Voisko kukaan suositella jotain shampoota jolla voi hillitä hiusten liika rasvattumisen? Joudun pesemään tukkani joka päivä. Olen kokeillut kaikenlaisia rasvaisille hiuksille tarkoitettuja shampoita ja hoitoja mut mikään ei auta..
Rasvaiset hiukset
22
3772
Vastaukset
- Sanna
Ehkä ongelmana on liian tiheä hiusten pesu? Olen kuullut, että mikäli pesee hiuksiaan liian usein (esim. joka päivä) hiuspohjan ihohuokoset "menevät tukkoon" ja hiukset tuntuvat rasvaisemmilta ja rasvoittuvat nopeammin. Joku kampaaja tai muu asiantuntija voisi ehkä kertoa tarkemmin tästä?
Suosittelen, että kokeilet totuutella hiuksiasi harvempaan hiusten pesuun. Aluksi voit pestä joka toinen päivä ja sitten ehkä joka kolmas. Aluksi toki hiukset tuntuvat ikävän rasvaisilta, mutta ei siinä kauan mene että ne tottuvat harvempiin pesukertoihin (itse totuuttelin aikoinaan hiuksiani hiusten pesuun joka neljäs päivä, siihen meni reilu kuukausi jonka jälkeen ne eivät enää rasvoittunut nopeasti).
Lisäksi kannattaa vaihtaa hellään shampooseen ja hoitoaineeseen, sillä liian raskaat tuotteet rasvoittavat hiuksia ennestää. jos ei ole varaa ostaa tällaisia kampaajilta, kannattaa kokeilla XZ- sarjaa tai hienoa suomalaista shampoota.- N27
Ei, ei, ei! Hiukset pitää pestä niin usein kuin on tarpeellista miedolla shampoolla. Tiheät pesut EIVÄT vaikuta talin eritykseen: ne EIVÄT tee rasvaisia hiuksia rasvaisemmiksi, EIKÄ kuivia hiuksia kuivemmiksi, kuten usein luullaan! Terveet hiukset saa kiiltonsa nimenomaan ohuesta talikerroksesta, mutta jos talia muodostuu liikaa, hiukset rasvoittuvat. Nimenomaan rasva on se, mikä tukkii hiustupen ja ihohuokoset, EI tali! Rasvainen tukka kannattaa ehdottomasti pestä silloin kun tarvis - siis joka päivä. Sellainen, jolla ei ole kyseistä ongelmaa, ei tiedä, että pesemättä jättäminen on nimenomaan pahasta. Kannattaa vain vaihdella shampoita ja hoitoaineita, ja etsiä "sitä oikeaa" tuotetta omalle tukalle! Uskaltaisinpa melkein suositella Paul Mitchellin shampoota (löytyy rasvoittuvalle tukalle oma) - siinä saattaisi olla se kysyjän kaipaama apu! Sopivalla aineella voi sitten päästä sellaiseen lopputulokseen, ettei niitä hiuksia TARVITSE pestä joka päivä, jos siis ei käytä muotoilutuotteitakaan.
Vielä mainitsisin, että joskus rasvainenkin tukka talttuu ihan "normaalilla" shampoolla, mutta joskus se vaatii nimenomaan rasvaisille hiuksille tarkoitetun shampoon. Ja HOITOAINE valitaan aina ITSE HIUSTEN kunnon mukaan, EI tyvihiusten mukaan!
Jos rasvaisuudesta on kärsinyt pitemmän aikaa, kannattaa puhtaita, kuivia hiuksia harjatessa kiinnittää erityishuomiota siihen, että harjaa päänahkaa, koska se auttaa poistamaan kuivuvaa ihokerrosta päänahasta. Sitä seuraava hilseily ei sitten ole mikään hoidettava ongelma, vaan lyhyen ajan kanssa ohimenevä ongelma, johon auttaa vain harjaaminen ja pesu tarvittaessa. - Tipi
N27 kirjoitti:
Ei, ei, ei! Hiukset pitää pestä niin usein kuin on tarpeellista miedolla shampoolla. Tiheät pesut EIVÄT vaikuta talin eritykseen: ne EIVÄT tee rasvaisia hiuksia rasvaisemmiksi, EIKÄ kuivia hiuksia kuivemmiksi, kuten usein luullaan! Terveet hiukset saa kiiltonsa nimenomaan ohuesta talikerroksesta, mutta jos talia muodostuu liikaa, hiukset rasvoittuvat. Nimenomaan rasva on se, mikä tukkii hiustupen ja ihohuokoset, EI tali! Rasvainen tukka kannattaa ehdottomasti pestä silloin kun tarvis - siis joka päivä. Sellainen, jolla ei ole kyseistä ongelmaa, ei tiedä, että pesemättä jättäminen on nimenomaan pahasta. Kannattaa vain vaihdella shampoita ja hoitoaineita, ja etsiä "sitä oikeaa" tuotetta omalle tukalle! Uskaltaisinpa melkein suositella Paul Mitchellin shampoota (löytyy rasvoittuvalle tukalle oma) - siinä saattaisi olla se kysyjän kaipaama apu! Sopivalla aineella voi sitten päästä sellaiseen lopputulokseen, ettei niitä hiuksia TARVITSE pestä joka päivä, jos siis ei käytä muotoilutuotteitakaan.
