Minä pidän kaveria, joka omassa ensimmäisessä ammatissaan ylennetään neljän parhaan joukossa koko maassa, urallaan erinomaisesti pärjänneenä.
Sitten kaveri vielä tekee toisen menestyksekkään uran siinä vaiheessa kun normaali duunari ryhtyy suunnittelemaan eläkepäiviään. Kaiken tuon lisäksi kaveri kasvattaa jälkeläisistään yhteiskuntakelpoisia kansalaisia jotka käyttävät lahjakkuuttaan yhteiskuntaa hyödyttäen, ei hyödyntäen kuten tuntuu nykypäivänä olevan tapana.
Kun nämä on saatu päätökseen niin kaveri oikeutetusti nauttii työnsä hedelmistä ja viettää taloudellisesti huoletonta elämää matkustellen ja nauttien "la dolce vitasta" johon sisältyy ilmeisesti periaate "kaikkea kohtuudella mutta mitään ei liikaa".
Miksi ihmeessä te kadehditte tätä kahdeksankymppistä veteraania joka kaikesta päätellen on elänyt tähän asti hyvän elämän?
Miksi kapia kadehditaan?
30
267
Vastaukset
- Homo-Ossin-kurittaja
HOH HOH HOH HOH Tämä avaus on suorastaan kutsu Homo -Ossille HOH HOH HOH
- hehehssjust
Onko se totta Juha Sipilän isä oli toteuttanut aitoa VL-tyyliä ja nussinut omaa poikaansa persereikään. VL:n Insestinen uskontoko syy Juha Sipilän patoloogiseen tyhmyyteen, mölliyteen? Sen älykkyyshän on lukutaidottoman omaa paskaansa imeskelevän hottentotin tasoa.
- KapiRessukalle
Kapia ei ole ylennetty neljän parhaan, vaan neljän ensimmäisen joukossa.
Armeijan alempaa henkilökuntaa, aliupseereita, on rahan sijasta palkittu usein helyin, koruin ja tittelein. Siihenhän tuokin perustuu. Parhaat, ne jotka osaavat sotilaan ammatin käytännössä, harvoin ovat tyrkyttämässä itseään palkittaviksi, heille riittää tietoisuus omasta ammattiosaamisesta. Näinhän myös yrityspuolella on. Huippuammattilaiset palkitaan rahalla ja eduilla, kiiltävän perään olevat ansiomerkeillä.
Aikanaan aliupseerien palkankorotus korvattiin antamalla heille samanlainen kokardi kuin upseereilla. Toisen kerran asia kuitattiin antamalla heille lupa käyttää rähinäremmiä, joka oli ollut upseerien tunnus. Tittelinkipeät aliupseerit nimitettiin sittemmin toimiupseereiksi vaikka tehtävä pysyi samana, ja lopulta heille annettiin mahdollisuus saada alimpia upseerin arvoja.
Kapin erikoisalalla, esimiesten perseennuolennassa, ei löytynyt parempaa silloin kun tuo hallinnollinen päätös alimpien upseerien arvojen sallimisesta myös aliupseeristolle säädettiin, joten Kapikin sai ylennyksensä. Sattuma on joskus ihmeellinen.- OlenkoKapiPuskassaLOL
Kuten kuka tahansa meistä normaaleista työssä käyvistä ihmisistä jotka haluamme edetä urallamme, kapi on omalla pätevyydellään saanut aikanaan ylennyksensä ja optimoi palkkansa ylenemällä korkeimpaan mahdolliseen sotilasarvoon joka hänen koulutuksellaan oli mahdollista.
Sen jälkeen kun se tie oli kuljettu loppuun ja 25:n vuoden palvelus täyttyi ryhtyi hän vielä menestyksekkäälle siviiliuralle ja vasta kun sekin parinkymmenen vuoden taival täyttyi siirtyi hän vapaaherran uralle.
Siitäkö te olette kateellisia? Kapihan on täysin omilla ansioillaan saanut kaiken.
