Olen pitkään jo miettinyt tätä Suomen urheilun ns. "lamaa". Oikein kun ajattelee,niin huomaa ettei missään lamassa ollakaan. Urheilu kukoistaa ja menestystä tulee. Maailmanmestaruus on aina maailmanmestaruus lajista riippumatta.
Vielä kun ottaa huomioon maantiedon: Suomessa ei kesälajeille, varsinkaan yleisurheilulle ole niin hyvät olosuhteet. Silti sen taso on Euroopan 7. paras. Usalla on 1400 olympiamitalia, Ruotsilla 400 ja Suomella 300. Väkeä Usassa 300miljoonaa, Ruotsissa 9 m ja Suomessa 5 miljoonaa. Usan pitäisi siis olla 60 kertaisesti (300 ÷ 5) parempi,mutta se on vain 4 kertaa parempi. Ruotsin pitäisi olla 2 kertaa parempi, se on vain 1/3 parempi. Jos Suomella on 300 mitalia,Ruotsilla pitäisi olla 600 ja Usalla 180 000. Mutta näin ei ole. Suomi on urheilussa erittäin menestyksekäs maa varsinkin väkiluvun ja olosuhteet huomioon ottaen. Oikeastaan Suomi on väkilukuun suhteutettuna menestynein.
Suomen urheilu ja vertailu
5
136
Vastaukset
- tulostasoROMAHTANUT
Vertaappa vaikka Kalevan kisojen tulostasoa juoksussa 70 - 80 lukuun.
Nyt 1500m on voitettu 4:55 tasolla, aiemmin oltiin 4:45 tasolla, vaikka taktiikkajuoksulla SM aina otetaankin.- UpeaTaistelu
Tänä vuonna kaikki miehissä jouksivat upean aikajuoksun eli kaikkien ajat välille 3:45 - 3:56
- 3.36.33
1500 M ennätykset ovatkin 70-luvulta, sekä miehissä että naisissa.
Paljon pitää urheilun puhdistua, jotta normaaleiden maiden edustajat pääsevät edes samalle viivalle. - DemariBryggare
Suomen ongelma on amatöörimaiset valmentajat ja laiskanpulskeat urheilijat sekä liian tiukka dopingkontrolli.
- jxxxx
Eiku Suomen ongelma on se, että ei ole varaa antaa psykologista valmennusta urheilijoille. Niinpä he ovat apeita ja mieliala on maassa. Eiköhän joissakin maissa urheilijat suorastaan hypnotisoida voittamaan, vrt. Norjan talviurheilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313767- 1371569
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111441Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38971Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67950Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915