Minulle ei ole windows 10 tullut

kalastelia

Käytän windows 7 ja olen säätänyt asetukseni niin että Tarkista päivitykset, mutta annan minun valita, ladataanko ja asennetaanko ne

Aina välillä tulee samoja päivityksiä tyrkylle liittyen windows 10, mutta olen vain tyytynyt piilottamaan ne. Vielä ei ole lähtenyt 10 automaattisesti asentumaan koneeseeni vaikka olen ollut poissakin usean tunnin ja kone ollut päällä. Olen kyllä miettinyt tuota kymppiä, mutta niin paljon tullut kritiikkiä siitä että taidan pysyä vielä toistaiseksi seiskassa.

16

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se kymppi toimii käyttöjärjestelmänä jo nytkin paremmin kuin seiska joten jos tulee tyrkylle kymppi niin kannattaa kyllä ladata ja asentaa, voihan sitten palata seiskaan halutessaan mutta ilmainen käyttöoikeus kymppiin on avattu ja se pysyy jos et koneeseen kovin paljon muutoksia tee

• eiköyhätsaa

Täytyy lähteä pariksi viikoksi matkoille ja kun tulet takaisin,koneellasi on Win10.
      Lehdestä luin,omin silmin päästä käsin,sen on oltava totta.

• liemessäollaan

Ostin Windows 10 ja se esiasennettiin kaupassa. Nyt olen yrittänyt päästä aloittamaan sillä. Samaa merkkiä Asus kuin edellinenkin7 mutta en pääse alkua pitemmälle .Tuleeko sieltä vastaan mitään nin kuin tässä win.7 . käykö sinne sama salasana kuin tässä ,jos pääsen sinne asti . Voitteko vähän valottaa kokeneemmat kuinka tästä eteenpäin.

• windows_

• TosiHullu

Että oikeen maksoit vakoilustasi ja koneesi hallinnasta ja että pentagon käyttää sitä aseena jopa sinua vastaan!

• toimiva-7

Jos sinulla on hyvin toimiva 7, niin silloin ei kannate siirtyä 10:n. Ne ohjelmat mitkä toimii 7:ssa ei välttämättä toimi 10:ssä. Seiskan tuki jatkuu vielä useita vuosia.

• ei_toimi_kauaa

Seiskan käyttäjille tulee samat ongelmat kuin XP:ssä roikkujillekin 3-4 vuotta sitten.
        Ohjelmisto-, laite- ja pelivalmistajat aika pian jättävät seiskan ilman tukea vaikka tietoturvapäivityksiä vielä tulee. Jos esim. printteri hajoaa niin vuoden päästä on jo vaikeuksia löytää kaupasta uutta halpaa printteriä johon vielä löytyisi 7-ajurit. Käytännössä pitää etsiä jonkun kaupan varastoon jääneitä vanhoja printterimalleja, joille ei värejäkään saa enää kovin kauaa.

Länsimaissa ja Suomessa win10 on jo ohittanut seiskan yleisimpänä käyttiksenä, eikä seiskan käyttäjien tukemisesta ole enää taloudellista hyötyä ohjelma- ja laitevalmistajille.

• Ei_syytä_kartella

"Länsimaissa ja Suomessa win10 on jo ohittanut seiskan yleisimpänä käyttiksenä, eikä seiskan käyttäjien tukemisesta ole enää taloudellista hyötyä ohjelma- ja laitevalmistajille."
        Jep! Ja sitä paitsi myös Win 7 ja 8 lähettävät tietoja Microsoftille, joten kymppiä ei ainakaan "vakoilun" vuoksi kannata vältellä. Tuki seiskalle loppuu joka tapauksessa muutaman vuoden kuluttua, joten silloin on valittava joko kymppi tai jokin muu käyttis kuin Windows.
        Itse olen asentanut kympin jo kahteenkin läppäriini viime syyskuussa. Mitään mainittavaa ongelmaa ei ole omalle kohdalleni sattunut. Toisessa runsaat viisi vuotta vanhassa Samsungissa oli seiska ja upouudessa Asuksessa kasi ennen käyttiksen päivitystä. Päivitys sujui ilman pienintäkään ongelmaa, mutta nopeasta nettiyhteydestäni huolimatta aikaa kului noin kaksi tuntia.
        Kympissä pääset mm. seiskan tyyliseen ohjauspaneeliin klikkaamalla vasemman alakulman Windows-logoa oikealla näppäimellä.