On ero kuin yöllä ja päivällä kun kapi kirjoittaa tekstiään verrattuna kun tämä eräs joka upseeriksi on tekeytynyt onnettomalla äidinkielen taidollaan sopertelee mongerruksiaan.
- PelleKapu
Ei täällä kapista kirjoiteta kateuden vuoksi, huvittelua se on, yksinkertaisenoloisen tosikon härnäämistä.
Kapi on tehnyt itsestään pellen kuvitellessaan olevansa muita paremmin koulutettu, menestynyt, kirjoitustaitoinen ja niin edespäin.
Todellisuus kerta toisensa jälkeen paljastuu aivan päinvastaiseksi. Vähäinen, lähes olematon koulutus, heikko menestys sotilasuralla, kirjoittaminen kankeaa jaarittelua, asiaosaaminen puuttuu tyystin. Siinä ainekset pellen rooliin.- OlenkoKapiPuskassaLOL
Höpö höpö. Kapihan kirjoittaa hyvällä kirjoitustaidolla palstan teemaan kuuluvia asioita. Päinvastoin kuin tuo res.maj-ressukka joka kymmenillä nikeillään onnettomalla taidollaan kirjoittelee lähinnä halos-eläkkeistä, SAK:sta ja punikeista.
Sotilasurakin oli kapilla menestyksekäs kun neljän ensimmäisen joukossa sai ylennyksen arvoon joka hänelle oli suurin mahdollinen. Ei onnistuisi aivan keneltä tahansa. Ei ainakaan sinulta PelleKapu.
Ilmiselvää kadehdintaa tuo kirjoituksesi on. - NäinStadissa
OlenkoKapiPuskassaLOL kirjoitti:
Höpö höpö. Kapihan kirjoittaa hyvällä kirjoitustaidolla palstan teemaan kuuluvia asioita. Päinvastoin kuin tuo res.maj-ressukka joka kymmenillä nikeillään onnettomalla taidollaan kirjoittelee lähinnä halos-eläkkeistä, SAK:sta ja punikeista.
Sotilasurakin oli kapilla menestyksekäs kun neljän ensimmäisen joukossa sai ylennyksen arvoon joka hänelle oli suurin mahdollinen. Ei onnistuisi aivan keneltä tahansa. Ei ainakaan sinulta PelleKapu.
Ilmiselvää kadehdintaa tuo kirjoituksesi on.Palstan teemaan ei kuulu matkakertomukset, arvottomien sotilastodistusten esittely, yksinäisen reppanan päiväohjelmasta kertoilu jne.
Kapteenin arvo ei ole suurin mahdollinen (pitäisi olla "korkein mahdollinen", mutta käytetään tuota sinun termiä) ali/toimiupseerin sotilasarvo. Kaikki muut palvelusaikana kapteeniksi ylenneet ovat jossain vaiheessa reserviin siirryttyään ylennetty majuriksi. Kapi taitaa olla ainoa jolle tuota arvoa ei ole suotu. - OlenkoKapiPuskassaLOL
Nuo mainitsemasi kuuluvat samalla tavalla palstan teemaan enemmän kuin res.maj:n haloseläke höpinät ja SAK-/punikkihorinat. Minä ja suurin osa palstalaisista seuraamme mielenkiinnolla kapin kuulumisia. Me tosin emme kaipuutamme kailota ääneen kuten te loanheittäjät, sinä res.maj ja tuo kaiken mahdollisen "johtaja" teette. :D
Kapihan oli reservissä varattu Valion tehtäviin mahdollisen sodan syttyessä. Sekin jo kertoo jotain kaverin pätevyydestä. Ei turhaa miestä lähdetä yrityksen avainhenkilöksi varaamaan.
Kieltämättä kapi on saanut palstan kuohumaan jo toistakymmentä vuotta ja kaveri jaksaa aina vaan ja ei ole palstalla lokaa heitellyt kuten te koska ette muuta osaa.
Ottakaas hattu pois päästä lapset moisen taidon edessä. - NäinStadissa
OlenkoKapiPuskassaLOL kirjoitti:
Nuo mainitsemasi kuuluvat samalla tavalla palstan teemaan enemmän kuin res.maj:n haloseläke höpinät ja SAK-/punikkihorinat. Minä ja suurin osa palstalaisista seuraamme mielenkiinnolla kapin kuulumisia. Me tosin emme kaipuutamme kailota ääneen kuten te loanheittäjät, sinä res.maj ja tuo kaiken mahdollisen "johtaja" teette. :D
Kapihan oli reservissä varattu Valion tehtäviin mahdollisen sodan syttyessä. Sekin jo kertoo jotain kaverin pätevyydestä. Ei turhaa miestä lähdetä yrityksen avainhenkilöksi varaamaan.
Kieltämättä kapi on saanut palstan kuohumaan jo toistakymmentä vuotta ja kaveri jaksaa aina vaan ja ei ole palstalla lokaa heitellyt kuten te koska ette muuta osaa.
Ottakaas hattu pois päästä lapset moisen taidon edessä."Kapihan oli reservissä varattu Valion tehtäviin mahdollisen sodan syttyessä. Sekin jo kertoo jotain kaverin pätevyydestä"
Päinvastoin, tuo on taas yksi hyvä todiste Kapin kyvyttömyydestä sotilaana.
Siviilitehtävään varaaminen on kahden kauppa. Puolustusvoimien ja varaavan yrityksen. Varattavalta henkilöltäkin asiaan tarvitaan hyväksyntä.
25 vuotta sotilaana palvellut on normaalisti pätevöitynyt niin, että hänelle on sotilaallista käyttöä reservissäkin vielä pitkään. Ei Puolustusvoimat luovu kouluttamistaan pätevistä henkilöistä, ei vapauta heitä ainakaan isännöitsijän tehtävän vuoksi. Kapi ei siis ole kuulunut niihin, joille olisi ollut merkityksellistä sodanajan paikkaa armeijasta. Mikä puolestaan kertoo sen minkä olemme huomanneet muutoinkin, Kapin sotilasura oli heikko, päätyi noihin ala-arvoisiin hallintotehtäviin, eikä edes reservissä saanut merkittävää sijoitusta.
Toisaalta, arvonsa tunteva sotilas pitäisi itsensä reserviläisenä, ei itseään kunnioittava sotilasuran tehnyt edes harkitsisi vapautusta sotilastehtävistä. Kapi tiesi itsekin tilanteensa, ja on jopa itse edesauttanut vapautustaan. NäinStadissa kirjoitti:
"Kapihan oli reservissä varattu Valion tehtäviin mahdollisen sodan syttyessä. Sekin jo kertoo jotain kaverin pätevyydestä"
Päinvastoin, tuo on taas yksi hyvä todiste Kapin kyvyttömyydestä sotilaana.
Siviilitehtävään varaaminen on kahden kauppa. Puolustusvoimien ja varaavan yrityksen. Varattavalta henkilöltäkin asiaan tarvitaan hyväksyntä.
25 vuotta sotilaana palvellut on normaalisti pätevöitynyt niin, että hänelle on sotilaallista käyttöä reservissäkin vielä pitkään. Ei Puolustusvoimat luovu kouluttamistaan pätevistä henkilöistä, ei vapauta heitä ainakaan isännöitsijän tehtävän vuoksi. Kapi ei siis ole kuulunut niihin, joille olisi ollut merkityksellistä sodanajan paikkaa armeijasta. Mikä puolestaan kertoo sen minkä olemme huomanneet muutoinkin, Kapin sotilasura oli heikko, päätyi noihin ala-arvoisiin hallintotehtäviin, eikä edes reservissä saanut merkittävää sijoitusta.
