Vinkkejä aloittelijalle laihdutukseen?

Liikunnanaloittaja91

Eli olisiko mitään hyviä laihdutukseen ja ruokavalioon sopivia vinkkejä sekä pienimuotoiseen lihaskasvuun? Tavoitteena ei ole olla mikään kaappi vaikka ruumiinrakenne siihen onkin sovelias vaan hoikka ja semmoinen sopivan treenattu. Pituutta on 174cm ja paino on luokkaa 87kg joten läskiä on vaikkakin enimmäkseen mahan tienoilla. Kyljistä ja rinnan puolelta hävinnyt suurimmaksi osaksi. Laadin itselleni hiljattain tämmöisen kuntosuunnitelman ja haluaisin kuulla siitä vähän mielipiteitä ja millainen ruokavalio mahdollisesti tukisi näitä liikuntamuotoja:

Maanantaisin ja Perjantaisin kävelen tai pyöräilen 6,3km venelaiturille, käyn soutamassa aamusta paikallisen järven ympäri oli sitten tyyntä tai tuulista ja samalla vetouistelen. Järvi tuon kokoinen http://www.jarviwiki.fi/wiki/Vangasjärvi_(14.795.1.004). Sitten kävelen tai pyöräilen tuon 6,3km takaisin kotiin.

Tiistaisin ja Lauantaisin käyn illalla kun on viileämpää pyöräilemässä 18,6-20km.

Keskiviikkoisin teen kotona jumppamatolla vatsalihaksia, punnerruksia ja 20kg käsipainoilla hauiksia voimien mukaan. Tavoite kuitenkin aina pyrkiä tekemään se 3 sarjaa kaikkia (vatsat, punnerrukset, hauikset x3). Tällä hetkellä vatsoja menee hikisesti 60, punnerruksia 20 ja hauiksille olen laskenut määrän 40 vaikka enemmänkin menisi vielä vasemmalla kädellä. Johtuu osittain siitä kun oikea käsi on lapsena sairastumisen takia puolet heikompi, kuin vasen.

Torstai on lepopäivä, mutta saatan illasta tehdä kuitenkin hyvällä säällä kevyen kävelylenkin.

Sunnuntaina teen joko Keskiviikon treenin tai pelaan sulkapalloa.

Miltä tämmöinen kuulostaa teidän mielestänne? Ainakin itse nautin näistä liikuntamuodoista ja olo on reippaampi ja energisempi kun aloin liikkumaan, mutta haluaisin tietää miten tehokkaasti nämä vaikuttavat painon laskuun ja lihasten kasvuun, kuten myös seuraavaksi mainittu ruokavalio. Kaloreita olen laskenut syöväni päivän aikana yleensä sen 900-1500 kaloria.

Ruokavaliosta sen verran, että syön kerran viikossa vähintään kerran kalaa (uunilohta tai paistettua haukea tai silliä). Kasvisvalikoimaan kuuluu kurkku, kirsikkatomaatit, lehtikaali, herneet, sipuli ja valkosipuli. Hedelmistä tuore ananas, omena, appelsiini ja banaani. Hedelmät tai kurkku usein välipaloina tai pyörälenkin jälkeen. Viljatuotteista täysjyvä ruisleipä ja tumma riisi, maitotuotteista edamia leivän välissä ja fetaa tai salaattijuustoa salaatissa. Liharuuista sen verran, että useimmiten kanaa, mutta tulee myös käytettyä jauhelihaa usein. Ruokajuomana ja janojuomana pääsääntöisesti vesi mihin joskus sekoitan sitruunamehua ja vihreä tee. Marjoja on hankala saada, mutta tarkoitus lisätä nekin ruokavalioon. Ainakin mustikkaa, hillaa, mansikkaa ja vadelmaa.

Pois olen jättänyt kokonaan kaikki karkit, suklaat, pullat, keksit sun muut, kahvi, limppari (joskus harvoin leffaa varten tulee ostettua), energiajuomat, maito (lähinnä vieraita varten kahvimaito) sekä alkoholikin lähes kokonaan. Kerran kuussa käyn iltaa istumassa ja silloinkin kohtuudella otan.

1

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikunnanaloittaja91

      Järvilinkki ei näköjään jostain syystä toimi, mutta kyseessä on siis Pieksämäellä sijaitseva Vangasjärvi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe