Hei, olen 170cm pitkä tyttö olen 14- vuotias ja painan n.58 kiloa. Tunnen. Joka syömisen jälkeen huonoa omatuntoa että syön liikaa ajattelen joka päivä aloittavani laihdutavan muutaman kilo. Tuntuu aina kun sön että kaikki ruokaa tulee myös suun kautta ulos niin huonolta se tuntuu. Mitä teen ? Onko se normaalia?
Huono omatunto
7
288
Vastaukset
- hpv
Ei ole normaalia. Monella anoreksia alkaa noin.
- Puntanen
Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?
- hpv
Puntanen kirjoitti:
Mitä mun pitäisi sitten sitten tehdä? Onko se muka varma anoreksian alku?
Ei tietenkään. Relaa. Painoindeksisi on 20 eli aika matala joten mitään syytä painonpudotukseen ei ole.
- öasdjhfäå
Ei ole normaali ajatusmalli tuo. Kehottaisin sinua juttelemaan asiasta vanhemmillesi, terveydenhoitajalle tai koulukuraattorille.
Itselläni on samoja ajatuksia. Olen myös 14 mutta painan 52 kiloa ja olen 169 senttiä pitkä. Minullekkin on sanottu että ajattelen väärin kun haluan laihduttaa. Mutta osa kaveresta on kannustanut joten siitä on tullut selavaa että pitäisikö laihduttaa vai ei?
- Terttu.Tampereelta
Ei kannata laihduttaa. Murrosiässä kroppa muuttuu, hormoonit jyllää.
https://www.kasvuseula.fi/ - Jokutämmönevaa
Oot todella laiha minuun verrattuna, ite 161 cm pitkä ja 56 kg, ja kuulemma ihan normaali paino. Suurin paino tulee lihaksista, ei läskistä, ja terveillä elämäntavoilla pärjää murrosiässä, eli ei kannata laihduttaa, kun sun keho vielä "muokkaantuu". Jos susta oikeesti tuntuu ahistavalle ni juttele jonku aikuisen kaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa1204120SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p763425Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.672057SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2191501Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1171412Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2321078Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49785- 62736
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall20726Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?
Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,6705