Toisaalta, arvonsa tunteva sotilas pitäisi itsensä reserviläisenä, ei itseään kunnioittava sotilasuran tehnyt edes harkitsisi vapautusta sotilastehtävistä. Kapi tiesi itsekin tilanteensa, ja on jopa itse edesauttanut vapautustaan.Puolustusvoimista eläkkeelle jäädessäni SA-tehtäväkseni nimettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkyys. Majurin sotilasarvoa se olisi edellyttänyt, mutta ei kai se kovin merkittävä tehtävä ole, kun puolustusvoimissa katsottiin minut voitavan korvata siinä jollakulla toisella.
Myönnän, että ihan mukavalta se minusta tuntui, kun työnantajani piti minua niin tärkeänä, että halusi minut ns. nimellisvarata. Ehkä oli myös viisautta minulta siihen suostua. En pitänyt majurin arvon saavuttamista niin merkittävänä kuin sitä, että saan todennäköisten kertausharjoitusten keskeyttämättä toimia ja kehittyä mielenkiintoisessa työssäni. Uskoin sen näkyvän paitsi arvostuksessa, myös tehtävieni laajenemisen ja palkan kohoamisen muodossa. Ei minun tarvinnut pettyä uskossani.
Vaikka olinkin menestynyt sotilasurallani ja siitä merkittävää tunnustusta saanut, en siis pitänyt itseäni sotaväelle korvaamattomana. Enkä uskonut reserviläisaikanani edes tulevan tilannetta, jossa minua sotilaana tarvittaisiin. Oikeassa olin siinäkin uskossani.
Nyt kapteenina olen ollut jo 21 vuotta pois reservistäkin, ja saman ajan olisin ollut sieltä poissa majurinakin, joten on varsin hupaisaa edes spekuloida tuollaisilla asioilla. Mitä hiivatin merkitystä sillä majurin sotilasarvolla olisi enää minulle? En ainakaan esiintyisi tällä palstalla nikillä evp-majuri;)) Mutta kyllä minä edelleen kovasti maanpuolustushenkinen olen, ja kannan huolta siitä, miten tätä maata voitaisiin parhaiten puolustaa. Olen esittänyt näkemyksiäni siitä myös tälläpalstalla.
Nimittelet minua jatkuvasti ressukaksi. Jospa lopettaisit, sillä tuon jo kauan jatkuneen ja kovin huonoa tulosta tuottaneen toivottoman yrityksesi johdosta minun alkaa jo käydä sääliksi sinua, poika-ressukka.
Olet rohkea mies, kun uskallat sanoa minusta tuollaista! Suuret kiitokseni! Ihme, ettet ole jo kapiksi joutunut! Siltä kaamealta kohtalolta sinut pelastanee erinomainen ilmaisusi, joka on paljon parempi kuin minulla, vaikka minunkin tekstiäni näyt tuossa toisessa viestissäsi kehaisevan. Kiitos siitäkin!
Olethan näköjään jo saanut palautettakin. Eniten sitä on tullut tuolta eräältä, joka tulee aina jokaiselle avaukselleni kertomaan, miten mitätön, kyvytön, kehityskelvoton olin jo siellä armeijassa, en saanut oikeaa koulutusta enkä käytännön oppiakaan ja jouduin sitten heittopussiksi ajautuen esikuntiin hallinnon vähäarvoisiin avustaviin tehtäviin, pahnanpohjimmaiseksi, jollaiselle oikeat sotilaat nauroivat.
Hän tietää, että todellista sotilasosaamista omaavat toimiupseerit toimivat tärkeissä teknisissä tehtävissä, kuten järjestelmien huollossa ja uusien järjestelmien käyttöönotossa. Hän kertoo tehneensä alihankintoja puolustusvoimille teknisellä puolella ja niissä hän on tutustunut niihin päteviin toimiupseereihin, jotka toimivat erikoisalansa asiantuntijoina ja muissa todellista sotilasosaamista edellyttävissä tehtävissä.
