Miksi on niin paljon yksinäisiä?
Yksinäisyys on syvältä
86
1224
Vastaukset
- crux
Naisistahan se enimmäkseen on kiinni. Monet miehet eivät jaksa enää jahdata naisia valtavalla vimmalla ja naiset taas eivät ole valmiita tekemään juuri mitään asian eteen. Pitäisi vähän ymmärtää että maailma on muuttumassa ja osittain jo muuttunutkin tältä osin.
- erakkonainen
Yksinäisyyteen vaikuttaa niin moni asia. Iän myötä tulee sitoumuksia, työt ja muut... Jos etsii parisuhdetta niin vanhemmiten ulkonäkö rapistuu ja parisuhdemarkkinat kapenevat. Joillekin tulee sairauksia, jotka rajoittavat sosiaalista elämää... Vaikka tapaisikin ihmisiä, niin useinkaan kemiat eivät vaan kohtaa sillä tavalla että toisten seurassa ihan todella viihtyisi. Usein käy niin, että toinen kiinnostuu toisesta, mutta toinen vastaavasti ei, ja se on ihan luonnollista. Miulle onkin ihan arvoitus miten ihmiset yleensä "löytävät" toisensa ja muodostavat parisuhteita. Mielestäni se on joku ihme lottovoitto jos kaksi toisilleen sopivaa ihmistä kiinnostuu myös toisistaan.
- Haastavalaji
Totta puhut. Se, että molemmat kiinnostuvat toisistaan on tosiaan lottovoitto. Olen usein huomannut kiinnostuneeni naisesta, joka ei ole valmis suhteeseen, tai ainakin sanoo niin. Todella harvoin tulee enää kohdalle tapauksia, joiden kanssa synkkaa hyvin ja kumpikin ihastuu, vieläpä samanaikaisesti:) Yritys hurmata ei kannata, koska kiinnostus syttyy, jos on syttyäkseen. Meillä miehillä taitaa olla luontaisena ominaisuutena toisen valloittaminen. Ainoa mikä ratkaisee lopuksi on se kuuluisa selittämätön kemia. Ilman sitä ei kannata yrittää. Kun treffikokemuksia alkaa olla takana jo useamman vuoden ajalta tajuaa kuinka hankalaa on löytää ihminen, jonka kanssa synkkaa molemmin puolin...
- juurikinnäin
"ei ole valmis suhteeseen, tai ainakin sanoo niin."
Noin sanotaan niille joiden kanssa ei ole valmis suhteeseen. Ei tarkota tosiaan etteikö siihen ois valmis jonkun oikeesti kiinnostavan kanssa. Itse kylläkin sanon mieluummin suoraan jos joku ei oo mun tyyppiä.
Kiinnostavia ketä vois nähdä toistekin voi tulla parhaalla tuurilla ja ahkeralla deittailulla vuoden aikana vastaan ehkä korkeintaan1 käden sormilla laskettava määrä, näistä tietenkin todennäkösesti kukaan ei osota vastakiinnostusta ekan näkemisen jälkeen, vaan katoaa kun pieru saharaan. Ehkä kerran 5 vuodessa voi löytyä molemminpuolinen kiinnostus, joka sekin hiipuu viimestään muutamassa kuukaudessa miehen puolelta. Ilmeisesti olen jotenkin liian tylsä pidemmän päälle, alkuinnostus lässähtää tms. Mulle riittäis ihan mukava yhdessä oleilu ja se on jo tosi paljon että oikeesti viihdyn ja tykkään olla sen miehen seurassa, mutta miehet kai haluaa jotain jatkuvaa ruusuilla tanssimista ja vuosisadan rakkaustarinaa. Siihen minä en mitä ilmeisimmin riitä. No ymmärrän toki ettei keski-ikää lähestyvä työtön yh oo ihan kuuminta hottia muutenkaan deittimarkkinoilla, ja pitäs kai olla kiitollinen jos joku lähtee treffeille edes sen yhden kerran.... ja tosiaan, aivan turha yrittää tehdä vaikutuksia, joko mies kiinnostuu tai sitten (todennäkösesti) ei. Ihan samantekevää lopulta miten käyttäytyy tms., jos naama tai joku muu kohta ulkonäössä ei miellytä niin eipä niistä mitään enää kuulu. Toisaalta miks pitäiskään jos ei sytytä. Itekin huomannu kuinka molempien ajan haaskausta se on jos puoliväkisin yrittää kiinnostua jostain "ihan kivasta", eipä siitä mitään tuu myöhemminkään jos ei heti alussa tunnu ns. oikeelta. - Haastavalaji
Niin se vaan menee, ettei itsekään tyydy "ihan kivaan". Se on sekä itsensä että toisen pettämistä, jos yrittämällä yrittää ihastua toiseen, kun on vaan kiva olla jonkun kanssa. Pettämätön mittari on se, miltä toisen seurassa tuntuu. Onko rento ja hyvä fiilis? Pystyykö olemaan oma itsensä? Eihän sitä alussa tietysti voikaan, mutta kaikenlainen teeskentely kostautuu aika pian. Vaikka kovasti usein vannotaan hitaasti kehittyvän, ystävyyteen perustuvan suhteen nimeen, voi jo ekoilla treffeillä aavistaa, mitä tuleman pitää. Kyllä se kipinä pitää löytyä. ei kannata tuhlata kummankaan aikaa siihen, että yritetään saada aikaan jotain, mikä ei tule luonnostaan. Juuri tämän takia kumppanin löytäminen on hankalaa: kun on monta yritystä takana, tietää mitä haluaa. Vaatimukset kasvavat vaikkei sitä haluaisikaan. sitähän etsii itselleen parasta kaveria ja jos itseään arvostaa, saakin olla vaativa:)
- dsfdsgsgdsg
Haastavalaji kirjoitti:
Niin se vaan menee, ettei itsekään tyydy "ihan kivaan". Se on sekä itsensä että toisen pettämistä, jos yrittämällä yrittää ihastua toiseen, kun on vaan kiva olla jonkun kanssa. Pettämätön mittari on se, miltä toisen seurassa tuntuu. Onko rento ja hyvä fiilis? Pystyykö olemaan oma itsensä? Eihän sitä alussa tietysti voikaan, mutta kaikenlainen teeskentely kostautuu aika pian. Vaikka kovasti usein vannotaan hitaasti kehittyvän, ystävyyteen perustuvan suhteen nimeen, voi jo ekoilla treffeillä aavistaa, mitä tuleman pitää. Kyllä se kipinä pitää löytyä. ei kannata tuhlata kummankaan aikaa siihen, että yritetään saada aikaan jotain, mikä ei tule luonnostaan. Juuri tämän takia kumppanin löytäminen on hankalaa: kun on monta yritystä takana, tietää mitä haluaa. Vaatimukset kasvavat vaikkei sitä haluaisikaan. sitähän etsii itselleen parasta kaveria ja jos itseään arvostaa, saakin olla vaativa:)
Kiitos näistä viisauden sanoista. Itse myös vannon kipinän nimeen -ilman sitä ei tule mistään mitään.. Kaikki tiukat kriteerit saa kyllä unohtaa, ja ennakkoluulot. Aktiivinen asenne kyllä ennemmin tai myöhemmin palkitsee..
