Elikkäs, oon ite siinä vaiheilla että saan hepan peräänantoon halutessani, mutta se rikkoontuu siitä pois aina jonkin ajan päästä. Myös vaikkapa tehtävän vaihto niin, että koni pysyy peräänannossa on tosi hankalaa.. Kun pyydän konia kokoamaan itsensä, vaikkapa nyt pitkällä sivulla, mulla joutuu menemään keskittyminen siihen ihan kokonaan, että koni kuuntelee ja ei 'kyllästy' olemaan muodossa jos en anna sille mitään apuja hetkeen.
Useimmiten kun pyydän heppaa peräänantoon, joudun antamaan sille pohjeapuja aika paljon että hepo pysyisi edes suorana, ja aina jos teen kirjaimellisesti pienimmänkin väärän ohjasotteen, koni rikkoontuu siitä. Ja väärällä ohjasotteella tarkoitan nyt enemmänkin liikaa myötäystä.
Ratsastustunneilla kuitenkin menen, joten koni menee kaikentasoisilla ratsastajilla, että onhan se jotenkin ymmärrettävää jos koni alkaa kokeilemaan jos pääsisikin vähemmällä.
Tiedätkö jotain mikä voisi auttaa hevosen pysymään avuillani pitkään ilman että minun pitäisi joka toisella/ joka askeleella antaa konille jotain apua? Oisko jotain vinkkejä miten ylipäätänsä saisin konin pysymään paremmin peräänannossa vai tuleeko se vaan sitten ajan mukaan mulle että mikä tehoaisi?
Tai oisko vielä jotain, että miten saisin hepan pysymään ''kiinnostuneena'' muhun,(teen jo järjettömästi puolipidätteitä, ja ei tunnu tehoavan. Joudun usein tappelemaan hänen kanssaan että saisin edes pidätteen läpi) eikä tuijottelisi vain ympäristöä vaikkei mitään jännääkään tapahtuisi siellä?
Neuvoja peräänannossa pysymiseen?
jotainvaine
1
113
Vastaukset
- upupupppp
Uppailen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268