No, kai sitten meidän puolustusvoimillamme oli aikoinani niin ruhtinaallinen budjetti, että sillä oli varaa pitää riveissään tällaisia turhimuksiakin. Paperinpyörittäjinä joissakin esikunnissa, turhia varmaan nekin. Mutta jospa sittenkin myös niissä tarvittiin erityisosaamista ja jospa sitä jopa arvostettiin? Siihen viittaisi se, että me neljä ensimmäisinä kapteeneiksi ylennettyjä kaikki olimme saaneet viimeisen koulutuksemme esikuntatoimintoihin ja palvelimme silloin esikunnissa, vaikka jokainen meistä oli urallaan aikaisemmin palvellut kentälläkin, yksi meistä jopa teknillisellä puolella.
Melkoinen tumpelo minä todellakin olen teknisissä asioissa, mutta onneksi pojistani on tullut siinä suhteessa fiksumpia, ”tekniikan ihmelapsia” he molemmat ovat. Siihen kai viittaat? Sellainen uskoo olevansa myös tuo vakioarvostelijani. Ihmettelen vain, kuinka hänellä liikenee aikaa olla jatkuvasti tällä kepupalstalla. Pojillani ei riittäisi sellaiseen aikaan eikä heillä olisi siihen kiinnostustakaan. He eivät varmaan pidä isäänsä niin merkittävänä, että hänen vuoksensa täällä olisivat; toisin näkee tuo toinen, sillä hän esiintyy vain minun avauksillani tai muualla siellä, jossa minusta puhutaan.
Joo, esimiesteni ”perseen nuolennalla” hän uskoo minun siellä sotaväessä niinkin hyvin pärjänneen. Samalla konstilla kai pärjäsin sitten myös siviilityössäni. Kun hän antaa ymmärtää olevansa yrittäjä, varmaan ne hänenkin alaisensa sillä keinoin etenevät.
Todettakoon nyt kuitenkin, että minun kohdallani totuus asiasta on päinvastainen. Jouduin useammankin kerran sotaväessä ja muutama kerran siviilityössänikin hakaukseen esimiesteni kanssa siksi, että sanoin asian sellaisena kuin sen näin, mutta kun he pian ymmärsivät minun olleen oikeassa, luultavasti arvoni heidän silmissään nousi. Totuus on myös, että hyvin harva toimiupseeri urallaan sai olla niin itsenäisissä tehtävissä kuin minä mm. puolustusvoimain ensimmäisenä henkilöstöhallinnon opettajana ja mestarikurssin johtajana. Hyvin harva varmaan on mistään työstään saanut yhtä kiittäviä arvosteluja, kuin minä noistakin sain - olen sen saamani arvostelun joutunut joskus täälläkin näyttämään.
Hän kertoo ikään kuin hyvin harvinaisena poikkeuksena, että eräs hänen tuntemansa teknisen puolen toimiupseeri toimi kotikaupunkinsa kunnanvaltuuston puheenjohtajana. Kanssani samalla peruskurssilla, samalla RUK:n kurssilla ja vielä samalla luutnanttikurssillakin oli mies, joka toimi pitkään Lahden kaupungin valtuuston puheenjohtajana ja on nykyisin kunnallisneuvos. Esikuntamiehiä siis hänkin. Oli tosin nuorempana myös maamme parhaita suunnistajia ja on meritoitunut ja kunniajäsenyydellä palkittu myös urheilujärjestöpuolella.
Kyllä minä todellakin mielestäni ihan oikeutetusti olen jo kauan nauttinut työni hedelmistä mm. siten kuin sanot. Ja niin aion tehdä vastakin niin kauan kuin elämää ja kuntoa riittää, eikä minua yhtään pelota varmuus siitä, että näinkin korkean iän saavuttaneella mahdollisuudet sellaiseen eivät voi olla enää kovin pitkäaikaisia. Vaatimattomista lähtökohdistani huolimatta olen saanut elää hyvän ja monipuolisesti antoisan elämän, joten olen varmaan siitä kiitollinen lähtönikin hetkellä.
