Painonpudotus vauhtiin

Peppudix

Olen viimeisimmän puolen vuoden aikana säännöllisen liikunnan (sali, pyöräily, lenkkeily n 2-3 krt/vko) ja yrittänyt ensin Fit farmin superdieetillä (ei sopinut liian vähäisen hiilaripitoisuuden takia) ja muutaman kuukauden ajan syönyt 1200 kcal/pv monipuolista kasvisruokavaliota. Työni on fyysistä yötyötä. Mitat 160cm/72 kg, 46 v.

Laihdutusvauhti on tuskastuttavan hidasta. Kaksi kiloa on mennyt - ja myös tullut takaisin. Saldo siis pyöreä 0. Senttejä lähtenyt lantiolta kaksi ja reidestä 1. Arvatkaa vain turhauttaako.

Sain ohjeet lisätä ruokaa, koska olen kuulemma "säästöliekillä" ja syön liian vähän, ja näin teinkin, syön 1500 tuloksena että paino nousi viikossa 700 g. Siis sitä v*tutuksen määrää!

Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä? Onko viikko suuremmalla kalorimäärällä liian lyhyt aika tehdä päätelmiä, ja kohta paino lähteekin laskuun?

Otanko yhteyttä ravintoterapeuttiin ja pyydän verikokeita? Kehonkoostumuksen suorittanut pt väitti, että kilpirauhaseni saattaa olla epäkunnossa. Syön estrogeeniä alentavia lääkkeitä, ehkä kroppani on vain tosi sekaisin.

Vai pitääkö tässä jo alkaa valmistautua siihen, että olen liian vanha laihtuakseni?

8

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Midndidndidndidb

      Kun itse laihdutin aikoinaan n. 6kk aikana n. 16kg niin päivässä söin huoletta pikkusen reippaan 2000kcal. Tärkeintä on se mistä ne kalorit tulee, itse söin hyvin proteiinipainotteisesti. Muistan kyllä kun määrä tuntui hurjan isolta ja välillä teki pahaa syödä niin paljon, mutta itsellä ainakin painon tippuminen tyssäsi kuin seinään jos söin vähemmän.
      Itse liikuin päivittäin työn puolesta ja kävin n. 3 kertaa viikossa salilla ja kerran ryhmäliikuntatunnilla.

      Ite sanoisin että kokeile syödä enemmän :) toki mainitsemistasi verikokeista ei tietysti ole ikinä haittaakaan jos haluat varmuuden.

      • Laiskuri

        Minulla sattuu olemaan samanlaisia kokemuksia.
        Viimeksi, kun kokeilin n.800kc/1500kc vuoropäivinä kilot karisivat, mutta rasvoissa on myrkkyjä, jotka sulatessaan eivät kai ehtineet poistua tarpeeksi nopeasti, vaan aiheuttivat päänsärkyä, ihotusta.
        Kuuauden päästä myös outo masennus.
        Kun aloin syödä tarvitsemani 1600 kc joka päivä ja liikkua n. 3tuntia/pvä, niin cm karisivat vauhdilla, vaikka kg pysyivät vakiona.
        Siksi minä harrastan liikuntaa ja terveellistä ravintoa päivittäin.
        Mutta kunkin on tunnettava ja kuunneltava omaa kehoansa.


      • etotetaanhuuhaa

        Elimistön rasvakudoksessa ei ole myrkkyä. Ihan luulottelua tuollainen. Kaikkea internetistä lukemaansa ei pidä ottaa totena. Lääketiede ei tunne tuollaista teoriaa. Ei ihmisestä tarvitse "poistua myrkkyä" koska sellaisia ei kerry. Olematon ei aoheuta päänsärlyä. Ihmisessä ei ole nk. "kuonaa".


      • Laiskuri

        Saatat olla oikeassa. Tosin se ei ole minun oma teoriani, vaan professorit tutkimuksiaan selostavat ja niistä väittelevät.
        Myrkyt ovat kuulema yhdistyneet rasvaan ja rasvojen sulaessa, ne liukenevat vereen pois kuljetettavaksi. Joskus liian nopeasti.
        Mutta sinähän oppineena sen paremmin tiedät.
        Käsittääkseni tämä palsta on tarkoitettu kokemusten ja mielipiteiden vaihtamiseen laihdutuksesta.


    • moraali.kateissa

      Onneksi aloittaja älysi heivata sen superdieetin mäkeen, toivottavasti pyysit rahat takaisin. Ihmettelen kun sen suurempaa melua ei nosteta niistä Jutan eri dieeteistä. Tuo pH-dieettikin tuntuu ihan pelkältä rahastukselta.
      https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suomen-robert-o-young/

      • Laiskuri

        Minun ruansulatukseni ei selviä sellaisesta päivittäisestä
        raejuusto- ja rahkamäärästä.
        Kukin hankkii toimeentulonsa kykenemällään tavalla.


      • ReiluaPeliä

        Niin, vaikkapa jollain täysin toimimattomien ternimaitokapseleiden tai huuhaa dieettien myynnillä.


      • Laiskuri
        ReiluaPeliä kirjoitti:

        Niin, vaikkapa jollain täysin toimimattomien ternimaitokapseleiden tai huuhaa dieettien myynnillä.

        Niinpä niin, Missä sitä reilua peliä enää löytyy yhteiskunnassa?
        Minulla on vain sellainen hiljainen kysymys sisimmässä:
        jos pettää toista tietoisesti, voiko valittaa, kun tulee itse petetyksi?
        Tosin tiedän, että se ei ole täysi suoja , mutta ei vedä pettureita puoleensa kuin magneetti, kun yrittää itse elää käyttämättä toisia hyväkseen.
        Vaikka, paljonko tämä periaate enää toimii käytännössä?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe