Olen 17-vuotias lukiolainen ja käynyt salilla nyt noin puoli vuotta. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa, mutta mulla ei ole ollut mitään varsinaista saliohjelmaa.
Tämä on tehnyt sen, etten ole oikeastaan...kehittynyt juuri ollenkaan. :(
Teen enemmän fiiliksen mukaan, mutta pyrin joka kerta tekemään sen verran monipuolisesti, että kaikki kehon osat saavat treeniä. Käytännössä salikäyntini kestää reilun tunnin, josta puoli tuntia olen juoksumatolla (rakastan juosta matolla!) ja lopun aikaa teen salitreeniä.
Pyrin tekemään jokaista liikettä 3 sarjaa. Toistoja teen tavallisesti n. 6-10, joskus max. 12.
Koska kehitystä ei juurikaan tapahdu, jotain on oltava pielessä. Mielestäni ravitsemuspuoli on ok, joten käännän syyttävän katseeni tähän epämääräiseen salitreeniini.
Olisi ihanaa saada joltakulta apua jonkinlaisen ohjelman tekemiseksi. On aika turhauttavaa tämä tilanne. Personal trainereihin tai muihin ammattilaisiin ei ole todellakaan varaa näin kotona asuvana opiskelijana. :/
Jos on kysyttävää, niin saa toki kysyä.
Saliohjelmaa pohtimassa
3
123
Vastaukset
Mikä sulla on treenin tavoitteena? Eli mitä se kaipaamasi kehitys on?
- Salikissa20
Pakkotoiston foorumilta voisit saada paljon hyödyllistä tietoa saliohjelman kokoamisesta. Ohjelman perustana kannattaa käyttää useisiin lihasryhmiin vaikuttavia moninivelliikkeitä, kuten kyykkyä, maastavetoa, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta ja kulmasoutua eri variaatioina. Näiden perusliikkeiden ympärille voi sitten kasailla erilaisia pienempiä lihasryhmiä aktivoivia liikkeitä vähön oman mielen mukaan.
- Senappi
Hmm, ainakin käsiin olisi kiva saada lihasta, ovat niin ohuet. Yleinen kiinteys, vähän persettä. Noi olis kovat jutut. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992065Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881876Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3271696Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht911231- 311227
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651052- 511047
- 581028