Parisuhdetta etsiessä mikä on ikähaarukka ja miksi

Tuolla toisessa keskustelussa tämän jo kirjailin, mutta ajattelin kysellä ihan omassa ketjussakin.

Eli mikäli haette kumppania parisuhteeseen, niin mikä on teidän hakemanne ikähaarukka ja minkälaiset perustelut, ajatukset teillä on tuon ikähaarukan takana.

Itse olen 33 vuotias ja hakemani kumppani parisuhteeseen on haarukassa 25v - 36v.
Perustelut tälle haarukalle on, että lähtökohtaisesti noin suurinpiirtein oman ikäistäni naista haeskelen parisuhteeseen, jotta olisi suuremmalla todennäköisyydellä maailmankatsomus, kokemukset, elämä noin suurinpiirtein samalla kohdalla. Eli koulut käyty, se nuoruuden riehumis, heilumis vaihe takanapäin ja nyt toiveissa vakaa ja vakituinen parisuhde. Työelämässä jo hetken aikaa olleena valmis myös jälkikasvua ajattelemaan.

Tuo ikähaarukan alapää 25v on ehkä himpun verran alhainen, mutta keskustelujen ja kokemukseni mukaan läheisistä kavereista tuon ikäisistä voipi löytyä samalla aaltopituudella olevia. Osaltaan tätä ikähaarukkaa pitää alhaalla myös se, että ihanne kumppanini toivoisi saavansa lapsia mutta ei ihan heti. Ensin rauhassa katsotaan kestääkö parisuhde läpi alkuhuuman ja myöskin arjen kiemuroiden.

Haarukan yläraja tulee siitä, että olen huomioinut ikäisilläni joko olevan kauhea hoppu saada lapsi, eivät halua lapsia taikka heillä on jo lapsia. Sinällään entuudestaan naisella olevat lapset eivät ole 'turn-off' kunhan toiveissa olisi vielä kanssani jossain vaiheessa jälkikasvua. Mutta ihanne tapauksessa nainen olisi lapseton ja toivoisi jälkikasvua.
Toisaalta mitä korkeammalle iässä tuosta mennään, niin yleisemmäksi muuttuu että lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja nyt halutaan 'rentoutua' ja haetaan elämyksiä ja matkailua, asioita joita ei pienten lasten kanssa voi tai on hankala toteuttaa.


Tietysti se hakeeko vakavaa/tosissaan parisuhdetta vaiko pelkkää seksikumppania voipi vaikuttaa ikähaarukan laajuuteen.

22

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiparempiasyitätälle

      Ihastun yleensä omanikäisiin tai vähän vanhempiin. Ei ole parempaa syytä. En ole ihastunut koskaan todella paljon vanhempiin. Eli ikähaarukkani n.20-35v . Ja olen 25 v.nainen.

      • Meilläkin aika hyvin mätsäis toiveet...Haen 23-35v naista.


    • 611

      Olen haarukoinut iän -4v omastani. Itse olen siis 44v. Lähinnä siksi, että saman ikäinen luultavasti olisi samalla aaltopituudella ja saman tapaisessa elämänvaiheessa.
      Esim. lapset jo isoja. Itse en enää pienten lasten arkea jaksaisi.

      • 611

        Siis -4v korjaus


      • 611

        Ei siis näy plus merkki tuossa tekstissä.


    • Tossatärkeimmät

      Olen 36-vuotias ja haen naista 18-29 Ikähaarukalla.

      Jos laittaisin nettideittiin hakemuksen niin laittaisen sen varmaan 26-40 ja lähestyisin vain niitä jotka täyttävät oikeat kriteerini ja muille antaisin pakit.

      En hae 30-vuotiastajoka omaa joko ummehtuneen kuivan käpykolon tai nussimisesta turvonneen suotursukkeen.

      • PinppiäHaetMyönnä

        Pinppiä haet, et ihmistä. !!


      • fdkaäfjkd

        Eikä hakijalla ole ollenkaan aiempaa kokemusta naisista. Haisee jo kauas.


      • Tossatärkeimmät

        Mietitääs tuota hetkinen...ei...joo, kyllä, mutta....

        turha lienee jossain nettipalstalla alkaa ketään vakuuttamaan onko maistanut mettä vai ei.

