Suomalaisten naisten keskipituus 170 senttiä.

Eipaljoavalinnanvaraa

Suomalainen nainen on jo 170 cm. Näin lyhyenä (172 cm) miehenä ei siis jää paljoa valinnanvaraa löytää naista.

24

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nsnsns

Kannattaa suunnata katse eurooppaan. Siellä naiset eivät välitä vaikka mies olisi samanpituinen, vain Suomessa naiset haativat mieheltä pituutta, muuten eu syomalaisen siiderivalaan pumppi kostu

• SukuniPieninNatiainen

Oma tyttäreni on minua 15 senttiä pidempi, parikymppiset kundit alkavat nykyään olemaan kaikki lähes 190. Sukulaistytöt ovat jo teininä reippaasti päälle 180cm.

• tarralenkkari666

Minua niin naurattaa ajatus, ettei yli 170 senttinen muka kelpaisi. Pahimmat/parhaimmat naistenmiehet, joita tunnen ovat kaikki alle 170 senttisiä.

• lyhyt_mies

Mistä olet saanut tilasto tiedon...mun naisystävä on 164 mä olen 172 hyvin olen kelvannut tosin muijan pitäessä korkkareita ollaan lähes saman mittaisia. Tanssilattialla huomaa muuten ei juuri.

• Enemmän miehiä tuntuu haittaavan naisen pituus kuin toisinpäin.

Edelleenkin, moni 170cm mies on todella seksikäs vaikka saman pituinen kuin minä.

• Luoladonna

Mjoo

Kaikki historia pano- ja politiikkamiehet ovat olleet lyhyitä.

Itse olen 188cm, enkä noiden testosteronitumppien takia ole koskaan saanut pildeä.

( reps)

• Luoladonna
        Luoladonna kirjoitti:

Mjoo

Kaikki historia pano- ja politiikkamiehet ovat olleet lyhyitä.

Itse olen 188cm, enkä noiden testosteronitumppien takia ole koskaan saanut pildeä.

( reps)

Eli illalla mun tsaanssit ovat parhaimmillaan, koska olen sentin lyhyempi.

( hirn )

• 1815

Senkö vuoksi naisilla on paljon enemmän vaatimuksia pituudesta, koska miehiä haittaa naisen pituus enemmän. Vittu mikä logiikka:)

• 1815 kirjoitti:

Senkö vuoksi naisilla on paljon enemmän vaatimuksia pituudesta, koska miehiä haittaa naisen pituus enemmän. Vittu mikä logiikka:)

No riippuu naisesta. :) lyhyet miehet ei halua pitkää naista. Joskus eka kysymys deitillä oli että miten pitkä sä olet, sun piti olla mua kaks senttiä lyhyempi. :O

• 12121212
        Nainen_28v kirjoitti:

No riippuu naisesta. :) lyhyet miehet ei halua pitkää naista. Joskus eka kysymys deitillä oli että miten pitkä sä olet, sun piti olla mua kaks senttiä lyhyempi. :O

http://research.similarminds.com/romantic-height-preferences-in-men-and-women/227

Lyhyt naiset (156,5cm):
        - miehen toivepituus 178cm
        - miehen toiveskaala 170-185,5cm

Lyhyet miehet (169cm):
        - naisen toivepituus 165cm
        - naisen toiveskaala 157,5-173cm

• 12121212

Keskipituiset naiset (165m):

- miehen toivepituus 182cm
        - miehen toiveskaala 175-188cm

Keskipituiset miehet (178cm):

- naisen toivepituus 168cm
        - naisen toiveskaala 160-177cm

Kyselyyn osallistujissa:
        Miesten keskipituus 179cm
        Naisten keskipituus 165cm

Kuten selkeästi huomaamme, miesten pituustoivomukset vastaavat huomattavasti paremmin keskimääräisiä pituuseroja kuin naiset toivomukset. Huomattavaa on sekin että mitä lyhyempi nainen, sitä suurempi pituusero on toive/vaatimuslistalla.

• 12121212 kirjoitti:

Keskipituiset naiset (165m):

- miehen toivepituus 182cm
        - miehen toiveskaala 175-188cm

Keskipituiset miehet (178cm):

- naisen toivepituus 168cm
        - naisen toiveskaala 160-177cm

Kyselyyn osallistujissa:
        Miesten keskipituus 179cm
        Naisten keskipituus 165cm

Kuten selkeästi huomaamme, miesten pituustoivomukset vastaavat huomattavasti paremmin keskimääräisiä pituuseroja kuin naiset toivomukset. Huomattavaa on sekin että mitä lyhyempi nainen, sitä suurempi pituusero on toive/vaatimuslistalla.

Onks näillä jotain tekemistä tosielämän kanssa?

