hei! rohkeutta je nevoja kaivataan, eli 45 v. nuorekas nainen haaveilee "vielä kerran" permanentista. Hiukseni ovat pitkät, käsittelemättömät, tuuheat ja suorat. Ne ovat jäykät ja niihin on vaikea saada laineita. Nuorena näytin seksikkäältä valuvissa kiharoissa, ja jotenkin pidän sitä naisellisena. Olen kasvoiltani vielä toistaiseksi nuoren näköinen. Kasvoni ovat pienet ja soikeat. Enemmän pyöreät kuin kulmikkaat.
Kammoan kuitenkin ajatusta luokkakuvien säkkärä kiharapörröstä. Onko mitään tyylikkäitä aikuiselle naiselle sopivia permanentteja? Tiedättekö Tampereen seudulta ketään, joka todella paneutuisi asiakkaan ongelmiin, eli kylmästi sanoisi, että ei tämä ei ole sinun juttusi, joku jota kiinnostaa enemmän asiakkaan ulkonäkö kuin se raha.
Olen kuullut, että permanentti vanhentaa ja saa naisen näyttämään mummolta. onko ideoita aikuisen naisen kiharapehkoon, mistä ei tule mieleen 90-luvulle jämähtänyt mummelityyli vai otanko liian suuren riskin.
permanentti aikuiselle naiselle
8
1866
Vastaukset
- tenttaa.karvarii
Tuskin on enää olemassakaan sellaista permanenttaamista kuin 80-90-luvuilla oli, koska muoti on muuttunut ihan erilaiseksi. Sillon hiukset monesti pilattiin permanenteilla, nykyään kaikki aineetkin tähtää hiuksen hoitamiseen eikä pilaamiseen, joten enpä olis huolissani.
Mene kampaajan juttusille ja kysele vaihtareita jäykän tukan kihartamiseen, pysyvästi tai lyhytkestoisemmin, kotikonstein tai kampaamossa. Sitä vartenhan ne ovat kouluttautuneet alalle, jotta tietävät aina uusimmat koiruudet. - exkampaajanytlähihoitaja
Permanentti on permanentti eikä se ole koskaan ollut mikään kampaus vaan kampauksen pohja, -80-90 luvuilla kaikki ei föönänneet permishiuksiaan niin ne näytti kamalilta.
Sitten -90 luvun ei permiksiä ole sitte tehtykään muuta kun vanhoille naisille.
Ns."mummu"tyyli on aina ollut se lyhyt polkka niin, että korvat osittain näkyy ja siinä vahva permis ilman laittoa.
Permisaineita ei tehdä mitenkään aikuisille naisille, vaan kaikille naisille ja hiuslaaduilla ikään katsomatta. - einyniivanha
Laita permanentti isoilla rullilla, niin saat ilmavammat kiharat. Itse olen 50v ja otin kiharat pari vuotta sitten. Ihan nätit tuli ja en näyttänyt mummolta.
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Laita permanentti isoilla "rullilla" ......?
tarkoitatko juuri tuota rullat ? niitä permanenttiPUOLIA on se hiusten oikea pohja jos kiharat tekee. Sitten voi permanentin tehtyään laittaa kampauksen muotoon rullille kuivumaan.- einyniivanha
Tuota sanaa kampaaja käytti eli permanenttirullat..Minä käsitin hänen puheensa, harmi ettet sinä.
- jghdgdfgd
Kylläpä on saivartelua. Toivottavasti et puhu itse rullatuolista, koska kyseessä on pyörätuoli. Veikkaisin, että saivartelija kompastuu jossain vaiheessa omaan nokkeluuteensa.
- einyniivanha
jghdgdfgd kirjoitti:
Kylläpä on saivartelua. Toivottavasti et puhu itse rullatuolista, koska kyseessä on pyörätuoli. Veikkaisin, että saivartelija kompastuu jossain vaiheessa omaan nokkeluuteensa.
Näin on.
- hjfghdfdfs
Varaat vaan ajan hyvälle kampaajalle. Varaudu myös isoon hintalappuun, ainakin Helsingissä pitkien hiusten toimenpiteet maksavat sairaasti. Toisaalta käsittelemättömissä hiuksissa ei tule yllätyksiä edellisten käsittelyiden vuoksi, joten tulos on ennustettavampi.
Tuskin pitkiin ja tuuheisiin hiuksiin saa kauheaa säkkärää. Hiusten paino painaa väkisin kiharoita ylhäältä littuun. Eli kiharat painottuvat alaosiin. Et siis todellakaan saa mummokiharoita. Yleensähän mummeleilla on kiharat lyhyissä hiuksissa.
Mielestäni eniten vanhentaa liian tumma väri. Siinä vaiheessa, kun iho on rypistynyt ja varsin kalvakka, niin oma alkuperäinen tumma nuoruuden väri on paljon kehnompi vaihtoehto kuin nykyinen harmaa tai jokin muu vaalea vaihtoehto. Vaaleammat tai kauniin harmaat hiukset saavat parhaimmillaan ihon säteilemään. Jos iho on hyvä ja kasvoilla pyöreyttä, niin silloin ei tarvitse edes miettiä, vanhentaako jokin kampaus.
Äitini leikkasi paksun tumman lettinsä poikki kuusissa kymmenissä. Sen jälkeen ilmeni, että hänellä on reipasta taipumusta luonnon kiharaan. Hänelle luonnollinen harmaan ja tumman sekainen loivalaineinen kihara sopii erinomaisesti. Ei vanhenna, päin vastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058