        Sanotaan näin kauniisti että olen suorastaan väsynyt suomiporsais likakaivoihin.


    • sama.ikä.paras

      itse toivoisin löytäväni saman ikäisen naisen ehkä vuoden tai kolmen vuoden nuorempi olis ihanne mutta jos on seksikäs ja mukava niin sydän sen päättää vaikka nainen olis 5v kin nuorempi toivottavasti ei vanhempi

    • Ikäero voisi olla yksinumeroinen. En ole pilkuntarkka iästä, mutta en haluaisi ihan vanhustenhoitoalallekaan ryhtyä.

    • fjksöajföa

      Olen jo sen ikäinen, että itseäni vanhemmat ei kelpaa. Korkeintaan omanikäinen - 10 vuotta nuorempi. Pelkkään seksisuhteeseen käy enemmänkin nuorempi.

    • tavismies37

      Olen 37 vuotias ja haeskelen 20-25 v naista koska nuoret naiset usein tykkää vanhemmista miehistä

      • Riippuu, keltä kysyt; nuorilta naisilta vaiko palstatotuuksien julistajilta. ;)


    • Pe69

      Itsellä vuosi ylöspäin eli ei se kaukana pyöri, jos puhutaan parisuhteesta.
      Seksisuhteessa iällä ei ole niin merkitystä, tärkeämpää on se, että molemmat pitävät seksistä ja saavat toisesta hyvänolontunteen.

    • Nkuusysi

      Suhteeseen /- 5 vuotta. Seksisuhteeseen -20/ 3.

      • Nkuusysi

        Eli "Suhteeseen plus/miinus 5 vuotta. Seksisuhteeseen miinus 20/plus 3 vuotta.


    • atännä

      Ei se ikä. Vaan kaikki muu siinä ympärillä. Joku voi vanhanakin olla vielä henkisesti raakile, toinen taas voi olla jo parikymppisenä elämän viisas. Joku iäkkäämpi voi olla vielä fyysisesti hyvässä kunnossa, jos on elänyt arvokkaasti, toisaalta taas joku nuorempi voi olla jo raihnainen.

      Siitä ihmisestä sitten riippuu, mitä kukakin haluaa elämältään ja kumppaniltaan. Minulla ei ole kiinteää ikähaarukkaa, mutta ei ole mitään hakuakaan.

    • pihtarihuora

      olen yleensä aina päässyt helpommin samalle aallonpituudelle itseäni vanhempien ihmisten kanssa,mies voisi maksimissaan olla ehkä 10-15 vuotta vanhempi.en oikein osaa kuvitella kiinnostuvani itseäni nuoremmasta miehestä,mutta ehkä pari vuotta nuorempi voisi yksilöstä riippuen menetellä.vanhemmassa olisi tietysti se huono puoli että kun itse jäisin eläkkeelle mies olisi jo aika raihnainen ja tiedossa olisi yksinäinen vanhuus,mutta niinhän se on nytkin.

      • Mitähän sielläkin lie olisi tarjolla. Mikspä et kävisi esittelemässä itseäsi meiliini. Lähetään vaikka ottaa kaljat yksinäisyydelle joku vkloppu. Näkemäni mukaan naiset loppuu miehiä aiemmin fyysisesti, joten se tuskin on ongelma. Ainakaan meidän suvussa. Äitini loppui fyysisesti isää reippaasti nuorempana, vaikka on kymmenen vuotta nuorempi.


    • Mieluiten samaa ikäluokkaa mitä itse olen.

    • Mehukatri

      90-luvun vaihteen paikkeilla syntyneet kiinnostavat. Kolmikymppisillä elämäntilanne on jo aivan erilainen eivätkä näkövinkkelit kohtaa. Yhteistä nuoruutta tai elämän kohokohtia ei ole. Paljon nuorempia pojan näköisiä sen sijaan tulee höösättyä. Ei niihin osaa suhtautua potentiaalisina kumppaneina, vaan pikemminkin pikkuveljinä tai lapsina ylipäätään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      68
      2938
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2276
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      73
      2238
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      145
      1900
    5. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      12
      1792
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      149
      1500
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1474
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      513
      1343
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1234
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1059
    Aihe