• "Ne ohjelmat mitkä toimii 7:ssa ei välttämättä toimi 10:ssä. Seiskan tuki jatkuu vielä useita vuosia."

W10:een siirtymä on edessä kuitenkin, kun seiskan tuki loppuu. Ei kannata jättää noiden kympissä toimimattomien ohjelmien korvaajien etsintää ja tiedostojen siirtoa uusille ohjelmille sopivaan formaattiin viime tinkaan, se voi osua pahasti omaan nilkkaan.

Lisäksi W10:ssä toimivia ohjelmia on paljon enemmän kuin niitä toimimattomia (jos siis lasketaan ne mitä ihmiset nykyään käyttävät, eikä kaikkia esihistoriallisia kikkareita kymmenien vuosien takaa).

• ongelmaaeiole
        ei_toimi_kauaa kirjoitti:

Seiskan käyttäjille tulee samat ongelmat kuin XP:ssä roikkujillekin 3-4 vuotta sitten.
        Ohjelmisto-, laite- ja pelivalmistajat aika pian jättävät seiskan ilman tukea vaikka tietoturvapäivityksiä vielä tulee. Jos esim. printteri hajoaa niin vuoden päästä on jo vaikeuksia löytää kaupasta uutta halpaa printteriä johon vielä löytyisi 7-ajurit. Käytännössä pitää etsiä jonkun kaupan varastoon jääneitä vanhoja printterimalleja, joille ei värejäkään saa enää kovin kauaa.

Länsimaissa ja Suomessa win10 on jo ohittanut seiskan yleisimpänä käyttiksenä, eikä seiskan käyttäjien tukemisesta ole enää taloudellista hyötyä ohjelma- ja laitevalmistajille.

Halvat ja lähes kaikk muutkin printterit tukee edelleen myös XP:tä. esim. gigantin halvin printteri: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tulostus-ja-monitoimilaitteet/PIXMAMIP2850/canon-pixma-ip2850-mustesuihkutulostin-valkoinen

Xp SP3 tuki löytyy. Mainintsemaasi ongelmaa ei tule tapahtumaan.

• Buahhahahahaha
    • öhöhöhöh
    • puhdas_asennus

Windows 10 toimii ensisasennettuan uusissa koneissa hyvin, mutta jos rupeaa tunkemaan sitä johonki vanhaan koneeseen seiskan tilalle, niin päin persettä menee sen jälkeen kaikki.

• ei_esiasennettua

Esiasennetussa koneissa win10 toimii huonommin, koska koneenvalmistajat ovat tunkeneet sen täyteen valmistajien omia roskaohjelmia jotka hidastavat konetta ja tekevät siitä reistailevan ja epävakaan.
        Voi yrittää puhdasta asennusta MS:n sivuilta ladatulta iso-imagelta, mutta mm. Lenovon ja Dellin koneissa on bios viruksen tyyppinen valmistajan laittama toiminto, joka lataa puhtaan asennuksen jälkeen kymppiin valmistajan roskaohjelmia.
        Sen sijaan kun kympin asentaa vähän vanhempaan koneeseen puhtaana asennuksena, se toimii erittäin hyvin ja ongelmattomasti.

• njet_problema

Seiskan päälle asennettu Win10 viime syksynä ja käy ja kukkuu:))

• EIkympille

Mulle tuuppas konee takamuuksesta, mutta saman tien lähtikin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3504
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      437
      2944
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      22
      2801
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1867
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1497
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1370
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      92
      1145
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      101
      1117
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1113
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      31
      930
    Aihe