Halusin vain kiittää Sinua noista mielipiteistäsi, mutta tuli näin pitkä vuodatus. Sorry! Minä en näy osaavan tiivistää sanottavaani siten kuin Sinä hienosti teet. En rasita Sinua enkä muitakaan enää enemmällä, vaikka arvatenkin tämä saa tuon edellä puheena olleen kertomaan lisää minun mitättömyydestäni.- KukasSeSiellä
Hohohohoooooooo
Sieltähän se palstaa koko päivän kytännyt yksinäinen yksinkertainen vanhus taas hypähti jaarittelemaan....
Et osaa pysyä pois palstalta.... hohohooahaohooooooo - Hohhohohhoooooooo
KukasSeSiellä kirjoitti:
Hohohohoooooooo
Sieltähän se palstaa koko päivän kytännyt yksinäinen yksinkertainen vanhus taas hypähti jaarittelemaan....
Et osaa pysyä pois palstalta.... hohohooahaohoooooooItse itseäänhän kapi tässä kehaisi... on se pelle!!
- OlenkoKapiPuskassaLOL
Kiitos kiitoksista. Olen seurannut palstaa vuosia, välillä ollut jopa äänessä kuten nytkin. Rekisteröity nimimerkkikin löytyy mutta en käytä sitä tällä palstalla vaan parissa muussa, ei-poliittisella palstalla.
Tosiasia on kuitenkin, että kaltaisesi asiakirjoittaja on joutunut näiden parin, korkeintaan kolmen loanheittäjän hampaisiin. Mitään järkevää sanottavaahan heillä ei ole.
Hauskaa kesää sinne palmurannikolle. - Homo-Ossin-kurittaja
KukasSeSiellä kirjoitti:
Hohohohoooooooo
Et osaa pysyä pois palstalta.... hohohooahaohoooooooHOH HOH HOH Sieltähän se homppeli - ossi pölähti paikalle HOH HOH HOH
- OlenkoKapiPuskassaLOL
Summa summmarun. Tähän astisen perusteella voin vain todeta, että on aivan sama mitä kapi sanoo tai tekee. Täällä on edelleen se pari kolme loanheittäjää jotka sen lokansa heittävät. Miksi?
Haluaako Eniro tämän kaltaista meininkiä keskustelupalstoillaan?- KukasSeSiellä
Totuuksiahan täällä Kapista kerrotaan, mistä lähtien se on ollut loanheittoa?
Miksi heikkolahjaista ei saa sanoa heikkolahjaiseksi, kouluttamatonta kouluttamattomaksi? - Annan.selitystä
KukasSeSiellä kirjoitti:
Totuuksiahan täällä Kapista kerrotaan, mistä lähtien se on ollut loanheittoa?
Miksi heikkolahjaista ei saa sanoa heikkolahjaiseksi, kouluttamatonta kouluttamattomaksi?"Miksi heikkolahjaista ei saa sanoa heikkolahjaiseksi, kouluttamatonta kouluttamattomaksi?"
Sellainen nimittely olisi sopimatonta, huonoa käytöstä. Hyvin törkeää se on, jos sanoja on heikkolahjaisempi ja vähemmän koulutettu kuin se, jota niin solvaa. Se pitäisi tyhmänkin ymmärtää. - merimies_
kapi on ollut toisten elätettävänä koko ikänsä. Hän on ainoa joka on koko saitilla levittänyt elättielämäänsä todistuksineen ja kuvien kanssa.
Tuollaisen täytyy olla täystollo ja julkistamalla elämänsä ja kirjoittamalla tekemisistään häntä saa siten myös arvioida ja arvostella.
Kaikki tämä saitilla joka on tarkoitettu poliittiselle keskustelulle. Jos sellainen ei kerro esittäjänsä hölmöydestä niin mikä sitten. merimies_ kirjoitti:
kapi on ollut toisten elätettävänä koko ikänsä. Hän on ainoa joka on koko saitilla levittänyt elättielämäänsä todistuksineen ja kuvien kanssa.
