Nyt kun täällä on nostettu kissa pöydälle, niin haluaisin kysyä kokeneilta neuvoa siitä miten he ovat käytännössä lähteneet. Itse olen vaihtamassa työpaikkaa suoraan kilpailijalle (ei ole kilpailukieltoa) ja olen liiton lakimiehen kanssa jo keskustellut lakiasiat.
Syy paikan vaihtoon ei ole sinällään työpaikan viihtyvyydessä vaan paikkakunnassa. Kilpailijan työpaikka sijaitsee entisellä kotipaikkakunnalla, jonne jäi harrastukset, kaverit jne. Ja tämä nykyinen paikkakunta lähinnä vituttaa.
Irtisanomisilmoituksen jälkeen on varmaan vähän jäätävä tunnelma irtisanomisajan verran. Ja tuskin kannattaa mainita, että on lähdössä kilpailijalle. Vai miten kanssaveljet/sisaret ovat tehneet? Varsinkin on nykyinen työpaikkani on tehnyt varalleni hieman tulevaisuudensuunnitelmia. Eli kaipaisin vähän käytännönneuvoja/kokemuksia, en haluaisi lähteä kuitenkaan "ovet paukkuen". Ja mitä te olette sanoneet syyksi irtosanoutuassanne? Mulla syy olisi paikkakunta, ei työpaikka.
No ei voi mitään kun ei viihdy täällä ja pää hajoaa.
Työpaikan vaihtaminen - miten onnistui?
5
2457
Vastaukset
- Nimetön
Ei muuta kuin kirjallinen ilmoitus ja nimi alle. Jos sinulle on kertynyt lomaa niin voithan käyttää ne irtisanomisajallakin.
- mac
Niin aioinkin käyttää kaikki lomapäiväni irtisanomiseen. Ehkä tässä tapauksessa ajattelen liikaa työnantajaani eli 'miten ne nyt pärjää' jne. Pitää ilmeisesti olla tyly vaan ja morjens.
Onko kellään ollut ongelmia irtisanomisen kanssa? Eli onko työnantaja ruvennut kyselemään perään tms?
- ja onnea
Toki olet hyvässä tilanteessa:sulla on uusi työpaikka! Ja se,että et lähde ovet paukkuen,on hyvä ajatellen omaakin hyvinvointiasi.
Muutto takaisin "kotiseudulle" on aivan hyvä irtisanomisperuste. Kilpailijalle joutuu moni muukin siirtymään johtuen siitä,että "oman alan" työpaikat ovat juuri kilpailijoilla.
Itsekin saman kokeneena antaisin sen neuvon,että ota kaikki lomat käyttöön irtisanomisajalla äläkä paljasta sitä,mihin olet menossa,jos voit sen kertomisen välttää.
Onnea!- mac
Kiitos neuvoista. Näinpä meinaan tehdä. Kyllähän siinä tuntuu, että pettää firman kun työkavereiden kanssa menee ihan ok ja työkin on ihan ok. Mutta elämässä pitää olla muutakin kun työ.
Vaimo sekä minä ollaan samaa mieltä, tällä paikkakunnalla emme viihdy. - ehippi
mac kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Näinpä meinaan tehdä. Kyllähän siinä tuntuu, että pettää firman kun työkavereiden kanssa menee ihan ok ja työkin on ihan ok. Mutta elämässä pitää olla muutakin kun työ.
Vaimo sekä minä ollaan samaa mieltä, tällä paikkakunnalla emme viihdy.Laita sormet vesilasiin työpaikalla ja ota ne sieltä pois, jos jää kuoppa, olet korvaamaton työpaikallesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132