Kyllähän tämä vaikealta tuntuu. Tänä keväänä se erityisesti kolahti: 40v lähestyy pikkuhiljaa ja nyt haaveilen jostain mitä ei koskaan ole ollut eli molemminpuolisesta ihastumisesta ja rakastumisesta.
En tiedä mikä ikäkriisi tämän laukaisi mutta ensimmäistä kertaa tulevaisuus huolettaa.
Missähän me yksinäiset ja erakoituneet voitaisiin tavata toisiamme?
Luulen että joukostamme löytyisi kiinnostavia ihmisiä ja kumppaneita koska taustat olisi samanlaisia.
Eipä minuakaan kukaan täältä mökistäni tule hakemaan, sama pätee teihin muihin.
Haluaisin tutustua johonkin ihanaan naiseen jonka elämäntilannetta ymmärtäisin omani kautta.- erakkonainen
Niin, onhan meissä kiinnostavia ihmisiä ihan varmasti. En tosin usko että taustat ovat samanlaisia, vaan kyllä on niin monenlaista elämäntarinaa joukossa. Meitä yksinäisiä on todella paljon, ja jotenkin ihmisten kiinnostukset eivät usein kohtaa. Itekin olen ruvennut nyt miettimään kun 35 napsahti mittariin, että josko sitä loppuiän sitten on yksin... Onhan sitä tavallaan laskeutunut tähän jo monia vuosia, eikä ole hirmu aktiivisesti osannut hakeakaan parisuhdetta, kun se ainut kokemus aikoinaan oli traumaattinen (9 v. avioliitto henkisesti sairaan ihmisen kanssa, ei molemminpuolista rakkautta). Jotenkin on jäänyt ehkä sellainen vääristynyt kuva parisuhteesta niin että sitä on sit pelännyt kun on ajatellut ettei parisuhteessa ola mitään kaunista. Elämä on kuitenkin kovin tyhjää yksinään...
Kai me mörököllit vaan näin kirjoitellaan netissä ja toivotaan jos joku joskus kolahtaisi... :) Kun tuolla kaduilla ei ole helppoa vaan etsimällä etsiä ihmistä. Kyllähän netissäkin yhteyksiä löytyy ja ihan jopa mukavia ihmisiä, mutta että sytyttääkö kukaan, se on sitten toinen juttu.
Mistäs päin sinä olet? erakkonainen kirjoitti:
Niin, onhan meissä kiinnostavia ihmisiä ihan varmasti. En tosin usko että taustat ovat samanlaisia, vaan kyllä on niin monenlaista elämäntarinaa joukossa. Meitä yksinäisiä on todella paljon, ja jotenkin ihmisten kiinnostukset eivät usein kohtaa. Itekin olen ruvennut nyt miettimään kun 35 napsahti mittariin, että josko sitä loppuiän sitten on yksin... Onhan sitä tavallaan laskeutunut tähän jo monia vuosia, eikä ole hirmu aktiivisesti osannut hakeakaan parisuhdetta, kun se ainut kokemus aikoinaan oli traumaattinen (9 v. avioliitto henkisesti sairaan ihmisen kanssa, ei molemminpuolista rakkautta). Jotenkin on jäänyt ehkä sellainen vääristynyt kuva parisuhteesta niin että sitä on sit pelännyt kun on ajatellut ettei parisuhteessa ola mitään kaunista. Elämä on kuitenkin kovin tyhjää yksinään...
Kai me mörököllit vaan näin kirjoitellaan netissä ja toivotaan jos joku joskus kolahtaisi... :) Kun tuolla kaduilla ei ole helppoa vaan etsimällä etsiä ihmistä. Kyllähän netissäkin yhteyksiä löytyy ja ihan jopa mukavia ihmisiä, mutta että sytyttääkö kukaan, se on sitten toinen juttu.
Mistäs päin sinä olet?Juu, ei taustat ole tosiaankaan samanlaiset, sanavalinta oli väärä.
Tämän hetkiset lähtökohdat suhteen aloittamiseen olisi samankaltaiset yksinäisillä.
Tosin yksinäisiä on monenlaatuisia. Toiset ei haluakaan muutosta tilanteeseen mutta itse haluaisin kyllä. Ei ole avioliittoja pohjalla, seurusteluja kylläkin.
Sen takia tämä mörökölli alkoikin kirjoittelemaan netissä, toiveena törmätä johonkin tiettyyn ;)
Ei introvertti kaduilla pystykään olemaan haku päällä. Saatan moikata tietyissä tilanteissa söpöille tyttösille mutta siihen se jääkin :D
Luulen vahvasti että minä lähtisin yksinäisten tapaamisiin jos sellaisia olisi muualla kuin tanssilavoilla tai baareissa. Esim. joku valokuvaukseen tai luontoon liittyvä juttu varmastikin laittaisi liikkeelle.
Olen Uudeltamaalta, maaseudulta. Mistä päin sinä olet?
Nimimerkin sähköposti toimii, siellä voin kertoa tarkempia koordinaatteja. :)- erakkonainen
Mutta sehän on jo hienoa että uskallat moikata tyttösiä. :) Kaikilta ei suju sekään.
Nyt nopsasti kysyisin et kertoisitko sen, mikä on sinun suhteesi uskontoon? Se on minulle ratkaisevan tärkeä tieto. En kehtaa sinua vaivata enempää, jos ajatukset eivät tässä käy yksiin. erakkonainen kirjoitti:
Mutta sehän on jo hienoa että uskallat moikata tyttösiä. :) Kaikilta ei suju sekään.
Nyt nopsasti kysyisin et kertoisitko sen, mikä on sinun suhteesi uskontoon? Se on minulle ratkaisevan tärkeä tieto. En kehtaa sinua vaivata enempää, jos ajatukset eivät tässä käy yksiin.Nopsaan kysymykseen nopsa vastaus:
En ole uskonnollinen missään lajissa, erosin kirkosta muutama vuosi sitten.
Oikea vai väärä vastaus? :P
Uskallan toki moikata jos kohtaan esim. luontopoluilla vastaantulevia ja kulkevia. En ole ujo.- erakkonainen
Aivan. Selvä juttu. :) Kirkon jäsenyyshän ei miulle kerro mitään sillä yleensä ihmiset ovat kirkossa vain koska ovat syntyneet siihen. Se merkkaa mitä sydämessä on. Toivotan siulle hyvää jatkoa, ehkäpä siellä etelässä päin olis jonkinlaisia mukavia tapahtumia nyt kesäaikaan, jossa pääsisi ihmisten pariin. :)
erakkonainen kirjoitti:
Aivan. Selvä juttu. :) Kirkon jäsenyyshän ei miulle kerro mitään sillä yleensä ihmiset ovat kirkossa vain koska ovat syntyneet siihen. Se merkkaa mitä sydämessä on. Toivotan siulle hyvää jatkoa, ehkäpä siellä etelässä päin olis jonkinlaisia mukavia tapahtumia nyt kesäaikaan, jossa pääsisi ihmisten pariin. :)
Näin se aina menee...tietyt intressit ei vaan kohtaa.
Sydämessä olisi paljonkin annettavaa mutta Jeesus ja co. sinne ei mahdu.
Ainoastaan yhden ihmisen sinne kelpuutan joka on vielä hukassa.
Hyvää jatkoa myös sulle äläkä ihan täysin erakoidu kuitenkaan sinne jonnekin. :)- erakkonainen
Ainahan jotain juttuseuraa löytää... eivätkä ihmiset totta puhuen aina edes niin hohdokkaita ole. :) Jospa tässä vaan jatkaa jumppailua ja suuntaa energiat sinne. Hymyillään kun tavataan. ;)
- tdgfdgfdgfdg
erakkonainen kirjoitti:
Ainahan jotain juttuseuraa löytää... eivätkä ihmiset totta puhuen aina edes niin hohdokkaita ole. :) Jospa tässä vaan jatkaa jumppailua ja suuntaa energiat sinne. Hymyillään kun tavataan. ;)
Älkää nyt -hitto vie- HETI luovuttako!! Joskus parasta on tulla toista puolitiehen vastaan, ja hyväksyä toinen omana itsenään.. Jos joka asiassa on jyrkkä EIEIEIEI!, niin avarakatseisuutta pitää kehittää. Mistä sitä tietää, kuinka ihanaa teillä olisi yhdessä?
- erakkonainen
No tämä arvomaailma vaan on SE kriteeri mistä en tingi. Olen jo kokenut mitä on olla aviossa miehen kanssa joka ei ole uskossa. Toista kokeilua ei tule. Parempi yksin yksin, kuin yksin toisen ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä ajatusmaailmaani ja elämääni olenkaan.
erakkonainen kirjoitti:
No tämä arvomaailma vaan on SE kriteeri mistä en tingi. Olen jo kokenut mitä on olla aviossa miehen kanssa joka ei ole uskossa. Toista kokeilua ei tule. Parempi yksin yksin, kuin yksin toisen ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä ajatusmaailmaani ja elämääni olenkaan.
Ajattele nyt vähän..Elät mielikuvitus maailmassa ja sen vuoksi jätät oikeat elävät ja aidot ihmiset kohtaamatta. Naurettavaa..Ihan vitun naurettavaa tämä hihhuleiden elämä.
tdgfdgfdgfdg kirjoitti:
Älkää nyt -hitto vie- HETI luovuttako!! Joskus parasta on tulla toista puolitiehen vastaan, ja hyväksyä toinen omana itsenään.. Jos joka asiassa on jyrkkä EIEIEIEI!, niin avarakatseisuutta pitää kehittää. Mistä sitä tietää, kuinka ihanaa teillä olisi yhdessä?
Kyllä mä ymmärrän erakkonaista tuossa uskonasiassa ja kunnioitan vakaumusta. Se on varmasti iso juttu josta ei mielellään tingi kun sille tielle on lähtenyt eikä siitä pidäkään tinkiä kenenkään takia.
Rinnastan sen siihen että jos mua joku yrittää muuttaa ekstrovertiksi, ei taida onnistua, vaikka ihmisiä haluaisinkin tavata. En siis ole siinä mielessä kovinkaan sulkeutunut.
Lisäksi mitä yhteistä voisi olla uskovaisella ja kaverilla joka ei osaa edes Isä Meidän-rukousta?- erakkonainen
Kiitos longlost, olet herrasmies ja olet ymmärtänyt asian ytimen.
- dtdgdgfdr
tdgfdgfdgfdg kirjoitti:
Anteeksi, jos tämä vaikutti tylyltä -sitä en tarkoittanut.. Eikö seurakunnilla ole paljon kaikkea toimintaa, varmaan facessakin on kaikenlaisia ryhmiä? Jos sieltä löytyisi seuraa..
- erakkonainen
En loukkaantunut. :) Niin, kenties. Olen siinä käsityksessä että seurakunnissa on naisten liikatarjontaa, voin olla kyl väärässäkin. Ylipäänsä minusta tuntuis vähän hölmöltä mennä seurakuntaan miehiä silmäilemään, lähinnä menen sinne keskittymään Jumalaan. :) Joskus jossain uskovien sinkkujen faceryhmässä olen ollut, vois kai tuonne taas vilahtaa, olin unohtanut koko jutun...
Ei se mullekaan mikään uusi ajatus ole että seurakunnista varmaankin löytyisi enemmän meikäläisen tyyppistä seuraa kuin baareista ja yöelämästä, joissa en siis käy.
Mutta se hengellinen puoli mietityttää liikaa eli eiköhän se foorumi ole poissuljettu :/
Mutta sen tiedän että kaikenlaisia tapahtumia heillä on, sinkkutapaamisia ym.
Seurakunnissa on motivoitunutta porukkaa järjestämässä kokoontumisia mutta mun pitäisi keksiä jotain niiden ja baarien välimaastosta.
Kirjastot ja kahvilat? :P
Pitäiskö lopulta antaa periksi ja mennä faceen? :/- erakkonainen
Heh, eläs nyt. Miksi face olisi jotenkin huonompi kanava kuin Suomi24? :D Samalla lailla siellä niitä ihmisiä on, keskustelu on itse asiassa asiallisempaa ryhmissä joissa joutuu ihan omalla nimellä ja naamalla. Eivät toki kaikki ole, mutta useimmat varmaan kuitenkin.
No ei varmaan ainakaan huonompi paikka ole :D
Saahan täälläkin käytyä toki ihan yllättävän asiallista keskustelua.
Mulla on ollut siitä vaan sellainen periaate etten faceen menisi, ei nyt sentään ihan Mielensäpahoittaja-tasoinen periaate sentään. ;)
Tai ehkä on ollutkin aika jyrkkä ei tähän asti ja periaatteen miehenä on kova paikka alkaa taipumaan somen seireenien kutsuihin :P
Siellä toki olisi kaikenlaisia ryhmiä ym. mistä voisi ehkä seuraakin löytyä.
Mutta ehkä, EHKÄ, sitä facea voisi katsoa ensin jollain taiteilijanimellä kuten Pauli Mäkikartano Liperistä ;)
On tällä nimettömyyydelläkin puolensa vaikka kaikki mitä olen tänne nyt kirjoitellut on olleet totta ja suoraan mun elämästä.
- HyvääKesääKaikille
Niin, sehän meissä yksinäisissä on, että vaikka joku saisikin järjestettyä esim. jonkun tapaamisen, niin ei sinne kuitenkaan tule lähdettyä, koska on ehdollistunut jotenkin tähän olotilaan. Pitää vain löytää jotain mielekästä tekemistä, vaikka sitten yksinkin:)
- Elämävaluu
Minä vaan olen yksinäinen kun on petetty ja luottamus ihmisiin on mennyt. Ja lopuksi lähti vaimo iteluottamus on mennyt. Ei ole enää 50 virtaa ja rokeutta,joku alkoholisoitunut on kiinnostunut,kiitos ei. Ei viitsi yksinkään mihinkään lähteä.
- kaksinkaunihimpikait
Yksin oleminen on hirveetä kun ei löydy ketään ei voi mitään Ikää jo 55v vaikka nuorekas olenkin. Kyllähän se kainalo kelpaisi mullekkin :)
- Juttututtu
Niin kelpaisi mullekin lämmin kainalo, vielä pahempi tapaus minä mies 61v.
No eipä tästä voi muita syyttää kuin itseään, miksi mä olen niin arka?
Juttelen kyllä kenen kanssa vaan ja missä vaan mutta empä sen pidemmälle uskalla mennä. - kaksinkaunehimpikait
Juttututtu kirjoitti:
Niin kelpaisi mullekin lämmin kainalo, vielä pahempi tapaus minä mies 61v.
No eipä tästä voi muita syyttää kuin itseään, miksi mä olen niin arka?
Juttelen kyllä kenen kanssa vaan ja missä vaan mutta empä sen pidemmälle uskalla mennä.Miks olet sitten ni arka ootko aina ollut?
- Juttututtu
Nuoruudessa tapahtunut ikävä kokemus oli herkälle ihmiselle liian kova isku, vaikuttaa edelleen, ehkä jo vähän on helpottanut.
- kaksinainakaunehimpikait
Juttututtu kirjoitti:
Nuoruudessa tapahtunut ikävä kokemus oli herkälle ihmiselle liian kova isku, vaikuttaa edelleen, ehkä jo vähän on helpottanut.
No elämää tämä vaan on kaikesta selviää ma luulla niin.Elämä liian lyhyt murehtimiseen :)
- 9plus5
Kyl se on usein massista kiinni mite ropelli pyörii, niin ilman muuta negatiiviset aikaisemmat kokemukset voi tehdä elottomaksi yritykseksi nää seuran etsimiset. Miksi nähdä paljon vaivaa et pääsee jonkun seuraan taistelemaan lyhyille yö unille asti. Mitä he***tin hauskaa se on.
Sitten on tää oma kummalisen tuntuinen ryhmä et lyödään naista munkkiin niin et hillo lentää. Miten ne naiset voi pitää tapaa hyväksyttävänä kun naapurissa ehkä joku ketä päinvastoin nainen saisi lyödä.
Kummallinen ristriita se mistä naiset katsoo et joku on sen arvoinen et kannattaa antaa munkkia kolistella kun joku yrittäis tarjota oikeasti jotain käsin kosketeltavaa onkin ... homo
- 40v-sinkkumies
Naisten vikahan se on. Naisille ei kelpaa tavikset vaikka 99% naisista on taviksia. Treffeille on vaikeeta päästä koska naiset katsoo vain ulkonäköä eikä ne halua tutustua luonteesen, ennemmin saa 5 oikein lotossa kun pääsee treffeille.
- 40v-sinkkumies
Naiset ei joudu koskaan olee yksin. Saavat kyllä seuraa helposti halutessaan joten yksinäisyys on enemmän miesten juttu. Nainen voi valita onko yksin, mies ei voi valita vaan joutuu olemaan yksin jos ei ole mitenkään komea.
- höpöhöpöpaskaa
Ja jälleen kerran tähänkin iänikuiseen jankkauksees, aivan taatusti saisit sinäkin JOTAIN seuraa halutessas, mutta kappas, olet mieluummin yksin täällä ruikuttamassa kuin niiden ei-kiinnostavien rumien läskiyhärien kanssa..!!
- aimiksietlähde
Täällä ois yksi ruma ja ylipainoinen työtön nainen. Lähdetkö treffeille?
- dgfdsgfdsgdgds
höpöhöpöpaskaa kirjoitti:
Ja jälleen kerran tähänkin iänikuiseen jankkauksees, aivan taatusti saisit sinäkin JOTAIN seuraa halutessas, mutta kappas, olet mieluummin yksin täällä ruikuttamassa kuin niiden ei-kiinnostavien rumien läskiyhärien kanssa..!!
Juuri niin! Et edes ole mikään tavis -luulet vaan niin.. Olen käynyt monien ihan oikeasti tavisten kanssa treffeillä -kaikille on riittänyt seuraa muualtakin.
- Vissinainoa
55 mittarissa yksin herättiin ja kaksi vuotta jatkunut,voi ei kesä tulossa ja kärpäset😊. Miksi on mennyt araksi,siksi kun on kokenut pettymyksiä,petetty. Itsetunto on mennyt,harmittaa kun elämä valuu hukkaan. Kun ei ole ravintolaihmisiä ja seurakunnan tapahtumiinkaan ei viitsi mennä,eikä politiikkaan. Sitä on ulkona kuin lumiukko. Lyötäisipä tosiystävän.
Mullakin on muutama kesä mennyt yksin ollessa mutta tämä kesä on ensimmäinen joka harmittaa ja ahdistaa koska haluaisin sen jakaa jonkun kanssa.
Niin totta tuo että pitäisi keksiä jotain muuta baari-iltojen ja seurakunnan väliltä, kumpikaan niistä ei kiinnosta.
Mietin viime yönä että pitäisikö tässä itse koittaa kutsua kokoon jonkunlainen ensemble. Treffataan, jutellaan, käydään kahvilla/teellä/jäätelöllä.
Jos kiinnostusta on niin voisi lähteä ulkoilemaan tai jos ihmisiä kiinnostaa vaikka valokuvaus...Sellaiset tuli päällimmäisenä mieleen.
Itseäni kiinnostaa tietty 30-40 hujakoilla olevat naiset tositarkoitusmielessä mutta muiden ikäluokkien kanssa löytyisi taatusti jutusteltavaa kaverimielessä.
Näkisin suurimmaksi syyksi naisten passiivisuuden parisuhdemarkkinoilla ja kyvyttömyyden lähestymiseen ja aloitteiden tekoon. Siitähän seuraa kohtaamattomuus ongelma, kun miehillä ei ole tavallaan riittävästi naisia mistä valita itselleen sitä oikeaa.
- gfdfdsgfdsfgds
Naiset EIVÄT ole passiivisia, jos vähänkin kiinnostava mies on näköpiirissä. (Tämä pätee ikäluokkaan 16v-100v..) Kaiken tasoisiin naisiin.
- ikäkin.alkaa.seiskalla
Tuosta päätellen en ole enkä ole koskaan ollutkaan vähääkään kiinnostava mies. Vaikka niin olen jo muutenkin sen todennut.
Nuorempana oli muutamia naisia, jotka ilmeisesti ilmaisivat kiinnostuksensa, mutta tynnyrissä kasvatettuna ja tapinreiästä syötettynä en osannut tarttua tilaisuuteen. Tuskin osaan vieläkään kuin korkeintaan alkeet. Vaan kun ei löydy naista edes puhekumppaniksi saati ystäväksi paitsi ne, jotka etsii omaishoitajaa ja sellaiseksi en tietteni ala. ikäkin.alkaa.seiskalla kirjoitti:
Tuosta päätellen en ole enkä ole koskaan ollutkaan vähääkään kiinnostava mies. Vaikka niin olen jo muutenkin sen todennut.
Nuorempana oli muutamia naisia, jotka ilmeisesti ilmaisivat kiinnostuksensa, mutta tynnyrissä kasvatettuna ja tapinreiästä syötettynä en osannut tarttua tilaisuuteen. Tuskin osaan vieläkään kuin korkeintaan alkeet. Vaan kun ei löydy naista edes puhekumppaniksi saati ystäväksi paitsi ne, jotka etsii omaishoitajaa ja sellaiseksi en tietteni ala.Älä kuuntele näitä..Ei ne halua myöntää totuutta.
Keskiverto miehille tehään ehkä jokunen selkee lähestyminen parisuhde mielessä elämän aikana, mutta kyllä Se muuten on täysin miesten itsensä kammettava, väännettävä ja väkellettävä suhteet alulle. Joskus kova työ palkitaan, joskus ei. Sun olis vaan tarttenu yrittää enemmän. Tsemppiä hyvä herra. Minä ymmärrän sinua. Naisten passiivisuuden vuoks olet yksin edelleen.
- yksinäinenelämä
Niinhän se on että ei naiset halua kohdata miehiä. Ovat mielummin yksin jos eivät saa sitä rikasta unelmien poikamiestä. Mites siinä ohjelmassa kävi, ei tainnut tulla kosintoja kun se komea pelimies vedätti naisia 6-0
- eliiinaaaa
Ei kai nyt kukaan ala seurustelemaan vaan seurustelemisen tavasta. Pitäähän siinä jotain olla. Jalat mennä alta niin et sekoaa. Suuri tunne tulla. Kun sen on kokenut sen tietää.En minä ala kenellekään valehtelemaan ja ottamaan rinnalleni vain jotai kenen kans nyt vois ehkä olla. Kunnioitusta toista ja ittiä kohtaan.Mitä sitten jos myöhemmin tapaiskin sen oikean? Toinen tulis jätetyksi.Semmosia pelejä nykyään pelataan. Paholaisen pelejä..
- Nöpöliini
On niin vaikeaa löytää mies, jolla olisi samanlaiset elämänarvot. Niin monet bilettää ja vaihtaa kumppania alituiseen. Mä en pysty sellaiseen, enkä halua. Olen viisvitonen ja ns. yhden miehen nainen, enkä aio hypätä heti sänkyyn. Miksei miehillä oo yhtään kärsivällisyyttä? Kaikki pitäisi saada heti ja jos ei saa, niin suututaan ja se on sitten sitä myöten selvä. Jos oikeesti välittää toisesta, niin jaksaa odottaa kaikkea sitä hyvää mitä on tulossa. Pitäisi ensin oppia tuntemaan toinen, ennen kuin heittäytyy täysillä liian suuriin pilvilinnoihin ... sen verran olen elämästä oppinut. Tulin uskoon 6 vuotta sitten ja oon tästä uudesta elämästä onnellinen ja voin muuten hyvin, mutta tänä kesänä yksinäisyyttä on erityisen vaikea kestää. Liikun missä vaan ... luonnossa, kaupungilla, kirkossa, niin aina vastaan tulee pariskuntia. Niin sen kuuluu ollakin ja oikeesti osaan olla onnellinen heidän kaikkien puolesta. Oon onneksi sen verran positiivinen luonne, etten katkeraksi ala, mutta ihmettelen vaan, että missä mun tuleva kulta luuraa? Ei näkynyt edes järven rannalla mukanani, siellä huomasin puhuvani hiljaa itsekseni sorsaemolle ja sen poikasille, no kyllä ne varmaan ymmärsi ;)
- Tunturisopulii
Missähänpäin tällainen tapaus luuraa? Tällaisia helmiä kun löytäis ja kemiat täsmäis,sehän olisi helppoa kuin heinän teko. Seudullani ei vaeltele tällaisi kuin syksyllä. Kesä edessä ja kärpäset vain seurana. Mutta ennen yksin ,kuin huonossa seurassa🤔
- Nöpöliini
Sopulin elämä ei oo siis helppoo ;) Lohjalla tämä asuu ja elää
- Sopulinukkuu
Ei,ei ole,touhuoa olis,mutta yksin ei viitsi. Ennenkaikkea se, jonka kanssa voi jutella,touhut ylä-ja ennenkaikkea alamäessä. Mutta ,mutta kaikki asuu etelässä syrjäseudulla täältä:) Täällä on mukava tappaa aikaa ja sääskiä,välillä kaipais apuvoimia. Olisiko kiinnostusta vielä?
- Nöpöliinihöpöliini
Voi sinuu sopuli, turkki kiiltää ja oot lutunen, tosin taidat olla vähän liian kaukana nöpöliinistä ja sen poikasista. Emo ei voi niitä jättää, vaikka ovathan nuo jo aikuisia ja rakentaneet oman pesän. Kirjuuttele joskus, jos tassut väsyy sääskien kanssa ja pakkaat lopullisesti repun ja pesäheinät kohti Uutta maata ;)
- Sitähuumoriakin
Noo onko emällä menneet jalat? Onhan minullakin nuita muitama pyörimässä,minulle kunnia kun luotetaan. Jaa tuskinpa täältä nyt oikeasti mitään löytää,kuhan runoillaan. Ei auta itku markkinoilla,pitää lähteä etsimää mummeleita talosta taloon,tiä vaikka perisi,jos hyvin puhuu:)
- eliiinaaaa
Minäkin kuulun tuohon kategoriaan. On meitä täällä. 35 v urheileva,nätti,lapseton,en juo en käy baareissa. Vaellan mielummin ja harrastelen jotain kehittävämpää. nykyinenelämäntyyli kauhistuttaa. Miehiä olen tavannut,mut ne ettii seikkailua,tapailee vaimoltaan salassa,kiroilevat ja kielenkäyttö on kamalaa. Ei kiitos minulle. Pysyttelen mieluummin pienessä piirissäni
- eeevveeep
Mä kuulun myös samaan piiriin, en juo enkä siedä kännisiä ihmisiä lähelläni.
Omanikäisillä naisilla on jo pinttyneet tavat ja vaatimukset joista eivät luovu, parisuhde on kuitenkin molemminpuolista huomioimista ja jostain vaatimuksista ja tavoista pitää itse ja kumppanin luopua että suhde toimii.
Tämä nykymeno on rappiolla, parempi on olla yksin.