Tuollaisen täytyy olla täystollo ja julkistamalla elämänsä ja kirjoittamalla tekemisistään häntä saa siten myös arvioida ja arvostella.
Kaikki tämä saitilla joka on tarkoitettu poliittiselle keskustelulle. Jos sellainen ei kerro esittäjänsä hölmöydestä niin mikä sitten."Kaikki tämä saitilla joka on tarkoitettu poliittiselle keskustelulle. Jos sellainen ei kerro esittäjänsä hölmöydestä niin mikä sitten".
Onko poliittista keskustelua kaikki siltä puolelta esitetty? Myös tämän avauksen monissa viesteissä? Jos ne eivät kerro hölmöydestä niin mistä sitten? Siitäkö, mitä avaaja kysyy?- KerroMiten
Annan.selitystä kirjoitti:
"Miksi heikkolahjaista ei saa sanoa heikkolahjaiseksi, kouluttamatonta kouluttamattomaksi?"
Sellainen nimittely olisi sopimatonta, huonoa käytöstä. Hyvin törkeää se on, jos sanoja on heikkolahjaisempi ja vähemmän koulutettu kuin se, jota niin solvaa. Se pitäisi tyhmänkin ymmärtää.OK ymmärrän että heikkolahjaisen sanominen heikkolahjaiseksi on huonoa käytöstä.
Mikä olisi sitten heikkolahjaiselle sopiva nimitys joka ei ole huonoa käytöstä? Vähä-älyinen? Jälkeenjäänyt? Oppimisrajoitteinen? Tavallista tollompi? - Okei.mikä.ettei
KerroMiten kirjoitti:
OK ymmärrän että heikkolahjaisen sanominen heikkolahjaiseksi on huonoa käytöstä.
Mikä olisi sitten heikkolahjaiselle sopiva nimitys joka ei ole huonoa käytöstä? Vähä-älyinen? Jälkeenjäänyt? Oppimisrajoitteinen? Tavallista tollompi?Jokainen nimitys ilmeisesti sopisi hyvin sinua kuvaamaan. Saat valita niistä mieluisesi.
- KerroMiten
Okei.mikä.ettei kirjoitti:
Jokainen nimitys ilmeisesti sopisi hyvin sinua kuvaamaan. Saat valita niistä mieluisesi.
OK ymmärrän mitä sanot, nuo nimitykset eivät ole sitä huonoa käytöstä. Heikkolahjainen on.
Täytyykin siis jatkossa kutsua tuota heikkolahjaista vähä-älyiseksi, niin ei syyllisty huonoon käytökseen. - Okei.edelleen
KerroMiten kirjoitti:
OK ymmärrän mitä sanot, nuo nimitykset eivät ole sitä huonoa käytöstä. Heikkolahjainen on.
Täytyykin siis jatkossa kutsua tuota heikkolahjaista vähä-älyiseksi, niin ei syyllisty huonoon käytökseen.Jos vähä-älyinen kuvaa sinua mielestäsi parhaiten, ota se nikikseni. Älä kuitenkaan nimittele niin muita. Älä ainakaan kapia. Minkä tahansa koulujensa priimus ei voi olla vähä-älyinen eikä heikkolahjainenkaan.
- KerroMiten
Okei.edelleen kirjoitti:
Jos vähä-älyinen kuvaa sinua mielestäsi parhaiten, ota se nikikseni. Älä kuitenkaan nimittele niin muita. Älä ainakaan kapia. Minkä tahansa koulujensa priimus ei voi olla vähä-älyinen eikä heikkolahjainenkaan.
Valitettavasti minä en voi ottaa sinun nikiksesi vähä-älyistä, toisille kun ei tietääkseni voi nikkiä täällä ottaa. Vaan jos haluat niin voin sinua kutsua vähä-älyiseksi. Eikös se ole ihan sama asia. Ja sehän ei ole edes huonoa käytöstä.
- Turha.enään.perua
kapi_ kirjoitti:
"Kaikki tämä saitilla joka on tarkoitettu poliittiselle keskustelulle. Jos sellainen ei kerro esittäjänsä hölmöydestä niin mikä sitten".
Onko poliittista keskustelua kaikki siltä puolelta esitetty? Myös tämän avauksen monissa viesteissä? Jos ne eivät kerro hölmöydestä niin mistä sitten? Siitäkö, mitä avaaja kysyy?Iteppä olet laittanut rakkikoiriasi tänne.
Siellä on jos minkäkinlaista vajakkia sanontojasi jatkamassa.
Yksi oikeinkin ärhäkkäänä rakkikoiranasi.
Pitäisi viisaampana huomata sanontojaan.
Jos nyt sellainen on ?
Nämä niin hassuja, se kokomaailma tässä aukeaa, hassua
mutta totta! Siellä on lorvistelemasa jos minkälaista apteekissa rahan loppujaa jne--.. Turha.enään.perua kirjoitti:
Iteppä olet laittanut rakkikoiriasi tänne.
Siellä on jos minkäkinlaista vajakkia sanontojasi jatkamassa.
Yksi oikeinkin ärhäkkäänä rakkikoiranasi.
Pitäisi viisaampana huomata sanontojaan.
Jos nyt sellainen on ?
Nämä niin hassuja, se kokomaailma tässä aukeaa, hassua
mutta totta! Siellä on lorvistelemasa jos minkälaista apteekissa rahan loppujaa jne--..Tässä tuon mimmifutismatsin (Suomi-Portugali) tauolla tulin palstaa vilkaisemaan ja heräsi ihmetykseni, miten tuo avaus on noin suurta huomiota saanut. No, siltä tietyltä taholtahan tuo huomio on enimmäkseen tullut, ja sen nähden ei ihmetytä, millaista se on ollut. Siinä ne älykkäät, hyvälahjaiset ja koulutetut ovat näyttäneet osaamistaan;))
Minä en kuitenkaan ole noita asialle laittanut, joten väärään suuntaan siitä syytät. Tuo pitäisi majurimiehen ymmärtää. Vaikka et käytäkään rekisteröityä nikkiäsi, sinun ”esitystyylistäsi” ei voi erehtyä, ei täällä muita ihan yhtä ”eteviä” kielenkäyttäjiä liene.
Minä en kuitenkaan puutu mihinkään tuossa esitettyyn tulvaan tätä enempää.- Perseerkki
kapi_ kirjoitti:
Tässä tuon mimmifutismatsin (Suomi-Portugali) tauolla tulin palstaa vilkaisemaan ja heräsi ihmetykseni, miten tuo avaus on noin suurta huomiota saanut. No, siltä tietyltä taholtahan tuo huomio on enimmäkseen tullut, ja sen nähden ei ihmetytä, millaista se on ollut. Siinä ne älykkäät, hyvälahjaiset ja koulutetut ovat näyttäneet osaamistaan;))
Minä en kuitenkaan ole noita asialle laittanut, joten väärään suuntaan siitä syytät. Tuo pitäisi majurimiehen ymmärtää. Vaikka et käytäkään rekisteröityä nikkiäsi, sinun ”esitystyylistäsi” ei voi erehtyä, ei täällä muita ihan yhtä ”eteviä” kielenkäyttäjiä liene.
Minä en kuitenkaan puutu mihinkään tuossa esitettyyn tulvaan tätä enempää.hyökkäsi saitille vanhan kaavan mukaisesti, on se taukki.
- Katsoppas.kun
kapi ei viitti olla täällä koko aikaa päivystyksessä niin kuin sinä. Minäkin olen ollut nyt melko tiiviisti, kun teidän kanssa on ollut niin hauskaa. Hauskanpidollakin on rajansa, nyt saa riittää minultakin.
- Aoitus
Vaikuttaa niin kapin itsensä tekemältä
Tuskin edes ekakertaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3671523- 741473
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3551392Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461157- 331012
Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht36999Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆245977vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163898Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20867Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40865