Työpaikan vaihtaminen - miten onnistui?

mac

Nyt kun täällä on nostettu kissa pöydälle, niin haluaisin kysyä kokeneilta neuvoa siitä miten he ovat käytännössä lähteneet. Itse olen vaihtamassa työpaikkaa suoraan kilpailijalle (ei ole kilpailukieltoa) ja olen liiton lakimiehen kanssa jo keskustellut lakiasiat.
Syy paikan vaihtoon ei ole sinällään työpaikan viihtyvyydessä vaan paikkakunnassa. Kilpailijan työpaikka sijaitsee entisellä kotipaikkakunnalla, jonne jäi harrastukset, kaverit jne. Ja tämä nykyinen paikkakunta lähinnä vituttaa.
Irtisanomisilmoituksen jälkeen on varmaan vähän jäätävä tunnelma irtisanomisajan verran. Ja tuskin kannattaa mainita, että on lähdössä kilpailijalle. Vai miten kanssaveljet/sisaret ovat tehneet? Varsinkin on nykyinen työpaikkani on tehnyt varalleni hieman tulevaisuudensuunnitelmia. Eli kaipaisin vähän käytännönneuvoja/kokemuksia, en haluaisi lähteä kuitenkaan "ovet paukkuen". Ja mitä te olette sanoneet syyksi irtosanoutuassanne? Mulla syy olisi paikkakunta, ei työpaikka.
No ei voi mitään kun ei viihdy täällä ja pää hajoaa.

5

2457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Ei muuta kuin kirjallinen ilmoitus ja nimi alle. Jos sinulle on kertynyt lomaa niin voithan käyttää ne irtisanomisajallakin.

• mac

Niin aioinkin käyttää kaikki lomapäiväni irtisanomiseen. Ehkä tässä tapauksessa ajattelen liikaa työnantajaani eli 'miten ne nyt pärjää' jne. Pitää ilmeisesti olla tyly vaan ja morjens.
        Onko kellään ollut ongelmia irtisanomisen kanssa? Eli onko työnantaja ruvennut kyselemään perään tms?

• ja onnea

Toki olet hyvässä tilanteessa:sulla on uusi työpaikka! Ja se,että et lähde ovet paukkuen,on hyvä ajatellen omaakin hyvinvointiasi.
      Muutto takaisin "kotiseudulle" on aivan hyvä irtisanomisperuste. Kilpailijalle joutuu moni muukin siirtymään johtuen siitä,että "oman alan" työpaikat ovat juuri kilpailijoilla.
      Itsekin saman kokeneena antaisin sen neuvon,että ota kaikki lomat käyttöön irtisanomisajalla äläkä paljasta sitä,mihin olet menossa,jos voit sen kertomisen välttää.
      Onnea!

• mac

Kiitos neuvoista. Näinpä meinaan tehdä. Kyllähän siinä tuntuu, että pettää firman kun työkavereiden kanssa menee ihan ok ja työkin on ihan ok. Mutta elämässä pitää olla muutakin kun työ.
        Vaimo sekä minä ollaan samaa mieltä, tällä paikkakunnalla emme viihdy.

• ehippi
        mac kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Näinpä meinaan tehdä. Kyllähän siinä tuntuu, että pettää firman kun työkavereiden kanssa menee ihan ok ja työkin on ihan ok. Mutta elämässä pitää olla muutakin kun työ.
        Vaimo sekä minä ollaan samaa mieltä, tällä paikkakunnalla emme viihdy.

Laita sormet vesilasiin työpaikalla ja ota ne sieltä pois, jos jää kuoppa, olet korvaamaton työpaikallesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81