Voi eliiinaaaa olisimpa nuorempi. Mielenkiintoista...Mielellään tutustuisi Elinan kaltaisiin naisiin..Täältä löytyy ikisinkku, joten minulta ei auta kysellä oonko ollu pitkään sinkkuna--> Olen. Itselleen sopivat naiset tuntuvat olevan nimittäin kiven alla nykypäivänä.
Niinpä...täälläkin toinen samanmoinen raitis, lapseton luonnossa liikkuva jne. 37v mies.
En mitään käsitystä että missä voisin sun kaltaisia tavata tosielämässä ja se huolettaa koska näyttää että netissäkään ei kukaan jaksa tutustua.
Jaksaisitko sinä? :P
Eihän tämä näin voi mennä ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa.
Kuinka monta paria jääkään muodostumatta ja kuinka moni jää yksin?
Lähtisin samantien ihmisten ilmoille jos tietäisin minne mennä itseni kaltaisia tapaamaan. Motivaatiota löytyy.- Rotanvuosi
Tulepa tänne,kun tuo isompi tyttö jänisti. Täällä ei tarvi kiertää baareja,eikä kuule kiroiluja,vain kaiku ja käki joskus innostuu kukkumaan. Ei tarvite näytellä saa olla aito oikea luonnon lapsi. Totta on ,että arki se on täälläkin,mutta puhutaan täällä selvinpäinki . Sitä ihmettelen ,miksi ei voi avara suuta selvinpäin,pitääkö olla viinin huuhtelema tai lonkeron?
- sdfdsfsd
Neuvo naisille, kun valitatte yksinäisyydestä niin laittakaa samaan viestiin kaupunki, ikä ja sähköposti niin ette ole enää yksinäisiä.
- Virsut
Yksinäisyyden voi poistaa muutenkin kuin parisuhteella. Ihan vaan kaveripohjalta. Samaa tai eri sukupuolta. Ei kyyläämistä, määräämistä ja hallintaa. Kokeilkaas.
- Mökkihöperö-
Mä löysin kirjoitteluystävän, ollaan kuitenkin kaukana toisistamme eikä tapaaminen ole mahdollista, kerta pari päivässä vaihdetaan ajatuksia jokapäiväisistä tapahtumista ja vähän henk,kohtaisistakin jutuista.
Lievittää ihmeesti yksinolon tuskaa, halipulaan tästä nyt ei apua ole. - Näinseeipidä
Tuo on ihan totta kaveripohjalta ja minusta on sama onko ihminen mistäpäin maata tai jopa ulkomailta. Välimatkat on hidaste,ei este. Suurin osa etsii samasta kaupungista ja se suuri yksinäisyyden poistaja pitää olla kulman takana. En ihmettele ollenkaan miksi täällä on niin paljon niitä yksinäisiä. Varsinkin meiltä joilta se parasta ennen päivä on mennyt. Meillä, joilla ei ole sitä suurta massaa, josta valita pitää olla suunnattomat ominaisuudet ,että löytää sen yksinäisyyden poistajan.
- Mökkihöperö-
Näinseeipidä kirjoitti:
Tuo on ihan totta kaveripohjalta ja minusta on sama onko ihminen mistäpäin maata tai jopa ulkomailta. Välimatkat on hidaste,ei este. Suurin osa etsii samasta kaupungista ja se suuri yksinäisyyden poistaja pitää olla kulman takana. En ihmettele ollenkaan miksi täällä on niin paljon niitä yksinäisiä. Varsinkin meiltä joilta se parasta ennen päivä on mennyt. Meillä, joilla ei ole sitä suurta massaa, josta valita pitää olla suunnattomat ominaisuudet ,että löytää sen yksinäisyyden poistajan.
Mikä se parastaennen päivä sulla on, mulla sitä ei ole?
- Kommentoinajank
Mökkihöperö- kirjoitti:
Mikä se parastaennen päivä sulla on, mulla sitä ei ole?
Se tietenkin suhteellinen käsite,mutta kun kirjoituksia lukee kai me kaikki siihen kuulutaa syystä tai toisesta. Hyviä tyyppiä ei ole aivan nurkan takana ja se rima nousee. Vaikkei tuota ikää niin kauheasti ole tuskinpa uutta saan,jos edes oikean ystävän sekin on paljon.
- järkeäjafaktaa
Näinseeipidä kirjoitti:
Millä tavalla se poistaisi arjen yksinäisyyttä, että on joku kirjoittelukaveri toisella puolen maata tai maailmaa? Kun ei ole ketään jonka kanssa mennä kävelylle, lounaalle, kirpparille, piknikille, laittaa vaikka ruokaa yhdessä ja syödä ja juoda pari lasillista yhdessä, tavata ex tempore arkena kahvilla. Kyllä kirjoittelukavereita riittää, ja monilla vanhohja perheellistyneitä kavereita, mutta ei ole ketään jonka kanssa TEHDÄ jotain yhdessä. On netin keskustelupalstat, chatit, meset, FB jne jne, mutta ne ei korvaa sitä ettei ole ketään kenen kanssa jakaa arki.
Jos haluaa pomppia ilosta ja juhlistaa kahvin tai viinilasillisen merkeissä jotain kivaa asiaa/ fiilistä, jos haluaa jakaa huolensa tai itkunsakin arjessa, ei joku kaukana asuva etäkaveri paljoa ilahduta.
Joskus on syitä joiden vuoksi muuttaminen ei tule kysymykseenkään. Esin työnsaanti voi uudella paikkakunnalla olla mahdotonta, eikä vakipaikasta kannata luopua. Tai (kuten itse teen) huolehdin sairaista/ vanhoista sukulaisista, eikä heitä voi jättää ilman apua. - Mökkihöperö-
Kun vähään tyytyy niin paljon saa, parempi tämä kirjoittelukin kun ei mitään.
Niin vanhusta minäkin hoidan joka päivä kotona, lähde nyt tästä sitten johonkin kuppaiseen räkälään viiniä litkimään.