Vielä mainitsisin, että joskus rasvainenkin tukka talttuu ihan "normaalilla" shampoolla, mutta joskus se vaatii nimenomaan rasvaisille hiuksille tarkoitetun shampoon. Ja HOITOAINE valitaan aina ITSE HIUSTEN kunnon mukaan, EI tyvihiusten mukaan!
Jos rasvaisuudesta on kärsinyt pitemmän aikaa, kannattaa puhtaita, kuivia hiuksia harjatessa kiinnittää erityishuomiota siihen, että harjaa päänahkaa, koska se auttaa poistamaan kuivuvaa ihokerrosta päänahasta. Sitä seuraava hilseily ei sitten ole mikään hoidettava ongelma, vaan lyhyen ajan kanssa ohimenevä ongelma, johon auttaa vain harjaaminen ja pesu tarvittaessa.Kiitos
- mirsu
"Raskaat tuotteet" ovat niitä hoitavia ja kuiville tarkoitettuja.
Rasvoittuvaan hiuspohjaan pitäisi saada tasapainottava shampoo ja hoitoaine pituuksille. Ammattitaitoinen kampaamomyyjä suosittelee tuotteeet ja silloin et voi saada liian hoitavia ja lätistäviä tuotteita.
Bio Anticrease, Matrix simple silk, Sim Coolmint, tässä joitain mainitakseni. - Sanna
N27 kirjoitti:
Jos rasvaisuudesta on kärsinyt pitemmän aikaa, kannattaa puhtaita, kuivia hiuksia harjatessa kiinnittää erityishuomiota siihen, että harjaa päänahkaa, koska se auttaa poistamaan kuivuvaa ihokerrosta päänahasta. Sitä seuraava hilseily ei sitten ole mikään hoidettava ongelma, vaan lyhyen ajan kanssa ohimenevä ongelma, johon auttaa vain harjaaminen ja pesu tarvittaessa.Moi!
Miten sitten selität kokemukseni? Eli entiset nopeasti rasvoittuvat ja lähes päivittäistä pesua vaativat hiukset tottuivat reilussa kuukaudessa harvempaan pesutahtiin eivätkä enää rasvoittuneet niin nopeasti? En vaihtanut hiustuotteita, ruokavaliota tai muutakaan tuon aikana. Vain pesujen tiheyttä.
Eli eikö "vanha totuus" pidäkään paikkaansa, eli eikö liiallisesta pesusta voikaan aiheutua ongelmia niin hiuksille kuin hiuspohjalle? Eikös liiallinen shampoolla rassaaminen (varsinkin jos pH on väärä) rasita hiuspohjaa erittämään liikaa talia.
Jos hiuspohjan tali kerta on hyvästä, mikä ihme se rasva sitten on joka ilmestyy hiuksiin ja mistä se tulee? Itse olen käsittänyt, että se on nimenomaan tali.
Ja vielä yks juttu: ainakin minun kampaajani kehoitti minua aikoinaan juuri välttämään hiuspohjan harjaamista, sillä se edesauttaa kuulemma rasvoitumista ja hiuspohjan ärtymistä. Kumpi teistä on nyt oikeassa? - mirsu
Sanna kirjoitti:
Moi!
Miten sitten selität kokemukseni? Eli entiset nopeasti rasvoittuvat ja lähes päivittäistä pesua vaativat hiukset tottuivat reilussa kuukaudessa harvempaan pesutahtiin eivätkä enää rasvoittuneet niin nopeasti? En vaihtanut hiustuotteita, ruokavaliota tai muutakaan tuon aikana. Vain pesujen tiheyttä.
Eli eikö "vanha totuus" pidäkään paikkaansa, eli eikö liiallisesta pesusta voikaan aiheutua ongelmia niin hiuksille kuin hiuspohjalle? Eikös liiallinen shampoolla rassaaminen (varsinkin jos pH on väärä) rasita hiuspohjaa erittämään liikaa talia.
Jos hiuspohjan tali kerta on hyvästä, mikä ihme se rasva sitten on joka ilmestyy hiuksiin ja mistä se tulee? Itse olen käsittänyt, että se on nimenomaan tali.
Ja vielä yks juttu: ainakin minun kampaajani kehoitti minua aikoinaan juuri välttämään hiuspohjan harjaamista, sillä se edesauttaa kuulemma rasvoitumista ja hiuspohjan ärtymistä. Kumpi teistä on nyt oikeassa?luonnonharjasharjalla harjattaessa päänahan verenkierto vilkastuu ja hiuspohja voi paremmin.
Jos pelkäää että harjaus rasvoittaa niin kannattaa harjata kunnolla ennen pesua, lika, tali ja muotoilutuotteiden jäämät peseytyy paremmin pois. - Sanna
mirsu kirjoitti:
luonnonharjasharjalla harjattaessa päänahan verenkierto vilkastuu ja hiuspohja voi paremmin.
Jos pelkäää että harjaus rasvoittaa niin kannattaa harjata kunnolla ennen pesua, lika, tali ja muotoilutuotteiden jäämät peseytyy paremmin pois.Itse hieron päänahkaa sormin niin kauan kuin vaan jaksan ennen hiustenpesua. Sain myös kampaajalta toisen vinkin verenkierron vilkastuttamiseen: "tukistan" hellävaraisesti itseäni, eli otan käteeni pienen tupon hiuksia ja nostan sitä hellästi ylöspäin. Tämä ei mielestäni rasvoita hiuspohjaa, tuo hieronta tekee sen. Siksi teenkin sitä ennen pesua.
- N27
Sanna kirjoitti:
Moi!
Ja vielä yks juttu: ainakin minun kampaajani kehoitti minua aikoinaan juuri välttämään hiuspohjan harjaamista, sillä se edesauttaa kuulemma rasvoitumista ja hiuspohjan ärtymistä. Kumpi teistä on nyt oikeassa?...sen niin että olet ehkä siirtynyt stressaamattomampaan elämänvaiheeseen. Monikaan ei edes kiinnitä huomiota siihen, mitä se oma pää TODELLA tarvitsee - toimitaan vain vuosi toisensa perään niinkuin on aina toimittu. Elämässähän on paljon tärkeämpääkin pohdittavaa, kuin hiustenpesu...
Milloin huomasit, että hiuspohjasi rasvoittui: oliko se rasvainen jo lapsena vai rasvoittuiko se teini-iässä tai sen jälkeen? Yleisimminhän lapsi ei esimerkiksi hikoile, joten hiuksetkin pysyvät puhtaana pidempään, eikä niitä ole edes syytä pestä useammin kuin kerran viikossa. Mutta kun tullaan vanhemmiksi, hikoilukin alkaa ja sitä kautta sitten myös hiuspohja "hikoilee" ja tekee hiuksista "likaiset". Teini-iässä joillekin tulee iho-ongelmia ja hiuspohja rasvoittuu ihan yhtä lailla, mikä aiheutuu selväsanaisimmin hikoilusta (esim. "kylmä hiki"), runsaista ruumiinlämmönvaihteluista ja hormonitoiminnan muutoksista. Jotkut säästyvät teini-iässä, ja heillä on silloinkin puhtaat hiukset ja puhdas iho - se johtuu siitä, ettei heidän hormonitoiminnassaan tapahdu vastaavanlaista myrskyä kuin mitä niillä "rasvoittuvilla" nuorilla. Eri asia on sitten se, jos syö todella paljon rasvaisia ruokia ja on oikeasti lihava, silloin se liika rasva sotkee talintuotantoa ja saa monestikin "ihon kukkimaan" ja hiukset rasvoittumaan nopeammin.
Jos ei ole "taliongelmia", ei hiuksiakaan tarvitse pestä joka päivä, mutta moni suorastaan OPETTAA hiuspohjansa vaatimaan useampia pesukertoja viikossa. Se taas johtuu siitä, että jos on esimerkiksi jokin hikoiluttava harrastus, sen jälkeen mennään suihkuun ja pestään samalla hiuksetkin, koska ne tuntuvat likaisilta, vaikka ne tarvitsisivatkin ehkä vain tuuletusta/"tuulikuivausta" ja sen jälkeen harjaamista. Se, että hiuspohjakin hikoilee, ei sinänsä tee hiuksia likaisiksi/rasvaisiksi, koska hiki ei ole sama asia kuin tali. Ja jos on sitten montakin kertaa viikossa tapana pestä hiukset vaikka niitten harjoitusten jälkeen, niin pikkuhiljaa saa häiriinnytettyä oman hiuspohjankin talintuotannon, mistä sitten voi johtua se, että ne jatkossa ON PESTÄVÄ usein.
Ei hiuspohjan harjaaminenkaan aiheuta sitä hiusten rasvoittumista, vaan jos esimerkiksi on tapana pestä hiukset "liian harvoin", eikä niitä tule harjailtuakaan usein, sitten yhtäkkiä harjailun aloittaminen paljastaakin sen kertyneen talin sieltä hiuspohjasta ja levittää sen hiusten tyveen. Eli hiukset on hyvä harjata päivittäin ja ihan niin usein kuin mieli tekee, ja se harjaaminen sitten paljastaa sen, millainen se oma talintuotanto oikein onkaan. Jos joku kokee harjaamisen lisäävän rasvaisuutta, hänen hiuspohjansa sitten ON rasvainen, mutta ei se siitä harjaamisesta JOHDU, vaan se harjaaminen PALJASTAA sen. Jos taasen joku kokee, että harjaaminen EI "likaa" hiuksia, hänen talintuotantonsa on ihan normaali, ja sillä sipuli.
Jospa tämä riittäisi tältä erää... Menee omakin pää pyörälle, kun yrittää muistaa mainita kaiken - paitsi etten minä KOSKAAN muista..... :D - Sanna
N27 kirjoitti:
...sen niin että olet ehkä siirtynyt stressaamattomampaan elämänvaiheeseen. Monikaan ei edes kiinnitä huomiota siihen, mitä se oma pää TODELLA tarvitsee - toimitaan vain vuosi toisensa perään niinkuin on aina toimittu. Elämässähän on paljon tärkeämpääkin pohdittavaa, kuin hiustenpesu...
Milloin huomasit, että hiuspohjasi rasvoittui: oliko se rasvainen jo lapsena vai rasvoittuiko se teini-iässä tai sen jälkeen? Yleisimminhän lapsi ei esimerkiksi hikoile, joten hiuksetkin pysyvät puhtaana pidempään, eikä niitä ole edes syytä pestä useammin kuin kerran viikossa. Mutta kun tullaan vanhemmiksi, hikoilukin alkaa ja sitä kautta sitten myös hiuspohja "hikoilee" ja tekee hiuksista "likaiset". Teini-iässä joillekin tulee iho-ongelmia ja hiuspohja rasvoittuu ihan yhtä lailla, mikä aiheutuu selväsanaisimmin hikoilusta (esim. "kylmä hiki"), runsaista ruumiinlämmönvaihteluista ja hormonitoiminnan muutoksista. Jotkut säästyvät teini-iässä, ja heillä on silloinkin puhtaat hiukset ja puhdas iho - se johtuu siitä, ettei heidän hormonitoiminnassaan tapahdu vastaavanlaista myrskyä kuin mitä niillä "rasvoittuvilla" nuorilla. Eri asia on sitten se, jos syö todella paljon rasvaisia ruokia ja on oikeasti lihava, silloin se liika rasva sotkee talintuotantoa ja saa monestikin "ihon kukkimaan" ja hiukset rasvoittumaan nopeammin.
Jos ei ole "taliongelmia", ei hiuksiakaan tarvitse pestä joka päivä, mutta moni suorastaan OPETTAA hiuspohjansa vaatimaan useampia pesukertoja viikossa. Se taas johtuu siitä, että jos on esimerkiksi jokin hikoiluttava harrastus, sen jälkeen mennään suihkuun ja pestään samalla hiuksetkin, koska ne tuntuvat likaisilta, vaikka ne tarvitsisivatkin ehkä vain tuuletusta/"tuulikuivausta" ja sen jälkeen harjaamista. Se, että hiuspohjakin hikoilee, ei sinänsä tee hiuksia likaisiksi/rasvaisiksi, koska hiki ei ole sama asia kuin tali. Ja jos on sitten montakin kertaa viikossa tapana pestä hiukset vaikka niitten harjoitusten jälkeen, niin pikkuhiljaa saa häiriinnytettyä oman hiuspohjankin talintuotannon, mistä sitten voi johtua se, että ne jatkossa ON PESTÄVÄ usein.