Tiedän naisia joille pituus on tärkeää. Tiedän naisia joita se ei kiinnosta. Enemmän merkkaa tyyli, vaatetus, se miten mies kantaa itsensä. Esim. Kun on seurannut kavereiden miesmakua niin jotain samaa niissä aina on, mutta ei kyllä esim. Pituuden kannalta. Tästä poikkeuksena 180cm kaveri joka vaatii mieheltä vähintään 190cm pituutta.

En nyt vaan pysty samaistumaan tähään pituusasiaan ollenkaan, koska oon tapaillu 170-190cm pitkiä miehiä. Huom. En tiedä vaikka joku olisi ollut jopa pari senttiä alle 170, en mitannut!

• eryrtuiyiyttr
        Nainen_28v kirjoitti:

Onks näillä jotain tekemistä tosielämän kanssa?

Tiedän naisia joille pituus on tärkeää. Tiedän naisia joita se ei kiinnosta. Enemmän merkkaa tyyli, vaatetus, se miten mies kantaa itsensä. Esim. Kun on seurannut kavereiden miesmakua niin jotain samaa niissä aina on, mutta ei kyllä esim. Pituuden kannalta. Tästä poikkeuksena 180cm kaveri joka vaatii mieheltä vähintään 190cm pituutta.

En nyt vaan pysty samaistumaan tähään pituusasiaan ollenkaan, koska oon tapaillu 170-190cm pitkiä miehiä. Huom. En tiedä vaikka joku olisi ollut jopa pari senttiä alle 170, en mitannut!

Treffiprofiileissa puolet naisista ei kelpuuta alle 175cm miestä. Sillä ei tietenkään voi olla tekemistä tosielämän kanssa, koska sinä tunnet jonkun jota se ei kiinnosta tai et itse pysty samaistumaan asiaan.

• eryrtuiyiyttr kirjoitti:

Treffiprofiileissa puolet naisista ei kelpuuta alle 175cm miestä. Sillä ei tietenkään voi olla tekemistä tosielämän kanssa, koska sinä tunnet jonkun jota se ei kiinnosta tai et itse pysty samaistumaan asiaan.

Älä unohda sitä toista puolikasta :)

Onko muki puoliksi tyhjä vai puolitäysi. Siinä vasta pulma.

• Luoladonna

Selitäpä nyt fiktiiviselle tädille juurta jaksain mikä tämä kokojuttu oikein on?

Ne snaja

(Hirn)

• hankielämä_

Tämä palsta on varmaan ainoa paikka missä elää ajatus että naisen pitää olla useita senttejä lyhyempi kuin miehen. Kokonaishabitus on se juttu, ei pituus.

• Luoladonna

Mjoo

Eikä sekään mielestäni "elä".

( Hihitystä )

• 21413124446568

Ei ole pelkästään palstalla. Kyllä siitä joutuu kuulemaan naisten suusta säännöllisesti.

• Suomalaisten naisten keskipituus on 165 (15-24-vuotiaiden 166), joten varmaan 2/3 naisista on lyhyempiä kuin 172.

Mitä muuta vikaa sinussa on kuin lyhyys?

• 201913432425

Se kun ei riitä, että on pitempi. Pitää olla 10-15cm pitempi.

• 201913432425 kirjoitti:

Se kun ei riitä, että on pitempi. Pitää olla 10-15cm pitempi.

Nuorten miesten keskipituus on 179, joten miehet ovat keskimäärin 13 senttiä pidempiä kuin naiset. Siitä voisi olettaa, että alle 159 senttisiä naisia on saman verran kuin alle 172 senttisiä miehiä.

Vaikka aina on alle 160 senttisiä naisia, jotka haluavat 2 metrisen miehen, he ovat pieni marginaalijoukko. Niinpä edelleenkin epäilen, että syy sinkkuuteen on muussa kuin pituudessa.

• qwertyuioytre
        Ratikkakuski kirjoitti:

Nuorten miesten keskipituus on 179, joten miehet ovat keskimäärin 13 senttiä pidempiä kuin naiset. Siitä voisi olettaa, että alle 159 senttisiä naisia on saman verran kuin alle 172 senttisiä miehiä.

Vaikka aina on alle 160 senttisiä naisia, jotka haluavat 2 metrisen miehen, he ovat pieni marginaalijoukko. Niinpä edelleenkin epäilen, että syy sinkkuuteen on muussa kuin pituudessa.

Oletko koskaan katsonut treffipalstoilta minkä kokoinen se marginaalijoukko on? :)

• herrasmies-

Ei se koko vaan miten sitä käyttää.

• ompas

Luetun ymmärtäminen heikohkoa. Ei ap väitä, ettei kelpaa kenellekään. Vaan kertoo kuinka asiat on. Vaihtoehtoja on vähempi. Esim. miehet 172cm ja 182cm naisia tarjolla 100kpl. Näistä puolet ilmoitta ettei alle 175cm käy. Ei tarvitse olla kovin lahjakaskaan päättelijä, kun hoksaa kummalla on paremmat mahdollisuudet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe