eikä mihinkään amispoikiin. Mieleen tulee tilanne jossa vaikkapa musta Audi A6 limusiini lipuu upeasti ja edustavasti kaupungin kaduilla huokuen arvokkuutta ja luksusta jota vain varakkaat herrasmiehet osaavat arvostaa.
Tiedän että amispojat vastailevat herjoja tähän mutta he eivät paljon tiedäkään muusta kuin ruosteiden hitsauksesta ja pleikkarin pelailusta... - amisaudifani
Ja lippispäsiet amikset rahtaa nykyään noita vanhoja V6 ja V8 Audinlinttoja ja polkevat niitä kuin mopojaan muutama vuosi sitten. Eikä tuo V8 4.2 ole todellisuudessa näköjään tuon kulkevampi, eikö tuohon 2008 malliin nostettu vielä tehoja jostakin 300 hv tuohon 350 hv eikä silti liikahda tuon paremmin
- MyyntiHevosvoimia
No saahan niitä hevosvoimia kirjoittaa myyntiesitteeseen vaikka 600. Todellisuus paljastuu kuitenkin testipenkissä.....
- Gpower
Riisseleis saadaan teho ja vääntö parissa tonnissa kehiin ei tartte vinkuttaa! Ja sähkö motorissa on vielä parempi, lähtö laukaus!
- hvnollastasataanjihuu
Melko teiniä juttua.
- prokouluttajaV8
Nupriq amis-audisteja näissä lintoissaan onkin kiva nöyryyttää valolähdössä ja kouluttaa
- hauskuutta.peliin
Hauskinta on kuitenkin kiusata vähän näitä Audi Q7 pellejä. Suurimassa osassanoita läskejä amis-maastureita on kuitenkin se 240 hv 3.0 tdi moottori eikä se todellakaan ole mikään pirteä tuollaisessa reilusti yli 2000 kg pullukka-Audissa. Käytännössä lähes 10 sek 0-100 kmh vaikka valmsitaja lupailee jotakin 8,0 sek kiihtyvyyksiä.
Olen myös huomannut kuinka idiootin näköisiä amishenkisiä lippsipäitä tai kaljuja läskejä ja ylimielisesti ajavia tuollaisten Q7 läskivankkureiden kuskit ovat, hauska vähän näpäyttää takavetoisella noin 200 hv diesel-sedanilla.- mopoautoaudi
se Q7 sillä isolla padallakin on melko hidas, jotain 7s sataseen. Kiva kuumotella niitä.
- kivah
Joo siis 3.0 tdi padalla se Q7 on ihan mopo tyyliin 10s 0-100
- mopoautoaudi
No 4.2 litrainen diesel on aika hidas, ilmoitettu 6,4 s 0-100 mut mitä olen joskus kuumotanut noita niin ei taida edes tuohon pystyä, senverran hitaalta tuntuu. Tietysti jos laitetaan vielä vähän rata-ajoa, missä muutama mutak ja jarrutuskin niin kalenterilla saa mitata.
Kolemlitraiset on sitten ihan mautoja - mitäHähNyt
Entäs 6,2 litran W12 Q7 nokalla?
- mopoautoaudi
mitäHähNyt kirjoitti:
Entäs 6,2 litran W12 Q7 nokalla?
Eipä ole rinnalle osunut, varmaan nollasta vajaaseen kahteensataan liikahtaa reippaanlaisesti. Jos siis tie on suora. Mutkat ja jarrut oma juttunsa.
Noita isoja katiskoja kaikiä yhdistää sama murhe, yli viisisataa kaakkia painavassa koslassa. Nivelet, puslat ja kaikki kuluva kuluu tosi nopsaan -- ja kalliisti. Eli yli 20 tkm ajettuna tuollaista ei kannata hankkia (eikä uutenakaan).
Onhan se siisti ja kiva ja mukava ajaa mutta parempi vaan hyväksyä ettei mopolla mahdottomia. - mopomoottorit
Kuinkas monta noita W12 koneisia on Suomessa? Karmeat ylläpitokustannukset ja silti ajettavuus keskinkertainen painavalla ja korkealla kippanalla. Eikä se suorituskykykään mikään erikoinen ole.Kyllä suurin osa on juurikin noita mopomoottorisia 3.0 tdi Q7 malleja
- MitäHähNyt
mopomoottorit kirjoitti:
Kuinkas monta noita W12 koneisia on Suomessa? Karmeat ylläpitokustannukset ja silti ajettavuus keskinkertainen painavalla ja korkealla kippanalla. Eikä se suorituskykykään mikään erikoinen ole.Kyllä suurin osa on juurikin noita mopomoottorisia 3.0 tdi Q7 malleja
1000 Nm vääntöä ja 5,5 s 0-100 km/t… Ei mitenkään erikoinen, juu…
Ei näissä ajettavuutta haetakkaan, silti ottaisin mieluumin kuin jonku littanan lahnan josta ei näe mitään ja jonne pitää pakittaa perse edellä. - x5hävispaljonkin
kivah kirjoitti:
Joo siis 3.0 tdi padalla se Q7 on ihan mopo tyyliin 10s 0-100
siis toihan lähtee. 6,3sek tm mittausten joku kesän lehti mukaan
- eikä.taas
Kannattaako lippispään kirjoitella tuollaisista edes?
Kyse on voimansiirrosta, auton painosta, koneen tekniikasta.
Puolikkaan auton mitan verran ero noilla, lippispään juttuja..
Jos muuttaa rengaskokoa niin taas tulee erilaista kiihtyvyys lukemaa. - FordSika
Taas on nuoriso istuskellut ABC:n baarissa kattomassa telkkarin auto-ohjelmii. Ootte te vittu jarmoja kaikki. Menkää kiillottamaan mopoanne.
- Terve.lapsi.leikkii.tat
Kyllä näiden mopojonnejen netistälukemien suoritusarvojen vertailu on huvittavaa, mutta kuuluu tietysti ikään.
Pääasia on ettei koko nettiaika kuluisi saavuttamattomien autojen vertailuun. Olisi kehityksen kannalta tärkeää että nämä tatinhakkaajat onanoisivat välillä myös naispornoa katsellen. Ei pelkästään autosivuilla. Varoittavana esimerkkinä se tapaus kun kaveri alkoi hässimään kadulla Toyotaa maskiin. - Tässä_oli
Terve.lapsi.leikkii.tat kirjoitti:
Kyllä näiden mopojonnejen netistälukemien suoritusarvojen vertailu on huvittavaa, mutta kuuluu tietysti ikään.
Pääasia on ettei koko nettiaika kuluisi saavuttamattomien autojen vertailuun. Olisi kehityksen kannalta tärkeää että nämä tatinhakkaajat onanoisivat välillä myös naispornoa katsellen. Ei pelkästään autosivuilla. Varoittavana esimerkkinä se tapaus kun kaveri alkoi hässimään kadulla Toyotaa maskiin.Toyota-trollipojun panos keskusteluun. Kuvitelkaa, pojulle maksetaan tästä. Onhan se tietysti reilua kun poju roikkuu joka päivä n. 18 tuntia autopalstoilla Toyotaa solvaamassa. Kuvitteleekohan joku Vw/Skoda-maahantuojilla että näin ala-arvoinen skitsofreenikon trollaus puree kehenkään.
- we3rkfgk
Nää on näitä jotka on juuri pääseet kokeilemaan isin työsuhde audia kesämökillä ja sitten keulii ja kovaa.
- paskanen.amisaudi
Kyllö nyt 20v lippisjonne itkee kun piti olla maailmankaikkeuden kovin rassi se Virolaisesta häkkipihasta haettu loppuunpoljettu A8 rinkelimosse ei pääse ikinä edes tuohon 6,5s kiihtyvyyteen. Audiamis tietenkin polkee kaasupoljinya lattian läpi näyttääkseen kavereilleen.... Mutta nöyrtyy jollekin V6-dieseleille ja parhaimmille 4-syl. diesel-koneille viivoilla...
- kysyyvaan
tuohon alle 7sekuntiin pääsee PERHEFARKKU ocukin 220 hepoilla, MIHIN noissa 300heppojen autoissa sitten tehot menee???
- kaasupohjassa
No siis ainaki VW Touareg V10 TDI ei ole suorituskyvyltään juuri 1.8 tsi Skodaa parempi
- ojiiis
Molemmat paskoja
- Anonyymi
Voi vitun keijo. V10 toureg tulee kaks kerta vastaan ja ohi. Lisää öljyä litra sataselle siihen tsekkiläiseen öljyn vatkaimeen..
- hyväesimerkki
Siinäpä riittää vm. 2009 350hv nelivetoisen V8 edustus-Audin kuskilla ihmeteltävää kun takavetoinen Mersun E350 cdi 230hv tehoilla mennyt mitatusti:
2009 M-B E350 cdi 231hv takaveto:
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,7s
Tuollaisella onkin kiva näpäyttää tehokkaampiakin Audeja, kun niiden kuskit yleensä lähtevät kiihdytysleikkiin mukaan ja siinä se kusipään alahuuli väpättää 350hv Audi A8 rinkulamossessa kun rinnalla mennään 0-50 ja 0-100 km/h - Prof_Einstein
Enpä nähnyt ketjussa oikeastaan yhtään järkevää vastausta, eikä selitystä sille, miten tehottomampi auto kiihtyykin nopeammin kuin tehokkaampi.
Keskimäärinen kiihtyvyyshän on riippuvainen suhteesta keskimääräinen teho / massa.
Oletettavasti yhden kiihdytyksen aikana auton massa ei merkittävästi muutu, mutta keskimääräinen teho muuttuu.
Vapaastihengittävän auton teho muuttuu melkeinpä lineaarisesti kierrosluvun funktiona, turboahdetun ei. Siinä se selitys, miksi huipputeholtaan pienempitehoiset autot kiihtyy paremmin.
S400 mercedeksen kolmelitrainen moottori on ahdettu niin reippaasti, että se vastaa alemmilla kierroksilla kuusilitraista vapaastihengittävää moottoria. Mikäli ahtopainetta ei olisi rajattu isommilla kierroksilla, moottorista saataisiin tehoa noin 500 hevosvoimaa, rajoitetetulla ahtopaineella huipputeho jää 360 hevosvoimaan.
Ja kerrotaan nyt vielä sekin, että se nollasta sataseen kiihdytysaika, ei kerro sitä, kumpi auto on edellä 100, 200, 300 tai 400 metrin kohdalla kiihdytettäessä. Heikommalla nollasta sataseen kiihdytysajalla varustettu auto, voi olla edellä. - Noloaseonvaan
Kiinostaa tietää missä te sitten jätätte toisianne liikenteessä? Kun siitä lähtee kortti kun ajaa ylinopeutta? Ja ne joilla on varaa ostaa kalliita autoja saa sairaat sakot jos hölmöilee. Kyllä lapset on noloja jätättämisjuttuineen. Mullakin on yli 300 heppanen uusi auto mutten edes kehtaisi lähteä sillä valoista kaasupohjassa, se on idioottien touhua ja noloa. Ihmiset luulis mua 18v pennuks.
- nolooooooooooo
Nolointahan oli se, että osoitit olevasi huumorintajuinen ja vanha, kaavoihin kangistunut ihminen, joka ei voi edes leikkimielisesti osallistua "aivottomaan" keskusteluun.
- Anonyymi
Ne piirtää jolla on liitua, Audin RSQ8 lähtee kyllä! itellä oli BMW M550d, tosi kiva perhefarkku, Audin A8 4.2tdi loistokyytinen hiljainen auto ...kaikilla autoilla on joku funktio...säälittävää väitellä auto asioista! Vanhalla tipparellullakin pääsee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767