- 40v-sinkkumies
Aika kyvyttömiä naiset on vastailee paitsi ne vastailee tietyille komeille miehille. parisuhde on yhtä kuin ulkonäkö. Komea mies on automaattisesti hyvä kumppani naisille eikä me tavikset saada edes mahdollisuuksia tutusatua keneenkään. Montakos kertaa naiset olette pettyneet siihen komeaan miehen joka vei teiltä jalat alka ekoilla treffeillä?
- eliiinaaaa
Se kai siinä onkin,kun vähät missään käy ja suomessa nyt harvoin kellään on rohkeutta tulla ruokakaupassakaan juttelemaan ventovieraalle yms harrastelu paikoissa. Kyllä mulla kiinnostusta tapailuun riittäisi. Ei se kaikki ole vielä mennyt :)
- reippaasti.vaan
Siitä vain tekemään itse suoria aloitteita miehille, se ei ole kiellettyä naisilta :)
(Huom. suora aloite sisältää sen, että kysyt miehen puhelinnumeroa tai jotain yhteystietoa.) Johan tässä on Ellulle yhteystiedot jätetty...Eipä ainakaan vielä ole meilit laulaneet;)
Sitä voi tutustua ja katsoa miltä se näyttää. Ei sitä tarvitse pelätä hyvät kanssaihmiset.
- 40v-sinkkumies
Olisi ihanaa jos olis joku jota halailla päivittäin. Naiset vaan pelkää miehiä kun niille ehdottaa treffejä ja ne juoksee karkuun tai eivät vastaa mitään. En minä nyt kaupassa ala ketään naista häiritsemään mutta jossain terassillakin naisiin ei saa mitään yhteyttä.
- Nolojutsks
Kaupassa voi käydä nolosti, itse bongasin pitkähkön tosi hottiksen näköisen naisen hän käveli mun edellä käytävällä, no annas olla tämä hottis kääntyi senverran että kasvot näin, järkytys oli melkoinen hän olikin 60-70v lähentelevä mummo.
Mutta voi luoja että oli timmissä kunnossa keholtaan. - Vierstä.viedään
Kelpais mulle, olen itsekin 72. Vaan kaikilla tällaisilla tuntemillani on jo se kaveri ja minähän en toisen onnea särkemään ala. Enkä pysty muutenkaan. Melkoisen varmasti oli tälläkin se vakikaveri, ei niitten yksin tarvitse olla elleivät hakua.
- Sad-But-true
Naiset haluaa ola yksin. Naiset ei anna mahdollisuuksia tutustua.
- ikuinen-sinkku
Ihmiset tykkää olla yksin. Varsinkin naiset koska nainen ei halua että mies alkaa pilaamaan naisen sisustusta asunnossaan, ja sitten mies valloittaa naisen olkkarin ja kaukosäätimen. Kaikenlaisia muutoksia tulee ja ei nainen kestä sitä että mies alkaa määräilee naisen tekemisiä ja menemisiä. Seksiäkin pitää miehen saada ja naiset pelkää läheisyyttä ja koskea miehiä.
- katriiiinas
Niin totta. Mää ainakin pelkään takiaisia
- tietoajafaktaa
Miksi sen miehen pitää heti muuttaa naisen asuntoon??? Tai "määräillä"?? Ollaanko me naiset jotenkin alamaisia?? Miksi kaukosäädin ja olkkari pitää valloittaa? Eikö voi katsoa samoja ohjelmia, yhdessä? Seksiä saa nykyisin helpommin naisilta kuin miehiltä, mutta miehet pelkää seksuaalisesti aktiivista naista. Tuttavapiirin parisuhteissa miehet on niitä jotka pihtaa, ei naiset.
- Mökkihöperö-
No eikö ne naiset laita ukkojaan rutuun, vai onko ne ukot jotain loppuunajettuja erektiohäiriöisiä tuhkamunia.
- Hyväkyn
Yksinäiset ei kohtaa ,tämä maa on niin harvaan asuttu. Ja kaikilla näyttää olevan joku este tai trauma. Eronneet hakevat sitä täydellistä,minä mukaanlukien. Samapa tässä kirjoitella eihän tuota lottovoitoa tule.
- omamielipide
Se on asennekysymys. Jos on tottunut olemaan yksin, ei ole mitään pakkoa saada ketään.
- Onkohannain
Ei ihmisen ole hyvä olla yksi. Kaikki jotka tänne kirjoittaa ovat yksinäisiä.
- naiset-nirsoja
Naiset on nirsoja ja siksi suomessa on niin paljon yksinäisiä. Tavis naiselle ei kelpaa tavis mies koska naiset katsoo miesten ulkonäköö, pitää olla brätt pitt tai joku muu julkkis kuten axl smith niin naiset avaa haaransa heti.
- uusystava
Täällä olis yksinäinen nainen joka etsii elämänkumppania tositarkoituksella
- Eivaankohtaa
Mitä sitten,eihän sinua mistään löydä,vihjeitä jos haluaat oikeasti. Aina syytellään miehiä ja naisia. Meitä on tuhansia😂,"tarttis tehrä jotain"
- sinkku40-
On syvältä kun ei saa edes mahdollisuutta näyttää että oon hyvä mies.
enkä mikään juopon retku. - Uusystava
Sinkku 40 mistäpäin olet? Itse olen 34- vuotias nainen Pohjanmaalta
- sinkku40-
Oon turun suunalta
- Mitensennenmuinoin
No, mitens tämä: ennen oli tanssiravintoloita omine tapoineen ja krumeluureineen. Se oli kivaa ja jännää omituisine normeineenkin. Jotenkin sellaista soidinmenoa koko ilta. Se oli hauskaa eikäi nyt niin hirveän vakavaa. Mutta niissähän kohdattiin silti elämänkumppanit. Romanttista. Eipäs nuo pubit tms. oikein nappaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944