Ei hiuspohjan harjaaminenkaan aiheuta sitä hiusten rasvoittumista, vaan jos esimerkiksi on tapana pestä hiukset "liian harvoin", eikä niitä tule harjailtuakaan usein, sitten yhtäkkiä harjailun aloittaminen paljastaakin sen kertyneen talin sieltä hiuspohjasta ja levittää sen hiusten tyveen. Eli hiukset on hyvä harjata päivittäin ja ihan niin usein kuin mieli tekee, ja se harjaaminen sitten paljastaa sen, millainen se oma talintuotanto oikein onkaan. Jos joku kokee harjaamisen lisäävän rasvaisuutta, hänen hiuspohjansa sitten ON rasvainen, mutta ei se siitä harjaamisesta JOHDU, vaan se harjaaminen PALJASTAA sen. Jos taasen joku kokee, että harjaaminen EI "likaa" hiuksia, hänen talintuotantonsa on ihan normaali, ja sillä sipuli.
Jospa tämä riittäisi tältä erää... Menee omakin pää pyörälle, kun yrittää muistaa mainita kaiken - paitsi etten minä KOSKAAN muista..... :DNo kyseisen testin tein lukiossa, eli n. 16-17 -vuotiaana jolloin stressistä ei ollu tietoakaan. Lisäksi tein testin keskellä lukukautta, en kesällä.
Teininä minulla ei ollut muita iho-ongelmia kuin kuiva iho, ja minulla todettiinkin lievästi atooppinen iho. Finneistä tai rasvaisesta naamaihosta ei ollu tietoakaan. Hiuspohja ei ole koskaan tähän päivään saakka (24v) ollut kuiva eikä minulla ole ollut hilsettä. Hyvin normaali ja tasapainoinen hiuspohja sanoisin.
Hiukset alkoivat tuntua rasvaisilta yläasteella, muistaakseni. En muista kuinka usein hiukset pestiin lapsena tai millaiset ne silloin oli, muistan vaan että pelkäsin vettä enkä lainkaan tykännyt laittaa päätä veden alle. Niinpä hiuksia varmasti pestiin mahdollisimman harvoin. Teininä sitten tuntui, että jo toisen päivän aamuna (pesin ja pesen hiukset iltaisin) hiukset ovat littanat ja rasvaisen tuntoiset. Joten aloin pesemään hiuksiani joka päivä. Kestin tuota sen pari-kolme vuotta jonka jälkeen "koulutin" hiukset ja opetin niille harvempaa pesuväliä.
Harrastukset pysyivät kokoajan samoina (tanssi, teatteri ja aerobic), pillereitä aloin syömään vasta vanhempana eikä muitakaan muutoksia tuu nyt mieleen. Ehkä syy oli sitten teiniydessä, vaikka muita oireita ei ollutkaan? Tai sitten vääränlaisessa shampoossa, tai sitten ihan vaan siinä, että pesin hiuksia liian usein...
"Jos ei ole "taliongelmia", ei hiuksiakaan tarvitse pestä joka päivä, mutta moni suorastaan OPETTAA hiuspohjansa vaatimaan useampia pesukertoja viikossa."
No tuotahan minäkin yritin selittää ekassa viestissäni. Eli jos pesee usein hius tottuu siihen ja se sitten vaatii pesuja useammin.
"Ja jos on sitten montakin kertaa viikossa tapana pestä hiukset vaikka niitten harjoitusten jälkeen, niin pikkuhiljaa saa häiriinnytettyä oman hiuspohjankin talintuotannon, mistä sitten voi johtua se, että ne jatkossa ON PESTÄVÄ usein."
Ja tuossa sitten ilmeisesti syy siihen. Eli olimme alunperinkin "samoilla jäljillä", syy siihen että hiukset tuntuvat vaativan pesua joka päivä voi johtua ihan siitä jokapäiväisestä pesusta. - N27
Sanna kirjoitti:
No kyseisen testin tein lukiossa, eli n. 16-17 -vuotiaana jolloin stressistä ei ollu tietoakaan. Lisäksi tein testin keskellä lukukautta, en kesällä.
