Soini: POPULISMILLA PELOTELLAAN

Soinin_plokista

POPULISMILLA PELOTELLAAN
9.6.2016 TIMO SOINI
On se niin kamalaa, kun ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Joidenkin mielestä toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. He pitävät omia mielipiteitään parempina kuin toisten mielipiteet.

Populismilla pelottelu on raakaa poliittista vaikuttamista. Se on tietenkin luvallista ja sallittua, mutta poliittinen motiivi on selvä.

Ihmisiä on aina peloteltu. Heinäsirkoilla, helvetillä, ilmastonmuutoksella, poppamiehillä…populismi on päässyt samaan seuraan.

Kun katsotaan ihmiskunnan lähihistoriaa suurimmat ruumisröykkiöt löytyvät kommunismin ja natsismin jäljiltä.

Populismitermin käyttö paljastaa onko kyseessä politiikan toimittaja vai poliittinen toimittaja.

Taitava ja sydämestään hyvä populisti on jämäkkä kansan ymmärtäjä, luja ja lempeä.

Olen tehnyt pro-graduni populismista. Se sai pari kuukautta sitten paljon julkisuutta. Kuulemma ennustin Trumpin nousun jo 28 vuotta sitten.

Olen sitä mieltä, että olen käytännön populistina parempi kuin populismin tutkijana. Tosin en ole huono tutkijakaan, jos NYT- liitteen Uutisraporttiin on uskomista. Ja NYT-liiteläisyyteen voimme aina luottaa?

9

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiMullaMuuta

      Populismi on kansan nussimista.

    • bobuliisti

      Ei saa pelotella populismilla. Jokuhan rupeaa muuten epäilemään, että persut eivät puhukaan aina totta.

      On se hyvä, että Soini myöntää olevansa populisti. Sanoo yhtä ja tekee toista.

    • Hallaahonäänestäjä45

      Muslimit juhlivat Gazassa islamilaisten terrori-iskua Tel Avivissa (neljä kuoli)
      http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Palestinians-celebrate-terror-attack-in-Tel-Aviv-Saudis-strongly-condemn-456344

      Gazan muslimijohto vaatii lisää murhaiskuja Ramadan kunniaksi
      http://www.timesofisrael.com/liveblog-june-8-2016/ 2 terrorists kill 4 in Tel Aviv; Hamas vows more Ramadan attacks

      ISLAMILAINEN MENETELMÄ SOLUTTAUTUA HUIJAAMALLA LÄNTEEN. Suomessa erityisesti Vihreät on tukenut islamin maihinnousua yhdessä demarien (sdp) ja vassarien (vas) enemmistön kanssa

      http://mvlehti.net/2016/06/10/kun-imaami-keskustelee-ilman-taqiyyaa/ Taqiyya on islamiin kuuluva traditio, joka käytännössä tarkoittaa valehtelua uskonnon puolesta tai sodassa, johon jihad kuuluu. Terroristit ja sharia-lakia vaativat muslimit ovat tulkinneet tämän tarkoittavan, että taqiyyaa voi käyttää esimerkiksi soluttautuessa länsimaiseen kulttuuriin esittämällä joko olevansa maltillinen muslimi

      Koko muslimipuuhien video, suomenkielinen tekstitys https://www.youtube.com/watch?v=nZhNqMHXxJ8

      http://mvlehti.net/2016/06/10/poliisi-suhtautuu-edelleen-peitellen-matujen-tekemiin-rasistisiin-rikoksiin/


      http://mvlehti.net/2016/06/10/rikoksilla-paasee-keskustan-kunniajaseneksi/

      • Netikketti

        Palstan vakiopässi huutaa taas tapansa mukaan täysin aloitusaiheen vierestä.


    • PerusHomot

      Timo itsekin toteaa että suurimmat ruumisröykkiöt jäivät populististen aatteiden jäljiltä, joten hieman olisi logiikassa parantamisen varaa...

      • Jepjep. Ja Soinin logiikalla voisi kieltä huume ja seksivalistuksenkin, koska toisessa maailmansodassa kuoli enemmän ihmisiä.


      • PerusHomot

        Soini tosin suosittaisi naimista varmana keinona söilyttää neitsyys...


    • Raakaa_peliä

      Soini on todellakin osoittanut, mitä populismi tarkoittaa sen kannattajien kannalta. Kun Soini lupaa ennen vaaleja, ettei leikkauksia kohdenneta alla 1000 euroa ansaitseviin, niin populismissa voidaan vaalien jälkeen tukea leikkauksia, jotka kohdistuvat pääosin juuri tähän ryhmään.

      Soinin sanoin: sinun mielipiteesi ei voi olla väärä, koska se on sinun mielipiteesi. Tämä höpsismin korkeaveisu on tarkoitettu ainoastaan lihottamaan populistipuolueen eliitin lompakkoa, ei sen enempää eikä vähempää. Soini on tätä korostaakseen perustanut puolueelleen säätiön, joka siirtää säännöllisesti puoluetuet ja jäsenmaksut Soinin hallintaan. Tässä ei ole mitään ylevää eikä aatteellista, toiminnan perustana on puhdas narsismi ja ahneus. Persut pysyvät pystyssä, koska media on laiska ja korruptoitunut. Sen kunniatehtävänä on pitää todellinen oppositio persujen avulla vaikutusvallan ulkopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe