Voi me liian vastuuntuntoiset ja kiltit ihmiset!
- Hirveitä juttuja luin näiltä sivuilta.
Jos joku uhkailee väkivallalla niin poliisille ja heti ilmoittamaan!
Ihan peestä myös jos oikein klikki asettuu yhtä vastustamaan: siinähän yritetään savustaa ihminen duunista ulos.
Mulla itseasiassa siis pieni ongelma omassa työssäni.
Viitisentoista ihmistä, joista suurin osa naisia.
Töissä oleva mieshenkilö yrittää saada kaikista naisista pikkusihteerikköjään itselleen.
Siis ihan ammattimielessä!
Tämä on onneksi kaikkien tiedossa täällä, mutta kun uutena tulet töihin niin eihän sitä ihan varma voi olla mitä kaikkea työtehtäviin kuuluu...
Ja kilttinä sanot okei mitä hulluimmillekin hommille kun tää pyytää.
Silloin on mies tyytyväinen ja työntää lisää hommia minkä ehtii, kun huomaa että nyt tärppäs! Tässäpä oiva tilaisuus delegoida omat hommat jollekin muulle. - Ja: menee pitkälle "työlounaalle" - firma tietysti maksaa!
Mutta: annapas olla kun kiltti tajuaa et hei: ei nää hommat mulle kuulu! Ja yrittää sit varovaisesti (vaikka tittelit ihan samanarvoisia - huom!) selittää etten ehdi...
Tässä se pointti: äijä syyllistää heti:
"Mutta kun pomo SANOI että sun pitäs nyt enemmän tehdä tällasia juttuja...ja kun ne muuten maksaa teettää ulkopuolisella....läpä-läpä"
Huh: tätä on nyt jatkunut neljä vuotta. Meni avoliitto karille kun työ alkoi. Alkoi masennuskausi ja lääkitys. Tuli sairaslomia ja pitkittyneitä kipuja. Vatsa, selkä, niskat - joku mennyt aina kipeeksi. Psykosomaattista, tiedän, mutta kiputilat on silti todellisia.
- Eilen vihdoin (uudet lääkkeet!) alkoi niin selkeesti vituttamaan toi tyyppi että tajusin et tästä on tultava loppu.
Päivä alkoi muuten hyvin ja sain kovasti hommia tehtyä. Ja sit se tyssäs tohon samaan juttuun.
Mutta sainpas sanottua sille järkevästi että jonkun muun on nyt tehtävä toi juttu.
- Huonosti nukutun yön jälkeen tosin: painajaisia tästä päivästä.
Jeesus kun pöljää! Mietin sitä töihin tullessani ja tajusin vaan että teenpä nyt kärpäsestä härkäsen. Ei toi jätkä saa mua enää pompottaa.
Jos tulee vielä tota litaniaa että "...pomo sanoi..." niin sanon että: "niinkö sanoi? No käydäänpä nyt sitten kerrankin kysymässä pomolta että pitääkö tämä paikkansa?
Eli, tarinan opetus:
Menkää hyvät kiltit, kiusatut ihmiset lekuriin ja kertokaa tilanne. On olemassa lekureita jotka kuuntelee. Jos ei kuuntele: vaihda lekuria! Vaadi että pääset puhumaan vaikka psykologille.
Mua on auttanut masennuslääke mitrazapin. Muutakin apua varmaan löytyy - ei ole pakko lääkkeitä syödä.
Meillon vaan tää yks elämä, eikä työ SAA syödä ihmisen voimia niin, ettei jaksa elää!
- Huh: kylläpäs helpotti kirjottaa...:-))
Liian korkea työmoraali
4
975
Vastaukset
- Inssi 4000 e/kk
Esimies määrää mitä töissä kuuluu tehdä.
Tee se.
Jos töitä on liikaa, jatka huomenna.
Jos joku muu teetättää töitään, kierrätä homma pomon ratkaistavaksi.
Älä arvostele pomon tekemiä päätöksiä. Töissä ollaan tekemässä töitä.
Muuten...
Omalla työpaikallani piirtäjänaiset ovat hoksineet, etteivät he ole insinöörien piikoja. Eivät kopioi, eivät avusta insinöörejä, koska kokevat, että se alentaa heidän ihmisyyttään.
Insinöörit kopioivat piirustussarjojaan kalliilla palkalla ja avustustyöntekijät viilaavat kynsiään ja istuvat tuntikaupalla kaffeella.
Työpaikkademokratia on tullut meidän firmaan.- Graafikkodokumentoija
Tiimikoulutuksessahan terotetaan sitä, ettei "piikomista" saa hyväksyä.
Jos pomo pistää piirtäjän kopioimaan piirustuksia, se nyt on mitä suurinta ihmisen nöyryytystä.
Kopioikoon itse kuvansa! - Reijo vaan
Graafikkodokumentoija kirjoitti:
Tiimikoulutuksessahan terotetaan sitä, ettei "piikomista" saa hyväksyä.
Jos pomo pistää piirtäjän kopioimaan piirustuksia, se nyt on mitä suurinta ihmisen nöyryytystä.
Kopioikoon itse kuvansa!Meillä on ovista poistettu tittelit. Työnantaja on terottanut alaisille, ettei avustajia ole vaan kaikki ovat Perttejä, Simoja, Veikkoja, Matteja, Ailoja, Toneja, Hannuja, Markkuja, Uunoja kaikki.
Koulutuksella ei ole merkitystä.
Se ei saa näkyä missään.
Hyvä Suomi!
- mulla toimii
Meillä on töissä yks sellanen (saman arvoinen)mies joka yrittää aina työntää hommiaan mulle. Sanon sille, että tee itse. Jos se silti yrittää vielä saada mua tekemään sen hommia, minä sanon sille että et oo mun pomo ja käy sanomassa pomolle, että delegois. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä pomo delegoinu mulle ton äijän hommia! (oon töissä puutarhsssa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802