Teininä minulla ei ollut muita iho-ongelmia kuin kuiva iho, ja minulla todettiinkin lievästi atooppinen iho. Finneistä tai rasvaisesta naamaihosta ei ollu tietoakaan. Hiuspohja ei ole koskaan tähän päivään saakka (24v) ollut kuiva eikä minulla ole ollut hilsettä. Hyvin normaali ja tasapainoinen hiuspohja sanoisin.
Hiukset alkoivat tuntua rasvaisilta yläasteella, muistaakseni. En muista kuinka usein hiukset pestiin lapsena tai millaiset ne silloin oli, muistan vaan että pelkäsin vettä enkä lainkaan tykännyt laittaa päätä veden alle. Niinpä hiuksia varmasti pestiin mahdollisimman harvoin. Teininä sitten tuntui, että jo toisen päivän aamuna (pesin ja pesen hiukset iltaisin) hiukset ovat littanat ja rasvaisen tuntoiset. Joten aloin pesemään hiuksiani joka päivä. Kestin tuota sen pari-kolme vuotta jonka jälkeen "koulutin" hiukset ja opetin niille harvempaa pesuväliä.
Harrastukset pysyivät kokoajan samoina (tanssi, teatteri ja aerobic), pillereitä aloin syömään vasta vanhempana eikä muitakaan muutoksia tuu nyt mieleen. Ehkä syy oli sitten teiniydessä, vaikka muita oireita ei ollutkaan? Tai sitten vääränlaisessa shampoossa, tai sitten ihan vaan siinä, että pesin hiuksia liian usein...
"Jos ei ole "taliongelmia", ei hiuksiakaan tarvitse pestä joka päivä, mutta moni suorastaan OPETTAA hiuspohjansa vaatimaan useampia pesukertoja viikossa."
No tuotahan minäkin yritin selittää ekassa viestissäni. Eli jos pesee usein hius tottuu siihen ja se sitten vaatii pesuja useammin.
"Ja jos on sitten montakin kertaa viikossa tapana pestä hiukset vaikka niitten harjoitusten jälkeen, niin pikkuhiljaa saa häiriinnytettyä oman hiuspohjankin talintuotannon, mistä sitten voi johtua se, että ne jatkossa ON PESTÄVÄ usein."
Ja tuossa sitten ilmeisesti syy siihen. Eli olimme alunperinkin "samoilla jäljillä", syy siihen että hiukset tuntuvat vaativan pesua joka päivä voi johtua ihan siitä jokapäiväisestä pesusta.Vielä alkoi vaivaamaan tuo sama juttu: heitällän tuon kyseisen kohdan tähän, niin on helpointa:
Ja tuossa sitten ilmeisesti syy siihen. Eli olimme alunperinkin "samoilla jäljillä", syy siihen että hiukset tuntuvat vaativan pesua joka päivä voi johtua ihan siitä jokapäiväisestä pesusta.
Kun ei aina osaa oikealla tavalla selittää... Siis ihan oikein tuo noin menee, mutta sen verran tarkentaisin, että yleensä aletaan pestä hiuksia päivittäin, koska sille on TARVETTA, eli hiuspohja ja hiukset rasvoittuvat. Mutta jos rasvoittuvuus johtuu nimenomaan teini-iästä tai muusta OHIMENEVÄSTÄ, päivittäisen pesun tarve poistuu ajallaan, mutta harva muistaa kiinnittää siihen huomiota! Eli se, että pesee hiuksensa usein, koska ne ovat "likaiset", EI lisää talintuotantoa, vaan pesu on hyvästä, koska niin hiuspohja pääsee hengittämään. Jossain vaiheessa rasvoittuminen kuitenkin vähenee, jolloin tiivis pesutahti ei enää olisikaan tarpeen, mutta sitä jatketaan, koska siitä tulee TAPA. Jos hiukset ovatkin PUHTAAT, eikä pesuntarvetta ole, mutta hiukset pestään, koska siitä on tullut tapa, niin SILLOIN alkaa se talintuotannon häiriytyminen, eli SILLOIN voi sanoa, että itse opettaa päänahkansa rasvoittumaan!
Ja tokihan siihen rasvoittumiseen (pitäis vissiin puhua "öljyyntymisestä", mutta ei sekään kuulosta sen paremmalta...) vaikuttaa myös sekin, jos on tosi paksut ja raskaat hiukset, ja ne tekevät liian tiiviin peiton, jolloin hiuspohja ei oikein kykene "hengittämään". Eli jos on raskas tukka, pitäisi keventää sitä jonkin verran kerrostamalla.
