värjätyt hiukset vaaleammiksi

päivi

värjäsin hiukset liika tummiksi. miten saisin ne äkkiä vaalenemaan, ilman mitään kauheita kemikaaleja. jostain olen kuullut jonkun ohjeen, olikohan se hoitoaineen pitämistä kauan hiuksissa vai mitä. kuka voisi auttaa. kun tämä väri pysyy muka 24 pesua, ja varmaan kauemminkin. haluaisin äkkiä vaaleampaa. jos ei löydy kotikonsteja niin varmaan joudun sitten turvautumaan värinpoistoon......

12

4240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi

      Hiusystävällinen tapa on että peset shampoolla jossa ei ole värisuojaa tai syväpuhdistavalla shampoolla, esim goldwell Definition on suht mieto, Ja sitten hoitoainetta pyyhekuivaan tukkaan, anna vaikuttaa vähintään 15 min emulgoi(vaahdota) ja huuhtele. Hoitoaine voi olla mitä vaan paitsi ei värisuojaa sisältävä, poishuuhdottavaa, kunhan annat sen vaikuttaa kunnolla. (aika hoitava/tehohoito saa olla)

      Tämä on hyvä konsti, itse tein tämän kun halusin kirkkaaan punaiset mutta sitten tunsinkin olevani kävelevä liikennevalo!

      Tein käsittelyn joka aamu ennen töihinmenoa. Väri alkoi hiipua ja kuivumisen vaara ei ole vaikka käytää syväpuhdistavaa koska hoitoaineen pitkä vaikutus kompensoi sen. Myöskään ylihoidettuja velttoja niistä ei voi tulla koska syväpuhdistava kompensoi taasen sen.

      Voin kokemuksesta sanoa että väri (elumen) lähti kuin hiipuen ja olikin sitten sopivan punainen jolloin siirryin taas käyttämään värjätyille hiuksille tarkoitettuja tuotteita. Hiuksille ei tapahtunut vahinkoa. Mulla on kuivahkot ja pitkät, korostankin hoitoaineen tärkeyttä.

      suosittelen tätä tapaa.

    • Tukka

      mikä on tämä nykyinen "liian tumma" värisi ja miten vaaleaksi haluat. Kirkas punainen kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, vaalenee muutenkin nopeasti pesujen myötä koska hius ei jaksa pitää punaista pigmenttiä kauaa. Jos taas lopputulos on vaikka tummanruskea, ei värin minkäänlaisella haalistamisella voi saada oikeastaan kovinkaan paljon aikaan.

      Jos käytit jotain PolyColorin "sävyteshampoota" joka kestää 24 pesua (tai muuta väriä jossa sekoitetaan 2 eri pulloa yhteen), se vastaa kestoltaan lähestulkoon kestoväriä.

      Eli jos haluat kunnolla vaaleammiksi, värinpoisto on ainoa vaihtoehto.

    • liina

      laita paljon raitoja päällisosaan niin tulee varmasti nätti. (tai laitata) se on hiuksille parempi vaihtoehto kun kokonaan värinpoisto tms. ne tappaa hiuksen.. mulla kyllä noi 24pesua-värit on haalistunu pois aika nopeesti mutta suosittelen raitoja!

    • ...

      jos hiusväri on liian tumma,pese hiukset värin jälkeen heti fairylla.se avaa hiuksen suomukerroksen(koska on neutraali) ja liika väripigmentti irtoaa. pesun jälkeen hiukset tarvitsevat ehdottomasti kunnon hoitoaineen,jotta suomut saadaan taas kiinni.
      tämä on hiusalan kouluttajilta saatu kikka,jota olen itsekin käyttänyt joskus.ja toimii.ei kuitenkaan kannata pestä montaa kertaa,koska hiukset ja päänähka eivät varmasti fairysta pidä!

      • may

        Fairylla ei pestä hiuksia.

        En tiedä milloin kampaamoalan kouluttajat olisivat tuollaista ehdottaneet, ehkä 1950 luvulla jolloin shampoovalikoima ei ollut yhtä laaja.

        Olen alalla ja toivon ettei kukaan sentään mene Fairylla pesemään päätään.... Amatööriexpertti taas antaa oivia neuvoja..


      • cät

        Hiukset ja hiuspohja eivät pidä fairista, eikä sunlaitistakaan, Niillä on tarkoitus pestä likaisia astioita. Tämä kikka on täysin kelvoton.


      • ...
        cät kirjoitti:

        Hiukset ja hiuspohja eivät pidä fairista, eikä sunlaitistakaan, Niillä on tarkoitus pestä likaisia astioita. Tämä kikka on täysin kelvoton.

        näitä erikoisia vinkkejä saa juuri parhailta ammatilaisilta..tarkoitus ei kuitenkaan ole vaihtaa shampoota astianpesuaineeseen.hiukset pestään kerran ja se siitä.
        ennemmin pesen fairylla,kuin teen esim vaalennuspesun...se taas purkaa väripigmenttiä ja vivahde muuttuu.ja vaikuttaa hiuksen rakenteeseen


      • myy
        ... kirjoitti:

        näitä erikoisia vinkkejä saa juuri parhailta ammatilaisilta..tarkoitus ei kuitenkaan ole vaihtaa shampoota astianpesuaineeseen.hiukset pestään kerran ja se siitä.
        ennemmin pesen fairylla,kuin teen esim vaalennuspesun...se taas purkaa väripigmenttiä ja vivahde muuttuu.ja vaikuttaa hiuksen rakenteeseen

        ikinä uskaltaisi antaa sellaista neuvoa että peseppä Fairylla.
        Tulisi potkut välittömästi kun asiakas tulisi valittamaan pilalle menneistä hiuksista astianpesuaineella tehdyn käsittelyn jälkeen... Eieiei...

        Jotain vastuuta sanomisilleen pitää ottaa. Ei siinä mitään kummaa ole.


      • -Kouluttaja-

        tämän "hiusalan kouluttajan" nimen? Tai minkä firman palveluksesa hän toimii?


      • ...
        -Kouluttaja- kirjoitti:

        tämän "hiusalan kouluttajan" nimen? Tai minkä firman palveluksesa hän toimii?

        ihan ekan kerran kuulin vinkin,kun olin vidal sassoon academyllä kurssilla.otin myöh asian puheeksi goldwellin värikurssilla ja se oli tuttu muutamille kurssilaisille ja kouluttajallekin.
        en ymmärrä miksi tämä on niin järkyttävä asia..ei ne hiukset pilalle tästä mene.koska ei todellakaan ole tarkoitus alkaa säännöllisesti pesemään kys aineella.kerta riittää.
        fairyssä on ihan samoja ainesosia kuin shampoossakin..mutta koska sillä on tarkoitus pestä astioita,se ei hoida.kyllä hotellien suihkushampoot ja kaupan hellämietoset tekevät jatkuvassa käytössä pahempaa jälkeä hiuksille ja päänahalle...
        meidän alan ongelma on se,ettei ihmiset kouluta itseään,ollaan sitten tietävinään kaikki ja uudet ja uusvanhat yksinkertaiset jipot jäävät oppimatta.sittenkuin niistä joku sattuu mainitsemaan ollaan vetämässä herneet nenään välittömästi.ja yleensä nämä ovat niitä "pirkon salonki"-tyyppisiä kampaajia.töitä on tehty niin kauan,ettei kursseja tarvta.ehkä kerran vuodessa käydään jollakin demotyyppisellä iltakurssilla.ja se sitten siitä.
        itse kuljen koko aika silmät ja korvat avoinna,kouluttaudun ja kuuntelen kolleegoita.kannattaa olla avoimin mielin koska ratkaisut pikku ongelmiin voivat olla ihan nenän edessä...kouluttajana luulisi sinun juuri tietävän sen.teidän työhän on juuri kokeilua ja ratkaisujen hakemista..ja joskus ne ratkaisut ovat ihan hullulta kuulostavia,mutta mikä parasta,toimivia!kokeiles joskus tätä,yllätyt varmasti positiivisesti.
        minä päätän osaltani tämän keskustelun tähän.


      • Anonyymi

        Olen pessyt hiukset useasti Fairy lla.

        Ei tykkää kyttyrää hiukset eikä hiuspohjakaan.


    • Anonyymi

      Hei.
      Mitä voimakkaat hius värit kertoo.
      Muuta kuin mukava,Rikos puhelu hetki?
      Ovatko näyttö pakko?

      Sofi Oksanen, kirjoittaa väkivallasta, käyttää voimakkaita hiusvärejä.
      Tatuointi , läpi ajot,voimakkaat hius värit?

      Minusta tuntuu että minun pöydällä on olkapää tatuointi ongelma..

      En ole voimakkaan hiusvärin käyttäjä-, en teetätä Tatuointeja, ei edes ole korvalehden lävistyksiä..
      Sait osuman.
      Tarkoittaa väkivallan liitäntä tehty, Malwere ei toimi oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe