Olen 17-vuotias lukiolainen ja käynyt salilla nyt noin puoli vuotta. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa, mutta mulla ei ole ollut mitään varsinaista saliohjelmaa.
Tämä on tehnyt sen, etten ole oikeastaan...kehittynyt juuri ollenkaan. :(
Teen enemmän fiiliksen mukaan, mutta pyrin joka kerta tekemään sen verran monipuolisesti, että kaikki kehon osat saavat treeniä. Käytännössä salikäyntini kestää reilun tunnin, josta puoli tuntia olen juoksumatolla (rakastan juosta matolla!) ja lopun aikaa teen salitreeniä.
Pyrin tekemään jokaista liikettä 3 sarjaa. Toistoja teen tavallisesti n. 6-10, joskus max. 12.
Koska kehitystä ei juurikaan tapahdu, jotain on oltava pielessä. Mielestäni ravitsemuspuoli on ok, joten käännän syyttävän katseeni tähän epämääräiseen salitreeniini.
Olisi ihanaa saada joltakulta apua jonkinlaisen ohjelman tekemiseksi. On aika turhauttavaa tämä tilanne. Personal trainereihin tai muihin ammattilaisiin ei ole todellakaan varaa näin kotona asuvana opiskelijana. :/
Jos on kysyttävää, niin saa toki kysyä.
Saliohjelmaa pohtimassa
3
127
Vastaukset
Mikä sulla on treenin tavoitteena? Eli mitä se kaipaamasi kehitys on?
- Salikissa20
Pakkotoiston foorumilta voisit saada paljon hyödyllistä tietoa saliohjelman kokoamisesta. Ohjelman perustana kannattaa käyttää useisiin lihasryhmiin vaikuttavia moninivelliikkeitä, kuten kyykkyä, maastavetoa, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta ja kulmasoutua eri variaatioina. Näiden perusliikkeiden ympärille voi sitten kasailla erilaisia pienempiä lihasryhmiä aktivoivia liikkeitä vähön oman mielen mukaan.
- Senappi
Hmm, ainakin käsiin olisi kiva saada lihasta, ovat niin ohuet. Yleinen kiinteys, vähän persettä. Noi olis kovat jutut. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405715
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2334811Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?734670Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️474620Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264402Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1603825- 1003254
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.233085Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!273082Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe42221