- aika
kyllähän se nyt on niin,että mitä useammin peset,sitä enemmän iho pukkaa rasvaa(=talia).rasva on ihon luontainen hoitokeino kuivuutta vastaan.
eli kuin tuossa jo joku aiemmin sanoi,tasapainottava shampoo ja hoitoaine käyttöön.ei missään nimessä liian pesevää,ettei iho ärsyynny liikaa.
joskus vaan on niin,että varsinkin meillä naisilla hormonitasapainon muutoksetkin voivat aiheuttaa rasvoittumista,hilsettä,hiustenlähtöä yms...
ota yhteys AMMATTITAITOISEEN kampaajaan ja kysy vinkit ja kunnon aineet päänähkasi hoitoon.- illxa
Tällä palstalla kaikenkarvaiset amatööriexpertit antaa ihan uskomattomia neuvoja. Ja uskomuksia on kaikenlaisia joilla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa. saa nauraa...
- cassu
no ammattilaisena osaan antaa seuraavia ohjeita; älä hinkkaa ja hankaa sormenpäillä päänahkaa pestessäsi hiuksia vaan käytä kämmeniä pestessäsi. liian rajut pesuotteet pumppaavat talirauhasta toimimaan aktiivisemmin ja aloitat hiustesi likaamisen jo pesutapahtumassa.
käytä volyymishampoita.
ja seuraa mitä kätesi päivän aikana tekevät. kuinka usein päivässä kohottelet ja hiplaat hiuksiasi. sekin likaa hiusta.
pese niin useasti kuin haluat.
osta mieluiten kampaamotuotteita niin et ylipese saippuaisilla tuotteilla päähahkaasi ja silloin sen ei pukkaa kuivalle iholle talia niin paljon.
en osaa sanoa auttaako tämä juuri sinua mutta asiakkailta olen saanut hyvää palautetta näistä ohjeista.- kuluttaja
Ostin kalliin miedon shampoon, tosi pienessä purkista, kun luulin että se on parempi kuin marketin tuotteet.
Pesin hiukset kerran, tulos oli ihan ok, vaikka en pitänyt tuntumasta, oli jotenkin rasvainen.
Toisen pesun jälkeen tilanne oli vielä pahempi, hiukset oli pesun jälkeen niin rasvaisia, että jouduin samana päivänä pesemän hiuksen toisen kerran marketti spampoolla.
Vaikka marketin shampoo tekee hiuksista sähköiset, niin ne ainakin ovat puhtaan. Tuon kalliin shampoon jälkeen olo oli kuin hiukset olisivat floora margariinilla päälystetyt. - cät
kuluttaja kirjoitti:
Ostin kalliin miedon shampoon, tosi pienessä purkista, kun luulin että se on parempi kuin marketin tuotteet.
Pesin hiukset kerran, tulos oli ihan ok, vaikka en pitänyt tuntumasta, oli jotenkin rasvainen.
Toisen pesun jälkeen tilanne oli vielä pahempi, hiukset oli pesun jälkeen niin rasvaisia, että jouduin samana päivänä pesemän hiuksen toisen kerran marketti spampoolla.
Vaikka marketin shampoo tekee hiuksista sähköiset, niin ne ainakin ovat puhtaan. Tuon kalliin shampoon jälkeen olo oli kuin hiukset olisivat floora margariinilla päälystetyt.shampoota. Pitää katsoa että se on tarkoitettu rasvoittuvalle hiuspohjalle.
Olet ostanut jotain hoitava shampoota matkakokoisen pullon, kampaamotuotteet ovat ihan normaalikokoisia.
Ei kampaamotuotetta voi vaan ostaa ja odottaa että ongelma hoituu, pitää osata valita oikea tuote ja jos ei osaa niin kysy henkilökunnalta.
Käytä hyvä ihminen tervettä järkeää!!!!! - maiya
kuluttaja kirjoitti:
Vaikka marketin shampoo tekee hiuksista sähköiset, niin ne ainakin ovat puhtaan. Tuon kalliin shampoon jälkeen olo oli kuin hiukset olisivat floora margariinilla päälystetyt.Ostit kuule hiusvahaa, ota enskerran äitis mukaan jos et ossaa lukea pullon kylestä että: shampoo rasvoittuville hiuksille.
Olen kampaaja ja enpä ole nähny viel yhtään "pientä purkkia" shampoota. - kuluttaja
maiya kirjoitti:
Ostit kuule hiusvahaa, ota enskerran äitis mukaan jos et ossaa lukea pullon kylestä että: shampoo rasvoittuville hiuksille.
Olen kampaaja ja enpä ole nähny viel yhtään "pientä purkkia" shampoota.Ja kyllä osaan lukea mitä purkissa lukee: "Mild Washing Conditioner" ei ole hiusvaha, vaan miedosti pesevä shamoo-hoitoaine.
Ja pullo on 100ml rahastusta sanon minä. - minä
kuluttaja kirjoitti:
Ja kyllä osaan lukea mitä purkissa lukee: "Mild Washing Conditioner" ei ole hiusvaha, vaan miedosti pesevä shamoo-hoitoaine.
Ja pullo on 100ml rahastusta sanon minä.Itse olen käyttänyt 'mild washing conditioner' tuotetta tavallisen shampoo pesun jälkeen hoitoaineena, jolloin tulos on ollut hyvä.
- mary[
kuluttaja kirjoitti:
Ja kyllä osaan lukea mitä purkissa lukee: "Mild Washing Conditioner" ei ole hiusvaha, vaan miedosti pesevä shamoo-hoitoaine.
Ja pullo on 100ml rahastusta sanon minä.Rasvoittuvalle hiuspohjalle miedosti pesevä hoitoaine EI sovi sitten yhtään!!!! Se sopii parhaiten kuivalle hiuspohjalle ja kuiville hiuksille!
Rasvoittuvat hiukset ei tule puhtaaksi miedosti pesevällä hoitoaineella.
Eli älä rupea haukkumaan kampamotuotetta jos ostat itsellesi sopimattoman tuotteen. Ihan oma mokasi. - kuluttaja
mary[ kirjoitti:
Rasvoittuvalle hiuspohjalle miedosti pesevä hoitoaine EI sovi sitten yhtään!!!! Se sopii parhaiten kuivalle hiuspohjalle ja kuiville hiuksille!
Rasvoittuvat hiukset ei tule puhtaaksi miedosti pesevällä hoitoaineella.
Eli älä rupea haukkumaan kampamotuotetta jos ostat itsellesi sopimattoman tuotteen. Ihan oma mokasi.Juuri kampaaja sen ehdottikin, kun sanoin että pesen hiukset päivittäin. Kuulema hiukset eivät rasitu yhtä paljon, kuin tavallisella shampoolla. Mutta minä tiesin jo ennestään että niille on tärkeintä vain myydä sikakalliit tuotteet, mutta tuli vieläkin kerran varmistettua tämäkin asia.
- kuluttaja
minä kirjoitti:
Itse olen käyttänyt 'mild washing conditioner' tuotetta tavallisen shampoo pesun jälkeen hoitoaineena, jolloin tulos on ollut hyvä.
Niin kuin ohjeessa lukee, enkä keksi omia tapoja päästä hiuksista eroon.
- kampaaja/myyjä
kuluttaja kirjoitti:
Juuri kampaaja sen ehdottikin, kun sanoin että pesen hiukset päivittäin. Kuulema hiukset eivät rasitu yhtä paljon, kuin tavallisella shampoolla. Mutta minä tiesin jo ennestään että niille on tärkeintä vain myydä sikakalliit tuotteet, mutta tuli vieläkin kerran varmistettua tämäkin asia.
Nyt mars sinne kampaajallesi valittamaan! Olisi sillä varmaan ollut samalla hinnalla sulle sopiva shampoo. Älä täälä palstalla murise vaan kampaajalle joka teki virheen myydesään sulle liian hoitavan shampoon. Aina voi mennä antaman palautetta, se on ihan normaali kuluttajan oikeus. Jos ei kehtaa pitää puoliaan on tyhmä.
Ei ole kenellekkään hyväksi myydä "sikakalliita" sopimattomia tuotteita, vaan kun kampaaja myy oikeat tuotteet asiakkaalleen tulee asiakas uudestaa. Eli ei se kampaaja vittuillakseen sulle sitä shampoota myynyt.
Eli heti huomena shampoo mukaan ja kampajalle sanomaan vaikka näin: "Kuule kun myit mulle tän shampoon niin se sovi mulle yhtään, rasvoittaa vaan kamalasti ja haluisin nyt vaihtaa sen rasvoittuville hiuksille tarkoitettuun shampoosee, tää kun oli niin kalliskin.."
No miltäs kuulosti, ei pahalta vai mitä! Kun ei sinne tarvi huutamaan mennä, ihan asiallisesti vaan.
Sulla on kuluttajana oikeutesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223