POPULISMILLA PELOTELLAAN
9.6.2016 TIMO SOINI
On se niin kamalaa, kun ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Joidenkin mielestä toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. He pitävät omia mielipiteitään parempina kuin toisten mielipiteet.
Populismilla pelottelu on raakaa poliittista vaikuttamista. Se on tietenkin luvallista ja sallittua, mutta poliittinen motiivi on selvä.
Ihmisiä on aina peloteltu. Heinäsirkoilla, helvetillä, ilmastonmuutoksella, poppamiehillä…populismi on päässyt samaan seuraan.
Kun katsotaan ihmiskunnan lähihistoriaa suurimmat ruumisröykkiöt löytyvät kommunismin ja natsismin jäljiltä.
Populismitermin käyttö paljastaa onko kyseessä politiikan toimittaja vai poliittinen toimittaja.
Taitava ja sydämestään hyvä populisti on jämäkkä kansan ymmärtäjä, luja ja lempeä.
Olen tehnyt pro-graduni populismista. Se sai pari kuukautta sitten paljon julkisuutta. Kuulemma ennustin Trumpin nousun jo 28 vuotta sitten.
Olen sitä mieltä, että olen käytännön populistina parempi kuin populismin tutkijana. Tosin en ole huono tutkijakaan, jos NYT- liitteen Uutisraporttiin on uskomista. Ja NYT-liiteläisyyteen voimme aina luottaa?
Soini: POPULISMILLA PELOTELLAAN
9
119
Vastaukset
- EiMullaMuuta
Populismi on kansan nussimista.
- YGTRFD
JA PERS..UT NUSSI KANSA SILMÄÄN,,Soini Persut Takinkääntäjät PerusPetturit
https://www.youtube.com/watch?v=osCvhEjFHBc&index=2&list=PLmb1Thl8L0Nhod3q2JbP7oETiSXKOIJlB
- bobuliisti
Ei saa pelotella populismilla. Jokuhan rupeaa muuten epäilemään, että persut eivät puhukaan aina totta.
On se hyvä, että Soini myöntää olevansa populisti. Sanoo yhtä ja tekee toista. - Hallaahonäänestäjä45
Muslimit juhlivat Gazassa islamilaisten terrori-iskua Tel Avivissa (neljä kuoli)
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Palestinians-celebrate-terror-attack-in-Tel-Aviv-Saudis-strongly-condemn-456344
Gazan muslimijohto vaatii lisää murhaiskuja Ramadan kunniaksi
http://www.timesofisrael.com/liveblog-june-8-2016/ 2 terrorists kill 4 in Tel Aviv; Hamas vows more Ramadan attacks
ISLAMILAINEN MENETELMÄ SOLUTTAUTUA HUIJAAMALLA LÄNTEEN. Suomessa erityisesti Vihreät on tukenut islamin maihinnousua yhdessä demarien (sdp) ja vassarien (vas) enemmistön kanssa
http://mvlehti.net/2016/06/10/kun-imaami-keskustelee-ilman-taqiyyaa/ Taqiyya on islamiin kuuluva traditio, joka käytännössä tarkoittaa valehtelua uskonnon puolesta tai sodassa, johon jihad kuuluu. Terroristit ja sharia-lakia vaativat muslimit ovat tulkinneet tämän tarkoittavan, että taqiyyaa voi käyttää esimerkiksi soluttautuessa länsimaiseen kulttuuriin esittämällä joko olevansa maltillinen muslimi
Koko muslimipuuhien video, suomenkielinen tekstitys https://www.youtube.com/watch?v=nZhNqMHXxJ8
http://mvlehti.net/2016/06/10/poliisi-suhtautuu-edelleen-peitellen-matujen-tekemiin-rasistisiin-rikoksiin/
http://mvlehti.net/2016/06/10/rikoksilla-paasee-keskustan-kunniajaseneksi/- Netikketti
Palstan vakiopässi huutaa taas tapansa mukaan täysin aloitusaiheen vierestä.
- PerusHomot
Timo itsekin toteaa että suurimmat ruumisröykkiöt jäivät populististen aatteiden jäljiltä, joten hieman olisi logiikassa parantamisen varaa...
Jepjep. Ja Soinin logiikalla voisi kieltä huume ja seksivalistuksenkin, koska toisessa maailmansodassa kuoli enemmän ihmisiä.
- PerusHomot
Soini tosin suosittaisi naimista varmana keinona söilyttää neitsyys...
- Raakaa_peliä
Soini on todellakin osoittanut, mitä populismi tarkoittaa sen kannattajien kannalta. Kun Soini lupaa ennen vaaleja, ettei leikkauksia kohdenneta alla 1000 euroa ansaitseviin, niin populismissa voidaan vaalien jälkeen tukea leikkauksia, jotka kohdistuvat pääosin juuri tähän ryhmään.
Soinin sanoin: sinun mielipiteesi ei voi olla väärä, koska se on sinun mielipiteesi. Tämä höpsismin korkeaveisu on tarkoitettu ainoastaan lihottamaan populistipuolueen eliitin lompakkoa, ei sen enempää eikä vähempää. Soini on tätä korostaakseen perustanut puolueelleen säätiön, joka siirtää säännöllisesti puoluetuet ja jäsenmaksut Soinin hallintaan. Tässä ei ole mitään ylevää eikä aatteellista, toiminnan perustana on puhdas narsismi ja ahneus. Persut pysyvät pystyssä, koska media on laiska ja korruptoitunut. Sen kunniatehtävänä on pitää todellinen oppositio persujen avulla vaikutusvallan ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592